Het is naïef om te denken dat iets als 'de holocaust' in de toekomst niet meer zou kunnen gebeuren, daarom ben ik scherp tegen alle discriminatie op besis van etniciteit/afkomst. We moeten dat soort gevoelens altijd tegenspreken, voor het zelfde geld hebben we over 50 jaar weer met een etnische zuivering.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:37 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Poeh poeh? dit nooit weer e.d. Echter wilders vergelijken met hitler is gewoonweg dom. Andere tijd, omstandigheden, een betrokken leger, een volk zonder hoop en werk, een partij top van toppers op hun gebied met 1 doel : een 3e rijk.
En dan wilders ...
Oh? tegen wie zette hij zich af dan?quote:
Misschien moet je eens stoppen met die kansloze vergelijkingen met een militair regime.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis van Nazi-Duitsland.
Weinig eer is uw deel; onder andere rond de Fortuynrevolte is wel degelijk gebleken dat opkomende partijen met een scherp anti-immigratieprofiel vooral veel steun weten te vergaren door het monopoliseren van dit standpunt, en dientengevolge het trekken van stemmen van mensen die op dat onderwerp eenzelfde standpunt aanhangen.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op, ik stel toch een normale vraag. Dan verwacht ik een serieus antwoord.
En de PvdA niet? Met Melkert als koning. Echt, het is bijna lachwekkend dit.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die hebben inderdaad uitgebreid campagne gevoerd op basis van een onderliggende haat richting afwijkende mensen.
Ik maak dan ook geen vergelijking met het regime.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien moet je eens stoppen met die kansloze vergelijkingen met een militair regime.
Oh zeker, dat doe ik ook niet. Zie afrika, recent nog met kerstmis, waar christenen en islam aanhang elkaar de koppen insloegen...quote:Op donderdag 30 december 2010 13:46 schreef TomLievense het volgende:
Het is naïef om te denken dat iets als 'de holocaust' in de toekomst niet meer zou kunnen gebeuren,
Die is al gaande her en der. Echter wilders in NL anno nu en hitler in de 30er jaren in nazi duitsland is een (voor mij) lachwekkende vergelijking.quote:daarom ben ik scherp tegen alle discriminatie op besis van etniciteit/afkomst. We moeten dat soort gevoelens altijd tegenspreken, voor het zelfde geld hebben we over 50 jaar weer met een etnische zuivering.
Yup, en dat anti-immigratiestandpunt komt vooral voort uit onvrede.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Weinig eer is uw deel; onder andere rond de Fortuynrevolte is wel degelijk gebleken dat opkomende partijen met een scherp anti-immigratieprofiel vooral veel steun weten te vergaren door het monopoliseren van dit standpunt, en dientengevolge het trekken van stemmen van mensen die op dat onderwerp eenzelfde standpunt aanhangen.
Dus, quote van jou : "Misschien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis van Nazi-Duitsland." dat slaat niet op hitler en diens groep?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maak dan ook geen vergelijking met het regime.
Ze rijden vandaag zachter als eerbetoon aan Bobby Farell.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:49 schreef Zolcon het volgende:
Hallo lieve complotdenkers
De metro is erg langzaam
Waar zou dat uit moeten blijken?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Yup, en dat anti-immigratiestandpunt komt vooral voort uit onvrede.
De discriminatie van Hitler is volgens mij toch een stuk anders dan de 'discriminatie' van Wilders tegen Moslims (als je dat als discriminatie kunt noemen, aangezien het vooral maatregelen zijn tegen de Islam, niet tegen Moslims).quote:Op donderdag 30 december 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis van Nazi-Duitsland.
Zo'n regime kunnen wij in de toekomst ook hebben. Ik zeg niet onder Wilders, maar hij zet gevaarlijke stappen in de richting van volledige acceptatie van moslimhaat. Je moet beseffen dat dat soort invloeden gelijdelijk gaan, maar dat maakt ze niet minder gevaarlijk.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien moet je eens stoppen met die kansloze vergelijkingen met een militair regime.
Nee, zoveel politici zijn er niet slachtoffer geworden van moordaanslagen nee. Daar heb je volledig gelijk in. Over een self fulfilling prophecy gesproken zeg.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:36 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Maar wel een waarheid als een![]()
Je kunt dit onderzoek niet onderuit halen door één enkel voorbeeld over Fortuyn of Wilders.
"U bent een buitengewoon minderwaardig mens", aldus Marcel van Dam (PvdA) tegen Fortuynquote:Op donderdag 30 december 2010 13:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
De haatcampagne kwam toch vooral van Fortuyn en Wilders?
Als er hier een totalitaire staat zal komen, acht ik de kans groter dat die ontspruit uit de enorm bange houding tegenover de moslims en de angst hun mogelijk te kwetsen.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:51 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Zo'n regime kunnen wij in de toekomst ook hebben. Ik zeg niet onder Wilders, maar hij zet gevaarlijke stappen in de richting van volledige acceptatie van moslimhaat. Je moet beseffen dat dat soort invloeden gelijdelijk gaan, maar dat maakt ze niet minder gevaarlijk.
Ik bedoelde hier in Nederland. We zijn niet opeens supermensen geworden die ongevoelig zijn voor populistische gedachten, wij zijn geen betere mensen dat de Duitsers in 1935.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:49 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Oh zeker, dat doe ik ook niet. Zie afrika, recent nog met kerstmis, waar christenen en islam aanhang elkaar de koppen insloegen...
Rwanda, Joegoslavie, enz.
De sentimenten zijn het zelfde.quote:[..]
Die is al gaande her en der. Echter wilders in NL anno nu en hitler in de 30er jaren in nazi duitsland is een (voor mij) lachwekkende vergelijking.
FICTIEF VOORBEELD ! --> waarom raad je de moslims dan niet aan te vertrekken voor het te laat is!? De Joden die toch maar weg wilden werden hier geweigerd toen het in duitsland al te laat was om te stoppen. menig Jood wilde wel weg, maar het ging niet meer.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:51 schreef TomLievense het volgende:
Zo'n regime kunnen wij in de toekomst ook hebben. Ik zeg niet onder Wilders, maar hij zet gevaarlijke stappen in de richting van volledige acceptatie van moslimhaat. Je moet beseffen dat dat soort invloeden gelijdelijk gaan, maar dat maakt ze niet minder gevaarlijk.
Veel en veel minder inderdaad. Of je moet alle Nederlanders gelijk willen behandelen ongeacht religie of afkomst onder die noemer vinden vallen.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
En de PvdA niet? Met Melkert als koning. Echt, het is bijna lachwekkend dit.
Komop zeg. Niet zo voor je woorden weglopen. Je begint zoals gewoonlijk weer over de Nazi's. Ik vind het een domme, laffe uitspraak die nu erg in de mode is, maar blijf er dan gewoon achter staan.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maak dan ook geen vergelijking met het regime.
De PvdA was de hoofdschuldige als het ging om het criminaliseren van Fortuyn. Daar hebben we gelukkig de beelden nog van. De haatcampagne was ongekend, en de reactie na de moord ook. Dat jij alles met de mantel der liefde bedekt siert je niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel en veel minder inderdaad. Of je moet alle Nederlanders gelijk willen behandelen ongeacht religie of afkomst onder die noemer vinden vallen.
Dat kan het nieuwe politiek correcte gedachtegoed zijn natuurlijk.
De PvdA sprak toentertijd in termen van minderwaardige mensen.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel en veel minder inderdaad. Of je moet alle Nederlanders gelijk willen behandelen ongeacht religie of afkomst onder die noemer vinden vallen.
Dat kan het nieuwe politiek correcte gedachtegoed zijn natuurlijk.
Die fout maakten ze kort geleden weer, toen men indirect tot 'oorlog' tegen pvv opriep.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:56 schreef eriksd het volgende:
De PvdA was de hoofdschuldige als het ging om het criminaliseren van Fortuyn. Daar hebben we gelukkig de beelden nog van. De haatcampagne was ongekend, en de reactie na de moord ook. Dat jij alles met de mantel der liefde bedekt siert je niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |