Je hebt er een appje staan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:34 schreef Saninl het volgende:
Ik heb toch wel vertrouwen in de Mac App Store!
Die kerst aanbiedingen waren zeer verleidelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heb al te veel uitgeven aan de aanbiedingen van Steam de laatste tijd, de Mac Appstore moet maar even wachten hoor.
Inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:38 schreef TwyLight het volgende:
Alsof de Mac Appstore mij er van weerhoudt gewoon programma's te downloaden voor graties
Kan je sowieso niet met een keyboard en een muisquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:40 schreef Graseter het volgende:
Games koop ik dan nog wel omdat je anders niet fatsoenlijk kan gamen.
Ik kan dus echt niet op een console gamen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:41 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Kan je sowieso niet met een keyboard en een muis
Tenzij het een game alá World of Warcraft, of Command & Conquer is
Koop zo'n Apple monitor, zit een oplader in voor je Mac.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:46 schreef Saninl het volgende:
Ik ben er overigens nog steeds niet overuit of ik mijn vaste pc niet gewoon weg zou doen en als ik thuis zit mijn MacBook aan te sluiten op n groter scherm? Ik kan behalve te kunnen msnen en een filmpje op groot scherm niet echt een negatief argument bedenken?
Ik snap je voorbeeld van een negatief argument nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:46 schreef Saninl het volgende:
Ik ben er overigens nog steeds niet overuit of ik mijn vaste pc niet gewoon weg zou doen en als ik thuis zit mijn MacBook aan te sluiten op n groter scherm? Ik kan behalve te kunnen msnen en een filmpje op groot scherm niet echt een negatief argument bedenken?
nou, nu kan ik terwijl ik n film aant kijken ben of aant gamen ben nog altijd msnen.. Dat is n positief argument.. Maar ik kan niet echt iets negatiefs bedenken behalve dan dat dat hierboven niet meer kan..quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik snap je voorbeeld van een negatief argument niet
Met je MacBook aan een scherm kan je toch ook tegelijk een film kijken en msnen? Gamen ook nog wel als je het onder OS X doet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:56 schreef Saninl het volgende:
[..]
nou, nu kan ik terwijl ik n film aant kijken ben of aant gamen ben nog altijd msnen.. Dat is n positief argument.. Maar ik kan niet echt iets negatiefs bedenken behalve dan dat dat hierboven niet meer kan..
Die nieuwe Android-based mp3-speler van Samsung?quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Kudo's voor wie raadt wat dit is.
Mijn iPot touch van dealextreme.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Afstandsbediening? Gezien de vorige ook al leek op een iPhone 3GS.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
*dingdingding* we hebben een winnaar. Het is Samsungs nieuwe afstandsbediening voor hun nieuwe hdtv's. En dat hij sprekend op een iPhone 4 lijkt is puur toeval.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:24 schreef Shogo het volgende:
[..]
Afstandsbediening? Gezien de vorige ook al leek op een iPhone 3GS.
KIJK MIJN NIEUWE TELEFOON!quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
*dingdingding* we hebben een winnaar. Het is Samsungs nieuwe afstandsbediening voor hun nieuwe hdtv's. En dat hij sprekend op een iPhone 4 lijkt is puur toeval.
http://www.engadget.com/2(...)emote-touts-three-i/
De vraag is nu alleen nog: werkt hij ook niet als je hem verkeerd vasthoudt?
Dit wordt het jaar van de SSD's. Nu hopen op flinke prijsdalingquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hmmmm.....OCZ kondigt Vertex 3 Pro, Vertex 3 EX en Z-Drive R3 aan
quote:Working as a designer at Samsung has got to be a really nice and relaxing job.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:37 schreef KingOfMars het volgende:
Eén van de reacties op die iPhone 4 ehm, Samsung afstandsbediening:
[..].
Het valt me nog mee dat ze niet hetzelfde doen met hun laptops, oh wacht dat doet HP al.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:37 schreef KingOfMars het volgende:
Eén van de reacties op die iPhone 4 ehm, Samsung afstandsbediening:
[..].
quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:56 schreef Shogo het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat ze niet hetzelfde doen met hun laptops, oh wacht dat doet HP al.
Ik vind dat ding er erg mooi uitzienquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.techie.com.ph/(...)ok-air-into-thin-air
Waarom zou een nieuw platform als de App Store er ineens voor zorgen dat een bedrijf als Microsoft een betere messenger uit gaat brengen? De App Store is er vooral om kleinere bedrijven een makkelijk wereldwijd platform te bieden zodat ze makkelijker hun software kunnen uitbrengen. Het lijkt me niet dat dit voor Microsoft een probleem wasquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:06 schreef Peem het volgende:
[..]
Mac App Store, hopelijk eindelijk een fijnwerkende MSN Messenger (officiele)
zelfs de iPhone app is beter:/
Ja want windows dingen zijn goedkoper.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:18 schreef Pino112 het volgende:
En ook Microsoft heeft er een handje van:
http://tweakers.net/nieuw(...)ert-touch-mouse.html
Soort Magic Mouse dus, maar dan duurder en lelijker
Waarom zouden ze anders de moeite nemen dat wel voor de iPad en Iphone uit te brengen? Ik weet ook wel dat het ze dan niet om het geld zal gaan, wel om meer producten aan de man te brengen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom zou een nieuw platform als de App Store er ineens voor zorgen dat een bedrijf als Microsoft een betere messenger uit gaat brengen? De App Store is er vooral om kleinere bedrijven een makkelijk wereldwijd platform te bieden zodat ze makkelijker hun software kunnen uitbrengen. Het lijkt me niet dat dit voor Microsoft een probleem was
Wat is er mis met Adium?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:06 schreef Peem het volgende:
[..]
Ik vind dat ding er erg mooi uitzienSamsung is tevens niet slecht bezig met hun laptops. Dat ze het nét een klein stukje smaller maken op punten om 'thinner' te zijn is dan wel weer wat sneu maargoed.
Mac App Store, hopelijk eindelijk een fijnwerkende MSN Messenger (officiele)
zelfs de iPhone app is beter:/
Da's niet echt een antwoord, he? Het is 6 januari 2011. Waar blijft die appstore?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:47 schreef Graseter het volgende:
http://www.apple.com/nl/mac/app-store/
Het is nu pas 5 uur in de ochtend in Cupertino, als ik jou was zou ik nog even geduld hebben gewoon.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Da's niet echt een antwoord, he? Het is 6 januari 2011. Waar blijft die appstore?
Ja, met usb kabeltje op een andere mac aansluiten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Moet ik nu m'n mac gaan jailbraken om de Cydia App store te kunnen draaien?
Nee, want freeware apps kun je al gewoon installeren buiten de App Store om. En piraterij is ook al mogelijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Moet ik nu m'n mac gaan jailbraken om de Cydia App store te kunnen draaien?
Ik heb hem al kan alleen m'n Firmware niet vinden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De eerste versie van R3dR41n (v0.84d) is uit om je Mac te jailbreaken. Voorlopig Windows-only.
Ik wil normaal kunnen cammen.quote:
Ik vind de default skin ook afschuwelijk, voor cammen gebruik ik tinychat.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:40 schreef Peem het volgende:
[..]
Ik wil normaal kunnen cammen.
Niet voor de vieze dingen trouwens. En dat mensen speciaal voor mij iChat, FaceTime of Skype oid moeten downloaden, mja.
Tevens vind ik Adium lelijk, Same for Mercury xD
Ik had exact hetzelfde ideequote:Op donderdag 6 januari 2011 15:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
De App Store herkent m'n Aperture ook als zijnde geïnstalleerd. Benieuwd hoe snel die gedeactiveerd wordt bij een update......
US store is same samequote:Op donderdag 6 januari 2011 15:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ga 's ff in de US store kijken, want in de NL store is het niet veel soeps.
Ja, daar kwam ik ook net achter. Wel grappig: Aperture kost je nog geen 80 dollar in de Appstore, Adobe Lightroom kost je op Amazon meer dan 200 dollar. Lijkt me duidelijk.quote:
Aperture was eerst ook 199 toch?quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, daar kwam ik ook net achter. Wel grappig: Aperture kost je nog geen 80 dollar in de Appstore, Adobe Lightroom kost je op Amazon meer dan 200 dollar. Lijkt me duidelijk.
Ah, prettig om te weten voor het geval we een keer móetenquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, daar kwam ik ook net achter. Wel grappig: Aperture kost je nog geen 80 dollar in de Appstore, Adobe Lightroom kost je op Amazon meer dan 200 dollar. Lijkt me duidelijk.
Oh, ik ga hem niet kopen hoor. Heb het niet nodig. Maar voor fotografie professionals is het een koopje.quote:
Als dit een introductieprijs is, koop ik het denk ik toch wel. Ik ben geen professionele fotograaf, maar Aperture is een puik stukje software.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:44 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Oh, ik ga hem niet kopen hoor. Heb het niet nodig. Maar voor fotografie professionals is het een koopje.
we praten nu over de app store jaquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Iemand ervaring met deze case: http://www.mycom.nl/Produ(...)for-MB-Pro-13/286791 ?
Ik zoek nog steeds een goede sleeve/case voor mijn MacBook Pro, maar de meeste sleeve die ik zie, zijn lelijk en heb het idee dat ik dan net zo goed een Action-sleeve van 5 euro kan kopen (die ook lelijk is). Die case lijkt me wel wat, maar kost zes keer zoveel. In principe niet heel erg, maar dan wil ik wel van tevoren weten of deze case meerwaarde heeft ten opzichte van de goedkope sleeves.
Belangrijk is dat hij zo klein mogelijk is, en toch redelijke bescherming biedt.
http://store.apple.com/nl/product/H0374ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTYquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Iemand ervaring met deze case: http://www.mycom.nl/Produ(...)for-MB-Pro-13/286791 ?
Ik zoek nog steeds een goede sleeve/case voor mijn MacBook Pro, maar de meeste sleeve die ik zie, zijn lelijk en heb het idee dat ik dan net zo goed een Action-sleeve van 5 euro kan kopen (die ook lelijk is). Die case lijkt me wel wat, maar kost zes keer zoveel. In principe niet heel erg, maar dan wil ik wel van tevoren weten of deze case meerwaarde heeft ten opzichte van de goedkope sleeves.
Belangrijk is dat hij zo klein mogelijk is, en toch redelijke bescherming biedt.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aw, fuck it Dude: Aperture gekocht.
40 euro voor een sleeve die gelijk is aan sleeves van 5-6 euro.. Ik heb geen zin om 34 euro extra te betalen voor een appeltje.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:54 schreef Graseter het volgende:
[..]
http://store.apple.com/nl/product/H0374ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTY
Ik heb die, prima ding.
Mijn moeder heeft hem trouwens ook en heeft er ook geen klachten over.
Ik heb hem ook, gratis.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb geld zat.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:58 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik ga zo lachen als er over 2 maanden een update uit komt, en dat die gewoon weer 60 euro kost
Hij is van Neocase ofzo, niet van apple.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
40 euro voor een sleeve die gelijk is aan sleeves van 5-6 euro.. Ik heb geen zin om 34 euro extra te betalen voor een appeltje.
Ik kan 'm niet kopen, want de App Store geeft aan dat ik Aperture al geïnstalleerd hebquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik had hem nog niet op de MBP staan, dus dat kwam in dit geval goed uit.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik kan 'm niet kopen, want de App Store geeft aan dat ik Aperture al geïnstalleerd heb.
Bij mij ook, maar ik heb hem ook. Gratisquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik kan 'm niet kopen, want de App Store geeft aan dat ik Aperture al geïnstalleerd heb.
Ik zag het iets te laat inderdaad. Dan nog zie ik geen verschil met de goedkopere sleeves buiten de prijs.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:59 schreef Graseter het volgende:
[..]
Hij is van Neocase ofzo, niet van apple.
Ja helemaal niets.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zeg Graseter, hoeveel heb je eigenlijk voor Aperture betaald?
Het is dat ik al Lightroom 3 heb gekocht, anders zou de verleiding wel erg groot zijn geweestquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gaat niet gebeuren, versie 3 is net uit.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:58 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik ga zo lachen als er over 2 maanden een update uit komt, en dat die gewoon weer 60 euro kost
Trial van apple.com downloaden, dan even zoeken op de Piraten Baai, in de beschrijving van dezelfde download staan een paar van die grappige codes.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:27 schreef Peem het volgende:
Hoe komen mensen aan Aperture gratis? Graseter, kun jij mij dat misschien vertellen dxx
Nee idd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
¤15,99 voor BejeweledPopcap heeft het niet helemaal begrepen.
Die because of stupidity?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:52 schreef Allrounder het volgende:
Wachtwoord ClickandBuy vergeten. Nu wil ik een nieuw wachtwoord aanvragen, alleen moet je dan je beveiligingsvraag invullen. Die ben ik dus ook vergeten.
Wat nu? Iemand enig idee?
Een credit card is een prima alternatief.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:16 schreef Peem het volgende:
Helaas zijn er niet veel goede alternatieven aan click&buy, v
Hier was die binnen een paar minuten binnenquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:32 schreef MJay1 het volgende:
De download van de app store zelf is niet vooruit te branden
Wellicht staat er iets op appelhoes.nl voor je?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik zag het iets te laat inderdaad. Dan nog zie ik geen verschil met de goedkopere sleeves buiten de prijs.
Hier geen enkel probleem,quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:51 schreef Tware het volgende:
Lekker beta tested die app store Zodra ik op iets druk duurt het vet lang, wil ik het downloaden blijft ie steeds hangen .
Ben je Microsoft Office ah downloaden?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:51 schreef Tware het volgende:
Lekker beta tested die app store Zodra ik op iets druk duurt het vet lang, wil ik het downloaden blijft ie steeds hangen .
quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ben je Microsoft Office ah downloaden?
Heb ik wat tegen, you may call me stupid this timequote:Op donderdag 6 januari 2011 17:25 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Een credit card is een prima alternatief.
inkoppertje xdquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ben je Microsoft Office ah downloaden?
Wat is soundcloud?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:46 schreef nils7 het volgende:
Meesterlijk twitter en soundcloud erin... wist niet dat twitter een mac app had!
Jammer dat Office 2011 er niet in staat, had dat wel gehoopt maar zal wellicht nog komen!
www.soundcloud.com (makkelijker kan ik het niet uitleggen)quote:
Waarom snap ik dat niet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
www.soundcloud.com (makkelijker kan ik het niet uitleggen)
Is ook net nieuw.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:46 schreef nils7 het volgende:
Meesterlijk twitter en soundcloud erin... wist niet dat twitter een mac app had!
Same herequote:Op donderdag 6 januari 2011 19:58 schreef De_Hertog het volgende:
'Er is een onbekende fout opgetreden'.
Nou, dan niet.
Oh, die had ik ook. Jammer, ik dacht dat ik een prijs had voor de 100e fout.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:22 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Same herenummer (100) om precies te zijn.
Afsluiten en opnieuw inloggen was de truck hier. "It just works", alleen niet altijdquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh, die had ik ook. Jammer, ik dacht dat ik een prijs had voor de 100e fout.
Die post ging over itunesquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:29 schreef Tware het volgende:
@dehertog,RaymanNL&koffiekoekje
Ik had dat probleem ook. Check mijn vorige post in dit topic!
No way dat Office in de App Store gaat komen en Microsoft 30 % van de verkoopprijs aan Apple gaat dokkenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:46 schreef nils7 het volgende:
Jammer dat Office 2011 er niet in staat, had dat wel gehoopt maar zal wellicht nog komen!
De mijn is ook wel een tikkie warmer, maar das al sinds 10.5quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:52 schreef KingOfMars het volgende:
Ik wil geen dingen aan elkaar knopen die niks met elkaar te maken hebben maar sinds die reboot voor 10.6.6 wordt m'n MBP opeens 75 graden zonder dat er een proces de boel loopt op te stoken...?
Nou er is een verschil tussen een tikkie warmer en 75 graden want dit kan ik niet meer op schoot houden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De mijn is ook wel een tikkie warmer, maar das al sinds 10.5
ff smc reset doen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:54 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nou er is een verschil tussen een tikkie warmer en 75 graden want dit kan ik niet meer op schoot houden.
Neen. Door in itunes appstore nadat je iets koopt de voorwaarden te accepteren werkt Mac appstore ineensquote:
Door gewoon uit te loggen ookquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef Tware het volgende:
[..]
Neen. Door in itunes appstore nadat je iets koopt de voorwaarden te accepteren werkt Mac appstore ineens
Stuur mij eens een code.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef De_Hertog het volgende:
Het lijkt erop dat de App Store erg slecht beveiligd is.. (Zie BrokenStones, voor mensen met een login daar)
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:16 schreef RaymanNL het volgende:
Tof dat Pages maar 15,99 kostDaar krijg je Word niet voor! Morgen maar is wat iTunes saldo kaarten halen
quote:
Weet ik.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef TwyLight het volgende:
Jij bent echt een klein kind, Graseter
Gewoon dezelfde, allang gekraakte, DRM gebruikt als voor de iOS App Store? (Heb geen toegang tot BrokenStones)quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef De_Hertog het volgende:
Het lijkt erop dat de App Store erg slecht beveiligd is.. (Zie BrokenStones, voor mensen met een login daar)
Geen idee, maar je moet gewoon een app uit de appstore downloaden (bv twitter) en dan in de contents van een andere app (gedownload van brokenstones) 2 mapjes en een bestandje kopieren (vanuit een app gedownload uit de appstore)quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Gewoon dezelfde, allang gekraakte, DRM gebruikt als voor de iOS App Store? (Heb geen toegang tot BrokenStones)
quote:It’s starting to look like this lack of “DRM” is falling on the shoulders of the developers. Apple has apparently given them the tools (App Store receipt validation) to implement security measures for their apps. Whether or not a developer includes it is solely up to them.
Goed om te lezen. Dat is wel een verschil met iOS dan. Ik zit niet bij het Mac programma dus ik weet niet hoe duidelijk dit verschil is gemaakt voor mensen die van iOS af kwamenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is wel wat genuanceerder. De developer moet zelf controleren of de app gelicenseerd is. Doet hij dat niet, kan de applicatie op elke mac gebruikt worden
[..]
Gewoon een website om soundclips te kunnen uploadenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
www.soundcloud.com (makkelijker kan ik het niet uitleggen)
Iemand uit mijn klas heeft 2 interne HDD's.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:10 schreef Kremers het volgende:
Nee, geen enkele laptop kan meerdere interne HDD's aan. Neemt veel te veel ruimte in.
2x het hele internet is wel een beetje veelquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:27 schreef Graseter het volgende:
[..]
Iemand uit mijn klas heeft 2 internet HDD's.
Heeft ie wel altijd een backupquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:27 schreef Graseter het volgende:
[..]
Iemand uit mijn klas heeft 2 internet HDD's.
Kak.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
2x het hele internet is wel een beetje veel
Staat ook op eBay voor 2 tientjes. Het is in principe niets meer dan een stukje aluminium in een leuk vormpje, als je wilt kan je de SSD ook gewoon vasttapen aan je moederbordquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij kan een MBP wel twee interne HDDs, als je je superdrive kunt missen. En dan moet je nog een HDD-bay kopen van zo'n 100 dollar.
"Uitgelicht" is de homescreen. Niet dat dit logisch is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Op zich zou een 'home' knop in de app store best handig zijn.
ow!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:48 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
"Uitgelicht" is de homescreen. Niet dat dit logisch is.
Dat zou moeten werken, maar voor de zekerheid zou ik na het clonen eerst een keer proberen op te starten vanaf die nieuwe schijf, voordat je'm hebt ingebouwd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
Vraagje: ik heb een nieuwe interne harde schijf gekocht voor mijn MacBook Pro, maar ik ben nu bij mijn ouders en mijn Snow Leopard DVD ligt nog in Antwerpen. Kan ik gewoon met SuperDuper mijn hele schijf klonen naar de nieuwe schijf en deze in de MacBook stoppen, of gaat dat niet werken?
quote:Hackers zijn erin geslaagd om Apple's nieuwe download service te kraken, slechts een dag nadat de dienst gelanceerd werd.
Verschillende groepen beweren beveiligingsfouten te hebben gevonden in de nieuwe Mac App Store. De nieuwe dienst biedt gebruikers de mogelijkheid om programma's te downloaden naar hun Apple-computers.
Door de beveiligingsfouten is het de hackers gelukt om illegale kopieën van de software te maken.
Apple topman Steve Jobs noemde de dienst bij de lancering "innovatief". Vooralsnog wilde het bedrijf niet reageren op de kraak.
quote:1.
Install the latest Snow Leopard update(10.6.6). Sign into the new App Store (in your dock). Download Twitter, it's free. Then go to Applications folder, locate Twitter, right click, Show Package Contents, navigate to Contents folder and copy _CodeSignature, _MASReceipt and CodeResources.
2.
3.
Download Angry Birds ( http://bit.ly/gy9wzk ).. run the dmg file.. drag Angry Birds into the Applications folder. right click, Show Package Contents, navigate to Contents folder and delete _CodeSignature, _MASReceipt and CodeResources. Now paste in the files you copied from the Twitter.app .
4.
5.
Done. Enjoy Angry Birds and any other .app file from the new Mac App Store that you can find online
6.
7.
BAMMM
- Iets om veel foto's in 1 keer te verkleinen waarbij de kwaliteit niet heel erg achteruit gaat (voorheen gebruikte ik daarvoor Easy Thumbnails)quote:
Zoals al eerder gemeld ligt de fout (voornamelijk) bij developers. Dit geldt dus ook niet voor iedere App.quote:
iphoto, aperture?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
- Iets om veel foto's in 1 keer te verkleinen waarbij de kwaliteit niet heel erg achteruit gaat (voorheen gebruikte ik daarvoor Easy Thumbnails)
- Een fotobewerkingsprogramma om foto's echt netjes te verkleinen zodat het nette foto's blijven wanneer ze afgedrukt worden (voorheen gebruikte ik hiervoor PaintShop 5 geloof ik, was in elk geval een antiek programma maar werkte goed). Het zou ook fijn zijn als ik er nog wat meer bewerkingen me uit kan voeren zoals bij PaintShop.
adiumquote:- Een goed MSN-programma. Niet MSN zelf, op de windows-bak gebruikte ik al aMSN. Ik geef wel toe dat ik hier nog niet naar gezocht heb !
Microsoft office 2011quote:- Word voor de Mac (heb ik nodig omdat ik bij de vrijwillige redactie van een clubblad werk)
http://usa.autodesk.com/a(...)421056&siteID=123112quote:- AutoCAD voor de Mac waarmee ik ook oude AutoCAD bestanden mee kan openen (ik weet het versienummer niet meer, maar volgens mij was het de versie na R14, best antiek dus)
druk af > voorvertoning?quote:Overigens heb ik een sterke voorkeur voor gratis spul. Alleen voor AutoCAD wil ik wel betalen.
Verder vraag ik me af hoe ik in Teksteditor printvoorbeld op 100% grootte krijg. Dan kan ik kijken hoe groot/leesbaar de text na het printen ongeveer wordt. Op m'n beeldscherm zijn de letters normaal maar als ik het print kan ik het alleen lezen met een vergrootglas. Pas wanneer de letters in Teksteditor gigantisch zijn, zijn ze bij het printen van leesbare grootte.
Huh? zet je batterij op??quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:31 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk nou wat mijn accu met m'n Mac doet.Probeert naar buiten te kruipen.
Nu volgens mij mag een batterij uberhaupt niet opzwellen ivm gevaar voor gebruiker. Willen ze het niet onder garantie doen, kan je altijd nog zeggen dat je een en ander onder de aandacht van de voedsel en waren autoriteit brengt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:51 schreef Breuls het volgende:
Yup. En het komt vaker voor, leert een zoekactie op expanding battery me. Ik heb andere gebruikers zien beschrijven dat het uitzetten van de batterij de behuizing beschadigt, maar ook de onderdelen binnenin, zoals het trackpad. En inderdaad; mijn trackpad doet soms raar, en van de week merkte ik dat ik 'm niet meer goed kon indrukken om te klikken.
Ik gebruik meestal een Magic Mouse, dus dat viel me niet zo enorm op, maar ik ga nu toch wel even naar de winkel voor advies en vervanging. En dat zal wel geld kosten, aangezien ik dat ding al 2 jaar heb.
Ja, natuurlijk, je betaalt meer dan 1100 euro voor de meest basic MBP, dan mag je wel kwaliteit verwachten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:06 schreef Breuls het volgende:
Nouja, om nou meteen de boze consument uit te hangen.
Ja... vastquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:49 schreef jakkop het volgende:
Volgens mij is die uitzettende batterij een signaal dattie oud is. Oftewel, er zit een mechanisme ingebouwd die de batterij laat uitzetten op het moment dat het evt. gevaarlijk zou kunnen worden om de batterij verder te gebruiken.
Denk het niet, volgens mij een ander soort batterij waar dus ook een ander soort laadmechanisme achter zit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:53 schreef Breuls het volgende:
Right.
Hij is wel oud, maar niet zo oud dat ik er niks meer mee zou moeten kunnen. Hij haalt nog 85% van de lading die hij bij aankoop haalde.
Oh, dat vroeg ik me gisteren af; zijn vervangende batterijen voor 15" unibody accu's nu hetzelfde als in de nieuwe MBP's zitten? Want die houden het toch iets van 8 uur uit? Zou een leuke bijkomstigheid van deze situatie zijn.
Volgens mij is de batterijtechniek in de huidige unibodies anders dan de eerste unibodies. Lithium heeft een ander laadpatroon dan polymeer. En het laadcircuit is daarop aangepast.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:03 schreef Breuls het volgende:
Zeker weten? Ik vind namelijk maar 1 accu voor de unibody als ik erop zoek. Het lijkt me dat het vernieuwde model qua dimensies hetzelfde is als het model van 2 jaar geleden, en ze dus dezelfde accu-maat hebben?
Of bedoel je dat de aansturing ervan meetelt en de accuduur dus ook wordt bepaald door de laptop zelf?
Wat heb je voor wat gewisseld?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is gelukt! Hele systeem in iets meer dan een uurtje gekloond en de nieuwe schijf werk perfect. Wel iets wamer/luider, maar nog steeds opmerkelijk stil
160gb voor een 640gbquote:
Wat is dat ding aan je zijkant?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:31 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk nou wat mijn accu met m'n Mac doet.Probeert naar buiten te kruipen.
Hier heb ik ook wel interesse in. Vooral omdat de capaciteit van een traditionele disk heeft maar toch flink sneller is. Ik las dat met de nieuwe firmware de meeste problemen ook opgelost zijn? (Met 1.23 waren er nogal wat problemen mbt gebruik in MacBooks?).quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:44 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb een tussenvorm, de Seagate Momentus XT. Bevalt ook goed hoor.
Oh.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat is al de tweede keer dat je het vraagt. Ik heb FaceTime op mijn Mac ja, maar nog nooit gebruikt.
Mijn MBP heeft trouwens een onderkant zonder klepjes enzo. Gewoon een plaat.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:22 schreef Breuls het volgende:
Oh dat. Geen idee, daar kan iets in. Een of ander kaartje ofzo. Huidige modellen hebben die niet meer, dus het zal wel iets ouds zijn.
PC Express gok ik zo.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:22 schreef Breuls het volgende:
Oh dat. Geen idee, daar kan iets in. Een of ander kaartje ofzo. Huidige modellen hebben die niet meer, dus het zal wel iets ouds zijn.
Echt waar?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:28 schreef Graseter het volgende:
[..]
Mijn MBP heeft trouwens een onderkant zonder klepjes enzo. Gewoon een plaat.![]()
Dan heb ik ook een Chinese kloon, want ik heb ook gewoon 1 plaatquote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:50 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Echt waar?Dan heb je een Chineese cloon.
Ja, zoiets.quote:
Je had echt geen genoegen moeten nemen met het antwoord van Apple. Dit is een serieus veiligheidsprobleemquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:22 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, zoiets.
Ik heb inmiddels een rondje gedaan; eerst langs Media Markt die logischerwijs zonder bon niet zoveel kunnen doen. Ze adviseerden me Apple te bellen, die me dan wellicht konden verwijzen naar een officieel servicepunt. Dus ik gedaan, maar volgens verwachting werd me verteld dat de garantie is verlopen en dat het bovendien 'wel eens voorkomt'. De Apple medewerker was niet verbaasd over de uitzetting.
Dus maar langs iFactors gegaan, nieuwe accu gehaald. Als je de ene in je ene hand houdt en de andere in je andere hand voel je pas goed hoever hij is uitgezet. Nieuwe zit er nu in, de oude verdwijnt ergens in de kast ofzo.
Maximum charge is overigens 5066 mAh, dus hij is ietsje beter.
ELKE batterij kan exploderen. Wanneer het laadcircuit in je macbook stuk is kan dat bijvoorbeeld. Het feit dat je accu opzwelt is simpelweg niet goed. En dat hadden zequote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:39 schreef Breuls het volgende:
Voor mij of de Mac? Als-ie zou kunnen exploderen had Apple wel anders gereageerd, neem ik aan?
The joy and pain of upgrading a 27-inch iMac with an SSD (video)quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb sinds kort een Vertex 2: ik lach me suf hoe snel een SSD eigenlijk is. Ik ga binnenkort 's kijken of ik er ook niet eentje bij kan (laten) prikken in mijn iMac.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:15 schreef LeNick het volgende:
Ik heb ook weer eens Coconut battery gedraaid, 300 cycles in 10 maanden
Volgens mij is dat best veel he? Na hoeveel cyclussen is die op?
Afentoe even leeg laten lopen (1x maand). Verder gewoon opladen wanneer nodig.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:17 schreef jna het volgende:
Wat is nou het beste voor de accu van nieuwe mbp's? Helemaal leeg laten lopen en dan pas opladen, of gewoon al bij 20% ofzo gaan opladen?
DVD drive eruit en een extra SSD erin is ook een optie, hoe vaak gebruiken we de dvd drive nog? en anders kun je altijd een externe dvd drive erbij nemen. In dit geval kun je en een normale HD voor het normale opslag gebeuren nemen, en een SSD voor al je app's je OS en veel gebruikte opslag.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb sinds kort een Vertex 2: ik lach me suf hoe snel een SSD eigenlijk is. Ik ga binnenkort 's kijken of ik er ook niet eentje bij kan (laten) prikken in mijn iMac.
Mijn vorige accu had 143 cycli in 22 maanden. Maar ik heb 'm bijna altijd aan een snoer.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:15 schreef LeNick het volgende:
Ik heb ook weer eens Coconut battery gedraaid, 300 cycles in 10 maanden
Volgens mij is dat best veel he? Na hoeveel cyclussen is die op?
Jaloers?quote:Op zondag 9 januari 2011 00:07 schreef Bigboss407 het volgende:
Kut applefanboys en hun ''nieuwe'' macstore.
Jamaar het is zo leueuek.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:07 schreef Bigboss407 het volgende:
Kut applefanboys en hun ''nieuwe'' macstore.
Wel mooi en anders dat geef ik je mee.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:14 schreef Breuls het volgende:
[..]
Jamaar het is zo leueuek.
Serieus, ik open dat ding gewoon af en toe om in rond te neuzen. En een minuut of 2 later gooi ik 'm weer dicht.
Ja wel vaker zo met apple.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:18 schreef Breuls het volgende:
Ja, Ubuntu heeft er geloof ik eentje. Van andere distro's weet ik het niet.
Vind het wel opvallend dat de sites die over de App Store schrijven lijken te denken dat dit de eerste keer is dat er zo'n store voor de desktop is "en dat andere besturingssystemen waarschijnlijk snel zullen volgen".
Ja allemaal door die o zo briljante Steve Jobs.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:21 schreef Breuls het volgende:
Ja, true. Ook verre van de eerste tablet. Maar ze hebben wel gewoon een goede tablet gemaakt en daar goed over nagedacht en er een flinke lading hype overheen gegoten. Dat helpt altijd wel.
De iPad is wel de eerste tablet waar mensen ook echt mee willen werken, en die een OS heeft dat voor een tablet bedoeld is. In die zin is de iPad wel degelijk een nieuw soort apparaat. Dat elke andere fabrikant een tablet met mobiel OS op de markt probeert te brengen, spreekt boekdelen.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:21 schreef Breuls het volgende:
Ja, true. Ook verre van de eerste tablet. Maar ze hebben wel gewoon een goede tablet gemaakt en daar goed over nagedacht en er een flinke lading hype overheen gegoten. Dat helpt altijd wel.
Als ze nu al een perfecte App Store zouden hebben, zou dat ongeveer vier events schelenquote:Op zondag 9 januari 2011 00:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou die app-store zal nog wel een tikkie moeten verbeteren. Maar goed, dat moest de eerste iphone ook.
Bedankt voor de antwoorden ! Wegens drukte nog niet naar alles gekeken, maar ga ik zeker doen !quote:Op zaterdag 8 januari 2011 09:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
iphoto, aperture?
[..]
adium
[..]
Microsoft office 2011
[..]
http://usa.autodesk.com/a(...)421056&siteID=123112
[..]
druk af > voorvertoning?
Als je niet illegale activiteiten wilt ontplooien, dan moet je ook niet een single license kopen en die met een hele groep mensen delen, nee tuurlijk mag dat niet.quote:Op zondag 9 januari 2011 01:27 schreef 2cv het volgende:
Een ideetje wat ik ter plekke uit mijn mouw schud: het programma met meerdere mensen LEGAAL kopen waardoor het bedrag per persoon flink gereduceerd wordt. Kan dat ? Mag dat ? Bestaat dat ?
Ik zoek dus nadrukkelijk NIET naar illegale downloads, cracks of wat dan ook.
quote:Op zondag 9 januari 2011 01:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als ze nu al een perfecte App Store zouden hebben, zou dat ongeveer vier events schelen.
Er zijn speciale licenties voor het onderwijs bijvoorbeeld, en sommige bedrijven brengen tien-packs of volume packs op de markt. Maar dit hangt af van het bedrijf zelf. Als je een standaard licentie koopt met tien man terwijl die maar voor één pc geschikt is ben je in principe net zo illegaal bezig als wanneer je een crack download.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:31 schreef 2cv het volgende:
Ik heb 0,0 verstand van licenties, dus misschien stel ik een hele domme vraag: zijn er niet (speciale) licenties waarbij je het programma legaal met een aantal mensen mag delen en en ieder ook zijn eigen gegevens in vult ?
Ik kan in TextEdit gewoon bij File -> Page Setup een scaling invullen, of bedoel je dit niet?quote:Op zondag 9 januari 2011 03:19 schreef 2cv het volgende:
Maar het onderstaande is helaas nog wel van toepassing:
En in Teksteditor is de voorvertoning niet te verschalen naar 100% zodat ik nog niet kan zien hoe groot de letters uiteindelijk worden t.o.v. het papier.
M'n maximum charge is alweer afgenomen naar 5041, en terwijl de menubalk zegt 'Opgeladen' geeft coconut aan dat-ie maar voor 96% vol zit. Gaat alweer lekker.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:03 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, ik kan er even tegenaan.
Zit inderdaad een drempel in. Pas bij 95% gaattie weer ladenquote:Op zondag 9 januari 2011 11:31 schreef Breuls het volgende:
[..]
M'n maximum charge is alweer afgenomen naar 5041, en terwijl de menubalk zegt 'Opgeladen' geeft coconut aan dat-ie maar voor 96% vol zit. Gaat alweer lekker.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hey Swets, heb je nog een goed, niet al te duur adresje voor een hotel voor me in Shanghai?
Accumeters zijn nooit 100 % nauwkeurig, dus je zult nog wel wat variatie in je metingen tegenkomen. Zeker de eerste paar cycli, dan wordt je accusoftware nog gecalibreerd. Kijk over een weekje nog eens.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:31 schreef Breuls het volgende:
[..]
M'n maximum charge is alweer afgenomen naar 5041, en terwijl de menubalk zegt 'Opgeladen' geeft coconut aan dat-ie maar voor 96% vol zit. Gaat alweer lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |