Zelden zoveel aanmatigende en ronduit foute aannames gezien in 1 post.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je een oude Saab rijdt dan is dat toch een benzineslurpend monster? Als je een nieuwe Saab rijdt dan kan je wel 600 euro lijden toch? Ik noem het gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Ik rijdt een oude, kleine en zuinige auto, daardoor houdt ik geld over voor onderhoud en winterbanden. Best triest als mensen veel geld uitgeven aan een dure benzinelurker en vervolgens geen cent meer hebben voor noodzakelijke kosten die de veiligheid ten goede komen
Ja, die geweldige coureurs in NL die allemaal met zomerbanden rijden... Het zijn er zoveel. Waarom wordt ik toch nooit voorbij gereden op de NS door Nederlanders. Want als we zoveel heel geweldige coureurs hebben, dan moet je dat op de NS terug zien. Alleen blijkt daar een hollander die snel gaat een uitzondering.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:55 schreef Ralphmeister het volgende:
Als je niet kan rijden is het inderdaad een geweldige oplossing.
Het is natuurlijk gewoon liegen als je winterbanden verplicht stelt vanwege de veiligheid en mensenlevens, en tegelijkertijd massaal mensen afslacht met onnodige genotsmiddelen criminaliteit en Apache-schietoefeningen in Afghanistan.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, die twee dingen zou ik ook aan elkaar koppelen.
Ik had een grote luxe MB en die was totaal niet handelbaar in de sneeuw op zijn normale banden. Daarnaast rijdt ik een Starlet op smalle winterbanden, ding weegt niks, rijdt superzuinig, heeft geen enkel elektronisch systeem of airbags aan boord maar het voelt zo veilig, de grip, de controlequote:Op vrijdag 24 december 2010 11:24 schreef waht het volgende:
[..]
Het zal ook wel aan het soort auto liggen. Sommige grotere auto's lijken zich niets aan te trekken van een laag sneeuw terwijl de kleinere de parkeerplaats niet meer af komen.
Ik denk dat de stopafstand met en zonder ABS vrijwel gelijk is. Wat zeg ik: dat weet ik zeker.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:57 schreef Ralphmeister het volgende:
En wat denk je van mensen die nog een auto durven te rijden zonder ABS?
Als jij zo een moeite hebt, zo moreel bent, waarom ondersteun jij dan allerlei drugsoorlogen en criminaliteit met je drugsgebruik.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gewoon liegen als je winterbanden verplicht stelt vanwege de veiligheid en mensenlevens, en tegelijkertijd massaal mensen afslacht met onnodige genotsmiddelen criminaliteit en Apache-schietoefeningen in Afghanistan.
Maar het CDA is zo'n voorstander van onderhandelen in de politiek, laten ze hier maar eens over komen onderhandelen dan.
Whoehoe, wat achteraf zeg. De heide bij Soeren en Radio Kootwijk. 2 minuten van de A1 af.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Gisteren nog overheen gereden. Zonder winterbanden. Niks aan het handje.
Dat was hier Veel achteraffer wordt het niet in Nederland.
Ik zie het juist vaak precies andersom.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:24 schreef waht het volgende:
[..]
Het zal ook wel aan het soort auto liggen. Sommige grotere auto's lijken zich niets aan te trekken van een laag sneeuw terwijl de kleinere de parkeerplaats niet meer af komen.
Nope, blokkerende banden hebben een langere remweg.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef DS4 het volgende:
AB
[..]
Ik denk dat de stopafstand met en zonder ABS vrijwel gelijk is. Wat zeg ik: dat weet ik zeker.
Dan zou ik toch eens op cursus gaan, mijn vader heeft meer dan 1 miljoen schadevrije zakelijke kilometers gemaakt in MB's, onder alle weersomstandigheden, nog in de tijd dat winterbanden niet bestonden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik had een grote luxe MB en die was totaal niet handelbaar in de sneeuw op zijn normale banden. Daarnaast rijdt ik een Starlet op smalle winterbanden, ding weegt niks, rijdt superzuinig, heeft geen enkel elektronisch systeem of airbags aan boord maar het voelt zo veilig, de grip, de controle
Ik rijdt zelfs het liefst met de ABS uit, dan kan ik tenminste zelf nog bepalen wanneer mijn wielen gaan blokkerenquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef DS4 het volgende:
AB
[..]
Ik denk dat de stopafstand met en zonder ABS vrijwel gelijk is. Wat zeg ik: dat weet ik zeker.
Bij minus temperaturen hebben winterbanden ook op droog wegdek een kortere remweg door het zachtere rubber.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:37 schreef Hukkie het volgende:
Ik dacht dat winterbanden alleen voordeel bieden bij een besneeuwd of ijzig wegdek? En dat je in alle andere gevallen beter niet op winterbanden kan rijden.
In geval van dikke sneeuwval zijn blokkerende wielen zelfs in het voordeel. De sneeuw die zich ophoopt voor het blokkerende wiel zorgt juist voor extra frictie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, blokkerende banden hebben een langere remweg.
Het is niet toegestaan omdat het gevaarlijk is om bij staand water met slicks te rijden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:57 schreef B4llistic het volgende:
Waar heb je het over... slicks zijn niet toegestaan op de openbare weg. Heel logisch ook want je word sneller overvallen door een nat wegdek dan door een sneeuw wegdek.
Veel meer dan 2 tot 3 dagen, maar belangrijker: ik rij niet alleen op de snelweg en het lijkt mij sterk dat jij wel uitsluitend op de snelweg rijdt.quote:Dat er 25 dagen sneeuw ligt betekent niet dat dit ook daadwerkelijk op de weg ligt. Hoe lang zijn de snelwegen nou slecht geweest dit jaar.. 2, 3 dagen?
Dus?quote:Overigens zijn de verschillen tussen zomer en winterbanden bij nat wegdek ook maar weinig.
Grappig, zo ziet onze straat er ook al 2 weken uit. Leuk dat conservatieve strooibeleid..quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whoehoe, wat achteraf zeg. De heide bij Soeren en Radio Kootwijk. 2 minuten van de A1 af.
Wel toffe buurt trouwens
Totaal onhandelbaar i.v.t. mijn kleine rally autoquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eens op cursus gaan, mijn vader heeft meer dan 1 miljoen schadevrije zakelijke kilometers gemaakt in MB's, onder alle weersomstandigheden, nog in de tijd dat winterbanden niet bestonden.
Het is toch weer typisch PV om te liegen en te draaien om zijn niet te verdedigen punt overeind te kunnen houden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is wel weer typisch dat DS4, die altijd voor (zijn eigen) vrijheid is, nu om de grote middelen (wetgeving) roept als hij een kans ziet voor een industrie om extra centjes te verdienen.
Het is natuurlijk wel logisch dat een licht autootje met veel gewicht(motor) op de aangedrevenquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:37 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zie het juist vaak precies andersom.
Vorige week zag ik een brak Starletje om een BMW 5 heenrijden bij de pomp omdat de 5 het terrein niet opkwam.
Beton storten (de verdiepingsvloer moet worden gestort) kan niet als het vriest. Zoek maar op.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:02 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
je woont zeker in de randstad dat ze de bouw meteen stil leggen
Kul. Meer dan het dubbele!quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niemand rijdt op zomerbanden. In NL heeft iedereen all-season banden, en winterbanden hebben, als het koud is, slechts 18% meer grip dan all-weathers.
Hoaxquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:37 schreef Cracka-ass het volgende:
Vorige week zag ik een brak Starletje
Ik rij toch al een grote auto van bijna 2000 kilo, een ongelukje overleef je daar wel in met je zomerbanden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het kan ook voor flink minder hoor. Mijn auto is nog geen 500 euro waard, toch geef ik er gerust 1000 euro aan uit om hem te laten repareren. De technische staat en veiligheid van een voertuig waar ik mij in vervoer moet gewoon optimaal zijn. Als je voor een paar honderd euro bereid bent je veiligheid te riskeren ben je volgens mij dom bezig.
Het is echt niet zo dat alle zomerbandrijders weinig rijden en alle winterbandrijders veel rijden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:22 schreef BertV het volgende:
Maar ligt dat aan de band?
Zomerbandrijders zijn weinig-rijders en weinig-rijders zijn over het algemeen slechtere automobilisten. Zeker als de omstandigheden dan ook nog vragen om voertuigbeheersing.
Klopt.... mijn MB zwabberde alle kanten op in verhouding tot mijn startletje. Het is net of zo'n auto 'zweeft' terwijl de starlet gewoon aan het wegdek lijk te klevenquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel logisch dat een licht autootje met veel gewicht(motor) op de aangedreven
wielen meer tractie heeft dan een zware auto met weinig gewicht op de aangedreven wielen.
Het is niet voor niets dat je overal klunzen ziet prutsen met BMW's en Mercedessen in de sneeuw.
Vreemd genoeg kan je dan alles wel weer vlot trekken met een tractor.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |