2x het hele internet is wel een beetje veelquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:27 schreef Graseter het volgende:
[..]
Iemand uit mijn klas heeft 2 internet HDD's.
Heeft ie wel altijd een backupquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:27 schreef Graseter het volgende:
[..]
Iemand uit mijn klas heeft 2 internet HDD's.
Kak.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
2x het hele internet is wel een beetje veel
Staat ook op eBay voor 2 tientjes. Het is in principe niets meer dan een stukje aluminium in een leuk vormpje, als je wilt kan je de SSD ook gewoon vasttapen aan je moederbordquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij kan een MBP wel twee interne HDDs, als je je superdrive kunt missen. En dan moet je nog een HDD-bay kopen van zo'n 100 dollar.
"Uitgelicht" is de homescreen. Niet dat dit logisch is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Op zich zou een 'home' knop in de app store best handig zijn.
ow!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:48 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
"Uitgelicht" is de homescreen. Niet dat dit logisch is.
Dat zou moeten werken, maar voor de zekerheid zou ik na het clonen eerst een keer proberen op te starten vanaf die nieuwe schijf, voordat je'm hebt ingebouwd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
Vraagje: ik heb een nieuwe interne harde schijf gekocht voor mijn MacBook Pro, maar ik ben nu bij mijn ouders en mijn Snow Leopard DVD ligt nog in Antwerpen. Kan ik gewoon met SuperDuper mijn hele schijf klonen naar de nieuwe schijf en deze in de MacBook stoppen, of gaat dat niet werken?
quote:Hackers zijn erin geslaagd om Apple's nieuwe download service te kraken, slechts een dag nadat de dienst gelanceerd werd.
Verschillende groepen beweren beveiligingsfouten te hebben gevonden in de nieuwe Mac App Store. De nieuwe dienst biedt gebruikers de mogelijkheid om programma's te downloaden naar hun Apple-computers.
Door de beveiligingsfouten is het de hackers gelukt om illegale kopieën van de software te maken.
Apple topman Steve Jobs noemde de dienst bij de lancering "innovatief". Vooralsnog wilde het bedrijf niet reageren op de kraak.
quote:1.
Install the latest Snow Leopard update(10.6.6). Sign into the new App Store (in your dock). Download Twitter, it's free. Then go to Applications folder, locate Twitter, right click, Show Package Contents, navigate to Contents folder and copy _CodeSignature, _MASReceipt and CodeResources.
2.
3.
Download Angry Birds ( http://bit.ly/gy9wzk ).. run the dmg file.. drag Angry Birds into the Applications folder. right click, Show Package Contents, navigate to Contents folder and delete _CodeSignature, _MASReceipt and CodeResources. Now paste in the files you copied from the Twitter.app .
4.
5.
Done. Enjoy Angry Birds and any other .app file from the new Mac App Store that you can find online
6.
7.
BAMMM
- Iets om veel foto's in 1 keer te verkleinen waarbij de kwaliteit niet heel erg achteruit gaat (voorheen gebruikte ik daarvoor Easy Thumbnails)quote:
Zoals al eerder gemeld ligt de fout (voornamelijk) bij developers. Dit geldt dus ook niet voor iedere App.quote:
iphoto, aperture?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
- Iets om veel foto's in 1 keer te verkleinen waarbij de kwaliteit niet heel erg achteruit gaat (voorheen gebruikte ik daarvoor Easy Thumbnails)
- Een fotobewerkingsprogramma om foto's echt netjes te verkleinen zodat het nette foto's blijven wanneer ze afgedrukt worden (voorheen gebruikte ik hiervoor PaintShop 5 geloof ik, was in elk geval een antiek programma maar werkte goed). Het zou ook fijn zijn als ik er nog wat meer bewerkingen me uit kan voeren zoals bij PaintShop.
adiumquote:- Een goed MSN-programma. Niet MSN zelf, op de windows-bak gebruikte ik al aMSN. Ik geef wel toe dat ik hier nog niet naar gezocht heb !
Microsoft office 2011quote:- Word voor de Mac (heb ik nodig omdat ik bij de vrijwillige redactie van een clubblad werk)
http://usa.autodesk.com/a(...)421056&siteID=123112quote:- AutoCAD voor de Mac waarmee ik ook oude AutoCAD bestanden mee kan openen (ik weet het versienummer niet meer, maar volgens mij was het de versie na R14, best antiek dus)
druk af > voorvertoning?quote:Overigens heb ik een sterke voorkeur voor gratis spul. Alleen voor AutoCAD wil ik wel betalen.
Verder vraag ik me af hoe ik in Teksteditor printvoorbeld op 100% grootte krijg. Dan kan ik kijken hoe groot/leesbaar de text na het printen ongeveer wordt. Op m'n beeldscherm zijn de letters normaal maar als ik het print kan ik het alleen lezen met een vergrootglas. Pas wanneer de letters in Teksteditor gigantisch zijn, zijn ze bij het printen van leesbare grootte.
Huh? zet je batterij op??quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:31 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk nou wat mijn accu met m'n Mac doet.Probeert naar buiten te kruipen.
Nu volgens mij mag een batterij uberhaupt niet opzwellen ivm gevaar voor gebruiker. Willen ze het niet onder garantie doen, kan je altijd nog zeggen dat je een en ander onder de aandacht van de voedsel en waren autoriteit brengt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:51 schreef Breuls het volgende:
Yup. En het komt vaker voor, leert een zoekactie op expanding battery me. Ik heb andere gebruikers zien beschrijven dat het uitzetten van de batterij de behuizing beschadigt, maar ook de onderdelen binnenin, zoals het trackpad. En inderdaad; mijn trackpad doet soms raar, en van de week merkte ik dat ik 'm niet meer goed kon indrukken om te klikken.
Ik gebruik meestal een Magic Mouse, dus dat viel me niet zo enorm op, maar ik ga nu toch wel even naar de winkel voor advies en vervanging. En dat zal wel geld kosten, aangezien ik dat ding al 2 jaar heb.
Ja, natuurlijk, je betaalt meer dan 1100 euro voor de meest basic MBP, dan mag je wel kwaliteit verwachten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:06 schreef Breuls het volgende:
Nouja, om nou meteen de boze consument uit te hangen.
Ja... vastquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:49 schreef jakkop het volgende:
Volgens mij is die uitzettende batterij een signaal dattie oud is. Oftewel, er zit een mechanisme ingebouwd die de batterij laat uitzetten op het moment dat het evt. gevaarlijk zou kunnen worden om de batterij verder te gebruiken.
Denk het niet, volgens mij een ander soort batterij waar dus ook een ander soort laadmechanisme achter zit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:53 schreef Breuls het volgende:
Right.
Hij is wel oud, maar niet zo oud dat ik er niks meer mee zou moeten kunnen. Hij haalt nog 85% van de lading die hij bij aankoop haalde.
Oh, dat vroeg ik me gisteren af; zijn vervangende batterijen voor 15" unibody accu's nu hetzelfde als in de nieuwe MBP's zitten? Want die houden het toch iets van 8 uur uit? Zou een leuke bijkomstigheid van deze situatie zijn.
Volgens mij is de batterijtechniek in de huidige unibodies anders dan de eerste unibodies. Lithium heeft een ander laadpatroon dan polymeer. En het laadcircuit is daarop aangepast.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:03 schreef Breuls het volgende:
Zeker weten? Ik vind namelijk maar 1 accu voor de unibody als ik erop zoek. Het lijkt me dat het vernieuwde model qua dimensies hetzelfde is als het model van 2 jaar geleden, en ze dus dezelfde accu-maat hebben?
Of bedoel je dat de aansturing ervan meetelt en de accuduur dus ook wordt bepaald door de laptop zelf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |