abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92287778
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Uhm, dan heb je nog nooit oonder de stoel van J gekeken :D
Daarom hebben wij honden ;)
dat blijf ik van onze ronja echt knap vinden, minidraak maakt er tegenwoordig ook een slagveld van, maar ronja blijft er met een luikend oog naar kijken meer niet

ca.ra leuk filmpje! rode kool jammiejam!
pi_92288110
minidraak voor het eerst aan mieachtig iets
wat is dit nu?

even proeven

zit er nou ook brocolli doorheen?
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:03:55 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92289985
Oooh, kijk nou mini-draak smullen O+
En wat knap van Ronja!
pi_92290602
Ohh wat een leukerd is Mini-Draak O+ O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:01:45 #105
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92293241
Mooie foto's draak!

Nathan was helemaal happy met zn broccoli!
pi_92310812
Mini draak! Ja, wat is dat dan weer hè? :? Heeft het wel gesmaakt?

Hier staan 2 van de 3 katten tegenwoordig naast de kinderstoel zodra ik Leia erin prop :P waarschijnlijk met de hoop dat er eens een stukje kip valt ofzo, maar Leia krijgt nog helemaal geen kip, vis of vlees :') en toch élke keer weer op dat stukje groente of fruit afduiken om nog net niet met opgetrokken neus weg te lopen... :')
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:00:31 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92317129
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:09 schreef Orea het volgende:
Mini draak! Ja, wat is dat dan weer hè? :? Heeft het wel gesmaakt?

Hier staan 2 van de 3 katten tegenwoordig naast de kinderstoel zodra ik Leia erin prop :P waarschijnlijk met de hoop dat er eens een stukje kip valt ofzo, maar Leia krijgt nog helemaal geen kip, vis of vlees :') en toch élke keer weer op dat stukje groente of fruit afduiken om nog net niet met opgetrokken neus weg te lopen... :')
herkenbaar. Als we bij mijn 'ouders' zijn, gaat de hond ook steeds naast Eli staan, inde hoop dat er wat valt :D (het beessie is hartstikke ziek en mag niets anders dan hondebrokken, maar leg dat maar eens aan haar uit :') )

draak, geweldig die blik! :D (en heerlijke spekarmpjes :9 )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:21:07 #108
259886 pessie
pi_92586292
Ik heb Nathan mango gegeven, hij keek heel vies en gooide toen alles op de grond. Ik heb nog een stukje geprobeerd met een vorkje maar toen ging hij overgeven. Rijstewafeltje wat ik em toen maar gegeven heb heeft hij wel met smaak op zitten kauwen. Volgens mij heb ik nu 1 en 3/4de mango over (eetrijp bij de appie zijn ze alleen per 2 te koop) :')
pi_92586725
Fruit wat ik over houd doe ik in de blender.. Met een stukje soepstengel erbij en vries ik in. Is niet helemaal ala rapley, maar dan krijgt ze zo nu en dan een 'vers' fruithapje.. zo hoef ik geen fruit weg te gooien ;) misschien een idee!
pi_92587122
Ik eet al het fruit wat overblijft zelf op :D
pi_92588572
Kun je een kind van 18 maand nog terug aan de rapley methode krijgen?
Hij eet ontzettend goed hoor, alleen meneer eet niet zelf, zodra we iets zo voor hem zetten gooit hij gewoon alles op de grond.
Dus wij kiezen voor de "veilige"methode en dat is zelf eten geven.
Maar ondertussen heb ik elke dag "ruzie"met de vork/lepel als in zeluf willen doen, nu geeft dat niks, en Roy heeft ook gewoon een eigen lepel/vork, maar ook die gooit hij telkens op de grond en dan word hij weer boos. :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_92588745
Ik denk wel dat het kan, maar het zal zeker wat van je eigen grenzen vergen. Eten en bestek op de grond is namelijk zo ongeveer inherent aan Rapley ;) Ik zou zeggen, gewoon laten gaan. Als er eten op de grond vliegt, (zo mogelijk) terug aanbieden. Als 'ie honger heeft en iets lekker vindt, zal hij waarschijnlijk best wat eten. En anders misschien tijdens het volgende eetmoment. Of je voert wat tot de ergste honger gestild is en laat 'm dan verder zelf aanmodderen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:01:27 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92600166
Bar, ik doe het nu vaker zoals wup al aangeeft.
Ik geef hem eerst te eten en als hij niks meer wil dan geef ik hem de rest op zijn kinderstoelblad. Wat hij er dan mee doet, moet ie zelf weten. Het meeste gaat de grond op maar soms stopt hij toch nog zelf een hap in zijn mond...
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:56:48 #114
259886 pessie
pi_92607058
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:37 schreef Orea het volgende:
Fruit wat ik over houd doe ik in de blender.. Met een stukje soepstengel erbij en vries ik in. Is niet helemaal ala rapley, maar dan krijgt ze zo nu en dan een 'vers' fruithapje.. zo hoef ik geen fruit weg te gooien ;) misschien een idee!
Ik heb de mango gepureerd en in de vriezer gezet! Volgende week maar weer proberen.
pi_92782752
aubergine geen succes!
ja voor mw wel, die wist niet hoe snel ze het naar binnen moest werken
maar daarna zat alles wat met aubergine in aanraking was geweest onder rode vlekken en bultjes
pi_92788192
Leyla heeft vandaag mijn bord leeggemaaid, de interesse begint dus te komen. Ze brengt niets echt dingen naar haar mond, maar met de handen door mijn bord is wel superleuk. Ik heb haar vandaag wel uitgeschud boven de wasbak, rijst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92788861
ik zie nu helemaal een rijstspoor door je huis tico! maar leuk dat de intresse begint te komen!
pi_92790752
Ja dat rijstspoor ligt er ook. Het was wel een beetje lastig want ze trok m'n bord steeds weg, dus ik kon een beetje moeilijk eten.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:24:46 #119
259886 pessie
pi_92813781
Oh j die interesse, Nathan pakte hier de spekjes van manlief's bord :X ik bedoel, dat mag die nu nog steeds niet, en al helemaal niet toen hij 4 maanden was.

Over 2 weken is Leyla toch 6 maanden?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:58:12 #120
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92841112
Thomas heeft een paar lastige dagen gehad, waarin hij telkens zijn avondeten weigerde en naar de koektrommel liep. Helaas jongeman, daar doen we niet aan!
Maar nu zijn we op de een of andere manier door de zure appel heen en hij eet weer gewoon zijn avondeten. Als voorbeeld van een rapley-succesverhaal (in ieder geval tot nu toe):
Thomas kreeg als 'snack' na het kinderdagverblijf een bakje maïsjes. Daarna heeft hij lekker zitten peuzelen van zijn eigen bordje. De aardappelpuree was nog verdacht, daar heeft hij nog voornamelijk mee zitten spelen. Maar hij heeft goed gegeten van zijn vleesjes en TWEE keer rode kool opgeschept. Met het vorkje begint het ook steeds beter te gaan, maar 75% van de tijd gaat het nog met de handjes hoor.

En ik durf het bijna niet te zeggen, maar de hoeveelheid eten die we van de vloer moeten vegen begint langzamerhand te dalen. Maar eigenlijk doet dat ook niet ter zake, ik ben gewoon blij dat hij geniet van eten en de gezelligheid aan tafel. Netjes eten komt later nog wel.
Nieuwe dingen worden meestal nog wel met enige argwaan behandeld, maar na een paar keer aanbieden wil hij het meestal wel proberen en in 9 van de 10 gevallen lust hij het dan ook. En anders vinden we het ook prima.

We merken ook dat het in onze omgeving aanslaat als we er over praten, bijvoorbeeld uitleggen waarom we 'je bordje netjes leeg eten' niet zien zitten. En mensen die eerst nog twijfelden aan onze aanpak (mijn ouders bijvoorbeeld) beginnen nu te zien dat de methode vruchten afwerpt. Daardoor zijn ze zelf ook wat makkelijker geworden. Het 'spelen met je eten' zagen zij niet zo zitten, maar we hebben uitgelegd dat hij nieuwe dingen op alle mogelijke manieren wil onderzoeken, niet alleen qua smaak maar ook hoe het voelt als je het uitsmeert over tafel, of als je erin knijpt, etcetera. Thomas mag bij hen nu ook 'viezerikken' met zijn eten en hoeft niet meer gevoerd te worden 'omdat het anders zo'n rotzooi wordt'. Dat vind ik tof! Dat een netheids-freak als mijn moeder overstag kan gaan zegt wel wat ;)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92841306
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 12:24 schreef pessie het volgende:
Oh j die interesse, Nathan pakte hier de spekjes van manlief's bord :X ik bedoel, dat mag die nu nog steeds niet, en al helemaal niet toen hij 4 maanden was.

Over 2 weken is Leyla toch 6 maanden?
Yep. Ze eet ook nog niets, ze maait alleen m'n bord leeg. Ze zit namelijk op m'n schoot met eten. In de box gaat ze liggen piepen, kinderstoel kan echt nog niet. Dus hup op schoot.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:19:58 #122
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92842760
Maar het idee dat je eten per se in je mond moet steken en doorslikken om er wat van te leren is ook uitermate... eeh....hoe zeg je dat.... de beperkte blik van volwassenen. Voor een kindje is het voelen van verschillende texturen met de handjes ook hartstikke interessant. Of voelen in je mond maar nog niet doorslikken.
Dat was een van de dingen waar wij in het begin tegenaan liepen: "hij lust dit-of-dat niet, want hij spuugt het uit". Maar als je je bedenkt dat het leren herkennen van het mondgevoel gewoon een van de stapjes is naar het leren eten van een nieuw soort voedsel dan is het eigenlijk wel logisch. Langzaam opbouwen, zelf ga je ook eerst trainen voordat je de marathon gaat lopen ;)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92854646
Hier mag hij zeker met zijn handjes eten, maar op de grond gooien, uitsmeren en fijnknijpen mag van mij niet hoor :@

Ja, perongeluk natuurlijk wel,maar bewust kliederen, daar zeg ik iets van.
Hij begint trouwens ook pas te kliederen als hij eigenlijk al vol zit :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 08:30:28 #124
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92855252
Oh, Thomas eet geen nieuwe dingen als hij er niet eerst mee heeft mogen kliederen. Maar hij kliedert een stuk minder met dingen die hij al kent (en inderdaad meestal als hij al redelijk vol zit), dus dan vind ik het niet erg.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ca.ra op 16-02-2011 09:03:49 ]
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:37:35 #125
259886 pessie
pi_92856450
Nathan gooit tegenwoordig zn eten op de grond als hij klaar is :') dan leggen we zn placemat weg ;) , weg zooi *O* .
Ik merk wel dat het een beetje bijvoeren met een lepeltje dat Nathan dat ook erg interessant vind, soms wil hij alleen gevoerd worden en zit hij met zn handen in de lucht als in "anders worden mn handjes vies en dat is smerig", soms heeft hij zoveel zin in eten dat het in zn haar beland :') .

Tico ik zei niets over eten hoor, Nathan begon 2 weken voor zn halfjaardag, de interesse was er met 4 maanden al en ik had het idee dat à la Rapley hij toch nog niets binnen zou krijgen. Ik had het mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')