abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90384500
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb een ouwe Saab.

Op LPG :P
Verstandig ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90384528
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:22 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
mensen die gaan knipperen omdat je ze nu inhaalt :')
JA! Heb ik nu ook al meermaals meegemaakt. En dan verdomme terwijl er nog geen sodemieter aan de hand was. Echt een WTF! momentje...

Te ZOT voor woorden!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:07:53 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90384533
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Winterbanden is echt bullshit, ten eerste moet je gewoon afstand houden in het verkeer, dan heb je altijd genoeg tijd om normaal te remmen. En voor die gevallen dat je toch hard moet remmen zijn de weersomstandigheden de meest bepalende factor. Ik moet echt heel hard mijn rempedaal intrappen om volledig te blokkeren.
Dat zit hem in het verschil tussen enkele en dubbel geventileerde remschijven. Ik heb er geen verklaring voor, maar dubbele schijven remmen beter, blokkeren minder snel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:08:48 #104
pi_90384561
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Verstandig ;)
Maar aangezien het krot 800 euro kostte ga ik daar natuurlijk niet voor 600 euro aan banden onder gooien.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90384580
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:06 schreef DS4 het volgende:

Zeker als je ze uit Duitsland laat komen valt het allemaal heel erg mee. En geld is een hele slechte reden om het niet te doen.
Mijn bandenboer haalt al zijn banden uit Duitsland, de Nederlandse tussenhandel vindt hij gewoon te duur. Nadeel is dat als hij een band niet op voorraad heeft je even moet wachten, want zo'n bestelling gaat natuurlijk niet per setje, kan wel.... maar dan gaat de prijs flink omhoog.
I'll sing you a lullaby.
pi_90384622
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

JA! Heb ik nu ook al meermaals meegemaakt. En dan verdomme terwijl er nog geen sodemieter aan de hand was. Echt een WTF! momentje...

Te ZOT voor woorden!
Van die grappenmakers die zelf eerder van huis gaan en dan denken dat ze alle tijd hebben om van de weg gebruik te mogen maken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_90384632
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:

En zoals je wellicht met enige deductie had kunnen afleiden. Ik ben gestopt. Voor de foto. En weer weggereden. Zonder winterbanden.
Nou moe! Held!

Maar ondertussen neem jij het risico dat je een ongeval veroorzaakt. Niet daar waar geen verkeer is. Want daar kun je rustig sukkelen (je kan zelfs midden op de weg stoppen om een foto te maken).

Het gaat natuurlijk om die onverwachtse situatie. Het kind dat oversteekt. Toch kut als je weet dat je die niet had geraakt als je niet te gierig was geweest.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:11:27 #108
pi_90384641
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:02 schreef _Administr8or_ het volgende:
Al die "mannen" die hier zo nodig moeten vertellen dat ze met zomerbanden kunnen rijden als er sneeuw ligt :')
Niemand rijdt op zomerbanden. In NL heeft iedereen all-season banden, en winterbanden hebben, als het koud is, slechts 18% meer grip dan all-weathers.

Aangezien jij niet de eerste bent die is komen vergelijken met ZOMER-banden, ben ik tot de conclusie gekomen dat er een propaganda-campagne à la paddo's aan de gang is.
pi_90384649
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zit hem in het verschil tussen enkele en dubbel geventileerde remschijven. Ik heb er geen verklaring voor, maar dubbele schijven remmen beter, blokkeren minder snel.
Keramische schijven, nog beter. Overigens.... je schijven raken niet oververhit door 1 noodstop hoor.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:13:27 #110
pi_90384709
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:06 schreef DS4 het volgende:
En geld is een hele slechte reden om het niet te doen.
Ik hoor een subsidie-regeling aankomen. :D
pi_90384725
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:37 schreef Leipo666 het volgende:

idd, ook met winterbanden kun je nog leuk glijden en driften op een verlaten parkeerplaats :Y
Gisteren nog lekker donuts gedraaid....

Om vervolgens van mijn vrouw op mijn flikker te krijgen, want haar parkeerplaats was klaar om pas echt spekglad te worden. Maar goed, kan ze meer verbandmiddelen verkopen. :D
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:14:29 #112
pi_90384735
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Keramische schijven, nog beter. Overigens.... je schijven raken niet oververhit door 1 noodstop hoor.
Daarom zei ik ook dat ik er geen verklaring voor had.
pi_90384742
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar aangezien het krot 800 euro kostte ga ik daar natuurlijk niet voor 600 euro aan banden onder gooien.
Het kan ook voor flink minder hoor. Mijn auto is nog geen 500 euro waard, toch geef ik er gerust 1000 euro aan uit om hem te laten repareren. De technische staat en veiligheid van een voertuig waar ik mij in vervoer moet gewoon optimaal zijn. Als je voor een paar honderd euro bereid bent je veiligheid te riskeren ben je volgens mij dom bezig.
I'll sing you a lullaby.
pi_90384759
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Laten ze eerst eens stoppen met het voeren van illegale oorlogen, dan wil ik over winterbanden praten.
Ja, die twee dingen zou ik ook aan elkaar koppelen.

Met alle domme smoesjes van de zomerbanders er toch ver bovenuit steken. Heel goed!
pi_90384830
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:41 schreef Woodsman het volgende:

Ik heb al wat winderbanden richting de lucht gezien naast de kant van de weg, volgens mij van mensen zoals jij die overmoedig waren geworden door het idee.
Ook voor jou: bij de meldingen van de ongevallen bij de verzekeraars valt op dat met name de zomerbandrijders meer brokken maken.

Nog iets anders: stel dat anderen overmoedig zijn... jij kan met zomerbanden ook minder opvangen van die anderen. Dus als er werkelijk zoveel overmoedigen rijden (JA! zomerbandrijders die denken dat ze zo goed zijn dat ze geen winterbanden nodig hebben bijvoorbeeld!), dan moet je zeker aan de winterband met dit weer.
pi_90384869
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:47 schreef justanick het volgende:
Ik reed vorige winter ook niet op winterbanden en momenteel schaam ik mij daar kapot voor. Mensen die geen winterbanden onder de auto laten zetten hebben nul komma nul verantwoordelijkheidsgevoel, want het is gewoon bewezen dat je remweg er aanmerkelijk korter van wordt en je veel meer grip hebt door die dingen. Je staat dus sneller stil en je hebt meer controle over je auto als je, om wat voor reden dan ook, vol in de ankers moet.

Dat kan dus het verschil betekenen tussen iemand doodrijden en op tijd stilstaan.

Maar ja, blijkbaar is je eigen en andermans veiligheid irrelevant voor veel mensen.
QFT
pi_90384926
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Gisteren nog overheen gereden. Zonder winterbanden. Niks aan het handje.

Dat was hier Veel achteraffer wordt het niet in Nederland.
Daar gaat het niet om. Het gaat om drempels bij uitritten zonder problemen op kunnen rijden, nog steeds over bruggen kunnen rijden, met normale snelheden bochten kunnen nemen, rotondes rijden zonder eraf te glijden. Door diepe sneeuw rijden zonder dat je vast komt te zitten.
etc.
pi_90384927
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:47 schreef fruityloop het volgende:

Zolang de meest bepalende factor die organische massa achter het stuur is, en onze saab met diverse electronische hulpmiddelen en een gedoseerde rechtervoet prima te rijden is, kiezen wij ervoor om die 600+ euro in de pocket te houden.
De alcomobilist komt ook met dat soort smoesjes... Ja, maar ik kan echt heel goed rijden met alcohol op!

Jaja...
pi_90384969
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gisteren nog lekker donuts gedraaid....

Zo doe je dat..

http://il.youtube.com/user/gerardderooy#p/a/u/2/6eIbcYSE2iw
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_90384982
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je hebt aandelen Vredestein.
Voor zover ik weet heb ik geen aandelen van een bandenproducent.

Zoveel winnen die ook niet, want door met winterbanden te rijden, verbruik ik minder zomerbanden.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:22:38 #121
37248 BertV
Klei indiaan
pi_90385007
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook voor jou: bij de meldingen van de ongevallen bij de verzekeraars valt op dat met name de zomerbandrijders meer brokken maken.

Maar ligt dat aan de band?

Zomerbandrijders zijn weinig-rijders en weinig-rijders zijn over het algemeen slechtere automobilisten. Zeker als de omstandigheden dan ook nog vragen om voertuigbeheersing.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_90385066
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om drempels bij uitritten zonder problemen op kunnen rijden, nog steeds over bruggen kunnen rijden, met normale snelheden bochten kunnen nemen, rotondes rijden zonder eraf te glijden. Door diepe sneeuw rijden zonder dat je vast komt te zitten.
etc.
Het zal ook wel aan het soort auto liggen. Sommige grotere auto's lijken zich niets aan te trekken van een laag sneeuw terwijl de kleinere de parkeerplaats niet meer af komen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_90385071
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:51 schreef waht het volgende:

Hoe verschilt dat van iemand dood rijden bij perfecte omstandigheden omdat je tevens dacht zo'n geweldige chauffeur te zijn?
O, maar dan ga je tegenwoordig ook de bak in.

Aldus de HR heb je als vrachtwagenchauffeur die af slaat een verzwaarde verantwoordelijkheid als je geen bijrijder hebt die je uit laat stappen om te kijken of er iets aan komt...

Dus dan lijkt mij een verzwaarde verantwoordelijkheid als je met zomerbanden in winterse omstandigheden rijdt niet te ver gezocht.

(overigens vind ik dat de HR wat te ver gaat met die vrachtwagenchauffeur, maar dat terzijde)
pi_90385110
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:54 schreef justanick het volgende:

In het geval van 'geen winterbanden in de winter' ben je dubbel schuldig. Ten eerste omdat je blijkbaar onverantwoord hebt gereden, ten tweede omdat je hebt nagelaten voorzieningen te treffen die het ongeval hadden kunnen voorkomen of de schade minder erg hadden kunnen maken.
Exact.

Culpa in causa.
pi_90385291
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:54 schreef Woodsman het volgende:

Maar dan moet het ook gelden voor mensen die met winterbanden iemand aanreden omdat ze dachten dat ze met die winterbanden lekker hard konden.
Ook, maar dat gebeurt ook wel... maar dan heb je nog gradaties. Bij winterse omstandigheden met zomerbanden rijden is een geval "altijd fout". Hard rijden heb je als "achteraf was het te hard", dus je reed b.v. op de snelweg met 70 km/u, maar ineens lag er ijs wat niet te zien was en er was nog geen "snelheidsdeken" ingesteld... en vervolgens krijg je een ongeval. Dan reed je achteraf bezien te hard voor die situatie, maar heb je wel je snelheid aangepast (zij het onvoldoende).

Reed je 130 km/u, ja dan breng je jezelf net zo goed in een situatie die niet kan. Uitgaande van waarschuwingen, want plotselingen gladheid hoef je niet altijd aan te zien komen en op een snelweg is 130 km/u an sich geen gevaarzettend gedrag.

En uiteindelijk gaat het daarom: is er sprake van gevaarzetting. Bij snelheid kan dat het geval zijn. Bij zomerbanden in winterse omstandigheden is dat altijd het geval. Net als rijden onder invloed dat is.
pi_90385330
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je een oude Saab rijdt dan is dat toch een benzineslurpend monster? Als je een nieuwe Saab rijdt dan kan je wel 600 euro lijden toch? Ik noem het gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Ik rijdt een oude, kleine en zuinige auto, daardoor houdt ik geld over voor onderhoud en winterbanden. Best triest als mensen veel geld uitgeven aan een dure benzinelurker en vervolgens geen cent meer hebben voor noodzakelijke kosten die de veiligheid ten goede komen :|W
Zelden zoveel aanmatigende en ronduit foute aannames gezien in 1 post. :N Wij rijden gewoon goed met dit weer in onze Saab met goede A-merk (zomer)banden. Wij hebben dus niet de hulp van winterbanden nodig om goed te rijden. ;) En wij kiezen er dus voor om géén winterbanden te kopen, omdat we die niet nodig achten, niet omdat we die 600 euro niet zouden hebben. Dan kopen we wel een keer wat minder wijn ofzo.

Zelf heb ik overigens wel op sneeuw gereden in vergelijkbare auto's mét winterbanden, en trust me, dat is echt geen magisch rubber hoor, ook daarmee kan je prima een schuiver maken. Ikzelf was de eerste keer dat dat gebeurde in dezelfde valkuil gevallen waardoor nu veel auto's met winterbanden alsnog de berm in schuiven, nl overmatig vertrouwen in de banden/techniek.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90385359
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:55 schreef Ralphmeister het volgende:

Als je niet kan rijden is het inderdaad een geweldige oplossing.
Ja, die geweldige coureurs in NL die allemaal met zomerbanden rijden... Het zijn er zoveel. Waarom wordt ik toch nooit voorbij gereden op de NS door Nederlanders. Want als we zoveel heel geweldige coureurs hebben, dan moet je dat op de NS terug zien. Alleen blijkt daar een hollander die snel gaat een uitzondering.

Misschien is het dan toch de overmoed van de zomerbandrijder?
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:32:42 #128
pi_90385365
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, die twee dingen zou ik ook aan elkaar koppelen.

Het is natuurlijk gewoon liegen als je winterbanden verplicht stelt vanwege de veiligheid en mensenlevens, en tegelijkertijd massaal mensen afslacht met onnodige genotsmiddelen criminaliteit en Apache-schietoefeningen in Afghanistan.

Maar het CDA is zo'n voorstander van onderhandelen in de politiek, laten ze hier maar eens over komen onderhandelen dan.
pi_90385482
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:24 schreef waht het volgende:

[..]

Het zal ook wel aan het soort auto liggen. Sommige grotere auto's lijken zich niets aan te trekken van een laag sneeuw terwijl de kleinere de parkeerplaats niet meer af komen.
Ik had een grote luxe MB en die was totaal niet handelbaar in de sneeuw op zijn normale banden. Daarnaast rijdt ik een Starlet op smalle winterbanden, ding weegt niks, rijdt superzuinig, heeft geen enkel elektronisch systeem of airbags aan boord maar het voelt zo veilig, de grip, de controle _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_90385492
AB
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:57 schreef Ralphmeister het volgende:
En wat denk je van mensen die nog een auto durven te rijden zonder ABS?
Ik denk dat de stopafstand met en zonder ABS vrijwel gelijk is. Wat zeg ik: dat weet ik zeker.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:36:35 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90385496
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is natuurlijk gewoon liegen als je winterbanden verplicht stelt vanwege de veiligheid en mensenlevens, en tegelijkertijd massaal mensen afslacht met onnodige genotsmiddelen criminaliteit en Apache-schietoefeningen in Afghanistan.

Maar het CDA is zo'n voorstander van onderhandelen in de politiek, laten ze hier maar eens over komen onderhandelen dan.
Als jij zo een moeite hebt, zo moreel bent, waarom ondersteun jij dan allerlei drugsoorlogen en criminaliteit met je drugsgebruik.
Oh nee, dan ga je roepen, dan moeten ze het maar legaal maken
:') :') :')
Feit blijft dat het dat niet is, en jij het ondersteunt, maar bij een discussie over winterbanden met je stonede kop wel weer begint over oorlogen, oh oh oh wat ben jij een morele held.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90385502
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Gisteren nog overheen gereden. Zonder winterbanden. Niks aan het handje.

Dat was hier Veel achteraffer wordt het niet in Nederland.
Whoehoe, wat achteraf zeg. De heide bij Soeren en Radio Kootwijk. 2 minuten van de A1 af.

Wel toffe buurt trouwens ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_90385517
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:24 schreef waht het volgende:

[..]

Ik zie het juist vaak precies andersom.
Vorige week zag ik een brak Starletje om een BMW 5 heenrijden bij de pomp omdat de 5 het terrein niet opkwam.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:37:28 #134
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90385525
Ik dacht dat winterbanden alleen voordeel bieden bij een besneeuwd of ijzig wegdek? En dat je in alle andere gevallen beter niet op winterbanden kan rijden.

Wordt nog leuk voor verzekeringskwesties als je een ongelukje hebt:
verzekeraar: 'U rijdt op winterbanden?'
ongelukkige: 'Ja want er ligt 20 cm sneeuw'
verzekeraar: 'Dat klopt, maar de wegen zijn gestrooid en schoon. U had weer zomerbanden moeten monteren, nu mag u opdraaien voor uw eigen schade en voor de schade van de tegenpartij. Wij vergoeden niets.'
ongelukkige: :'(
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:37:35 #135
45206 Pietverdriet
pi_90385530
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef DS4 het volgende:
AB

[..]

Ik denk dat de stopafstand met en zonder ABS vrijwel gelijk is. Wat zeg ik: dat weet ik zeker.
Nope, blokkerende banden hebben een langere remweg.
pi_90385568
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik had een grote luxe MB en die was totaal niet handelbaar in de sneeuw op zijn normale banden. Daarnaast rijdt ik een Starlet op smalle winterbanden, ding weegt niks, rijdt superzuinig, heeft geen enkel elektronisch systeem of airbags aan boord maar het voelt zo veilig, de grip, de controle _O_
Dan zou ik toch eens op cursus gaan, mijn vader heeft meer dan 1 miljoen schadevrije zakelijke kilometers gemaakt in MB's, onder alle weersomstandigheden, nog in de tijd dat winterbanden niet bestonden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90385574
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef DS4 het volgende:
AB

[..]

Ik rijdt zelfs het liefst met de ABS uit, dan kan ik tenminste zelf nog bepalen wanneer mijn wielen gaan blokkeren :P
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:39:28 #138
45206 Pietverdriet
pi_90385602
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:37 schreef Hukkie het volgende:
Ik dacht dat winterbanden alleen voordeel bieden bij een besneeuwd of ijzig wegdek? En dat je in alle andere gevallen beter niet op winterbanden kan rijden.

Bij minus temperaturen hebben winterbanden ook op droog wegdek een kortere remweg door het zachtere rubber.
pi_90385605
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In geval van dikke sneeuwval zijn blokkerende wielen zelfs in het voordeel. De sneeuw die zich ophoopt voor het blokkerende wiel zorgt juist voor extra frictie.
I'll sing you a lullaby.
pi_90385609
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:57 schreef B4llistic het volgende:

Waar heb je het over... slicks zijn niet toegestaan op de openbare weg. Heel logisch ook want je word sneller overvallen door een nat wegdek dan door een sneeuw wegdek.
Het is niet toegestaan omdat het gevaarlijk is om bij staand water met slicks te rijden.

Waarom zijn zomerbanden dan toegestaan bij winterse omstandigheden?

En het "overvallen" argument slaat ook nergens op, want weten dat het gaat sneeuwen en er dan niets mee doen omdat je geen winterbanden hebt... ja, wat heb je dan aan de wetenschap?

quote:
Dat er 25 dagen sneeuw ligt betekent niet dat dit ook daadwerkelijk op de weg ligt. Hoe lang zijn de snelwegen nou slecht geweest dit jaar.. 2, 3 dagen?
Veel meer dan 2 tot 3 dagen, maar belangrijker: ik rij niet alleen op de snelweg en het lijkt mij sterk dat jij wel uitsluitend op de snelweg rijdt.

quote:
Overigens zijn de verschillen tussen zomer en winterbanden bij nat wegdek ook maar weinig.
Dus?
pi_90385624
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Whoehoe, wat achteraf zeg. De heide bij Soeren en Radio Kootwijk. 2 minuten van de A1 af.

Wel toffe buurt trouwens ^O^
Grappig, zo ziet onze straat er ook al 2 weken uit. Leuk dat conservatieve strooibeleid..
pi_90385631
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:38 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan zou ik toch eens op cursus gaan, mijn vader heeft meer dan 1 miljoen schadevrije zakelijke kilometers gemaakt in MB's, onder alle weersomstandigheden, nog in de tijd dat winterbanden niet bestonden.
Totaal onhandelbaar i.v.t. mijn kleine rally auto ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_90385663
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is wel weer typisch dat DS4, die altijd voor (zijn eigen) vrijheid is, nu om de grote middelen (wetgeving) roept als hij een kans ziet voor een industrie om extra centjes te verdienen.
Het is toch weer typisch PV om te liegen en te draaien om zijn niet te verdedigen punt overeind te kunnen houden.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:42:11 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90385696
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:37 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik zie het juist vaak precies andersom.
Vorige week zag ik een brak Starletje om een BMW 5 heenrijden bij de pomp omdat de 5 het terrein niet opkwam.
Het is natuurlijk wel logisch dat een licht autootje met veel gewicht(motor) op de aangedreven
wielen meer tractie heeft dan een zware auto met weinig gewicht op de aangedreven wielen.
Het is niet voor niets dat je overal klunzen ziet prutsen met BMW's en Mercedessen in de sneeuw.
Vreemd genoeg kan je dan alles wel weer vlot trekken met een tractor. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90385704
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:02 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:

je woont zeker in de randstad dat ze de bouw meteen stil leggen :P
Beton storten (de verdiepingsvloer moet worden gestort) kan niet als het vriest. Zoek maar op.
pi_90385800
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Niemand rijdt op zomerbanden. In NL heeft iedereen all-season banden, en winterbanden hebben, als het koud is, slechts 18% meer grip dan all-weathers.
Kul. Meer dan het dubbele!
pi_90385804
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:37 schreef Cracka-ass het volgende:

Vorige week zag ik een brak Starletje
Hoax :o
I'll sing you a lullaby.
pi_90385848
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het kan ook voor flink minder hoor. Mijn auto is nog geen 500 euro waard, toch geef ik er gerust 1000 euro aan uit om hem te laten repareren. De technische staat en veiligheid van een voertuig waar ik mij in vervoer moet gewoon optimaal zijn. Als je voor een paar honderd euro bereid bent je veiligheid te riskeren ben je volgens mij dom bezig.
Ik rij toch al een grote auto van bijna 2000 kilo, een ongelukje overleef je daar wel in met je zomerbanden.
pi_90385897
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:22 schreef BertV het volgende:

Maar ligt dat aan de band?

Zomerbandrijders zijn weinig-rijders en weinig-rijders zijn over het algemeen slechtere automobilisten. Zeker als de omstandigheden dan ook nog vragen om voertuigbeheersing.
Het is echt niet zo dat alle zomerbandrijders weinig rijden en alle winterbandrijders veel rijden.

You are grasping at straws here..
pi_90385906
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel logisch dat een licht autootje met veel gewicht(motor) op de aangedreven
wielen meer tractie heeft dan een zware auto met weinig gewicht op de aangedreven wielen.
Het is niet voor niets dat je overal klunzen ziet prutsen met BMW's en Mercedessen in de sneeuw.
Klopt.... mijn MB zwabberde alle kanten op in verhouding tot mijn startletje. Het is net of zo'n auto 'zweeft' terwijl de starlet gewoon aan het wegdek lijk te kleven :)
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:48:17 #151
pi_90385942
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij zo een moeite hebt, zo moreel bent, waarom ondersteun jij dan allerlei drugsoorlogen en criminaliteit met je drugsgebruik.
Drugsgebruik veroorzaakt geen problemen. Het verbod op natuurlijk gedrag veroorzaakt problemen.
pi_90385948
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Beton storten (de verdiepingsvloer moet worden gestort) kan niet als het vriest. Zoek maar op.
ja oke dan kun je niks doen.
laatste paar dagen bij ons gewoon isolatie aangebracht en panlatten bevestigd voor de wanden.
gewoon met -10 was het nog goed te doen :P
wij moeten ook wachten tot januari tot de afwerkvloer gestort kan worden :P
pi_90385955
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:46 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Ik rij toch al een grote auto van bijna 2000 kilo, een ongelukje overleef je daar wel in met je zomerbanden.
Precies, die auto beukt toch wel overal doorheen en de airbags doen gewoon hun werk. Je stapt gewoon zonder een schrammetje de wagen uit.
I'll sing you a lullaby.
pi_90385961
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Jij spoort echt niet.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:49:09 #155
pi_90385965
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is toch weer typisch PV om te liegen en te draaien om zijn niet te verdedigen punt overeind te kunnen houden.
Aangezien jij mensen zonder winterbanden strafbaar wilt stellen sla je nu een modderfiguur.
pi_90385969
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Klopt.... mijn MB zwabberde alle kanten op in verhouding tot mijn startletje. Het is net of zo'n auto 'zweeft' terwijl de starlet gewoon aan het wegdek lijk te kleven :)
En als het fout gaat kan je een kleine auto ook veel makkelijker corrigeren. Al dat gewicht werkt alleen maar in je nadeel.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:53:00 #157
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_90386093
Ik doe niet aan winterbanden, stelletje homo's allemaal met je winterbanden.

ik stal mijn auto in de garage en ik rijd verder in mijn pekelbak, met winterbanden
'sup.
pi_90386095
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

Maar welke grafmongool trapt zijn pedaal dan ook zonder na te denken naar de bodem (de moderne autorijder, want die kent niets anders... als je zonder ABS rijdt weet je wel dat je dat niet moet doen)?

Natuurlijk is ABS handig en het is terecht dat het tegenwoordig standaard is, maar het is onvergelijkbaar met winterbanden vs zomerbanden, want de beste coureur komt met een auto met zomerbanden niet in de buurt bij de gemiddelde bestuurder met winterbanden in winterse omstandigheden.

Terwijl de coureur zonder ABS misschien wel sneller stil staat dan de bodemtrapper met ABS...
pi_90386207
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Aangezien jij mensen zonder winterbanden strafbaar wilt stellen sla je nu een modderfiguur.
Je weet hoop ik dat het in Duitsland al het geval is...

En verder had ik het vooral er over dat jij liegt en draait. Je lijkt wel een SP-er.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:57:31 #160
pi_90386268
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij spoort echt niet.
Politici en mensen zoals jij die de krenten er uit pikken sporen niet.
pi_90386285
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:53 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik doe niet aan winterbanden, stelletje homo's allemaal met je winterbanden.

ik stal mijn auto in de garage en ik rijd verder in mijn pekelbak, met winterbanden
oke een pekelmotor ken ik maar jij hebt serieus een pekelauto voor erbij gekocht :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:58:22 #162
pi_90386294
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je weet hoop ik dat het in Duitsland al het geval is...

En verder had ik het vooral er over dat jij liegt en draait. Je lijkt wel een SP-er.
Ik ben heel consequent. Je kan me proberen te demoniseren, maar dat maakt je argumenten niet beter.
pi_90386299
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Politici en mensen zoals jij die de krenten er uit pikken sporen niet.
Wat zijn "mensen zoals ik"?
pi_90386340
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ben heel consequent.
Piet Verdriet heeft hierboven al bewezen dat dat ook niet zo is.

Maar enig consequent zijn zie ik wel bij je: je zit consequent fout.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:00:46 #165
pi_90386375
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat zijn "mensen zoals ik"?
VVD-ers die bij ieder regeltje beginnen te zeiken, maar oh wee als er een pauper met een iets te langzame auto in de weg staat, dan moet ie meteen opgepakt worden. Of als er met een wet een bedrijfstak te stimuleren valt, dan moeten we die kans niet laten glippen.

Ik begin zelfs te vermoeden dan je het zelf niet door hebt, dat zou triest zijn. Ik hoop altijd dat mensen met jouw soort argumentatie gewoon trollen zijn.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:01:40 #166
45206 Pietverdriet
pi_90386402
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Achterwiel aandrijving zuigt met sneeuw, stond hier laatst een BMW in de straat die niet over een drempel heenkwam met zijn spinnende achterwielen
pi_90386450
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

VVD-ers
Leugen 1, ik zit bij een andere politieke partij.

quote:
die bij ieder regeltje beginnen te zeiken,
Juristen die tegen regeltjes zijn... ik ken ze persoonlijk niet. Ik noteer leugen 2.

quote:
maar oh wee als er een pauper met een iets te langzame auto in de weg staat, dan moet ie meteen opgepakt worden.
Ik heb het over mensen letsel bezorgen of doden. Leugen 3.

quote:
Of als er met een wet een bedrijfstak te stimuleren valt, dan moeten we die kans niet laten glippen.
Het levert nauwelijks extra geld op. Leugen 4.

quote:
Ik begin zelfs te vermoeden dan je het zelf niet door hebt, dat zou triest zijn. Ik hoop altijd dat mensen met jouw soort argumentatie gewoon trollen zijn.
Hier zal je wel even de waarheid spreken, maar dat spreekt weer niet voor je...
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:03:53 #168
45206 Pietverdriet
pi_90386470
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Drugsgebruik veroorzaakt geen problemen. Het verbod op natuurlijk gedrag veroorzaakt problemen.
Steek er nog eentje op joh, en droom lekker verder
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:06:22 #169
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90386556
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Achterwiel aandrijving zuigt met sneeuw, stond hier laatst een BMW in de straat die niet over een drempel heenkwam met zijn spinnende achterwielen
Valt wel mee; als je weet wat je doet. Maar is idd. wat kritischer dan voorwielaangedreven bakkies.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:09:45 #170
37248 BertV
Klei indiaan
pi_90386663
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens DS4's redenatie ben je schuldig met een BMW in de sneeuw.

Sterker nog, laten we iedereen aan het kruis nagelen zonder 4-vierwielaandrijving.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_90386735
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:09 schreef BertV het volgende:

[..]

Sterker nog, laten we iedereen aan het kruis nagelen zonder 4-vierwielaandrijving.
Stoppen of sturen doe je niet met vierwielaandrijving. Dat wordt toch altijd zo overschat.
pi_90386794
quote:

[..]

nou met een BMW of andere achterwielaangedreven auto zou ik JUIST winterbanden willen hebben. je weet dat je al minder grip heb in gladde omstandigheden, waarom dan niet je grip vergroten met betere banden voor die omstandigheden?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_90386998
[advocaat van de duivel]
En de mensen die met winterbanden rijden als er geen sneeuw ligt en de temperatuur ligt rond of boven de 0 graden? Worden die ook vervolgd als ze een ongeluk veroorzaken?
[/advocaat van de duivel]

:P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:20:20 #174
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_90387014
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:29 schreef Disorder het volgende:
Waarom winterbanden? Ik red me prima op mijn normale banden en rij toch elke dag door de sneeuw.
Dat dus :)

Echter had ik op mijn vorige auto wel winterbanden en ik moet toch wel eerlijk bekennen dat het verschil groot is. Dat wil niet zeggen dat ik mij niet redt op zomerbandjes :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:21:48 #175
45206 Pietverdriet
pi_90387077
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:11 schreef Repeat het volgende:

[..]

Stoppen of sturen doe je niet met vierwielaandrijving. Dat wordt toch altijd zo overschat.
stoppen niet, maar bij het sturen heb je wel degelijk een voordeel met een goede vierwiel of liever all weel drive. Doe je zelf eens een lol en leen of huur een audi quattro met goede winterbanden en ga een beetje crossen met dit weer op een leeg parkeer terrein of bosweg. Doe dat daarna eens met een voorwiel aangedreven wagen en dan met een achterwiel aangedreven.
pi_90387117
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:19 schreef PeeJay1980 het volgende:
[advocaat van de duivel]
En de mensen die met winterbanden rijden als er geen sneeuw ligt en de temperatuur ligt rond of boven de 0 graden? Worden die ook vervolgd als ze een ongeluk veroorzaken?

Winterbanden presteren bij een temperatuur van 7 graden al beter.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:23:07 #177
45206 Pietverdriet
pi_90387123
quote:
[advocaat van de duivel]

In de zomer hebben winterbanden heel veel grip, het zachte rubber kleeft aan de weg, ze slijten alleen wel erg snel
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:23:46 #178
pi_90387150
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Steek er nog eentje op joh, en droom lekker verder
Zojuist gedaan, en er is niemand dood gegaan.

Ondertussen in Mexico:

quote:
MEXICO-STAD - De Mexicaanse veiligheidsdiensten hebben dit jaar 27.200 personen gearresteerd die worden verdacht van betrokkenheid bij de drugscriminaliteit. Dat heeft het regeringsorgaan voor de veiligheid, waarin vier ministeries en de Belastingdienst samenwerken, donderdag (plaatselijke tijd) bekendgemaakt.
Tot de arrestanten behoren leiders van de gevaarlijkste drugsbendes, zoals Edgar Valdez Villarreal , die de bijnaam La Barbie heeft, en Teodoro García Simental, die beter bekend is onder de naam El Teo.

De Mexicaanse president Felipe Calderón verklaarde vier jaar geleden de drugscriminaliteit de oorlog. In die vier jaar is Mexico geconfronteerd met een golf van geweld, die aan meer dan 30.000 mensen het leven heeft gekost.
Drugsverboden zijn leuk! *O*
pi_90387152
Ik zou mij ook prima redden op de zomerbandjes, maar het rijdt zoveel prettiger met winterbanden.

Vergelijk het met lopen op een smalle bergrichel (= zomerbanden), dat gaat prima, niet geheel zonder gevaar, maar met voorzichtig lopen en heel goed uitkijken geen probleem.

Met winterbanden wordt het pad 2x zo breed, loopt een stuk relaxter, minder inspannend, je hebt net wat meer marge om eventuele foutjes te corrigeren, heerlijk.

Ik doe het vooral voor de eigen gemoedsrust en aangezien ik de afgelopen weken en de komende weken vele KM's door heel NL moet maken.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:25:19 #180
45206 Pietverdriet
pi_90387204
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zojuist gedaan, en er is niemand dood gegaan.

Ondertussen in Mexico:

[..]

Drugsverboden zijn leuk! *O*
Als al die mensen zoals jij geen drugs zouden gebruiken zou die oorlog er niet zijn.
pi_90387232
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als al die mensen zoals jij geen drugs zouden gebruiken zou die oorlog er niet zijn.
idd: hij is mede schuldig aan haar dood en maakt daar ook nog vrolijk op 2 plekken op Fok melding van.....
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:28:45 #182
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90387337
Wat nou Quattro? :P
pi_90387349
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

stoppen niet, maar bij het sturen heb je wel degelijk een voordeel met een goede vierwiel of liever all weel drive. Doe je zelf eens een lol en leen of huur een audi quattro met goede winterbanden en ga een beetje crossen met dit weer op een leeg parkeer terrein of bosweg. Doe dat daarna eens met een voorwiel aangedreven wagen en dan met een achterwiel aangedreven.
Ik denk dat ik het met mn voorwielaangedreven auto met winterbanden beter doe dan een vierwielaangedreven auto op zomerbanden :)

Nu rijdt een LR Discovery natuurlijk wel prima in de sneeuw, maar zoveel beter dan die van mij? Mwah, vind ik wel meevallen. Je baggert ook niet door een halve meter sneeuw heen natuurlijk...
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:29:07 #184
pi_90387353
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar dat is geen realiteit.

quote:
Drugs: FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...

http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html

Dronken dieren filmpjes:

Bekijk deze YouTube-video
Het is veel reëler om de wet af te schaffen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:29:45 #185
45206 Pietverdriet
pi_90387373
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:26 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

idd: hij is mede schuldig aan haar dood en maakt daar ook nog vrolijk op 2 plekken op Fok melding van.....
Dat zijn jouw woorden, we hebben het over iemand die in een topic over winterbanden moralistisch begint te gillen over illigale oorlogen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:30:08 #186
pi_90387382
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:26 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

De verbieders zijn medeschuldig aan haar dood.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:30:31 #187
pi_90387401
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden, we hebben het over iemand die in een topic over winterbanden moralistisch begint te gillen over illigale oorlogen.
De War on Drugs is ook een illegale oorlog.
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:32:08 #188
45206 Pietverdriet
pi_90387463
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:28 schreef Hyperdude het volgende:
Wat nou Quattro? :P
[ afbeelding ]
Quattro
pi_90387609
quote:

Integendeel zelfs: als je geen tractie hebt met accelereren zul je juist langzamer rijden...
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:36:38 #190
45206 Pietverdriet
pi_90387614
Nog meer quattro

En als je denkt dat een Hummer een goede terreinwagen is...
pi_90387638
quote:
[advocaat van de duivel]

Nee, want dat verschil is minimaal.
pi_90388574
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog meer quattro

En als je denkt dat een Hummer een goede terreinwagen is...
nou geloof ik wel dat een quattro behoorlijk goed rijdt, mar je komt nu wel aanzetten met 2 heel erg gemanipuleerde filmpjes ;)
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:16:40 #193
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_90389096
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de zomer hebben winterbanden heel veel grip, het zachte rubber kleeft aan de weg, ze slijten alleen wel erg snel
Dat is één van de redenen waarom ik geen winterbanden meer heb. Ik ben te lui om in het voorjaar te wisselen. Met als gevolg dat ik in 15k de voorbanden van mijn wintersetje opgerookt heb :')
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:18:08 #194
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_90389180
quote:
De prijzen van winterbanden schieten deze winter omhoog.
Jammer dat onze 'politiek leiders' niet aan inkoop combineren voor het volk doen met dit soort 'iedereen moet het hebben voor de veiligheid zaken' (Zoals de JSF of zo bijv....) , nu met internet kan men als staat de mensen zo peilen wie winterbanden wil, welke maat dan, en wie het eerst komt die het eerst krijgt. uiteraard dan WEl even 3 goed bekend staande merken om een offerte vragen, geen vrindjes van de 1 of andere minister inschakelen he! :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:18:42 #195
45206 Pietverdriet
pi_90389209
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:01 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nou geloof ik wel dat een quattro behoorlijk goed rijdt, mar je komt nu wel aanzetten met 2 heel erg gemanipuleerde filmpjes ;)
Deze filmpjes zijn niet gefaked, goed, de tweede zou ik niet serieus nemen, maar die skischans rijdt ie echt op
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:19:49 #196
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_90389274
Overigens, wie de bandenspanning checkt ziet dat ie nu op niet bijv. 2 bar rijdt maar op 1,5 a 1,8, en die 'platte' zomer banden hebben dan ook meer grip dan normaal in de zomer met natheid na een regenbui en wel 2 bar druk.
De duitse anwb vind de winterbanden 'nep' althans de remweg verkort maar 4 meter bij 80 km pu, op ijs helpt het geen barst, en mensen die aangepast rijden komen prima weg met gewone banden.
Maar ja de politiek, bedrijf invested als zij is, die maakt er wel weer een wetje voor ....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90389493
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Deze filmpjes zijn niet gefaked, goed, de tweede zou ik niet serieus nemen, maar die skischans rijdt ie echt op

oftewel: spikes en een kabelsysteem. nou zeggen ze de kabel alleen voor de veiligheid te hebben, maar mijn gevoel zegt dat ze die kabel ook gewoon een handje mee hebben laten helpen ;)

2e filmpje is in ieder geval niet onder dezelfde omstandigheden gefilmt (sporen zijn minder diep bij de quattro en camera-hoek is anders)

maar dan nog blijft een quattro :9~
pi_90389871
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:22 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Winterbanden presteren bij een temperatuur van 7 graden al beter.
Dat is volgens de Michelin reclame inderdaad. Testen wijzen anders uit.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heel veel grip, maar minder dan zomerbanden en dus ook een langere remweg.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:37:06 #199
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_90390184
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, want dat verschil is minimaal.
Laatste test in autoweek: op droog wegdek heeft de winterband een 14-30% langere remweg.
Ik heb bij minimale verschillen toch andere getallen in mijn hoofd ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')