Vorige deelquote:Bij een chemisch bedrijf op industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt woensdagmiddag een zeer grote brand. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. Brandweermannen melden dat er levensgevaarlijk spul de lucht in gaat, meldt Omroep Brabant. In Zuid-Holland Zuid is sprake van de hoogste alarmfase.
Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack, meldt Omroep Brabant. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. De vlammen reiken tot wel 40 meter hoog. Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn gealarmeerd. Volgens de Brabantse omroep zijn ruim 100 brandweermannen aan het blussen. Uit vrijwel heel West-Brabant zijn brandweerlieden opgeroepen.
In de regio Zuid Holland Zuid is er sprake van een Grip 4 situatie. Het ministerie heeft het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) in werking gesteld. Dat is een landelijk coördinatiecentrum voor de inzet van brandweer en overige hulpdiensten.
Sirenes
Twitteraar Esther Buitenhuis meldt: "Sirenes gaan af in Dordrecht in verband met de grote brand in Moerdijk. Ramen en deuren sluiten, automatische ventilatie uitschakelen aub."
De brand werd om 14.30 uur ontdekt. Volgens ooggetuigen trekt de wolk over de Biesbosch richting Dordrecht. In Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. In de verwarmde tanks op het bedrijf zouden giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen.
Omroep Brabant over een kwartiertje als het goed isquote:
Dat is in die regio toch elke dag?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik moet straks dus door een gifwolk naar huis fietsen?
bron: www.rampen-info.nlquote:Chemie Pack is een bedrijf dat brandbare, giftige en bijtende chemische stoffen verpakt en opslaat. Welke risico's dat precies met zich meebrengt kon een politiewoordvoerder nog niet zeggen. De zegsman laat weten dat de brand "in ieder geval de hoogste prioriteit heeft".
Journaal 24quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef DemonRage het volgende:
Is het op internet ergens live te volgen?
Doe het niet, je belemmert alleen maar hulpdiensten en alles is afgesloten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef kikoooooo het volgende:
Ik twijfel om die kant op te gaan rijden.
Lekker de brandweer voor de voeten lopen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef kikoooooo het volgende:
Niet doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef kikoooooo het volgende:
Ik denk dat heel Nederland van de kaart geveegd wordt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef Beaudelaire het volgende:
De vraag is eigenlijk wanneer het gaat ontploffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |