abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:09:00 #91
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95280683
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:55 schreef Taartje het volgende:
Stieme, hoe staan de zaken met je quilt? :)
De biaisband zit aan de voorkant bijna helemaal vast. Nu de achterkant nog :) Zal binnenkort weer eens foto's plaatsen.

De manier waarop je de blokken vastmaakt, lijkt me een hele handige. Je kunt ook lange repen maken die je dan weer aan elkaar zet.

Inu ik maak altijd zelf een malletje van karton (meestal een oude verpakking van iets) en ruitjespapier. Ik teken het patroon dan eerst op ruitjespapier, plak dat op het karton en knip het dan uit.
pi_95361443
Heb je een foto van de voortgang?

Mijn bovenkant (hoe heet dat in quilttermen?) is bijna af!
A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:06:22 #93
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95391128
De bovenkant van je quilt heet een 'top'. Wat ga je snel zeg! Ik ben al bijna anderhalf jaar bezig met de mijne :D

Even wat foto's gemaakt. Het einde is in zicht!

Overzichtsfoto, niet heel duidelijk door de zon helaas

Close-up stukje quilt

Hoekje waar aan 1 kant al biaisband omheen zit

En een heel klein stukje waar het band nu aan voor- en achterkant vast zit

Ik wil er nog graag een soort van label opmaken aan de achterkant met de datum erop en dat ie voor mijn dochter is. Lijkt me een mooie herinnering voor later. Alleen nog even bedenken hoe ik dat ga doen en wat ik de mooiste manier vind.
pi_95394027
Wat een mooie en lieve quilt wordt dat Stiemie!
En anderhalf jaar? Wow! Hoeveel uren werk zit erin denk je?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:09:36 #95
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95397357
Dankjewel :)

Geen idee. Ik maak 'm helemaal met de hand dus daar gaat al meer tijd inzitten dan met de machine natuurlijk. En er zijn weken dat ik elke avond elk vrij moment gebruik om te quilten en soms ineens weer een week helemaal niet. Dat vind ik er ook juist zo leuk aan. Dat je het zo weer op kunt pakken en verder kunt gaan O+
pi_95401573
Wauw Stiemie, hij is geweldig! Super leuk ook met de roze banden er steeds tussen, echt een fijne deken voor op bed lijkt me. Volgens mij is de jouwe ook twee keer zo groot als de mijne, dat scheelt natuurlijk ook in werktijd he ;)

Ik ga vanavond de laatste vierkantjes vastzetten en me daarna maar eens inlezen in wat de volgende stap gaat worden!
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:29:05 #97
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95403991
Dankjewel!

Ik denk dat mijn quiltje zo'n 90 x 150 is ofzo (valt het op dat ik geen zin heb om op te staan en het op te meten O-) ). Niet zo heel groot dus, maar mijn dochter slaapt ook nog in een peuterbedje dus dat komt mooi uit :D

Voorat je de bovenkant van je quilt op vulling gaat vastmaken, kan je eerst alle naadjes strijken zodat ze allemaal netjes 1 kant op gaan en je straks geen rare dikke hobbels in de quilt krijgt
pi_95408771
De bovenkant is af!

Bedankt voor de strijktip! En gelijk nog even een vraagje, wel handig dat je op me voorloopt ;) Onder de top komt een vulling en de achterkant wil ik van fleece maken. Als ik nu dalijk de figuurtjes erin ga borduren (ik ben nog niet zo thuis in het jargon, merk je wel), doe ik dat dan door beide lagen of alleen door de vullinglaag? Het lijkt mij door beiden, maar op het Youtubefilmpje dat ik net bekeek deed men dat volgens mij niet...
pi_95409376
Wow Stiemie _O_ Wat ontzettend mooi!!!!

En Taartje, wat ga je hard!!! _O_ Ook supermooi... Leuke patroontjes/stofjes heb je gekozen. Heel mooi!
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:00:17 #100
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95409390
Wow wat issie leuk zeg O+

Ja je quilt door alle 3 de lagen heen! Er zijn volgens mij ook mensen die alleen fleece nemen en dan geen vulling, maar dat weet ik niet zeker. Misschien even google-en?
pi_95415379
inderdaad een geweldige quilt aan het worden Taartje! O+
leuke kiekeboe foto ook :D
quilten doe je door alle lagen heen. als je een fleece achterkant heb zou ik niet nog een tussenvulling gebruiken hoor, wordt veel te warm.
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_95415556
Stiemie die van jou is ook mega cute, echt een meisjesquilt O+
Hele mooi passende nine-patches heb je gemaakt. De tussenbanen vind ik ook erg mooi erbij passen!
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_95416991
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:30 schreef Aiko_ het volgende:
inderdaad een geweldige quilt aan het worden Taartje! O+
leuke kiekeboe foto ook :D
quilten doe je door alle lagen heen. als je een fleece achterkant heb zou ik niet nog een tussenvulling gebruiken hoor, wordt veel te warm.
De quilt komt niet op mijn bed te liggen, maar wordt meer een dekentje voor op de bank voor de tv enzo, dus warm is helemáál niet erg :)
pi_95438349
Als je de naden van je borduursel niet aan de achterkant wil zien kun je ook zoeken naar een goedkoop stuk katoen. Dan doe je eerst de quilt dan vulling en dan dat katoen. Dat zet je met tijdelijke steken aan elkaar en dan borduur je je lijnen/beesten of wat dan ook door de 3 lagen heen. Vervolgens haal je de tijdelijke steken eruit en zet je een achterkant erop en biaisband.

Verschillende opties dus :P
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  woensdag 13 april 2011 @ 19:04:42 #105
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95455222
Maar het idee van een quilt is toch juist dat je het doorgepitte (geborduurde) ziet?

Vanavond weer lekker verder met m'n quilt. O+
pi_95494023
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:04 schreef Stiemie het volgende:
Maar het idee van een quilt is toch juist dat je het doorgepitte (geborduurde) ziet?

Vanavond weer lekker verder met m'n quilt. O+
Het is geloof ik wat je zelf wil. Het doorgepitte zou ik zelf ook wel willen zien aan de achterkant maar als je er figuurtjes op borduurt lijkt het mij mooier (en ook netter afgewerkt) als je dat niet ziet aan de achterkant.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_95808179
Hij is bijna af, alleen nog maar de rand! *) Het doorpitten heb ik toch maar machinaal gedaan, aangezien ik er toch alleen simpele lijnen in wilde maken. Toch nog 2,5 uur over gedaan en de lijnen zijn niet helemaal recht, dankzij nul naaimachine-ervaring :+

pi_95808606
_O_ Mooi joh!
pi_95822170
ziet er echt mooi uit! Ik ben begonnen aan een kussenhoes tijdens een workshop op de creatieve handwerkdagen. Hij is echt nog lang niet af! Momenteel heb ik zoveel projectjes dat ik vrees dat ie voorlopig ook niet voor de dag komt.. Zodat het zover is zal ik ook een foto maken voor hier!
  zaterdag 23 april 2011 @ 19:41:42 #110
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95895069
Wow taartje _O_ Ga je 'm ook nog de andere kant op doorstikken zodat er een soort ruitjes ontstaan? Of ben je inmiddels begonnen met de afwerking?

Ik ben bijna klaar met de quilt voor mijn oudste dochter en ben inmiddels druk bezig met iets verzinnen voor de jongste. Ben druk aan het proberen om een quiltblokje met een hart te maken O+
pi_95920376
Hij is af! Niet meer de andere richting doorgestikt, vond dit effect al leuk genoeg :) De randen heb ik afgewerkt met rood biaisband, ik ben helemaal blij dat hij klaar is. Nu wachten op de temperatuurdalingen van komende week, misschien dat ik er dan ook echt iets mee kan! ;)

Wat fijn dat de jouwe ook bijna klaar is, Stiemie! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. En een quiltblokje in de vorm van een hartje klinkt heel erg gaaf.
pi_95922001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 15:34 schreef Taartje het volgende:
Hij is bijna af, alleen nog maar de rand! *) Het doorpitten heb ik toch maar machinaal gedaan, aangezien ik er toch alleen simpele lijnen in wilde maken. Toch nog 2,5 uur over gedaan en de lijnen zijn niet helemaal recht, dankzij nul naaimachine-ervaring :+

[ afbeelding ]
Ik vind hem prachtig voor iemand met geen ervaring op de naai-machine! O+ Mooi O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:51 schreef Taartje het volgende:
De bovenkant is af!

[ afbeelding ]

Vergeef me, maar wat hangt er rechts op de foto aan de muur? :D Is dat een soort memo-bord met vakjes en ook een paar pennen? Of zijn het allemaal kaartjes? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_95922660
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2011 16:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik vind hem prachtig voor iemand met geen ervaring op de naai-machine! O+ Mooi O+

[..]

Vergeef me, maar wat hangt er rechts op de foto aan de muur? :D Is dat een soort memo-bord met vakjes en ook een paar pennen? Of zijn het allemaal kaartjes? :)
Dat is een zwart ikea-magneetbord met daarop een magneetbakje met pennen etc. en voor de rest allemaal kaartjes :D
pi_95924130
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:45 schreef Taartje het volgende:

[..]

Dat is een zwart ikea-magneetbord met daarop een magneetbakje met pennen etc. en voor de rest allemaal kaartjes :D
Handig, ik heb tot nu toe alleen magneetborden gezien, nooit met een bakje. Die ga ik onthouden! ^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_95927091
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:34 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Handig, ik heb tot nu toe alleen magneetborden gezien, nooit met een bakje. Die ga ik onthouden! ^O^
ik vermoed dat het dit bakje is: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80159487
/offtopic

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 24-04-2011 20:05:36 ]
  maandag 25 april 2011 @ 10:50:30 #116
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95948137
Wow nu al klaar :o Nu willen we natuurlijk wel een foto van het eindresultaat he? O-)

Mijn quilt is ook af *O* Iets langer over gedaan dan taartje, slechts anderhalf jaar ofzo :D

Nog nat uit de wasmachine:

Opgevouwen

Met zilverdraad het jaartal erop gezet
  maandag 25 april 2011 @ 11:01:47 #117
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_95948376
Prachtige creaties hier!
Ik ben bezig met het 'ontwerp' voor mijn eerste quilt... Al heel wat ervaring op de naaimachine en ook met patchwork. Nu wil ik een quilt maken met een fleece achterkant, voor in de winter op de bank (dan heb ik nog even de tijd, he?!). Ik lees hier dat mensen dat ook doen, maar ben zo benieuwd hoe die achterkant eruit komt te zien...! Hebben jullie daar foto's van?
Geluk is een richting, geen punt
pi_95949429
Wauw Stiemie, hij is prachtig geworden! En wat een leuk idee om het jaar waarin je hem hebt gemaakt erin te verwerken :) Is je dochter er blij mee?

Ik zal vandaag even proberen een foto te maken van mijn quilt. Yvonnetje, ik zal er dan ook eentje maken van de achterkant. Ik wilde eigenlijk ook fleece gebruiken, maar de stoffenzaak had dat net de deur uit gedaan ivm de zomerperiode, dus het is een stuk joggingstof uit de toddenbak geworden!
pi_95952660
Tadaa!

maandag 25 april 2011 @ 14:03:51 #120
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_95954218
Netjes Taartje! En bedankt voor de snelle foto :)

Ik dacht eraan een fleece dekentje te gebruiken als achterkant, al heb ik nog geen idee hoe groot 'ie gaat worden...
Gebruiken jullie standaard biasband voor de randen? Het lijkt mij zo krap als dat er allemaal tussen moet passen met die dikke lagen.
Geluk is een richting, geen punt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')