abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90384500
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb een ouwe Saab.

Op LPG :P
Verstandig ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90384528
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:22 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
mensen die gaan knipperen omdat je ze nu inhaalt :')
JA! Heb ik nu ook al meermaals meegemaakt. En dan verdomme terwijl er nog geen sodemieter aan de hand was. Echt een WTF! momentje...

Te ZOT voor woorden!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:07:53 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90384533
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Winterbanden is echt bullshit, ten eerste moet je gewoon afstand houden in het verkeer, dan heb je altijd genoeg tijd om normaal te remmen. En voor die gevallen dat je toch hard moet remmen zijn de weersomstandigheden de meest bepalende factor. Ik moet echt heel hard mijn rempedaal intrappen om volledig te blokkeren.
Dat zit hem in het verschil tussen enkele en dubbel geventileerde remschijven. Ik heb er geen verklaring voor, maar dubbele schijven remmen beter, blokkeren minder snel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:08:48 #104
pi_90384561
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Verstandig ;)
Maar aangezien het krot 800 euro kostte ga ik daar natuurlijk niet voor 600 euro aan banden onder gooien.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90384580
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:06 schreef DS4 het volgende:

Zeker als je ze uit Duitsland laat komen valt het allemaal heel erg mee. En geld is een hele slechte reden om het niet te doen.
Mijn bandenboer haalt al zijn banden uit Duitsland, de Nederlandse tussenhandel vindt hij gewoon te duur. Nadeel is dat als hij een band niet op voorraad heeft je even moet wachten, want zo'n bestelling gaat natuurlijk niet per setje, kan wel.... maar dan gaat de prijs flink omhoog.
I'll sing you a lullaby.
pi_90384622
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

JA! Heb ik nu ook al meermaals meegemaakt. En dan verdomme terwijl er nog geen sodemieter aan de hand was. Echt een WTF! momentje...

Te ZOT voor woorden!
Van die grappenmakers die zelf eerder van huis gaan en dan denken dat ze alle tijd hebben om van de weg gebruik te mogen maken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_90384632
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:

En zoals je wellicht met enige deductie had kunnen afleiden. Ik ben gestopt. Voor de foto. En weer weggereden. Zonder winterbanden.
Nou moe! Held!

Maar ondertussen neem jij het risico dat je een ongeval veroorzaakt. Niet daar waar geen verkeer is. Want daar kun je rustig sukkelen (je kan zelfs midden op de weg stoppen om een foto te maken).

Het gaat natuurlijk om die onverwachtse situatie. Het kind dat oversteekt. Toch kut als je weet dat je die niet had geraakt als je niet te gierig was geweest.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:11:27 #108
pi_90384641
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:02 schreef _Administr8or_ het volgende:
Al die "mannen" die hier zo nodig moeten vertellen dat ze met zomerbanden kunnen rijden als er sneeuw ligt :')
Niemand rijdt op zomerbanden. In NL heeft iedereen all-season banden, en winterbanden hebben, als het koud is, slechts 18% meer grip dan all-weathers.

Aangezien jij niet de eerste bent die is komen vergelijken met ZOMER-banden, ben ik tot de conclusie gekomen dat er een propaganda-campagne à la paddo's aan de gang is.
pi_90384649
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zit hem in het verschil tussen enkele en dubbel geventileerde remschijven. Ik heb er geen verklaring voor, maar dubbele schijven remmen beter, blokkeren minder snel.
Keramische schijven, nog beter. Overigens.... je schijven raken niet oververhit door 1 noodstop hoor.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:13:27 #110
pi_90384709
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:06 schreef DS4 het volgende:
En geld is een hele slechte reden om het niet te doen.
Ik hoor een subsidie-regeling aankomen. :D
pi_90384725
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:37 schreef Leipo666 het volgende:

idd, ook met winterbanden kun je nog leuk glijden en driften op een verlaten parkeerplaats :Y
Gisteren nog lekker donuts gedraaid....

Om vervolgens van mijn vrouw op mijn flikker te krijgen, want haar parkeerplaats was klaar om pas echt spekglad te worden. Maar goed, kan ze meer verbandmiddelen verkopen. :D
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:14:29 #112
pi_90384735
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Keramische schijven, nog beter. Overigens.... je schijven raken niet oververhit door 1 noodstop hoor.
Daarom zei ik ook dat ik er geen verklaring voor had.
pi_90384742
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar aangezien het krot 800 euro kostte ga ik daar natuurlijk niet voor 600 euro aan banden onder gooien.
Het kan ook voor flink minder hoor. Mijn auto is nog geen 500 euro waard, toch geef ik er gerust 1000 euro aan uit om hem te laten repareren. De technische staat en veiligheid van een voertuig waar ik mij in vervoer moet gewoon optimaal zijn. Als je voor een paar honderd euro bereid bent je veiligheid te riskeren ben je volgens mij dom bezig.
I'll sing you a lullaby.
pi_90384759
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Laten ze eerst eens stoppen met het voeren van illegale oorlogen, dan wil ik over winterbanden praten.
Ja, die twee dingen zou ik ook aan elkaar koppelen.

Met alle domme smoesjes van de zomerbanders er toch ver bovenuit steken. Heel goed!
pi_90384830
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:41 schreef Woodsman het volgende:

Ik heb al wat winderbanden richting de lucht gezien naast de kant van de weg, volgens mij van mensen zoals jij die overmoedig waren geworden door het idee.
Ook voor jou: bij de meldingen van de ongevallen bij de verzekeraars valt op dat met name de zomerbandrijders meer brokken maken.

Nog iets anders: stel dat anderen overmoedig zijn... jij kan met zomerbanden ook minder opvangen van die anderen. Dus als er werkelijk zoveel overmoedigen rijden (JA! zomerbandrijders die denken dat ze zo goed zijn dat ze geen winterbanden nodig hebben bijvoorbeeld!), dan moet je zeker aan de winterband met dit weer.
pi_90384869
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:47 schreef justanick het volgende:
Ik reed vorige winter ook niet op winterbanden en momenteel schaam ik mij daar kapot voor. Mensen die geen winterbanden onder de auto laten zetten hebben nul komma nul verantwoordelijkheidsgevoel, want het is gewoon bewezen dat je remweg er aanmerkelijk korter van wordt en je veel meer grip hebt door die dingen. Je staat dus sneller stil en je hebt meer controle over je auto als je, om wat voor reden dan ook, vol in de ankers moet.

Dat kan dus het verschil betekenen tussen iemand doodrijden en op tijd stilstaan.

Maar ja, blijkbaar is je eigen en andermans veiligheid irrelevant voor veel mensen.
QFT
pi_90384926
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Gisteren nog overheen gereden. Zonder winterbanden. Niks aan het handje.

Dat was hier Veel achteraffer wordt het niet in Nederland.
Daar gaat het niet om. Het gaat om drempels bij uitritten zonder problemen op kunnen rijden, nog steeds over bruggen kunnen rijden, met normale snelheden bochten kunnen nemen, rotondes rijden zonder eraf te glijden. Door diepe sneeuw rijden zonder dat je vast komt te zitten.
etc.
pi_90384927
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:47 schreef fruityloop het volgende:

Zolang de meest bepalende factor die organische massa achter het stuur is, en onze saab met diverse electronische hulpmiddelen en een gedoseerde rechtervoet prima te rijden is, kiezen wij ervoor om die 600+ euro in de pocket te houden.
De alcomobilist komt ook met dat soort smoesjes... Ja, maar ik kan echt heel goed rijden met alcohol op!

Jaja...
pi_90384969
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gisteren nog lekker donuts gedraaid....

Zo doe je dat..

http://il.youtube.com/user/gerardderooy#p/a/u/2/6eIbcYSE2iw
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_90384982
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je hebt aandelen Vredestein.
Voor zover ik weet heb ik geen aandelen van een bandenproducent.

Zoveel winnen die ook niet, want door met winterbanden te rijden, verbruik ik minder zomerbanden.
pi_90385007
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook voor jou: bij de meldingen van de ongevallen bij de verzekeraars valt op dat met name de zomerbandrijders meer brokken maken.

Maar ligt dat aan de band?

Zomerbandrijders zijn weinig-rijders en weinig-rijders zijn over het algemeen slechtere automobilisten. Zeker als de omstandigheden dan ook nog vragen om voertuigbeheersing.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_90385066
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om drempels bij uitritten zonder problemen op kunnen rijden, nog steeds over bruggen kunnen rijden, met normale snelheden bochten kunnen nemen, rotondes rijden zonder eraf te glijden. Door diepe sneeuw rijden zonder dat je vast komt te zitten.
etc.
Het zal ook wel aan het soort auto liggen. Sommige grotere auto's lijken zich niets aan te trekken van een laag sneeuw terwijl de kleinere de parkeerplaats niet meer af komen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_90385071
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:51 schreef waht het volgende:

Hoe verschilt dat van iemand dood rijden bij perfecte omstandigheden omdat je tevens dacht zo'n geweldige chauffeur te zijn?
O, maar dan ga je tegenwoordig ook de bak in.

Aldus de HR heb je als vrachtwagenchauffeur die af slaat een verzwaarde verantwoordelijkheid als je geen bijrijder hebt die je uit laat stappen om te kijken of er iets aan komt...

Dus dan lijkt mij een verzwaarde verantwoordelijkheid als je met zomerbanden in winterse omstandigheden rijdt niet te ver gezocht.

(overigens vind ik dat de HR wat te ver gaat met die vrachtwagenchauffeur, maar dat terzijde)
pi_90385110
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:54 schreef justanick het volgende:

In het geval van 'geen winterbanden in de winter' ben je dubbel schuldig. Ten eerste omdat je blijkbaar onverantwoord hebt gereden, ten tweede omdat je hebt nagelaten voorzieningen te treffen die het ongeval hadden kunnen voorkomen of de schade minder erg hadden kunnen maken.
Exact.

Culpa in causa.
pi_90385291
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:54 schreef Woodsman het volgende:

Maar dan moet het ook gelden voor mensen die met winterbanden iemand aanreden omdat ze dachten dat ze met die winterbanden lekker hard konden.
Ook, maar dat gebeurt ook wel... maar dan heb je nog gradaties. Bij winterse omstandigheden met zomerbanden rijden is een geval "altijd fout". Hard rijden heb je als "achteraf was het te hard", dus je reed b.v. op de snelweg met 70 km/u, maar ineens lag er ijs wat niet te zien was en er was nog geen "snelheidsdeken" ingesteld... en vervolgens krijg je een ongeval. Dan reed je achteraf bezien te hard voor die situatie, maar heb je wel je snelheid aangepast (zij het onvoldoende).

Reed je 130 km/u, ja dan breng je jezelf net zo goed in een situatie die niet kan. Uitgaande van waarschuwingen, want plotselingen gladheid hoef je niet altijd aan te zien komen en op een snelweg is 130 km/u an sich geen gevaarzettend gedrag.

En uiteindelijk gaat het daarom: is er sprake van gevaarzetting. Bij snelheid kan dat het geval zijn. Bij zomerbanden in winterse omstandigheden is dat altijd het geval. Net als rijden onder invloed dat is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')