Heb je foto's gemaakt van het proces van het quilten?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:03 schreef Stiemie het volgende:
Welke quiltwinkel werkte je Aiko_? Lijkt me een erg leuke baan! Wat heb je allemaal al gemaakt? Ik ben erg benieuwd
Lijnloos gewoon doen joh! Anders maak je eerst een dekentje voor het poppenbed of een kussenovertrek. Kan je mooi kijken of het leuk is
Ik heb gisteren de top en achtergrondstof gestreken en aan elkaar geregen. Wat een klus nog zeg! Achtergrondstof op de grond plakken met schilderstape, vulling er netjes op en dan de top en dan maar doorrijgen, doorrijgen en doorrijgenMaar nu dus begonnen met doorquilten. Ik moet zeker meer dan 100 hartjes quilten, heb er nu 5 af en een blaar op mijn vinger
Dus dat beloofd nog wat. Maar het wordt wel erg mooi
Wow, helemaal met de hand dus, wat een werkquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:49 schreef Stiemie het volgende:
Die hartjes teken ik erop met een potlood van de quiltwinkel. Dat is uitwasbaar (wel eerst testen!)
Je maakt een knoopje in je begindraad en trekt die in de tussenvulling. Dan quilt je het hartje en werkt ook weer zo af. Zo is er nergens een af- of aanhechting te zien.
En die lapjes aan elkaar kunnen met de hand of met de machine. Ik doe dat met de hand want dat kan lekker bij de tv
Het is ook wel iets waar je eeuwig zuinig op bent als je moeder zoiets voor je maakt natuurlijkquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:55 schreef Stiemie het volgende:
Ja maar heerlijk om te doen. Ben er ook al een jaar mee bezig nu. En het is echt heel ontspannend
Ja! Dat ga ik ook doen, met een naam en voor wie en door wie etc. Dat vind ik ook mooi, maakt het echt af.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:35 schreef Stiemie het volgende:
Ik denk er nog over na om een label te borduren en dat achterop te naaien.
Nou ja zeg!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:26 schreef oh-oh het volgende:
Oh, zo een mooie heb ik echt nog nooit gezien
Ja, dat is grappig eigenlijk, zo had ik het nog helemaal niet bekeken. Maar wel meer werk dan, met die driehoekjes.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:52 schreef Stiemie het volgende:
Die bovenste vind ik zelf ook het mooist. Vond het alleen wel grappig dat de ene uit alleen maar driekhoekjes is gemaakt en de ander uit rechthoeken en toch krijg je ongeveer hetzelfde effect.![]()
We gaan het merken hahaquote:Op maandag 31 januari 2011 22:38 schreef Stiemie het volgende:
Lijkt me niet lastiger dan een gewone quilt hoor. Leuk idee ook![]()
Het zijn geen ingewikkelde patronen dus dat moet best lukken. Al weet ik natuurlijk niet hoe handig je bent
Ja leukquote:Op maandag 7 maart 2011 03:32 schreef Keselo het volgende:
kan wel wat foto's online zetten als iemand benieuwd is.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:02 schreef Keselo het volgende:
Die laatste is trouwens helemaal vlak, je wordt ook super duizelig als je daar te lang naar kijkt
Wow, wat gaaf zeg en wát een werk zal daar allemaal in zittenquote:
Het makkelijkste is denk ik een metalen mal.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:41 schreef Inu het volgende:
Geweldig die quilts
Maar hoe krijg je nu van die mooie vierkantjes? Ik knip altijd scheef namelijk
De biaisband zit aan de voorkant bijna helemaal vast. Nu de achterkant nogquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:55 schreef Taartje het volgende:
Stieme, hoe staan de zaken met je quilt?
De quilt komt niet op mijn bed te liggen, maar wordt meer een dekentje voor op de bank voor de tv enzo, dus warm is helemáál niet ergquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:30 schreef Aiko_ het volgende:
inderdaad een geweldige quilt aan het worden Taartje!![]()
leuke kiekeboe foto ook
quilten doe je door alle lagen heen. als je een fleece achterkant heb zou ik niet nog een tussenvulling gebruiken hoor, wordt veel te warm.
Het is geloof ik wat je zelf wil. Het doorgepitte zou ik zelf ook wel willen zien aan de achterkant maar als je er figuurtjes op borduurt lijkt het mij mooier (en ook netter afgewerkt) als je dat niet ziet aan de achterkant.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:04 schreef Stiemie het volgende:
Maar het idee van een quilt is toch juist dat je het doorgepitte (geborduurde) ziet?
Vanavond weer lekker verder met m'n quilt.
Ik vind hem prachtig voor iemand met geen ervaring op de naai-machine!quote:Op donderdag 21 april 2011 15:34 schreef Taartje het volgende:
Hij is bijna af, alleen nog maar de rand!Het doorpitten heb ik toch maar machinaal gedaan, aangezien ik er toch alleen simpele lijnen in wilde maken. Toch nog 2,5 uur over gedaan en de lijnen zijn niet helemaal recht, dankzij nul naaimachine-ervaring
![]()
[ afbeelding ]
Vergeef me, maar wat hangt er rechts op de foto aan de muur?quote:
Dat is een zwart ikea-magneetbord met daarop een magneetbakje met pennen etc. en voor de rest allemaal kaartjesquote:Op zondag 24 april 2011 16:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind hem prachtig voor iemand met geen ervaring op de naai-machine!Mooi
[..]
Vergeef me, maar wat hangt er rechts op de foto aan de muur?Is dat een soort memo-bord met vakjes en ook een paar pennen? Of zijn het allemaal kaartjes?
![]()
Handig, ik heb tot nu toe alleen magneetborden gezien, nooit met een bakje. Die ga ik onthouden!quote:Op zondag 24 april 2011 16:45 schreef Taartje het volgende:
[..]
Dat is een zwart ikea-magneetbord met daarop een magneetbakje met pennen etc. en voor de rest allemaal kaartjes
ik vermoed dat het dit bakje is: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80159487quote:Op zondag 24 april 2011 17:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Handig, ik heb tot nu toe alleen magneetborden gezien, nooit met een bakje. Die ga ik onthouden!
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een kijkje ga nemen in Helmondquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:37 schreef Taartje het volgende:
Stiemie, ben je er al uit wat het gaat worden?
Een vriendin wees me op de winkel Deelen Stoffen in Weert en Helmond: http://www.deelen-stoffen.nl/. En oh, wat jeuken mijn handen nu! Ik geloof dat ik binnenkort een dagje Weert ga plannen (1,5 uur reistijd met de trein). Kent er iemand toevallig ook nog gróte stoffenzaken in de omgeving van Arnhem? Ik kan alleen zaakjes vinden met een vrij klein aanbod, al ben ik misschien verwend doordat ik vroeger vlakbij De Greef in Veldhoven woonde.
Ja zo'n schuurpapierplankje is ideaal! Echt een aanrader.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:20 schreef Aiko_ het volgende:
(edit) voor het tekenen van de vierkantjes op de stof: maak een klein (ongeveer A5 formaat) dun plankje en plak daar aan één kant fijn schuurpapier op. Op je kartonnen malletje plak je ook schuurpapier. Daartussen de stof, je tekent dan op de achterkant het vierkantje hoe het moet worden en knipt daarom heen naad bij. Verschuift eigenlijk nooit meer
daar ben ik ook aan gestartquote:Op maandag 31 januari 2011 22:21 schreef EllaN het volgende:
Heeft iemand ervaring met het maken van een quilt van t-shirts? Ik ben echt een quilt noobie en wilde een quilt maken van allemaal souvenirsshirtjes zoals deze:
[ afbeelding ]
Of is dat te lastig voor een beginner?
wat is deze vreselijk leuk!quote:
Bij mij is het probleem dat ik altijd teveel door elkaar doe. Mijn quilt projecten zijn een bedquilt een T-shirtquilt (quilt van oude shirts) en weet ik het wat.. maar niets af.. Ben momenteel een naaihoek aan het bouwen dus soon kan ik ook eens gaan updaten denk ^^quote:
Het idee klinkt heel handig maar ik snap de uitleg niet helemaal... Strijk je het op de losse vierkantjes...? Heel veel wijzer word ik er niet van.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef annelotje het volgende:
het heet vlieseline quilters grid. Hier vind je een plaatje van hoe ze dat dan doen
http://www.naehwelt-mache(...)7377/7000-7377_G.JPG
Was er bij mn vorige post wel vergeten bij te vermelden dat je ze dan moet strijken zodat ze vast komen te zitten op de vlieseline
Oh dat is wel heel handigquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef annelotje het volgende:
het heet vlieseline quilters grid. Hier vind je een plaatje van hoe ze dat dan doen
http://www.naehwelt-mache(...)7377/7000-7377_G.JPG
Was er bij mn vorige post wel vergeten bij te vermelden dat je ze dan moet strijken zodat ze vast komen te zitten op de vlieseline
Ben benieuwd Stiemie!!! Mijn quilt is nog in dezelfde staat, ongeveer 2 rijen aan elkaar (en nog 1 met dezelfde staatquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:56 schreef Stiemie het volgende:
Lijnloos hoe gaat het met je quilt? Ben je inmiddels klaar met het in elkaar zetten?
De bovenkant van de quilt voor mijn jongste dochter is inmiddels bijna klaar! Ik heb al stof voor de achterkant. Volgend weekend even tussenvulling halen en dan kan hetquilten
beginnen!
Thanks! Duidelijk filmpje.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:18 schreef Stiemie het volgende:
De achterkant van mijn quilt is inderdaad hetzelfde als op de foto die jij laat zien. Je gaat bij dat doorpitten door alle drie de lagen heen.
Hier in dit filmpje zie je hoe het moet:
Wauwquote:Op zondag 8 januari 2012 21:31 schreef Stiemie het volgende:
Taaadaaaa!![]()
Zover ben ik nu:
[ afbeelding ]
Close-up
[ afbeelding ]
Ik wilde heel enthousiast aan een quilt beginnen (zie een paar posts terug) maar heb me nu op het haken gestort! Ook leuk!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:23 schreef Stiemie het volgende:
Zeg wordt er hier niet meer gequilt ofzo![]()
![]()
Hij was nog gewoon open hoorquote:Op woensdag 23 september 2015 13:02 schreef Lijnloos het volgende:
Ja hoi, mag deze weer open/actief? CRE / Het grote quilttopic
Ik ben met quilten begonnen maar kan best wat ervaren input gebruiken en mooie gemaakte dingen zien is altijd leuk!
Dory is zo gaaf geworden😍quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:44 schreef Lijnloos het volgende:
Lekker aso-kick, want updates![]()
Dory is af, althans de top... ik moet nog even bedenken of ik er een (mini-) quilt van maak of dat ik het ga gebruiken om iets anders (bijvoorbeeld een tas of zo) van te maken. Dus tot nader orde ligt ze op de kast...
[ afbeelding ]
Niet supermooi want nog klein foutje op het einde maar ach... komt wel goed bij het in elkaar zetten van het totaal.
Dus toen Dory af was mocht ik door met het volgende projectje en die is ook al bijna klaar (de top wederom, maar deze wordt wel een quilt)...
[ afbeelding ]
nanananananananana BATMAN!
Deze ga ik wel vaker maken want echt leuk om te doen! Ik wil hem nog een keer maar dan in het klein doen... heb nu een andere manier van vlak-verdeling bedacht en dat wil ik graag uitproberen met dit patroon. En dan daarbij denk ik nog een joker voor ernaast.
Ik denk wie weet. Verschijnen hier weer foto's van mooie quilts☺. Ik werk zelf aan sampler quilt (zonder naaimachine) en aan hexagonnetjes. Dus iets traditioneler. Het leukst is de stof uitkiezen😀quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:56 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, thanks! Ook voor de enorme kick omhoog voor dit topic.
Dat is erg leuk als je weer wat mooie dingen laat zien. Want je maakt hele andere dingen dan ik. Erg leuk om te zien. Ik heb weinig tijd, dus bij mij gaat traag en blok per blok.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:12 schreef Lijnloos het volgende:
Hexagonnetjes wil ik ook weer wat mee doen. Heb met een swap (op instagram) 2 hele leuke mini-charmpacks gekregen en die zijn wel ideaal voor hexagonnen. Maar wil eigenlijk wel een hexa-swap mee doen, lijkt me leuk... alleen zijn ze natuurlijk allemaal allang begonnen/bezig.
Ik kan binnenkort wel weer es wat gemaakte werken hier posten.
Ja leuk vind ik dit! Als ik zon foto zie wil ik dat ook meteen gaan doen... Maar gelukkig heb ik al 100 wips of zoquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:02 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
[ afbeelding ]
Even mijn hexagonnetjes showen. Het is veel meer werk dan ik dacht.. maar zo leuk om te doen.
'Sew' rijmt op 'know'.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:10 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Ik vind dat van die onmogelijke woorden om uit te spreken. Neg zoiets als sewing.
Maar ja het went..😀
Ok... weer wat geleerd... ik deed altijd sow in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, luister maar eens.
http://dictionary.cambridge.org/pronunciation/english/sew
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |