Voor 31 december al een oliebol eten.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:04 schreef Ewelina het volgende:
Geef mij maar een appelflap. Maar nog liever een oliebol met poedersuiker.
Wie zegt dat ik al een oliebol op heb?quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:05 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Voor 31 december al een oliebol eten.
Is toch heerlijk man zo'n oliebolletje.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik al een oliebol op heb?
Die kramen staan al weer een tijdje in de stad hoorquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:09 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Is toch heerlijk man zo'n oliebolletje.
Die dingen bedoel ik ja. En omg idd, tis beignetsquote:
Waarom doe jij niet mee met de [NOMINATIE] DE FOK! KERST AVATAR WEDSTRIJD ?quote:Op zondag 19 december 2010 13:34 schreef Klipnap het volgende:
Oliebol, Appelflap, Appelbeignets, mij maakt het niets uit, is allemaal even lekker!
Eens per jaar kan toch wel?quote:Op zondag 26 december 2010 00:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Geen, die dingen zijn fokking duur.
Jaaa dit zijn volgens mij dus de 'appelflappen' en idd ranzige kartonnen dingen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:35 schreef Natalie78 het volgende:
Appelbeignets horen inderdaad een gat te hebben en het liefst zelfgemaakt.Die kartonnen dingen van de bakker en supermarkt heten ook zo maar horen die naam niet te hebben.
![]()
[ afbeelding ]
Neehee, geen normale appelflap....zo'n ding wat Natalie78 even hierboven postte noemen ze volgens mij ook wel een appelflap (toch?) en ik vind die dingen echt niet te eten...quote:Op zondag 26 december 2010 16:39 schreef FutureFairytale het volgende:
van appelflappen vind ik het irritant dat de punten alleen bladerdeeg bevat. je moet een paar happen nemen voor je bij de vulling bent..
ik ga voor de appelbeignet! lekker vet ook
zo is het officieel ja. maar iedereen die ik ken noemt beignets ook appelflap , soms best verwarrend.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
Dit is een appelflap.
[ afbeelding ]
- driehoekig
- stukjes appel in bladerdeeg
- gebakken in de oven
Dit zijn idd appelbeignets.
[ afbeelding ]
- rond, vaak met een gat erin
- appelschijf in beslag
- gefrituurd
Niet hetzelfde dus. Zoooo, opgelost.
Die mensen zijn dom.quote:Op maandag 27 december 2010 02:03 schreef loecje het volgende:
[..]
zo is het officieel ja. maar iedereen die ik ken noemt beignets ook appelflap , soms best verwarrend.
quote:Op woensdag 29 december 2010 14:31 schreef Blizzie het volgende:
beignets zijn veeeuuuull lekkerder dan appelflappen
Zijn dat geen doughnuts ?quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
Dit is een appelflap.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ik herinner me appelflappen als die halfzachte dingen die bij de oliebollenkraam liggen en die mijn oma bakte.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:12 schreef Schenkstroop het volgende:
Thunder! Thunder! ThunderBitch! HOOOOOOOOOOOOOO!
Appelflappen hebben een harde korst als ik mij het goed herinner
Nee, dit zijn donuts, zolas we dat in Nederland tegenwoordig spellen:quote:Op woensdag 29 december 2010 15:14 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Zijn dat geen doughnuts ?
In mijn stad worden beignets gemaakt als een half rondje. Zoals een vietnamees pasteitje zeg maar.
Ja, als één vd weinigen in dit topic weet jij het wel. Kudos voor jouquote:Op woensdag 29 december 2010 16:45 schreef Natalie78 het volgende:
Volgens Google en mijzelf ziet een appelflap er zo uit. Die kun je het hele jaar door kopen bij de supermarkt.
[ afbeelding ]
Merci.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, als één vd weinigen in dit topic weet jij het wel. Kudos voor jou.
Klopt.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:49 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Merci.![]()
Maar volgens mij is de rest regionaal bepaald. Met of zonder gat, bladerdeeg of zacht deeg, etc.
Deze zijn toch van de laatste jaren? of vergis ik me daarin?quote:Op woensdag 29 december 2010 16:45 schreef Natalie78 het volgende:
Volgens Google en mijzelf ziet een appelflap er zo uit. Die kun je het hele jaar door kopen bij de supermarkt.
[ afbeelding ]
Appelboljénutsquote:
Haha okay ik moest denken aan een appelbol. Zo'n hele appel met een jasje van een soort deeg er om heen. Die zijn lekker ook.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:04 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Zo noem ik ze al jáááren, klinkt gewoon leuker
Het is verbastering. Net zoiets als dat heel Nederland vindt dat iets "duur kost", "zwaar weegt" of "lekker smaakt".quote:Op woensdag 29 december 2010 16:49 schreef Natalie78 het volgende:
[..]
Merci.![]()
Maar volgens mij is de rest regionaal bepaald. Met of zonder gat, bladerdeeg of zacht deeg, etc.
Toch klinkt 'lekker smaakt' niet raar.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:21 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Het is verbastering. Net zoiets als dat heel Nederland vindt dat iets "duur kost", "zwaar weegt" of "lekker smaakt"._!
Omdat iedereen het zegt, ja. Dat is de definitie van verbasteringquote:Op woensdag 29 december 2010 19:03 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Toch klinkt 'lekker smaakt' niet raar.
Ja dat klopt ook wel, maar ik denk zelf zoiets van "is kan wel lekker smaken of vies smaken". Het komt vast dat iedereen het zegt.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:39 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Omdat iedereen het zegt, ja. Dat is de definitie van verbastering
Iets smaakt goed of is lekker.
Nee, alleen met de feestdagen Net mijn eerste appelflap van het jaar op. Damn! Aanrader, bij de Broodzaak, op stations. Vers en zo lekker!quote:Op woensdag 29 december 2010 21:03 schreef Haque het volgende:
Nu we het toch over appelflappen hebben, eten jullie die dingen alleen in december of door het hele jaar?
Nee toch? Dat zijn die ronde gesuikerde dingen die je het hele jaar door kan kopen, toch? Hoe heten ze nou...quote:Op donderdag 30 december 2010 14:14 schreef Daywalk3r het volgende:
In appelbeignets zit toch ook vaak room bij in?
Ah ik heb Brabantse ouders, dat verklaart het waarschijnlijk (woon zelf in Gelderland).quote:Op woensdag 29 december 2010 18:59 schreef Blossom86 het volgende:
Vroeger woonde ik in Gelderland, daar waren die ronde dingen met gaten appelflappen.
Hier in brabant zijn het beignets.
Dit klopt nog steeds.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik at voor het eerst in mijn leven een appelbeignet op 29 december 2006.
Dezequote:Op zaterdag 25 december 2010 19:35 schreef Natalie78 het volgende:
Appelbeignets horen inderdaad een gat te hebben en het liefst zelfgemaakt.Die kartonnen dingen van de bakker en supermarkt heten ook zo maar horen die naam niet te hebben.
![]()
[ afbeelding ]
Het is andersom.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:12 schreef Karina het volgende:
Voor mij is een flap zo een rond ding met een gat erin, wat je in de frituurpan maakt en een beignet een driehoekig ding met suiker erop.
De flappen vind ik het lekkerst, maar bij de oliebollenkraam helaas zelden te krijgen.
Zoals mijn vader ze bakt zijn ze zo slap dat je er mee kunt flappenquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:35 schreef Sjeen het volgende:
Ik ken werkelijk niemand die die onderste appelflappen noemt, het ziet er toch ook niet uit als een flap? In tegenstelling tot dat ding erboven, dat is een echte flap
quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:35 schreef Sjeen het volgende:
Ik ken werkelijk niemand die die onderste appelflappen noemt, het ziet er toch ook niet uit als een flap? In tegenstelling tot dat ding erboven, dat is een echte flap
Die onderste, die alleen pepernoten heten maar het niet zijn, zijn behoorlijk smerig.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:26 schreef Vandaag... het volgende:
Die is simpel
Kruidnoot:![]()
[ afbeelding ]
Pepernoten:![]()
[ afbeelding ]
Dat maakt het eigenlijk alleen nog maar onduidelijker ...quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
Maakt dit meer duidelijk?
http://www.google.nl/imag(...)sa=1&q=appelbeignets
http://www.google.nl/imag(...)0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0
Zo is dat.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:39 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat maakt het eigenlijk alleen nog maar onduidelijker ...
Maar het merendeel van de afbeeldingen bij de appelflap is dat driehoekige ding en het meerendeel van de afbeelding bij de appelbeignet is het ronde ding.
Zoals het hoort.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:54 schreef bulbjes het volgende:
[..]
En dan heb je nog deegdingen met appel en suiker ZONDER gat en ZONDER driehoekvorm...deze zijn meestal ook alleen met oud en nieuw te krijgen en ik vind ze vreselijk ranzig (smaken melig en word er altijd misselijk van). Hoe deze heten weet ik dus niet.
Volgens mij noemt men ze appelflappen. Misschien dat de mensen uit bepaalde delen van het land de appelbeignets (donutvorm) niet kennen en met oud en nieuw alleen deze dingen eet.
Hai Chantalquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
Dit is een appelflap.
[ afbeelding ]
- driehoekig
- stukjes appel in bladerdeeg
- gebakken in de oven
[ afbeelding ]
- rond, vaak met een gat erin
- appelschijf in beslag
- gefrituurd
Niet hetzelfde dus. Zoooo, opgelost.
wat er is dan onduidelijk aan?quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:39 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat maakt het eigenlijk alleen nog maar onduidelijker ...
Maar het merendeel van de afbeeldingen bij de appelflap is dat driehoekige ding en het meerendeel van de afbeelding bij de appelbeignet is het ronde ding.
Zoals het hoort.
Ik was nog niet helemaal wakker vanmorgen. Heb het gecorrigeerd. Bedankt Specularium!quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:37 schreef Specularium het volgende:
Appelvlappen? Maak het nog moeilijker.
Dat noem ik dus ook appelbeignets. Die dingen met een gat erin appelbeignets uit beslag, en deze uit (blader)deeg.quote:Op maandag 31 oktober 2011 02:05 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Jup die ja. Vind ze niet echt te hachelen. Hoe heten deze dingen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |