Ik ben nu al even bezig maar de fouten er uit halen kost gruwelijk veel tijd. Ik probeer te laten zien dat op korte termijn (1minute) RSI en EMA nog wel enige vorm van betrouwbaarheid hebben. Ik kan alleen niet testen omdat het ding nog zo buggy is als de nete. Er komt gewoon geen enkele trade uit over een hele periode. Hoe je de periode of de parameters ook instelt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Resultaten hier posten
Ik ben bezig met een interessante strategie maar deze is niet eenvoudig te backtesten dus ik ben eerst een tool aan het schrijven (in NinjaTrader) om die strategie te kunnen testen voordat ik aan de strategie zelf kan beginnen. Ik hoop de tool voor Nieuwjaar af te hebben zodat ik nog voor m'n vakantie een beginnetje kan maken met de strategie zelf. Het is gewenst om een resultaatje te hebben (=het werkt niet) voordat ik op vakantie ga want tijdens de vakantie krijg ik altijd goede ideeën om de problemen die ik ben tegen gekomen op te lossen.
Top! Fijne kerst ookquote:Op zaterdag 25 december 2010 20:24 schreef LXIV het volgende:
En de TT: vanwege mijn social-media TomTom-overname meter die vanaf heden actief is op: http://opinionate.nl/TomTom Vanaf vanavond meet hij de hele Nederlandse social Media door op het woord overname in relatie tot TomTom (en nog meer leuke statistieken)
Check even één dingetje waar bijna iedereen (inclusief ikzelf in het begin) de mist mee ingaat: NinjaTrader kan geen trades plaatsen op een index (je kunt immers niet in een index handelen maar alleen op een index product zoals een ETF of een future). Mocht dat het probleem zijn dan is de oplossing simpel: definieer zelf een aandeel en importeer als data de indexdata waarop je wilt testen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben nu al even bezig maar de fouten er uit halen kost gruwelijk veel tijd. Ik probeer te laten zien dat op korte termijn (1minute) RSI en EMA nog wel enige vorm van betrouwbaarheid hebben. Ik kan alleen niet testen omdat het ding nog zo buggy is als de nete. Er komt gewoon geen enkele trade uit over een hele periode. Hoe je de periode of de parameters ook instelt.En maar zoeken waar de fout zit ...
Daar was ik al een beetje mee aan het spelen maar zal het scenario wat je nu hebt geschetst eens bewust na doen. Het is ook irritant dat het op een moment enigszins onoverzichtelijk wordt. Je gaat een fout corrigeren en daardoor(!) maak je weer een volgende. En dan "plots" werkt alles, maar weet je niet hoe en pluis je alles weer door om te kijken wat je nu wel goed deed.quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Check even één dingetje waar bijna iedereen (inclusief ikzelf in het begin) de mist mee ingaat: NinjaTrader kan geen trades plaatsen op een index (je kunt immers niet in een index handelen maar alleen op een index product zoals een ETF of een future). Mocht dat het probleem zijn dan is de oplossing simpel: definieer zelf een aandeel en importeer als data de indexdata waarop je wilt testen.
Een paar van die goldbugs zijn inderdaad gruwelijk irritantquote:Op zaterdag 25 december 2010 20:28 schreef SeLang het volgende:
Ik wacht op de dag dat Fok een belangrijke bron wordt. Sowieso ligt het peil hier een stuk hoger dan op de meeste "beurs" fora. Al gaat het de laatste weken wat achteruit...
Dit subfora is anders over het algemeen wel vrij netjes in vergelijking met de andere op FOK!quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik moest even lachen. Ach, deze post zal ws wél over drie seconden weg zijn
Dat sowieso. Tis ook niet dat ik me er nu enorm aan irriteer. Het is immers een goede contra indicatorquote:
da's nogal triest voor het selfproclaimed grootste forum van Nederland dan. In AEX lopen meestal echter ook maar een paar topics waar ideeen worden uitgewisseld, al dan niet onderbroken door spam, gedram of linkdumps. Het helpt wel dat op dertig users na iedereen dit subforum uit zijn tracker gesloopt heeftquote:Op zaterdag 25 december 2010 21:22 schreef SeLang het volgende:
Het leuke van dit forum is dat er af en toe daadwerkelijk wordt gediscussieerd. Dat is tamelijk zeldzaam. De meeste fora kun je namelijk indelen in een van de onderstaande categorieën:
1) Flame oorlogen
2) Zelf/ elkaar bevrediging
In beide gevallen heb je geen discussie.
Probeer eens of het instrument waarop je de backtest doet wel trades genereert met één van de ingebouwde strategieën.quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Anywayz, mijn strategie laat nog steeds geen enkel resultaat zien, heb het idee dat ik wat data moet veranderen
Ik doelde niet op andere Fok sub fora maar op beursgerelateerde fora. Om één of andere reden convergeren die meestal naar één van twee mogelijke stabiele toestanden: 1) flame oorlogen of 2) groepjes gelijkgezinden die elkaar de hele dag aan het pijpen zijn. Daarom is Fok het enige beurs forum waar ik post. Al blijf ik de laatste tijd wel weg uit bepaalde topics.quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's nogal triest voor het selfproclaimed grootste forum van Nederland dan. In AEX lopen meestal echter ook maar een paar topics waar ideeen worden uitgewisseld, al dan niet onderbroken door spam, gedram of linkdumps. Het helpt wel dat op dertig users na iedereen dit subforum uit zijn tracker gesloopt heeft
Dat deed het inderdaad niet (op geen enkele instrument!), dus dat ben ik as we speak aan het veranderenquote:Op zaterdag 25 december 2010 21:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Probeer eens of het instrument waarop je de backtest doet wel trades genereert met één van de ingebouwde strategieën.
Hoogstwaarschijnlijk het probleem dat je op een index probeert te testen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat deed het inderdaad niet (op geen enkele instrument!), dus dat ben ik as we speak aan het veranderenIk heb daar in het aller eerste begin ook wel eens last van gehad. De ingebouwde strategieën testen op de instrumenten, en toen kreeg ik ook overal nul resultaat, nul trades etc.
Interessant. Ga je dat als contra-indicator gebruiken?quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:24 schreef LXIV het volgende:
En de TT: vanwege mijn social-media TomTom-overname meter die vanaf heden actief is op: http://opinionate.nl/TomTom Vanaf vanavond meet hij de hele Nederlandse social Media door op het woord overname in relatie tot TomTom (en nog meer leuke statistieken)
Dat weet ik nog niet. Ik moet eerst eens kijken of het correleert met de koers en bij voorkeur of het in fase voorloopt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:01 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Interessant. Ga je dat als contra-indicator gebruiken?![]()
gevoelsmatig zeg ik dat de meningen niet evenredig zijn aan de handel, m.a.w. dat de meningen vooral de 'camping'handel betreffen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet. Ik moet eerst eens kijken of het correleert met de koers en bij voorkeur of het in fase voorloopt.
Het idee is als volgt: in principe wordt de koers van een aandeel bepaald door de gemeenschappelijke intelligentie of beslissingen van alle beleggers samen. Die optelsom van kopen en verkopen is de koers. In de praktijk blijkt deze koers onvoorspelbaar omdat er gewoon teveel factoren zijn.
Hoe is die gemeenschappelijke bron van intelligentie nu wel aan te boren? Het enige medium wat er op lijkt is alles wat er op internet gezegd wordt over een bepaald aandeel. Kan ik uit al die duizenden berichten informatie destilleren en hiermee wat zeggen over het toekomstig koersverloop? Dat is het idee.
Verder heb ik het niet daarom geprogrammeerd, het is eigenlijk een afgeleide van wat mijn bedrijfje opinionate doet. Maar aangezien ik toch al een crawler etc gemaakt had, was het een koud kunstje dit even voor de overnamekoorts op TT te doen.
Ja, dat kan best zo zijn. Het is maar een testje, iets nieuws.quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
gevoelsmatig zeg ik dat de meningen niet evenredig zijn aan de handel, m.a.w. dat de meningen vooral de 'camping'handel betreffen.
Heb je al de user opinionate.nl aangemaakt (the poster formerly known as LXIV)?
We zullen zien wat het ons brengt. Je hebt ook dat bindex, waarop amateurs dan 'koopadviezen' kunnen geven. Die data wordt misschien ook wel gebruikt (waarschijnlijk als contra, want in het algemeen is men op sites als IEX e.d. gewoon om een aandeel dat ze net verkocht hebben (en lager terug willen kopen) af te waarderen en vice versa. Eigenlijk kun je dus zeggen dat als ze een aandeel kwijtwillen, ze er heel positief over zijn.quote:Op zondag 26 december 2010 00:01 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat je inderdaad vooral een beeld krijgt van waar het slechter geïnformeerde deel van de beleggers mee bezig is. Daarom heeft het mogelijk enige bruikbaarheid als contra-indicator (niet in beleggen bij hoge scores). Toch verwacht ik ook daar niet zoveel van.
Als je correlaties gaat onderzoeken dan verwacht ik dat je wel een correlatie gaat vinden vindt tussen een sterke trend en de frequentie van zoektermen. Maar hoe is de causaliteit? Stijgt een aandeel omdat er veel over wordt gepraat of wordt er veel over gepraat omdat het aandeel stijgt? Als het sneeuwt wordt er ook meer over sneeuw gepraat, maar als er veel over sneeuw wordt gepraat gaat het dan ook harder sneeuwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |