Dat hangt helemaal af van het 'noodfonds' gaat doen, want Spanje is te groot. Gaan ze het fonds vergroten, dan zullen ze bonds van andere landen gaan dumpen om de yield van Spanje als een ballon onder water te drukken. Daarnaast zal de euro als valuta redelijk door het putje gaan en verwacht ik een uitvlucht uit Europese equities. Omdat weer tegen te gaan is het niet onlogisch om te verwachten dat de rente verhoogd wordt, maar of dat effect heeft?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke constructie heb je staan om hier optimaal van te profiteren?
Total Debt (mrq): 28.64Bquote:Op donderdag 23 december 2010 13:00 schreef Sokz het volgende:
Wat vinden jullie van de huidige waardering van Caterpillar? NYSE:CAT
Sinds juni op 58+/- .. Ster van dit jaar in mn portquote:Op donderdag 23 december 2010 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je had het aandeel dus al een poos in de pocket? Nice!
Daar ben ik ook benieuwt naar, maar ik denk dat ING het wel red. Na een voor mij succesvol jaar in ING beleggen ga ik denk ik wel in 2011 met de slechte vooruitzichten (Spanje, Portugal, Belgie, Ierland) in 2011 in andere fondsen beleggen.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ING het eind van 2011 gaat halen als niet-genationaliseerde bank. Haircuts op Europese bonds zal wel moeten leiden tot een nieuwe kapitaalinjecties bij een hoop banken.
Lang verwacht en nu is het zover: Hier hebben we dan de eerste Amerikaanse stad die volledig default op haar pensioenverplichtingen. De komende tijd wordt interessant: is dit een precedent is voor wat nog gaat volgen op veel grotere schaal?quote:Alabama Towns Failed Pension Is a Warning
PRICHARD, Ala. This struggling small city on the outskirts of Mobile was warned for years that if it did nothing, its pension fund would run out of money by 2009. Right on schedule, its fund ran dry.
Then Prichard did something that pension experts say they have never seen before: it stopped sending monthly pension checks to its 150 retired workers, breaking a state law requiring it to pay its promised retirement benefits in full.
Prichard stands as a warning to cities like Philadelphia and states like Illinois, whose pension funds are under great strain: if nothing changes, the money eventually does run out, and when that happens, misery and turmoil follow.
The declining, little-known city of Prichard is now attracting the attention of bankruptcy lawyers, labor leaders, municipal credit analysts and local officials from across the country. They want to see if the situation in Prichard, like the continuing bankruptcy of Vallejo, Calif., ultimately creates a legal precedent on whether distressed cities can legally cut or reduce their pensions, and if so, how.
Prichard is the future, said Michael Aguirre, the former San Diego city attorney, who has called for San Diego to declare bankruptcy and restructure its own outsize pension obligations. Were all on the same conveyor belt. Prichard is just a little further down the road.
Many cities and states are struggling to keep their pension plans adequately funded, with varying success. New York City plans to put $8.3 billion into its pension fund next year, twice what it paid five years ago. Maryland is considering a proposal to raise the retirement age to 62 for all public workers with fewer than five years of service.
Illinois keeps borrowing money to invest in its pension funds, gambling that the funds investments will earn enough to pay back the debt with interest. New Jersey simply decided not to pay the $3.1 billion that was due its pension plan this year.
Colorado, Minnesota and South Dakota have all taken the unusual step of reducing the benefits they pay their current retirees by cutting cost-of-living increases; retirees in all three states are suing.
http://www.nytimes.com/20(...)d.html?_r=2&emc=eta1
Ik zeg: exhausted as hell. Maar Tostrams ziet juist nu de AEX nog even naar de 420 gaanquote:Op donderdag 23 december 2010 18:03 schreef Arcee het volgende:
Gekkenhuis op Damrak:
Slot 356.14 dinsdag
Slot 356.17 woensdag
Slot 356.21 donderdag
wat bedoel je, dat de groei er ff uit is?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zeg: exhausted as hell. Maar Tostrams ziet juist nu de AEX nog even naar de 420 gaan.
Als je ziet hoeveel moeite de AEX dit jaar gehad heeft vraag ik me af waarom veel analisten opeens denken dat de AEX 20 procent zou gaan plussen in 2011. Op zijn meest wordt het imho een zijwaarts jaar met een kleine plus.quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:34 schreef PabloLopez het volgende:
[..]
wat bedoel je, dat de groei er ff uit is?
Wat wil je bereiken op de beurs? 25% is natuurlijk lekker, maar zou em persoonlijk gewoon vasthouden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:04 schreef BlaZ het volgende:
Laatste tijd beurzen helemaal niet bijgehouden...
Ik heb nog aardig wat shell aandelen die 25% in de plus staan, zou het verstandig zijn die te verkopen of kan ik ze beter houden?
Ik beleg zo nu en dan, alleen ik heb het helemaal niet bijgehouden en de koers is flink gestegen de laatste tijd, dus vroeg me af of er iemand een idee heeft over vooruitzichten wat betreft shell.quote:
Hou ik hem vast, dividend is ook niet verkeerd.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:08 schreef Rejected het volgende:
[..]
Wat wil je bereiken op de beurs? 25% is natuurlijk lekker, maar zou em persoonlijk gewoon vasthouden.
Concurrent BP zit in de problemen. Verder zal vraag in derde wereld wel toenemen met de groeiende economie daar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:15 schreef Rejected het volgende:
Ik ben sceptisch op het gebied van duurzame energie. Shell zal hier nog wel van profiteren denk ik zelf.
Zolang olie boven de 70 dollar staat kun je dividend blijven trekken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:04 schreef BlaZ het volgende:
Laatste tijd beurzen helemaal niet bijgehouden...
Ik heb nog aardig wat shell aandelen die 25% in de plus staan, zou het verstandig zijn die te verkopen of kan ik ze beter houden?
Gewoon een stoploss instellen lijkt me?quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik beleg zo nu en dan, alleen ik heb het helemaal niet bijgehouden en de koers is flink gestegen de laatste tijd, dus vroeg me af of er iemand een idee heeft over vooruitzichten wat betreft shell.
quote:Gewoon een stoploss instellen lijkt me?
Dit is ook mijn gedachte. Het wordt steeds moeilijker/ duurder om olie reserves aan te vullen. En naarmate olie een schaarser goed wordt willen landen deze resources steeds meer in eigen hand houden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:15 schreef MrUnchained het volgende:
Ik denk wel dat Shell overschat wordt als ultieme zekerheid in een portefeuille. De macht lijkt toch naar de national oil companies aan het verschuiven.
En welk bedrijf heeft de kennis om het op te boren?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is ook mijn gedachte. Het wordt steeds moeilijker/ duurder om olie reserves aan te vullen. En naarmate olie een schaarser goed wordt willen landen deze resources steeds meer in eigen hand houden.
Btw: welkom terug MrUnchained!
Veel staatsbedrijven hebben die kennis wel. Sowieso wordt de meeste olie al opgepompt door staatsbedrijven en niet door de westerse beursgenoteerde bedrijven. Daarnaast kunnen zij expertise inhuren bij Halliburton e.d.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:42 schreef iamcj het volgende:
[..]
En welk bedrijf heeft de kennis om het op te boren?
Dank je! Ik gok dat jij nog steeds behoorlijk negatief op de markt bent op de huidige waarderingsniveaus? Ik moet zeggen dat dat ik het ook wel moeilijk vind om nu nog vol in cyclische namen te stappen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is ook mijn gedachte. Het wordt steeds moeilijker/ duurder om olie reserves aan te vullen. En naarmate olie een schaarser goed wordt willen landen deze resources steeds meer in eigen hand houden.
Btw: welkom terug MrUnchained!
You betquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:57 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Dank je! Ik gok dat jij nog steeds behoorlijk negatief op de markt bent op de huidige waarderingsniveaus? Ik moet zeggen dat dat ik het ook wel moeilijk vind om nu nog vol in cyclische namen te stappen.
De katoenprijs is idd ook een spektakel. Ik ben benieuwd hoe het met de Wavins van deze wereld af gaat lopen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:12 schreef JimmyJames het volgende:
Ik denk ook dat we te maken krijgen met wijdverspreide margin compression.
Zie bijv Nike: http://www.businessspecta(...)OpenDocument&src=sph
(Gelukkig voor Nike hebben ze wel een sterk merk)
quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:07 schreef MrUnchained het volgende:
Je bent ook al skeptisch op China zie ik? Ik snap nog steeds niet dat het lijkt alsof er een enorme bubble in Chinees vastgoed gaande is, terwijl die CSI 300 niet omhoog te krijgen is. Wellicht valt de vastgoedbubble dan toch nog wel mee, of is het einde er van iig nog niet in zicht.
PBR? voor > 50% van de Braziliaanse staat.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:42 schreef iamcj het volgende:
[..]
En welk bedrijf heeft de kennis om het op te boren?
De Chinezen moeten met hun ultieme voorliefde voor gokken die Japanners met 9x nog wel kunnen verslaan. Ik blijf alleen in verwarring waarom de gemiddelde lokale Chinese gokker op vastgoed blijft inzetten, terwijl de lokale aandelenmarkt amper iets doet. Die staat nog 50% onder de top van 2007, terwijl de Bovespa bijv. al lang weer terug op zijn topniveau staat.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdens de Japanse bubble piekte deze ratio op 9.
Er wordt ook veel gebouwd puur voor speculatie. Appartementen die leeg blijven omdat de waarde zakt als ze worden verhuurd (in China wordt een appartement dat bewoond is geweest gezien als "tweedehands"). Dus veel speculanten steken zich in de schulden, betalen hypotheek, maar er staan geen huurinkomsten tegenover.
Op haar beurt is de construction bubble weer een belangrijke drijver van de bubble in industriële commodities...
Ik denk omdat "vastgoed altijd in prijs stijgt". Dat de beurs kan dalen is inmiddels duidelijk.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:12 schreef MrUnchained het volgende:
Ik blijf alleen in verwarring waarom de gemiddelde lokale Chinese gokker op vastgoed blijft inzetten, terwijl de lokale aandelenmarkt amper iets doet. Die staat nog 50% onder de top van 2007, terwijl de Bovespa bijv. al lang weer terug op zijn topniveau staat.
quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:18 schreef SeLang het volgende:
Goed, ik was dus van plan om vandaag een nieuwe strategie te programmeren (alles is dicht dus lekker weinig afleiding) maar die @#$%! kerstsfeer en Top2000 op de radio brengt je dan toch weer offtrack en dan ga je dit soort zinloze dingen doen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Btw: fijne kerst iedereen!
Tssquote:Op zaterdag 25 december 2010 17:18 schreef SeLang het volgende:
Goed, ik was dus van plan om vandaag een nieuwe strategie te programmeren (alles is dicht dus lekker weinig afleiding) maar die @#$%! kerstsfeer en Top2000 op de radio brengt je dan toch weer offtrack en dan ga je dit soort zinloze dingen doen:
Resultaten hier postenquote:Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
TssIk heb al weer even een poos Ninjatrader voor me en zit continu te knutselen. Ik wil er voor het nieuwe jaar nog iets leuks uit knallen
Op de eerste plaats allen een fijne kerst.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:18 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Btw: fijne kerst iedereen!
Tofquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op de eerste plaats allen een fijne kerst.
Ik heb mijn social-media TomTom overnametracker online gezet. Vanaf vandaag begint hij te meten op overnames, er is al wel wat testdata van te voren.
Je kunt hem zien op: www.opinionate.nl/TomTom
De allerlaatste graph zal vanaf vannacht aangeven hoeveel 'buzz' er is rondom een overname van Tomtom in de Nederlandse financiële social media en hoe die zich ontwikkeld.
PS: de overnametracker begint pas vanaf vanacht 05:15 te meten.
Nu de software af is (gebruik ik eigenlijk voor andere dingen, zie www.opinionate.nl en dan producten/trends, is het maken van zo'n stat heel simpel, gewoon een paar parameters invoeren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |