Ach ja, Linda... ga ik geen woorden aan verspillenquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:03 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb gister de aflevering gezien dat Lindahet uitmaakt met Arnie
Maar het word al wat leuker..... Martine kotm wat vaker in beeld....
De tijd waar jij het over had, die 2,2 milj kijkers, toen was er nog niet eens zoveel concurentie op televisie dan tegenwoordig. Jij hebt het over de tijd dat het geen uitzondering was dat een programma 2-3 miljoen kijkers scoorde, en er weinig concurentie was rond 20:00 uur. Dat kun je totaal niet vergelijken met de cijfers van tegenwoordig. GTST scoort hartstikke goed nu, en minstens zo goed als in die o zo fantastische begintijd van de jaren negentig. De twee miljoen zal GTST nooit meer halen, alleen al vanwege de concurentie. En zoals GTST de laatste 2 seizoenen is, is het een prima serie. Maar zolang jij vergelijkingen trekt met eerdere seizoenen, zal je gtst met de week minder leuk gaan vinden. Vroeger was alles beter, dat komt door de nostalgie en de herinneringen die je aan de serie hebt. Maar je moet de serie kijken zoals het nu is, en niet vergelijken met de beginjaren, dat is totaal niet meer van deze tijd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ach ja dit blijft inderdaad speculeren zowel van jou als van ons, feit is wel dat het toen gemiddeld tussen de 2.0 miljoen en de 2.5 miljoen lag en dat een paar seizoenen lang. Hoewel het dus nu weer opkrabbelt is het nog steeds lager dan pak weg de eerste 8 à 9 jaren. En uiteraard moet een serie met z'n tijd meegaan, maar dingen als misdaad en criminaliteit zijn nog steeds van deze tijd.
Dat klopt trouwensquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:26 schreef PeterKelder het volgende:
Iedereen heeft het, als het over de kijkcijfers van de jaren 90 gaat, altijd over 2 miljoen, maar daar klopt geen reet van. De kijkcijfers lagen rond de 1,5 / 1,7 miljoen. Pas eind jaren 90 kwamen ze steeds meer tegen de 2 miljoen aan of gingen er overheen.
Dus als we het zouden vergelijken, scoort GTST nu net zoveel als in de jaren 90.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dat klopt trouwensIn m'n verhaal komt het over alsof ik het met die 2 miljoen kijkers heb over seizoen 1-5, maar daar bedoel ik de verhaallijnen mee
Overigens, nog een reden waarom je de kijkcijfers niet kunt vergelijken met toen: in die tijd werden de kijkcijfers anders gemeten dan nu, tegenwoordig (sinds +/- 2002) zijn de metingen preciezer dan toen.
Dit is niet juist, die cijfers waren boven de 2 miljoen eind jaren '90, toen zenders als SBS, TMF en dergelijke al een goed gevestigde positie hadden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:21 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
De tijd waar jij het over had, die 2,2 milj kijkers, toen was er nog niet eens zoveel concurentie op televisie dan tegenwoordig. Jij hebt het over de tijd dat het geen uitzondering was dat een programma 2-3 miljoen kijkers scoorde, en er weinig concurentie was rond 20:00 uur. Dat kun je totaal niet vergelijken met de cijfers van tegenwoordig. GTST scoort hartstikke goed nu, en minstens zo goed als in die o zo fantastische begintijd van de jaren negentig. De twee miljoen zal GTST nooit meer halen, alleen al vanwege de concurentie.
Dit is een mening die ik niet hoef te delen, wat ik dus ook niet doe.quote:En zoals GTST de laatste 2 seizoenen is, is het een prima serie.
Interressante theorie en dit zal ook wel op gaan voor sommige mensen, maar ik denk niet dat dit voor mij opgaat, tevens denk ik niet dat jij goed kan inschatten waarom ik iets wel of niet goed zou vinden. Bovendien ik vergelijk het niet alleen met de beginjaren, maar bijvoorbeeld ook met de tijd van die strijd tussen Ludo en Martine, met Tony Fuentes en de schilderijenroof, dit is nog niet zo lang geleden. Maar daarna versimpelde de boel in de zin van dat het over relaties en liefdes ging. Dit kan jij volop bevredigend vinden en ook datgene dat gtst een topserie maakt, maar dat betekent niet dat dit een voor iedereen geldend algemeen feit is, het blijft een mening.quote:Maar zolang jij vergelijkingen trekt met eerdere seizoenen, zal je gtst met de week minder leuk gaan vinden. Vroeger was alles beter, dat komt door de nostalgie en de herinneringen die je aan de serie hebt. Maar je moet de serie kijken zoals het nu is, en niet vergelijken met de beginjaren, dat is totaal niet meer van deze tijd.
Lijkt me niet, ook bij die gala uitzending hadden ze de statistieken erbij gepakt en toen hadden ze het over 2 miljoen, dit ging over gemiddeldes in de periode 1990-1996.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:26 schreef PeterKelder het volgende:
Iedereen heeft het, als het over de kijkcijfers van de jaren 90 gaat, altijd over 2 miljoen, maar daar klopt geen reet van. De kijkcijfers lagen rond de 1,5 / 1,7 miljoen. Pas eind jaren 90 kwamen ze steeds meer tegen de 2 miljoen aan of gingen er overheen.
Nee dus, zie mijn post hierboven. Bovendien je moet eigenlijk de gemiddeldes pakken van de afgelopen 2 jaar, gisteren en eergisteren kunnen uitschieters zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:35 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dus als we het zouden vergelijken, scoort GTST nu net zoveel als in de jaren 90.
Bron?quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef RaymanNL het volgende:
Overigens, nog een reden waarom je de kijkcijfers niet kunt vergelijken met toen: in die tijd werden de kijkcijfers anders gemeten dan nu, tegenwoordig (sinds +/- 2002) zijn de metingen preciezer dan toen.
SBS heeft zich pas de laatste jaren (en nu weer steeds minder) meer gevestigd rond het tijdstip 20:00 uur, daarvoor keek er helemaal geen hond rond dat tijdstip. TMF is geen concurentie voor GTST. Komt ook nog eens bij dat er 5 jaar terug ook nog eens De Wereld Draait Door bijgekomen is, wat ook meer dan een miljoen kijkers trekt per uitzending. (Programma heeft nu trouwens een kleine winterstop, daar profiteert GTST ook van in januariquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dit is niet juist, die cijfers waren boven de 2 miljoen eind jaren '90, toen zenders als SBS, TMF en dergelijke al een goed gevestigde positie hadden.
maar dat betekent niet dat dit een voor iedereen geldend algemeen feit is, het blijft een mening.
Nou ja goed. Hier zou wat in kunnen zitten, maar zeker weten doen we het natuurlijk nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:41 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
SBS heeft zich pas de laatste jaren (en nu weer steeds minder) meer gevestigd rond het tijdstip 20:00 uur, daarvoor keek er helemaal geen hond rond dat tijdstip. TMF is geen concurentie voor GTST. Komt ook nog eens bij dat er 5 jaar terug ook nog eens De Wereld Draait Door bijgekomen is, wat ook meer dan een miljoen kijkers trekt per uitzending.
Ah vandaar die hogere kijkcijfers nuquote:(Programma heeft nu trouwens een kleine winterstop, daar profiteert GTST ook van in januari)
Ja, maar zoals RaymanNL al zei: de kijkcijfers werden toen anders gemeten dan nu.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Lijkt me niet, ook bij die gala uitzending hadden ze de statistieken erbij gepakt en toen hadden ze het over 2 miljoen, dit ging over gemiddeldes in de periode 1990-1996.
Overigens jij vond de verhaallijnen nu toch minder dan toen of zie ik dat verkeerd?
Met DWDD er bij scoort GTST ook meer dan regelmatig 1,5 milj en was er ook een uitschieter naar 1,7 milj in nov/dec. En inderdaad, het is statistiek, dat staat los van kwaliteit. Feit is dat de kijker GTST waardeert zoals het nu is.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou ja goed. Hier zou wat in kunnen zitten, maar zeker weten doen we het natuurlijk niet
[..]
Ah vandaar die hogere kijkcijfers nu![]()
Zoals ik al zei, dit is pure statistiek en daarbij geldt de wet van de grote getallen, ik ben wel benieuwd naar de gemiddelde kijkcijfers van het afgelopen jaar
http://www.kijkonderzoek.(...)g-kijkonderzoek.htmlquote:
Ja ik heb hem ook om een bronvermelding daarover gevraagd, ik heb het nog niet kunnen vinden in ieder geval. Ik ben bereid het te geloven met een betrouwbare bron die dit bevestigd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:55 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ja, maar zoals RaymanNL al zei: de kijkcijfers werden toen anders gemeten dan nu.
Dat gedoe duurde inderdaad veel te lang jaquote:Zeer zeker, de verhaallijnen zijn nog maar een schim van wat het ooit was. Al was het soms ook ontzettend saai (Tracey Peters bijvoorbeeld)
Dat weet ik niet, je hebt uiteraard nog de gewoontekijkers zoals ik zelfquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:58 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Met DWDD er bij scoort GTST ook meer dan regelmatig 1,5 milj en was er ook een uitschieter naar 1,7 milj in nov/dec. En inderdaad, het is statistiek, dat staat los van kwaliteit. Feit is dat de kijker GTST waardeert zoals het nu is.
[..]
Ah de bron! Ja er staat duidelijk dat een andere stichting te verantwoordelijkheid erover kreeg. Maar ik zie nergens dat het nauwkeuriger is dan voorheen, dus tenzij ik daar een betrouwbare bron over zie, ga ik er niet vanuit dat het nauwkeuriger is, wieweet is het juist wel onnauwkeuriger geworden.quote:
Ik kijk GTST ook al een hele poos (sinds seizoen 5, denk ik) en ik vergelijk bewust niet. We leven nu, en niet 5 of 10 jaar terug. Wat jij nu vindt van seizoen 1,2 zullen de tieners van nu over 10 jaar vinden van seizoen 20/21: "O wat was het vroeger toch een mooie serie! Toen waren we nog weken in de ban van de moord op Rutger Goedhart" "Tegenwoordig is het niks meer aan, met het slettebakken van Valentijn, en Sil die al voor de 3e keer vader is geworden van een andere vrouw"quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Interressante theorie en dit zal ook wel op gaan voor sommige mensen, maar ik denk niet dat dit voor mij opgaat, tevens denk ik niet dat jij goed kan inschatten waarom ik iets wel of niet goed zou vinden. Bovendien ik vergelijk het niet alleen met de beginjaren, maar bijvoorbeeld ook met de tijd van die strijd tussen Ludo en Martine, met Tony Fuentes en de schilderijenroof, dit is nog niet zo lang geleden. Maar daarna versimpelde de boel in de zin van dat het over relaties en liefdes ging. Dit kan jij volop bevredigend vinden en ook datgene dat gtst een topserie maakt, maar dat betekent niet dat dit een voor iedereen geldend algemeen feit is, het blijft een mening.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, je hebt uiteraard nog de gewoontekijkers zoals ik zelf![]()
Bovendien weet ik niet of die kijkers gtst waarderen of kijken met de hoop dat het ooit weer veranderd. Jij waardeert het wel dat moge duidelijk zijn, maar je moet oppassen dit niet te veralgemeniseren
[..]
Ah de bron! Ja er staat duidelijk dat een andere stichting te verantwoordelijkheid erover kreeg. Maar ik zie nergens dat het nauwkeuriger is dan voorheen, dus tenzij ik daar een betrouwbare bron over zie, ga ik er niet vanuit dat het nauwkeuriger is, wieweet is het juist wel onnauwkeuriger geworden.
Dat zijn wederom speculaties namelijk en daarmee kan je alle kanten op.![]()
Denk seizoen 5/6, ook toen het nog om 19:00 uur was keek ik wel eens mee. Was toen overigens wel jonger, denk zo'n 8/9 jaarquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
@ RaymanNL Wanneer ben je eigenlijk begonnen met kijken als ik vragen mag?
Dat we nu leven betekent niet dat je helemaal nooit meer achterom moet kijken en maar als een dolle stoomtrein visieloos de toekomst in moet denderen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:06 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik kijk GTST ook al een hele poos (sinds seizoen 5, denk ik) en ik vergelijk bewust niet. We leven nu, en niet 5 of 10 jaar terug.
Nogmaals dit zal best voor sommige mensen wel gelden ja, maar niet voor iedereen. Bekijk youtube reacties maar eens over afleveringen van de eerste seizoenen. Kijkers van nu die het toen geweldiger vonden. Ik weet uiteraard niet hoe representatief dit is, maar wat ik alleen maar wil zeggen nostalgie is niet de enige reden dat mensen oude afleveringen beter vonden dan die van nu.quote:Wat jij nu vindt van seizoen 1,2 zullen de tieners van nu over 10 jaar vinden van seizoen 20/21: "O wat was het vroeger toch een mooie serie! Toen waren we nog weken in de ban van de moord op Rutger Goedhart" "Tegenwoordig is het niks meer aan, met het slettebakken van Valentijn, en Sil die al voor de 3e keer vader is geworden van een andere vrouw"
Dat weet ik niet, maar het zou kunnen, het lijkt me niet uiteraard, ik wil alleen maar zeggen dat het niet automatisch betekent dat alles beter wordt met een nieuw systeem, ondanks dat ze ernaar streven. Overigens er staat vooral dat er een andere stichting op is gezet over het systeem zelf wordt weinig gezegd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:08 schreef RaymanNL het volgende:
[..]Jij denk dat ze overstappen op een nieuw systeem zodat het onnauwkeuriger wordt?
Kan zijn, maar als je een ander wilt overtuigen moet je met iets komen dat iedereen kan checken, ik kan bijvoorbeeld niet iedereen geloven op zijn mooie ogen. Stel als iemand anders nu weer beweerd dat ie 100% zeker weet dat dit niet zo was, wie moet ik dan geloven?quote:Heb het ooit ook nog eens ergens bevestigd zien staan dat die cijfers van toen anders waren door een andere meetmethode. Kan zo niet de URL vinden, maar ik weet voor 100% dat het stond, daar had ik ook die "2002" vandaan, die ik bevestigd zag op de kijkonderzoek site
Van Casper van Bohemen weet ik het niet, maar die andere 2 die hadden toch al een redelijke staat van dienst toen ze aan gtst begonnen geloof ik, of niet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:21 schreef Frey het volgende:
Ik ben ook niet onder de indruk van Mark van Eeuwen, ik vind hem soms erg matig acteren. Hij speelt die koele scènes wel prima, maar als hij uit zijn plaat moet gaan of emotioneel moet worden, dan lijkt het vaak nergens op. Casper van Bohemen, Inge Ipenburg en Erik de Vogel beheersen wel al die facetten.
En had ie een klein rolletje in Flodder 3, wat ie best redelijk deed. De film Amsterdamned is ook leuk met Inge Iepenburg als host van een boot die een rondvaart maakt door grachten waarop ineens een lijk terecht komtquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:35 schreef Koosnaam het volgende:
ja zo was Ludo bijvoorbeeld nog hoofdpiet van Sinterklaas.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:35 schreef Koosnaam het volgende:
ja zo was Ludo bijvoorbeeld nog hoofdpiet van Sinterklaas.
Dat was het jaar eropquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:16 schreef Koosnaam het volgende:
Ik denk dat Ludo z'n oude pakkie al mee had genomen.![]()
Wanneer was dat ook al weer? Met die Rene Meijer verhaallijn?
Geen idee, gevonden via googlequote:Op donderdag 6 januari 2011 15:25 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Yay, mijn screenshotSintwiki, zeker?
Ah zoquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Geen idee, gevonden via google
Ik ben op een gegevenmoment maar gaan doorspoelen bij die scenes. Ik zou de scenes Harmsen-Arthur niet overslaan die zijn echt te geniaalquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:19 schreef PeterKelder het volgende:
Zit nu bij aflevering 541, en vind het niet zo heel spannend op het moment. Dood van Lotje was ontzettend goed geacteerd, zoals Laura die uit wanhoop op de kist duikt. Verder irriteer ik me mateloos aan de verhaallijn van Arthur / Dian, met als dieptepunt Tracey Peters (als dat mijn moeder was geweest had ik haar inmiddels gewurgd), en de kaviaarverhaallijn is wel leuk, maar niet superspannend ofzo. Maar ja, de Karmasekte moet nog komen, dus dat zal wel een hoop goedmaken
Ik ga steevast iets anders doen tijdens die scènes van Arthur/Dian/Tracey etc, ik vind er geen ruk aan. En Dian is inderdaad een irritant personage, verschrikkelijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:29 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik ben op een gegevenmoment maar gaan doorspoelen bij die scenes. Ik zou de scenes Harmsen-Arthur niet overslaan die zijn echt te geniaal![]()
Dian is wat mij betreft het meest irritante vaste personage, in seizoen 2 leek ze me minder irritant gek genoeg.
Hier was Daniël nog best goed eigenlijk, in seizoen 4 en 5 wordt ie nog milder en na seizoen 6 gaat het helaas fout. In 7-8 en 9 is ie nog maar een schaduw van wat ie ooit was, althans dat vind ik.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:32 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik ga steevast iets anders doen tijdens die scènes van Arthur/Dian/Tracey etc, ik vind er geen ruk aan. En Dian is inderdaad een irritant personage, verschrikkelijk.
Trouwens, die woedeuitbarsting van Daniël naar Yolanda van Lier was geniaal. "Mens, ga je huis behangen!!!"
Prachtig kwaliteit, prachtig filmpje. Bedank Freyquote:
Jazeker, daar ben ik het volkomen mee eens. Sowieso vind ik dat de serie vanaf seizoen 7 een schaduw van zichzelf wordt. Vele - populaire - karakters die vertrekken, verhaallijnen die kant noch wal slaan etc.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hier was Daniël nog best goed eigenlijk, in seizoen 4 en 5 wordt ie nog milder en na seizoen 6 gaat het helaas fout. In 7-8 en 9 is ie nog maar een schaduw van wat ie ooit was, althans dat vind ik.
Klopt, maar het echte keerpunt vind ik het begin van seizoen 10, toen veranderde heel veel, decors die op de schop gingen (Huize Alberts, hotel Dendermonde), families die veranderden (komst van die vieze Fischers, vertrek van Jessica, Julian en Kim). Robert en Jef die ineens een karikatuur van zichzelf werden en in plaats van het prestigieze AA&F in een of andere kelderbox gingen zitten. Het definitieve einde van het huwelijk van Robert en Laura die allebei een midlifecrisis leken te krijgen. Het werd toen pas echt zichtbaar een hele andere serie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:24 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Jazeker, daar ben ik het volkomen mee eens. Sowieso vind ik dat de serie vanaf seizoen 7 een schaduw van zichzelf wordt. Vele - populaire - karakters die vertrekken, verhaallijnen die kant noch wal slaan etc.
De make-over van Hotel Dendermonde (opeens waren de muren afzichtelijk groen) was nog tot daar aan toe, maar Huize Alberts... nog erger is dat dat van de een op de andere dag is gebeurd en de buitenkant precies hetzelfde bleef. Niet normaal.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klopt, maar het echte keerpunt vind ik het begin van seizoen 10, toen veranderde heel veel, decors die op de schop gingen (Huize Alberts, hotel Dendermonde), families die veranderden (komst van die vieze Fischers). Robert en Jef die ineens een karikatuur van zichzelf werden en in plaats van het prestigieze AA&F in een of andere kelderbox gingen zitten. Het definitieve einde van het huwelijk van Robert en Laura die allebei een midlifecrisis leken te krijgen. Het werd toen pas echt zichtbaar een hele andere serie.
Ik snap nog steeds wat daar nou het nut van was. In het nieuwe decor kon ik ook het oude huis vrijwel niet meer herkennen, iets wat ik toch elke keer weer probeerde voor lange tijd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:35 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De make-over van Hotel Dendermonde (opeens waren de muren afzichtelijk groen) was nog tot daar aan toe, maar Huize Alberts... nog erger is dat dat van de een op de andere dag is gebeurd en de buitenkant precies hetzelfde bleef. Niet normaal.
Klopt ook, Charlie heb ik nooit al vervanger voor Kim kunnen accepteren, en vlak voor seizoen 10 waren oudgedienden als Daniël en Arthur Peters weggegaan. Barbara begon leuk, maar was in mijn ogen al snel te dominant en overheersend tegenover Jef. Hoewel de verhaallijnen toen nog best goed waren (vooral alles rondom de familie Sanders), vond ik dit een duidelijke breuk met de eerste 9 jaar.quote:Maar ook verhaallijnen en personages veranderden. Het werd veel minder, ook doordat vele 'publiekslievelingen' in recordtempo de serie verlieten. En degenen die ervoor in de plaats kwamen waren niet bepaald geweldig.
Ikzelf ook niet. Misschien ruimtegebrek, het oude decor nam best veel ruimte in beslag. Of misschien was het niet handig qua gebruik, gezien er 3 openingen waren ipv 1 (bij de keuken, de gang en de woonkamer). Ik denk een combinatie van beiden, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds wat daar nou het nut van was. In het nieuwe decor kon ik ook het oude huis vrijwel niet meer herkennen, iets wat ik toch elke keer weer probeerde voor lange tijd.
Er verdwenen in korte tijd veel vertrouwde mensen: Daniël, Arthur, Suzanne, Dian#2, Jessica, Hedwig, Kim, Julian. Dat waren stuk voor stuk populaire karakters die er in no time allemaal uit gingen. En opeens zaten we opgescheept met, inderdaad, types als Charliequote:Klopt ook, Charlie heb ik nooit al vervanger voor Kim kunnen accepteren, en vlak voor seizoen 10 waren oudgedienden als Daniël en Arthur Peters weggegaan. Barbara begon leuk, maar was in mijn ogen al snel te dominant en overheersend tegenover Jef. Hoewel de verhaallijnen toen nog best goed waren (vooral alles rondom de familie Sanders), vond ik dit een duidelijke breuk met de eerste 9 jaar.
Wat ik me afvraag: zouden die kinderen eigenlijk weten waar ze het in godsnaam over hebben?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:35 schreef Hogendoorn het volgende:
Deze kids hebben het begrepen. Zij gebruiken de oude leader en de verhaallijn van seizoen 14 met hun eigen Martine Hafkamp. Hoezo, de nieuwe generatie kent haar verleden niet?
"Als je Ludo gaat pesten, beland je in de gevangenis..."
Waar, vergeet vooral Roos nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:47 schreef PeterKelder het volgende:
Er verdwenen in korte tijd veel vertrouwde mensen: Daniël, Arthur, Suzanne, Dian#2, Jessica, Hedwig, Kim, Julian. Dat waren stuk voor stuk populaire karakters die er in no time allemaal uit gingen. En opeens zaten we opgescheept met, inderdaad, types als Charlie
Ik denk het wel, als kind speelde we geregeld personages na uit gtst, vooral Frits van Houten was altijd bijzonder populair. Ten tijden van Ludo en dergelijke was ik er al iets te oud voorquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:49 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: zouden die kinderen eigenlijk weten waar ze het in godsnaam over hebben?
Ja, en wat kregen we ervoor terug:quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waar, vergeet vooral Roos niet
Ik speelde vroeger altijd Nick op het schoolplein. Ironisch genoeg heette een klasgenote van me Maximequote:Ik denk het wel, als kind speelde we geregeld personages na uit gtst, vooral Frits van Houten was altijd bijzonder populair. Ten tijden van Ludo en dergelijke was ik er al iets te oud voor![]()
Zo zie je maar makers: slechteriken maken indruk
"Waar is de directeur trouwens?"quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:35 schreef Hogendoorn het volgende:
Deze kids hebben het begrepen. Zij gebruiken de oude leader en de verhaallijn van seizoen 14 met hun eigen Martine Hafkamp. Hoezo, de nieuwe generatie kent haar verleden niet?
"Als je Ludo gaat pesten, beland je in de gevangenis..."
Echt lachen dit soort verhalen, vaak speelden wij bijvoorbeeld een spel dat niet echt aan gtst gerelateerd was, maar soms als er een slechterik in ons spel kwam dan was dit gewoon Martine Hafkamp of Frits van Houten (of samen). En vaak speelden we dan wel iets min of meer na dat ook in de serie was voorgekomen, maar dat hoefde niet per se, als kind kon je kennelijk gewoon echt die spanning haast voelen leek hetquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:02 schreef Hogendoorn het volgende:
Dat met die kinderen bedoel ik dus. Niet om mezelf met een kind te vergelijken. Maar wat blijft je nou bij, wat maakt een serie echt spannend? Die kinderen kiezen automatisch schurken, complotten, de zakenwereld en criminaliteit uit, omdat dit het meest ver van hen afstaat, waardoor het spannend is.
Dat is bij volwassenen vaak ook zo. Spanning blijf je genereren door een, zij het steeds meer genuanceerde, strijd tussen goed en kwaad. Liefde en bedrog zijn daar een onderdeel van, maar vaak niet genoeg om iets echt spannend te maken. Meer om jezelf te herkennen en mee te leven, dan dat het echt spannend is. En dat stukje spanning ontbreekt nu, mijns inziens.
Overigens speelde ik een zelfbedachte slechterik als ik GTST naspeelde. Toen ik jong was waren mijn buurjongen en ik altijd schurken die in allerlei problemen terecht kwamen en werkten met de maffia, smokkelaars en een eigen bouwbedrijf bezaten. Ludo Sanders was mijn aartsvijand toen.Leuke tijden....
Ik ook wel hoorquote:
quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:14 schreef RaymanNL het volgende:
Slim van Jack om gewoon bij de blokker een nieuwe Pook te kopen.
Jack is niet erg overtuigend nee, zo gemaakt stoer steeds.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat een slechte vertoning is dit zeg.
ja en nu mag Lorena weer terugkomenquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:29 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zo hehe het hoge woord is er uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef Frey het volgende:
Maxime en Nina in Suriname.Zag het net, dat slaat echt nergens op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef Frey het volgende:
Maxime en Nina in Suriname.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet wat je staat te juichen, maar ik vind het werkelijk echt heel erg ongeloofwaardig, lachwekkend en slecht worden.quote:
Had je dat bij seizoen 3 dan wel gedaan?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:21 schreef Frey het volgende:
Mijn handen jeuken ook. Juist daarom heb ik besloten helemaal geen seizoen 4 meer op internet te kijken, ik wacht vol spanning op de box.
Een paar stukjes. Maar toen was het laatste nieuws dan ook dan er helemaal geen nieuwe boxen meer zouden komen. En moet je nu eens kijken, seizoen 4 staat gewoon al gepland. En in wat voor goedkope doos ze het stoppen zal me een worst wezen, als het maar uitkomt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:26 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Had je dat bij seizoen 3 dan wel gedaan?
Maar het gaat eromquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:14 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je staat te juichen, maar ik vind het werkelijk echt heel erg ongeloofwaardig, lachwekkend en slecht worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
Ja, ik ook een paar stukjes, niet teveel. Ik hoop wel dat Bridge inderdaad seizoen 4 dit jaar released, zou wel mooi zijn. 190 afleveringen puur genietenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:29 schreef Frey het volgende:
[..]
Een paar stukjes. Maar toen was het laatste nieuws dan ook dan er helemaal geen nieuwe boxen meer zouden komen. En moet je nu eens kijken, seizoen 4 staat gewoon al gepland. En in wat voor goedkope doos ze het stoppen zal me een worst wezen, als het maar uitkomt.
Het ligt er aan wat de reden is. Als ze de vliegtickets van Maxime Sanders heeft gestolen is het nog een beetje geloofwaardigquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:14 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je staat te juichen, maar ik vind het werkelijk echt heel erg ongeloofwaardig, lachwekkend en slecht worden.
Denk maar aan de reis van Simon en Helen naar Birma begin seizoen 3. Was gewoon in de tropenkas van Burgers Zoo!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:02 schreef Frey het volgende:
Ik hoop dat ze er iets van maken. De laatste jaren gaan ze vaker naar het buitenland, maar er gebeurt dan echt helemaal niks.
Als je naar de eerste seizoenen kijkt, dan gebeurde er wel altijd iets spannends. En dat terwijl ze niet eens echt in het buitenland waren. Maar ze gaven je echt het gevoel dat ze op locatie waren.
Geweldig.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:04 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Denk maar aan de reis van Simon en Helen naar Birma begin seizoen 3. Was gewoon in de tropenkas van Burgers Zoo!
Of de verhaallijn met die opgeblazen goudmijn van Herman, volgens mij in "Zuid-Amerika" als ik me niet vergisquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:09 schreef Frey het volgende:
[..]
Geweldig.![]()
Ik vond vooral dat hotelkamertje daar erg goed. En Herman Hogendoorn in "Australië" met die ventilator op tafel. Van die simpele dingetjes, maar het werkte wel.
Ik ook, nu weer door seizoen 4 enzo. Ik hoop wel dat die box wat dat betreft snel uitkomt, kan haast niet meer wachten. Ben benieuwd naar de verhaallijn van Bert Boelens die Daniël in de 'put' vasthoudt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:07 schreef Frey het volgende:
Maar wat zo'n box wel niet weer kan doen. Ik ben nu weer helemaal into GTST, de jaren 90 dan.
De hele tijd dingen op aan het zoeken uit die jaren, foto's bekijken, wat door de vooruitzichten bladeren...
Ik zag laatst overigens dat iemand alle afleveringen van seizoen 3 online aan het zetten is, zoals al bij seizoen 1 en 2 gebeurd is, hopelijk weerhoudt dit ze niet van het uitbrengen hiervan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:21 schreef Frey het volgende:
Mijn handen jeuken ook. Juist daarom heb ik besloten helemaal geen seizoen 4 meer op internet te kijken, ik wacht vol spanning op de box.
Ik denk het niet, want seizoen 3 is al uitgegeven, dus dat heeft in feite geen negatief effect op het uitbrengen van seizoen 4 als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik zag laatst overigens dat iemand alle afleveringen van seizoen 3 online aan het zetten is, zoals al bij seizoen 1 en 2 gebeurd is, hopelijk weerhoudt dit ze niet van het uitbrengen hiervan.
Toch wel, als ze zien dat elk seizoen dat ze uitbrengen vrijwel direct op internet verschijnt kunnen ze nog uit te brengen seizoenen gaan staken, uiteraard hoop ik dat dit niet het geval zal zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:41 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want seizoen 3 is al uitgegeven, dus dat heeft in feite geen negatief effect op het uitbrengen van seizoen 4 als je het mij vraagt.
Ze kunnen ook alle geuploade afleveringen laten verwijderen, dat heeft RTL Duitsland bij de eerste GZSZ-afleveringen ook gedaan. Al denk ik dat het een hoop gezeik gaat opleveren als dat hier ook zou gebeuren...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Toch wel, als ze zien dat elk seizoen dat ze uitbrengen vrijwel direct op internet verschijnt kunnen ze nog uit te brengen seizoenen gaan staken, uiteraard hoop ik dat dit niet het geval zal zijn.
Da's waar, heb jij die eerste GZSZ afleveringen overigens gezien? Leek het een beetje op de begin afleveringen van seizoen 1?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:57 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ze kunnen ook alle geuploade afleveringen laten verwijderen, dat heeft RTL Duitsland bij de eerste GZSZ-afleveringen ook gedaan. Al denk ik dat het een hoop gezeik gaat opleveren als dat hier ook zou gebeuren...
Laat maar, ik heb hier een aflevering:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Da's waar, heb jij die eerste GZSZ afleveringen overigens gezien? Leek het een beetje op de begin afleveringen van seizoen 1?
Wat bedoel je daarmee? Die wond?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Laat maar, ik heb hier een aflevering:
het is bijna net echt zeg
Nee die hele aflevering, "net echt" is uiteraard geen goede uitdrukking, maar die verhaallijnen uit het begin zijn kennelijk letterlijk afkomstig uit Australië. De dialogen zijn bijna gewoon hetzelfde als in de nederlandse versie. Het schijnt dat GZSZ later ook nederlandse verhaallijnen is gaan gebruiken, zo is daar bijvoorbeeld ook een equivalent van AA&F opgericht.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:32 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Die wond?
Dat is wat ik nog miste bij de eerste 3 seizoenen. Tijd voor de opkomst van de gebroeders Alberts.quote:
Oh, oke.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nee die hele aflevering, "net echt" is uiteraard geen goede uitdrukking, maar die verhaallijnen uit het begin zijn kennelijk letterlijk afkomstig uit Australië. De dialogen zijn bijna gewoon hetzelfde als in de nederlandse versie. Het schijnt dat GZSZ later ook nederlandse verhaallijnen is gaan gebruiken, zo is daar bijvoorbeeld ook een equivalent van AA&F opgericht.
Ja inderdaad, heb ook een keer een heel stuk gelezen over die serie, maar dit is de eerste keer dat ik er wat van heb gezien.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:40 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Oh, oke.
Om terug te komen op je vraag: ik heb inderdaad via YT een aantal GZSZ afleveringen gezien, er werden een stuk of 220 opgezet, maar later door RTL eraf gehaald.
Er waren een paar kleine verschillen af en toe, zo kreeg Heiko Richter (Arnie) geen schok van een koffiemolen maar van een ander apparaat. En waar Daniël hier in NL dacht Simon te zien, werd het in Duitsland omgeturnt naar een telefoongesprek tussen Daniel en Joke Nieuwkoop waar Simon per abuis de telefoon opnam. En Jef en Karin zijn daar beperkt tot kleine gastrollen, want in Duitsland besloten ze om Clemens en Vera (Robert en Laura) in de serie te behouden.
Leuk om te weten is dat bijvoorbeeld Daniël en Helen daar een relatie hebben gehad. Nu zijn Robert en Helen met elkaar getrouwd, Robert is nu leraar op het gymnasium.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja inderdaad, heb ook een keer een heel stuk gelezen over die serie, maar dit is de eerste keer dat ik er wat van heb gezien.
Ik kan ook niet wachten op Seizoen 4. Het werd steeds beter, de komst van AA&F. Goh, wat was dat een verschrikkelijk mooi pand.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:21 schreef Frey het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |