Zou gaan om Chemiepack ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:41 schreef lipjes het volgende:
zie geen foto, heb je een bedrijfsnaam ?
Hmm jammer, net even vriend van me gebeld, werkt op moerdijk bij den hartog, maar hij was vandaag vrij.quote:
Gaat om een chemicaliën groothandel... kan het me dan wel enigszins voorstellenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:44 schreef Piles het volgende:
Binnen 4 minuten van eerste melding naar zeer grote brand GRIP 2
Jawel, maar vaak heb je zo'n opschaling pas als het eerste voertuig aanrijdend of ter plaatse is. Dit is wel erg snelquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gaat om een chemicaliën groothandel... kan het me dan wel enigszins voorstellen
http://nl.wikipedia.org/wiki/GRIP#GRIP_2quote:
Zuidenwind, dus zou maar oppassen iddquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef yvonne het volgende:
Euh?
Het is hier waar ik woon opeens goed bewolkt, zat in een stralend zonnetje...
Dordrecht-Sterrenburg dus.
Maar even wat ramen gaan sluiten
Dordt ligt toch ten noorden van dat geheel?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:48 schreef Piles het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/GRIP#GRIP_2
[..]
Noordenwind, dus zou maar oppassen idd
Zuidenwind bedoel ik, richting het noordenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:56 schreef Tokus het volgende:
[..]
Dordt ligt toch ten noorden van dat geheel?
Dan kijk je vast de verkeerde kant opquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:56 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik woon er een paar km vandaan, zie niks?
Er hangt wel iets llichtgrijs, maar ik het kan net zo goed een wolk zijn. Ik woon dan ook aan de 'goede' kant als er een zuidenwind staat.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan kijk je vast de verkeerde kant opOp de foto's is genoeg te zien
Rook zou idd richting Dordrecht-Rotterdam trekken aldus getuigen, rookwolken ook in Papendrecht te zien.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef yvonne het volgende:
Euh?
Gif vertroebeld je kijkvermogen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:59 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Er hangt wel iets llichtgrijs, maar ik het kan net zo goed een wolk zijn. Ik woon dan ook aan de 'goede' kant als er een zuidenwind staat.
Ja ik zie een kleine pluim.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Radarbeelden zien het ook
http://www.sat24.nl/nl
Weg zon:quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef yvonne het volgende:
Euh?
Ik zie het nu wel ja, die wolk zal er inderdaad wel daarvandaan komen en dan is het echt een flinkequote:Op woensdag 5 januari 2011 15:05 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Gif vertroebeld je kijkvermogen.
[..]
Ja ik zie een kleine pluim.
Wolk is goed te zien vanuti etten-leurquote:
Strijensas meldt ook alarm. (Luchtalarm?)quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:19 schreef yvonne het volgende:
Hé.alarm gaat af, als je buiten staat hoor je dat in de verte.
Toch wel luchtalarm.quote:
Datzelfde als iedere maand om 12 uur.quote:
Andersom dan hè: als het luchtalarm gaat, is het in principe GRIP3quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:29 schreef Frutsel het volgende:
Luchtalarm in Dordrecht en Strijen
Wordt tijd voor een GRIP 3?
Normaal gaat dan pas het luchtalarm dacht ik?
Zal waarschijnlijk niet lang meer duren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Andersom dan hè: als het luchtalarm gaat, is het in principe GRIP3
Weet ook niet waarom nu niet.
Kijken of het zo groot wordt als dit:quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:31 schreef 08gnoT. het volgende:
Jee, die radarbeelden
http://www.sat24.nl/nl
Dat is het al en het brand niet eens zo lang.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kijken of het zo groot wordt als dit:
quote:Welkom bij Chemie Pack, vertrouwde omgang met chemische producten
quote:Arbeidsomstandigheden
Om goede arbeidsomstandigheden te garanderen wordt veel aandacht besteed aan ergonomie, taakverbreding en bronbestrijding van stof, damp en geur.
Milieu
Chemie-Pack gaat ook ten aanzien van het milieu zeer zorgvuldig om met uw opdracht. Verder is het gehele bedrijfscomplex ingericht naar de laatste stand van de techniek. Zo zijn bijvoorbeeld alle vloeren en laad- en losplaatsen vloeistofdicht uitgevoerd om de bodem te beschermen. De productieafdelingen en opslagplaatsen zijn verdiept uitgevoerd, zodat bij een eventuele calamiteit product en bluswater worden opgevangen. Het zal u wellicht niet verbazen dat onze omgang met het milieu ISO 14001 is gecertificeerd.
Risicobeheersing
Onze filosofie is hier dat voorkomen beter is dan bestrijden. Zo is er een stringent vergunningensysteem voor het verrichten van werkzaamheden door derden, open vuur en betreden van besloten ruimten. Chemie-Pack beschikt daarnaast over een automatisch werkend branddetectie- en schuimblussysteem. Ook zorgen een bedrijfsnoodplan en een hulpverleningsploeg voor het snel en adequaat ingrijpen en beheersen van een eventuele calamiteit.
Whehe. Zul je zien dat er komende maanden allemaal misvormde baby's geboren worden in Moerdijk en omstrekenquote:
Gast, bij zulke bedrijven is dat echt wel goed en wettelijk geregeld.quote:
Da's al 50 jaar zoquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:38 schreef P8 het volgende:
[..]
Whehe. Zul je zien dat er komende maanden allemaal misvormde baby's geboren worden in Moerdijk en omstreken
Wat valt er te lezen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:38 schreef 08gnoT. het volgende:
http://www.bndestem.nl/re(...)egebied-Moerdijk.ece
Zal wel spectaculair zijnquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik hoop alleen niet dat de boel ontploft straks.
Ja ik geloof wel dat het voldoet aan de eisen en dat ze er niets aan hadden kunnen doen, alleen zo'n tekst staat een beetje lullig/ironisch nu.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Gast, bij zulke bedrijven is dat echt wel goed en wettelijk geregeld.
Je kan echter nooit alles voorzien.
Doe es niet?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Zoeen grote vuurbal jonguh!quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Waar pallets zijn, moet gesorteerd worden!quote:2006
De laatste beschikbare ruimte aan de Vlasweg wordt bebouwd! Een opslagloods voor ± 2000 pallets is een feit.
Moet je eens op youtube zoeken op BLEVE. (boiling liquid expanding vapor explosion)quote:
Met een beetje pech krijg je daar een flinke boem.quote:Volgens de website van Chemie-Pack heeft het een opslagpark met tien tanks van 23.500 liter. In de verwarmde tanks zijn brandbare, giftige en bijtende stoffen opgeslagen.
Nee dat is slim.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:45 schreef lipjes het volgende:
even mijn broer geinformeerd, die rijd er zo even zo dicht mogelijk langs.
hoor het dus zo wel van hem
quote:Geluidswagens rijden door Moerdijk om de bewoners op te roepen ramen en deuren gesloten te houden.
De alarmeringen...quote:
3x ladder/hoogwerker zo te zienquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:47 schreef ioko het volgende:
Op P2000 worden de korpsen van Bergen op Zoom, Roosendaal en Tilburg opgeroepen.
Vraag hem ook even goed te ruiken aan de rook, even goed de situatie tot je nemen, zulke kansen krijg je niet vaak.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:45 schreef lipjes het volgende:
even mijn broer geinformeerd, die rijd er zo even zo dicht mogelijk langs.
hoor het dus zo wel van hem
zeg dattie op de fiets gaatquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:48 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Vraag hem ook even goed te ruiken aan de rook, even goed de situatie tot je nemen, zulke kansen krijg je niet vaak.
Moet je eens op 'Pepcon' zoekenquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Moet je eens op youtube zoeken op BLEVE. (boiling liquid expanding vapor explosion)
Daar heb je kans op als er opslagtanks worden gebruikt met licht ontvlambare stoffen.
-edit-
Van Omroepbrabant.nl:
[..]
Met een beetje pech krijg je daar een flinke boem.
Dat is toch die raketbrandstof-faciliteit? Dat je de schokgolf door het landschap ziet trekken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moet je eens op 'Pepcon' zoekenLaatste knal doet niet onder voor het geluid van een atoombom volgens mij
Dat is geen bron, ik kan hier ook dingen verkondigen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://twitter.com/#!/search/dordrecht
Johquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:50 schreef lipjes het volgende:
hij komt het terrein niet op, opritten moerdijk zijn afgesloten
Maar niet om te blussen. Wel vanwege de rookwolken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:49 schreef Loveless85 het volgende:
Korpsen van Dordt en Strijen worden ook opgeroepen
Brandweer naar Oranjepark in dordrecht grootschalige inzet (grip 2)
Prio1 Brand elders (ACTIECENTRUM BRW: ja) (FASE: grip 2) GMC ZUID-HOLLAND ZUID ORANJEPARK 13 DORDRECHT
05-01-2011 15:09:26 - Zuid-Holland Zuid - Dordrecht
Brandweer met spoed naar Kerkstraat in strijen grootschalige inzet (grip 2)
Prio 1 ODHWO OD490 OD291 VC096 COH99 HA182 IM195 VOORLICHTING ARB PIKET ROT REGIO ARB2 PIKET HOEKSEWAARD Info Melding (ACTIECENTRUM BRW: ja) (FASE: grip 2) KOOILANDSEWEG STRIJEN#BMS-GRD-VC
Lees ff schat, is afkomstig van Politie, hulpdiennsten, brandweerquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:50 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat is geen bron, ik kan hier ook dingen verkondigen.
Och, als je het maar genoeg retweet neemt vanzelf het plaatselijk sufferdje het over joh, 'want het staat op Twitter en zoveel mensen roepen het dus het zal wel waar zijn', en zo wordt vanzelf de bron gecreëerd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:50 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Niet alles.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lees ff schat, is afkomstig van Politie, hulpdiennsten, brandweer
Niet alleen van de journalistiek.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Och, als je het maar genoeg retweet neemt vanzelf het plaatselijk sufferdje het over joh, 'want het staat op Twitter en zoveel mensen roepen het dus het zal wel waar zijn', en zo wordt vanzelf de bron gecreëerd.
Twitter, echt de kanker van journalistiek NL
Geen paniek, gaat er ruim ten oosten langs zo te zienquote:
Ok, ik hoop wel dat het snel is geblust, ik weet het niet echt maar chemicaliën en brand... brrrquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Geen paniek, gaat er ruim ten oosten langs zo te zien
Deze wordt geretweet; http://twitter.com/p2kzhzquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lees ff schat, is afkomstig van Politie, hulpdiennsten, brandweer
GRIP 2 in Brabant, GRIP 4 in Zuid-Holland Zuid. De brand zelf woedt in Brabant.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:49 schreef ioko het volgende:
Ik zie Grip 2 en 4 door elkaar gebruikt worden op P2000.
http://112meldingen.nl/ Deze dan, ook al is het pas echt betrouwbaar met een eigen P2000 scanner.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:50 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Zeg ik dus al een poosje schat.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Deze wordt geretweet; http://twitter.com/p2kzhz
Das ook gewoon een P2000 geilerd, niet de officiele brandweer ofzo.
Maar het klopt verder wel, het is idd grip 4, zie de meldingen in regio ZHZ:
http://www.alarmeringen.nl/regio/26/zuid-holland-zuid.html
quote:GRIP-1 routinematige coördinatie ter plaatse
Alleen op de plaats van het incident wordt een operationele staf ingericht: het CTPI (Coördinatie Team Plaats Incident). Op tactisch en strategisch niveau wordt geen staf ingericht. Afhankelijk van de lokale instructies wordt de burgemeester geïnformeerd.
GRIP-2 Bestuurlijke Cöordinatie op Gemeentelijk Niveau
Opschaling vindt plaats naar GRIP-2 indien:
Het effectgebied groter is dan het incidentgebied.
De organisatie van het regionale meetplan wordt opgestart.
Er behoefte is aan eenhoofdige leiding.
GRIP-2 bestuurlijke coördinatie op gemeentelijk niveau
Het CTPI wordt omgevormd tot het Commando Rampterrein (CORT) dat onder leiding komt te staan van 1 leidinggevende, de commandant rampterrein (standaard de brandweercommandant). Daarnaast komen op strategisch niveau de kernbezetting van het Gemeentelijk Beleidsteam (GBT) en op tactisch niveau het Regionaal Operationeel Team (ROT) bijeen. De bestuurlijke leiding ligt op lokaal niveau, de operationele leiding op regionaal niveau.
GRIP-3 Bestuurlijke Coördinatie op Regionaal Niveau
Opschaling vindt plaats naar GRIP-3 indien:
Het incident ernstig de openbare orde verstoort.
Ernstige bedreiging van vele personen, milieu en materiele belangen.
De bron of de effecten van de ramp zich in meerdere gemeenten voordoen.
Het incident vraagt om het instellen van het volledige RBT en ROT.
Het sirenenet geactiveerd is.
GRIP-3 bestuurlijke coördinatie op regionaal niveau
Wanneer de effecten van een ramp zich (mogelijk) uitstrekken over meer gemeenten, stemmen de burgemeesters hun beleid onderling af in het Overleg van Burgemeesters. Alle betrokken burgemeesters en andere relevante bestuurders, de Commissaris van de Koningin en de Minister van Binnenlandse Zaken worden geïnformeerd. Op strategisch niveau wordt een Regionaal Beleidsteam (RBT) ingericht onder voorzitterschap van een coördineerde bestuurder.
GRIP-4 Bestuurlijke Coördinatie op Provinciaal en/of Landelijk Niveau
Opschaling vindt plaats naar GRIP-4 indien:
Het incident regio- of provinciegrens overschrijdend is.
Niet lang meer: http://www.sat24.nl/nlquote:
Shit.quote:
Jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik zie dat er Grip 1 tot 4 is en het is nu 4 . Dat is toch zeer erg?
In dit geval is het omdat de rook gemeenteoverschrijdend is, het zegt niks over of het een ramp is ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik zie dat er Grip 1 tot 4 is en het is nu 4 . Dat is toch zeer erg?
Lieverd, ik woon hier, voor ons voelt het niet echt gezellig nu.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:54 schreef Loveless85 het volgende:
En het is logisch dat het GRIP4 is in ZHZ, zegt niks over de ernst verder
[..]
Als je je ramen en deurtjes dicht hebt overleef je het wel Yvonne.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lieverd, ik woon hier, voor ons voelt het niet echt gezellig nu.
Dat is zo, maar hij en Racer hebben wel gelijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee dat weet ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zien jullie er nog wat van in de lucht? Zwart, bedoel ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Joe.quote:Thomas van Groningen
Brandweerman zou tegen Omroep Brabant hebben gezegd dat er 'levensgevaarlijk spul' in de rook boven #Dordrecht en #Moerdijk zit.
1 minute ago from Echofon
Dat was toch al bekend.quote:
Zou.....quote:
quote:In verband met een tijdelijke piek in de bezoekersaantallen wordt momenteel een uitgeklede versie van Alarmeringen.nl getoond. Dit betekent dat bepaalde functionaliteit, zoals de zoekfunctie en de mogelijkheid om in te loggen, niet beschikbaar zijn.
Mooi, als ik jullie toch niet hadquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:58 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Als je je ramen en deurtjes dicht hebt overleef je het wel Yvonne.
Gast, doe nou niet zo opgewekt. Als die zooi ontploft dat ga zelfs jij daar nog last van hebben. (mits je in Nederland woont natuurlijk. )quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:00 schreef spenky het volgende:
Denk je dat dit gaat ontploffen? Of zou het 'veilig' zijn opgeslagen?
Thuisblijven tot nader order? Als het luchtalarm af gaat zou ik niet naar buiten gaan hoor.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mooi, als ik jullie toch niet had
Zeg, maar euh, hoe moet ik straks m'n werk doen?
(wijkverpleging)
Als het zo brand dan kun je volgens mij niet meer spreken over veilig opgeslagen. Tegen die enorme hitte is weinig bestand.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:00 schreef spenky het volgende:
Denk je dat dit gaat ontploffen? Of zou het 'veilig' zijn opgeslagen?
Hier was het echt opeens een zonsverduistering hoor, dat kan je niet ontgaan zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:01 schreef 08gnoT. het volgende:
Straks m'n nicht eens bellen voor het geval ze niks gemerkt heeft, die woont ook in Sterrenburg
Daarom vraag ik het ook, dat ik misschien in me kelder kan gaan zittenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Gast, doe nou niet zo opgewekt. Als die zooi ontploft dat ga zelfs jij daar nog last van hebben. (mits je in Nederland woont natuurlijk. )
Stel je niet zo aan, toch een gewone vraag.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Gast, doe nou niet zo opgewekt. Als die zooi ontploft dat ga zelfs jij daar nog last van hebben. (mits je in Nederland woont natuurlijk. )
Zo donker jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hier was het echt opeens een zonsverduistering hoor, dat kan je niet ontgaan zijn.
Kan me het wel voorstellen. Heb zelf bijna 24 jaar in Papendrecht gewoond, met vlakbij DuPont. Je vraagt je dan af wat er gebeurt bij een ongeluk van dit formaat. Nu, je ziet het...quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan is er idd een chemisch brandje aan de gang... die zijn vaak niet te blussen met water.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:03 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt een mooi kleurtje..
IK WIST HET WEL!quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:04 schreef kikoooooo het volgende:
Klein brandje imo. Wel veel rook, maar als je zo naar die foto's kijkt is de bron maar een heel klein gebied.
Ja, genoeg, lijkt of de wind iets gedraaid is?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:59 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zien jullie er nog wat van in de lucht? Zwart, bedoel ik
Ja en dan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:58 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou daar maar rijden
Heb je ze al gebeld?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:59 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe zou het bij m'n ouders in Papendrecht zijn
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
OH NEE ALLES IS GEDRAAID DOOR DE ROOK.
Wat een verschil met sterrenburg dan, maar goed, wij zitten bijna tegen de moerdijk aan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:02 schreef BlackRhino het volgende:
Dordrecht-Stadspolders hier, blauwe lucht. Zal wel weer meevallen allemaal.
LOLLERDELOL!!!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
OH NEE ALLES IS GEDRAAID DOOR DE ROOK.
Sherlock Holmes als verslaggeverquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:07 schreef Stephan1237 het volgende:
"Wat er staat te branden is niet erg gezond. Ga er niet met je snufferd bovenhangen", aldus onze verslaggever André van Schoonderwoerd, die er zelf met zijn snufferd boven hangt.
Bron Omroep Brabant
Lees anders eerst zijn vorige reactie's is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:02 schreef BObNL het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, toch een gewone vraag.
Er is Grip 1 t/m 5, bij grip 4 praten ze al over "ramp".quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
In dit geval is het omdat de rook gemeenteoverschrijdend is, het zegt niks over of het een ramp is ofzo.
Grip5 bestaat niet meer en GRIP4 hoeft absoluut geen ramp te zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:12 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Er is Grip 1 t/m 5, bij grip 4 praten ze al over "ramp".
En ik zo "blij" met een fikse woningbrand (leegstaand pand) deze ochtend (inzet van 3 uurtjes) is hier groot!
Tering Jantje, inderdaad iemand die iets van het RSTV model weet (Rook Stroming Termperatuur Vlamfront) En een beetje rook kan lezen (ja dat kan) kan je zien dat het hier toch wel fout brandje is...
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, genoeg, lijkt of de wind iets gedraaid is?
We schalen hiervoor over naar Frutsel die dat soort dingen weet.
lekkere fotoquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:15 schreef Inspi het volgende:
Kreeg om kwart voor 3 dit mmsje van de vrouw. Brand is aan de overkant van waar ze werkt.
Mijn broer werkt aan het einde van de straat en die kan geen kant op omdat de weg is afgelsoten.
[ afbeelding ]
quote:Bij een chemisch bedrijf op industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt woensdagmiddag een zeer grote brand. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. Brandweermannen melden dat er levensgevaarlijk spul de lucht in gaat, meldt Omroep Brabant. In Zuid-Holland Zuid is sprake van de hoogste alarmfase.
Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack, meldt Omroep Brabant. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. De vlammen reiken tot wel 40 meter hoog. Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn gealarmeerd. Volgens de Brabantse omroep zijn ruim 100 brandweermannen aan het blussen. Uit vrijwel heel West-Brabant zijn brandweerlieden opgeroepen.
In de regio Zuid Holland Zuid is er sprake van een Grip 4 situatie. Het ministerie heeft het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) in werking gesteld. Dat is een landelijk coördinatiecentrum voor de inzet van brandweer en overige hulpdiensten.
Sirenes
Twitteraar Esther Buitenhuis meldt: "Sirenes gaan af in Dordrecht in verband met de grote brand in Moerdijk. Ramen en deuren sluiten, automatische ventilatie uitschakelen aub."
De brand werd om 14.30 uur ontdekt. Volgens ooggetuigen trekt de wolk over de Biesbosch richting Dordrecht. In Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. In de verwarmde tanks op het bedrijf zouden giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen.
Ik zou maar zorgen dat je broer daar toch of één of andere manier weg te komen daar. Als die al niet geëvacueerd wordtquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:15 schreef Inspi het volgende:
Kreeg om kwart voor 3 dit mmsje van de vrouw. Brand is aan de overkant van waar ze werkt.
Mijn broer werkt aan het einde van de straat en die kan geen kant op omdat de weg is afgelsoten.
[ afbeelding ]
En weerquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:20 schreef kikoooooo het volgende:
Dikke steekvlammen volgens Radio Brabant
1 2 3 4 | Melding : GAARNE CONTACT ALARMCENTRALE. Regio : [ROT] Regio 17 - Rotterdam Rijnmond Eenheden : [1420426] Geneeskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen Rotterdam Rijnmond : [1420391] Geneeskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen Rotterdam Rijnmond |
Zal wel eerste keer zijn dat ie zo'n ''groot'' iets doet ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:20 schreef Thieske het volgende:
Die verslaggever komt niet echt professioneel over.
Het is net alsof ie de intocht van Sinterklaas aan het verslaan isquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:20 schreef Thieske het volgende:
Die verslaggever komt niet echt professioneel over.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:22 schreef RacerDKB het volgende:
Heeft ie al ''zulks een grote vuurbal'' gezegd?
Ze zullen daar wel weggehaald worden, lijkt me me niet dat ze daar moeten blijven zitten. Zelfde geldt voor mijn vrouw die is al onderweg naar huis.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik zou maar zorgen dat je broer daar toch of één of andere manier weg te komen daar. Als die al niet geëvacueerd wordt
Dat begrijp ik dus ook nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:21 schreef IHVK het volgende:
Raar dat in Zwijndrecht/Papendrecht/Sliedrecht het luchtalarm niet afgaat.
Crashtender heet dat.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die gele wagen komt van een vliegveld af denk ik. Zou vanaf Gilze-rijen komen hoorde ik.
16:21:44 05-01-11 GROUP-1 PRIO 1 OD201 HO901 AG901 SO901 LR901 IM901 IP901 IM902 Meldkamer VRR Wilhelminakade 947 Rotterdam GRIP 2 zonder CoPI Vak: 5991700quote:
Idd, er waren ook militaire brandweerlieden ingezet. Maar die wagen kan ook best bij de Shell vandaan komen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die gele wagen komt van een vliegveld af denk ik. Zou vanaf Gilze-rijen komen hoorde ik.
Volgens mij is die van Shell.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
kloptquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hier in Sliedrecht wordt en nog gewoon gezellig op straat gespeeld en gefietst, geen aanstellers hier.quote:
5 min rtl7quote:
bij shell kan ik het wel begrijpen als ze die hebbenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Een gewone bedrijfsbrandweer met een crashtender heb ik nog nooit gezien hoor
En/of Eindhoven, die schijnt er ook te zijnquote:
Zijn er ook, maar die hebben gewone auto's lijkt mequote:Op woensdag 5 januari 2011 16:25 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Oke, las ergens dat er ook blussers van Shell waren.
Inderdaad, met al het olie en benzine.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
bij shell kan ik het wel begrijpen als ze die hebben
ohoh je hebt een snufje genomen. Over 10 minuten ontploffen je hersenenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef Green1 het volgende:
Het trekt hier echt récht over.. en het stinkt. Maar geen sirene
Misschien,quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Komt die zooi ook naar Delft of gaat dat wel loslopen?
Is nog niks onderweg uit Rotterdam volgens mij, gaat puur om de rookquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef IHVK het volgende:
Nee ik bedoel in Rotterdam.
GRIP2 hier nu. Of heeft dat te maken met de brandweerauto's die erheen worden gestuurd?
Auto's Shell: http://www.brandweervoert(...)moerdijk/huidig.htmlquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
Inderdaad, met al het olie en benzine.
Het luchtalarm kan pas afgaan bij minimaal GRIP 3. Maar andersom geldt dat niet, GRIP 3 betekent niet automatisch dat het luchtalarm afgaat.quote:
Die is ook al zeker een uur onderweg hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens mij kan die bluswagen NOOIT van gilze komen in die korte tijd. Zo'n ding kan denk maximaal 70kmu volgeladen.
Er gaan geen auto's heen, ze gaan alleen meten in Rotterdam om te kijken of de rook ook daar hangt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef IHVK het volgende:
Nee ik bedoel in Rotterdam.
GRIP2 hier nu. Of heeft dat te maken met de brandweerauto's die erheen worden gestuurd?
Dat kan de brandweer ook niet ruiken denk ik. Ze doen daar nooit uitspraken over voordat ze het 1000% zeker weten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:27 schreef Ulpianus het volgende:
Vind het een beetje raar dat er niet word gezegd wat voor gevaarlijke chemische stof er nou in de rook zit.
in delen van 078 deed die het niet, al weet ik zo niet wat 078 isquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:21 schreef IHVK het volgende:
Raar dat in Zwijndrecht/Papendrecht/Sliedrecht het luchtalarm niet afgaat.
Dat zei ik 2 pagina's terug ook al, zoiets is al lang bekend.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:27 schreef Ulpianus het volgende:
Vind het een beetje raar dat er niet word gezegd wat voor gevaarlijke chemische stof er nou in de rook zit.
Dat zei ik 2 pagina's terug ook alquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom staat er niks op crisis.nl? En waarom wordt de site van Omroep Brabant - 'dé rampenzender' - niet daar naartoe doorgeplugd?
Dordrechtquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
in delen van 078 deed die het niet, al weet ik zo niet wat 078 is
Dordrechtquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met deze zuidwester niet, en lijkt me sterk dat de wind opeens 90 graden draait.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Komt die zooi ook naar Delft of gaat dat wel loslopen?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef RacerDKB het volgende:
Waarom nog geen pics of filmpjes van die steekvlammen?
Omdat die website al lang op zijn snuffert ligt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom staat er niks op crisis.nl? En waarom wordt de site van Omroep Brabant - 'dé rampenzender' - niet daar naartoe doorgeplugd?
Luchtalarmen schijnen het inderdaad niet gedaan te hebben. Zwijndrecht valt ook onder 078quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat weten ze in 3 seconden als ze hun werk op orde hebben!quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat kan de brandweer ook niet ruiken denk ik. Ze doen daar nooit uitspraken over voordat ze het 1000% zeker weten.
Dan had die meteen doorgelust moeten worden. Zoiets kun je van tevoren prima regelen en in een rampenplan vastleggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Omdat die website al lang op zijn snuffert ligt..
Ze waren afgelopen maandag toch getest?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:29 schreef Perenboompje het volgende:
[..]
Luchtalarmen schijnen het inderdaad niet gedaan te hebben. Zwijndrecht valt ook onder 078
Maar toen deden ze het zeker ook nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze waren afgelopen maandag toch getest?
Wel in Dordtquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:30 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Maar toen deden ze het zeker ook niet
Hier ook vanuit Dordrecht-Sterrenburg, wolkpluimen zijn nu goed te zienquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef yvonne het volgende:
Euh?
Ze hebben de stekker er gewoon weer uitgetrokken voor een maandje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze waren afgelopen maandag toch getest?
''Henk weet jij waar die vervangende kabels liggen die die ratten hebben kapotgebeten?''quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:33 schreef 08gnoT. het volgende:
Faalhazen met hun kapotte luchtalarmenDie hoor je toch te maken als ze het niet doen bij de maandelijkse test
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |