quote:Bij een chemisch bedrijf op industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt woensdagmiddag een zeer grote brand. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. Brandweermannen melden dat er levensgevaarlijk spul de lucht in gaat, meldt Omroep Brabant. In Zuid-Holland Zuid is sprake van de hoogste alarmfase.
Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack, meldt Omroep Brabant. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. De vlammen reiken tot wel 40 meter hoog. Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn gealarmeerd. Volgens de Brabantse omroep zijn ruim 100 brandweermannen aan het blussen. Uit vrijwel heel West-Brabant zijn brandweerlieden opgeroepen.
In de regio Zuid Holland Zuid is er sprake van een Grip 4 situatie. Het ministerie heeft het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) in werking gesteld. Dat is een landelijk coördinatiecentrum voor de inzet van brandweer en overige hulpdiensten.
Sirenes
Twitteraar Esther Buitenhuis meldt: "Sirenes gaan af in Dordrecht in verband met de grote brand in Moerdijk. Ramen en deuren sluiten, automatische ventilatie uitschakelen aub."
De brand werd om 14.30 uur ontdekt. Volgens ooggetuigen trekt de wolk over de Biesbosch richting Dordrecht. In Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. In de verwarmde tanks op het bedrijf zouden giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen.
Ik zou maar zorgen dat je broer daar toch of één of andere manier weg te komen daar. Als die al niet geëvacueerd wordtquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:15 schreef Inspi het volgende:
Kreeg om kwart voor 3 dit mmsje van de vrouw. Brand is aan de overkant van waar ze werkt.
Mijn broer werkt aan het einde van de straat en die kan geen kant op omdat de weg is afgelsoten.
[ afbeelding ]
En weerquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:20 schreef kikoooooo het volgende:
Dikke steekvlammen volgens Radio Brabant
1 2 3 4 | Melding : GAARNE CONTACT ALARMCENTRALE. Regio : [ROT] Regio 17 - Rotterdam Rijnmond Eenheden : [1420426] Geneeskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen Rotterdam Rijnmond : [1420391] Geneeskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen Rotterdam Rijnmond |
Zal wel eerste keer zijn dat ie zo'n ''groot'' iets doet ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:20 schreef Thieske het volgende:
Die verslaggever komt niet echt professioneel over.
Het is net alsof ie de intocht van Sinterklaas aan het verslaan isquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:20 schreef Thieske het volgende:
Die verslaggever komt niet echt professioneel over.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:22 schreef RacerDKB het volgende:
Heeft ie al ''zulks een grote vuurbal'' gezegd?
Ze zullen daar wel weggehaald worden, lijkt me me niet dat ze daar moeten blijven zitten. Zelfde geldt voor mijn vrouw die is al onderweg naar huis.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik zou maar zorgen dat je broer daar toch of één of andere manier weg te komen daar. Als die al niet geëvacueerd wordt
Dat begrijp ik dus ook nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:21 schreef IHVK het volgende:
Raar dat in Zwijndrecht/Papendrecht/Sliedrecht het luchtalarm niet afgaat.
Crashtender heet dat.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die gele wagen komt van een vliegveld af denk ik. Zou vanaf Gilze-rijen komen hoorde ik.
16:21:44 05-01-11 GROUP-1 PRIO 1 OD201 HO901 AG901 SO901 LR901 IM901 IP901 IM902 Meldkamer VRR Wilhelminakade 947 Rotterdam GRIP 2 zonder CoPI Vak: 5991700quote:
Idd, er waren ook militaire brandweerlieden ingezet. Maar die wagen kan ook best bij de Shell vandaan komen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die gele wagen komt van een vliegveld af denk ik. Zou vanaf Gilze-rijen komen hoorde ik.
Volgens mij is die van Shell.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
kloptquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hier in Sliedrecht wordt en nog gewoon gezellig op straat gespeeld en gefietst, geen aanstellers hier.quote:
5 min rtl7quote:
bij shell kan ik het wel begrijpen als ze die hebbenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Een gewone bedrijfsbrandweer met een crashtender heb ik nog nooit gezien hoor
En/of Eindhoven, die schijnt er ook te zijnquote:
Zijn er ook, maar die hebben gewone auto's lijkt mequote:Op woensdag 5 januari 2011 16:25 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Oke, las ergens dat er ook blussers van Shell waren.
Inderdaad, met al het olie en benzine.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:25 schreef lipjes het volgende:
[..]
bij shell kan ik het wel begrijpen als ze die hebben
ohoh je hebt een snufje genomen. Over 10 minuten ontploffen je hersenenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef Green1 het volgende:
Het trekt hier echt récht over.. en het stinkt. Maar geen sirene
Misschien,quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Komt die zooi ook naar Delft of gaat dat wel loslopen?
Is nog niks onderweg uit Rotterdam volgens mij, gaat puur om de rookquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef IHVK het volgende:
Nee ik bedoel in Rotterdam.
GRIP2 hier nu. Of heeft dat te maken met de brandweerauto's die erheen worden gestuurd?
Auto's Shell: http://www.brandweervoert(...)moerdijk/huidig.htmlquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
Inderdaad, met al het olie en benzine.
Het luchtalarm kan pas afgaan bij minimaal GRIP 3. Maar andersom geldt dat niet, GRIP 3 betekent niet automatisch dat het luchtalarm afgaat.quote:
Die is ook al zeker een uur onderweg hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens mij kan die bluswagen NOOIT van gilze komen in die korte tijd. Zo'n ding kan denk maximaal 70kmu volgeladen.
Er gaan geen auto's heen, ze gaan alleen meten in Rotterdam om te kijken of de rook ook daar hangt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef IHVK het volgende:
Nee ik bedoel in Rotterdam.
GRIP2 hier nu. Of heeft dat te maken met de brandweerauto's die erheen worden gestuurd?
Dat kan de brandweer ook niet ruiken denk ik. Ze doen daar nooit uitspraken over voordat ze het 1000% zeker weten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:27 schreef Ulpianus het volgende:
Vind het een beetje raar dat er niet word gezegd wat voor gevaarlijke chemische stof er nou in de rook zit.
in delen van 078 deed die het niet, al weet ik zo niet wat 078 isquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:21 schreef IHVK het volgende:
Raar dat in Zwijndrecht/Papendrecht/Sliedrecht het luchtalarm niet afgaat.
Dat zei ik 2 pagina's terug ook al, zoiets is al lang bekend.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:27 schreef Ulpianus het volgende:
Vind het een beetje raar dat er niet word gezegd wat voor gevaarlijke chemische stof er nou in de rook zit.
Dat zei ik 2 pagina's terug ook alquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom staat er niks op crisis.nl? En waarom wordt de site van Omroep Brabant - 'dé rampenzender' - niet daar naartoe doorgeplugd?
Dordrechtquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
in delen van 078 deed die het niet, al weet ik zo niet wat 078 is
Dordrechtquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met deze zuidwester niet, en lijkt me sterk dat de wind opeens 90 graden draait.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Komt die zooi ook naar Delft of gaat dat wel loslopen?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef RacerDKB het volgende:
Waarom nog geen pics of filmpjes van die steekvlammen?
Omdat die website al lang op zijn snuffert ligt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom staat er niks op crisis.nl? En waarom wordt de site van Omroep Brabant - 'dé rampenzender' - niet daar naartoe doorgeplugd?
Luchtalarmen schijnen het inderdaad niet gedaan te hebben. Zwijndrecht valt ook onder 078quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat weten ze in 3 seconden als ze hun werk op orde hebben!quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat kan de brandweer ook niet ruiken denk ik. Ze doen daar nooit uitspraken over voordat ze het 1000% zeker weten.
Dan had die meteen doorgelust moeten worden. Zoiets kun je van tevoren prima regelen en in een rampenplan vastleggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:28 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Omdat die website al lang op zijn snuffert ligt..
Ze waren afgelopen maandag toch getest?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:29 schreef Perenboompje het volgende:
[..]
Luchtalarmen schijnen het inderdaad niet gedaan te hebben. Zwijndrecht valt ook onder 078
Maar toen deden ze het zeker ook nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze waren afgelopen maandag toch getest?
Wel in Dordtquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:30 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Maar toen deden ze het zeker ook niet
Hier ook vanuit Dordrecht-Sterrenburg, wolkpluimen zijn nu goed te zienquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef yvonne het volgende:
Euh?
Het is hier waar ik woon opeens goed bewolkt, zat in een stralend zonnetje...
Dordrecht-Sterrenburg dus.
Maar even wat ramen gaan sluiten
Ze hebben de stekker er gewoon weer uitgetrokken voor een maandje.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze waren afgelopen maandag toch getest?
''Henk weet jij waar die vervangende kabels liggen die die ratten hebben kapotgebeten?''quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:33 schreef 08gnoT. het volgende:
Faalhazen met hun kapotte luchtalarmenDie hoor je toch te maken als ze het niet doen bij de maandelijkse test
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |