De quilt komt niet op mijn bed te liggen, maar wordt meer een dekentje voor op de bank voor de tv enzo, dus warm is helemáál niet ergquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:30 schreef Aiko_ het volgende:
inderdaad een geweldige quilt aan het worden Taartje!![]()
leuke kiekeboe foto ook
quilten doe je door alle lagen heen. als je een fleece achterkant heb zou ik niet nog een tussenvulling gebruiken hoor, wordt veel te warm.
Het is geloof ik wat je zelf wil. Het doorgepitte zou ik zelf ook wel willen zien aan de achterkant maar als je er figuurtjes op borduurt lijkt het mij mooier (en ook netter afgewerkt) als je dat niet ziet aan de achterkant.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:04 schreef Stiemie het volgende:
Maar het idee van een quilt is toch juist dat je het doorgepitte (geborduurde) ziet?
Vanavond weer lekker verder met m'n quilt.
Ik vind hem prachtig voor iemand met geen ervaring op de naai-machine!quote:Op donderdag 21 april 2011 15:34 schreef Taartje het volgende:
Hij is bijna af, alleen nog maar de rand!Het doorpitten heb ik toch maar machinaal gedaan, aangezien ik er toch alleen simpele lijnen in wilde maken. Toch nog 2,5 uur over gedaan en de lijnen zijn niet helemaal recht, dankzij nul naaimachine-ervaring
![]()
[ afbeelding ]
Vergeef me, maar wat hangt er rechts op de foto aan de muur?quote:
Dat is een zwart ikea-magneetbord met daarop een magneetbakje met pennen etc. en voor de rest allemaal kaartjesquote:Op zondag 24 april 2011 16:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind hem prachtig voor iemand met geen ervaring op de naai-machine!Mooi
[..]
Vergeef me, maar wat hangt er rechts op de foto aan de muur?Is dat een soort memo-bord met vakjes en ook een paar pennen? Of zijn het allemaal kaartjes?
![]()
Handig, ik heb tot nu toe alleen magneetborden gezien, nooit met een bakje. Die ga ik onthouden!quote:Op zondag 24 april 2011 16:45 schreef Taartje het volgende:
[..]
Dat is een zwart ikea-magneetbord met daarop een magneetbakje met pennen etc. en voor de rest allemaal kaartjes
ik vermoed dat het dit bakje is: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80159487quote:Op zondag 24 april 2011 17:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Handig, ik heb tot nu toe alleen magneetborden gezien, nooit met een bakje. Die ga ik onthouden!
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een kijkje ga nemen in Helmondquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:37 schreef Taartje het volgende:
Stiemie, ben je er al uit wat het gaat worden?
Een vriendin wees me op de winkel Deelen Stoffen in Weert en Helmond: http://www.deelen-stoffen.nl/. En oh, wat jeuken mijn handen nu! Ik geloof dat ik binnenkort een dagje Weert ga plannen (1,5 uur reistijd met de trein). Kent er iemand toevallig ook nog gróte stoffenzaken in de omgeving van Arnhem? Ik kan alleen zaakjes vinden met een vrij klein aanbod, al ben ik misschien verwend doordat ik vroeger vlakbij De Greef in Veldhoven woonde.
Ja zo'n schuurpapierplankje is ideaal! Echt een aanrader.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:20 schreef Aiko_ het volgende:
(edit) voor het tekenen van de vierkantjes op de stof: maak een klein (ongeveer A5 formaat) dun plankje en plak daar aan één kant fijn schuurpapier op. Op je kartonnen malletje plak je ook schuurpapier. Daartussen de stof, je tekent dan op de achterkant het vierkantje hoe het moet worden en knipt daarom heen naad bij. Verschuift eigenlijk nooit meer
daar ben ik ook aan gestartquote:Op maandag 31 januari 2011 22:21 schreef EllaN het volgende:
Heeft iemand ervaring met het maken van een quilt van t-shirts? Ik ben echt een quilt noobie en wilde een quilt maken van allemaal souvenirsshirtjes zoals deze:
[ afbeelding ]
Of is dat te lastig voor een beginner?
wat is deze vreselijk leuk!quote:
Bij mij is het probleem dat ik altijd teveel door elkaar doe. Mijn quilt projecten zijn een bedquilt een T-shirtquilt (quilt van oude shirts) en weet ik het wat.. maar niets af.. Ben momenteel een naaihoek aan het bouwen dus soon kan ik ook eens gaan updaten denk ^^quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |