abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:07:41 #201
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_96988492
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:39 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Uhm. Daar heb jij je kennis van quantummechanica vandaan? Dan snap ik je een stuk beter...

Je weet dat die film eigenlijk vooral wetenschappelijke onzin beweert? Je moet daar eens met een quantummechanicus over praten.

[..]

http://www.skepsis.nl/bleep.html Voor meer kostelijke reflectie op deze film.

EDIT: ik zit net te bedenken dat ik misschien een beetje vervelend overkom in mijn bericht. Ik probeer alleen aan te geven dat de film die je hebt gezien een eenzijdig, veel te eenvoudig en overdreven spiritueel beeld geeft van de Kwantummechanica.
Dus, de wetenschappers denken eindelijk hun antwoord op de bovennatuurlijkheid te hebben gevonden, maar worden vervolgens ook weer onderuit gehaald door hun eigen wetenschappelijke kring... Die wetenschappelijke kring zou blij moeten zijn met de verklaring voor het bovennatuurlijke, want uit eigen ervaring weet ik zeker dat er zoiets bestaat als bovennatuurlijkheid, of in ieder geval krachten of machten die ons verstand te boven gaan (vooralsnog).

Wetenschappers zijn echt rare mensen soms :')
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:10:37 #202
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_96988607
Overigens is dit een stuk uit 2005, en "what the bleep, down the rabbit hole" (vervolg op) stamt uit 2006
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_96988740
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:07 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Dus, de wetenschappers denken eindelijk hun antwoord op de bovennatuurlijkheid te hebben gevonden, maar worden vervolgens ook weer onderuit gehaald door hun eigen wetenschappelijke kring... Die wetenschappelijke kring zou blij moeten zijn met de verklaring voor het bovennatuurlijke, want uit eigen ervaring weet ik zeker dat er zoiets bestaat als bovennatuurlijkheid, of in ieder geval krachten of machten die ons verstand te boven gaan (vooralsnog).

Wetenschappers zijn echt rare mensen soms :')
Wetenschappers zijn op zoek naar de waarheid. Wetenschap is, tot op zekere hoogte, trial and error. Het is logisch dat wetenschappers niet dezelfde lezing hebben over theorieën die ze nog niet helemaal begrijpen. Wat ik eigenlijk vooral aangeef s dat de wetenschappers die aan de 'Bleeps' hebben meegewerkt allemaal een extreem spirituele insteek hebben.

Elke quantummechanicus die ik ken of heb gesproken, zal aangeven dat de quantummechanica misbruikt wordt in deze documentaire. Waarmee ik niet wil zeggen dat de quantummechanica, als deze volledig begrepen wordt over tientallen jaren (of veel langer) geen gevolgen zal hebben voor het spirituele en begrip van wat nu als bovennatuurlijk wordt ervaren. Dat kun je onmogelijk uitsluiten, maar het is ook onmogelijk om dat nu al te beweren zoals in deze films gebeurt.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:32:53 #204
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_96989583
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wetenschappers zijn op zoek naar de waarheid. Wetenschap is, tot op zekere hoogte, trial and error. Het is logisch dat wetenschappers niet dezelfde lezing hebben over theorieën die ze nog niet helemaal begrijpen. Wat ik eigenlijk vooral aangeef s dat de wetenschappers die aan de 'Bleeps' hebben meegewerkt allemaal een extreem spirituele insteek hebben.

Elke quantummechanicus die ik ken of heb gesproken, zal aangeven dat de quantummechanica misbruikt wordt in deze documentaire. Waarmee ik niet wil zeggen dat de quantummechanica, als deze volledig begrepen wordt over tientallen jaren (of veel langer) geen gevolgen zal hebben voor het spirituele en begrip van wat nu als bovennatuurlijk wordt ervaren. Dat kun je onmogelijk uitsluiten, maar het is ook onmogelijk om dat nu al te beweren zoals in deze films gebeurt.
Toch hang jij als een bezetene de evolutietheorie aan, terwijl dat evengrote lulkoek is als de kwantummechanica op het gebied van spiritualiteit. Dat snap ik dan weer niet.
pi_96989634
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:32 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Toch hang jij als een bezetene de evolutietheorie aan, terwijl dat evengrote lulkoek is als de kwantummechanica op het gebied van spiritualiteit. Dat snap ik dan weer niet.
Heb je mijn posts over de evolutietheorie eigenlijk wel gelezen? Maar goed. Laten we het inhoudelijk houden. Wat is er volgens jou lulkoek aan de evolutietheorie?
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:44:52 #206
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_96990041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:34 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Heb je mijn posts over de evolutietheorie eigenlijk wel gelezen? Maar goed. Laten we het inhoudelijk houden. Wat is er volgens jou lulkoek aan de evolutietheorie?
Het is jammer dat mijn boekenkennis niet zo groot is dat ik je de titel van het desbetreffende boek kan noemen, maar de essentie van het boek was dat er gaten in de theorie zaten. In dit boek werden creationisme en de evolutietheorie naast elkaar gelegd en de conclusie was dat er voor allebei de theoriën nog gaten vol onwetendheden zijn. Kortom: voor creationisme, evolutietheorie en wat mij betreft ook de kwantummechanica op spiritueel niveau, zijn ongeveer evenveel voor- en tegenargumenten te verzinnen.

Ik kan niet precies zeggen wat nou precies lulkoek is aan de evolutietheorie, of wat waar is van het creationisme, of omgekeerd, maar ik weet wel zeker dat allebei nog ver van klaar zijn en nog lang niet bewezen. Zoals beiden wel soms worden geacht.
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:49:41 #207
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_96990239
en inderdaad, dit sluit aan op de discussie net en waarschijnlijk hoor je nu niets nieuws, maar nu is het ook in het licht van de kwantummechanica. Volgens de kwantummechanica is het mogelijk dat deeltjes op 2 verschillende plaatsen tegelijk zijn, onafhankelijk van tijd en ruimte. Dat zou misschien kunnen verklaren waarom Christenen soms zeggen dat God overal is. Tevens zou, volgens mijn theorie over kwantummechanica, Jezus wellicht de macht kunnen hebben om inderdaad over water te lopen.

Merk mijn vele 'wellicht' en 'misschien' gebruik op.
pi_96990470
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:44 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Het is jammer dat mijn boekenkennis niet zo groot is dat ik je de titel van het desbetreffende boek kan noemen, maar de essentie van het boek was dat er gaten in de theorie zaten. In dit boek werden creationisme en de evolutietheorie naast elkaar gelegd en de conclusie was dat er voor allebei de theoriën nog gaten vol onwetendheden zijn. Kortom: voor creationisme, evolutietheorie en wat mij betreft ook de kwantummechanica op spiritueel niveau, zijn ongeveer evenveel voor- en tegenargumenten te verzinnen.

Ik kan niet precies zeggen wat nou precies lulkoek is aan de evolutietheorie, of wat waar is van het creationisme, of omgekeerd, maar ik weet wel zeker dat allebei nog ver van klaar zijn en nog lang niet bewezen. Zoals beiden wel soms worden geacht.
Maar die basis heb je uit 1 boek? Je kunt de evolutietheorie geen lulkoek noemen omdat je in één boek leest dat er gaten in de theorie zitten. Er zijn nog veel meer boeken waarin de evolutietheorie duidelijk en redelijk compleet uiteen wordt gezet. Onvolkomenheden in een theorie ontkrachten niet de volledige theorie, het bewijs is overal om je heen te zien.

Het is vanzelfsprekend waar dat de evolutietheorie nog gaten heeft, maar die worden echt steeds verder gedicht. Maar ja, je leest nog regelmatig in de media opmerkelijke vondsten die ofwel een stukje van de puzzel vormen, ofwel de puzzel weer iets complexer maken. Het is dan ook een klote puzzel om te maken.

Maar inderdaad. Ik verdedig de evolutietheorie. Dat klopt.

quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:49 schreef naatje_1 het volgende:
Volgens de kwantummechanica is het mogelijk dat deeltjes op 2 verschillende plaatsen tegelijk zijn, onafhankelijk van tijd en ruimte.
Dat is dus niet waar. Nogmaals, ik ben geen kwantummechanicus, maar volgens mij is het in de kwantummechanica zo dat twee deeltjes onafhankelijk van elkaar elkaars eigenschappen kunnen overnemen. Als deeltje a op mijn bureau ligt en deeltje b op jouw bureau en ik verander het deeltje op mijn bureau, dan verandert het deeltje op jouw bureau mee. Ik kan het niet simpeler uitleggen, maar het blijven wel 2 verschillende deeltjes. 1 deeltje kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn. Ook niet in de kwantummechanica volgens mij.

Het is gruwlijk complex. Het is waar hoor, wat ze zeggen over kwantummechanica. Elke keer als je denkt het te begrijpen weet je eigenlijk maar 1 ding zeker, namelijk dat je het niet begrepen hebt. Dat geldt zelfs voor de experts. De films die je noemt maken daar gebruik van.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:01:05 #209
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_96990622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:56 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar die basis heb je uit 1 boek? Je kunt de evolutietheorie geen lulkoek noemen omdat je in één boek leest dat er gaten in de theorie zitten. Er zijn nog veel meer boeken waarin de evolutietheorie duidelijk en redelijk compleet uiteen wordt gezet. Onvolkomenheden in een theorie ontkrachten niet de volledige theorie, het bewijs is overal om je heen te zien.

Het is vanzelfsprekend waar dat de evolutietheorie nog gaten heeft, maar die worden echt steeds verder gedicht. Maar ja, je leest nog regelmatig in de media opmerkelijke vondsten die ofwel een stukje van de puzzel vormen, ofwel de puzzel weer iets complexer maken. Het is dan ook een klote puzzel om te maken.

Maar inderdaad. Ik verdedig de evolutietheorie. Dat klopt.

[..]

Dat is dus niet waar. Nogmaals, ik ben geen kwantummechanicus, maar volgens mij is het in de kwantummechanica zo dat twee deeltjes onafhankelijk van elkaar elkaars eigenschappen kunnen overnemen. Als deeltje a op mijn bureau ligt en deeltje b op jouw bureau en ik verander het deeltje op mijn bureau, dan verandert het deeltje op jouw bureau mee. Ik kan het niet simpeler uitleggen, maar het blijven wel 2 verschillende deeltjes. 1 deeltje kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn. Ook niet in de kwantummechanica volgens mij.

Het is gruwlijk complex. Het is waar hoor, wat ze zeggen over kwantummechanica. Elke keer als je denkt het te begrijpen weet je eigenlijk maar 1 ding zeker, namelijk dat je het niet begrepen hebt. Dat geldt zelfs voor de experts. De films die je noemt maken daar gebruik van.
Waar jij het over hebt, is dit:

Ik bedoel dit:

Of bedoel jij dat dit experiment bullshit is?
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:06:38 #210
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_96990843
Ja, die basis heb ik trouwens uit 1 boek, maar wat ik zeg, ik kan niet concreet bewijzen aanvoeren voor of tegen evolutie/kwantummechanica/creationisme/wat dan ook, ik kan alleen logisch nadenken voor mezelf en uiteindelijk de conclusie trekken welke theorie voor mij het aannemelijkste is, vooralsnog is dat creationisme met survival of the fittest en struggle for life.
pi_96992118
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:38 schreef Ticker het volgende:

[..]

Gewoon intelligent design googlen. Dan ben je wel een tijdje zoet ;)
Stel dat de natuur intelligent is. Bijvoorbeeld dat de aarde, de planeten en de zon levende 'wezens' zijn met een intelligentie. Dit zou veel dingen verklaren, zoals wat er in de religieuze boeken werden beschreven. Misschien was dat de reden dat de vroegere mensen de planeten als goden bestempelden.

Dat zou ook verklaren waarom de mensen de aarde niet kunnen verlaten, omdat ze 'kinderen' zijn van de aarde die electrisch en magnetisch met de aarde zijn verbonden.

En de verhalen over de aankomende messiah zou dan ook verklaard kunnen worden. De mensheid evolueert, met behulp van de aarde/natuur. Eens in de zoveel duizend jaar wordt een nieuwe mens geboren. Dit noemen ze dan de 'zoon der mensen'. Deze mens krijgt dan de leidingschap over de aarde.

Leuk theorie, de levende aarde :)
pi_96993291
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:06 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, die basis heb ik trouwens uit 1 boek, maar wat ik zeg, ik kan niet concreet bewijzen aanvoeren voor of tegen evolutie/kwantummechanica/creationisme/wat dan ook, ik kan alleen logisch nadenken voor mezelf en uiteindelijk de conclusie trekken welke theorie voor mij het aannemelijkste is, vooralsnog is dat creationisme met survival of the fittest en struggle for life.
Akkoord. Dan moet je dus gewoon blijven lezen en nadenken. Probleem is wel dat logisch nadenken je niet verder helpt in de Quantummechanica, zoveel begrijp ik er net van.

Of het filmpje wat jij post klopt weet ik niet. Ik zal er eens naar kijken, maar mij lijkt een tekenfilm-experiment niet zo erg plausibel. Als het echt is, waarom dan een tekenfilm? Maar goed, als ik thuis tijd heb kijk ik er eens naar.
pi_97014322
quote:
21 Mei verrijst de messias
Ah, dat is dus aankomend weekend al.

Maar waar slaat dit op:

Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:56:15 #214
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97015106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:01 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Akkoord. Dan moet je dus gewoon blijven lezen en nadenken. Probleem is wel dat logisch nadenken je niet verder helpt in de Quantummechanica, zoveel begrijp ik er net van.

Of het filmpje wat jij post klopt weet ik niet. Ik zal er eens naar kijken, maar mij lijkt een tekenfilm-experiment niet zo erg plausibel. Als het echt is, waarom dan een tekenfilm? Maar goed, als ik thuis tijd heb kijk ik er eens naar.
Waarom dit in een tekenfilm wordt uitgevoerd en niet gewoon in het echt wordt laten zien? Simpelweg omdat het nogal veel gaat kosten om zo'n experiment te filmen, je moet immers een minuscule camera hebben.
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:19:21 #215
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97015931
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:02 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat je leven na de dood niet kan bewijzen? Je hebt toch hopelijk wel over Bijna Dood Ervaringen (BDE) gelezen, of daarover gehoord? Überhaupt, de stelling dat het 'bovennatuurlijke' niet te verklaren is volgens de wetenschap is onzin, denk bijvoorbeeld aan kwantum mechanica, de wetenschap van mogelijkheden. Mijn paradepaardje als het gaat om kwesties die zogenaamd bovennatuurlijk zijn.
Als je dat leuk vind en misschien wat lectuur wil hebben over hetgeen wat nu nog als bovennatuurlijk gezien wordt in de hedendaagse visie op het universum kan je entangled minds misschien gaan lezen. Zo min mogelijk geneuzel en zoveel mogelijk wetenschap over het onderwerp bewustzijn en wat het allemaal zou kunnen :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:30:44 #216
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97016312
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je dat leuk vind en misschien wat lectuur wil hebben over hetgeen wat nu nog als bovennatuurlijk gezien wordt in de hedendaagse visie op het universum kan je entangled minds misschien gaan lezen. Zo min mogelijk geneuzel en zoveel mogelijk wetenschap over het onderwerp bewustzijn en wat het allemaal zou kunnen :P.
Ik zal eens kijken, zie deze niet in de bieb staan, dus dan zal ik die op de kop moeten tikken op de een of andere manier.
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:37:56 #217
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97016540
Ik herken die gast :7 Zijn die what the bleep films toch nog ergens goed voor :+
pi_97016607
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:53 schreef Bastard het volgende:
Ik knal er weer eentje in voor uw agenda :)
Bronnetje

[ afbeelding ]

[..]

Mooi, dus volgend jaar komt hij terug om zijn schapen op het droge te krijgen, daar neemt hij 5 maanden te tijd voor.

Geheel uit andere hoek zegt de mayakalender dat "the end of the world as we know it" zal eindigen op 28 Oktober 2011. (in ieder geval vlgs Callemans interpretatie)
http://www.calleman.com/c(...)f_creationcycles.htm
http://www.crystaldimensi(...)011of211212slot.html
Heeft iemand de hele foto van de dame? :D
pi_97020581
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:56 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Waarom dit in een tekenfilm wordt uitgevoerd en niet gewoon in het echt wordt laten zien? Simpelweg omdat het nogal veel gaat kosten om zo'n experiment te filmen, je moet immers een minuscule camera hebben.
Dat. Of omdat je het experiment in het echt gewoon niet uit kunt voeren.
pi_97023499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:40 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Heeft iemand de hele foto van de dame? :D
Die hoef ik niet per se te zien, maar zijn wij de enigen die die rare foto opvalt? Niemand heeft het er verder over! :D

Zou natuurlijk wel kunnen in 'The Truth is in Here'. Misschien zitten wij in een andere dimensie dan de rest. :)
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:02:46 #221
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97023781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:38 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Ah, dat is dus aankomend weekend al.

Maar waar slaat dit op:

[ afbeelding ]
Anders plakken ze even daar een andere foto onder de URL :')
The truth was in here.
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:04:13 #222
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97028181
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:54 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat. Of omdat je het experiment in het echt gewoon niet uit kunt voeren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantummechanica

In de kwantumtheorie wordt de werkelijkheid op een fundamenteel andere manier benaderd dan in de klassieke natuurkunde, waarin ervan wordt uitgegaan dat er een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is en natuurkundige grootheden continue variabelen zijn, die in elke gewenste combinatie gemeten kunnen worden. Meetonnauwkeurigheden zijn in de klassieke natuurkunde een praktisch probleem. In de kwantumtheorie (althans in de breed aangehangen Kopenhaagse interpretatie van Niels Bohr en Werner Heisenberg) variëren natuurkundige grootheden stapsgewijs (met 1 kwantum tegelijk) en is er geen waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid. Door dit tweede fundamentele verschil met de klassieke natuurkunde is het principieel uitgesloten om het effect van de waarneming uit te schakelen: de keus die de waarnemer maakt bij het opzetten van zijn experiment bepaalt in belangrijke mate de uitkomst daarvan. Het product van de onnauwkeurigheden van de gelijktijdige metingen van twee grootheden (bijvoorbeeld plaats en impuls) heeft volgens de onzekerheidsrelatie van Heisenberg een minimale waarde. Is de ene grootheid met de grootst mogelijke nauwkeurigheid gemeten, dan is de andere onvermijdelijk geheel onbepaald en onbepaalbaar. Deze relatie is zelf echter wel nauwkeurig en objectief geformuleerd. Op macroscopische schaal is de invloed van kwantummechanische beperkingen op de nauwkeurigheid meestal niet meetbaar en gaat de kwantummechanica over in de klassieke natuurkunde: dat heet het correspondentieprincipe.

(...)

Hoe controversieel de theorie in het begin ook was, veel experimenten hebben inmiddels aangetoond dat de kwantummechanica de werkelijkheid zeer nauwkeurig beschrijft. De kwantummechanica is zo een van de succesvolste natuurkundige theorieën aller tijden geworden. Ze heeft dan ook veel toepassingen; de werking van veel technologieën berust op eigenschappen van de materie die niet op klassieke wijze te beschrijven zijn: de kernenergie, radioactiviteit, alle halfgeleidertechnologie en dus de transistor, de MRI-scan, supergeleiding en de laser. Voorts is geen enkele chemische reactie verklaarbaar zonder kwantummechanica.
pi_97028311
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:04 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantummechanica

In de kwantumtheorie wordt de werkelijkheid op een fundamenteel andere manier benaderd dan in de klassieke natuurkunde, waarin ervan wordt uitgegaan dat er een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is en natuurkundige grootheden continue variabelen zijn, die in elke gewenste combinatie gemeten kunnen worden. Meetonnauwkeurigheden zijn in de klassieke natuurkunde een praktisch probleem. In de kwantumtheorie (althans in de breed aangehangen Kopenhaagse interpretatie van Niels Bohr en Werner Heisenberg) variëren natuurkundige grootheden stapsgewijs (met 1 kwantum tegelijk) en is er geen waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid. Door dit tweede fundamentele verschil met de klassieke natuurkunde is het principieel uitgesloten om het effect van de waarneming uit te schakelen: de keus die de waarnemer maakt bij het opzetten van zijn experiment bepaalt in belangrijke mate de uitkomst daarvan. Het product van de onnauwkeurigheden van de gelijktijdige metingen van twee grootheden (bijvoorbeeld plaats en impuls) heeft volgens de onzekerheidsrelatie van Heisenberg een minimale waarde. Is de ene grootheid met de grootst mogelijke nauwkeurigheid gemeten, dan is de andere onvermijdelijk geheel onbepaald en onbepaalbaar. Deze relatie is zelf echter wel nauwkeurig en objectief geformuleerd. Op macroscopische schaal is de invloed van kwantummechanische beperkingen op de nauwkeurigheid meestal niet meetbaar en gaat de kwantummechanica over in de klassieke natuurkunde: dat heet het correspondentieprincipe.

(...)

Hoe controversieel de theorie in het begin ook was, veel experimenten hebben inmiddels aangetoond dat de kwantummechanica de werkelijkheid zeer nauwkeurig beschrijft. De kwantummechanica is zo een van de succesvolste natuurkundige theorieën aller tijden geworden. Ze heeft dan ook veel toepassingen; de werking van veel technologieën berust op eigenschappen van de materie die niet op klassieke wijze te beschrijven zijn: de kernenergie, radioactiviteit, alle halfgeleidertechnologie en dus de transistor, de MRI-scan, supergeleiding en de laser. Voorts is geen enkele chemische reactie verklaarbaar zonder kwantummechanica.
Sorry, ik snap min of meer wat er staat (zij het dat dit op het randje is) maar ik begrijp niet zo goed wat jij hier uit leest zodat het past onder het citaat van mij wat je aanhaalt.

Kort gezegd: Huh?
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:16:51 #224
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97028551
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:09 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Sorry, ik snap min of meer wat er staat (zij het dat dit op het randje is) maar ik begrijp niet zo goed wat jij hier uit leest zodat het past onder het citaat van mij wat je aanhaalt.

Kort gezegd: Huh?
Ik ging weer even over tot de algemeenheid en geef hiermee aan dat wat daar in het filmpje wordt laten zien (dat double slit experiment) over dat waarneming de uitslag beïnvloed door het meerendeel van de kwantummechanisten wordt aangehangen. Daarnaast was de kwantummechanica (dat er dus een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is) controversieel, maar wordt nu steeds meer en meer geaccepteerd en onderbouwd door de vele experimenten die wijzen op het feit dat kwantummechanica de werkelijkheid goed beschrijft.

Je kan je dus misschien afvragen bij dit experiment of het waarheid is, maar er zijn er al inmiddels meer uitgevoerd die onderschrijven dat er een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is.
pi_97028809
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:16 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik ging weer even over tot de algemeenheid en geef hiermee aan dat wat daar in het filmpje wordt laten zien (dat double slit experiment) over dat waarneming de uitslag beïnvloed door het meerendeel van de kwantummechanisten wordt aangehangen. Daarnaast was de kwantummechanica (dat er dus een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is) controversieel, maar wordt nu steeds meer en meer geaccepteerd en onderbouwd door de vele experimenten die wijzen op het feit dat kwantummechanica de werkelijkheid goed beschrijft.

Je kan je dus misschien afvragen bij dit experiment of het waarheid is, maar er zijn er al inmiddels meer uitgevoerd die onderschrijven dat er een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is.
A. Okeey. Het was ook niet dat ik het me feitelijk afvroeg, het was meer een andere verklaring voor waarom het een tekenfilm is. Nogmaals, ik snap niet genoeg van QM om een oordeel te geven over de zin van dit soort experimenten en de uitleg die daar vervolgens aan gegeven wordt. Niet om flauw te doen, maar als je daar meer over wilt weten dan zou je een topic kunnen starten in Wetenschap. Daar zitten mensen die QM als werk (of hobby) hebben en die er 1.000.000.000x meer van afweten dan jij en ik (en wikipedia...) samen. Misschien loopt er zelfs al een topic.

Overigens is dit nog steeds iets anders dan dat ene deeltje dat op 2 plaatsen zou kunnen zijn, waar het eerder over ging. Misschien is dat een leuke voor een wetenschapsforum.
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:41:37 #226
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97029417
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:24 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

A. Okeey. Het was ook niet dat ik het me feitelijk afvroeg, het was meer een andere verklaring voor waarom het een tekenfilm is. Nogmaals, ik snap niet genoeg van QM om een oordeel te geven over de zin van dit soort experimenten en de uitleg die daar vervolgens aan gegeven wordt. Niet om flauw te doen, maar als je daar meer over wilt weten dan zou je een topic kunnen starten in Wetenschap. Daar zitten mensen die QM als werk (of hobby) hebben en die er 1.000.000.000x meer van afweten dan jij en ik (en wikipedia...) samen. Misschien loopt er zelfs al een topic.

Overigens is dit nog steeds iets anders dan dat ene deeltje dat op 2 plaatsen zou kunnen zijn, waar het eerder over ging. Misschien is dat een leuke voor een wetenschapsforum.
Oh, ik heb nog wat gevonden daaromtrent: http://www.nieuws.leidenu(...)wantummechanica.html :s)

Afijn, inderdaad handiger om dit in W&T verder te bespreken, maar de theorieën eromheen zijn TRU genoeg :+ (zou uiteraard ook in F&L kunnen, maar dit gaat toch echt meer over het bovennatuurlijke) Ik vraag me af of ooit in de toekomst dit subforum afgeschaft zou kunnen worden, omdat alles dan wetenschappelijk is onderbouwd.
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:46:13 #227
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97029596
We zullen overmorgen wel zien of de wereld vergaat, maar als die vergaat, dan ben ik in een goed concert, beter kan de wereld niet vergaan.
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:19:54 #228
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_97030860
'Nieuwe Testament is grotendeels vervalsing'

Zo.. net voor de wederkomst.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_97030870
quote:
4s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:19 schreef Ticker het volgende:
http://www.nu.nl/boek/251(...)eels-vervalsing.html

_O- _O_
Twiddel
pi_97031124
quote:

Ja, ik vond hem ook wel toepasselijk, maar ook een eigen topic waard.

Ik was er dan ook al een eigen topic over gestart :'Het nieuwe testament is grotendeels een vervalsing'
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:33:45 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97046635
Nu trouwens een stukje over 21 mei op nederland 2 Uitgesproken Nederland oid :). Best heftig :{.
Vrijheid
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 22:49:49 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_97055027
quote:

Ik vind dit toch wel schokkend.
Zeker als je met het geloof bent opgevoed en je het Nieuwe Testament echt zag als het evangelie, bij monde van de apostelen. Het hele christelijke geloof is gebaseerd op dit Testament.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:50:47 #233
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97055089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind dit toch wel schokkend.
Zeker als je met het geloof bent opgevoed en je het Nieuwe Testament echt zag als het evangelie, bij monde van de apostelen. Het hele christelijke geloof is gebaseerd op dit Testament.
Het was allang bekend hoor.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 22:52:54 #234
249559 crew  Lavenderr
pi_97055216
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:50 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Het was allang bekend hoor.
Niet bij mij iig, en ik denk zomaar dat ik niet de enige ben.
pi_97059763
Ik weet wel wat ik ga doen op de 21e!

pi_97059832
Of dit:

vrijdag 20 mei 2011 @ 00:53:24 #237
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97060363
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:32 schreef Farenji het volgende:
Of dit:

[ afbeelding ]
Die is wel leuk :@.
Vrijheid
  vrijdag 20 mei 2011 @ 07:49:39 #238
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97062572
quote:

Goh verrassend .. echt
The truth was in here.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:46:42 #239
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_97063261
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:33 schreef jogy het volgende:
Nu trouwens een stukje over 21 mei op nederland 2 Uitgesproken Nederland oid :). Best heftig :{.
Wut dan? :{
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:19:51 #240
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97063838
Het krijgt nu ineens echt heel veel media aandacht, nu ook bij giel ( :') )
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:24:32 #241
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_97063936
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:32 schreef Farenji het volgende:
Of dit:

[ afbeelding ]
Zou wel een geinig idee zijn voor een flashmob (als zoiets nog bestaat :P )
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:28:26 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97064023
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:46 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wut dan? :{
Mensen met kinderen die hun baan hebben opgezegd, contact met familie hebben verbroken etc.
Vrijheid
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:29:44 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97064051
Vrijheid
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:32:46 #244
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97064119
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Mensen met kinderen die hun baan hebben opgezegd, contact met familie hebben verbroken etc.
In Nederland ook of alleen een stel koekwausen in Amerika?
The truth was in here.
pi_97064146
Ik heb al een glaasje melk en een schaal met koekjes op de schouw gezet, ik ben er klaar voor!
pi_97064305
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:34 schreef MisterChirrel het volgende:
Ik heb al een glaasje melk en een schaal met koekjes op de schouw gezet, ik ben er klaar voor!
Sinterklaas komt toch pas rond december? Daarbij heeft die liever water met een wortel (dat paard dan hè).
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:42:25 #247
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97064356
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

In Nederland ook of alleen een stel koekwausen in Amerika?
De aflevering ging over de VS maar er zullen vast wel een paar koekwausen in Nederland onder de tafel kruipen :').
Vrijheid
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 09:46:28 #248
249559 crew  Lavenderr
pi_97064463
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:40 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Sinterklaas komt toch pas rond december? Daarbij heeft die liever water met een wortel (dat paard dan hè).
Ja, maar niet óp de schouw, je weet toch ;)
pi_97064750
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:40 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Melk en koekjes is meer gerelateerd aan de kerstman. Die papzak is niet voor niets zo dik.
pi_97065645
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, maar niet óp de schouw, je weet toch ;)
Wij hebben niet eens een schouw. Maar 'the Big JC' komt wel OP de schouw?
pi_97065814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:28 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wij hebben niet eens een schouw. Maar 'the Big JC' komt wel OP de schouw?
Als hij het maar wel weer opruimt.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:36:47 #252
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_97070109
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:53:06 #253
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97070699
Is het al bekend waar Hij verrijst? En hoe laat? En in welke hoedanigheid?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97070784
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
Is het al bekend waar Hij verrijst? En hoe laat? En in welke hoedanigheid?
Ze zeggen 6 uur. Ik ben bang... :@
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:58:33 #255
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97070894
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:55 schreef DutchSpike het volgende:

[..]

Ze zeggen 6 uur. Ik ben bang... :@
Morgenvroeg? En ik niet. Ik zou graag met de beste man in discussie gaan. Gewoon, omdat ik gelovig opgevoed ben, maar ik allerlei zaken zie en mee maak die mijn geloof lieten afnemen. En ik wil weten hoe het zit.
pi_97071081
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Morgenvroeg? En ik niet. Ik zou graag met de beste man in discussie gaan. Gewoon, omdat ik gelovig opgevoed ben, maar ik allerlei zaken zie en mee maak die mijn geloof lieten afnemen. En ik wil weten hoe het zit.
Ik ben ook gelovig, het is trouwens morgenavond. Ik hoop dat dit niet zal gebeuren, en ik las dat de aarde gewoon té groot is om in een dag verwoest te worden, en dat er ook té weinig water is om alles te laten overstromen etc.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:03:28 #257
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_97071092
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En als hij nog steeds van water wijn kan maken en oneindig brood breken is hij ook welkom bij ons op de barbecue :9
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:09:58 #258
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97071359
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:03 schreef DutchSpike het volgende:

[..]

Ik ben ook gelovig, het is trouwens morgenavond. Ik hoop dat dit niet zal gebeuren, en ik las dat de aarde gewoon té groot is om in een dag verwoest te worden, en dat er ook té weinig water is om alles te laten overstromen etc.
Het gebeurt ook niet. Bij mijn weten is God liefde dus hij zal het niet zo aanpakken.
pi_97071610
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:09 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Het gebeurt ook niet. Bij mijn weten is God liefde dus hij zal het niet zo aanpakken.
Dat zei mijn moeder ook al tegen mij. God heeft de mensen gemaakt, hij heeft de aarde gemaakt. Mensen die zonden hebben begaan zullen individueel op een of andere manier aangepakt worden. Maar God zal sowieso niet de aarde vernietigen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:37:31 #260
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97072522
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:16 schreef DutchSpike het volgende:

[..]

Dat zei mijn moeder ook al tegen mij. God heeft de mensen gemaakt, hij heeft de aarde gemaakt. Mensen die zonden hebben begaan zullen individueel op een of andere manier aangepakt worden. Maar God zal sowieso niet de aarde vernietigen.
Daarom, dus ik zou me er niet te druk om maken.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:41:47 #261
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97072709
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:16 schreef DutchSpike het volgende:

[..]

Dat God liefde is is ook maar een wensgedachte. Een beetje hetzelfde als een vrouw in een relatie met mishandeling die maar blijft geloven dat hij het niet zo heeft bedoeld en echt van haar houdt. En wie weet ziet de Christelijke god de aarde zoals een 4 jarige een zandkasteel ziet. Op een gegeven moment gaat dat ding er gewoon pertinent aan omdat die vierjarige met beide benen erin springt als een aspirant Godzilla.
Vrijheid
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:00:04 #262
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97073557
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat God liefde is is ook maar een wensgedachte. Een beetje hetzelfde als een vrouw in een relatie met mishandeling die maar blijft geloven dat hij het niet zo heeft bedoeld en echt van haar houdt. En wie weet ziet de Christelijke god de aarde zoals een 4 jarige een zandkasteel ziet. Op een gegeven moment gaat dat ding er gewoon pertinent aan omdat die vierjarige met beide benen erin springt als een aspirant Godzilla.
Als je iets in 7000 jaar hebt opgebouwd ga je dat niet in 1 klap weer vernietigen. Daar zit geen logica in.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:02:33 #263
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97073657
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Als je iets in 7000 jaar hebt opgebouwd ga je dat niet in 1 klap weer vernietigen. Daar zit geen logica in.
God is tijdloos dus heeft tijd geen betekenis voor Hem.
Vrijheid
pi_97073688
Ik ben echt serieus bang...
pi_97073709
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Logica? _O- :')
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:08:21 #266
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97073953
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Logica? _O- :')
Waarom zou, als er een God is, Hij alles vernietigen wat hij geschapen heeft.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:15:33 #267
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_97074291
Gelovigen :') Ik als atheïst lach al dat domme volk uit. Kom maar op en stuur me maar naar de hel, er zal morgen niks gebeuren, behalve dat het mooi weer is.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:16:29 #268
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97074330
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:08 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Waarom niet? Als ik sim city 4 speel flikker ik ook regelmatig alles de prullenbak in waar ik bloed zweet en tranen in heb gestopt, meestal nadat ik een zooi rampen heb veroorzaakt uiteraard.
Vrijheid
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:16:43 #269
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97074342
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:03 schreef DutchSpike het volgende:
Ik ben echt serieus bang...
Welnee joh. Al zou hij er komen dan nog niet toch.
The truth was in here.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:19:57 #270
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97074479
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Waarom niet? Als ik sim city 4 speel flikker ik ook regelmatig alles de prullenbak in waar ik bloed zweet en tranen in heb gestopt, meestal nadat ik een zooi rampen heb veroorzaakt uiteraard.
Er zit op zich wel wat in wat je zegt. De mensheid heeft zich dan ook niet bepaald goed gedragen. Maar ja, of hij nou alles zal vernietigen om weer wat nieuws op te bouwen lijkt me ook een beetje sterk.

Overigens heb ik hierover gemengde gevoelens. Aan de ene lach ik het een beetje weg. Maar aan de andere kant denk ik dat hij misschien wel gelijk kan hebben.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:25:05 #271
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_97074712
Als we zondagavond nog kunnen posten is er niks aan de hand. Waarschijnlijk krijgen we dan van die excuses "dat ze het verkeerd geinterpreteerd hebben" of dat het 21 mei 20011 moest zijn ofzo.

Of natuurlijk het weergaloze "we hebben zo hard voor jullie gebeden dat God maar heeft afgezien van een totale vernietiging dus dankzij ons bestaan we nog".

Het is trouwens nog een hele klus om de aarde te vernietigen: http://qntm.org/destroy
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:29:13 #272
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97074910
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:25 schreef Elegy het volgende:
Of natuurlijk het weergaloze "we hebben zo hard voor jullie gebeden dat God maar heeft afgezien van een totale vernietiging dus dankzij ons bestaan we nog".
Dat zou best goed kunnen.
Vrijheid
pi_97075514
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:08 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Omdat het kan?
Maar God maakt natuurlijk eerst een backup, zodat hij bij creatie van een nieuwe aarde, de goede dingen van de vorige aarde gewoon kan copy/pasten. Dat scheelt toch al gauw een paar dagen. Het goede nieuws is dus dat we in de volgende aarde een kortere werkweek hebben!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:56:24 #274
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97076067
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Omdat het kan?
Maar God maakt natuurlijk eerst een backup, zodat hij bij creatie van een nieuwe aarde, de goede dingen van de vorige aarde gewoon kan copy/pasten. Dat scheelt toch al gauw een paar dagen. Het goede nieuws is dus dat we in de volgende aarde een kortere werkweek hebben!
Lijkt me wel een goed idee als Aarde 2.0 dan een iets directere manier van communiceren heeft met God. Niet een eeuwenoude handleiding zonder update mogelijkheden :{. Misschien een website oid :).
Vrijheid
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:57:59 #275
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97076127
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Lijkt me wel een goed idee als Aarde 2.0 dan een iets directere manier van communiceren heeft met God. Niet een eeuwenoude handleiding zonder update mogelijkheden :{. Misschien een website oid :).
Misschien een 0900-nummer, dan kan hij ook nog wat centen verdienen.

Ik ga, mocht ik nog bestaan, dan wel als eerste Facebook opnieuw uitvinden. Wil toch mn kansen pakken.
pi_97076338
http://www.familyradio.com/index2.html

En zondag weer even op de site kijken :D
Gekke mensen _O-
Twiddel
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:45:20 #278
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97077899
http://www.familyradio.com/facts/

quote:
What is the Timeline of History?

The timeline of history is God's predetermined timetable for the unfolding of God's Gospel program for this world. In other words the length of time between the day God created this world in 11,013 B.C. and the day he will destroy it in October 21, 2011.

The discovery of this information built the foundation for what God would later reveal from the Bible as the date for the end.

Judgment Day on May 21, 2011 is the culmination of five decades of intensive biblical study by Mr. Camping and other bible teachers who have discovered the same biblical data.
Hmmmm. :9. [9 Maart] de eerste dag van de laatste maya cyclus #3 28 oktober :o!
Vrijheid
pi_97079082
De aarde vergaat wel, maar pas over enkele tientallen miljarden jaren als de zon ons opslokt :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_97079271
quote:
Er zitten 7 dagen tussen dus.
God creerde de aarde in 7 dagen.
Dus hij gaat het maar weer eens opnieuw proberen?
Eerst vernietiging en dan opnieuw proberen?

[/vage bui]
Twiddel
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:19:06 #281
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97079313
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

[/vage bui]
De aarde kan nooit in 7 dagen gecreëerd zijn.
pi_97079382
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:19 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja, dúh :P
Twiddel
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 16:21:18 #283
249559 crew  Lavenderr
pi_97079416
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:19 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Jawel, want God... O-)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:22:39 #284
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_97079480
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

[/vage bui]
En daarna opnieuw failen, aangezien hij dat al eens gedaan had :')!!!!
ⁿڻⁿ
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:22:58 #285
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97079499
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, want God... O-)
Nee, want dat zijn processen van vele miljarden jaren. Een stuk land dat groeit heus niet binnen 7 dagen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:30:55 #286
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97079915
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:22 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nee, want dat zijn processen van vele miljarden jaren. Een stuk land dat groeit heus niet binnen 7 dagen.
Het kan volgens bepaalde wetenschappelijke onderzoeken, als we gecreëert zijn, niet anders dan binnen 7 dagen. Sommigen beweren, uitgaande van teksten in de bijbel als "voor God is een dag duizend jaar", dat de aarde dan in 7 maanden, jaren of miljoenen, miljarden jaren is geschapen. Echter, de vogels die eerder zijn geschapen dan de landdieren, volgens de bijbel, kunnen maar een beperkte tijd zonder die landdieren leven.
pi_97080444
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Hahahahaha ik zou hun gezichten weleens willen zien als het zondag is :D :D :D _O- _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:47:33 #288
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_97080723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:41 schreef TLC het volgende:

[..]

Hahahahaha ik zou hun gezichten weleens willen zien als het zondag is :D :D :D _O- _O- _O-
Ik snap sowieso niet dat je daarvoor je baan zou opzeggen. Het valt toch in een weekend dus wat maakt die ene dag dan uit?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:51:23 #289
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97080917
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:47 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet dat je daarvoor je baan zou opzeggen. Het valt toch in een weekend dus wat maakt die ene dag dan uit?
Ze denken nog even hun leven op de rails te kunnen zetten en richten zich die laatste dagen totaal op Jezus, om er maar voor te zorgen dat ze goed hebben geleefd. Wat natuurlijk volkomen bullshit is natuurlijk, maar dat maakt niet uit.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:52:13 #290
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97080948
Sowieso is het opzich alleen maar beter dat die mensen hun baan opzeggen, dan scheid je meteen het kaf van het koren.
pi_97081035
Ach, mocht er morgen een ramp gebeuren, kan ik meteen mijn baantje opzeggen, ik ben toch dan aan het werk :D
Twiddel
pi_97081130
Stel nou dat Jezus eigenlijk Osama Bin Laden is/was.....
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:56:50 #293
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_97081162
Als je dan toch gelooft dat Jezus terugkomt heeft het lijkt mij weinig zin om dan die laatste paar dagen maar ineens de vrome christen uit te hangen. Wees dan een iemand die met rechte rug zijn oordeel tegemoet loopt en heb oprecht berouw van je zonden.

Als he, als... ;)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:57:29 #294
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97081197
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:56 schreef dj_ko het volgende:
Stel nou dat Jezus eigenlijk Osama Bin Laden is/was.....
Osama is het werk van de duivel lieve vriend.
pi_97081279
De Dag des Oordeels is gewoon een goede publiciteitsstunt voor de radiozender van Camping.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 17:00:00 #296
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97081316
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:56 schreef Elegy het volgende:
Als je dan toch gelooft dat Jezus terugkomt heeft het lijkt mij weinig zin om dan die laatste paar dagen maar ineens de vrome christen uit te hangen. Wees dan een iemand die met rechte rug zijn oordeel tegemoet loopt en heb oprecht berouw van je zonden.

Als he, als... ;)
amen broeder, amen. Sowieso, als je dan toch de vrome Christen uithangt, sla dan het evangelie er ook maar eens even op na en kom dan tot de conlusie dat dit niet waar is:
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef AwesomeSauce het volgende:

[..]

Matteüs 24:36
36 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.

Ik ben zelf christen maar de mensen falen hard. :')
pi_97081356
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:59 schreef Beaudelaire het volgende:
De Dag des Oordeels is gewoon een goede publiciteitsstunt voor de radiozender van Camping.
Zondag denk ik, zijn ze al heel wat in populariteit afgenomen :D
Twiddel
  vrijdag 20 mei 2011 @ 17:04:44 #298
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_97081513
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:00 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

amen broeder, amen. Sowieso, als je dan toch de vrome Christen uithangt, sla dan het evangelie er ook maar eens even op na en kom dan tot de conlusie dat dit niet waar is:

[..]

Er is ook niets meer authentiek tegenwoordig :N

Zelfs nostalgie is niet meer wat het geweest is.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 17:07:42 #299
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_97081631
Spannend hoor :Y.
pi_97082157
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:56 schreef Elegy het volgende:

Als he, als... ;)
Was jij dan niet ineens lief en braaf als sinterklaas weer in het land was?
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')