Dit is ook mijn gedachte. Het wordt steeds moeilijker/ duurder om olie reserves aan te vullen. En naarmate olie een schaarser goed wordt willen landen deze resources steeds meer in eigen hand houden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:15 schreef MrUnchained het volgende:
Ik denk wel dat Shell overschat wordt als ultieme zekerheid in een portefeuille. De macht lijkt toch naar de national oil companies aan het verschuiven.
En welk bedrijf heeft de kennis om het op te boren?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is ook mijn gedachte. Het wordt steeds moeilijker/ duurder om olie reserves aan te vullen. En naarmate olie een schaarser goed wordt willen landen deze resources steeds meer in eigen hand houden.
Btw: welkom terug MrUnchained!
Veel staatsbedrijven hebben die kennis wel. Sowieso wordt de meeste olie al opgepompt door staatsbedrijven en niet door de westerse beursgenoteerde bedrijven. Daarnaast kunnen zij expertise inhuren bij Halliburton e.d.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:42 schreef iamcj het volgende:
[..]
En welk bedrijf heeft de kennis om het op te boren?
Dank je! Ik gok dat jij nog steeds behoorlijk negatief op de markt bent op de huidige waarderingsniveaus? Ik moet zeggen dat dat ik het ook wel moeilijk vind om nu nog vol in cyclische namen te stappen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is ook mijn gedachte. Het wordt steeds moeilijker/ duurder om olie reserves aan te vullen. En naarmate olie een schaarser goed wordt willen landen deze resources steeds meer in eigen hand houden.
Btw: welkom terug MrUnchained!
You betquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:57 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Dank je! Ik gok dat jij nog steeds behoorlijk negatief op de markt bent op de huidige waarderingsniveaus? Ik moet zeggen dat dat ik het ook wel moeilijk vind om nu nog vol in cyclische namen te stappen.
De katoenprijs is idd ook een spektakel. Ik ben benieuwd hoe het met de Wavins van deze wereld af gaat lopen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:12 schreef JimmyJames het volgende:
Ik denk ook dat we te maken krijgen met wijdverspreide margin compression.
Zie bijv Nike: http://www.businessspecta(...)OpenDocument&src=sph
(Gelukkig voor Nike hebben ze wel een sterk merk)
quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:07 schreef MrUnchained het volgende:
Je bent ook al skeptisch op China zie ik? Ik snap nog steeds niet dat het lijkt alsof er een enorme bubble in Chinees vastgoed gaande is, terwijl die CSI 300 niet omhoog te krijgen is. Wellicht valt de vastgoedbubble dan toch nog wel mee, of is het einde er van iig nog niet in zicht.
PBR? voor > 50% van de Braziliaanse staat.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:42 schreef iamcj het volgende:
[..]
En welk bedrijf heeft de kennis om het op te boren?
De Chinezen moeten met hun ultieme voorliefde voor gokken die Japanners met 9x nog wel kunnen verslaan. Ik blijf alleen in verwarring waarom de gemiddelde lokale Chinese gokker op vastgoed blijft inzetten, terwijl de lokale aandelenmarkt amper iets doet. Die staat nog 50% onder de top van 2007, terwijl de Bovespa bijv. al lang weer terug op zijn topniveau staat.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdens de Japanse bubble piekte deze ratio op 9.
Er wordt ook veel gebouwd puur voor speculatie. Appartementen die leeg blijven omdat de waarde zakt als ze worden verhuurd (in China wordt een appartement dat bewoond is geweest gezien als "tweedehands"). Dus veel speculanten steken zich in de schulden, betalen hypotheek, maar er staan geen huurinkomsten tegenover.
Op haar beurt is de construction bubble weer een belangrijke drijver van de bubble in industriële commodities...
Ik denk omdat "vastgoed altijd in prijs stijgt". Dat de beurs kan dalen is inmiddels duidelijk.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:12 schreef MrUnchained het volgende:
Ik blijf alleen in verwarring waarom de gemiddelde lokale Chinese gokker op vastgoed blijft inzetten, terwijl de lokale aandelenmarkt amper iets doet. Die staat nog 50% onder de top van 2007, terwijl de Bovespa bijv. al lang weer terug op zijn topniveau staat.
quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:18 schreef SeLang het volgende:
Goed, ik was dus van plan om vandaag een nieuwe strategie te programmeren (alles is dicht dus lekker weinig afleiding) maar die @#$%! kerstsfeer en Top2000 op de radio brengt je dan toch weer offtrack en dan ga je dit soort zinloze dingen doen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Btw: fijne kerst iedereen!
Tssquote:Op zaterdag 25 december 2010 17:18 schreef SeLang het volgende:
Goed, ik was dus van plan om vandaag een nieuwe strategie te programmeren (alles is dicht dus lekker weinig afleiding) maar die @#$%! kerstsfeer en Top2000 op de radio brengt je dan toch weer offtrack en dan ga je dit soort zinloze dingen doen:
Resultaten hier postenquote:Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
TssIk heb al weer even een poos Ninjatrader voor me en zit continu te knutselen. Ik wil er voor het nieuwe jaar nog iets leuks uit knallen
Op de eerste plaats allen een fijne kerst.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:18 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Btw: fijne kerst iedereen!
Tofquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op de eerste plaats allen een fijne kerst.
Ik heb mijn social-media TomTom overnametracker online gezet. Vanaf vandaag begint hij te meten op overnames, er is al wel wat testdata van te voren.
Je kunt hem zien op: www.opinionate.nl/TomTom
De allerlaatste graph zal vanaf vannacht aangeven hoeveel 'buzz' er is rondom een overname van Tomtom in de Nederlandse financiële social media en hoe die zich ontwikkeld.
PS: de overnametracker begint pas vanaf vanacht 05:15 te meten.
Nu de software af is (gebruik ik eigenlijk voor andere dingen, zie www.opinionate.nl en dan producten/trends, is het maken van zo'n stat heel simpel, gewoon een paar parameters invoeren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |