Uiteraard, maar je hebt ook genoeg TA die zich alleen daar op specificeren. De trend, en niks anders. En dat werkt ook voor geen meterquote:Op woensdag 22 december 2010 23:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kun je er niet een algemene up of down bias mee bepalen?
Starbucks had ik, staat nu op +3%.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb goede hoop dat FTSE de 6000 nog even aantikt spoedig, de AEX de 360 en Zilver de 30 dollar dan stap ik in alle posities uit en begin ik het nieuwe jaar met een zeer hoog cash percentage.
@rejected, jij had laatst toch nog posities in Mickey D's of Starbucks? Gehouden? Verkocht?
Dit soort algorithmen zijn al een paar decennia lang -en al helemaal sinds de opkomst van internet- vaste kost bij veel grote hedgefunds. Dus die 15-20% lijkt me behoorlijk optimistisch.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:50 schreef Rejected het volgende:
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)predict-stockmarket-
movements.html
Risico is vrij groot ja, maar ik denk dat er wel iets mee te verdienen valt eerlijk gezegd. Maar 15-20% is wel veel.
Het grappige is dat algoritmes op grote vermogens van x aantal miljarden op langere termijnen niet beter presteren dan topmanagers die het zonder doen. Formules kunnen enkel werken binnen zeer korte timeframes en dan nog zijn de resultaten relatief gezien niet heel erg bijzonder. Plus het feit dat er een soort van wapenwedloop is tussen alle grote fondsen en banken om elkaar af te troeven op dat gebied. Maar het aantal spelers in die markt neemt toe, de winsten worden minder en hoezeer de toekomstige retained earnings winstgevend zijn binnen het investeringsveld in dat gebied is maar zeer de vraag.quote:Op donderdag 23 december 2010 01:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit soort algorithmen zijn al een paar decennia lang -en al helemaal sinds de opkomst van internet- vaste kost bij veel grote hedgefunds. Dus die 15-20% lijkt me behoorlijk optimistisch.
Ik ben behoorlijk sceptisch (zoals altijdquote:Op donderdag 23 december 2010 02:44 schreef flyguy het volgende:
[..]
Het grappige is dat algoritmes op grote vermogens van x aantal miljarden op langere termijnen niet beter presteren dan topmanagers die het zonder doen. Formules kunnen enkel werken binnen zeer korte timeframes en dan nog zijn de resultaten relatief gezien niet heel erg bijzonder. Plus het feit dat er een soort van wapenwedloop is tussen alle grote fondsen en banken om elkaar af te troeven op dat gebied. Maar het aantal spelers in die markt neemt toe, de winsten worden minder en hoezeer de toekomstige retained earnings winstgevend zijn binnen het investeringsveld in dat gebied is maar zeer de vraag.
Maar op dit moment loont het nog behoorlijk. En dat nieuwe hedgefund begint met relatief weinig kapitaal dus procentueel zouden ze het nog wel redelijk kunnen doen.
Ernstig overgewaardeerd. Aandeel heb ik vorig jaar nog overwogen om aan te schaffen omdat ik het relatief laag vond staan. Uiteraard heb ik daar spijt van maar de stijging die het heeft doorgemaakt is uiterst speculatief. Bijna verdubbeld in een jaar tijd. Als je ook ziet wat de verwachtingen voor volgend jaar zijn, hogere omzet, hogere groei in vergelijking met de sector. Persoonlijk vind ik meeste bedrijven in die sector overgewaardeerd, zitten allemaal op een relatief hoge P/E.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:00 schreef Sokz het volgende:
Wat vinden jullie van de huidige waardering van Caterpillar? NYSE:CAT
En als je naar de cashreserves kijkt, dan zijn die flink geslonken. Om over de P/B nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ernstig overgewaardeerd. Aandeel heb ik vorig jaar nog overwogen om aan te schaffen omdat ik het relatief laag vond staan. Uiteraard heb ik daar spijt van maar de stijging die het heeft doorgemaakt is uiterst speculatief. Bijna verdubbeld in een jaar tijd. Als je ook ziet wat de verwachtingen voor volgend jaar zijn, hogere omzet, hogere groei in vergelijking met de sector. Persoonlijk vind ik meeste bedrijven in die sector overgewaardeerd, zitten allemaal op een relatief hoge P/E.
Tijd om te verkopen dus .. vond zelf de waardering atm. ook erg hoog (iets van 20x de verwachte winst in 2010).quote:Op donderdag 23 december 2010 13:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ernstig overgewaardeerd. Aandeel heb ik vorig jaar nog overwogen om aan te schaffen omdat ik het relatief laag vond staan. Uiteraard heb ik daar spijt van maar de stijging die het heeft doorgemaakt is uiterst speculatief. Bijna verdubbeld in een jaar tijd. Als je ook ziet wat de verwachtingen voor volgend jaar zijn, hogere omzet, hogere groei in vergelijking met de sector. Persoonlijk vind ik meeste bedrijven in die sector overgewaardeerd, zitten allemaal op een relatief hoge P/E.
Dat lijkt me niet, ik denk dat de dollar versus de euro en de pond het juist prima gaat doen.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:01 schreef Dalliance het volgende:
Wat zien jullie als komende trends voor 2011?
Ik neem in ieder geval een grote boog om vastgoed heen.
Dollar zal verder zakken en de rente op 30-jaars US bonds zal omhoog gaan.
De financiële sector blijft uiterst speculatief.
Emerging markets blijven goed presteren.
Goud en zilver zitten nu aan hun top, maar een correctie zou hét koopmoment van 2011 zijn.
Voor zover!
Vastgoed is mijns inziens nog wel een redelijk stabiele sector met forse dividenden en goede cashposities. Als de particuliere huizenmarkt instort dan kan de commerciele sector daar natuurlijk een graantje van meepikken natuurlijk. Ik zie het in ieder geval niet somber in voor deze specifieke markt, helemaal niet nu er veel langjarige kredieten zijn afgesloten voor spotprijsjes.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:01 schreef Dalliance het volgende:
Je had het aandeel dus al een poos in de pocket? Nice!quote:Op donderdag 23 december 2010 14:01 schreef Sokz het volgende:
[..]
Tijd om te verkopen dus .. vond zelf de waardering atm. ook erg hoog (iets van 20x de verwachte winst in 2010).
Ik ben in die zin wel benieuwd naar de best performende sectors wat betreft aandelen komend jaar. Ik denk dan toch weer aan sectoren zoals industry/technology enzo in emerging markets.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:01 schreef Dalliance het volgende:
Wat zien jullie als komende trends voor 2011?
Dollar zal verder zakken en de rente op 30-jaars US bonds zal omhoog gaan.
De financiële sector blijft uiterst speculatief.
Emerging markets blijven goed presteren.
Goud en zilver zitten nu aan hun top, maar een correctie zou hét koopmoment van 2011 zijn.
Voor zover!
Why oh why neemt men deze meneer nog serieus? En geeft men hem een platform om te spreken?quote:Op donderdag 23 december 2010 13:59 schreef pberends het volgende:
Tostrams: AEX naar de 420 punten
Kopen, kopen!
Welke constructie heb je staan om hier optimaal van te profiteren?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:30 schreef flyguy het volgende:
Ik denk dat volgend jaar de obligatiemarkt interessant wordt. Individuele landen zullen nog wel een paar keer op de proef gesteld worden en dan is het de vraag wat instellingen zoals de ECB gaan doen. Ik hoop dat Spanje ergens rond maart/april volgend jaar zijn handje gaat ophouden.
Ik ben benieuwd of ING het eind van 2011 gaat halen als niet-genationaliseerde bank. Haircuts op Europese bonds zal wel moeten leiden tot een nieuwe kapitaalinjecties bij een hoop banken.quote:Ierland nationaliseert Allied Irish Bank
23 december 2010, 14:23 | ANP
DUBLIN (AFN) - De Ierse overheid steekt 3,7 miljard euro in de noodlijdende Allied Irish Bank (AIB) en krijgt dat bedrijf voor 93 procent in handen. Dat heeft minister van Financiën Brian Lenihan donderdag bekendgemaakt. Bijna twee jaar geleden nationaliseerde Dublin al Anglo Irish Bank.
AIB moet nog eens 6,1 miljard euro aan kapitaal ophalen om te voldoen aan de voorwaarden die de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds stelden bij het verstrekken van 85 miljard euro steun aan Ierland.
AIB, ooit de grootste kredietverstrekker van Ierland, kwam in de problemen toen de Ierse huizenmarkt instortte. De bank verkocht buitenlandse onderdelen, maar die opbrengsten werden weggevaagd door almaar oplopende afschrijvingen op uitstaande leningen. Nationalisatie was de enige overgebleven optie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |