Indertijd? ook nu nog hoor 'kut marokkanen'...?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:57 schreef Holograph het volgende:
De PvdA sprak toentertijd in termen van minderwaardige mensen.
Omdat ik het nooit zover wil laten komen, maar het gevaar bestaat altijd. Alle moslims adviseren weg te trekken slaat nergens op. Ik weet niet eens of dit zich gaat manifesteren tegen moslims, het kan ook een hele andere bevolkingsgroep zijn.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:54 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
FICTIEF VOORBEELD ! --> waarom raad je de moslims dan niet aan te vertrekken voor het te laat is!? De Joden die toch maar weg wilden werden hier geweigerd toen het in duitsland al te laat was om te stoppen. menig Jood wilde wel weg, maar het ging niet meer.
In 97 ver voor de opkomst van de populistische haatpartijen overigens.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:53 schreef Holograph het volgende:
[..]
"U bent een buitengewoon minderwaardig mens", aldus Marcel van Dam (PvdA) tegen Fortuyn
quote:Fortuyn: En u bent een populist en een onder-de-gordel-werker.
Van Dam: Populist? Populist? Weet u wat ik zo vreselijk vind?"
Fortuyn: Ja? Ik vind u vreselijk.
Van Dam: Dat u potentiële angsten bij het Nederlandse volk tegen vreemdelingen exploiteert...
Fortuyn: Weet u wat u doet met dit debat. Ik heb..
Van Dam: ...exploiteert om die boekjes, die overigens nog voor geen gulden informatie bevatten, om dat te verkopen.
Fortuyn: Alweer zon beschuldiging. Wat ik probeer met mijn boek...
Van Dam: U bent een buitengewoon minderwaardig mens. Weet u dat?
Fortuyn: Ik probeer in mijn boek het debat te verbreden mijnheer Van Dam en die politiek correcte kerk van u te bestrijden.
Van Dam: Debat te verbreden? U probeert mensen tegen elkaar op te hitsen.
Fortuyn: Toon mij dat aan.
Van Dam: Waarom denkt u dat Janmaat u een zetel aanbiedt?
Fortuyn: Moet ik daar verantwoording voor afleggen?
Van Dam: Ja, daar moet u verantwoording voor afleggen, ja.
Dan is zijn moord wel gerechtvaardigd. Het was ook een homo hé, bah....quote:Op donderdag 30 december 2010 13:59 schreef Zolcon het volgende:
Fortuyn was ook gewoon eeb walgelijke man
Iedereen is wel eens gefrustreerd en zegt iets waar hij later spijt van heeft.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee hoor, de PvdA bestond ook al in '97.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
In 97 ver voor de opkomst van de populistische haatpartijen overigens.
Voorwaar, gewoonlijk wordt Barbarossa nochtans geassocieerd met het eerste rijk.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:59 schreef Picchia het volgende:
Een nazivergelijking die wel op gaat is een vergelijking tussen voorstanders van het op een ondemocratische wijze centraliseren van de macht in een opgedrongen Europese Unie en de Nazi's.
Dat doe ik zeker niet. Maar de huidige heiligverklaring van Fortuyn vind ik nogal overdreven. Het was een man die haat jegens buitenlanders exploiteerde en dat vind/vond ik buitengewoon kwalijk.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
De PvdA was de hoofdschuldige als het ging om het criminaliseren van Fortuyn. Daar hebben we gelukkig de beelden nog van. De haatcampagne was ongekend, en de reactie na de moord ook. Dat jij alles met de mantel der liefde bedekt siert je niet.
grappig ben je wel.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee hoor, de PvdA bestond ook al in '97.
"De PvdA" zelfs, of doel je nu op die quote van Van Dam? Dan weten we namelijk beide dat je argument nergens op slaat.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het was vooral de PvdA die dat zei. Net zoals bij Wilders werden aan Fortuyn uitspraken toegewezen die nooit door hem zijn gedaan.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doe ik zeker niet. Maar de huidige heiligverklaring van Fortuyn vind ik nogal overdreven. Het was een man die haat jegens buitenlanders exploiteerde en dat vind/vond ik buitengewoon kwalijk.
De man die zich zonder omwegen 'Dominus Mundi' noemde. Kom vandaag de dag nog maar eens op dergelijke bescheidenheid.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Voorwaar, gewoonlijk wordt Barbarossa nochtans geassocieerd met het eerste rijk.
Je overdrijft enorm, zo erg was die campagne niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
De PvdA was de hoofdschuldige als het ging om het criminaliseren van Fortuyn. Daar hebben we gelukkig de beelden nog van. De haatcampagne was ongekend, en de reactie na de moord ook. Dat jij alles met de mantel der liefde bedekt siert je niet.
Die moord was volslagen achterlijk natuurlijk. Echter dan kan het nog wel een walgelijke man geweest zijn.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan is zijn moord wel gerechtvaardigd. Het was ook een homo hé, bah....
quote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee hoor, de PvdA bestond ook al in '97.
Ben je nu niet weer gewoon bezig met het toewijzen van uitspraken aan de PvdA die nooit door of namens de PvdA zijn gedaan?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:03 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het was vooral de PvdA die dat zei. Net zoals bij Wilders werden aan Fortuyn uitspraken toegewezen die nooit door hem zijn gedaan.
Hier scheiden onze wegen zich definitief.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:04 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je overdrijft enorm, zo erg was die campagne niet.![]()
'Je word wakker je ziet le Pen, je word wakker je ziet Fortuyn.', vind je dat ook niet kunnen.
Veel plezier bij je Fortuyn-altaartje.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hier scheiden onze wegen zich definitief.
Doodzonde, doodzonde, doodzonde. Kom... Zo erg is die uitspraak toch niet, alsof jij Cohen nooit zwart gemaakt hebt. Zo hebben Melkert en Van Dam ook dingen gezegd, die op de grens of er over waren. Wilders mag die grens ook continu passeren, dus accepteer dat dan ook van Ad Melkert.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hier scheiden onze wegen zich definitief.
Vergelijk de ophef over stemhok.nl een met geenstijl.nl. En die moorden keur ik ook niet goed.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:08 schreef eriksd het volgende:
Wanneer probeerde rechts dan de vrijheid van meningsuiting in te perken? De laatste 2 doden die vielen door gebruik van dat recht waren niet erg links te noemen.
Geef mij eens wat quotes waarin ik Cohen uitmaak voor, laat ik eens wat noemen, minderwaardig mens?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:11 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Doodzonde, doodzonde, doodzonde. Kom... Zo erg is die uitspraak toch niet, alsof jij Cohen nooit zwart gemaakt hebt. Zo hebben Melkert en Van Dam ook dingen gezegd, die op de grens of er over waren. Wilders mag die grens ook continu passeren, dus accepteer dat dan ook van Ad Melkert.
Ehm, wel eens van iemand gehoord die Wilders heet?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:08 schreef eriksd het volgende:
Wanneer probeerde rechts dan de vrijheid van meningsuiting in te perken?
Je hebt mijn post over het debat uit 97 gezien?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geef mij eens wat quotes waarin ik Cohen uitmaak voor, laat ik eens wat noemen, minderwaardig mens?
Verstandig, een voorbeeld noemen waarvan je weet dat dat niet is gebeurd. Zo probeer je jezelf vrij te spreken van alles.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geef mij eens wat quotes waarin ik Cohen uitmaak voor, laat ik eens wat noemen, minderwaardig mens?
Had helemaal niets met discriminatie te maken man.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:34 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Er zijn vergelijkingen gemaakt met de oorlog, nou poeh poeh.Hoe moet je anders het gevaar van discriminatie uitleggen. Hoe moet je zo iemand dan wel behandelen?
Pim Fortuyn deed ons geloven dat Marcel van Dam hem üntermensch had genoemd. Dat was ook niet chique van hem. (zie verder reactie du_ke.)quote:Op donderdag 30 december 2010 14:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
dat heb je mij niet horen zeggen. Dat hij vermoord is betekend niet dat ik hem nog steeds een walgelijke man kan vinden. En dat was niet omdat hij homo was.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan is zijn moord wel gerechtvaardigd. Het was ook een homo hé, bah....
Oh, dan moet je me even bijpraten.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Had helemaal niets met discriminatie te maken man.
Hij noemde hem toch een minderwaardig mens?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:19 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Pim Fortuyn deed ons geloven dat Marcel van Dam hem üntermensch had genoemd. Dat was ook niet chique van hem. (zie verder reactie du_ke.)
En dat is het zelfde als üntermensch?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij noemde hem toch een minderwaardig mens?
Het is een term voor minderwaardigheid versus superioriteit van bepaalde mensen. Ik zie toch een behoorlijke, zoniet gehele overlap.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:24 schreef TomLievense het volgende:
[..]
En dat is het zelfde als üntermensch?
In 97, ver, heel ver voor de verkiezingen...quote:Op donderdag 30 december 2010 14:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij noemde hem toch een minderwaardig mens?
Het was wel een godwinnetje van Pim. Nu vind ik vergelijkingen met de oorlog niet per definitie fout, maar deze sloeg nergens op. Bovendien was dit een uitspraak in een opwelling en kreeg Marcel van Dam hier werkelijk spijt van. Jij denkt werkelijk dat deze uitval enige invloed heeft gehad op de moord?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is een term voor minderwaardigheid versus superioriteit van bepaalde mensen. Ik zie toch een behoorlijke, zoniet gehele overlap.
Dat niet, hoewel niet helemaal onbegrijpelijk gezien het hele debat (waarbij Fortuyn ook niet fris bezig was), maar het maakt jouw argument gewoon een stuk minder sterk.quote:
Het bewijs in ieder geval dat het geen deel uit maakt van een bewuste campagne tegen Fortuyn.quote:
Waarom moet ik jou bijpraten? Je hebt een vooringenomen mening erover en duidelijk niet genoeg meegekregen van die periode. Waar blijkt die discriminatie uit dan? Hij vroeg alleen om participatie daarnaast stelde hij een generaal pardon voor, had een grote aanhang onder de allochtone bevolking en wilde dat iedereen meedeed. Ik was en ben totaal geen Fortuyn aanhanger maar links zat in die tijd gewoon compleet fout en waren verantwoordelijk voor creëren van een soort extreem rechts beeld van Fortuyn.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:22 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Oh, dan moet je me even bijpraten.
Zijn er links naar hun processen ?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:11 schreef TomLievense het volgende:
Zo hebben Melkert en Van Dam ook dingen gezegd, die op de grens of er over waren. Wilders mag die grens ook continu passeren, dus accepteer dat dan ook van Ad Melkert.
Lijkt me geen gezonde ontwikkelingquote:Op donderdag 30 december 2010 14:43 schreef Picchia het volgende:
Zojuist na het teruglezen van dit topic vielen mijn hersenen uit mijn oren.
Stemmingmakerij tegen moslims noem ik discriminatie. Allerlij voorbeelden uit de moslimgemeenschap naar boven halen en dit projecteren op de groep. Ik vind dat vreselijk, excuse moi.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom moet ik jou bijpraten? Je hebt een vooringenomen mening erover en duidelijk niet genoeg meegekregen van die periode. Waar blijkt die discriminatie uit dan? Hij vroeg alleen om participatie daarnaast stelde hij een generaal pardon voor, had een grote aanhang onder de allochtone bevolking en wilde dat iedereen meedeed. Ik was en ben totaal geen Fortuyn aanhanger maar links zat in die tijd gewoon compleet fout en waren verantwoordelijk voor creëren van een soort extreem rechts beeld van Fortuyn.
Die staan vast al in je google-alerts.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:37 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zijn er links naar hun processen ?
Laat maar..quote:Op donderdag 30 december 2010 14:44 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Stemmingmakerij tegen moslims noem ik discriminatie. Allerlij voorbeelden uit de moslimgemeenschap naar boven halen en dit projecteren op de groep. Ik vind dat vreselijk, excuse moi.
Je ontkent dit?quote:
Ik ben het gewoon totaal niet met je eens. De stemmingmakerij kwam meer van vrienden als Thom de Graaf, Ad Melkert en Paul Rosenmöller. Fortuyn benoemde een aantal grote problemen en daar wist men toen totaal niet mee om te gaan. Je zou misschien de vorm waarin hij het bracht kunnen afkeuren maar de boodschap was niet dicriminerend eerder zeer kritisch.quote:
Ik wil hem ook niet gelijk stellen met Wilders, want die is een trapje erger dan Fortuyn. Toch vind ik de nadruk leggen op zo'n minderheidsgroep niet goed en dat deed Fortuyn ook.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ben het gewoon totaal niet met je eens. De stemmingmakerij kwam meer van vrienden als Thom de Graaf, Ad Melkert en Paul Rosenmöller. Fortuyn benoemde een aantal grote problemen en daar wist men toen totaal niet mee om te gaan. Je zou misschien de vorm waarin hij het bracht kunnen afkeuren maar de boodschap was niet dicriminerend eerder zeer kritisch.
Daar verschillen van mening aangezien ik vind dat je zaken wel moet kunnen benoemen, minderheidsgroep of niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:05 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik wil hem ook niet gelijk stellen met Wilders, want die is een trapje erger dan Fortuyn. Toch vind ik de nadruk leggen op zo'n minderheidsgroep niet goed en dat deed Fortuyn ook.
Misschien wel, want het was toch een intelligente man. En daarmee wil ik de discussie afronden. Ik heb een nieuwe gepolariseerde discussie in gedachten.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:10 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar verschillen van mening aangezien ik vind dat je zaken wel moet kunnen benoemen, minderheidsgroep of niet.
Niet over Wilders trouwens want dat vind ik ook een enorme drol met vingers en ik denk dat Fortuyn hem ondergescheten zou hebben.
Echt zo makkelijk is het om een ideologie als slecht af te schilderen.quote:De PVV telt onevenredig veel kaderleden met een strafblad. Dat moet komen door de christelijk-westerse waarden die de PVV propageert. En inderdaad, het christendom kenmerkt zich door een ongekende agressieve intolerantie. In1494 verdeelde paus Alexander VI de wereld tussen de koloniale mogendheden Spanje en Portugal om alle ongelovigen te kerstenen. Het christendom is dus geen religie, maar een imperialistische ideologie. De bijbel zet aan tot discriminatie van vrouwen en homo's. Mohammed mag dan pedofiel zijn geweest, maar dat geldt ook voor verdacht veel katholieke priesters. Kortom, zo'n fascitische ideologie is onverenigbaar met de Nederlandse rechtstaat.
Van: Cees Maris in de volkskrant.
quote:Op donderdag 30 december 2010 15:26 schreef TomLievense het volgende:
Echt zo makkelijk is het om een ideologie als slecht af te schilderen.
Wat is dat gelul toch telkens over een minderheidsgroep?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:05 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik wil hem ook niet gelijk stellen met Wilders, want die is een trapje erger dan Fortuyn. Toch vind ik de nadruk leggen op zo'n minderheidsgroep niet goed en dat deed Fortuyn ook.
Nou ja een Wilders heeft zijn populariteit voor een groot deel te danken aan kankeren over de moslims.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat is dat gelul toch telkens over een minderheidsgroep?
Die snap ik niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb door wat jij aan het doen bent. Ondeugend mannetje.
quote:Op donderdag 30 december 2010 14:08 schreef eriksd het volgende:
Wanneer probeerde rechts dan de vrijheid van meningsuiting in te perken? De laatste 2 doden die vielen door gebruik van dat recht waren niet erg links te noemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Lebenslust bringt dich um.
quote:Staat doet schepje bovenop hoge benzineprijs
Uitgegeven: 30 december 2010 11:06
Laatst gewijzigd: 30 december 2010 15:16
EINDHOVEN - De toch al hoge brandstofprijzen krijgen vanaf 1 januari een extra zetje van de overheid die per 1 januari de accijnzen op benzine, diesel en lpg met 0,6 procent verhoogt.
© Inertia Stock
Volgens consumentencollectief UnitedConsumers wordt benzine daardoor bijna een halve cent duurder, diesel een kwart cent en de recordprijs van lpg loopt verder op tot ruim 0,86 cent per liter.
''Op zich lijken de accijnsverhogingen voor inflatiecorrectie heel kleine verhogingen'', aldus Paul van Selms van UnitedConsumers. Maar al met al is het accijnsaandeel in benzine en diesel bijna de helft van de totaalprijs.
Btw
''Omgerekend per tank hebben we het over accijnzen van meer dan 30 euro per benzinetankbeurt en bij diesel over ongeveer 25 euro.'' Voor lpg gaat het om een paar euro. Bovendien wordt er over de accijns ook nog btw geheven.
Los van de accijnsverhogingen is de brandstof in Nederland dit jaar ruim een dubbeltje in prijs gestegen. ''Dat wil zeggen dat de gemiddelde automobilist dit jaar ruim 50 euro meer aan brandstof heeft uitgegeven.''
E10
Verder wijst UnitedConsumers erop dat de brandstof E10 komend jaar aan een opmars zal beginnen. Op termijn moet die euro95 gaan vervangen. Het is een mengsel waar 10 procent ethanol in zit.
''Mensen gaan dus meer accijns betalen voor minder benzine'', concludeert Van Selms. In Frankrijk hebben vrijwel alle pompen langs de snelweg deze milieuvriendelijkere variant al.
De overheid haalt volgens UnitedConsumers jaarlijks bijna 4 miljard euro op aan benzineaccijns en nog eens ruim 3 miljard euro aan andere brandstofaccijnzen.
Het probleem is dat dat dus niet gebeurt. Het is de PvdA/GL die zegt Wilders iets tegen Moslims heeft, terwijl Wilders dat beeld zelf ontkracht. Dat je dat niet wilt accepteren is volgens mij het probleem.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:44 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Stemmingmakerij tegen moslims noem ik discriminatie. Allerlij voorbeelden uit de moslimgemeenschap naar boven halen en dit projecteren op de groep. Ik vind dat vreselijk, excuse moi.
Als Wilders dat wou ontkrachten dan had hij een iets ander verkiezingsprogram in elkaar moeten draaienquote:Op donderdag 30 december 2010 15:53 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat dus niet gebeurt. Het is de PvdA/GL die zegt Wilders iets tegen Moslims heeft, terwijl Wilders dat beeld zelf ontkracht. Dat je dat niet wilt accepteren is volgens mij het probleem.
Ik snap er geen jota van.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:44 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Stemmingmakerij tegen moslims noem ik discriminatie. Allerlij allerlei voorbeelden uit de moslimgemeenschap naar boven halen en dit projecteren op de groep. Ik vind dat vreselijk, excuse moi.
Toon mij dat dan maar aan. Overigens is er een verschil tussen de Islam en de Moslim.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als Wilders dat wou ontkrachten dan had hij een iets ander verkiezingsprogram in elkaar moeten draaien
quote:Op donderdag 30 december 2010 15:53 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat dus niet gebeurt. Het is de PvdA/GL die zegt Wilders iets tegen Moslims heeft, terwijl Wilders dat beeld zelf ontkracht. Dat je dat niet wilt accepteren is volgens mij het probleem.
Ongetwijfeld.quote:
Kijk, alweer een voorbeeld van uitspraken die (in dit geval door Femke en Alexander) aan Wilders worden toegewezen die nooit door hem zijn gedaan. Hij zei dat een Moslim taqqiya KAN plegen. Daarnaast zei hij dat je van niemand weet of die de waarheid spreekt. Ontken dat maar eens.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:05 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Nee, hij alleen een probleem met de islam. Ondertussen zegt hij wel dat je moslims niet kan vertrouwen omdat ze taqqiya kunnen plegen.
Natuurlijk kan ik dit niet ontkennen, maar hij zaait hiermee wantrouwen voor moslims. Het slaat ook totaal nergens over, juist omdat je van niet-moslims evengoed niet weet of ze liegen.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:09 schreef Holograph het volgende:
[..]
Kijk, alweer een voorbeeld van uitspraken die aan Wilders worden toegewezen die nooit door hem zijn gedaan. Hij zei dat een Moslim taqqiya KAN plegen. Daarnaast zei hij dat je van niemand weet of die de waarheid spreekt. Ontken dat maar eens.
Dat heeft niets met zijn moslim zijn te maken. Bush loog ook over de aanwezigheid van kernwapens in Irak. En heb je ook een bron voor de bewuste uitspraak van Arrafat?quote:Maar een bekend voorbeeld van taqqiya is Arrafat in het Engels zei dat hij naar een vreedzame oplossing zocht in het conflict met Israel, terwijl hij in het Arabisch opriep om alle Joden uit te roeien.
Dat zegt hij dus ook. Het is alleen een verklaring voor de uitspraken van Arafat.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:14 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik dit niet ontkennen, maar hij zaait hiermee wantrouwen voor moslims. Het slaat ook totaal nergens over, juist omdat je van niet-moslims evengoed niet weet of ze liegen.
http://www.trouw.nl/krant(...)a_oproep_Arafat.htmlquote:[..]
Dat heeft niets met zijn moslim zijn te maken. Bush loog ook over de aanwezigheid van kernwapens in Irak. En heb je ook een bron voor de bewuste uitspraak van Arrafat?
In die bron zegt Arafat niet dat joden uitgeroeid moeten worden. Ik stel voor een nieuw woord te introduceren 'prelying', speciaal voor presidenten die de waarheid verbloemen. Je weet immers nooit of ze dat doen.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:18 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat zegt hij dus ook. Het is alleen een verklaring voor de uitspraken van Arafat.
[..]
http://www.trouw.nl/krant(...)a_oproep_Arafat.html
Daarnaast was dat wat Bush betreft zeker wel een reden.
Wijze woorden, opa.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat een ge-jij-bak. T is wel mooi om te lezen hoe subjectief bepaalde uitspraken beleefd worden en hoe dat leidt tot een totaal andere uitleg van problemen.
Dat is deel van het complot om kerst te islamiseren van binnenuit.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:30 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom vieren moslimlanden kerst? Hier vieren we toch ook niet publiekelijk het offerfeest.
Wat is dat voor linksigheid.
Of, om de moslimlanden te Kerstenen.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is deel van het complot om kerst te islamiseren van binnenuit.
Nee, dat zij kerst vieren is nou weer wel de schuld van het kapitalisme.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is deel van het complot om kerst te islamiseren van binnenuit.
En waarom vieren wij hier dan geen suikerfeest?quote:Op donderdag 30 december 2010 18:58 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, dat zij kerst vieren is nou weer wel de schuld van het kapitalisme.
Dit is een socialistische heilstaat.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En waarom vieren wij hier dan geen suikerfeest?
Nee, ik vraag het mij werkelijk waar af. Je bent toch zo'n conservatief die dat ook niet ziet zitten?quote:Op donderdag 30 december 2010 19:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dit is een socialistische heilstaat.
check, maar ik hoef toch de weg niet op vanavond.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:00 schreef Tem het volgende:
Je zal maar in het noordoosten wonen....
Ik het echt zo'n drama?quote:Op donderdag 30 december 2010 19:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
check, maar ik hoef toch de weg niet op vanavond.
Voor mij zou het ook een gok zijn. Waarschijnlijk speelt de Islamitische cultuur gewoon nog een te kleine rol voor Nederlanders.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik vraag het mij werkelijk waar af. Je bent toch zo'n conservatief die dat ook niet ziet zitten?
Dat is kwetsend voor diabetespatiënten.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En waarom vieren wij hier dan geen suikerfeest?
Slecht excuus, de tolerantiegraad is hier gewoon wat dit specifieke feest betreft niet hoog genoeg. Geeft niet, maar wees dan niet zo politiek correct.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:17 schreef Picchia het volgende:
Als het suikerfeest een paashaas zou hebben, dan zou het wellicht nog door niet-Islamieten gevierd worden.
Praktiseren begint bij het tolereren. Het publiekelijk vieren hoef je in ieder geval niet in je hoofd te halen. Ik zie een winkelcentrum niet speciale aanbiedingen doen vanwege het suikerfeest, of versiersels ophangen. Terwijl het kerstfeest minstens net zo ver afstaat van de Islamitische cultuur als het suikerfeest ten aanzien van de Westerse cultuur. Ik vind het dan wel interessant om te zien hoe de ogenschijnlijk intolerante Islamitische landen kennelijk een stuk opener zijn voor Westerse invloeden dan vice versa.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:32 schreef Picchia het volgende:
Dit gaat natuurlijk niet over het tolereren van feesten, maar over het praktiseren van feesten.
Dat ben ik wel met je eens, qua tolerantie kan het westen nog zeer veel leren van islamitische landen.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het dan wel interessant om te zien hoe de ogenschijnlijk intolerante Islamitische landen kennelijk een stuk opener zijn voor Westerse invloeden dan vice versa.
Wij hebben extra politie inzet rondom het suikerfeest.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Praktiseren begint bij het tolereren. Het publiekelijk vieren hoef je in ieder geval niet in je hoofd te halen. Ik zie een winkelcentrum niet speciale aanbiedingen doen vanwege het suikerfeest, of versiersels ophangen. Terwijl het kerstfeest minstens net zo ver afstaat van de Islamitische cultuur als het suikerfeest ten aanzien van de Westerse cultuur. Ik vind het dan wel interessant om te zien hoe de ogenschijnlijk intolerante Islamitische landen kennelijk een stuk opener zijn voor Westerse invloeden dan vice versa.
Onvermogen (om normaal gedrag te vertonen aan de ene kant en om veiligheid te garanderen aan de andere kant).quote:Op donderdag 30 december 2010 19:46 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wij hebben extra politie inzet rondom het suikerfeest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |