abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90266433
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Stel dat ik getrouwd en al zou zijn met kids, ik ken vrienden van mijn leeftijd (23) die al in die situatie zitten met 2/3 kids, zou ik never nooit zo gek beleggen als dat ik dat nu doe.
Volgens mij zijn het juist de getrouwde stelletjes die enorm risicovolle portefeuilles hebben. Imo doen ze dit om de algehele financiele ratrace bij te benen die heerst tussen burgerlijke types maar ook omdat twee domme personen in gezelschap vaak nog dommere beslissingen nemen. Ondoordacht handelen is namelijk één ding maar als dat ook nog eens op steun kan rekenen uit de directe omgeving dan wordt de prestatielat hoger gelegd en het risico gebagetalliseerd (zie oa: goudforum.be).

Moraal van het verhaal: scoor een slimme chick!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_90266701
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:20 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het juist de getrouwde stelletjes die enorm risicovolle portefeuilles hebben. Imo doen ze dit om de algehele financiele ratrace bij te benen die heerst tussen burgerlijke types maar ook omdat twee domme personen in gezelschap vaak nog dommere beslissingen nemen. Ondoordacht handelen is namelijk één ding maar als dat ook nog eens op steun kan rekenen uit de directe omgeving dan wordt de prestatielat hoger gelegd en het risico gebagetalliseerd (zie oa: goudforum.be).

Moraal van het verhaal: scoor een slimme chick!
Haha, dat kan natuurlijk ook. Maar ik denk dat dat wel mee valt. Ik neem aan dat een boel nieuwe stelletjes gewoon geen kaas heeft gegeten van beleggen en alle risico's van dien vandaar dat ze standaard alle beginners fouten maken, verkeerde hypotheek, te hoge rente bij een afgesloten lening, goudforum etc.

En ik had altijd het idee dat de vrouwen relatief kritischer zijn op de uitgaven of de eventuele risico's die een belegging kan veroorzaken. Maar ik kan ook teveel boeken of films gelezen hebben :P

Je zou maar een belangrijke belegging open hebben staan, je vast staat in de metro, je geen internet op je telefoon hebt en je vriendin zich afvraagt wat al die rode en groene bliepjes zijn :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 22 december 2010 @ 00:25:40 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90266716
Btw; de NOS heeft nu alle oude jaaroverzichten vanaf 1956 ofzo online staan ^O^
Net 1981 gekeken, een crisisjaar dat nog goed in m'n geheugen ligt (brugklas).

- Hypotheekrente van 14% _O_
- Mensen met 42.000 netto inkomen die een max hypotheek kunnen krijgen van 110.000
- Hoge rente, zogenaamd door overheidstekorten (die kleiner zijn dan nu, althans in de USA)
- Paupers en linksen die vechten met de politie
- Shiller P/E van rond de 7 :9~
- Somberheid troef, terwijl het vergeleken met nu een crisis van niks was
- Milieurampen
- Kernwapens
- Koude oorlog
- Reagan en Thatcher

Wat een bazentijd was dat toch _O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90266933
Hmmm, okee ik heb als beursmaagd even een stuk of 3 à 4 draadjes doorgelezen en de stukjes hersenen weer verzameld van mijn scherm, bureau en de muren. Dus nu kan ik snel even een vraagjes er door rammen! :) Hoe lang hebben jullie gemiddeld een 'belegging' open staan? Wat zijn jullie brokers? Besteden jullie 24/7 aan handelen of is het meer iets wat je stiekem doet tijdens je baan of in je vrije tijd?

:P dank u
pi_90267458
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:25 schreef SeLang het volgende:
Btw; de NOS heeft nu alle oude jaaroverzichten vanaf 1956 ofzo online staan ^O^
Net 1981 gekeken, een crisisjaar dat nog goed in m'n geheugen ligt (brugklas).

- Hypotheekrente van 14% _O_
- Mensen met 42.000 netto inkomen die een max hypotheek kunnen krijgen van 110.000
- Hoge rente, zogenaamd door overheidstekorten (die kleiner zijn dan nu, althans in de USA)
- Paupers en linksen die vechten met de politie
- Shiller P/E van rond de 7 :9~
- Somberheid troef, terwijl het vergeleken met nu een crisis van niks was
- Milieurampen
- Kernwapens
- Koude oorlog
- Reagan en Thatcher

Wat een bazentijd was dat toch _O_
Haha, het is inderdaad wel allemaal wat laffe bende geworden zo door de jaren heen. Reagan kon er trouwens ook wat van. In de documentaire van Michael Moore zag je dat Reagan al behoorlijk gepaaid werd door de banken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 22 december 2010 @ 01:27:14 #210
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_90269744
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:29 schreef Mastertje het volgende:
Hmmm, okee ik heb als beursmaagd even een stuk of 3 à 4 draadjes doorgelezen en de stukjes hersenen weer verzameld van mijn scherm, bureau en de muren. Dus nu kan ik snel even een vraagjes er door rammen! :) Hoe lang hebben jullie gemiddeld een 'belegging' open staan? Wat zijn jullie brokers? Besteden jullie 24/7 aan handelen of is het meer iets wat je stiekem doet tijdens je baan of in je vrije tijd?

:P dank u
Langer dan één jaar. Ik zit bij Binckbank en ben er wel tevreden over. Ik besteed geen tijd aan handelen, want dat doe ik niet. Ik beleg alleen, dus daar gaat weinig tijd in zitten.
Bedankt Hans.
pi_90275135
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, het gaat dan allemaal om timing. Dat is met goud ook het geval imho. Het zal ooit omlaag, maar durf ook niet te shorten omdat ik absoluut geen idee heb wanneer.
Het moment om te shorten komt als:
- er minder (louche) advertenties zijn om goud (gouden tanden, je opa's horloge, etc) te kopen, dan te verkopen
- je buurman, je broer of beste vriend ineens vertellen dat ze goud hebben gekocht

Maar zolang 90% van de bevolking amper weet dat je kunt beleggen laat staan in goud, en de economie niet op eigen benen staat ben je aan de vroege kant :)
pi_90285884
Ik duim voor een eindstand van minstens 360 dit jaar! Het gaat tergend langzaam omhoog, maar gaat in ieder geval omhoog. Zit zelf nog long op de FTSE.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 07:03 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Het moment om te shorten komt als:
- er minder (louche) advertenties zijn om goud (gouden tanden, je opa's horloge, etc) te kopen, dan te verkopen
- je buurman, je broer of beste vriend ineens vertellen dat ze goud hebben gekocht

Maar zolang 90% van de bevolking amper weet dat je kunt beleggen laat staan in goud, en de economie niet op eigen benen staat ben je aan de vroege kant :)
Het moment om te shorten komt pas op het moment dat we al in de val zitten. Anders ga je nog keihard op je gat.
  woensdag 22 december 2010 @ 14:56:19 #213
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90290151
Ik heb ook het idee dat er niet veel meer gaat gebeuren dit jaar.

Dit roept een beetje herinneringen op aan eind 2007. Toen was er ook zo'n eindejaarsrally (zij het in mindere mate).

Iemand nog een mening over Arcadis btw?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_90294986
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:56 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb ook het idee dat er niet veel meer gaat gebeuren dit jaar.

Dit roept een beetje herinneringen op aan eind 2007. Toen was er ook zo'n eindejaarsrally (zij het in mindere mate).

Iemand nog een mening over Arcadis btw?
erg goed bedrijf, inmiddels wel een beetje duur (k/w van 16). Hebben wel wat last van risico van teruglopen van overheidsopdrachten (met name in de USA), en hun vastgoedservice poot doeet het niet zo geweldig. Doen wel leuke nichedingen vooral in Brazilie (o.a. gaswinning uit vuilnisbelten), en sterk in water gerelateeerde opdrachten, en door milieutechnische producten ook interessant voor langere toekomst, imho

Stonden ze maar weer op 10, zucht :)

Geen hardlopers, wel solide.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 22-12-2010 16:42:42 ]
pi_90295402
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk nog meer van de grotere fondsen op de zwarte lijst staan?
Aegon is een drama, ING was het ook. Als je ziet wat die door het vermogen heen laten stuiteren.... Ik denk dat Aegon de afgelopen 10 jaar elk jaar een stelselwijziging heeft doorgevoerd, die natuurlijk telkens door het vermogen heen stuiterde, en consequent verliezen door het vermogen afboekte.... Bij zowel ING als ook Ahold voor de fraude zag je hun vastgoedtransacties winstoptimaal gearrangeerd worden, vooral een teken aan de wand m.b.t. mentaliteit van het management en betrouwbaarheid.

Ik kan meestal aan de vermogensmutaties (en belastinglatenties) wel aanwijzingen halen hoe ontvankelijk management is voor de truucendoos. Sommige bedrijven hebben namelikj ook een recht-toe-recht-aan-management, en het ontbreken van poppekast houdt dat in dat de kans vrij goed is dat wat je ziet ook echt waar is.

Bij AM is de telltale dat ze zo op het oog een normale balans hebben, maar hun leningen heel heel slecht gerate worden. Met andere woorden: rating agencies zien transacties die niet uit de balans blijken, en waarom zou een bedrijf dat doen. Owja, en bedrijven die door een familieclan worden geleid krijg ik sowieso kriebels van (geen scheiding der machten), en als dat een Idiaase clan is.... die bovendien voorstaat op haar groteske overnamedrang..... no Mittal for me. Althans geen aandelen ;)

Ik zou eigenlijk weer een systematisch al die jaarverslagen moeten lezen, maar ik zie er nu zo nu en dan weer eentje.... ;-)
  woensdag 22 december 2010 @ 17:04:33 #216
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_90296511
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dan overschat je mij toch behoorlijk (en onderschat je jezelf). Dat macrotrading onderzoek heeft me bijvoorbeeld meerdere weken gekost voordat alles was geprogrammeerd, debugged, sanity checks gedaan en analyse van de resultaten voordat ik genoeg vertrouwen had opgebouwd om conclusies te trekken uit de resultaten.

[..]

Of verlies.... Je zegt hier alleen iets over hoge leverage, niet over winstgevendheid.

[..]

Dit is de kern van de zaak: hebben die TA-indicatoren op korte termijn inderdaad de voorspellende waarde die je eraan toedicht? Ikzelf heb dat tot nu toe nooit gevonden, op geen enkele tijdschaal.

Het testen of die standaardindicatoren beter dan random entries geven is trouwens wel heel simpel en snel te testen omdat die standaard dingetjes in elk software pakket zitten ingebouwd, dus je hoeft zelf nauwelijks iets te programmeren of te debuggen.

Een half jaar geleden heb ik nog een interessante test gedaan van een aantal op het eerste gezicht interessante indicatoren (geen uitgekauwd standaardspul, dus het kostte veel programmeer en test werk). Het doel was simpel: doe een voorspelling van de close van de volgende bar op de chart (of 5 bars verder, whatever) op grond van een indicator. Vergelijk dit met een voorspelling waarbij je zegt: de volgende close = huidige close. De indicator heeft alleen waarde als ik daarmee een voorspelling kan doen die de volgende close nauwkeuriger en met een kleinere standaarddeviatie kan voorspellen.

De uitkomst was tamelijk schokkend (gezien de vele dagen werk die ik erin had gestoken): alle geteste indicatoren waren slechter (grotere standaarddeviatie) dan simpelweg koers van morgen = koers van vandaag, ondanks dat het er geplot in de chart heel redelijk uitzag.

Op een vergelijkbare manier kun je ook setups van combinaties van standaard indicatoren testen. Ikzelf heb de motivatie verloren om daar nog naar te kijken, maar aangezien jijzelf echt geld op het spel zet op basis daarvan zou een objectieve test daarvan je interesse moeten hebben.

Edit: ik kan een heel topic volschrijven over wat ik hier precies getest heb, maar bottom line is dat je dezelfde kleurtjes in het linker en rechter plaatje moet vergelijken. Rechts is altijd beter, oftewel de voorspelling close morgen = close vandaag viel niet te verslaan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb je daarbij ook een verlies/winst statistiek gemaakt met alle mogelijke S/L, B/E en T/P combinatie's zowel absoluut in punten als relatief in % en incl. alle symbolen en timeframes, eventueel met support van indicators? Dat kan nog wel eens de doorslag geven tussen verlies of winst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Opa2012 op 22-12-2010 17:17:02 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_90298155
Kent iemand een short ETF dat een hefboom heeft (2x of meer?). Ik vind er wel wat van powershares, maar die zijn niet op indexniveau. Wel op commodities enz.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 december 2010 @ 17:49:36 #218
862 Arcee
Look closer
pi_90298229

Terwijl S&P maar bleef stijgen, zakte AEX weg.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 22 december 2010 @ 17:56:15 #219
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_90298483
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:49 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Terwijl S&P maar bleef stijgen, zakte AEX weg.
Sorry, ik ging vandaag wat eerder naar huis.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  woensdag 22 december 2010 @ 23:26:27 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90317583
quote:
Computers die automatische beurshandel voeren, gaan sinds kort onder meer af op tweets. Er wordt gekocht en verkocht op basis van het 'digitale sentiment', zoals dat zo mooi heet.

Beurshandelaren op Wall Street gebruikten computeralgoritmes om de markt te lezen en daar automatisch op in te kunnen spelen. Sinds kort worden zelfs nieuwsberichten, blogs en Twitter in de gaten gehouden, zo meldt Webwereld.

"De computers ontleden de teksten van de schrijver per woord, zinsstructuur en zelfs emoticons", zo meldt de New York Times over het systeem. Aan deze gegevens worden door de computers conclusies verbonden over de inkoop en verkoop van aandelen.
http://www.powned.tv/nieu(...)er_stuurt_beurs.html

Zie je wel dat ik niet de enige ben die hier brood in ziet? Alleen beperk ik me niet tot twitter
The End Times are wild
pi_90318337
quote:
6s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.powned.tv/nieu(...)er_stuurt_beurs.html

Zie je wel dat ik niet de enige ben die hier brood in ziet? Alleen beperk ik me niet tot twitter
Was tijdje geleden al in het nieuws, er waren idd mensen die hier iets mee verdienden. :)
pi_90318876
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:39 schreef Rejected het volgende:

[..]

Was tijdje geleden al in het nieuws, er waren idd mensen die hier iets mee verdienden. :)
Daar verbaas ik me wel over. Sentimentele algoritmes :') . Op basis van zoiets subjectiefs als de media je investeringen op baseren. En je kunt dit ook moeilijk jaren terug testen. De enige manier waarop ik dit zie werken is dat er een soort correlatie moet zijn tussen hoe vaak een woord van een bedrijf terugkomt per maand in een zoek machine in vergelijking met de koersprijs. Maar dit soort dingen vind ik echt vergezocht. Zo'n koersprijs wordt immers door enorm veel zaken bepaald. Het percentage wat komt uit nieuws speculatie acht ik niet erg groot.

Daarbij komt ook nog eens dat je 'nieuws' kunt manipuleren en dat de 'regulatie' op nieuws ver te zoeken is. Ik zou mn tijd ergens anders aan besteden :{
pi_90319002
quote:
Hedge Fund Will Track Twitter to Predict Stock MovesDerwent expects an annual return on investment of between 15 percent and 20 percent on the new fund, Hawtin said, adding that 1.5 million pounds of the initial stake will be the managers own money.

The only risk for us is if Twitter falls away and people just dont use it any more, Hawtin said. But we believe that it can only get bigger and better, and that more and more people will be using it to express their feelings.
http://www.bloomberg.com/(...)predict-stockmarket-
movements.html

Risico is vrij groot ja, maar ik denk dat er wel iets mee te verdienen valt eerlijk gezegd. Maar 15-20% is wel veel.
pi_90319288
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:50 schreef Rejected het volgende:

[..]

movements.html

Risico is vrij groot ja, maar ik denk dat er wel iets mee te verdienen valt eerlijk gezegd. Maar 15-20% is wel veel.
Wat een onzin, 15-20% my ass. Ze starten in February, als ik iets kon shorten deed ik dat wel, pfft. Ik zie dat het gebasseerd is enigszins op een paper bij een universiteit in Amerika. Ff doorlezen :)
pi_90319332
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar verbaas ik me wel over. Sentimentele algoritmes :') . Op basis van zoiets subjectiefs als de media je investeringen op baseren. En je kunt dit ook moeilijk jaren terug testen. De enige manier waarop ik dit zie werken is dat er een soort correlatie moet zijn tussen hoe vaak een woord van een bedrijf terugkomt per maand in een zoek machine in vergelijking met de koersprijs. Maar dit soort dingen vind ik echt vergezocht. Zo'n koersprijs wordt immers door enorm veel zaken bepaald. Het percentage wat komt uit nieuws speculatie acht ik niet erg groot.

Daarbij komt ook nog eens dat je 'nieuws' kunt manipuleren en dat de 'regulatie' op nieuws ver te zoeken is. Ik zou mn tijd ergens anders aan besteden :{
Kun je er niet een algemene up of down bias mee bepalen?
pi_90319496
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Kun je er niet een algemene up of down bias mee bepalen?
Uiteraard, maar je hebt ook genoeg TA die zich alleen daar op specificeren. De trend, en niks anders. En dat werkt ook voor geen meter :P
pi_90319761
Voor iedereen die interesse heeft in de academische paper waar in staat dat researchers, uit Twitter een +80% voorspelbaarheid power konden krijgen.

Wel een vrij goede paper, waarin nieuws berichten uiteraard alleen het positieve uithalen terwijl de academici juist erg goed de negatieve kanten uit belichten. Iets zegt me alleen dat deze negatieve kanten toch niet zo slecht waren anders was men niet verder gegaan met onderzoek. Toch petje af voor een model wat een hoge voorspelbaarheid heeft tijdens de feb-dec 2008, dat was een behoorlijke wispelturige tijd. Ik kan me alleen ook nog herinneren dat er enorm veel doemverhalen op internet stonden dat de wereld naar de mallemoer ging en dat de beurzen enorm zouden kelderden. Sinds de beurs in die periode ook daadwerkelijk daalde is een hoge correlatie tussen twitter nieuwsberichten en de closing op de beurs ook niet heel erg frappant.

[ Bericht 39% gewijzigd door sitting_elfling op 23-12-2010 00:11:01 ]
pi_90320592
Ik heb goede hoop dat FTSE de 6000 nog even aantikt spoedig, de AEX de 360 en Zilver de 30 dollar dan stap ik in alle posities uit en begin ik het nieuwe jaar met een zeer hoog cash percentage.

@rejected, jij had laatst toch nog posities in Mickey D's of Starbucks? Gehouden? Verkocht?
pi_90320837
quote:
Op donderdag 23 december 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb goede hoop dat FTSE de 6000 nog even aantikt spoedig, de AEX de 360 en Zilver de 30 dollar dan stap ik in alle posities uit en begin ik het nieuwe jaar met een zeer hoog cash percentage.

@rejected, jij had laatst toch nog posities in Mickey D's of Starbucks? Gehouden? Verkocht?
Starbucks had ik, staat nu op +3%. :) Weet eigenlijk niet wanneer ik deze wil verkopen. Denk dat ik em nog wel even vasthou, al heb ik de neiging om te verkopen. Koffieprijzen stijgen en dat gedoe met Kraft kan nog aardig wat geld kosten. Kraft eist een miljard dollar. :') Ze hebben een goed business model, denk dat het in China wel gaat lukken nu. Koffiegekte in China komt eraan denk ik. :P Stijging is voortgekomen door een buy advies van Goldman Sachs vorige week. ^O^ voor de rest weinig nieuws volgens mij.
McDonalds heeft in Nederland nu ook een soort self order systeem via touch screen! :o

[ Bericht 13% gewijzigd door Rejected op 23-12-2010 00:29:59 ]
  donderdag 23 december 2010 @ 01:18:42 #230
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90323165
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:50 schreef Rejected het volgende:

[..]

movements.html

Dit soort algorithmen zijn al een paar decennia lang -en al helemaal sinds de opkomst van internet- vaste kost bij veel grote hedgefunds. Dus die 15-20% lijkt me behoorlijk optimistisch.
Mijn reisverslagen
  donderdag 23 december 2010 @ 02:44:13 #231
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_90326281
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit soort algorithmen zijn al een paar decennia lang -en al helemaal sinds de opkomst van internet- vaste kost bij veel grote hedgefunds. Dus die 15-20% lijkt me behoorlijk optimistisch.
Het grappige is dat algoritmes op grote vermogens van x aantal miljarden op langere termijnen niet beter presteren dan topmanagers die het zonder doen. Formules kunnen enkel werken binnen zeer korte timeframes en dan nog zijn de resultaten relatief gezien niet heel erg bijzonder. Plus het feit dat er een soort van wapenwedloop is tussen alle grote fondsen en banken om elkaar af te troeven op dat gebied. Maar het aantal spelers in die markt neemt toe, de winsten worden minder en hoezeer de toekomstige retained earnings winstgevend zijn binnen het investeringsveld in dat gebied is maar zeer de vraag.

Maar op dit moment loont het nog behoorlijk. En dat nieuwe hedgefund begint met relatief weinig kapitaal dus procentueel zouden ze het nog wel redelijk kunnen doen.
The more debt, the better
  donderdag 23 december 2010 @ 09:51:57 #232
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90331253
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 02:44 schreef flyguy het volgende:

[..]

Het grappige is dat algoritmes op grote vermogens van x aantal miljarden op langere termijnen niet beter presteren dan topmanagers die het zonder doen. Formules kunnen enkel werken binnen zeer korte timeframes en dan nog zijn de resultaten relatief gezien niet heel erg bijzonder. Plus het feit dat er een soort van wapenwedloop is tussen alle grote fondsen en banken om elkaar af te troeven op dat gebied. Maar het aantal spelers in die markt neemt toe, de winsten worden minder en hoezeer de toekomstige retained earnings winstgevend zijn binnen het investeringsveld in dat gebied is maar zeer de vraag.

Maar op dit moment loont het nog behoorlijk. En dat nieuwe hedgefund begint met relatief weinig kapitaal dus procentueel zouden ze het nog wel redelijk kunnen doen.
Ik ben behoorlijk sceptisch (zoals altijd :') ) omdat ik er niks nieuws in zie. Dit soort dingen zijn al zo uitgemolken. Zelfs in hele oude publicaties kom je dit soort strategieën al tegen, zoals het turfen in de Wallstreet Journal en Financial Times hoe vaak een bepaald woord voorkomt. Modernere varianten doen realtime textinterpretatie zodat een tradebot bij uitkomen van een nieuwsbericht een milliseconde sneller is dan een menselijke trader.

Twitter is gewoon weer een andere bron, en niet bepaald eentje met een goed ingelicht (insider) publiek. Het zou me verbazen als je daarmee daadwerkelijk trends in een vroeg stadium kunt spotten. Misschien kun je het als contra indicator gebruiken maar het eind van een trend op basis van dit soort dingen lijkt me een stuk moeilijker te spotten dan het begin van een trend (zie bubbles en hoe persistent die kunnen zijn).

Maar aangezien hedgefunds met een performance fee werken terwijl de verliezen voor de klant zijn is het vooral zaak om met een mooi verhaal klanten binnen te lokken en vervolgens de risico's (en dus winstkansen voor jezelf) te maximaliseren. Zo kun je als hedgefund toch verdienen aan iets wat in essentie een zero-sum game is.

Okee, ik ben te cynisch :')
Mijn reisverslagen
  donderdag 23 december 2010 @ 10:29:37 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90332243
Natuurlijk werkt het niet. Of niet beter of slechter dan welke andere methode. Maar het is toch wel een leuk en grappig idee en ook wel fun om te implementeren?
The End Times are wild
  donderdag 23 december 2010 @ 13:00:43 #234
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90337789
Wat vinden jullie van de huidige waardering van Caterpillar? NYSE:CAT
pi_90338931
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:00 schreef Sokz het volgende:
Ernstig overgewaardeerd. Aandeel heb ik vorig jaar nog overwogen om aan te schaffen omdat ik het relatief laag vond staan. Uiteraard heb ik daar spijt van maar de stijging die het heeft doorgemaakt is uiterst speculatief. Bijna verdubbeld in een jaar tijd. Als je ook ziet wat de verwachtingen voor volgend jaar zijn, hogere omzet, hogere groei in vergelijking met de sector. Persoonlijk vind ik meeste bedrijven in die sector overgewaardeerd, zitten allemaal op een relatief hoge P/E.
  donderdag 23 december 2010 @ 13:37:53 #236
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_90339515
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ernstig overgewaardeerd. Aandeel heb ik vorig jaar nog overwogen om aan te schaffen omdat ik het relatief laag vond staan. Uiteraard heb ik daar spijt van maar de stijging die het heeft doorgemaakt is uiterst speculatief. Bijna verdubbeld in een jaar tijd. Als je ook ziet wat de verwachtingen voor volgend jaar zijn, hogere omzet, hogere groei in vergelijking met de sector. Persoonlijk vind ik meeste bedrijven in die sector overgewaardeerd, zitten allemaal op een relatief hoge P/E.
En als je naar de cashreserves kijkt, dan zijn die flink geslonken. Om over de P/B nog maar te zwijgen.

Griekse 10-jaars +24 basispunten er bij. 12,23% alweer.
  donderdag 23 december 2010 @ 14:01:10 #238
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90340642
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tijd om te verkopen dus .. vond zelf de waardering atm. ook erg hoog (iets van 20x de verwachte winst in 2010).
pi_90340647
Wat zien jullie als komende trends voor 2011?

Ik neem in ieder geval een grote boog om vastgoed heen.

Dollar zal verder zakken en de rente op 30-jaars US bonds zal omhoog gaan.

De financiële sector blijft uiterst speculatief.

Emerging markets blijven goed presteren.

Goud en zilver zitten nu aan hun top, maar een correctie zou hét koopmoment van 2011 zijn.

Voor zover! :)
pi_90340940
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:01 schreef Dalliance het volgende:

Goud en zilver zitten nu aan hun top, maar een correctie zou hét koopmoment van 2011 zijn.

Dat lijkt me niet, ik denk dat de dollar versus de euro en de pond het juist prima gaat doen.

EM moet je al helemaal ver weg van blijven.
  donderdag 23 december 2010 @ 14:11:15 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_90341079
Ik stem ook voor het flink aantrekken van de dollar in 2011..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_90341353
quote:
Vastgoed is mijns inziens nog wel een redelijk stabiele sector met forse dividenden en goede cashposities. Als de particuliere huizenmarkt instort dan kan de commerciele sector daar natuurlijk een graantje van meepikken natuurlijk. Ik zie het in ieder geval niet somber in voor deze specifieke markt, helemaal niet nu er veel langjarige kredieten zijn afgesloten voor spotprijsjes.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 23 december 2010 @ 14:20:10 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90341502
Onvoorspelbaar, maar als ik met het mes op de keel word gedwongen een gok te doen dan ga ik ook voor een stijgende dollar in 2011. Hogere economische groei dan de EU en stijgende rente (door QE, het hoge budget deficit en hogere groei) steunen de dollar.

Ik ga uiteraard geen geld zetten op deze gok.
Mijn reisverslagen
pi_90341574
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:01 schreef Sokz het volgende:

[..]

Tijd om te verkopen dus .. vond zelf de waardering atm. ook erg hoog (iets van 20x de verwachte winst in 2010).
Je had het aandeel dus al een poos in de pocket? Nice! ^O^
pi_90341791
quote:

Ik ben in die zin wel benieuwd naar de best performende sectors wat betreft aandelen komend jaar. Ik denk dan toch weer aan sectoren zoals industry/technology enzo in emerging markets.

Voor de financiële sector voorzie ik een erg volatiel en zijwaarts bewegend jaar. Het is gewoon wachten tot er ergens weer een kast wordt open getrokken en iedereen zich weer een hoedje schrikt. Het punt is alleen dat die kast al vol zit, hij wordt alleen nog niet opengetrokken ;(.

Wat verwachten jullie eigenlijk van de werkloosheid cijfers voor het komend jaar? In Amerika schommelt dat al een jaar rond de 10%. Zal dat zo blijven?
  donderdag 23 december 2010 @ 14:30:50 #247
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_90341965
Ik denk dat volgend jaar de obligatiemarkt interessant wordt. Individuele landen zullen nog wel een paar keer op de proef gesteld worden en dan is het de vraag wat instellingen zoals de ECB gaan doen. Ik hoop dat Spanje ergens rond maart/april volgend jaar zijn handje gaat ophouden.
pi_90342302
quote:
6s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:59 schreef pberends het volgende:
Tostrams: AEX naar de 420 punten

Kopen, kopen! *O*
Why oh why neemt men deze meneer nog serieus? En geeft men hem een platform om te spreken?

quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:30 schreef flyguy het volgende:
Ik denk dat volgend jaar de obligatiemarkt interessant wordt. Individuele landen zullen nog wel een paar keer op de proef gesteld worden en dan is het de vraag wat instellingen zoals de ECB gaan doen. Ik hoop dat Spanje ergens rond maart/april volgend jaar zijn handje gaat ophouden.
Welke constructie heb je staan om hier optimaal van te profiteren?
  donderdag 23 december 2010 @ 14:40:44 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90342411
Al met al denk ik dat het een (veel) minder saai jaar gaat worden dan 2010.
Maar ik kan met een gerust hart op vakantie. De beurs is nu zo extreem duur dat zelfs een halvering van de S&P500 nog steeds geen aankopen triggeren van mijn kant.
Mijn reisverslagen
  donderdag 23 december 2010 @ 14:45:41 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90342684
quote:
Ierland nationaliseert Allied Irish Bank

23 december 2010, 14:23 | ANP
DUBLIN (AFN) - De Ierse overheid steekt 3,7 miljard euro in de noodlijdende Allied Irish Bank (AIB) en krijgt dat bedrijf voor 93 procent in handen. Dat heeft minister van Financiën Brian Lenihan donderdag bekendgemaakt. Bijna twee jaar geleden nationaliseerde Dublin al Anglo Irish Bank.

AIB moet nog eens 6,1 miljard euro aan kapitaal ophalen om te voldoen aan de voorwaarden die de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds stelden bij het verstrekken van 85 miljard euro steun aan Ierland.

AIB, ooit de grootste kredietverstrekker van Ierland, kwam in de problemen toen de Ierse huizenmarkt instortte. De bank verkocht buitenlandse onderdelen, maar die opbrengsten werden weggevaagd door almaar oplopende afschrijvingen op uitstaande leningen. Nationalisatie was de enige overgebleven optie.
Ik ben benieuwd of ING het eind van 2011 gaat halen als niet-genationaliseerde bank. Haircuts op Europese bonds zal wel moeten leiden tot een nieuwe kapitaalinjecties bij een hoop banken.
Mijn reisverslagen
  donderdag 23 december 2010 @ 14:46:37 #251
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_90342729
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welke constructie heb je staan om hier optimaal van te profiteren?

Dat hangt helemaal af van het 'noodfonds' gaat doen, want Spanje is te groot. Gaan ze het fonds vergroten, dan zullen ze bonds van andere landen gaan dumpen om de yield van Spanje als een ballon onder water te drukken. Daarnaast zal de euro als valuta redelijk door het putje gaan en verwacht ik een uitvlucht uit Europese equities. Omdat weer tegen te gaan is het niet onlogisch om te verwachten dat de rente verhoogd wordt, maar of dat effect heeft?

Gaan ze Spanje niet redden... dan wordt het nog leuker :)
  donderdag 23 december 2010 @ 15:05:59 #252
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_90343613
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:00 schreef Sokz het volgende:
Total Debt (mrq): 28.64B
EBITDA (ttm): 4.74B
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=CAT+Key+Statistics

"Beetje" forse schuld. Lijkt me niks.
Als het kon ( binck :{ ) zou ik overwegen wat putjes op CAT te kopen.

[ Bericht 11% gewijzigd door JimmyJames op 23-12-2010 15:11:12 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 23 december 2010 @ 16:48:56 #253
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90348912
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je had het aandeel dus al een poos in de pocket? Nice! ^O^
Sinds juni op 58+/- .. Ster van dit jaar in mn port
pi_90348982
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of ING het eind van 2011 gaat halen als niet-genationaliseerde bank. Haircuts op Europese bonds zal wel moeten leiden tot een nieuwe kapitaalinjecties bij een hoop banken.
Daar ben ik ook benieuwt naar, maar ik denk dat ING het wel red. Na een voor mij succesvol jaar in ING beleggen ga ik denk ik wel in 2011 met de slechte vooruitzichten (Spanje, Portugal, Belgie, Ierland) in 2011 in andere fondsen beleggen.
BlaBlaBla
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 december 2010 @ 18:03:40 #255
862 Arcee
Look closer
pi_90352128
Gekkenhuis op Damrak:

Slot 356.14 dinsdag
Slot 356.17 woensdag
Slot 356.21 donderdag

:s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')