quote:Op donderdag 16 december 2010 10:29 schreef Beardy het volgende:
(vond Wolfmother trouwens net Black Sabbath, en ik was niet de enige)
Al 100 keer gehoord, maar dit soort muziek blijft leuk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 07:44 schreef female81 het volgende:
Een nieuwe, met een dik Frans accent. Met het risico dat het een beetje doodslaat in deze tijd van het jaar:
Mwah. Ik houd erg van techno, maar dit vind ik toch eentonig en saai. Geen bagger en geen pareltje, daarom niet gestemd.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:51 schreef psaexorp het volgende:
We gooien het eens over een andere boeg vandaag
[ afbeelding ]
Stem -> bagger of pareltje
[ afbeelding ]
meter
Hmm, niet onaangenaam, maar te nietszeggend om als parel te kunnen worden bestempeld.quote:Op donderdag 16 december 2010 08:12 schreef ranja het volgende:
Nieuw topic, nieuw plaatje. Dit keer een jong engels bandje met hun debuutsingle. Van deze stijl kunnen er nooit genoeg zijn.
Ramona - How Long
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Klinkt wel redelijk, niet bijzonder genoeg voor het etiket parel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 07:44 schreef female81 het volgende:
Een nieuwe, met een dik Frans accent. Met het risico dat het een beetje doodslaat in deze tijd van het jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Lekker, parel.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:51 schreef psaexorp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Vind er weinig aan, bagger.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:32 schreef Paul-89 het volgende:
Omdat de vorige plaat een 'foutje' was voel ik me geneigd om een nieuwe te plaatsen. En dat doe ik dus ook.
Met een vrolijk pop/folk nummer van Engelsman Frank Turner.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Bijzonderquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:36 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hmm, niet onaangenaam, maar te nietszeggend om als parel te kunnen worden bestempeld.
[..]
Klinkt wel redelijk, niet bijzonder genoeg voor het etiket parel.
[..]
Lekker, parel.
[..]
Vind er weinig aan, bagger.
Geen pareltje maar bagger is een stap te ver. Het klinkt aardig maar het raakt mij niet dus als ik toch moet stemmen dan wordt het "bagger".quote:Op zondag 19 december 2010 00:56 schreef TUFKAL het volgende:
Oke september, maar onbekende band. I like it
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Oh, oops, ik zie nu pas de fout.quote:
Bagger, matige stem, matige productie en zwakke compositie.quote:Op donderdag 16 december 2010 08:12 schreef ranja het volgende:
Nieuw topic, nieuw plaatje. Dit keer een jong engels bandje met hun debuutsingle. Van deze stijl kunnen er nooit genoeg zijn.
Ramona - How Long
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Bagger, als je in een andere taal wilt zingen doe het dan goed of desnoods bewust "verkeerd".quote:Op vrijdag 17 december 2010 07:44 schreef female81 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Eentonige meuk. Ik kan het moeilijk verteren.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:51 schreef psaexorp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Pareltje.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:32 schreef Paul-89 het volgende:
Omdat de vorige plaat een 'foutje' was voel ik me geneigd om een nieuwe te plaatsen. En dat doe ik dus ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Afschuwelijk. Typisch hedendaags talentloos product dat een kans krijgt door een onverzadigbare markt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:32 schreef Paul-89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ook niet.quote:Op zondag 19 december 2010 00:56 schreef TUFKAL het volgende:
Oke september, maar onbekende band. I like it
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Nee.quote:Op maandag 20 december 2010 05:00 schreef female81 het volgende:
Volgende; vrij electronisch en poppy dit keer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Wat is er dan zo talentloos aan en wat je jouw eigen smaak qua muziek eigenlijk ?quote:Op maandag 20 december 2010 10:40 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Afschuwelijk. Typisch hedendaags talentloos product dat een kans krijgt door een onverzadigbare markt.
Je hoort er aan alle kanten vanaf dat er absoluut niet over nagedacht is. Goede muziek heeft jarenlang gerijpt in de ziel en komt dan in een abrubte spontane explosie tot een hoogtepunt.quote:Op maandag 20 december 2010 15:47 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Wat is er dan zo talentloos aan en wat je jouw eigen smaak qua muziek eigenlijk ?
quote:Op maandag 20 december 2010 17:43 schreef Paul-89 het volgende:
Oké duidelijk, jij hebt een totaal andere muziekbeleving dan ik.
Ik ben nogal snel tevreden als het lekker klinkt/melodieus is en heb ook niet heel veel verstand van echt talent/kwaliteit.
Ik was nogal laat met muziek, maar ik kan je zeggen dat ik met dezelfde muziek ben opgegroeidquote:Op maandag 20 december 2010 18:16 schreef Paul-89 het volgende:
Ik ken je leeftijd niet maar ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.
Ik ben opgegroeid met eigenlijk gewoon slechte muziek : Backstreet Boys, Spice Girls, Hakken muziek, etc. etc.
Dan stel je daarna niet meer zo snel eisen.![]()
Maar ik ben wel heel erg uitgebreid in mijn smaak zo kan ik op Vrijdagavond zomaar BBC radio1 luisteren waar de nieuwste Drum en Bass voorbij komt maar ik kan bijvoorbeeld ook weer genieten van bijvoorbeeld Tori Amos.
Ok, dan moet ik maar eens goed gesprek beginnen met mijn ouders.quote:Op maandag 20 december 2010 18:21 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik was nogal laat met muziek, maar ik kan je zeggen dat ik met dezelfde muziek ben opgegroeid.
Tja en dit is je nummer 1 single?quote:Op maandag 20 december 2010 18:32 schreef wallofdolls het volgende:
Mijn moeder begon op m'n 11e met me Marco Borsato en andere wanstaltige hits uit de top-40 aan te smeren. Toen besloot ik een paar jaar later: ik moet toch koste wat kost betere muziek vinden.
Geen pareltje.quote:Op maandag 20 december 2010 05:00 schreef female81 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Slecht gezongen met een irritante stem, muziek bestaat uit een aantal ongeinspireerd aan elkaar geplakte kutsamples.quote:Op maandag 20 december 2010 05:00 schreef female81 het volgende:
Het woord snob wordt vooral gebruikt voor mensen die hun domheid niet kunnen verbergerenquote:Op maandag 20 december 2010 19:46 schreef Fokski het volgende:
[..]
Tja en dit is je nummer 1 single?
Klinkt een beetje alsof ze alles maar in een liedje proberen te gooien. Soms is simpel beter maar wellicht is dat liedje van Frank Turner niet snob genoeg voor je.
Waar komen die samples dan vandaan? Als iemand zoiets zegt, ben ik geneigd om naar het origineel te willen luisteren.quote:Op maandag 20 december 2010 20:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Slecht gezongen met een irritante stem, muziek bestaat uit een aantal ongeinspireerd aan elkaar geplakte kutsamples.
Pareltje dus.
Nou, ik was een paar jaar eerder ingestapt, heb stevige eurohouse-roots, en sommige van die liedjes waren achteraf gezien enorm bagger - sommige ook niet, maar toch. Er is daarna altijd een commerciële ondertoon gebleven qua muzieksmaak (zelfs al gaat die smaak inmiddels vele kanten op). Maar reken maar dat ik, ondanks die muzikale roots en de duidelijke gevolgen ervan, eisen heb. Hele hoge zelfs.quote:Op maandag 20 december 2010 18:16 schreef Paul-89 het volgende:
Ik ken je leeftijd niet maar ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.
Ik ben opgegroeid met eigenlijk gewoon slechte muziek : Backstreet Boys, Spice Girls, Hakken muziek, etc. etc.
Dan stel je daarna niet meer zo snel eisen.![]()
De lat bij Oor en VPRO ligt dan ook totaal niet hoog. Dat is voor mensen die alles "leuk" vinden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 05:20 schreef female81 het volgende:
[..]
Waar komen die samples dan vandaan? Als iemand zoiets zegt, ben ik geneigd om naar het origineel te willen luisteren.
Daar is trouwens al menig nummer door 'vermoord', door er op een gegeven moment achter te komen dat het ongeïnspireerd jatwerk was. Goed sampelen is een kunst.
[..]
Nou, ik was een paar jaar eerder ingestapt, heb stevige eurohouse-roots, en sommige van die liedjes waren achteraf gezien enorm bagger - sommige ook niet, maar toch. Er is daarna altijd een commerciële ondertoon gebleven qua muzieksmaak (zelfs al gaat die smaak inmiddels vele kanten op). Maar reken maar dat ik, ondanks die muzikale roots en de duidelijke gevolgen ervan, eisen heb. Hele hoge zelfs.
De lat ligt bij mij zelfs nog hoger dan bij veel mensen met een typische Vpro/Oor-verantwoorde smaak, zoals ik dat altijd noem. Alleen verwacht je dat bij een liefhebber van ietwat luchtige muziek niet zo snel, en gaat het bij mij eerder om een 'goed gevoel' dan om diepzinnige teksten.
Maar goed... wie post de volgende?
Gast, je komt in dit topic over als een enorme muzieksnob, dat valt niet te ontkennen. Dus niet zo janken als je zelf met uitspraken komt als "Sommige mensen hebben wat minder eisen".quote:Op maandag 20 december 2010 23:53 schreef wallofdolls het volgende:
Het woord snob wordt vooral gebruikt voor mensen die hun domheid niet kunnen verbergeren.
Ik geef 1 keer een uitleg over wat ik van een nummer vind en ik kom over als een muzieksnobquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:05 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Gast, je komt in dit topic over als een enorme muzieksnob, dat valt niet te ontkennen. Dus niet zo janken als je zelf met uitspraken komt als "Sommige mensen hebben wat minder eisen".
Na 3 keer luisteren weet ik het nog steeds niet. Het zou zomaar een pareltje kunnen worden, maar er hoeft maar dit mis te gaan en het wordt een draak van een nummer. Het luistert een beetje als een demo namelijk. Potentie heeft het wel en daarom net aan parel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:11 schreef n8n het volgende:
toch iets anders, gehoord op TweeTakt. Helaas is de geluidskwaliteit bedroevend, heeft een sterke indruk op me achter gelaten.
One Trick Pony, Mushrooms
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Helaas niet zover ik weet, live klonk het loepzuiver. Was erg verrast.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:29 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Na 3 keer luisteren weet ik het nog steeds niet. Het zou zomaar een pareltje kunnen worden, maar er hoeft maar dit mis te gaan en het wordt een draak van een nummer. Het luistert een beetje als een demo namelijk. Potentie heeft het wel en daarom net aan parel.
Is er ook een betere opname van?
Niet zo heel ruig veel. Kaartjes van 30 euro kan ik voorlopig niet al te vaak betalen, dus het is behelpen. Meestal ga ik naar het Bimhuis, omdat je daar veel kans op kwaliteit hebt, voor een redelijke prijs.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:23 schreef Thijsssss het volgende:
Met zo'n grote groep meezingen is voor mij ook deel van mijn muziekbelevingEen artiest live zien en horen vergroot bij mij meestal de liefde voor een plaat nog meer. Bezoek jij vaak concerten Wallofdolls?
In het Bimhuis speelt helaas niet echt veel dat mij het fietstochtje naar Centraal waard maakt. Maar als ik zo blader door het programma, zie ik ook niet echt veel optredens voor onder de ¤ 15,-. In Paradiso en Melkweg zijn juist wel veel concerten die in deze prijsklasse vallen en hebben daardoor ook meer mijn voorkeur.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:36 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Niet zo heel ruig veel. Kaartjes van 30 euro kan ik voorlopig niet al te vaak betalen, dus het is behelpen. Meestal ga ik naar het Bimhuis, omdat je daar veel kans op kwaliteit hebt, voor een redelijke prijs.
Wat betreft beleving. Ik was laatst naar Grinderman en toen dacht ik echt van, hmmm ja, ik vond de cd toch beter. Vaak vind ik improvisatiemuziek dan ook nog wel even wat beter geschikt voor live concerten. De meeste cd's zijn al zo goed geproduceerd dat live naspelen weinig toevoegt.
Sommige mensen hebben andere eisen. Misschien zijn ze gewoon minder pessimistisch?quote:Op maandag 20 december 2010 17:51 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
![]()
Ik hak er altijd wat met de botte bijl in en jij bent echt een van de weinigen die daar niet op hapt.
Maar inderdaad. Het klinkt heel overdreven, maar ik wil dat hele emotionele proces terughoren (optimistisch of pessimistisch, maar meestal kom dat neer op pessimistisch) in een liedje. Sommige mensen hebben wat minder eisen.
Klopt, maar liever ietsje meer betalen voor iets dat ik zeker weten goed vind dan voor iets dat ik niet zo goed vind en dan misschien live wel een klein beetje beter ga vinden. Uiteraard is het heel mooi als het live uit de bocht vliegt. Dat is het mooiste aan muziek. Maar de meeste bands zijn daar niet toe in staat.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:48 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
In het Bimhuis speelt helaas niet echt veel dat mij het fietstochtje naar Centraal waard maakt. Maar als ik zo blader door het programma, zie ik ook niet echt veel optredens voor onder de ¤ 15,-. In Paradiso en Melkweg zijn juist wel veel concerten die in deze prijsklasse vallen en hebben daardoor ook meer mijn voorkeur.
Juist omdat platen zo 'goed' zijn geproduceerd vind ik dat een live optreden juist net dat beetje extra kan geven. De meeste platen zijn zo 'clean' gemaakt dat het de emotie voor mij een beetje weghaalt. Live een valse toon horen is daarom soms ook wel lekker
Ik heb torenhoge eisen. Ik denk niet dat er veel mensen zoveel eisen aan muziek stellen als ik. Dan laat ik nog even totaal in het midden of dat mijn objectieve kijk op muziek verbetert danwel verslechtert of dat ik dan een superieure smaak zou hebben. Dat is ook niet relevant.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben andere eisen. Misschien zijn ze gewoon minder pessimistisch?
Arme jongen toch, meteen op de man spelen... wat eeuwig zonde. Dat je een andere muziekbeleving hebt is evident, het is alleen zo jammer dat je deze niet goed onder woorden kunt brengen en meteen overkomt als iemand die zijn eigen muzieksmaak perfect vindt en neerkijkt op anderen omdat "zij minder eisen stellen dan ik". En dat je nu meteen je toevlucht zoekt in termen als "zwakzinnig" en "mongooltjes" pleit niet echt in je voordeel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:12 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik geef 1 keer een uitleg over wat ik van een nummer vind en ik kom over als een muzieksnob. Dat jij weigert om over muziek na te denken is jouw probleem. Ik doe dat graag en, zoals Paul-89 terecht opmerkt: "jij hebt een totaal andere muziekbeleving dan ik". Daar ging het uiteindelijk om.
Kom dan niet met zwakzinnige praatjes over snobbisme. Dat is zielig gejammer van mensen die zich miskend voelen.
Edit:
ik heb trouwens ook geen zin meer om elke keer dat ik mijn mening ventileer, wat me niet geheel onvermijdelijk lijkt in dit topic, te gaan reageren op mongooltjes die zich meteen aangevallen voelen op hun muzieksmaak. Doe dan mee met dit topic en geef zelf je mening.
Ik ga mezelf niet conformeren om tere zieltjes als die van jou te ontzien. Als ik iets kut vind presenteer ik dat als feit. Dat zgn feit is voor mij een feit, wat jij er mee doet moet jij weten. Dat jij jezelf meteen aangevallen voelt is jouw probleem. Iedereen snapt dat mijn mening geen feit is, behalve jij.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:05 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Arme jongen toch, meteen op de man spelen... wat eeuwig zonde. Dat je een andere muziekbeleving hebt is evident, het is alleen zo jammer dat je deze niet goed onder woorden kunt brengen en meteen overkomt als iemand die zijn eigen muzieksmaak perfect vindt en neerkijkt op anderen omdat "zij minder eisen stellen dan ik". En dat je nu meteen je toevlucht zoekt in termen als "zwakzinnig" en "mongooltjes" pleit niet echt in je voordeel.
Overigens een dikke bagger voor de manier waarop ze in die camera kijkt...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:35 schreef n8n het volgende:
[..]
Helaas niet zover ik weet, live klonk het loepzuiver. Was erg verrast.
Het gaat er niet alleen om dat je het als feit presenteert, maar ook dat je muziekbeleving zover rationaliseert dat er maar één waarheid kan zijn; die van jou. En dat gaat zó in tegen mijn idee van muziek dat ik er wel iets van móét zeggen. Muziek is een kwestie van smaak en beleving en het is dus mogelijk dat mensen hier anders over denken als jij... laat dat een understatement zijn. En dat heeft dus niets met mijn tere zieltje of met Frank Turner te maken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:09 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik ga mezelf niet conformeren om tere zieltjes als die van jou te ontzien. Als ik iets kut vind presenteer ik dat als feit. Dat zgn feit is voor mij een feit, wat jij er mee doet moet jij weten. Dat jij jezelf meteen aangevallen voelt is jouw probleem. Iedereen snapt dat mijn mening geen feit is, behalve jij.
Je kunt toch ook de eis stellen, als het ware, dat je een liedje (uitzonderlijk) mooi/leuk moet vinden om het vrijwillig op te gaan zetten?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:24 schreef marcodej het volgende:
Eisen stellen aan muziek? Je vind toch gewoon iets mooi of niet?
Omdat ik het niets vind, is het te "moeilijk" voor me? Wat je moet snappen is dat niet iedereen dezelfde voorkeuren heeft. Als je zo gemakkelijk iets afserveerd met vage kreten dan moet je ook tegen enige repliek daarop kunnen. Dat je in dit topic verwijst naar je voorkeuren is de reden dat ik een kijkje heb genomen en dan begin ik bovenaan je lijste. Je bevestigt tevens zelf waarom je met recht een muzieksnob genoemd mag worden. Dat je stelt dat de rest het verkeerd heeft en sommige muziek gewoonweg te moeilijk is voor anderen. Ik ben gewoon niet slim genoeg om het snappen en jij bent zo verheven en verlicht.quote:Op maandag 20 december 2010 23:53 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het woord snob wordt vooral gebruikt voor mensen die hun domheid niet kunnen verbergeren. Ik snap uberhaubt niet wat mijn nummer 1 "single" in godsnaam met dit topic te maken heeft, maargoed, ik mag je feliciteren, je hebt 1 van de drie nummers die te moeilijk voor jou zijn gevonden.
Ach de rest van je lijstje is simpel genoeg voor de gewone stervelingen. Duidelijk.quote:Als je je ogen uit je broekzak had gehaald had je ook wel gezien dat de rest vooral hele beschaafde popmuziek is, in de traditie die Frank Turner graag wil voortzetten.
Ach het is niet dat de rest een andere smaak kan hebben maar dat anderen zich gewoonweg niet zo als jij over die geweldige nummers die jij kent nagedacht hebben.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:12 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik geef 1 keer een uitleg over wat ik van een nummer vind en ik kom over als een muzieksnob. Dat jij weigert om over muziek na te denken is jouw probleem. Ik doe dat graag en, zoals Paul-89 terecht opmerkt: "jij hebt een totaal andere muziekbeleving dan ik". Daar ging het uiteindelijk om.
Nee, praatjes over mongooltjes dat zijn mij toch uitingen van verlichte geesten.quote:Kom dan niet met zwakzinnige praatjes over snobbisme. Dat is zielig gejammer van mensen die zich miskend voelen.
Jij bent degene die nog het meest aangevallen en agressief reageert.quote:Edit:
ik heb trouwens ook geen zin meer om elke keer dat ik mijn mening ventileer, wat me niet geheel onvermijdelijk lijkt in dit topic, te gaan reageren op mongooltjes die zich meteen aangevallen voelen op hun muzieksmaak. Doe dan mee met dit topic en geef zelf je mening.
Dude, Paul vraagt mij om toelichting. Ik licht toe. Vervolgens concludeert Paul dat wij op een andere manier muziek beleven. Een prima conclusie aangezien er geen waardeoordeel uit voortvloeit. Toen waren wij het allang met elkaar eens dat ik niet de impressie wilde wekken boven iedereen te staan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:30 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om dat je het als feit presenteert, maar ook dat je muziekbeleving zover rationaliseert dat er maar één waarheid kan zijn; die van jou. En dat gaat zó in tegen mijn idee van muziek dat ik er wel iets van móét zeggen. Muziek is een kwestie van smaak en beleving en het is dus mogelijk dat mensen hier anders over denken als jij... laat dat een understatement zijn. En dat heeft dus niets met mijn tere zieltje of met Frank Turner te maken.
Prima, dan leg jij in jouw woorden uit wat jij van dat nummer vind, ontopic. Dan troef je me af. Nu loop je sneu off-topic mijn muziek af te zeiken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:05 schreef Fokski het volgende:
[..]
Omdat ik het niets vind, is het te "moeilijk" voor me? Wat je moet snappen is dat niet iedereen dezelfde voorkeuren heeft. Als je zo gemakkelijk iets afserveerd met vage kreten dan moet je ook tegen enige repliek daarop kunnen.
Waarom verwees ik daar ook alweer naar... ohja, omdat Paul daarom vroegquote:Dat je in dit topic verwijst naar je voorkeuren is de reden dat ik een kijkje heb genomen en dan begin ik bovenaan je lijste.
Jij loopt te miepen over dat dat nummer zo'n wirwar aan stijlen is. Toevallig het enige nummer in mijn lijst dat op die manier is opgebouwd. Maar nee, volgens jou staat dat nummer model voor mijn hele smaak. En dan nog is dat gegeven totaal irrelevant in de discussie waarom ik dat nummer van Frank Turner veel beroerder vind dan nummers van gelijke simpliciteit.quote:Dat je stelt dat de rest het verkeerd heeft en sommige muziek gewoonweg te moeilijk is voor anderen. Ik ben gewoon niet slim genoeg om het snappen en jij bent zo verheven en verlicht.
Doe normaal man, mijn lijstje is gewoon een hele mainstream lijst. Jij begint te janken over dat ik een snob ben op basis van dat Mars Volta nummer, even vergetende dat de rest van de lijst totaal anti-snob isquote:Ach de rest van je lijstje is simpel genoeg voor de gewone stervelingen. Duidelijk.
Ik geniet van muziek door er over na te denken, iemand anders door er juist heel fris naar te luisteren. Ik snap je hele probleem niet hoorquote:Ach het is niet dat de rest een andere smaak kan hebben maar dat anderen zich gewoonweg niet zo als jij over die geweldige nummers die jij kent nagedacht hebben.
Jouw probleem is dat je jezelf te serieus neemtquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:09 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik ga mezelf niet conformeren om tere zieltjes als die van jou te ontzien. Als ik iets kut vind presenteer ik dat als feit. Dat zgn feit is voor mij een feit, wat jij er mee doet moet jij weten. Dat jij jezelf meteen aangevallen voelt is jouw probleem. Iedereen snapt dat mijn mening geen feit is, behalve jij.
Ik ben ook graag serieus met muziek luisteren bezig, dus dat komt goed uitquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je jezelf te serieus neemt
Edit: maar troost je: je bent lang niet de enige hier
Het is zo jammer dat je wéér op de persoon moet gaan spelen terwijl we best op een normale wijze hier uit zouden kunnen komen, maar dit is mijn laatste post hieromtrent. Jij beweegt je in dit soort topics wel vaker als een olifant in een porseleinkast en zoals ik aangaf (de oplettende lezer had 't al gezien) kon ik het nu niet nalaten om te reageren.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:06 schreef wallofdolls het volgende:
Bovendien geef ik daar nog expliciet aan: "jij bent een van de weinigen die niet hapt" Vervolgens kom jij daar als spuit 11 aan en hapt toch nog. Dan ben je of stekeblind, of heel dom.
Dichterbij een pareltje dan een baggeraar dus het mag wel blijven.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:01 schreef wallofdolls het volgende:
Mooi, ik kwam net een nieuwe van Omar Rodriguez tegen. Eergisteren uitgebracht.
http://omardigital.rodrig(...)ngular-el-extranjero
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ik vind het overigens wel een pareltje, maar niet zo overduidelijk zoals ik het van eerdere nummers van hem vond. Die zang is een beetje vervelend, over het hele album heen.
Kutmuziek.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:01 schreef wallofdolls het volgende:
Mooi, ik kwam net een nieuwe van Omar Rodriguez tegen. Eergisteren uitgebracht.
http://omardigital.rodrig(...)ngular-el-extranjero
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ik vind het overigens wel een pareltje, maar niet zo overduidelijk zoals ik het van eerdere nummers van hem vond. Die zang is een beetje vervelend, over het hele album heen.
Tof, ik hou wel van die disco electro shizz.quote:Op donderdag 23 december 2010 02:00 schreef Captain_MeatBone het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Is ondertussen al best oud weer, toch?quote:Op donderdag 23 december 2010 02:00 schreef Captain_MeatBone het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Tof, pareltje.quote:Op donderdag 23 december 2010 02:00 schreef Captain_MeatBone het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
quote:Op donderdag 23 december 2010 14:23 schreef Paul-89 het volgende:
De bedoeling is om maar 1 nummer per 24 uur te posten.
Die stem verpest het geheel. Verder is hij trouwens ook niet bijzonder. Bagger gestemd.quote:Op donderdag 23 december 2010 02:00 schreef Captain_MeatBone het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Leuk liedje, wel een beetje gedateerd qua sound, maar de clip maakt alles weer goed.quote:Op maandag 27 december 2010 21:03 schreef ranja het volgende:
Een van de eerste releases van 2011 is van een singer/songwriter uit Glasgow, Emma's Imagination.
Kerstdagen, sommige mensen hebben levens.quote:
Kan ik wel waarderen, pareltje.quote:Op maandag 27 december 2010 21:03 schreef ranja het volgende:
Een van de eerste releases van 2011 is van een singer/songwriter uit Glasgow, Emma's Imagination.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Wees niet bang het is geen typische pwieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep zorn muziekquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:16 schreef belsen het volgende:
Zorn deugt, ik zal er niet naar luisteren, maar het deugt wel, dus toch maar pareltje.
Niet genoeg nee, bagger dusquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:32 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Wees niet bang het is geen typische pwieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep zorn muziek
Verre van spannend, ze heeft het trucje niet door.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:47 schreef OVchipkaart het volgende:
Mevrouw Zola Jesus met het nummer Night van haar album stridulum II (al wel van augustus dus misschien wat oud sorry)
Het Fever Ray truukje ?quote:Op woensdag 29 december 2010 11:48 schreef belsen het volgende:
[..]
Verre van spannend, ze heeft het trucje niet door.
Nee, het trucje om in een eigenlijk te simpel slepend nummer een spannende opbouw te krijgen.quote:
Eigenlijk moet ik je daar wel gelijk in geven het is een beetje wat het album mist een paar climaxen ofzo.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:11 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, het trucje om in een eigenlijk te simpel slepend nummer een spannende opbouw te krijgen.
Best geinig, pareltje.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:16 schreef belsen het volgende:
De eerste van 2011: The Royal Republic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Wat een faalband. Bagger.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:16 schreef belsen het volgende:
De eerste van 2011: The Royal Republic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Het zal aanslaan bij de pubermeisjes en bij de chicks die sk8terboiiiii ook zo geweldig vonden. Ik vind het persoonlijk ruk.quote:Op maandag 3 januari 2011 09:09 schreef ranja het volgende:
De eerste single van haar nieuwe album is binnenkort uit, hier alvast de premiere in een tv optreden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ja, en ja.quote:Op maandag 3 januari 2011 09:34 schreef Grobbel het volgende:
Ze staat daar ook gewoon een potje te playbacken.En wordt ze daar nu aangekondigd door Fergie?
Echt niet? Spike en Jamie zouden er zo bij kunnen gaan zitten.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:42 schreef belsen het volgende:
Ik heb de vergelijking met Di-rect al meer gehoord, maar ik hoor het niet.
Ze is inmiddels 26 en komt nog met van die pubermuziek.quote:Op maandag 3 januari 2011 09:09 schreef ranja het volgende:
De eerste single van haar nieuwe album is binnenkort uit, hier alvast de premiere in een tv optreden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Nee het is het niet voor mij.quote:Op maandag 3 januari 2011 09:09 schreef ranja het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
quote:Wat is de bedoeling?
Een paar keer in de week wordt er hier een nummer gepost, laten we proberen nooit meer dan 1 per dag te posten, om ook nog een beetje de diepte in te gaan. Je kunt stemmen of je het bagger of een pareltje vindt. Natuurlijk is het nog leuker als je ook post waarom.
Ja, door mij een x-aantal weken geleden.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:26 schreef Felagund het volgende:
Deze laatste is volgens mij ook al eerder gepost.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:33 schreef friekin_ het volgende:
Ik gooi er ook 1 in. Ik heb 'm al flink lopen pluggen overal, maar toch..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Had ik moeten weten, in ieder geval zijn we het erover eens dat het een pareltje isquote:Op maandag 3 januari 2011 18:48 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ja, door mij een x-aantal weken geleden.
[..]
Hiervoor stem ik nu al op pareltje, Zola Jesus is tof.quote:
Niet veel mis mee, maar ik vind het gewoon saai. Saaie bagger.quote:
En het klinkt als Mary Jane's last dance/Dani California.quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:28 schreef ranja het volgende:
Saai, sloom, gebeurt zowat niks dus bagger.
Erg lekker gitaardeuntje, maar dan komt er weer zo'n nietszeggende stem overheen. Misschien even een nachtje over slapen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:03 schreef Arn0 het volgende:
Al enkele maanden oud maar denk niet dat velen hem kennen dus bij deze:
"And a Smith's t-shirt doesn't make you a poet"![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ik vind het een parel, maar dit past ook in mijn straatje qua muzieksmaak. Wel opvallend hoe veel SMD is veranderd ten opzichte van vroeger toen het nog Simian was.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:56 schreef Fascination het volgende:
Simian Mobile Disco heeft een nieuw album uit. Dit album betekent een stijlbreuk met eerdere albums, waarop de nummers meer pop-gericht zijn. De absolute knaller van dit album is wat mij betreft 'Hákarl', ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Nogal ja. Heb hun eerste, redelijk trippy psychelectropop plaat nog in de kast staan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:07 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Ik vind het een parel, maar dit past ook in mijn straatje qua muzieksmaak. Wel opvallend hoe veel SMD is veranderd ten opzichte van vroeger toen het nog Simian was.
Als het goed is komt er dit jaar een nieuwe Black Ghosts album, waar de ex-zanger van Simian de helft van is (samen met Fake Blood).quote:
Dit doet het hem niet voor mijquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:56 schreef Fascination het volgende:
Simian Mobile Disco heeft een nieuw album uit. Dit album betekent een stijlbreuk met eerdere albums, waarop de nummers meer pop-gericht zijn. De absolute knaller van dit album is wat mij betreft 'Hákarl', ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Deze ook niet...Heb dezelfde mening als phoenixbirdyquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:03 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Nee, ook niets voor mij, ik krijg de kriebels van dit soort muziek. Ik kan het niet uitleggen, de oude nummers die Grobbel posttequote:Op donderdag 6 januari 2011 17:56 schreef Fascination het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ik heb hetzelfde als wallofdolls, die stem irriteert mij, doet mij aan de zanger van de Kooks denken, waar ik ook niks mee heb.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:03 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Deze is wel fijn, mooie volle muziek,. een beetje melancholisch. De enige parel voor mij die hier tussen stond.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:21 schreef Moody het volgende:
Ik ben erg gecharmeerd van een album van een jaar of 6 geleden; Volcano & Heart van de band Coral Sea. Met name dit nummer illustreert de kwaliteit van dit album:
Kans is groot dat je het niet kent, dus ik ben benieuwd wat de meningen zijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Oh deze hebben we ook nog...Ook bagger....Maar deze komt nog het meest in de buurt bij parel....maar het is zo eentonig en ik heb het niet zo met Noah and the Whale...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:28 schreef Paul-89 het volgende:
Als ik hier zo de afgelopen weken het commentaar van jan en alle man heb gelezen verwacht ik niet dat deze hoog gaat scoren, maar omdat ik hemzelf wel aardig vind plaats ik hem toch.
En ja hij heeft wat weg van Lola van The Kinks. Ik ben benieuwd..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Het kan voor mij niet Amerikaans genoeg klinken!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 02:59 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Dit is geheel persoonlijk natuurlijk, maar ik vind de sound té amerikaans en daar knap ik ontzettend op af bij muziek..
Dat is ook precies het probleem wat ik met the Decemberists heb meestal...Ook dit album vind ik meer van hetzelfde...(en in het geval van Beregd te weinig een 'album-album')quote:Op zaterdag 8 januari 2011 08:16 schreef Grobbel het volgende:
Op zich wel een liefhebber van The Decemberists. Vier platen van ze in de kast, vijf keer live gezien en zo. Dit nummer doet me echter helemaal niks. Flauwe herhaling van zetten, ze kunnen veel beter dan R.E.M. na te spelen.
Jij hebt gewoon geen smaakquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:31 schreef wallofdolls het volgende:
Eerste 5 seconden: heel erg bagger...
Haha zo kan je het ook zien ^^quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:42 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Als dit betekent dat ik geen smaak heb, ben ik erg blij dat ik geen smaak heb.
Hier hoor ik dan alleen maar Oasis in...wel een erge gelijkenis (niet vreemd natuurlijk)quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:24 schreef Elusive het volgende:
ik vind het meer op bruce springsteen - lucky town lijkenmaar dat boeit niet, zo kan je elk stukje muziek wel met elkaar vergelijken... ben alleen niet zo weg van die stem, geen bagger maar ook geen pareltje
nieuwe dag, nieuwe muziek
dit is de 1ste officiële single van Beady Eye
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:24 schreef Elusive het volgende:
ik vind het meer op bruce springsteen - lucky town lijkenmaar dat boeit niet, zo kan je elk stukje muziek wel met elkaar vergelijken... ben alleen niet zo weg van die stem, geen bagger maar ook geen pareltje
nieuwe dag, nieuwe muziek
dit is de 1ste officiële single van Beady Eye
mwha als je het vergelijkt met de bagger die de heren van Beady eye in Oasis hebben geschreven is dit best een verademingquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:46 schreef belsen het volgende:
[..]
Nog losstaand van dat; een aardig couplet, maar een verschrikkelijk refrein, zeer weinig aan en van Oasis mag je zeker meer verwachten. Bagger.
Ik ben inderdaad vooral benieuwd naar het komende album van Noel Gallagher.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:57 schreef Elusive het volgende:
[..]
mwha als je het vergelijkt met de bagger die de heren van Beady eye in Oasis hebben geschreven is dit best een verademing
Noel Gallagher was tenslotte het muzikale genie achter Oasis (en zit dus niet in beady eye)
maar dit is idd wel heel HEEL erg Lennon (nu je het zegt, het is gewoon een mix van Instant Karma en Nobody told me)
Dat was het eerste wat me opviel bij het luisteren van die trackquote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is ook precies het probleem wat ik met the Decemberists heb meestal...Ook dit album vind ik meer van hetzelfde...(en in het geval van Beregd te weinig een 'album-album')
Maar de REM na-aperij hoor ik persoonlijk helemaal niet?
Jaquote:Op maandag 10 januari 2011 01:23 schreef zquing het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Kende "The Flashbulb" tot voor kort nog niet, maar stond een keer freeleech bij what.cd. Ik kan geen genoeg krijgen van het album waar deze track op staat. Zo'n een fijne sfeer bouwt hij op. Heerlijk vind ik 't
Flashbulb is altijd lekker.quote:Op maandag 10 januari 2011 01:23 schreef zquing het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Kende "The Flashbulb" tot voor kort nog niet, maar stond een keer freeleech bij what.cd. Ik kan geen genoeg krijgen van het album waar deze track op staat. Zo'n een fijne sfeer bouwt hij op. Heerlijk vind ik 't
heb ik inderedaad gisteren gedaanquote:Op maandag 10 januari 2011 08:16 schreef OVchipkaart het volgende:flashbulb
![]()
(luister ook eens naar zijn acid project Human Action Network ook erg ok)
Neequote:Op maandag 10 januari 2011 01:23 schreef zquing het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ook niet.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:58 schreef ranja het volgende:
http://www.funnyordie.com(...)don-t-understand-job
Garfunkel & Oates - "I Don't Understand Job".
Niet op youtube dit keer. Het duo Garfunkel & Oates.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
ach ik heb in het hele topic ook iets van 2x parel gestemd op dingen die niet door mij gepost zijnquote:
Volgens mij is het ook niet heel serieus bedoelt, gezien ook de tekst van het nummer.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:42 schreef wallofdolls het volgende:
Oh dan valt t nog best mee.
Was ik trouwens de enige die bij Garfunkel en Oates aan twee artiesten uit twee bekende duo's dacht en toen verrast werd door twee vrouwen?
Ze zijn een duo die zich inderdaad naar de sidekicks van die duo's hebben vernoemd. Ze hebben een aantal geweldige nummers en clips. Present Face is ook geweldig, heb ik ooit al eens als lied van de dag gepost denk ik.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:42 schreef wallofdolls het volgende:
Was ik trouwens de enige die bij Garfunkel en Oates aan twee artiesten uit twee bekende duo's dacht en toen verrast werd door twee vrouwen?
Deze bagger ik vanwege de viooltjes. Bij 1.30 min had ik er onwijs de kriebels van, maar ik dacht, nog even volhouden. Gelukkig kwam er een beak in, maar die was voor mij net niet goed genoeg. Toen ze na een minuut weer terugkwamen wist ik zeker dat ik bagger ging stemmen. Dus gedaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 01:23 schreef zquing het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Heb naar nog wat andere dingen geluisterd van hun, maar deze is toch 't bestequote:Op maandag 10 januari 2011 21:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ze zijn een duo die zich inderdaad naar de sidekicks van die duo's hebben vernoemd. Ze hebben een aantal geweldige nummers en clips. Present Face is ook geweldig, heb ik ooit al eens als lied van de dag gepost denk ik.
en ook deze:
Ach, ranja heeft net nog een quasi-grappig bedoeld liedje over het succesvol bewerken van een genotsknots geplaatst, dus op zich kan hij nu moeilijk over kwaliteit gaan zitten klagen.quote:
Ceo is best leuk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:17 schreef Paul-89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Mijn persoonlijke ontdekking van de dag, had nog nooit van ze gehoord maar vind het wel geinig en origineel klinken. Wat vinden jullie ervan ?
Ha, het verhaal gaat nog sterker worden. Ik lees net in Uncut dat Peter Buck van REM ook gewoon meespeelt op 'Down by the Water'.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:25 schreef Norrage het volgende:
haha als zoveel mensen hetzelfde zeggen dan heb ik denk niet genoeg REM geluisterd om het te kunnen herkennen
Haha wel mooi. Ondertussen heb ik de REM inspiratie wel ontdekt in de meeste muziek van the Decemberists, maar ik blijf dit nummer toch wel echt gewoon een lekker simpel country-ig nummer vinden wat ik bij REM toch nog niet echt vaak ben tegengekomen (behalve misschien op Automatic..)..Over de arrangementen ben ik het ondertussen wel eens, dat zal dan ook wel een beetje door het spelen van Buck zijn uiteraardquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ha, het verhaal gaat nog sterker worden. Ik lees net in Uncut dat Peter Buck van REM ook gewoon meespeelt op 'Down by the Water'.Hij speelt electrische gitaar op het nummer. Verder ook een kort interview met zanger Colin Meloy waarin ie ronduit toegeeft heel veel naar bands als REM en The Smiths geluisterd te hebben als inspiratie voor de nieuwe Decemberists plaat.
Als je me wilt pesten, moet je me vastbinden op een stoel, een prop in mijn mond duwen en dit keihard aanzetten. Wat een chaos/herrie! Sorry, maar deze is heel erg bagger.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:36 schreef Felagund het volgende:
Belgisch bandje, maar deze keer niet in de alternatieve rock. BRZVLL maakt een combinatie van Jazz, Funk, psychedelica en afrobeat. Dit nummer is van hun laatste album, dat ook op de luisterpaal staat van 3 voor 12 en is opgeleukt met filmsamples. Ik kon helaas geen youtube-filmpje vinden.
BRZZVLL - Jennifer Ate Mushrooms
http://brzzvll.bandcamp.com/track/jennifer-ate-mushrooms
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Leuk type muziek misschien een beetje eentonig (lees vrijblijvend doorkabbelend, wordt op het einde een klein beetje goeggemaakt maar maar een klein beetje) maar toch wel een pareltje, ga eens kijken naar de complete cd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:36 schreef Felagund het volgende:
Belgisch bandje, maar deze keer niet in de alternatieve rock. BRZVLL maakt een combinatie van Jazz, Funk, psychedelica en afrobeat. Dit nummer is van hun laatste album, dat ook op de luisterpaal staat van 3 voor 12 en is opgeleukt met filmsamples. Ik kon helaas geen youtube-filmpje vinden.
Ik vind dit dan weer super. Funkbas is sowieso cool en altijd heel sterk en dan die vage geluidjes eroverheen. En die toetsenist speelt zo nu en dan ook erg lekker.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:36 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ah, die hoorde ik afgelopen nacht in de auto, vond het gelijk een keitof nummer. Raphael Saadiq doet sowieso goed werk.quote:
Hmm weet niet wat ik er van vindt....het is niet mijn muzieksmaak dit, beetje harde rock en wat geschreeuw...maar toch doet het wel wat. Dus het krijgt een pareltjequote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:29 schreef belsen het volgende:
Ze komen uit Utrecht en heten The Medics. Ik heb ze een paar maanden terug gezien en ze bliezen mij weg, maar wat vindt Fok! ervan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Maximo Park, The Bravery, die kant op inderdaad. Voor sommige mensen is dat al snoeihard hoorquote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:52 schreef Felagund het volgende:
Ik associeer ze trouwens niet met harde rock, meer rock richting Franz Ferdinand en Maximo Park.
Slappe hap. Dertien in een dozijn ook zeker.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:29 schreef belsen het volgende:
Ze komen uit Utrecht en heten The Medics. Ik heb ze een paar maanden terug gezien en ze bliezen mij weg, maar wat vindt Fok! ervan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
quote:Op zondag 16 januari 2011 10:50 schreef OVchipkaart het volgende:
Ik heb dit soort bandjes altijd het gevoel dat ik naar talking heads zit te luisteren. Niet mijn ding, en te dertien in één dozijn --> bagger
Ho! ik heb nooit gezegd dat ik de talking heads niet goed vind, stop making sense draai ik vaak. Ik moet ook niet zeggen dat ik denk dat ik de talking heads hoor maar een slap aftreksel ervan.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:04 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Slappe hap. Dertien in een dozijn ook zeker.
[..]
![]()
Oke, oke, als groot Talking Heads fan wil ik je nog vergeven dat je Talking Heads niet goed vindt. Wat ik erger vind is dat je zo'n rudimentair stuk muziek vergelijkt met een van de meest levendige bands ooit![]()
Hehehequote:Op zondag 16 januari 2011 12:05 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Ho! ik heb nooit gezegd dat ik de talking heads niet goed vind, stop making sense draai ik vaak. Ik moet ook niet zeggen dat ik denk dat ik de talking heads hoor maar een slap aftreksel ervan.
Klinkt als de Eurovisie winnares van verleden jaar. Dat was niet mijn ding. Deze ook niet. Hooguit een snackje. Bagger.quote:Op maandag 17 januari 2011 08:49 schreef ranja het volgende:
Yael Naim is een joodse française, ze bracht in November haar 3e album uit waarvan dit een single is. Ik zag het vrijdag in het tv programma Taratata en was behoorlijk onder de indruk. Eigenlijk wilde ik wachten tot die versie op youtube stond maar of dat ooit gaat gebeuren, geen idee, dus dan de clip maar. En voor de francofoben: ze zingt in het engels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Ik heb het idee naar een geluidsalarm te luisteren. En daarmee denk ik dan weer aan de meesterlijke film Silent Hill.quote:Op donderdag 20 januari 2011 05:42 schreef female81 het volgende:
Geen verkeerd nummer, voelt zelf erg fijn. Ondanks Engelse zang, proef ik wel een bepaald Frans gevoel in het nummer (een bepaalde manier van produceren of zo), waar ik sowieso al een zwak voor heb. Mogelijk een nummer dat vaker opgezet gaat worden.
Een nieuwe dan maar. Een technoplaatje, potentiëel eentje voor mede-'geluidjesliefhebbers' (verklaart mede waarom ik die van Ranja hierboven lekker vind...). Er komt niet veel dancemuziek meer uit die me echt iets doet, maar bij wijze van uitzondering is er weer eens een keer een duidelijke klik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Beetje rare beredenering, een remix kan een nummer ook gewoon heel anders maken. Dan hoeft er met het origineel niks mis te zijn, toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:28 schreef ranja het volgende:
Als ik zie 'remix' vraag ik me altijd af wat er mis is met het orgineel.
Leukquote:
Waarom toch richting de bagger?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:32 schreef cafca het volgende:
Tja, bagger is het niet. Pareltje? eigenlijk ook niet, maar vooruit, toch maar wel.
wat dan allemaalquote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:32 schreef ranja het volgende:
Dat heeft echt alles waar ik niet tegen kan in gitaarmuziek![]()
Bagger dus.
Nee, ik hoor het ook niet...quote:Op zondag 30 januari 2011 20:27 schreef ranja het volgende:
Hm, nee. Je kunt het aantal bpm's verdubbelen, de beats veel lager maken of een flinke laag gitaar er over heen doen, dan wordt het misschien wat. Misschien wel pas bij alledrie tegelijkMaar zo is het niks.
Niet zo lekker gemasterd plus iets te veel doom voor mij. Geef mij maar Black Sheep Wallquote:Op maandag 31 januari 2011 10:09 schreef OVchipkaart het volgende:
Iets zwaarder met een zangeresje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Maar had je de remix gehoord die je geplaatst hebt of het origineel?quote:Op maandag 31 januari 2011 08:50 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ok, had hem gehoord vrijdag in een zaaltje en het klonk daar wel heavy. Maar inderdaad moet eerlijk bekennen: als ik hem gewoon thuis hoor dan is ie niet zo heavy.
Nou ja
Dit vind ik ook een wazige mix, origineel klinkt veel beter.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:08 schreef iggyinthehouse het volgende:
Wat vinden jullie van deze? Heavy breakbeats, maar wel aanstekelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
De remix, die vond ik juist zo goed daar...quote:Op maandag 31 januari 2011 16:40 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maar had je de remix gehoord die je geplaatst hebt of het origineel?
die kan hier Bagger of pareltje - Oldies edition, deel 1quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:09 schreef RabbitHeart het volgende:
Is een nummer uit 2008 te oud om hier in het topic te plaatsen?
Mee eens, niet bijster interessant als je niet van het type genre houdt imo.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:04 schreef ranja het volgende:
Vooruit, laat ik weer eens positief zijn. Eigenlijk is er weinig negatiefs te melden over het nummer, het kabbelt voort maar is niet saai. Toch ben ik niet meteen benieuwd naar meer van deze band.
ik hou niet zo van die tegenwoordige wobblecore dubstep maar deze is wel dik. beter dat het origineelquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:08 schreef iggyinthehouse het volgende:
Wat vinden jullie van deze? Heavy breakbeats, maar wel aanstekelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
Piepjes en bliebjes muziek. Ik weet in ieder geval 1 gegadigde.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:25 schreef MarsX het volgende:
[..]
Mee eens, niet bijster interessant als je niet van het type genre houdt imo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meter
quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:04 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Piepjes en bliebjes muziek. Ik weet in ieder geval 1 gegadigde.
Voor mij een bagger. Met een artistiek bedoelde rommelhoes.
Ja. Toro Y Moi is wel leuk.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:22 schreef JackHerrer het volgende:
De eerste single van Toro Y Moi zijn nieuwe album, ondanks het potentieel hoog hipster gehalte, vind ik het funky.
Mijn rommelava is mooier.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:33 schreef Felagund het volgende:
[..]die opmerking is in combinatie met je avatar best grappig.
Op zich leuk liedje, maar de zang van Boy George verpest het voor me.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:55 schreef iggyinthehouse het volgende:
En wat vinden jullie van de nieuwe Mark Ronson ism met Boy George? Heeft wel pakkende melodie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |