Maar wiet mag dan niet gerookt gaan worden zoals er nu sigaretten gerookt worden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Drugs zoals wiet en xtc mogen wat mij betreft wel legaal gemaakt worden ja. Maar niet de cocaine en heroine. Die twee drugssoorten raak je heel snel verslaafd aan, dat kan al met een weekje elke dag te snuiven of roken al helemaal verkeerd met je aflopen. Dat is nu de kracht van dat soort drugs. Het is heel makkelijk om je eigen alleen blind te staren op de cijfers maar de echte effecten van de drugs zie ik maar niet voorbij komen.
Het aantal mensen wat aanklopt bij de verslavingszorg en een probleem heeft ligt anders nog het hoogst als het om alcohol gaat.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:56 schreef Berlitz het volgende:
Zo slecht is het niet want 80% nederland drinkt wekelijks dit leid tot zeer weinig alcoholisten al helemaal vergeleken met het percentage junks onder andere wekelijkse drugsgebruikers.
Dat bepaal jij niet, dat bepaalt je dopamine-systeem.quote:En daarom is 1 biertje geen drug.
Recreatieve drugsgebruikers hebben dan ook een prima "levensstijl", ja.quote:de levenstijl van Iemand die wekelijks alcohol drinkt is veel beter dan die van iemand die wekelijks andere drugs gebruikt.
Of je moet beweren dat levenstijl van een junk beter is dan die van 80% van de nederlanders.
Ik zeg alle drugs minder gevaarlijk dan alcohol, ik geef ze het voordeel van de twijfel en zeg dan dat cocaine en heroine daar niet bij horen. Maar blijkbaar moet dat er altijd maar weer bijgehaald worden. En er zijn veeel meer drugs dan alleen wiet en xtc verboden die minder gevaarlijk zijn dan alcohol. Dat zijn de meeste nu verboden drugs wel.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Drugs zoals wiet en xtc mogen wat mij betreft wel legaal gemaakt worden ja. Maar niet de cocaine en heroine. Die twee drugssoorten raak je heel snel verslaafd aan, dat kan al met een weekje elke dag te snuiven of roken al helemaal verkeerd met je aflopen. Dat is nu de kracht van dat soort drugs. Het is heel makkelijk om je eigen alleen blind te staren op de cijfers maar de echte effecten van de drugs zie ik maar niet voorbij komen.
Je zou je dood moeten schamen en verplicht alle verslavingsklinieken in Nederland moeten bezoeken. Alcohol geen drug...quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef Berlitz het volgende:
Alcohol leid niet tot snel tot een verslaving en is het geen drug omdat het niet alleen voor het effect gebruikt word ook zit alcohol in onze cultuur.
Je liegt. De cijfers spreken voor zich.quote:De effecten op de levenstijl van wekelijks alcohol drinken zijn ook niet groot er zijn zeer weinig alcohol junks.
Hoeveel % van de alcohol gebruikers is dit?quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het aantal mensen wat aanklopt bij de verslavingszorg en een probleem heeft ligt anders nog het hoogst als het om alcohol gaat.
En de effecten daarop zijn verwaarloosbaar bij 1 biertje anders zou ook 1 biertje voor een alcoholist genoeg zijn.quote:[..]
Dat bepaal jij niet, dat bepaalt je dopamine-systeem.
Wekelijks recreatief drugs gebruiken houden ze niet vol.quote:[..]
Recreatieve drugsgebruikers hebben dan ook een prima "levensstijl", ja.
Nee, maar dat kan ook haast niet want dan ben je een hele dag nog te stoned om te schijten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:01 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Maar wiet mag dan niet gerookt gaan worden zoals er nu sigaretten gerookt worden.
Dan zou het wel alleen worden gedronken voor het effect.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zou je dood moeten schamen en verplicht alle verslavingsklinieken in Nederland moeten bezoeken. Alcohol geen drug..._!
Nogmaals wat zijn de criteria voor een alcoholist?quote:[..]
Je liegt. De cijfers spreken voor zich.
quote:In het late stadium van alcoholisme is het dagelijkse leven geheel onbeheersbaar. Medische problemen zoals leveraantasting, pancreatitis, zenuw- en spierschade, hoge bloeddruk en interne bloedingen kunnen het gevolg zijn. Het hart en de hersenen worden aangetast met als resultaat hartaanvallen of beroerte. Ook is er een toename van depressie, slapeloosheid en zelfmoordneigingen. Psychische stoornissen zoals achtervolgingswaanzin kunnen ontstaan, welke overigens meestal weer verdwijnen als men is afgekickt van de alcohol. Een epileptisch insult bij het plotseling staken van alcoholgebruik kan bij alcoholisten voorkomen. Sommige alcoholisten worden hevig bevend wakker en hebben 's nachts al een glas met bijvoorbeeld jenever klaargezet omdat zij door het beven 's ochtends de fles niet meer open kunnen krijgen. Pas na het drinken van 1 tot 3 longdrinkglazen komt het beven weer tot rust en moet de alcoholist vaak weer op pad naar de slijterij. De volgende dag herhaalt het hele ritueel zich weer. Vaak hebben zware alcoholisten nog maar 1 of 2 uur per dag plezier van de alcohol. De rest van de dag zijn ze bezig de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan en om zich staande te houden en het voor de buitenwereld te verbergen. Vaak is er nog maar weinig contact met familie of vrienden en zit men achter de gesloten gordijnen of in de kroeg te 'zuipen'. Soms verwaarloost de alcoholist zichzelf of komt op straat terecht. Dit zijn vaak de mensen die als 'alcoholist' worden gezien terwijl er veel meer alcoholisten zijn, die het verborgen proberen te houden en vaak nog onderdak en nette kleren hebben. Bij hardnekkig alcoholisme eindigt het tenslotte in aandoeningen zoals levercirrose vaak eindigend met de dood. Ook de ziekte van Korsakov, ook wel bekend als alcoholdementie komt veel voor bij zware alcoholisten. Dit tast vooral het kortetermijngeheugen aan. Soms vergeet men dat men geen alcohol meer kan drinken en zitten mensen met Korsakov gerust aan een biertje of aan een andere alcoholische drank zonder de gevolgen te overzien.
Iedereen drinkt alcohol voor het effect. Anders kan je net zo goed iets anders drinken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:07 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dan zou het wel alleen worden gedronken voor het effect.
[..]
Nogmaals wat zijn de criteria voor een alcoholist?
Een echte alcoholist kan niet werken.
Anders dronk iedereen wel het allergoedkoopste bier.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:08 schreef arucard het volgende:
[..]
Iedereen drinkt alcohol voor het effect. Anders kan je net zo goed iets anders drinken.
Drugs zitten in je hoofd, die kan je niet verbieden, zoals de productiecijfers bewijzen. Je oorlog is onzin, massamoordenaar.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:00 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Als drugs niet meer gebruikt worden stort de handel in.
Jij bent dus massamoordenaar.
Maar dagelijks drinken is zeker geen probleem? Leugenaar.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Drugs zoals wiet en xtc mogen wat mij betreft wel legaal gemaakt worden ja. Maar niet de cocaine en heroine. Die twee drugssoorten raak je heel snel verslaafd aan, dat kan al met een weekje elke dag te snuiven of roken al helemaal verkeerd met je aflopen.
Lé-zen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:05 schreef Berlitz het volgende:
Hoeveel % van de alcohol gebruikers is dit?
Maar natuurlijk; qua toxiciteit is er niks mis met alcohol hoor. Nee, alcoholisten verkeren over het algemeen in een prima staat. Organen die naar de tering zijn? Welnee, alcoholisten zijn er beter aan toe dan andere verslaafden.quote:En deze mensen zijn er beter aan toe dan andere junks
Een pil droppen op een feestje maakt je ook geen junk.quote:En de effecten daarop zijn verwaarloosbaar bij 1 biertje anders zou ook 1 biertje voor een alcoholist genoeg zijn.
Je liegt.quote:Wekelijks recreatief drugs gebruiken houden ze niet vol.
Bron?quote:Van de drugsgebruikers is nou eenmaal een veel groter percentage junk.
Ze willen iets met alcohol voor het effect, en dan graag zo lekker mogelijk natuurlijk, de duurdere merken. Er wordt trouwens ook flink reclame voor gemaakt. En er bestaat ook nog zoiets als alcoholvrij bier voor de mensen die het lekker vinden maar niet het effect willen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:10 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Anders dronk iedereen wel het allergoedkoopste bier.
Alcohol heeft ook een lekkere smaak.
Jaja, vertel dat de alcoholisten die dood zijn gegaan aan dagelijks bier drinken maar. Troll.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:07 schreef Berlitz het volgende:
Dan zou het wel alleen worden gedronken voor het effect.
Lé-zen.quote:Nogmaals wat zijn de criteria voor een alcoholist?
Ah, je hebt zelfs een definitie voor de "echte alcoholist".quote:Een echte alcoholist kan niet werken.
Reken maar dat de mensen die bij de verslavingszorg aankloppen al redelijk kapot zijn. Zo'n 35.000 dus. Jouw gelul helpt alleen maar meer mensen naar de tering. "Het valt allemaal wel mee hoor."quote:Gevorderd stadium.Hoeveel procent van de alcohol gebruikers is zo?
Zeer weinig.
"Bier moet je leren drinken".quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:10 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Anders dronk iedereen wel het allergoedkoopste bier.
Alcohol heeft ook een lekkere smaak.
Blijkbaar wel.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:55 schreef arucard het volgende:
Ik heb nog steeds geen argument gezien tegen het idee om alle drugs minder gevaarlijk dan alcohol te legaliseren. Je bent het hiermee dus eens, Berlitz?
Er zijn er denk ik ongeveer 10000 die er zo aan toe zijn.quote:
Ik heb heroine junks en alcoholisten gezien en vooral het afkicken lukt veel beter bij alcoholisten.quote:[..]
Maar natuurlijk; qua toxiciteit is er niks mis met alcohol hoor. Nee, alcoholisten verkeren over het algemeen in een prima staat. Organen die naar de tering zijn? Welnee, alcoholisten zijn er beter aan toe dan andere verslaafden.
Flikker toch op man.
Een lijntje is genoeg voor coke junk.quote:[..]
Een pil droppen op een feestje maakt je ook geen junk.
Een lijntje snuiven met een pokeravond maakt je ook geen junk.
Jij beweerd dat een jaar lang wekelijks coke,heroine of meth gebruiken mogelijk is zonder verslaafd te worden?quote:[..]
Je liegt.
Die hoef ik niet te geven het is overduidelijk dat van de heroine en coke gebruikers een veel groter percentage verslaafd is dan bij de alcohol gebruikers.quote:Bron?
Loser. Ga een ander vervelen met je trauma's.quote:
Wil jij nu beweren dat al die jongeren die op vakantie gaan en zich een week lang elke dag lampzuipen direct junk zijn geworden?quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dagelijks drinken is zeker geen probleem? Leugenaar.
Heb jij niet toevallig zelf in een afkickkliniek gezeten als alcoholverslaafde, in plaats van een werknemer daar? Die indruk krijg ik nu een beetje.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:17 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Er zijn er denk ik ongeveer 10000 die er zo aan toe zijn.
Waar staat het anders?
[..]
Ik heb heroine junks en alcoholisten gezien en vooral het afkicken lukt veel beter bij alcoholisten.
[..]
Een lijntje is genoeg voor coke junk.
Een lijntje is niet te vergelijken met 1 biertje eerder met 10.
[..]
Jij beweerd dat een jaar lang wekelijks coke,heroine of meth gebruiken mogelijk is zonder verslaafd te worden?
[..]
Die hoef ik niet te geven het is overduidelijk dat van de heroine en coke gebruikers een veel groter percentage verslaafd is dan bij de alcohol gebruikers.
Of beweer je dat maar 1 op de 100 mensen die wekelijks heroine gebruiken junk is?
Er staat dat 33.000 mensen in 2008 hebben aangeklopt bij de verslavingszorg. Ik vermoed dat dat voor 2010 nog hoger lag.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:17 schreef Berlitz het volgende:
Er zijn er denk ik ongeveer 10000 die er zo aan toe zijn.
Waar staat het anders?
Heb je de alcoholisten ook verteld dat ze geen probleem hebben en ze lichamelijk in een prima staat verkeren?quote:Ik heb heroine junks en alcoholisten gezien en vooral het afkicken lukt veel beter bij alcoholisten.
Van één lijntje word je geen junk.quote:Een lijntje is genoeg voor coke junk.
Een lijntje is niet te vergelijken met 1 biertje eerder met 10.
Heroïne: nee. Coke: ja. Meth: nee.quote:Jij beweerd dat een jaar lang wekelijks coke,heroine of meth gebruiken mogelijk is zonder verslaafd te worden?
Oh, dus je lult maar wat in de ruimte. Duidelijk.quote:Die hoef ik niet te geven het is overduidelijk dat van de heroine en coke gebruikers een veel groter percentage verslaafd is dan bij de alcohol gebruikers.
Jij doet hier de stellige beweringen.quote:Of beweer je dat maar 1 op de 100 mensen die wekelijks heroine gebruiken junk is?
Nederland heeft 16.515.057 inwoners 80% daarvan gebruikt alcohol 1321045 dus, 35000 daarvan is junk. 0.26% dus.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:16 schreef Xa1pt het volgende:
Reken maar dat de mensen die bij de verslavingszorg aankloppen al redelijk kapot zijn. Zo'n 35.000 dus. Jouw gelul helpt alleen maar meer mensen naar de tering. "Het valt allemaal wel mee hoor."
1) Meer verslaafden dan bij alle andere illegale drugs.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:27 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Nederland heeft 16.515.057 inwoners 80% daarvan gebruikt alcohol 1321045 dus, 35000 daarvan is junk. 0.26% dus.
Ze zijn slap en onverzorgd maar geen zombies.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:25 schreef Xa1pt het volgende:
[quote]
[..]
Heb je de alcoholisten ook verteld dat ze geen probleem hebben en ze lichamelijk in een prima staat verkeren?
Van meerdere keren in de week een lijntje wel.quote:[..]
Van één lijntje word je geen junk.
Coke kan wel zonder junk te worden maar niet wekelijks.quote:[..]
Heroïne: nee. Coke: ja. Meth: nee.
Het is overduidelijk dat meer dan 1% van de wekelijkse drugsgebruikers junk is.quote:[..]
Oh, dus je lult maar wat in de ruimte. Duidelijk.
Dat klopt niet mensen die wekelijks alcohol(80%) gebruiken zijn er beter aan toe dan mensen die wekelijks puiten of snuiven.quote:[..]
Jij doet hier de stellige beweringen.![]()
Vooralsnog levert alcohol de maatschappij en de gebruiker de meeste schade op.
Laat dus zien dat een drugsverbod helpt en het gaat om percentages.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
1) Meer verslaafden dan bij alle andere illegale drugs.
80% van de nederlanders is er dus erger aan toe dan wekelijkse meth en coke gebruikers?quote:2) Schadelijker dan alle andere drugs, op heroïne na, wellicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |