Alleen jammer van de TTquote:Op woensdag 29 december 2010 15:21 schreef SeLang het volgende:
Dat werkt trouwens briljant, dat knopje om een nieuw topic te openen!
Ow crap!quote:
Ik heb mijn macro data van Bloomberg. En die gaan voor Amerika slechts tot 1995!quote:Op woensdag 29 december 2010 15:10 schreef SeLang het volgende:
Op de uni moeten ze toch wel ergens oudere data hebben dan 1995?
Zoveel enorm goede CFD brokers zijn er anders niet. Al kan het natuurlijk nooit kwaad om bij plus minus 10 brokers te zitten. Elke heeft wel zijn gratis hebbedingetje in de vorm van gratis data of een keer ergens kaarten voor etc.quote:
Ze zijn vet aan het dumpen, ja (met name tech en high-flyers).quote:Op woensdag 29 december 2010 16:01 schreef flyguy het volgende:
Die ratio's van insider buying versus insider selling binnen de S&P500 bedrijven de laatste tijd is echt bedroevend.
Per percentage of qua centen? Beide zijn vrij groot.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:47 schreef JimmyJames het volgende:
@sitting_elfling wat is eigenlijk jouw winstgevendste trade ooit geweest?
Heb je daar een plaatje van? Ik weet alleen hoe ik die moet benaderen via BB. En daar zit ik nu niet achter.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:01 schreef flyguy het volgende:
Die ratio's van insider buying versus insider selling binnen de S&P500 bedrijven de laatste tijd is echt bedroevend.
Ik ben naar beide wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 29 december 2010 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben overigens al weer long mee gesprongen op de FTSE tegen 49.
[..]
Per percentage of qua centen? Beide zijn vrij groot.
[..]
Heb je daar een plaatje van? Ik weet alleen hoe ik die moet benaderen via BB. En daar zit ik nu niet achter.
Heb zo geen plaatje bij de hand.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb je daar een plaatje van? Ik weet alleen hoe ik die moet benaderen via BB. En daar zit ik nu niet achter.
Maar ze kunnen toch gewoon lenen voor een veel lager tarief bij dat stabiliteitsfonds?quote:Op woensdag 29 december 2010 16:48 schreef flyguy het volgende:
Griekse 10-jaars alweer bijna op 12,5%. Kan niet wachten tot op 1 januari de boel weer begint
Dit zijn bestaande 10yr bonds en Griekenland gaat daarop defaulten.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:55 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch gewoon lenen voor een veel lager tarief bij dat stabiliteitsfonds?
Vix staat ook comfortabel laag. Eerste reverse ETFs gekocht vandaag...quote:Op woensdag 29 december 2010 17:52 schreef SeLang het volgende:
Geloof het of niet, dit is de grootste december rally op de S&P500 sinds 1991 (!)
En nog wat organisaties meeslepen. Had Noorwegen trouwens niet dit jaar massaal Grieks aangekocht?quote:Op woensdag 29 december 2010 17:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit zijn bestaande 10yr bonds en Griekenland gaat daarop defaulten.
Zie jij de S&P nog steeds terugvallen naar 666 of lager?quote:Op woensdag 29 december 2010 17:52 schreef SeLang het volgende:
Geloof het of niet, dit is de grootste december rally op de S&P500 sinds 1991 (!)
Comfortabel laag?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:47 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Vix staat ook comfortabel laag.
Ja die hadden inderdaad flink gekocht begreep ik.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:02 schreef flyguy het volgende:
[..]
En nog wat organisaties meeslepen. Had Noorwegen trouwens niet dit jaar massaal Grieks aangekocht?
Je hebt gelijk, daar las ik overheen.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:58 schreef fedsingularity het volgende:
vandaar ook waarschijnlijk de reverse etf's.
En ook over mijn post.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:00 schreef SeLang het volgende:
Je hebt gelijk, daar las ik overheen.
Dat weet ik niet. Maar in termen van Shiller P/E zou het me verbazen als we de bodem al hebben gezien.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zie jij de S&P nog steeds terugvallen naar 666 of lager?
Ik hoop op nog 1 dagje groen. Dan verkoop ik alles inclusief m'n zilver posities denk ik en behoud ik alleen Novo.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Comfortabel laag?
Een lage VIX is juist gevaarlijk omdat kennelijk niemand iets verwacht en overleveraged is. Check het begin van de crisis.
Voor de echte afstort was de VIX al maanden tussen de 20 en de 30.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Comfortabel laag?
Een lage VIX is juist gevaarlijk omdat kennelijk niemand iets verwacht en overleveraged is. Check het begin van de crisis.
Maar kijk eens naar de waarde van de VIX en de handelsvolumes rond de top.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:13 schreef iamcj het volgende:
[..]
Voor de echte afstort was de VIX al maanden tussen de 20 en de 30.
Je, de VIX is laag op de top, maar dat maakt een lage vix nog niet riskant. Een lage vix maakt het niet waarschijnlijker dat er daling aankomt, anders heb je je Edge gevonden. De VIX kan jaren lang laag blijven of blijven dalen.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar kijk eens naar de waarde van de VIX en de handelsvolumes rond de top.
Lijkt een beetje op nu, btw.
quote:Op woensdag 29 december 2010 20:40 schreef MrUnchained het volgende:
Of de VIX nu 15 of 25 staat, who cares, veel succes om daarmee de komende jarenlange bull markt of juist enorme afstort te voorspellen.
Ik zeg ook niet dat de VIX een voorspellende waarde heeft, slechts dat het risico toeneemt doordat risico lager wordt geprijsd en leverage wordt verhoogd.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:42 schreef iamcj het volgende:
[..]
Je, de VIX is laag op de top, maar dat maakt een lage vix nog niet riskant. Een lage vix maakt het niet waarschijnlijker dat er daling aankomt, anders heb je je Edge gevonden. De VIX kan jaren lang laag blijven of blijven dalen.
daarom ligt India op genante wijze in bed met de junta van Burma (Myanmar) sinds een aantal maanden....... (en gaan Indiase firma's een aantal olievelden voor de kust van Burma exploiterenquote:Op donderdag 30 december 2010 07:58 schreef iamcj het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)n-iran-en-india.html
Leuk! Je ziet meteen waar de sell-in-may-strategie is op gebaseerd (week 20). Als je de stats doortrekt naar 83 dan zie je het nog sterker terug.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben op dit moment bezig met onderzoekje over de AEX en de wekelijkse returns van de laatste 17 jaar. Of daar enige correlatie in te vinden is (natuurlijk niet) Ik post zo alles wel.
Cumulative returns van de laatste 17 jaar. Oftewel, de return van elke week bij elkaar opgeteld in een 52 week grafiek. Hetgeen wat opvalt is dat naar kerst toe en vanaf januari er wel degelijk een relatie lijkt te zijn. Beleggingen in de 1e week van Januari doen het sowieso erg goed.
[ afbeelding ]
We're fucked!quote:
Klopt, maar 't is geen voorspeller maar imo wel een indicator dat de markten hoog aan 't gaan zijn. Combineer dat met sterkste nieuwjaarsrally sinds 1991, het gegeven dat vorig jaar ook een negatieve maand januari had (gelijkaardig klimaat), het ten einde lopen van 't jaar voor fondsen (herindeling enz)...quote:Op woensdag 29 december 2010 20:40 schreef MrUnchained het volgende:
Of de VIX nu 15 of 25 staat, who cares, veel succes om daarmee de komende jarenlange bull markt of juist enorme afstort te voorspellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ain't nothing to it but to do it.
Greece
quote:Op donderdag 30 december 2010 11:59 schreef Mendeljev het volgende:
Nederland staat achteraan bij default GriekenlandGelukkig heeft de markt nog vertrouwen in Griekse schuldenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10yr yield op nieuw hoogtepunt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Je zat toch ook long op indices?quote:Op donderdag 30 december 2010 12:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben blij dat ik nog voor wat zilver CFDs ben gegaan gisteren. In tegenstelling tot goud levert het weer 'gouden' bergen op
Jep, en ook nog in goud. 2 keer raden wat in het groen staat en in het roodquote:
Je moet toch wel de moeder aller trading edges hebben wil je daar op lange termijn geld aan kunnen verdienen.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh, CFD interest payments![]()
[ afbeelding ]
Dat zou wat zijn zeg. Ben je een ton ofzo kwijtgeraakt met een achtergesteld deposito bij DSB en kun je daar tot in de lengte van dagen belasting over betalen omdat je officieel nog vermogen hebt bij DSBquote:Geen belasting over DSB spaartegoed
Spaarders die nog geld tegoed hebben van de failliete DSB Bank, hoeven daar geen belasting over te betalen.
Deze groep mag bij de belastingaangifte over 2010 bepaalde vorderingen op DSB op nihil stellen. Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) maakte woensdag bekend dat dit mag bij (spaar)rekeningen en achtergestelde deposito's.
De maatregel wordt genomen omdat curatoren denken dat de kans klein is dat er nog geld zal worden uitgekeerd.
In dat geval moet je gewoon de belastingdienst terug pwnen door die claim te schenken aan zo'n goedgekeurd goed doel. Kun je het aftrekken van de belastingquote:Op donderdag 30 december 2010 14:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn zeg. Ben je een ton ofzo kwijtgeraakt met een achtergesteld deposito bij DSB en kun je daar tot in de lengte van dagen belasting over betalen omdat je officieel nog vermogen hebt bij DSB
quote:Op donderdag 30 december 2010 13:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh, CFD interest payments![]()
[ afbeelding ]
Je bent geniaal!quote:Op donderdag 30 december 2010 14:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In dat geval moet je gewoon de belastingdienst terug pwnen door die claim te schenken aan zo'n goedgekeurd goed doel. Kun je het aftrekken van de belasting
Zie je er iig nog iets van terug
Het maakt toch allemaal niets uit zo lang je maar een premie er voor betaald? Het faciliteren van financiële zooi is veel lucratiever dan het participeren.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:42 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat ik trouwens een beetje raar vind: reverse ETFs met leverage waar dan nog eens opties op bestaan; zodat je short kunt gaan op een short positie (=long), of long kunt gaan op een short positie (een hefboom op een hefboom).
Achja...
Het leukst in dat opzicht vind ik altijd "funds of funds".quote:Op donderdag 30 december 2010 15:05 schreef flyguy het volgende:
[..]
Het maakt toch allemaal niets uit zo lang je maar een premie er voor betaald? Het faciliteren van financiële zooi is veel lucratiever dan het participeren.
Managerselectie kan waardevol zijn.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het leukst in dat opzicht vind ik altijd "funds of funds".
Beheerkosten betalen voor een fonds dat fondsen beheert die beheerkosten betalen.
Het tragische is dat Alpinvest zo'n beetje de grootste is en wie zijn daar weer de grootste klanten van?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het leukst in dat opzicht vind ik altijd "funds of funds".
Beheerkosten betalen voor een fonds dat fondsen beheert die beheerkosten betalen.
Is Alpinvest geen private equity partij?quote:Op donderdag 30 december 2010 16:14 schreef flyguy het volgende:
[..]
Het tragische is dat Alpinvest zo'n beetje de grootste is en wie zijn daar weer de grootste klanten van?
Dat Nederlandse pensioenstelsel....
ik zal de clou maar verklappen: we are all doomed. Demn, voor de twee keer al vandaag.... Double doommed.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:24 schreef Rejected het volgende:
Heb hier geen geluid maar wil em jullie niet onthouden:
Ja maar daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:52 schreef Rejected het volgende:
[..]
Is Alpinvest geen private equity partij?
quote:Op donderdag 30 december 2010 17:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zal de clou maar verklappen: we are all doomed. Demn, voor de twee keer al vandaag.... Double doommed.
Ah op die manier.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:54 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ja maar daar gaat het niet om.
Persoon X >inleg> Pensioenfond Y (pakt percentage rendement) >inleg> fonds van fondsen Z (pakt percentage rendement) >inleg> mutual/hedge/whatever fund A (pakt percentage rendement).
Met wat geluk zit tussen de constructie hier boven nog wat extra stationnetjes die ook allemaal weer wat plukken waarmee de winstgevendheid voor persoon X gewoon zwaar is gereduceerd. En als het eindstation verlies draait dan wordt het verlies ook nog een vergroot voor persoon X.
Uiteindelijk wordt de winst behaald bij het eindstation, de 'echte' investeerders, en de rest schuift lekker door.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:02 schreef Rejected het volgende:
[..]
Is het filmpje wel zo vermakelijk als het filmpje over QE2? Die was echt geniaal!
[..]
Ah op die manier.Ja je hebt wel gelijk maar de bedoeling is dat elk station waarde creeert voor de eindgebruiker X. X heeft er geen verstand van en weet niet wat een private equity fund is, laat staan Alpinvest.
Stockpicking is een zero-sum game ten opzichte van een buy&hold van de totale markt. Dus elke waarde creatie bij de één leidt tot waardevernietiging bij iemand anders. Ten opzichte van een buy&hold dus, die geen management fees vereist.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:02 schreef Rejected het volgende:
maar de bedoeling is dat elk station waarde creeert voor de eindgebruiker X.
Beginnen met koersen volgen en kijken hoe een turbo werkt zouden nooit in 1 zin mogen staan.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:57 schreef Snotnuis het volgende:
Ik ben pas begonnen met de koersen te volgen om er ook eens een slaatje uit te slaan en ik begrijp nu hoe een turbo werkt.
Wat Arcee zegt, turbo's en opties gaan veel te hard en je bent veel te snel (al) je geld in de positie kwijt.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Beginnen met koersen volgen en kijken hoe een turbo werkt zouden nooit in 1 zin mogen staan.
En de bail-out kwam vanuit Abu Dhabi, ook een onderdeel van de Verenigde Arabische Emiraten, dus technisch gezien geen buurland.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:42 schreef JimmyJames het volgende:
Dat was Dubai onderdeel van de Verenigde Arabische Emiraten.
Nee, helaas niet. Je zult het moeten doen met de data die je op de websites van de bedrijven zelf vindt. Ik meen dat zo'n centraal informatiepunt alleen voor Amerikaanse beurzen gebruikelijk is.quote:Nog even een vraagje: hebben wij in Nederland ook zoiets als edgar ( http://www.sec.gov/edgar.shtml )?
Je hebt ook nog investegate voor de UK en newsweb voor de Noorse beurs (naam weet ik niet helemaal zeker, gaat iig via de site van de Noorse beurs zelf). Voor andere beurzen zou ik het zo even niet weten. Site van Euronext is matig en inefficient.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:56 schreef jaco het volgende:
[..]
En de bail-out kwam vanuit Abu Dhabi, ook een onderdeel van de Verenigde Arabische Emiraten, dus technisch gezien geen buurland.
[..]
Nee, helaas niet. Je zult het moeten doen met de data die je op de websites van de bedrijven zelf vindt. Ik meen dat zo'n centraal informatiepunt alleen voor Amerikaanse beurzen gebruikelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |