abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91581258
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij deed een tijdje terug zelfs de bewering dat je geen alcoholist bent zolang je maar bier drinkt. ^O^
_O-

Ik eet geen lever, ben ik nu vegetarier? O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:52:15 #177
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91581335
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De 3 leukste en meest positieve drugs zouden sowieso legaal moeten zijn:
- wiet
- paddo's
- XTC
Absoluut. Lijkt me dat we zeker alle middelen t/m de middencategorie (RIVM, vergelijking van drugs) vrij kunnen geven. Alles t/m coke.

Van de gevaarlijkste 5 (religie staat er niet in bij het RIVM) zou ik alleen tabak legaal houden. En dan 10 jaar analyseren. :z
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_91581363
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is vast een kloon van die andere die hier steeds rondhing. Juicyhil ofzo? :')
Ja, dat was ook zo'n mafketel, als ik het mij goed herinner. Om de zoveel verschijnt er weer een of andere anti-drugsclown op het toneel. Altijd gebruikmakend van dezelfde simplistische bullshit-argumenten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91581377
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is vast een kloon van die andere die hier steeds rondhing. Juicyhil ofzo? :')
Die is groot fan van zo'n meisje van 15, vrouwelijke variant van Justin Bieber ofzo, dus hem kan je niet serieus nemen (net als Berlitz trouwens, dus eigenlijk heb je wel gelijk)
pi_91581426
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat was ook zo'n mafketel, als ik het mij goed herinner. Om de zoveel verschijnt er weer een of andere anti-drugsclown op het toneel. Altijd gebruikmakend van dezelfde simplistische bullshit-argumenten.
Als dat de antidrugslobby is, hebben we in de Tweede Kamer een makkie. _O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 19 januari 2011 @ 20:53:29 #181
pi_91581428
quote:

[..]

Naast Berlitz was er nog een getraumatiseerde hulpverlener :Y
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:55:03 #182
pi_91581533
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helaas blijkt uit de WikiLeaks dat Ome Sam meer te vertellen heeft in ons land dan ons eigen parlement, dus daar schieten we weinig mee op.
pi_91581591
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helaas zit er nauwelijks figuren als wij in de TK ;(
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91581634
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helaas blijkt uit de WikiLeaks dat Ome Sam meer te vertellen heeft in ons land dan ons eigen parlement, dus daar schieten we weinig mee op.
Hehe, het was ook ironisch bedoeld. Politici zijn nimmer in staat problemen op te lossen, maar meesters in het veroorzaken ervan... :')

pi_91581645
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Naast Berlitz was er nog een getraumatiseerde hulpverlener :Y
Mensen, kap eens met op de man spelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91581655
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helaas zit er nauwelijks figuren als wij in de TK ;(
Boris van der Ham heb ik hoog zitten. ;)

pi_91581678
quote:
8s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

De aanleiding was wel duidelijk toch? ;)

Prrrroooost! c_/

woensdag 19 januari 2011 @ 21:00:07 #188
pi_91581904
quote:
8s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is gewoon de waarheid, en als iemand op de man speelt is het Berlitz wel.

Nou, ik kan er tegen hoor.
pi_91581955
Berlitz, eat your heart out. :7

quote:
Het alcoholgebruik onder scholieren schommelde in het afgelopen decennium. Na een forse stijging tussen 1999 en 2003 onder 12 tot 14-jarige scholieren daalde het weer in 2007 (32% actuele gebruikers). Onder 15 tot 18-jarigen bleef het actuele gebruik stabiel (75% in 2007).
In 2008 was een op de tien mensen van 12 jaar en ouder een zware drinker ( (op één of meer dagen per week minstens zes glazen alcohol drinken). In 2001 was dit percentage nog 14%. Zwaar drinken komt het meest voor onder mannen van 18-24 jaar (37% in 2008).. Van de zware drinkers vraagt slechts een klein deel hulp bij de verslavingszorg (3%), maar dit aantal groeit. In 2008 zijn ruim 33.000 cliënten behandeld voor een primair alcoholprobleem, even veel als in 2007, maar tienduizend meer dan in 2002. In ziekenhuizen steeg het aantal opnames vanwege een hoofddiagnose alcoholmisbruik- en afhankelijkheid (5.600 in 2007, bijna 6.000 in 2008). Het aantal opnames vanwege een nevendiagnose steeg van bijna 12.000 naar ruim 13.700. Onder jongeren en kinderen van 16 jaar of jonger met een alcoholgerelateerde opname werd een toename geregistreerd van 263 in 2001 naar 711 in 2008 (+170%).
quote:
Het percentage scholieren van 12 tot 18 jaar van het reguliere voortgezet onderwijs die de afgelopen maand cannabis heeft gebruikt, daalde geleidelijk tussen 1996 en 2007, vooral onder jongens. In 2007 was 8% een actuele cannabisgebruiker. Van deze groep blowde een op de zeven meer dan tien keer per maand. Cannabisgebruik komt veel vaker voor onder leerlingen van het speciaal onderwijs. Op scholen voor (zeer) moeilijk lerende kinderen was 41% van de zestienjarigen een actuele blower tegenover 13% van hun leeftijdgenoten op reguliere scholen.
Verder is een blijvende groei te constateren van het aantal cliënten met een cannabisprobleem bij de verslavingszorg. Tussen 1994 en 2008 steeg het aantal cannabiscliënten van 1.951 naar 8.410. Een op de zeven cannabiscliënten is jonger dan 20 jaar. Ongeveer 29.000 mensen van 18-64 jaar zijn verslaafd aan cannabis. Of dit aantal groeit of daalt is niet bekend.
Het aantal ziekenhuisopnames met cannabismisbruik- of afhankelijkheid als nevendiagnose steeg eveneens (299 in 2005, 476 in 2008).
De concentratie THC in nederwiet is na een stijging tot 2004 in de afgelopen jaren gestabiliseerd op 15%.
quote:
Volgens de laatste schatting voor 2008 zijn er 17.700 problematische gebruikers van met name heroïne. Dat is minder dan 10 jaar geleden. De Nederlandse populatie opiaatgebruikers is in de loop van de jaren gemiddeld steeds ouder geworden. In 2008 was het aantal opiaatcliënten in de verslavingszorg (12.711) ongeveer 8% lager dan in 2007 en ruim een kwart lager dan in 2001. 95% van hen is ouder dan 30 jaar. De instroom van nieuwe opiaatcliënten is gering; slechts 5% klopte in 2008 voor het eerst aan voor hulp vanwege een drugsprobleem.
Cannabis kan aardig meedingen in de statistieken, maar is verwaarloosbaar omdat het beduidend minder giftig en schadelijk is. Opiaten is een verzamelnaam en steekt derhalve bleek af bij alcohol.
pi_91582340
een zware drinker ( (op één of meer dagen per week minstens zes glazen alcohol drinken)

Present! :9

En ik drink nog heeel weinig vergeleken met de Duitsers hier... Ik doe wel weer meer drugs, maar ook dat blijft heel mooi binnen de perken...

pi_91582766
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is gewoon de waarheid, en als iemand op de man speelt is het Berlitz wel.

Nou, ik kan er tegen hoor.
Als hij het doet hoef jij dat nog niet terug te doen ;).
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:05 schreef El_Matador het volgende:
een zware drinker ( (op één of meer dagen per week minstens zes glazen alcohol drinken)

Present! :9

En ik drink nog heeel weinig vergeleken met de Duitsers hier... Ik doe wel weer meer drugs, maar ook dat blijft heel mooi binnen de perken...
Dan scoor ik ook wel als zware drinker :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:13:46 #192
pi_91583011
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als hij het doet hoef jij dat nog niet terug te doen ;).

Hij gebruikt het zelf als argument. Hij denkt dat ie verstand van zaken heeft omdat junks die verslaafd waren aan verboden drugs tegen hem zeiden dat het beter was geweest als die drugs verboden waren.

Als hij zijn beroeps deformatie in de strijd gooit doet ie dat op eigen risico.

Het gescheld van zijn kant is wel onredelijk.
pi_91586290
Wat is drugs eigenlijk goedkoop! 6 flesjes drugs, die mij als ik die 1 avond per week zou wegzuipen een zware drinker zouden maken, kosten 3,29...

Een gram goeie kaas waar ik ongeveer 1,5-2 weken mee doe, kost me 12 euro... :{

woensdag 19 januari 2011 @ 22:43:34 #194
pi_91589929
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:54 schreef El_Matador het volgende:
Wat is drugs eigenlijk goedkoop! 6 flesjes drugs, die mij als ik die 1 avond per week zou wegzuipen een zware drinker zouden maken, kosten 3,29...

Een gram goeie kaas waar ik ongeveer 1,5-2 weken mee doe, kost me 12 euro... :{
Ik zal voor je bidden, jongen. ;(
pi_91590420
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zal voor je bidden, jongen. ;(
Heb nu 1 blokje kaas op en 2 slokken bier... Voel me heerlijk.

Als het andersom zou zijn, zou het minder zijn.

En hoeveel dronken mensen slaan geen anderen dood? Dat moet en zou je op XTC of kaas nooit proberen... _O-

pi_91590821
Dit topic |:(
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:11:06 #197
pi_91591617
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:56 schreef PKRChamp het volgende:
Dit topic |:(
Welkom, mijn jongen. :)

Maak het je zelf gemakkelijk, rustig muziekje, gedempt licht, staafje wierrook, glaasje wijn, een fijne dosis MDMA, ...

heaven is waiting.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:30:31 #198
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91592606
quote:

[..]

Jij hebt domme vergelijkingen waarbij de context niet mee word meegerekend.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bel het Trimbos op. Tot de tijd dat er geen enkele aanleiding is om aan die cijfers te twijfelen, raaskal je maar een eind weg. Alcohol is als het op drugs aankomt een veel groter probleem. Period.
Jij komt met een onderzoek dus jij moet het kunnen onderbouwen.

80% gebruikt wekelijks alcohol en er zijn weinig echte alcoholisten(die kunnen niet werken)
Iedereen die wekelijks heroine gebruikt is een junk zonder leven.
Period.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat natuurlijk niet meer dan logisch is, aangezien alcoholgebruik is genormaliseerd. Dat betekent echter niet deze drug minder schadelijk is dan de middelen die de overheid aanduidt als harddrugs. Sterker, maar dat hebben we Berlitz al meer dan eens duidelijk proberen te maken, alcohol is een van de meest schadelijke drugs. Dat mag voor een ieder die ooit een avondje flink is doorgezakt natuurlijk geen verrassing heten. Of gaat Berlitz beweren dat het gezond is om helemaal naar de klote op je bed te liggen en niet in staat bent om eruit te kruipen?
Niet te vergelijken met heroine gebruik omdat de effecten op je hersenen heel anders zijn hierdoor word je door wekelijks stappen geen junk van wekelijks spuiten wel.
Kijk is naar de verschillen tussen de levens van mensen die wekelijks uitgaan en tussen die wekelijks spuiten het heeft totaal andere effecten.

Het staat in een totaal andere context die jij omdat je een autist bent niet ziet.

Als alcohol zo schadelijk was zou een maatschappij waar 80% het gebruikt niet functioneren.

Voor de vergelijkers onder ons

quote:
Fallacy of Accident or Sweeping Generalization

* Fallacy of Accident or Sweeping Generalization: a generalization that disregards exceptions.
o Example

Argument: Cutting people is a crime. Surgeons cut people. Therefore, surgeons are criminals.
Problem: Cutting people is only sometimes a crime.
Argument: It is illegal for a stranger to enter someone's home uninvited. Firefighters enter people's homes uninvited, therefore firefighters are breaking the law.
Problem: The exception does not break nor define the rule; a dicto simpliciter ad dictum secundum quid (where an accountable exception is ignored).
quote:
Affirming the Consequent

* Affirming the Consequent: draws a conclusion from premises that do not support that conclusion.
o Example:

Argument: If people have the flu, they cough. Billy is coughing. Therefore, Billy has the flu.
Problem: Other things, such as asthma, can cause someone to cough.
Argument: If it rains, the ground gets wet. The ground is wet, therefore it rained.
Problem: There are other ways by which the ground could get wet (e.g. dew).
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:34:16 #199
pi_91592803
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:30 schreef Berlitz het volgende:

Als alcohol zo schadelijk was zou een maatschappij waar 80% het gebruikt niet functioneren.

Al die andere drugs zijn nog minder gevaarlijk. prima argument voor legalisatie.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:35:56 #200
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_91592906
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:30 schreef Berlitz het volgende:

Jij komt met een onderzoek dus jij moet het kunnen onderbouwen.
Een onderzoek hoef je niet meer te onderbouwen, dat hebben de onderzoekers al gedaan. Een onderzoek kan je juist gebruiken om je argument te ondersteunen.
quote:
80% gebruikt wekelijks alcohol en er zijn weinig echte alcoholisten(die kunnen niet werken)
Iedereen die wekelijks heroine gebruikt is een junk zonder leven.
Period.
Dit zou je bijvoorbeeld kunnen onderbouwen met een onderzoek.
O)))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')