Hoe het tot stand is gekomen vind ik niet zo relevant, ik wijs erop dat het nu de stand van zaken is, en handhavingskosten exponentieel zullen stijgen als je de moraal nog verder ondermijnt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nu doe je alsof belastingsmoraal perse samenhangt met de hoogte van de belasting. Het is meer cultureel bepaald dan dat het % van belang is.
Argumenten?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:18 schreef ethiraseth het volgende:
De laffer-curve is alleen niet relevant in de werkelijkheid. Het is een theoretisch speeltje wat niet gestaafd wordt door feiten.
Op basis waarvan doe je deze uitspraak? Zolang de baten boven de kosten uitkomen is het profijtelijk. Het is nogal boud om te stellen dat een belastingverhoging en vermindering van de belastinginkomsten tot gevolg heeft. Zeker als je als argument de laffercurve gebruikt. De empirische ondersteuning van deze theorie is op zijn minst nogal zwak te noemen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe het tot stand is gekomen vind ik niet zo relevant, ik wijs erop dat het nu de stand van zaken is, en handhavingskosten exponentieel zullen stijgen als je de moraal nog verder ondermijnt.
Het neoliberalisme is daar inderdaad voor verantwoordelijk. En natuurlijk draagt het kabinet Reagan niet als enige schuld. Ook Clinton is de huidige malaise toe te schrijven. Verder heeft een neoliberaal beleid natuurlijk ook goede kanten. Maar of je die kunt zien, is vooral van je eigen sociaal-economische ideologie.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het gemarkeerde stuk ben ik helemaal met je eens. Een soort laat-maar-waaien mentaliteit, dat moet je niet hebben. Daarom word ik een beetje moe van een user hier, die niet gehinderd door enige kennis, maar blijft roepen dat hij neoliberaal is terwijl hij geen idee heeft. Maar dat terzijde
Dat hebben ze in de jaren 80 al geprobeerd onder Reagan. Het antwoord is nee. Het leidt enkel tot enorme tekorten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:30 schreef Felagund het volgende:
In hoeverre werkt de Laffer curve in de praktijk? Zou een belastingverlaging van de hoogste inkomens tot grotere belastinginkomsten kunnen leiden?
Vergeet Bush Sr. niet!quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het neoliberalisme is daar inderdaad voor verantwoordelijk. En natuurlijk draagt het kabinet Reagan niet als enige schuld. Ook Clinton is de huidige malaise toe te schrijven. Verder heeft een neoliberaal beleid natuurlijk ook goede kanten. Maar of je die kunt zien, is vooral van je eigen sociaal-economische ideologie.
Of mensen een land ontvluchten wegens een hoog belastingpercentage durf ik overigens te betwijfelen.
Er is geen enkel bewijs in de realiteit dat het klopt hè.quote:
Uiteraard.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vergeet Bush Sr. niet!
Ligt er een mooie dame naakt onder de boom op een tijgervel?quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Wil effe melden dat mijn kerstboom er geweldig uitziet.
Ja, die krijg ik bij de kerstballen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ligt er een mooie dame naakt onder de boom op een tijgervel?
En nog een mooie weten te bemachtigen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:13 schreef Zolcon het volgende:
Goedemorgen! op naar de kerstboomfabriek (AKA tuincentrum)
Je bent/was eerstejaars, toch? Lukte studieweb bij jou zonder eerst te bellen met ICT?quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:50 schreef Zolcon het volgende:
Ja wel geluktmaar die mensen die daar rondliepen. dat was echt tokkiepubliek van de bovenste plank. Tijgerprint jassen. Allemaal van die typische amsterdamse tokkies....
probleemkind gedumpt bij een overheidsinstelling.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:50 schreef Zolcon het volgende:
Ja wel geluktmaar die mensen die daar rondliepen. dat was echt tokkiepubliek van de bovenste plank. Tijgerprint jassen. Allemaal van die typische amsterdamse tokkies....
Moest me vorige week al inschrijven, wat een CHAOS! Ben 40 minuten bezig geweest om me voor 2 werkgroepen in te schrijven.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:56 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je bent/was eerstejaars, toch? Lukte studieweb bij jou zonder eerst te bellen met ICT?
Het erge is dat IEDEREEN die daar liep zo ongelofelijk DOM was. ik was blij dat er ook nog een paar moslims waren. Voelde me meteen niet meer alleen tussen de idiotenquote:Op dinsdag 14 december 2010 13:59 schreef betyar het volgende:
[..]
probleemkind gedumpt bij een overheidsinstelling.
Lol, deed je het op de eerste dag?quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:59 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Moest me vorige week al inschrijven, wat een CHAOS! Ben 40 minuten bezig geweest om me voor 2 werkgroepen in te schrijven.
Je kunt je beter afvragen wat die man niet mankeert dan ben je eerder klaar.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders heeft een opiniestuk geschreven op de website van de Volkskrant. Onderwerp laat zich niet moelijk raden: Israel. Wat mankeert die man toch?
Vragen of een afgezaagde boom nog kan groeien als je hem weer in de grond zet, van die mensen hebben wij hier in de tuin gehad.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het erge is dat IEDEREEN die daar liep zo ongelofelijk DOM was. ik was blij dat er ook nog een paar moslims waren. Voelde me meteen niet meer alleen tussen de idioten
Begrijp zijn beweegreden niet zo goed, voornamelijk om moslims dwars te zitten waarschijnlijk?quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Je kunt je beter afvragen wat die man niet mankeert dan ben je eerder klaar.
I am now reading the article you linked.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:52 schreef Zolcon het volgende:
http://opinie.volkskrant.(...)_al_lang%3A_Jordanie
Dit is veel leuker:
[ afbeelding ]
zeg het even als het wat is en vooral als Wilders een idioot stuk heeft geschrevenquote:Op dinsdag 14 december 2010 14:53 schreef Picchia het volgende:
[..]
I am now reading the article you linked.
hij heeft zijn havo niet eens afgemaakt toch?quote:
De eerste zin somt het prima op.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:54 schreef Zolcon het volgende:
[..]
zeg het even als het wat is en vooral als Wilders een idioot stuk heeft geschreven
Wilders heeft thuis een geschiedenis boek liggen over de joden en citeert daar wat geblaat uit.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:58 schreef Zolcon het volgende:
[..]
hij heeft zijn havo niet eens afgemaakt toch?
Als Jordanië met 6,4 mln inwoners 2,7 miljoen extra Palestijnse vluchtelingen kan herbergen. Dan kunnen wij in Nederland niet doen alsof we minder asielzoekers kunnen ontvangen. Volgens het sommetje van Wilders kunnen we namelijk 7 miljoen (=16,5/6,4*2,7) Palestijnse vluchtelingen verwerken.quote:Vluchtelingen
Jordanië heeft 6,4 miljoen inwoners, onder wie reeds 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen. 2,7 miljoen vluchtelingen bijkomend toelaten, zal voor problemen zorgen, maar het is niet onmogelijk. Dit vereist echter dat Jordanië zich openstelt voor alle Palestijnse vluchtelingen die zich in dat land willen vestigen.
En als dat zo is, wat dan nog?quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het verschil tussen arm en rijk dan niet groter geworden?
quote:Gentleman is saying that he would rather that the poor were poorer, provided that the rich were less rich. That way one will never create the wealth for better social services, as we have. What a policy. Yes, he would rather have the poor poorer, provided that the rich were less rich.
M. Thatcher (november 1990) House of Commons Speech
Nee, de armen zijn armer geworden, zeker in Amerika. De lonen zijn relatief daar al 30 jaar niet meer gestegen, de prijzen van basisgoederen als voedsel stijgen harder dan lonen, wonen wordt steeds duurder etc. Dat we meer troep kunnen kopen is niet een teken van rijkdom maar van verbeterde techniek. Een teken van gestegen armoede is de noodzaak om nu met twee mensen te moeten werken om een gezin te kunnen onderhouden, waar dat vroeger met een persoon kon. daar doet geen holle retoriek van Thatcher wat aan af.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En als dat zo is, wat dan nog?
Zijn de armen ook niet veel rijker geworden?
[..]
Ik heb begrepen dat in de VS de rijkste een procent meer bezit dan de onderste 95 procent bij elkaar. Maar he, dat is blijkbaar het ultieme streven.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En als dat zo is, wat dan nog?
Zijn de armen ook niet veel rijker geworden?
[..]
Dank je, je bewijst precies mijn punt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:38 schreef GSbrder het volgende:
[ afbeelding ]
We zitten sinds de Minimum Wage Act in 2007 al weer behoorlijk op 1980-niveau in de US.
Ook omgerekend naar koopkracht/inflatie oftewel "2009 dollars"
Dat lijkt me ook. Die laffercurve heeft weinig weg van een echte curvequote:Op dinsdag 14 december 2010 11:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nu doe je alsof belastingsmoraal perse samenhangt met de hoogte van de belasting. Het is meer cultureel bepaald dan dat het % van belang is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |