abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91655723
He, wat leuk Stiemie, heb je een quilt-topic geopend!
Hij wordt mooi, je quilt! Ik kan me voorstellen dat Linde er blij mee is.
En wat een werk!

Dat doe ik toch niet helemaal netjes, ik werk meer op de provisorische ontdek terwijl je doet manier. Maar ik vind het wel heel leuk om te doen.
Ik zal vanavond eens foto's plaatsen van mijn tuin-quilt voor Ko.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91679485
Oh ja ik moest toevallig afgelopen week nog aan je tuin-quilt denken en aan hoever je nu zou zijn!

Dus graaaaaaag foto's want ik ben benieuwd. Ik vind de kleuren zo leuk die je hebt uitgezocht O+
pi_91682846
Lief!
Voor mijn zoontje van anderhalf wil ik een quilt maken voor in ons tuinhuis. Om over zijn bedje daar te leggen of om lekker onder te zitten op de bank of buiten als het een koude zomeravond is.

Ik begon met paperquilting, een techniek om alles in hoeken te knippen en te vouwen.
Dit voorbeeld had ik op internet gevonden:

Zo werd het, nadat ik alle stofjes verzameld had:

Nu ziet het er zo uit:

Er staan dus bloemen op, appels (die plukt en eet hij graag op de tuin), en een boom.
Verder heb ik er een gedichtje van Joke van Leeuwen op geborduurd:

Alle wriemeldiertjes
alle wiebeldiertjes
alle kruip- en kriebeldiertjes
zitten in het hoge gras.

Ik zou maar op mijn tenen lopen
als ik jou was.

De boom:

Ik ben hem nu aan het doorpitten, met de machine, ik ben lui. ;)
Dat worden geen hartjes zoals bij Stiemie, maar vliegtuigen. Over de tuin vliegen vaak vliegtuigen en Ko vindt het heel leuk om daarnaar te kijken en te wijzen. O+

Oh Stiemie, ik ben dus nog geen cm opgeschoten sinds de vorige update. :')
Iets teveel andere projecten aan mijn hoofd gehad. Ik hoop er morgenavond weer wat aan te doen. O+

Jij bent trouwens wel enorm opgeschoten zeg! _O_
pi_91683019
OMG Oeke, wat een geweldige quilt! Dat is echt fantastisch voor Ko!
pi_91683397
Oh wat wordt ie leuk!!! Ik had nog geen foto gezien dat ie helemaal af was zonder doorpitten toch? Ik vind het zo leuk dat er echt een verhaal achter zit met de appels, vliegtuigen en boom. En dat gedichtje O+ Ik denk er nog over na om een label te borduren en dat achterop te naaien.
pi_91683436
Anitra ik ben trouwens ook heel benieuwd naar jouw quilts :Y
pi_91683755
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:35 schreef Stiemie het volgende:
Ik denk er nog over na om een label te borduren en dat achterop te naaien.
Ja! Dat ga ik ook doen, met een naam en voor wie en door wie etc. Dat vind ik ook mooi, maakt het echt af. :Y

Dankjewel voor jullie complimentjes trouwens. O+

Anitra ik ben ook benieuwd!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:26:59 #33
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_91686214
Oh, zo een mooie heb ik echt nog nooit gezien O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_92099756
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:26 schreef oh-oh het volgende:
Oh, zo een mooie heb ik echt nog nooit gezien O+
Nou ja zeg! :(

Oke heb je de vliegtuigen er al opgemaakt?

Hier weer een update. Een hoek is af (meer dan 60 hartjes gedaan inmiddels :X )

pi_92099948
Oh ja na deze quilt wil ik een quilt voor mijn andere dochter gaan maken. Heeft iemand nog leuke tips of suggesties?

Ik vind zelf dit een mooie O+

pi_92102828
Mooi Stiemie! Die golfjes vind ik ook wel heel mooi! Ik vind persoonlijk de bovenste mooier, iets minder druk door het wit ertussendoor. En hulde voor je werk hoor! _O_
  zondag 30 januari 2011 @ 22:33:58 #37
176471 oh-oh
pi_92104572
Yups ik vind die bovenste ook het leukst, mss dat met ipv wit hetzelfde effen roze als bij die van nu?
En echt , petje af hoor, wat een werk _O_
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_92106177
Oh, die zijn ook mooi Stiemie. De bovenste vind ik erg mooi door zijn kleurverloop. Een regenboog! O+
En al die hartjes, wat een werk! Hij wordt echt heel mooi, vind ik. Is Linde er nog steeds zo blij mee? Kijkt ze hem af?

Ik heb er ook wat aangewerkt, maar nog geen foto's gemaakt, zal ik morgen even doen. Ik twijfel nog een beetje over hoe verder, maar de vliegtuigjes vind ik erg leuk al.
pi_92120672
Foto's!

Het gedichtje, hier wil ik nog een spoor van diertjes door heen trekken. Zodat er wat relief in komt. Maar hoe precies daar ben ik nog niet uit. Komt vanzelf.

Vliegtuigjes! Ik vond het leuk ze over de deken in dezelfde richting te laten vliegen allemaal. Misschien dat ik er eentje met blauw garen maak en die een andere kant op laat vliegen, maar daar denk ik nog over.
Ik wil er graag wat grapjes en kijkdingen in verwerken, dat zou er een van zijn.

Vliegtuigjes onder de boom. Hier zie ik dat ik het nooit eerder heb gedaan, anders zou ik waarschijnlijk eerst de vliegtuigjes hebben gepit en daarna de applicatie hebben aangebracht, nu loopt het aan de achterkant niet zo mooi door.
Oh, en weer alles met de naaimachine. :@
pi_92137848
Die bovenste vind ik zelf ook het mooist. Vond het alleen wel grappig dat de ene uit alleen maar driekhoekjes is gemaakt en de ander uit rechthoeken en toch krijg je ongeveer hetzelfde effect. :)

Oek wow wat mooi! Dat gedichtje is echt super! Leuk idee om er ook een paar van die kijkdingen in te maken. Maar hem extra speciaal dan
  maandag 31 januari 2011 @ 19:56:58 #41
176471 oh-oh
pi_92138196
Rupsjes met van die bolletjes O+
En wat kleine pootafdrukjes mss O+
( Groucho Marx )
  maandag 31 januari 2011 @ 19:58:01 #42
176471 oh-oh
pi_92138273
Oh en bijtjes zijn ook niet zo moeilijk denk ik, met van die doorgestikte streepjes O+
( Groucho Marx )
pi_92138441
Oeke ik zou voor miertjes gaan O+ Zo leuk O+
  maandag 31 januari 2011 @ 20:15:13 #44
176471 oh-oh
pi_92139519
Lieveheersbeestjes O+
( Groucho Marx )
pi_92140486
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:52 schreef Stiemie het volgende:
Die bovenste vind ik zelf ook het mooist. Vond het alleen wel grappig dat de ene uit alleen maar driekhoekjes is gemaakt en de ander uit rechthoeken en toch krijg je ongeveer hetzelfde effect. :)
Ja, dat is grappig eigenlijk, zo had ik het nog helemaal niet bekeken. Maar wel meer werk dan, met die driehoekjes. :P

Haha, jullie gaan helemaal mee in mijn insecten idee! Lijkt me zo leuk, miertjes en rupsjes inderdaad. O+
pi_92148583
Heeft iemand ervaring met het maken van een quilt van t-shirts? Ik ben echt een quilt noobie en wilde een quilt maken van allemaal souvenirsshirtjes zoals deze:

Of is dat te lastig voor een beginner?
pi_92149728
Lijkt me niet lastiger dan een gewone quilt hoor. Leuk idee ook :)

Het zijn geen ingewikkelde patronen dus dat moet best lukken. Al weet ik natuurlijk niet hoe handig je bent ;)
pi_92150468
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:38 schreef Stiemie het volgende:
Lijkt me niet lastiger dan een gewone quilt hoor. Leuk idee ook :)

Het zijn geen ingewikkelde patronen dus dat moet best lukken. Al weet ik natuurlijk niet hoe handig je bent ;)
We gaan het merken haha :). Is het slim om alle shirts op te sparen en het in 1x te maken? Of kan ik bijvoorbeeld nu 4 stukjes maken en dan elke keer er steeds weer bij voegen?
pi_92161324
Als je een patroon hebt, kan je gerust steeds een stukje bijmaken. Wel kan je bv al alle tussenstukjes (hetdonkerblauwe op je foto) knippen. Zorg in ieder geval dat je wel al alle stof (behalve de shirts dan) in huis hebt want het is vervelend als halverwege de stof niet meer verkrijgbaar is of er een kleurverschil is :)
pi_92161699
Dat met die t-shirts had ik ook al eens gezien/gehoord... wil ik eigenlijk ook wel doen met de shirts van mijn man, die heeft nog ongeveer 100 shirts van allemaal concerten en dergelijke die ECHT NIET!!! weg mogen maar nu dus gewoon in een paar verhuisdozen ruimte op lioggen te vullen. Zo'n quilt leek me wel tof, ook voor hem!

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')