Dus, de wetenschappers denken eindelijk hun antwoord op de bovennatuurlijkheid te hebben gevonden, maar worden vervolgens ook weer onderuit gehaald door hun eigen wetenschappelijke kring... Die wetenschappelijke kring zou blij moeten zijn met de verklaring voor het bovennatuurlijke, want uit eigen ervaring weet ik zeker dat er zoiets bestaat als bovennatuurlijkheid, of in ieder geval krachten of machten die ons verstand te boven gaan (vooralsnog).quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Uhm. Daar heb jij je kennis van quantummechanica vandaan? Dan snap ik je een stuk beter...
Je weet dat die film eigenlijk vooral wetenschappelijke onzin beweert? Je moet daar eens met een quantummechanicus over praten.
[..]
http://www.skepsis.nl/bleep.html Voor meer kostelijke reflectie op deze film.
EDIT: ik zit net te bedenken dat ik misschien een beetje vervelend overkom in mijn bericht. Ik probeer alleen aan te geven dat de film die je hebt gezien een eenzijdig, veel te eenvoudig en overdreven spiritueel beeld geeft van de Kwantummechanica.
Wetenschappers zijn op zoek naar de waarheid. Wetenschap is, tot op zekere hoogte, trial and error. Het is logisch dat wetenschappers niet dezelfde lezing hebben over theorieën die ze nog niet helemaal begrijpen. Wat ik eigenlijk vooral aangeef s dat de wetenschappers die aan de 'Bleeps' hebben meegewerkt allemaal een extreem spirituele insteek hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dus, de wetenschappers denken eindelijk hun antwoord op de bovennatuurlijkheid te hebben gevonden, maar worden vervolgens ook weer onderuit gehaald door hun eigen wetenschappelijke kring... Die wetenschappelijke kring zou blij moeten zijn met de verklaring voor het bovennatuurlijke, want uit eigen ervaring weet ik zeker dat er zoiets bestaat als bovennatuurlijkheid, of in ieder geval krachten of machten die ons verstand te boven gaan (vooralsnog).
Wetenschappers zijn echt rare mensen soms
Toch hang jij als een bezetene de evolutietheorie aan, terwijl dat evengrote lulkoek is als de kwantummechanica op het gebied van spiritualiteit. Dat snap ik dan weer niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:13 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wetenschappers zijn op zoek naar de waarheid. Wetenschap is, tot op zekere hoogte, trial and error. Het is logisch dat wetenschappers niet dezelfde lezing hebben over theorieën die ze nog niet helemaal begrijpen. Wat ik eigenlijk vooral aangeef s dat de wetenschappers die aan de 'Bleeps' hebben meegewerkt allemaal een extreem spirituele insteek hebben.
Elke quantummechanicus die ik ken of heb gesproken, zal aangeven dat de quantummechanica misbruikt wordt in deze documentaire. Waarmee ik niet wil zeggen dat de quantummechanica, als deze volledig begrepen wordt over tientallen jaren (of veel langer) geen gevolgen zal hebben voor het spirituele en begrip van wat nu als bovennatuurlijk wordt ervaren. Dat kun je onmogelijk uitsluiten, maar het is ook onmogelijk om dat nu al te beweren zoals in deze films gebeurt.
Heb je mijn posts over de evolutietheorie eigenlijk wel gelezen? Maar goed. Laten we het inhoudelijk houden. Wat is er volgens jou lulkoek aan de evolutietheorie?quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:32 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Toch hang jij als een bezetene de evolutietheorie aan, terwijl dat evengrote lulkoek is als de kwantummechanica op het gebied van spiritualiteit. Dat snap ik dan weer niet.
Het is jammer dat mijn boekenkennis niet zo groot is dat ik je de titel van het desbetreffende boek kan noemen, maar de essentie van het boek was dat er gaten in de theorie zaten. In dit boek werden creationisme en de evolutietheorie naast elkaar gelegd en de conclusie was dat er voor allebei de theoriën nog gaten vol onwetendheden zijn. Kortom: voor creationisme, evolutietheorie en wat mij betreft ook de kwantummechanica op spiritueel niveau, zijn ongeveer evenveel voor- en tegenargumenten te verzinnen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Heb je mijn posts over de evolutietheorie eigenlijk wel gelezen? Maar goed. Laten we het inhoudelijk houden. Wat is er volgens jou lulkoek aan de evolutietheorie?
Maar die basis heb je uit 1 boek? Je kunt de evolutietheorie geen lulkoek noemen omdat je in één boek leest dat er gaten in de theorie zitten. Er zijn nog veel meer boeken waarin de evolutietheorie duidelijk en redelijk compleet uiteen wordt gezet. Onvolkomenheden in een theorie ontkrachten niet de volledige theorie, het bewijs is overal om je heen te zien.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:44 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het is jammer dat mijn boekenkennis niet zo groot is dat ik je de titel van het desbetreffende boek kan noemen, maar de essentie van het boek was dat er gaten in de theorie zaten. In dit boek werden creationisme en de evolutietheorie naast elkaar gelegd en de conclusie was dat er voor allebei de theoriën nog gaten vol onwetendheden zijn. Kortom: voor creationisme, evolutietheorie en wat mij betreft ook de kwantummechanica op spiritueel niveau, zijn ongeveer evenveel voor- en tegenargumenten te verzinnen.
Ik kan niet precies zeggen wat nou precies lulkoek is aan de evolutietheorie, of wat waar is van het creationisme, of omgekeerd, maar ik weet wel zeker dat allebei nog ver van klaar zijn en nog lang niet bewezen. Zoals beiden wel soms worden geacht.
Dat is dus niet waar. Nogmaals, ik ben geen kwantummechanicus, maar volgens mij is het in de kwantummechanica zo dat twee deeltjes onafhankelijk van elkaar elkaars eigenschappen kunnen overnemen. Als deeltje a op mijn bureau ligt en deeltje b op jouw bureau en ik verander het deeltje op mijn bureau, dan verandert het deeltje op jouw bureau mee. Ik kan het niet simpeler uitleggen, maar het blijven wel 2 verschillende deeltjes. 1 deeltje kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn. Ook niet in de kwantummechanica volgens mij.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:49 schreef naatje_1 het volgende:
Volgens de kwantummechanica is het mogelijk dat deeltjes op 2 verschillende plaatsen tegelijk zijn, onafhankelijk van tijd en ruimte.
Waar jij het over hebt, is dit:quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar die basis heb je uit 1 boek? Je kunt de evolutietheorie geen lulkoek noemen omdat je in één boek leest dat er gaten in de theorie zitten. Er zijn nog veel meer boeken waarin de evolutietheorie duidelijk en redelijk compleet uiteen wordt gezet. Onvolkomenheden in een theorie ontkrachten niet de volledige theorie, het bewijs is overal om je heen te zien.
Het is vanzelfsprekend waar dat de evolutietheorie nog gaten heeft, maar die worden echt steeds verder gedicht. Maar ja, je leest nog regelmatig in de media opmerkelijke vondsten die ofwel een stukje van de puzzel vormen, ofwel de puzzel weer iets complexer maken. Het is dan ook een klote puzzel om te maken.
Maar inderdaad. Ik verdedig de evolutietheorie. Dat klopt.
[..]
Dat is dus niet waar. Nogmaals, ik ben geen kwantummechanicus, maar volgens mij is het in de kwantummechanica zo dat twee deeltjes onafhankelijk van elkaar elkaars eigenschappen kunnen overnemen. Als deeltje a op mijn bureau ligt en deeltje b op jouw bureau en ik verander het deeltje op mijn bureau, dan verandert het deeltje op jouw bureau mee. Ik kan het niet simpeler uitleggen, maar het blijven wel 2 verschillende deeltjes. 1 deeltje kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn. Ook niet in de kwantummechanica volgens mij.
Het is gruwlijk complex. Het is waar hoor, wat ze zeggen over kwantummechanica. Elke keer als je denkt het te begrijpen weet je eigenlijk maar 1 ding zeker, namelijk dat je het niet begrepen hebt. Dat geldt zelfs voor de experts. De films die je noemt maken daar gebruik van.
Stel dat de natuur intelligent is. Bijvoorbeeld dat de aarde, de planeten en de zon levende 'wezens' zijn met een intelligentie. Dit zou veel dingen verklaren, zoals wat er in de religieuze boeken werden beschreven. Misschien was dat de reden dat de vroegere mensen de planeten als goden bestempelden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:38 schreef Ticker het volgende:
[..]
Gewoon intelligent design googlen. Dan ben je wel een tijdje zoet
Akkoord. Dan moet je dus gewoon blijven lezen en nadenken. Probleem is wel dat logisch nadenken je niet verder helpt in de Quantummechanica, zoveel begrijp ik er net van.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:06 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, die basis heb ik trouwens uit 1 boek, maar wat ik zeg, ik kan niet concreet bewijzen aanvoeren voor of tegen evolutie/kwantummechanica/creationisme/wat dan ook, ik kan alleen logisch nadenken voor mezelf en uiteindelijk de conclusie trekken welke theorie voor mij het aannemelijkste is, vooralsnog is dat creationisme met survival of the fittest en struggle for life.
Ah, dat is dus aankomend weekend al.quote:21 Mei verrijst de messias
Waarom dit in een tekenfilm wordt uitgevoerd en niet gewoon in het echt wordt laten zien? Simpelweg omdat het nogal veel gaat kosten om zo'n experiment te filmen, je moet immers een minuscule camera hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Akkoord. Dan moet je dus gewoon blijven lezen en nadenken. Probleem is wel dat logisch nadenken je niet verder helpt in de Quantummechanica, zoveel begrijp ik er net van.
Of het filmpje wat jij post klopt weet ik niet. Ik zal er eens naar kijken, maar mij lijkt een tekenfilm-experiment niet zo erg plausibel. Als het echt is, waarom dan een tekenfilm? Maar goed, als ik thuis tijd heb kijk ik er eens naar.
Als je dat leuk vind en misschien wat lectuur wil hebben over hetgeen wat nu nog als bovennatuurlijk gezien wordt in de hedendaagse visie op het universum kan je entangled minds misschien gaan lezen. Zo min mogelijk geneuzel en zoveel mogelijk wetenschap over het onderwerp bewustzijn en wat het allemaal zou kunnenquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:02 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wie zegt dat je leven na de dood niet kan bewijzen? Je hebt toch hopelijk wel over Bijna Dood Ervaringen (BDE) gelezen, of daarover gehoord? Überhaupt, de stelling dat het 'bovennatuurlijke' niet te verklaren is volgens de wetenschap is onzin, denk bijvoorbeeld aan kwantum mechanica, de wetenschap van mogelijkheden. Mijn paradepaardje als het gaat om kwesties die zogenaamd bovennatuurlijk zijn.
Ik zal eens kijken, zie deze niet in de bieb staan, dus dan zal ik die op de kop moeten tikken op de een of andere manier.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Als je dat leuk vind en misschien wat lectuur wil hebben over hetgeen wat nu nog als bovennatuurlijk gezien wordt in de hedendaagse visie op het universum kan je entangled minds misschien gaan lezen. Zo min mogelijk geneuzel en zoveel mogelijk wetenschap over het onderwerp bewustzijn en wat het allemaal zou kunnen.
Heeft iemand de hele foto van de dame?quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:53 schreef Bastard het volgende:
Ik knal er weer eentje in voor uw agenda
Bronnetje
[ afbeelding ]
[..]
Mooi, dus volgend jaar komt hij terug om zijn schapen op het droge te krijgen, daar neemt hij 5 maanden te tijd voor.
Geheel uit andere hoek zegt de mayakalender dat "the end of the world as we know it" zal eindigen op 28 Oktober 2011. (in ieder geval vlgs Callemans interpretatie)
http://www.calleman.com/c(...)f_creationcycles.htm
http://www.crystaldimensi(...)011of211212slot.html
Dat. Of omdat je het experiment in het echt gewoon niet uit kunt voeren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:56 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Waarom dit in een tekenfilm wordt uitgevoerd en niet gewoon in het echt wordt laten zien? Simpelweg omdat het nogal veel gaat kosten om zo'n experiment te filmen, je moet immers een minuscule camera hebben.
Die hoef ik niet per se te zien, maar zijn wij de enigen die die rare foto opvalt? Niemand heeft het er verder over!quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:40 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Heeft iemand de hele foto van de dame?
Anders plakken ze even daar een andere foto onder de URLquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:38 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ah, dat is dus aankomend weekend al.
Maar waar slaat dit op:
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantummechanicaquote:Op donderdag 19 mei 2011 08:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat. Of omdat je het experiment in het echt gewoon niet uit kunt voeren.
Sorry, ik snap min of meer wat er staat (zij het dat dit op het randje is) maar ik begrijp niet zo goed wat jij hier uit leest zodat het past onder het citaat van mij wat je aanhaalt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:04 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantummechanica
In de kwantumtheorie wordt de werkelijkheid op een fundamenteel andere manier benaderd dan in de klassieke natuurkunde, waarin ervan wordt uitgegaan dat er een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is en natuurkundige grootheden continue variabelen zijn, die in elke gewenste combinatie gemeten kunnen worden. Meetonnauwkeurigheden zijn in de klassieke natuurkunde een praktisch probleem. In de kwantumtheorie (althans in de breed aangehangen Kopenhaagse interpretatie van Niels Bohr en Werner Heisenberg) variëren natuurkundige grootheden stapsgewijs (met 1 kwantum tegelijk) en is er geen waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid. Door dit tweede fundamentele verschil met de klassieke natuurkunde is het principieel uitgesloten om het effect van de waarneming uit te schakelen: de keus die de waarnemer maakt bij het opzetten van zijn experiment bepaalt in belangrijke mate de uitkomst daarvan. Het product van de onnauwkeurigheden van de gelijktijdige metingen van twee grootheden (bijvoorbeeld plaats en impuls) heeft volgens de onzekerheidsrelatie van Heisenberg een minimale waarde. Is de ene grootheid met de grootst mogelijke nauwkeurigheid gemeten, dan is de andere onvermijdelijk geheel onbepaald en onbepaalbaar. Deze relatie is zelf echter wel nauwkeurig en objectief geformuleerd. Op macroscopische schaal is de invloed van kwantummechanische beperkingen op de nauwkeurigheid meestal niet meetbaar en gaat de kwantummechanica over in de klassieke natuurkunde: dat heet het correspondentieprincipe.
(...)
Hoe controversieel de theorie in het begin ook was, veel experimenten hebben inmiddels aangetoond dat de kwantummechanica de werkelijkheid zeer nauwkeurig beschrijft. De kwantummechanica is zo een van de succesvolste natuurkundige theorieën aller tijden geworden. Ze heeft dan ook veel toepassingen; de werking van veel technologieën berust op eigenschappen van de materie die niet op klassieke wijze te beschrijven zijn: de kernenergie, radioactiviteit, alle halfgeleidertechnologie en dus de transistor, de MRI-scan, supergeleiding en de laser. Voorts is geen enkele chemische reactie verklaarbaar zonder kwantummechanica.
Ik ging weer even over tot de algemeenheid en geef hiermee aan dat wat daar in het filmpje wordt laten zien (dat double slit experiment) over dat waarneming de uitslag beïnvloed door het meerendeel van de kwantummechanisten wordt aangehangen. Daarnaast was de kwantummechanica (dat er dus een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is) controversieel, maar wordt nu steeds meer en meer geaccepteerd en onderbouwd door de vele experimenten die wijzen op het feit dat kwantummechanica de werkelijkheid goed beschrijft.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:09 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sorry, ik snap min of meer wat er staat (zij het dat dit op het randje is) maar ik begrijp niet zo goed wat jij hier uit leest zodat het past onder het citaat van mij wat je aanhaalt.
Kort gezegd: Huh?
A. Okeey. Het was ook niet dat ik het me feitelijk afvroeg, het was meer een andere verklaring voor waarom het een tekenfilm is. Nogmaals, ik snap niet genoeg van QM om een oordeel te geven over de zin van dit soort experimenten en de uitleg die daar vervolgens aan gegeven wordt. Niet om flauw te doen, maar als je daar meer over wilt weten dan zou je een topic kunnen starten in Wetenschap. Daar zitten mensen die QM als werk (of hobby) hebben en die er 1.000.000.000x meer van afweten dan jij en ik (en wikipedia...) samen. Misschien loopt er zelfs al een topic.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:16 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik ging weer even over tot de algemeenheid en geef hiermee aan dat wat daar in het filmpje wordt laten zien (dat double slit experiment) over dat waarneming de uitslag beïnvloed door het meerendeel van de kwantummechanisten wordt aangehangen. Daarnaast was de kwantummechanica (dat er dus een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is) controversieel, maar wordt nu steeds meer en meer geaccepteerd en onderbouwd door de vele experimenten die wijzen op het feit dat kwantummechanica de werkelijkheid goed beschrijft.
Je kan je dus misschien afvragen bij dit experiment of het waarheid is, maar er zijn er al inmiddels meer uitgevoerd die onderschrijven dat er een waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid is.
Oh, ik heb nog wat gevonden daaromtrent: http://www.nieuws.leidenu(...)wantummechanica.htmlquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
A. Okeey. Het was ook niet dat ik het me feitelijk afvroeg, het was meer een andere verklaring voor waarom het een tekenfilm is. Nogmaals, ik snap niet genoeg van QM om een oordeel te geven over de zin van dit soort experimenten en de uitleg die daar vervolgens aan gegeven wordt. Niet om flauw te doen, maar als je daar meer over wilt weten dan zou je een topic kunnen starten in Wetenschap. Daar zitten mensen die QM als werk (of hobby) hebben en die er 1.000.000.000x meer van afweten dan jij en ik (en wikipedia...) samen. Misschien loopt er zelfs al een topic.
Overigens is dit nog steeds iets anders dan dat ene deeltje dat op 2 plaatsen zou kunnen zijn, waar het eerder over ging. Misschien is dat een leuke voor een wetenschapsforum.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:19 schreef Ticker het volgende:
http://www.nu.nl/boek/251(...)eels-vervalsing.html
Zo.. net voor de wederkomst.
Ja, ik vond hem ook wel toepasselijk, maar ook een eigen topic waard.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:19 schreef Ticker het volgende:
'Nieuwe Testament is grotendeels vervalsing'
Ik vind dit toch wel schokkend.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:19 schreef Ticker het volgende:
Het was allang bekend hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel schokkend.
Zeker als je met het geloof bent opgevoed en je het Nieuwe Testament echt zag als het evangelie, bij monde van de apostelen. Het hele christelijke geloof is gebaseerd op dit Testament.
Goh verrassend .. echtquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:19 schreef Ticker het volgende:
Wut dan?quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:33 schreef jogy het volgende:
Nu trouwens een stukje over 21 mei op nederland 2 Uitgesproken Nederland oid. Best heftig
.
Zou wel een geinig idee zijn voor een flashmob (als zoiets nog bestaatquote:
Mensen met kinderen die hun baan hebben opgezegd, contact met familie hebben verbroken etc.quote:
In Nederland ook of alleen een stel koekwausen in Amerika?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Mensen met kinderen die hun baan hebben opgezegd, contact met familie hebben verbroken etc.
Sinterklaas komt toch pas rond december? Daarbij heeft die liever water met een wortel (dat paard dan hè).quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:34 schreef MisterChirrel het volgende:
Ik heb al een glaasje melk en een schaal met koekjes op de schouw gezet, ik ben er klaar voor!
De aflevering ging over de VS maar er zullen vast wel een paar koekwausen in Nederland onder de tafel kruipenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
In Nederland ook of alleen een stel koekwausen in Amerika?
Ja, maar niet óp de schouw, je weet tochquote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sinterklaas komt toch pas rond december? Daarbij heeft die liever water met een wortel (dat paard dan hè).
Melk en koekjes is meer gerelateerd aan de kerstman. Die papzak is niet voor niets zo dik.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sinterklaas komt toch pas rond december? Daarbij heeft die liever water met een wortel (dat paard dan hè).
Wij hebben niet eens een schouw. Maar 'the Big JC' komt wel OP de schouw?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, maar niet óp de schouw, je weet toch
Als hij het maar wel weer opruimt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wij hebben niet eens een schouw. Maar 'the Big JC' komt wel OP de schouw?
Ze zeggen 6 uur. Ik ben bang...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
Is het al bekend waar Hij verrijst? En hoe laat? En in welke hoedanigheid?
Morgenvroeg? En ik niet. Ik zou graag met de beste man in discussie gaan. Gewoon, omdat ik gelovig opgevoed ben, maar ik allerlei zaken zie en mee maak die mijn geloof lieten afnemen. En ik wil weten hoe het zit.quote:
Ik ben ook gelovig, het is trouwens morgenavond. Ik hoop dat dit niet zal gebeuren, en ik las dat de aarde gewoon té groot is om in een dag verwoest te worden, en dat er ook té weinig water is om alles te laten overstromen etc.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Morgenvroeg? En ik niet. Ik zou graag met de beste man in discussie gaan. Gewoon, omdat ik gelovig opgevoed ben, maar ik allerlei zaken zie en mee maak die mijn geloof lieten afnemen. En ik wil weten hoe het zit.
En als hij nog steeds van water wijn kan maken en oneindig brood breken is hij ook welkom bij ons op de barbecuequote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Morgenvroeg? En ik niet. Ik zou graag met de beste man in discussie gaan. Gewoon, omdat ik gelovig opgevoed ben, maar ik allerlei zaken zie en mee maak die mijn geloof lieten afnemen. En ik wil weten hoe het zit.
Het gebeurt ook niet. Bij mijn weten is God liefde dus hij zal het niet zo aanpakken.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:03 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
Ik ben ook gelovig, het is trouwens morgenavond. Ik hoop dat dit niet zal gebeuren, en ik las dat de aarde gewoon té groot is om in een dag verwoest te worden, en dat er ook té weinig water is om alles te laten overstromen etc.
Dat zei mijn moeder ook al tegen mij. God heeft de mensen gemaakt, hij heeft de aarde gemaakt. Mensen die zonden hebben begaan zullen individueel op een of andere manier aangepakt worden. Maar God zal sowieso niet de aarde vernietigen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het gebeurt ook niet. Bij mijn weten is God liefde dus hij zal het niet zo aanpakken.
Daarom, dus ik zou me er niet te druk om maken.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:16 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
Dat zei mijn moeder ook al tegen mij. God heeft de mensen gemaakt, hij heeft de aarde gemaakt. Mensen die zonden hebben begaan zullen individueel op een of andere manier aangepakt worden. Maar God zal sowieso niet de aarde vernietigen.
Dat God liefde is is ook maar een wensgedachte. Een beetje hetzelfde als een vrouw in een relatie met mishandeling die maar blijft geloven dat hij het niet zo heeft bedoeld en echt van haar houdt. En wie weet ziet de Christelijke god de aarde zoals een 4 jarige een zandkasteel ziet. Op een gegeven moment gaat dat ding er gewoon pertinent aan omdat die vierjarige met beide benen erin springt als een aspirant Godzilla.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:16 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
Dat zei mijn moeder ook al tegen mij. God heeft de mensen gemaakt, hij heeft de aarde gemaakt. Mensen die zonden hebben begaan zullen individueel op een of andere manier aangepakt worden. Maar God zal sowieso niet de aarde vernietigen.
Als je iets in 7000 jaar hebt opgebouwd ga je dat niet in 1 klap weer vernietigen. Daar zit geen logica in.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat God liefde is is ook maar een wensgedachte. Een beetje hetzelfde als een vrouw in een relatie met mishandeling die maar blijft geloven dat hij het niet zo heeft bedoeld en echt van haar houdt. En wie weet ziet de Christelijke god de aarde zoals een 4 jarige een zandkasteel ziet. Op een gegeven moment gaat dat ding er gewoon pertinent aan omdat die vierjarige met beide benen erin springt als een aspirant Godzilla.
God is tijdloos dus heeft tijd geen betekenis voor Hem.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als je iets in 7000 jaar hebt opgebouwd ga je dat niet in 1 klap weer vernietigen. Daar zit geen logica in.
Logica?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als je iets in 7000 jaar hebt opgebouwd ga je dat niet in 1 klap weer vernietigen. Daar zit geen logica in.
Waarom zou, als er een God is, Hij alles vernietigen wat hij geschapen heeft.quote:
Waarom niet? Als ik sim city 4 speel flikker ik ook regelmatig alles de prullenbak in waar ik bloed zweet en tranen in heb gestopt, meestal nadat ik een zooi rampen heb veroorzaakt uiteraard.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarom zou, als er een God is, Hij alles vernietigen wat hij geschapen heeft.
Er zit op zich wel wat in wat je zegt. De mensheid heeft zich dan ook niet bepaald goed gedragen. Maar ja, of hij nou alles zal vernietigen om weer wat nieuws op te bouwen lijkt me ook een beetje sterk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik sim city 4 speel flikker ik ook regelmatig alles de prullenbak in waar ik bloed zweet en tranen in heb gestopt, meestal nadat ik een zooi rampen heb veroorzaakt uiteraard.
Dat zou best goed kunnen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:25 schreef Elegy het volgende:
Of natuurlijk het weergaloze "we hebben zo hard voor jullie gebeden dat God maar heeft afgezien van een totale vernietiging dus dankzij ons bestaan we nog".
Omdat het kan?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarom zou, als er een God is, Hij alles vernietigen wat hij geschapen heeft.
Lijkt me wel een goed idee als Aarde 2.0 dan een iets directere manier van communiceren heeft met God. Niet een eeuwenoude handleiding zonder update mogelijkhedenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Omdat het kan?
Maar God maakt natuurlijk eerst een backup, zodat hij bij creatie van een nieuwe aarde, de goede dingen van de vorige aarde gewoon kan copy/pasten. Dat scheelt toch al gauw een paar dagen. Het goede nieuws is dus dat we in de volgende aarde een kortere werkweek hebben!
Misschien een 0900-nummer, dan kan hij ook nog wat centen verdienen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Lijkt me wel een goed idee als Aarde 2.0 dan een iets directere manier van communiceren heeft met God. Niet een eeuwenoude handleiding zonder update mogelijkheden. Misschien een website oid
.
Hmmmm.quote:What is the Timeline of History?
The timeline of history is God's predetermined timetable for the unfolding of God's Gospel program for this world. In other words the length of time between the day God created this world in 11,013 B.C. and the day he will destroy it in October 21, 2011.
The discovery of this information built the foundation for what God would later reveal from the Bible as the date for the end.
Judgment Day on May 21, 2011 is the culmination of five decades of intensive biblical study by Mr. Camping and other bible teachers who have discovered the same biblical data.
Er zitten 7 dagen tussen dus.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:45 schreef jogy het volgende:
http://www.familyradio.com/facts/
[..]
Hmmmm.. [9 Maart] de eerste dag van de laatste maya cyclus #3 28 oktober
!
De aarde kan nooit in 7 dagen gecreëerd zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Er zitten 7 dagen tussen dus.
God creerde de aarde in 7 dagen.
Dus hij gaat het maar weer eens opnieuw proberen?
Eerst vernietiging en dan opnieuw proberen?
[/vage bui]
Ja, dúhquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
De aarde kan nooit in 7 dagen gecreëerd zijn.
Jawel, want God...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
De aarde kan nooit in 7 dagen gecreëerd zijn.
En daarna opnieuw failen, aangezien hij dat al eens gedaan hadquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Er zitten 7 dagen tussen dus.
God creerde de aarde in 7 dagen.
Dus hij gaat het maar weer eens opnieuw proberen?
Eerst vernietiging en dan opnieuw proberen?
[/vage bui]
Nee, want dat zijn processen van vele miljarden jaren. Een stuk land dat groeit heus niet binnen 7 dagen.quote:
Het kan volgens bepaalde wetenschappelijke onderzoeken, als we gecreëert zijn, niet anders dan binnen 7 dagen. Sommigen beweren, uitgaande van teksten in de bijbel als "voor God is een dag duizend jaar", dat de aarde dan in 7 maanden, jaren of miljoenen, miljarden jaren is geschapen. Echter, de vogels die eerder zijn geschapen dan de landdieren, volgens de bijbel, kunnen maar een beperkte tijd zonder die landdieren leven.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee, want dat zijn processen van vele miljarden jaren. Een stuk land dat groeit heus niet binnen 7 dagen.
Hahahahaha ik zou hun gezichten weleens willen zien als het zondag isquote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Mensen met kinderen die hun baan hebben opgezegd, contact met familie hebben verbroken etc.
Ik snap sowieso niet dat je daarvoor je baan zou opzeggen. Het valt toch in een weekend dus wat maakt die ene dag dan uit?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:41 schreef TLC het volgende:
[..]
Hahahahaha ik zou hun gezichten weleens willen zien als het zondag is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze denken nog even hun leven op de rails te kunnen zetten en richten zich die laatste dagen totaal op Jezus, om er maar voor te zorgen dat ze goed hebben geleefd. Wat natuurlijk volkomen bullshit is natuurlijk, maar dat maakt niet uit.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:47 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat je daarvoor je baan zou opzeggen. Het valt toch in een weekend dus wat maakt die ene dag dan uit?
Osama is het werk van de duivel lieve vriend.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:56 schreef dj_ko het volgende:
Stel nou dat Jezus eigenlijk Osama Bin Laden is/was.....
amen broeder, amen. Sowieso, als je dan toch de vrome Christen uithangt, sla dan het evangelie er ook maar eens even op na en kom dan tot de conlusie dat dit niet waar is:quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:56 schreef Elegy het volgende:
Als je dan toch gelooft dat Jezus terugkomt heeft het lijkt mij weinig zin om dan die laatste paar dagen maar ineens de vrome christen uit te hangen. Wees dan een iemand die met rechte rug zijn oordeel tegemoet loopt en heb oprecht berouw van je zonden.
Als he, als...
quote:Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
Matteüs 24:36
36 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.
Ik ben zelf christen maar de mensen falen hard.![]()
Zondag denk ik, zijn ze al heel wat in populariteit afgenomenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:59 schreef Beaudelaire het volgende:
De Dag des Oordeels is gewoon een goede publiciteitsstunt voor de radiozender van Camping.
Er is ook niets meer authentiek tegenwoordigquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:00 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
amen broeder, amen. Sowieso, als je dan toch de vrome Christen uithangt, sla dan het evangelie er ook maar eens even op na en kom dan tot de conlusie dat dit niet waar is:
[..]
Was jij dan niet ineens lief en braaf als sinterklaas weer in het land was?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:56 schreef Elegy het volgende:
Als je dan toch gelooft dat Jezus terugkomt heeft het lijkt mij weinig zin om dan die laatste paar dagen maar ineens de vrome christen uit te hangen. Wees dan een iemand die met rechte rug zijn oordeel tegemoet loopt en heb oprecht berouw van je zonden.
Als he, als...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |