abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102217029
Jerlin, ik heb laatst een heel leuk boek gekocht (was bij ons in de boekwinkel in de aanbieding voror 5 euro) met hele simpele en duidelijke instructies voor verschillende soorten quilts...

Misschien is dat wat?
pi_106524694
Lijnloos hoe gaat het met je quilt? Ben je inmiddels klaar met het in elkaar zetten?

De bovenkant van de quilt voor mijn jongste dochter is inmiddels bijna klaar! Ik heb al stof voor de achterkant. Volgend weekend even tussenvulling halen en dan kan het O+ quilten O+ beginnen!
pi_106524912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:56 schreef Stiemie het volgende:
Lijnloos hoe gaat het met je quilt? Ben je inmiddels klaar met het in elkaar zetten?

De bovenkant van de quilt voor mijn jongste dochter is inmiddels bijna klaar! Ik heb al stof voor de achterkant. Volgend weekend even tussenvulling halen en dan kan het O+ quilten O+ beginnen!
Ben benieuwd Stiemie!!! Mijn quilt is nog in dezelfde staat, ongeveer 2 rijen aan elkaar (en nog 1 met dezelfde staat :|W ) maar hij gaat nog een keer komen. Naaimachien vond tussendoor dat ie niet meer wilde, dus toen is het een beetje verwaterd...
  zondag 8 januari 2012 @ 18:07:45 #179
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_106568284
Jammer joh het is juist echt zo'n winters klusje O+

Zal eens foto's maken van de top zoals ie nu is. Ik moet nog een rij of 4, maar erg druk de laatste tijd ivm huis dat in de verkoop is gegaan.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:31:52 #180
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_106578564
Taaadaaaa! *)

Zover ben ik nu:

Close-up
  maandag 9 januari 2012 @ 10:54:24 #181
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_106594636
Hallo, ik ga me binnenkort ook op het quilten storten, nog een projectje haken afmaken en dan ga ik stof verzamelen.

@Stiemie, wat maak je prachtige dingen. Ik heb alleen een vraagje als beginnend quiltster :P :

Dat 'pitten' wat je hebt gedaan met die hartjes, is dat DOOR de bovenkant, vulling en achterkant heen? Ik mis eigenlijk een foto van de achterkant van je eerste quilt..

Ik wil ook zoiets maken en heb daarvoor foto's verzameld..
Ik zoek even de link op. :)

Edit: http://saffroncraig.com/s(...)hearts-quilt-pattern
Is de achterkant van jouw quilt net als deze (foto's aanklikken)?
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  maandag 9 januari 2012 @ 20:18:42 #182
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_106614745
:Y De achterkant van mijn quilt is inderdaad hetzelfde als op de foto die jij laat zien. Je gaat bij dat doorpitten door alle drie de lagen heen.

Hier in dit filmpje zie je hoe het moet:
  maandag 9 januari 2012 @ 23:21:32 #183
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_106625015
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:18 schreef Stiemie het volgende:
:Y De achterkant van mijn quilt is inderdaad hetzelfde als op de foto die jij laat zien. Je gaat bij dat doorpitten door alle drie de lagen heen.

Hier in dit filmpje zie je hoe het moet:
Thanks! Duidelijk filmpje.
Nog best een gevaarlijke bezigheid met die naald zo.. :P
pi_106702337
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:31 schreef Stiemie het volgende:
Taaadaaaa! *)

Zover ben ik nu:
[ afbeelding ]

Close-up
[ afbeelding ]
Wauw O+
pi_108359685
Zeg wordt er hier niet meer gequilt ofzo o|O :(

Ik ga langzaam maar zeker verder en ben nu aan het doorpitten. Even een kleine foto-update

Het patroontje dat ik erin pit

Ik quilt graag in een quiltring

En nog gewoon wat overzichtsfoto's

pi_108360328
Mooi Stiemie :*
Fake it till you make it...
pi_108367508
Wauw erg mooi! Ennuh er is inderdaad niet meer gequilt....
pi_108382235
Wauw Stiemie, wat mooi! :o Leuk patroontje ook en prachtige kleuren.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:41:10 #189
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108388289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:23 schreef Stiemie het volgende:
Zeg wordt er hier niet meer gequilt ofzo o|O :(
Ik wilde heel enthousiast aan een quilt beginnen (zie een paar posts terug) maar heb me nu op het haken gestort! Ook leuk!

Mooie ben je trouwens aan t maken! O+
  PR en moderator donderdag 24 september 2015 @ 00:35:26 #190
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_156340091
quote:
17s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:02 schreef Lijnloos het volgende:
Ja hoi, mag deze weer open/actief? CRE / Het grote quilttopic
Ik ben met quilten begonnen maar kan best wat ervaren input gebruiken en mooie gemaakte dingen zien is altijd leuk!
Hij was nog gewoon open hoor :@ Als er zo'n melding staat van 'er is al zo lang niet gepost in dit topic', dan kun je daarop klikken en krijg je het invoerscherm weer. Maar als 't goed is is dat nu sowieso al gefixt omdat ik er weer post :D

Nou quiltmakers, verzamelt u *O*
Fuck the EBU.
pi_156342717
Ja maar zelfs die melding zag ik niet... :@

Anywho, ik ben een (paar) pogingen tot quilten aan het doen en herinnerde me dit topic. Ik zal straks ff plaatjes van mijn wips zoeken en plaatsen!
pi_156367304
Het loopt echt storm hier :+
Maar dat geeft niet, dan ga ik gewoon showen wat ik heb tot nu toe:

Sneeuwwitje... top net gisteravond afgemaakt, nu nog denken over achterkant en quilting. In het patroon wordt "stitch-in-the-ditch" aangeraden en ik denk dat ik dat ook wel ga doen. Maar eerst effe een proeflapje proberen.

Geometric Bear... Gedaan met paper-piecing, erg leuk om te doen! Nu nog verzinnen hoe ik het verder ga verwerken.
  vrijdag 25 september 2015 @ 11:32:12 #193
350091 Ckialita
Handwerknerd en mama
pi_156369391
Wauw, gaaf lijnloos! Ik kijk ook nog steeds veel quilt-plaatjes, maar heb te veel andere hobbies om hier ook nog aan te beginnen... Al denk ik dat ik ooit, als alle kindjes op school zitten (of uit huis zijn :P ) ook wel zoiets wil maken...
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:50:50 #194
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_156380210
Ik ga dit ook volgen :). Wil van 't winter een quilt gaan maken voor in de mand van mijn hond :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_156467716
Ik ben inmiddels een heel stuk opgeschoten met mijn beer. Hij is gequilt (met de machine) en aan de bovenkant zit de binding er al op. Van de week de andere kant maar es beginnen maar dat wordt handwerk dus dat laat ik nog heel effe.

Voorkant:

Achterkant:

Bij de oortjes is het aan de achterkant effe misgegaan, geen idee wat er gebeurd is maar er zit een kluwe garen. Oh well, daar leer je weer van. :@
pi_156824841
Inmiddels al een flink end opgeschoten met de diverse quiltjes...
De beer is af:

Sneeuwwitje is ook klaar en doorgequilt, alleen ging het gisteren mis met het aanzetten van de rand. Dus die kan ik fijn weer los gaan peuteren en opnieuw doen.

En nieuwe mini begonnen voor een Instagramswap... het beginnetje is er (weer gepaperpieced).

En voor als sneeuwwitje klaar is ligt mijn volgende al weer klaar!
pi_156830566
Gos, ik zie nu net dit topic pas...

Ik heb sinds kort een Quilt-borduurmachine. Een Juki HZL F600, met brede tafel:

Een geweldige machine, heb er al veel op genaaid, en ben nu bezig met quilten, al moet ik door andere tijdrovers nu even wat kalmer aan doen. Hij kan quilten én borduren, slechts vier fonts in de alfabetten maar dat is voorlopig voldoende. Er zitten ook nadelen aan deze machine:
- start langzaam. Geweldig als je delicaat spul aan het naaien bent, maar irritant als je snel wilt denderen.
- slechts 1 fontgrootte: 7 mm. Dus hoger dan 7mm worden je letters niet. Maar da's voor mij wel genoeg

De naaimachine kan ook deze steken maken, en onder meer daarom kocht ik hem:

Ik heb op internet dit gevonden: Een gratis quiltpatronenmaker. Dat werkt goed!

Ik maakte er dit patroon mee, mijn eerste echte quilt, schematisch:

Het fijne van dit programma is dat je ook patroonstukjes kunt maken, en hij geeft dan ook meteen de meest ideale naai-werkvolgorde aan. Dus niet zelf puzzelen, maar lekker gelijk beginnen.

Toen maar begonnen met molentjes maken tot ik scheel zag, niet slecht voor het allereerste molentje ooit:

Heel handig, dit tooltje, een mini-strijkijzer ;) tijdens het naaien te gebruiken, nu jah, vlak erna dan. Ik leg het strijkijzer met de enorme zool op een bordje, dat werkt prima en hoef niet telkens op te staan naar de strijkplank.

Makkelijk ter plekke te werken

Ik ben dan nu zover:

En in het midden zie je een wit vlak, met daarop in zilver onze namen en onze trouwdag geborduurd door de machine, dit is namelijk onze huwelijksquilt :D

Ik weet het, het hoort niet echt, het is niet des amishhhh om namen te borduren, maar ik geef altijd overal een eigen twist aan dus hier ook. Ik heb alleen niet genoeg energie om verder te gaan momenteel ;(
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_156833161
Wat leuk geworden verita! En toffe machine! :9~
Dat programmaatje had ik inderdaad al wel geinstalleerd maar nog niet geprobeerd verder. Es kijken of ik die batman daar in kan krijgen, dat zou wel easy zijn.
pi_156863151
Sneeuwwitje is af!
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:48:42 #200
350091 Ckialita
Handwerknerd en mama
pi_156869736
Mooi Lijnloos! Ik vind die beer ook al zo leuk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')