abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:53:29 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91581428
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat was ook zo'n mafketel, als ik het mij goed herinner. Om de zoveel verschijnt er weer een of andere anti-drugsclown op het toneel. Altijd gebruikmakend van dezelfde simplistische bullshit-argumenten.
Naast Berlitz was er nog een getraumatiseerde hulpverlener :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:55:03 #182
pi_91581533
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als dat de antidrugslobby is, hebben we in de Tweede Kamer een makkie. _O-
Helaas blijkt uit de WikiLeaks dat Ome Sam meer te vertellen heeft in ons land dan ons eigen parlement, dus daar schieten we weinig mee op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_91581591
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als dat de antidrugslobby is, hebben we in de Tweede Kamer een makkie. _O-
Helaas zit er nauwelijks figuren als wij in de TK ;(
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91581634
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helaas blijkt uit de WikiLeaks dat Ome Sam meer te vertellen heeft in ons land dan ons eigen parlement, dus daar schieten we weinig mee op.
Hehe, het was ook ironisch bedoeld. Politici zijn nimmer in staat problemen op te lossen, maar meesters in het veroorzaken ervan... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91581645
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Naast Berlitz was er nog een getraumatiseerde hulpverlener :Y
Mensen, kap eens met op de man spelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91581655
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helaas zit er nauwelijks figuren als wij in de TK ;(
Boris van der Ham heb ik hoog zitten. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_91581678
quote:
8s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

De aanleiding was wel duidelijk toch? ;)

Prrrroooost! c_/

woensdag 19 januari 2011 @ 21:00:07 #188
pi_91581904
quote:
8s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is gewoon de waarheid, en als iemand op de man speelt is het Berlitz wel.

Nou, ik kan er tegen hoor.
pi_91581955
Berlitz, eat your heart out. :7

quote:
Het alcoholgebruik onder scholieren schommelde in het afgelopen decennium. Na een forse stijging tussen 1999 en 2003 onder 12 tot 14-jarige scholieren daalde het weer in 2007 (32% actuele gebruikers). Onder 15 tot 18-jarigen bleef het actuele gebruik stabiel (75% in 2007).
In 2008 was een op de tien mensen van 12 jaar en ouder een zware drinker ( (op één of meer dagen per week minstens zes glazen alcohol drinken). In 2001 was dit percentage nog 14%. Zwaar drinken komt het meest voor onder mannen van 18-24 jaar (37% in 2008).. Van de zware drinkers vraagt slechts een klein deel hulp bij de verslavingszorg (3%), maar dit aantal groeit. In 2008 zijn ruim 33.000 cliënten behandeld voor een primair alcoholprobleem, even veel als in 2007, maar tienduizend meer dan in 2002. In ziekenhuizen steeg het aantal opnames vanwege een hoofddiagnose alcoholmisbruik- en afhankelijkheid (5.600 in 2007, bijna 6.000 in 2008). Het aantal opnames vanwege een nevendiagnose steeg van bijna 12.000 naar ruim 13.700. Onder jongeren en kinderen van 16 jaar of jonger met een alcoholgerelateerde opname werd een toename geregistreerd van 263 in 2001 naar 711 in 2008 (+170%).
quote:
Het percentage scholieren van 12 tot 18 jaar van het reguliere voortgezet onderwijs die de afgelopen maand cannabis heeft gebruikt, daalde geleidelijk tussen 1996 en 2007, vooral onder jongens. In 2007 was 8% een actuele cannabisgebruiker. Van deze groep blowde een op de zeven meer dan tien keer per maand. Cannabisgebruik komt veel vaker voor onder leerlingen van het speciaal onderwijs. Op scholen voor (zeer) moeilijk lerende kinderen was 41% van de zestienjarigen een actuele blower tegenover 13% van hun leeftijdgenoten op reguliere scholen.
Verder is een blijvende groei te constateren van het aantal cliënten met een cannabisprobleem bij de verslavingszorg. Tussen 1994 en 2008 steeg het aantal cannabiscliënten van 1.951 naar 8.410. Een op de zeven cannabiscliënten is jonger dan 20 jaar. Ongeveer 29.000 mensen van 18-64 jaar zijn verslaafd aan cannabis. Of dit aantal groeit of daalt is niet bekend.
Het aantal ziekenhuisopnames met cannabismisbruik- of afhankelijkheid als nevendiagnose steeg eveneens (299 in 2005, 476 in 2008).
De concentratie THC in nederwiet is na een stijging tot 2004 in de afgelopen jaren gestabiliseerd op 15%.
quote:
Volgens de laatste schatting voor 2008 zijn er 17.700 problematische gebruikers van met name heroïne. Dat is minder dan 10 jaar geleden. De Nederlandse populatie opiaatgebruikers is in de loop van de jaren gemiddeld steeds ouder geworden. In 2008 was het aantal opiaatcliënten in de verslavingszorg (12.711) ongeveer 8% lager dan in 2007 en ruim een kwart lager dan in 2001. 95% van hen is ouder dan 30 jaar. De instroom van nieuwe opiaatcliënten is gering; slechts 5% klopte in 2008 voor het eerst aan voor hulp vanwege een drugsprobleem.
Cannabis kan aardig meedingen in de statistieken, maar is verwaarloosbaar omdat het beduidend minder giftig en schadelijk is. Opiaten is een verzamelnaam en steekt derhalve bleek af bij alcohol.
pi_91582340
een zware drinker ( (op één of meer dagen per week minstens zes glazen alcohol drinken)

Present! :9

En ik drink nog heeel weinig vergeleken met de Duitsers hier... Ik doe wel weer meer drugs, maar ook dat blijft heel mooi binnen de perken...

pi_91582766
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is gewoon de waarheid, en als iemand op de man speelt is het Berlitz wel.

Nou, ik kan er tegen hoor.
Als hij het doet hoef jij dat nog niet terug te doen ;).
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:05 schreef El_Matador het volgende:
een zware drinker ( (op één of meer dagen per week minstens zes glazen alcohol drinken)

Present! :9

En ik drink nog heeel weinig vergeleken met de Duitsers hier... Ik doe wel weer meer drugs, maar ook dat blijft heel mooi binnen de perken...
Dan scoor ik ook wel als zware drinker :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:13:46 #192
pi_91583011
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als hij het doet hoef jij dat nog niet terug te doen ;).

Hij gebruikt het zelf als argument. Hij denkt dat ie verstand van zaken heeft omdat junks die verslaafd waren aan verboden drugs tegen hem zeiden dat het beter was geweest als die drugs verboden waren.

Als hij zijn beroeps deformatie in de strijd gooit doet ie dat op eigen risico.

Het gescheld van zijn kant is wel onredelijk.
pi_91586290
Wat is drugs eigenlijk goedkoop! 6 flesjes drugs, die mij als ik die 1 avond per week zou wegzuipen een zware drinker zouden maken, kosten 3,29...

Een gram goeie kaas waar ik ongeveer 1,5-2 weken mee doe, kost me 12 euro... :{

woensdag 19 januari 2011 @ 22:43:34 #194
pi_91589929
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:54 schreef El_Matador het volgende:
Wat is drugs eigenlijk goedkoop! 6 flesjes drugs, die mij als ik die 1 avond per week zou wegzuipen een zware drinker zouden maken, kosten 3,29...

Een gram goeie kaas waar ik ongeveer 1,5-2 weken mee doe, kost me 12 euro... :{
Ik zal voor je bidden, jongen. ;(
pi_91590420
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zal voor je bidden, jongen. ;(
Heb nu 1 blokje kaas op en 2 slokken bier... Voel me heerlijk.

Als het andersom zou zijn, zou het minder zijn.

En hoeveel dronken mensen slaan geen anderen dood? Dat moet en zou je op XTC of kaas nooit proberen... _O-

pi_91590821
Dit topic |:(
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:11:06 #197
pi_91591617
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:56 schreef PKRChamp het volgende:
Dit topic |:(
Welkom, mijn jongen. :)

Maak het je zelf gemakkelijk, rustig muziekje, gedempt licht, staafje wierrook, glaasje wijn, een fijne dosis MDMA, ...

heaven is waiting.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:30:31 #198
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91592606
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat was ook zo'n mafketel, als ik het mij goed herinner. Om de zoveel verschijnt er weer een of andere anti-drugsclown op het toneel. Altijd gebruikmakend van dezelfde simplistische bullshit-argumenten.
Jij hebt domme vergelijkingen waarbij de context niet mee word meegerekend.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bel het Trimbos op. Tot de tijd dat er geen enkele aanleiding is om aan die cijfers te twijfelen, raaskal je maar een eind weg. Alcohol is als het op drugs aankomt een veel groter probleem. Period.
Jij komt met een onderzoek dus jij moet het kunnen onderbouwen.

80% gebruikt wekelijks alcohol en er zijn weinig echte alcoholisten(die kunnen niet werken)
Iedereen die wekelijks heroine gebruikt is een junk zonder leven.
Period.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat natuurlijk niet meer dan logisch is, aangezien alcoholgebruik is genormaliseerd. Dat betekent echter niet deze drug minder schadelijk is dan de middelen die de overheid aanduidt als harddrugs. Sterker, maar dat hebben we Berlitz al meer dan eens duidelijk proberen te maken, alcohol is een van de meest schadelijke drugs. Dat mag voor een ieder die ooit een avondje flink is doorgezakt natuurlijk geen verrassing heten. Of gaat Berlitz beweren dat het gezond is om helemaal naar de klote op je bed te liggen en niet in staat bent om eruit te kruipen?
Niet te vergelijken met heroine gebruik omdat de effecten op je hersenen heel anders zijn hierdoor word je door wekelijks stappen geen junk van wekelijks spuiten wel.
Kijk is naar de verschillen tussen de levens van mensen die wekelijks uitgaan en tussen die wekelijks spuiten het heeft totaal andere effecten.

Het staat in een totaal andere context die jij omdat je een autist bent niet ziet.

Als alcohol zo schadelijk was zou een maatschappij waar 80% het gebruikt niet functioneren.

Voor de vergelijkers onder ons

quote:
Fallacy of Accident or Sweeping Generalization

* Fallacy of Accident or Sweeping Generalization: a generalization that disregards exceptions.
o Example

Argument: Cutting people is a crime. Surgeons cut people. Therefore, surgeons are criminals.
Problem: Cutting people is only sometimes a crime.
Argument: It is illegal for a stranger to enter someone's home uninvited. Firefighters enter people's homes uninvited, therefore firefighters are breaking the law.
Problem: The exception does not break nor define the rule; a dicto simpliciter ad dictum secundum quid (where an accountable exception is ignored).
quote:
Affirming the Consequent

* Affirming the Consequent: draws a conclusion from premises that do not support that conclusion.
o Example:

Argument: If people have the flu, they cough. Billy is coughing. Therefore, Billy has the flu.
Problem: Other things, such as asthma, can cause someone to cough.
Argument: If it rains, the ground gets wet. The ground is wet, therefore it rained.
Problem: There are other ways by which the ground could get wet (e.g. dew).
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:34:16 #199
pi_91592803
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:30 schreef Berlitz het volgende:

Als alcohol zo schadelijk was zou een maatschappij waar 80% het gebruikt niet functioneren.

Al die andere drugs zijn nog minder gevaarlijk. prima argument voor legalisatie.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:35:56 #200
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91592906
quote:

Een onderzoek hoef je niet meer te onderbouwen, dat hebben de onderzoekers al gedaan. Een onderzoek kan je juist gebruiken om je argument te ondersteunen.
quote:
80% gebruikt wekelijks alcohol en er zijn weinig echte alcoholisten(die kunnen niet werken)
Period.
Dit zou je bijvoorbeeld kunnen onderbouwen met een onderzoek.
O)))
pi_91592991
Berlitz heeft gelijk. Jullie maken allemaal dezelfde fout om drugs zoals heroine en cocaine hetzelfde te behandelen als alcohol of een XTC pilletje.
Het risico om verslaafd te raken aan heroine en cocaine is veel groter dan met alcohol. Ook al zou je elke dag een wijntje pakken dan zou je na een jaar wel een dagje zonder kunnen. Probeer dat maar eens met heroine of cocaine.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:40:12 #202
pi_91593159
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:37 schreef PKRChamp het volgende:
Berlitz heeft gelijk. Jullie maken allemaal dezelfde fout om drugs zoals heroine en cocaine hetzelfde te behandelen als alcohol of een XTC pilletje.
Het risico om verslaafd te raken aan heroine en cocaine is veel groter dan met alcohol. Ook al zou je elke dag een wijntje pakken dan zou je na een jaar wel een dagje zonder kunnen. Probeer dat maar eens met heroine of cocaine.
Cocaine is niet lichamelijk verslavend, maar wordt wat dat betreft door het RIVM gelijk gesteld met alcohol. Het gevaar op probleem-gebruik is hetzelfde, maar van alcohol ga je eerder dood.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:40:22 #203
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91593165
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:37 schreef PKRChamp het volgende:
Als je elke dag een fles wodka leeg drinkt kan je ook niet meer zonder. En nu?

En de overheid behandelt de allerzwaarste drugs en volkomen ongevaarlijke drugs ook hetzelfde, het is allemaal verboden, met enkele uitzonderingen.
O)))
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:42:21 #204
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91593280
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:35 schreef arucard het volgende:

[..]

Een onderzoek hoef je niet meer te onderbouwen, dat hebben de onderzoekers al gedaan. Een onderzoek kan je juist gebruiken om je argument te ondersteunen.
Ik kan wat iemand een alcholist maakt niet vinden in het onderzoek.
Ik heb met alcoholisten gewerkt en die mensen kunnen amper nog werken en maar zeer weinig mensen kunnen niet meer werken door alcohol verslaving.

quote:
[..]

Dit zou je bijvoorbeeld kunnen onderbouwen met een onderzoek.
Kwam uit een onderzoek.

quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Al die andere drugs zijn nog minder gevaarlijk. prima argument voor legalisatie.
Kijk is naar gebieden waar 20% van de mensen harddrugs gebruikt,dat zijn krottenwijken en de gebruikers zijn vrijwel allemaal junks.
Je kan dingen niet in een context zien en komt met vergelijkingen die niet kloppen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:44:41 #205
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91593396
Als je niet voor een verbod op alcohol bent, dan zouden alle drugs minder gevaarlijk dan alcohol ook legaal moeten worden.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:42 schreef Berlitz het volgende:
Kwam uit een onderzoek.
Geef maar
O)))
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:45:36 #206
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91593455
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:40 schreef arucard het volgende:

[..]

Als je elke dag een fles wodka leeg drinkt kan je ook niet meer zonder. En nu?
En dat is het hem juist drugs worden altijd gebruikt om stoned of high te worden alcoholische dranken niet.
Alweer een vergelijking die niet klopt ook omdat zeer weinig alcohol gebruikers een fles wodka drinken terwijl alle drugs gebruikers drugs enkel om de effecten gebruiken.

quote:
En de overheid behandelt de allerzwaarste drugs en volkomen ongevaarlijke drugs ook hetzelfde, het is allemaal verboden, met enkele uitzonderingen.
En alweer kan jij dingen niet in een culturele context zien en kijk je ook niet naar de effecten op de levenstijl.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:45:45 #207
pi_91593465
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:42 schreef Berlitz het volgende:

Kijk is naar gebieden waar 20% van de mensen harddrugs gebruikt,dat zijn krottenwijken en de gebruikers zijn vrijwel allemaal junks.
Dan moet je die krottenwijken afschaffen. Jij doet aan symptoombestrijding.
quote:
Je kan dingen niet in een context zien en komt met vergelijkingen die niet kloppen.
Mijn vergelijkingen zijn ijzersterk. Jouw enige antwoord is onzinnige propaganda.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:46:33 #208
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91593516
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:44 schreef arucard het volgende:
Als je niet voor een verbod op alcohol bent, dan zouden alle drugs minder gevaarlijk dan alcohol ook legaal moeten worden.
De invloed op de levensstijl van andere drugs en ook reden om ze te gebruiken is anders dan die van alcohol.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:47:51 #209
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91593588
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je die krottenwijken afschaffen. Jij doet aan symptoombestrijding.
Door drugsgebruik belanden mensen in een krottenwijk en door de drugsgebruik word het in een krottenwijk nog erger.

quote:
[..]

Mijn vergelijkingen zijn ijzersterk. Jouw enige antwoord is onzinnige propaganda.
Jij zou je eigen religie moeten beginnen.
pi_91593603
quote:

Period.
Dat is inmiddels gedaan. :)
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:48:24 #211
pi_91593621
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:46 schreef Berlitz het volgende:

[..]

De invloed op de levensstijl van andere drugs en ook reden om ze te gebruiken is anders dan die van alcohol.
Daarom zijn de meeste drugs ook minder gevaarlijk dan alcohol. Prima argument voor legalisatie.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:49:47 #212
328838 Berlitz
Salonfascist
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:50:14 #213
pi_91593716
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:47 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Door drugsgebruik belanden mensen in een krottenwijk en door de drugsgebruik word het in een krottenwijk nog erger.

[..]
Door illegale drugs, ja. Door het verbod. Jouw verbod maakt mensenlevens kapot. Jij bent verantwoordelijk voor 45.000 dode Mexicanen. Jij bent verantwoordelijk voor door en door corrupte overheden.
quote:
Jij zou je eigen religie moeten beginnen.
Daar ben ik te eerlijk voor.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:51:10 #214
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91593778
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is inmiddels gedaan. :)
Niet.

quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daarom zijn de meeste drugs ook minder gevaarlijk dan alcohol. Prima argument voor legalisatie.
Als het effect van alcohol de levenstijl van mensen groter zou zijn dan van wekelijks heroine gebruik dan zou 80% van de nederlanders er nu erger dan een junk aan toe zijn.
pi_91593810
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:45 schreef Berlitz het volgende:
En dat is het hem juist drugs worden altijd gebruikt om stoned of high te worden alcoholische dranken niet.
Bullshit. Waarom drinkt men zoveel wijn of bier? Niet omdat het zo gezond is, het zit 'm in je mindset.

quote:
Alweer een vergelijking die niet klopt ook omdat zeer weinig alcohol gebruikers een fles wodka drinken terwijl alle drugs gebruikers drugs enkel om de effecten gebruiken.
Daarom zijn het ook drugs, hè. :')

quote:
En alweer kan jij dingen niet in een culturele context zien en kijk je ook niet naar de effecten op de levenstijl.
Zolang het niet ontaardt in overmatig gebruik, boeiend? De "effecten op de levensstijl" zijn overigens met alcohol nog het meest fors. :)
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:51:49 #216
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91593819
quote:
En waar staat dat er maar weinig alcoholisten zijn?
O)))
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:52:39 #217
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91593857
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Door illegale drugs, ja. Door het verbod. Jouw verbod maakt mensenlevens kapot. Jij bent verantwoordelijk voor 45.000 dode Mexicanen. Jij bent verantwoordelijk voor door en door corrupte overheden.
Schuimbekken.

quote:
[..]

Daar ben ik te eerlijk voor.
Mozes was ook een junk volgens dit topic bovendien lijk jij wel wat op een religieus fundamentalist.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:52:43 #218
pi_91593863
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:51 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Niet.

[..]

Als het effect van alcohol de levenstijl van mensen groter zou zijn dan van wekelijks heroine gebruik dan zou 80% van de nederlanders er nu erger dan een junk aan toe zijn.
Je liegt. Je praat onzin. Alcohol is praktisch net zo gevaarlijk als heroine.
pi_91593869
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:51 schreef Berlitz het volgende:
Niet.
Wel.

quote:
Het alcoholgebruik onder scholieren schommelde in het afgelopen decennium. Na een forse stijging tussen 1999 en 2003 onder 12 tot 14-jarige scholieren daalde het weer in 2007 (32% actuele gebruikers). Onder 15 tot 18-jarigen bleef het actuele gebruik stabiel (75% in 2007).
In 2008 was een op de tien mensen van 12 jaar en ouder een zware drinker ( (op één of meer dagen per week minstens zes glazen alcohol drinken). In 2001 was dit percentage nog 14%. Zwaar drinken komt het meest voor onder mannen van 18-24 jaar (37% in 2008).. Van de zware drinkers vraagt slechts een klein deel hulp bij de verslavingszorg (3%), maar dit aantal groeit. In 2008 zijn ruim 33.000 cliënten behandeld voor een primair alcoholprobleem, even veel als in 2007, maar tienduizend meer dan in 2002. In ziekenhuizen steeg het aantal opnames vanwege een hoofddiagnose alcoholmisbruik- en afhankelijkheid (5.600 in 2007, bijna 6.000 in 2008). Het aantal opnames vanwege een nevendiagnose steeg van bijna 12.000 naar ruim 13.700. Onder jongeren en kinderen van 16 jaar of jonger met een alcoholgerelateerde opname werd een toename geregistreerd van 263 in 2001 naar 711 in 2008 (+170%).
quote:
Het percentage scholieren van 12 tot 18 jaar van het reguliere voortgezet onderwijs die de afgelopen maand cannabis heeft gebruikt, daalde geleidelijk tussen 1996 en 2007, vooral onder jongens. In 2007 was 8% een actuele cannabisgebruiker. Van deze groep blowde een op de zeven meer dan tien keer per maand. Cannabisgebruik komt veel vaker voor onder leerlingen van het speciaal onderwijs. Op scholen voor (zeer) moeilijk lerende kinderen was 41% van de zestienjarigen een actuele blower tegenover 13% van hun leeftijdgenoten op reguliere scholen.
Verder is een blijvende groei te constateren van het aantal cliënten met een cannabisprobleem bij de verslavingszorg. Tussen 1994 en 2008 steeg het aantal cannabiscliënten van 1.951 naar 8.410. Een op de zeven cannabiscliënten is jonger dan 20 jaar. Ongeveer 29.000 mensen van 18-64 jaar zijn verslaafd aan cannabis. Of dit aantal groeit of daalt is niet bekend.
Het aantal ziekenhuisopnames met cannabismisbruik- of afhankelijkheid als nevendiagnose steeg eveneens (299 in 2005, 476 in 2008).
De concentratie THC in nederwiet is na een stijging tot 2004 in de afgelopen jaren gestabiliseerd op 15%.
quote:
Volgens de laatste schatting voor 2008 zijn er 17.700 problematische gebruikers van met name heroïne. Dat is minder dan 10 jaar geleden. De Nederlandse populatie opiaatgebruikers is in de loop van de jaren gemiddeld steeds ouder geworden. In 2008 was het aantal opiaatcliënten in de verslavingszorg (12.711) ongeveer 8% lager dan in 2007 en ruim een kwart lager dan in 2001. 95% van hen is ouder dan 30 jaar. De instroom van nieuwe opiaatcliënten is gering; slechts 5% klopte in 2008 voor het eerst aan voor hulp vanwege een drugsprobleem.
Cannabis kan aardig meedingen in de statistieken, maar is verwaarloosbaar omdat het beduidend minder giftig en schadelijk is. Opiaten is een verzamelnaam en steekt derhalve bleek af bij alcohol.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:53:16 #220
pi_91593899
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:52 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Schuimbekken.

[..]

Mozes was ook een junk volgens dit topic bovendien lijk jij wel wat op een religieus fundamentalist.
De feiten spreken voor zich, massamoordenaar.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:55:04 #221
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91594003
Ik heb nog steeds geen argument gezien tegen het idee om alle drugs minder gevaarlijk dan alcohol te legaliseren. Je bent het hiermee dus eens, Berlitz?
O)))
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:56:00 #222
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91594054
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bullshit. Waarom drinkt men zoveel wijn of bier? Niet omdat het zo gezond is, het zit 'm in je mindset.
Zo slecht is het niet want 80% nederland drinkt wekelijks dit leid tot zeer weinig alcoholisten al helemaal vergeleken met het percentage junks onder andere wekelijkse drugsgebruikers.

quote:
[..]

Daarom zijn het ook drugs, hè. :')
En daarom is 1 biertje geen drug.

quote:
[..]

Zolang het niet ontaardt in overmatig gebruik, boeiend? De effecten op de levensstijl zijn overigens met alcohol nog het meest fors. :)
de levenstijl van Iemand die wekelijks alcohol drinkt is veel beter dan die van iemand die wekelijks andere drugs gebruikt.
Of je moet beweren dat levenstijl van een junk beter is dan die van 80% van de nederlanders.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:58:09 #223
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91594164
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:55 schreef arucard het volgende:
Ik heb nog steeds geen argument gezien tegen het idee om alle drugs minder gevaarlijk dan alcohol te legaliseren. Je bent het hiermee dus eens, Berlitz?
Alcohol leid niet tot snel tot een verslaving en is het geen drug omdat het niet alleen voor het effect gebruikt word ook zit alcohol in onze cultuur.
De effecten op de levenstijl van wekelijks alcohol drinken zijn ook niet groot er zijn zeer weinig alcohol junks.

Pure alcohol is natuurlijk wel een drug en dat is al verboden.
pi_91594209
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:55 schreef arucard het volgende:
Drugs zoals wiet en xtc mogen wat mij betreft wel legaal gemaakt worden ja. Maar niet de cocaine en heroine. Die twee drugssoorten raak je heel snel verslaafd aan, dat kan al met een weekje elke dag te snuiven of roken al helemaal verkeerd met je aflopen. Dat is nu de kracht van dat soort drugs. Het is heel makkelijk om je eigen alleen blind te staren op de cijfers maar de echte effecten van de drugs zie ik maar niet voorbij komen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:00:21 #225
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91594291
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De feiten spreken voor zich, massamoordenaar.
Als drugs niet meer gebruikt worden stort de handel in.
Jij bent dus massamoordenaar.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:01:11 #226
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91594334
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Drugs zoals wiet en xtc mogen wat mij betreft wel legaal gemaakt worden ja. Maar niet de cocaine en heroine. Die twee drugssoorten raak je heel snel verslaafd aan, dat kan al met een weekje elke dag te snuiven of roken al helemaal verkeerd met je aflopen. Dat is nu de kracht van dat soort drugs. Het is heel makkelijk om je eigen alleen blind te staren op de cijfers maar de echte effecten van de drugs zie ik maar niet voorbij komen.
Maar wiet mag dan niet gerookt gaan worden zoals er nu sigaretten gerookt worden.
pi_91594367
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:56 schreef Berlitz het volgende:
Zo slecht is het niet want 80% nederland drinkt wekelijks dit leid tot zeer weinig alcoholisten al helemaal vergeleken met het percentage junks onder andere wekelijkse drugsgebruikers.
Het aantal mensen wat aanklopt bij de verslavingszorg en een probleem heeft ligt anders nog het hoogst als het om alcohol gaat.

quote:
En daarom is 1 biertje geen drug.
Dat bepaal jij niet, dat bepaalt je dopamine-systeem.

quote:
de levenstijl van Iemand die wekelijks alcohol drinkt is veel beter dan die van iemand die wekelijks andere drugs gebruikt.
Of je moet beweren dat levenstijl van een junk beter is dan die van 80% van de nederlanders.
Recreatieve drugsgebruikers hebben dan ook een prima "levensstijl", ja.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:03:48 #228
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91594478
quote:

[..]

Ik zeg alle drugs minder gevaarlijk dan alcohol, ik geef ze het voordeel van de twijfel en zeg dan dat cocaine en heroine daar niet bij horen. Maar blijkbaar moet dat er altijd maar weer bijgehaald worden. En er zijn veeel meer drugs dan alleen wiet en xtc verboden die minder gevaarlijk zijn dan alcohol. Dat zijn de meeste nu verboden drugs wel.
O)))
pi_91594501
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef Berlitz het volgende:
Alcohol leid niet tot snel tot een verslaving en is het geen drug omdat het niet alleen voor het effect gebruikt word ook zit alcohol in onze cultuur.
Je zou je dood moeten schamen en verplicht alle verslavingsklinieken in Nederland moeten bezoeken. Alcohol geen drug... :')_!

quote:
De effecten op de levenstijl van wekelijks alcohol drinken zijn ook niet groot er zijn zeer weinig alcohol junks.
Je liegt. De cijfers spreken voor zich. :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:05:30 #230
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91594576
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het aantal mensen wat aanklopt bij de verslavingszorg en een probleem heeft ligt anders nog het hoogst als het om alcohol gaat.
Hoeveel % van de alcohol gebruikers is dit?
En deze mensen zijn er beter aan toe dan andere junks

quote:
[..]

Dat bepaal jij niet, dat bepaalt je dopamine-systeem.
En de effecten daarop zijn verwaarloosbaar bij 1 biertje anders zou ook 1 biertje voor een alcoholist genoeg zijn.

quote:
[..]

Recreatieve drugsgebruikers hebben dan ook een prima "levensstijl", ja.
Wekelijks recreatief drugs gebruiken houden ze niet vol.
Van de drugsgebruikers is nou eenmaal een veel groter percentage junk.
pi_91594583
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:01 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Maar wiet mag dan niet gerookt gaan worden zoals er nu sigaretten gerookt worden.
Nee, maar dat kan ook haast niet want dan ben je een hele dag nog te stoned om te schijten.
Het moet gewoon lekker blijven zoals het nu is en men moet mensen de kans geven om een wietkwekerij te exploiteren.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:07:08 #232
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91594660
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zou je dood moeten schamen en verplicht alle verslavingsklinieken in Nederland moeten bezoeken. Alcohol geen drug... :')_!
Dan zou het wel alleen worden gedronken voor het effect.

quote:
[..]

Je liegt. De cijfers spreken voor zich. :)
Nogmaals wat zijn de criteria voor een alcoholist?

Een echte alcoholist kan niet werken.

Van wikpedia.

Gevorderd stadium.Hoeveel procent van de alcohol gebruikers is zo?
Zeer weinig.

quote:
In het late stadium van alcoholisme is het dagelijkse leven geheel onbeheersbaar. Medische problemen zoals leveraantasting, pancreatitis, zenuw- en spierschade, hoge bloeddruk en interne bloedingen kunnen het gevolg zijn. Het hart en de hersenen worden aangetast met als resultaat hartaanvallen of beroerte. Ook is er een toename van depressie, slapeloosheid en zelfmoordneigingen. Psychische stoornissen zoals achtervolgingswaanzin kunnen ontstaan, welke overigens meestal weer verdwijnen als men is afgekickt van de alcohol. Een epileptisch insult bij het plotseling staken van alcoholgebruik kan bij alcoholisten voorkomen. Sommige alcoholisten worden hevig bevend wakker en hebben 's nachts al een glas met bijvoorbeeld jenever klaargezet omdat zij door het beven 's ochtends de fles niet meer open kunnen krijgen. Pas na het drinken van 1 tot 3 longdrinkglazen komt het beven weer tot rust en moet de alcoholist vaak weer op pad naar de slijterij. De volgende dag herhaalt het hele ritueel zich weer. Vaak hebben zware alcoholisten nog maar 1 of 2 uur per dag plezier van de alcohol. De rest van de dag zijn ze bezig de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan en om zich staande te houden en het voor de buitenwereld te verbergen. Vaak is er nog maar weinig contact met familie of vrienden en zit men achter de gesloten gordijnen of in de kroeg te 'zuipen'. Soms verwaarloost de alcoholist zichzelf of komt op straat terecht. Dit zijn vaak de mensen die als 'alcoholist' worden gezien terwijl er veel meer alcoholisten zijn, die het verborgen proberen te houden en vaak nog onderdak en nette kleren hebben. Bij hardnekkig alcoholisme eindigt het tenslotte in aandoeningen zoals levercirrose vaak eindigend met de dood. Ook de ziekte van Korsakov, ook wel bekend als alcoholdementie komt veel voor bij zware alcoholisten. Dit tast vooral het kortetermijngeheugen aan. Soms vergeet men dat men geen alcohol meer kan drinken en zitten mensen met Korsakov gerust aan een biertje of aan een andere alcoholische drank zonder de gevolgen te overzien.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:08:17 #233
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91594727
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:07 schreef Berlitz het volgende:

[..]

[..]

Iedereen drinkt alcohol voor het effect. Anders kan je net zo goed iets anders drinken.

En een alcoholist is iemand die regelmatig alcohol consumeert lijkt me.
O)))
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:10:18 #234
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91594835
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:08 schreef arucard het volgende:

[..]

Iedereen drinkt alcohol voor het effect. Anders kan je net zo goed iets anders drinken.
Anders dronk iedereen wel het allergoedkoopste bier.
Alcohol heeft ook een lekkere smaak.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:10:32 #235
pi_91594850
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:00 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Als drugs niet meer gebruikt worden stort de handel in.
Jij bent dus massamoordenaar.
Drugs zitten in je hoofd, die kan je niet verbieden, zoals de productiecijfers bewijzen. Je oorlog is onzin, massamoordenaar.
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:11:27 #236
pi_91594889
quote:

[..]

Drugs zoals wiet en xtc mogen wat mij betreft wel legaal gemaakt worden ja. Maar niet de cocaine en heroine. Die twee drugssoorten raak je heel snel verslaafd aan, dat kan al met een weekje elke dag te snuiven of roken al helemaal verkeerd met je aflopen.
Maar dagelijks drinken is zeker geen probleem? Leugenaar.
pi_91594890
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:05 schreef Berlitz het volgende:
Hoeveel % van de alcohol gebruikers is dit?
Lé-zen.

quote:
En deze mensen zijn er beter aan toe dan andere junks
Maar natuurlijk; qua toxiciteit is er niks mis met alcohol hoor. Nee, alcoholisten verkeren over het algemeen in een prima staat. Organen die naar de tering zijn? Welnee, alcoholisten zijn er beter aan toe dan andere verslaafden.

Flikker toch op man. :')

quote:
En de effecten daarop zijn verwaarloosbaar bij 1 biertje anders zou ook 1 biertje voor een alcoholist genoeg zijn.
Een pil droppen op een feestje maakt je ook geen junk.
Een lijntje snuiven met een pokeravond maakt je ook geen junk.

quote:
Wekelijks recreatief drugs gebruiken houden ze niet vol.
Je liegt.

quote:
Van de drugsgebruikers is nou eenmaal een veel groter percentage junk.
Bron?
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:12:34 #238
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91594953
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:10 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ze willen iets met alcohol voor het effect, en dan graag zo lekker mogelijk natuurlijk, de duurdere merken. Er wordt trouwens ook flink reclame voor gemaakt. En er bestaat ook nog zoiets als alcoholvrij bier voor de mensen die het lekker vinden maar niet het effect willen.
O)))
pi_91595160
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:07 schreef Berlitz het volgende:
Jaja, vertel dat de alcoholisten die dood zijn gegaan aan dagelijks bier drinken maar. Troll.

quote:
Lé-zen.

quote:
Ah, je hebt zelfs een definitie voor de "echte alcoholist". :')

quote:
Gevorderd stadium.Hoeveel procent van de alcohol gebruikers is zo?
Zeer weinig.
Reken maar dat de mensen die bij de verslavingszorg aankloppen al redelijk kapot zijn. Zo'n 35.000 dus. Jouw gelul helpt alleen maar meer mensen naar de tering. "Het valt allemaal wel mee hoor." :')
pi_91595181
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:10 schreef Berlitz het volgende:

[..]

"Bier moet je leren drinken".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')