Egniequote:Op donderdag 9 december 2010 16:38 schreef Daywalk3r het volgende:
Hey. Nu staat het # achter het getal.
My prayers have been heard! There is a god!quote:
Nee daar verwachten ze een hittegolf.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wordt het volgende week ook in het zuid westen koud?
temperaturen rond de 40 graden toch ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee daar verwachten ze een hittegolf.
Minimaal!quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:37 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
temperaturen rond de 40 graden toch ?
Door de ANWB ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Minimaal!
Er is ook een hitte alarm afgegeven
Die run geeft meer dan een bak sneeuwquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:51 schreef IkWilbert het volgende:
Mooi run van GFS... bakken sneeuw volgende week donderdag![]()
Vasthouden dit!
Van mij mag dit jaar de kerstdepressie wel weg blijven. De kaarten van GFS laten stevig vorst zien op die dagen. Vorig jaar hadden we wel die dip rond en tijdens de kerstdagen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:06 schreef Fredo55 het volgende:
Tijdens de kerstdagen gaat de temperatuur toch standaard omhoog?
Ik denk het omgekeerdequote:Op zondag 12 december 2010 15:56 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens mij zijn de modellen er nog niet helemaal over uit wat het na donderdag gaat doen. Het neigt in mijn ogen naar goed koud weer...
Vanavond sneeuw... morgen sneeuw... donderdag een heul pak sneeuw aka sneeuwbom (volgens Paulusma)quote:Vanavond sneeuw
Amsterdam - Het gaat vanavond weer enkele uren sneeuwen. Mogelijk valt de eerste sneeuw al tijdens de avondspits.
In het binnenland wordt het mogelijk goed wit, waarschuwt MeteoConsult. Vooral in de oostelijke provincies en in de avond in Limburg.
Door de lage temperaturen blijft de sneeuw liggen. Het verkeer moet oppassen voor gladheid, stelt weerman Jordi Bloem van MeteoConsult. Volgens de weerkundige wordt het voor weggebruikers "een vervelende week."
Gladheid
De maximumtemperatuur ligt maandag rond het vriespunt. Mogelijk valt vanavond al tijdens de avondsptis sneeuw, maar waarschijnlijker wordt het pas daarna wit. De kans is dan ook groot dat het verkeer pas later in de avond last ondervindt van de gladheid.
uhuquote:Op maandag 13 december 2010 11:21 schreef rubje het volgende:
neu, dat denk ik niet als we die meneer laatst op tv moesten geloven die vertelde dat men veel beter was voorbereid dan vorig jaar op de lawine aan sneeuw.![]()
Volgens Jan Visser gaat er in het oosten en zuidoosten rond de 10 cm vallen.quote:Op maandag 13 december 2010 11:49 schreef aloa het volgende:
Donderdag eerst regen, wat overgaat in sneeuw en sneeuwbuien.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 december 2010 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
"N35 van Almelo richting Enschede 27.5 km"
En er was ook een ongeluk gebeurd op de A1, dus het stond ook een tijd muurvast tussen Oldenzaal en Hengeloquote:Op maandag 13 december 2010 19:14 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De A35 staat dus zo'n beetje vol.
Oftewel: alle autobanen in Twente stonden volquote:Op maandag 13 december 2010 19:14 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De A35 staat dus zo'n beetje vol.
het is al een aardig eind op weg ja hier, zuid achterhoekquote:Op maandag 13 december 2010 18:55 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Volgens Jan Visser gaat er in het oosten en zuidoosten rond de 10 cm vallen.
7 cm heb ik net even gemeten. Maar het sneeuwt niet meer.quote:Op maandag 13 december 2010 20:18 schreef seasushi het volgende:
[..]
het is al een aardig eind op weg ja hier, zuid achterhoek
quote:Door sneeuw donderdag weer zware spits verwacht
(Novum) - Doordat het in het hele land gaat sneeuwen wordt donderdag opnieuw een zeer zware ochtendspits verwacht. De Verkeersinformatiedienst rekent op zeker vierhonderd kilometer file.
De komende nacht gaat het volgens het KNMI vanuit het noordwesten eerst regenen, maar landinwaarts wordt dat sneeuw. Donderdag gaat het overal sneeuwen. De temperatuur ligt zowel 's nachts als overdag rond het vriespunt.
"We berekenen nog wat de effecten per provincie zijn", zegt een woordvoerder van de VID. "Daarbij is niets zo onvoorspelbaar als het weer, maar het ziet er nu niet al te best uit." Als het donderdag blijft sneeuwen, worden in de avond ook veel files verwacht. "Donderdag staat sowieso al vaak een drukke spits."
Ja, of mensen houden daadwerkelijk rekening met het spitsalarm en blijven thuis of gaan gespreid onderweg en als de ANWB geen spitsalarm had afgegeven, het ook echt een zooi zou worden op de weg...quote:Op woensdag 15 december 2010 11:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heeft de ANWB alweer een spitsalarm afgegeven?
Dan weet ik zeker dat ik morgen gewoon door kan rijden
Door wat? De sneeuw die niet viel?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:54 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, of mensen houden daadwerkelijk rekening met het spitsalarm en blijven thuis of gaan gespreid onderweg en als de ANWB geen spitsalarm had afgegeven, het ook echt een zooi zou worden op de weg...
Ben benieuwd of we nog hevige sneeuwval hier in Den Helder krijgen Donderdag/Vrijdagquote:Op woensdag 15 december 2010 12:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat gaat daar nog wel ff zo blijven...
morgenavond misschien pas sneeuw
zaterdagquote:Op woensdag 15 december 2010 13:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we nog hevige sneeuwval hier in Den Helder krijgen Donderdag/Vrijdag
Dan zit ik in drenthequote:
wat is er mis met de 2e dan?quote:Op woensdag 15 december 2010 20:16 schreef Crazy-M het volgende:
Wordt morgen lekkere mengelmoes, in de ochtenspits: Sneeuw. Middag: Regen, avond spits: Sneeuw
@Frutsel: De 2de link in je sig is niet meer echt up to date
topic uit 2008quote:
Maar de plaatjes die erin staan geven de actuele situatie weerquote:Op woensdag 15 december 2010 21:07 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
topic uit 2008en kunt er niet meer posten
Dat had ik dan nog niet gezienquote:Op woensdag 15 december 2010 21:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maar de plaatjes die erin staan geven de actuele situatie weer
Mooi topic, kende ik nog niet!
Gisteravond was het zo koud in het oosten jaquote:
Het hele forum is nog te onbekend snikquote:Op woensdag 15 december 2010 21:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maar de plaatjes die erin staan geven de actuele situatie weer
Mooi topic, kende ik nog niet!
waarschijnlijk omdat niet bij last active staatquote:Op donderdag 16 december 2010 09:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het hele forum is nog te onbekend snik
je bedoelt active topics?quote:Op donderdag 16 december 2010 09:47 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat niet bij last active staat
Geel is het gemiddeldequote:
Volgens mij blijft het gewoon regenen hoorquote:Op donderdag 16 december 2010 10:01 schreef Frutsel het volgende:
Vanochtend sneeuwde het van 08.00 tot 10.00 uur... nu dwarrelt er her en der nog een vlokje
tis wachten op het echte pak wat komen gaat
Temperatuur zal in de loop van de middag weer gaan dalen.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Volgens mij blijft het gewoon regenen hoor
Maar dan gaat er geen +10 cm vallen.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Temperatuur zal in de loop van de middag weer gaan dalen.
Misschien moet er een andere naam voor komen. Iets met het weer erin.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het hele forum is nog te onbekend snik
Het is al eens veranderd, maar schiet niets op.. enige oplossing is spamquote:Op donderdag 16 december 2010 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Misschien moet er een andere naam voor komen. Iets met het weer erin.
De Elementen zegt de meeste niet zoveel.
Het weer en de elementen ofzo....
De elementen klinkt inderdaad nogal vaagquote:Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het is al eens veranderd, maar schiet niets op.. enige oplossing is spam
linkjes in verwante fora's of frontpage naar dit forum in topics die over soortgelijke zaken gaan of via andere mediums zoals Twitter.
Maar goed, misschien maar goed dat het klein is, wordt er ook niet gebaggerd enzo
Weer- en Rampenforum? W&R ?quote:Op donderdag 16 december 2010 12:27 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
De elementen klinkt inderdaad nogal vaag
Hier wordt inderdaad weinig gebaggerd. Dat is in andere subforums wel anders.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het is al eens veranderd, maar schiet niets op.. enige oplossing is spam
linkjes in verwante fora's of frontpage naar dit forum in topics die over soortgelijke zaken gaan of via andere mediums zoals Twitter.
Maar goed, misschien maar goed dat het klein is, wordt er ook niet gebaggerd enzo
Klinkt inderdaad stukken beter, sinds zo'n beetje alle topics in dit subforum ermee te maken hebben.quote:
Hebben ze nu ook... De Elementen staat immers voor water, wind, land en vuur... maar ja...quote:Op donderdag 16 december 2010 12:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad stukken beter, sinds zo'n beetje alle topics in dit subforum ermee te maken hebben.
en komen ze gelijk met rampen alla: grote branden en dergelijke.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hebben ze nu ook... De Elementen staat immers voor water, wind, land en vuur... maar ja...
Rampenforum staat gelijk zo sensatiebelust...
Weer en natuurrampen (dat is geen sensatie)quote:Op donderdag 16 december 2010 12:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hebben ze nu ook... De Elementen staat immers voor water, wind, land en vuur... maar ja...
Rampenforum staat gelijk zo sensatiebelust...
wij gaan mee stemmen ?quote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef Qwea het volgende:
ik ga staken, de weergoden weigeren sneeuw te leveren
Belachelijk. Nu zelfs al op sneeuw bezuinigen...quote:Op donderdag 16 december 2010 13:14 schreef Qwea het volgende:
ik ga staken, de weergoden weigeren sneeuw te leveren
Ligt aan de temperatuur van de grondquote:Op donderdag 16 december 2010 14:32 schreef Qwea het volgende:
En het sneeuwt. Nat, vooralsnog. Het was 5,3 hier, nu volgens mijn foon app 2,5.
Bij hoeveel graden blijft sneeuw liggen? 0 toch pas?
3 uur later, en er is een dekje aan het onstaanquote:Op donderdag 16 december 2010 13:35 schreef Blik het volgende:
Utrecht flinke regen, ben benieuwd of er nog iets van een dekje gaat ontstaan vandaag
Geef maar hierquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:21 schreef mickeyD het volgende:
ligt al minstens 10cm in den haag en er komt nog heel veel aan zie ik
Ik heb me toch een klein kutlaagje hier in Den Helderquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:00 schreef Frutsel het volgende:
Dat wat gister zou vallen maar te lang uitbleef lijkt nu dus wel te komen, vooral voor het westen dus
Mooi want ik moet vanavond die kant opquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb me toch een klein kutlaagje hier in Den Helder
ooh? Gezellig, kom je doen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mooi want ik moet vanavond die kant op
en dit is waar ?quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:34 schreef SteveBudin het volgende:
Goes vanmorgen (pics gejat van Twitter aangezien ik zelf geen zin had om foto's te maken).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hebben!quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:34 schreef SteveBudin het volgende:
Goes vanmorgen (pics gejat van Twitter aangezien ik zelf geen zin had om foto's te maken).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tjah, vanmorgen slam fm en op werk skyradioquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat was volgens mij vanmorgen al op de radio, dat er in Zeeland 20cm sneeuw ligt.
woonde toch ook ergens brabant als ik me niet vergis van eerder in dit topic ergens ?quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:51 schreef lezzer het volgende:
Ik wilde zeggen "maar, maar, maar het sneeuwt hier helemaal niet".
Maar nu begint het net te sneeuw
okquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:55 schreef lezzer het volgende:
Noord-Limburg, maar tegen de Brabantse grens. De Peel.
Bij Deurne recht naar beneej zo'n bietje
Ze zeggen van niet maar ja.. Het zou helemaal niet gaan vriezen vandaag.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:24 schreef Falco het volgende:
Gaat het in Twente vanavond ook sneeuwen?
Dus als ik dat zie, dan zou den helder ook nog flink wat moeten krijgen?!quote:
Buienradar zegt al gewoon de hele morgen dat er buien hier boven hangen. Buienradar beflikkerd mequote:Op vrijdag 17 december 2010 11:58 schreef Frutsel het volgende:
Wind lijkt nu te draaien, Provincie Utreg is nu aan de beurt...
Kleine kans dat Gelderland en Overijssel nog wat mee gaan pakken, als de buien niet voor die tijd alles boven Utrecht dumpen
quote:'Complete chaos op wegen Randstad'
DEN HAAG - De ANWB waarschuwt iedereen die de weg op wil, zich af te vragen of dat wel echt moet.
Een woordvoerder van de dienst sprak tegen half een vrijdagmiddag van een ''complete chaos'' op de snelwegen in de hele Randstad en Utrecht en van een ''dramatische'' toestand.
Het verkeer op zowel de knooppunten Oudenrijn bij Utrecht als het Prins Clausplein bij Den Haag staat volledig vast. Dat zijn twee belangrijke knooppunten in ons snelwegennet.
''Iedereen moet zich afvragen of hij wel wil vertrekken. Neem voor vertrek contact op met de plaats van bestemming om te horen hoe het daar is'', aldus de woordvoerder. Volgens hem begint de situatie ''problematisch'' te worden. Rond half een stond er nog steeds tegen de tweehonderd kilometer file op de Nederlandse wegen.
Amsterdam
Het openbaarvervoerbedrijf GVB zette vrijdag aan het begin van de middag alle bussen die in Amsterdam en omgeving rijden, aan de kant. In verband met de gladheid is het volgens een woordvoerster niet meer verantwoord om door te rijden.
Om 12.30 uur werd de beslissing genomen om alle bussen van de weg te halen. ''Afhankelijk van de lokale situatie op de weg konden chauffeurs hun ronde afmaken en de bus in de remise parkeren, of moesten ze onderweg de bus stilzetten.''
Het metro- en tramverkeer in de hoofdstad ondervindt geen hinder van de sneeuwval.
Noord-Holland Noord
De busdienstregeling in Noord-Holland Noord is door de sneeuwval verstoord. Connexxion laat weten dat busreizigers in Zaandam rekening moeten houden met vertraging tot 45 minuten.
In Alkmaar rijden de bussen met vijftien tot dertig minuten vertraging.
Rotterdam
In Rotterdam rijden de bussen van openbaarvervoersmaatschappij RET niet meer op Rotterdam-Zuid. Volgens de buschauffeurs is het niet meer verantwoord om nu nog te rijden.
Ook buslijn 32 van Rotterdam-Noord richting het centrum is voorlopig stilgelegd, omdat die over de Willemsbrug gaat en dat is te risicovol, aldus de woordvoerder.
Vanaf elf uur kwamen er op het hoofdkantoor van de RET berichten van buschauffeurs op Rotterdam-Zuid binnen dat het te gevaarlijk werd op de weg. Daarop is besloten om de bussen naar binnen te halen.
Man en macht
Een woordvoerder van reinigingsbedrijf Roteb in Rotterdam zegt met man en macht te werken aan de gladheid en aan sneeuwvrije wegen in de stad.
''Maar door de hevige sneeuwval is er niet altijd tegen op te schuiven en te strooien.'' Een ander probleem is de drukte op de weg. Op sommige wegen op Rotterdam-Zuid staat het verkeer vast en daardoor ook de strooi- en schuifwagens.
Er ligt echt al veel meer, ik zit in Zuidoost en hier heeft het op een korte periode na vanaf 10 uur alleen maar gesneeuwd en het zijn ook aardige sneeuwbuien. Het is ook zeker meer dan 5 cm, eerder 10 en misschien wel meer dan dat.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Na een korte pauze van zeer matige sneeuwval nu langzaam weer aan het aansterken in Amsterdam. Zal nu wel een cm of 5 liggen.
Hoor al verhalen van 20 tot 30 cm. Zo te zien gaat dit nog wel even aanhouden dus die 40 cm halen we ook wel hier.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:02 schreef Robar het volgende:
Amsterdam, drama, sneeuwt al uren achterelkaar en er ligt nu zeker minimaal 10cm als het al niet 15 is. In Hoofddorp ook . . .Bussen rijden er nu niet
Trein is een drama, lange leve de winter
Dat bericht had ik wel getypt om 13:14 he. Nu ligt er idd al wel 20 cm op sommige plekken. Het gaat echt heel hard.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:04 schreef Robar het volgende:
[..]
Er ligt echt al veel meer, ik zit in Zuidoost en hier heeft het op een korte periode na vanaf 10 uur alleen maar gesneeuwd en het zijn ook aardige sneeuwbuien. Het is ook zeker meer dan 5 cm, eerder 10 en misschien wel meer dan dat.
Aah, thank you!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:24 schreef Frutsel het volgende:
Foto's mogen ook hier
Mooie actuele weerfoto's
Begint nu licht te sneeuwen in Enschede!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:20 schreef Daywalk3r het volgende:
Laat er asjeblieft ook nog een zooi in Overijssel vallen.
sneeuw in Mariaparochie!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:30 schreef drumstickNL het volgende:
Omgeving Almelo ook. (dorpje ken je toch niet)
filelengte neemt op dit moment weer afquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:27 schreef Leipo666 het volgende:
hmm, zo te zien gaat het weer ervoor zorgen dat ik vanavond erg laat thuis zal komen![]()
randstad loopt aardig vast kwa files.....
Lusten ze daar mosterd?quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:40 schreef Infection het volgende:
Het KNMI heeft een weeralarm afgegeven voor Noord Holland, Zuid Holland en Utrecht!
http://knmi.nl/
als je maar lang genoeg zeurt krijg je vanzelf je beurtquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:07 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Den Helderen het sneeuwt lekker door
quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
als je maar lang genoeg zeurt krijg je vanzelf je beurt
Ik vraag me af of hier nog meer komt vandaag en morgen. Kan het niet zo best zien op die fuck radar beeldenquote:
hij zegt wel dat de sneeuw t/m nieuwjaar blijft liggen...quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hier nog meer komt vandaag en morgen. Kan het niet zo best zien op die fuck radar beelden
engeland is ook een chaos of niet? loopt een apart topic overquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:41 schreef stbabylon het volgende:
Ik zit in Birmingham, ik zou vanavond terug vliegen... pokke sneeuw, meest vluchten naar of van Schiphol gecancelled
Er ligt hier nog geen cm in West-Midlands. Maar een vliegtuig heeft een start en een land-puntquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
engeland is ook een chaos of niet? loopt een apart topic over
quote:50 (V I J F T I G) kilometer file op de A27 vanaf Almere tot Lexmond -> Breda
quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/ANWBverkeer/status/15800742673645569
[..]
quote:A27 65 km
Breda richting Almere tussen knp. Gorinchem en knp. Almere 65 km
Dat is natuurlijk niet echt een realistisch getalquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:11 schreef mouzzer het volgende:
[..]
TomTom HD traffic toonde uur geleden al meer dan 3000 km file...
Juist stuk realisischer dan de 700 km want TT meet veel meer wegenquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet echt een realistisch getal.
Vertrouw die radars niet heel erg, want ik zit hier in Lelystad en 't zou hier flink moeten sneeuwen, maar als ik naar buiten kijk, valt er geen vlokje. Ligt wel al 10 á 15 cm.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:32 schreef Qwea het volgende:
Den Helder gaat niks meer vallen geloof ik
Ik zou het idd niet doenquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:03 schreef Blik het volgende:
Ik moet over 2 uur de A2 op naar Den Bosch vanuit Utrecht, ik acht de kans aanwezig dat ik daar niet ga komen...
Omdat we in Nederland wonen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom is er geen algeheel rijverbod voor vrachtwagens op dit moment? Lijkt me voor doorstroming beter. Dat doen ze in België dan beter.
Ik hoop het! Des te sneller zit ik weer in het zonnetje op m'n balkonquote:Op zaterdag 18 december 2010 11:21 schreef Xebber het volgende:
Als December lijkt alsof het hartje Januari is, zal Maart dan lijken op hartje April met 20 graden, lekker zonnetje en een zacht briesje?
Er is hier in Nijmegen wel iets bijgekomen, de weg is weer wegquote:
De huidige weermodellen van o.a. het Belgische KMI en onze andere Europese partners spreken deze modellen ernstig tegen; zij gaan uit van een hardnekkige winterperiode met gemiddeld -9 als minimumtemperatuur. In het oosten van Nederland wordt zelfs tussen kerst en oudjaar een gemiddelde van -7 verwacht(!). Ook Duitse weerdiensten spreken van een periode die continueert tot minimaal halverwege januari.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:11 schreef ThaNetRunner het volgende:
nou de nieuwe pluim is niet zo
[ afbeelding ]
Dat zijn dan weer de goede berichten!quote:Op zondag 19 december 2010 01:21 schreef Sjabbes het volgende:
[..]
De huidige weermodellen van o.a. het Belgische KMI en onze andere Europese partners spreken deze modellen ernstig tegen; zij gaan uit van een hardnekkige winterperiode met gemiddeld -9 als minimumtemperatuur. In het oosten van Nederland wordt zelfs tussen kerst en oudjaar een gemiddelde van -7 verwacht(!). Ook Duitse weerdiensten spreken van een periode die continueert tot minimaal halverwege januari.
Hangt er vanaf in welk perspectief je dat plaatstquote:Op zondag 19 december 2010 01:52 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dat zijn dan weer de goede berichten!
Vanuit het perspectief van de winterliefhebberquote:Op zondag 19 december 2010 01:53 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welk perspectief je dat plaatst
Inderdaad!quote:Op zondag 19 december 2010 01:53 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welk perspectief je dat plaatst
Welke periode? Of 2 maanden lang? Dan boek ik even een vakantie.quote:Op zondag 19 december 2010 03:08 schreef Sjabbes het volgende:
[..]
Inderdaad!
Maar het perspectief mijnerzijds moge duidelijk zijn; winterliefhebber, in hart-en-nieren!
Sterker nog: de voorspellingen wijzen ons in januari en februari van 2011 richting een record-winter van minimumtemperaturen van rondom de -25 graden Celsius...
Bron?quote:Op zondag 19 december 2010 03:08 schreef Sjabbes het volgende:
[..]
Inderdaad!
Maar het perspectief mijnerzijds moge duidelijk zijn; winterliefhebber, in hart-en-nieren!
Sterker nog: de voorspellingen wijzen ons in januari en februari van 2011 richting een record-winter van minimumtemperaturen van rondom de -25 graden Celsius...
Ik vind sneeuw ook wel mooi, maar niet als ik er met de auto doorheen moet. Dat is gewoon bijna niet te doenquote:Op zondag 19 december 2010 02:28 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van de winterliefhebber.
Voor de mensen die er veel last van hebben, of een hekel aan kou is het wat minder goed inderdaad.
Ow jawel. Vorig jaar lag er ook 20-25 cm. Iedereen proberen vooruit te komen door vol gas te geven, ja dat gaat fout.quote:Op zondag 19 december 2010 10:30 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik vind sneeuw ook wel mooi, maar niet als ik er met de auto doorheen moet. Dat is gewoon bijna niet te doen
Ben ik ook benieuwd naar! Ik las juist ergens dat januari redelijk gemiddeld zou verlopen en februari vrij zacht. Bron weet ik even niet meer.quote:
Piet paulusma voorspeld iets dergelijksquote:Op zondag 19 december 2010 12:16 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar! Ik las juist ergens dat januari redelijk gemiddeld zou verlopen en februari vrij zacht. Bron weet ik even niet meer.
Hier is daar helaas geen sprake van. Sneeuw gooit roet in het eten.quote:Op zondag 19 december 2010 19:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hier wordt alweer een paar dagen geschaatst
hier zie ik dat nou nooitquote:Op zondag 19 december 2010 21:05 schreef Rewimo het volgende:
Hier (eindje over de grens bij Nijmegen), 10 minuten geleden:
[ afbeelding ]
Volgens mij had ik het daar vandaan inderdaad. Ik hoop niet dat ie gelijk krijgt. Maar ja, het kan nog alle kanten op natuurlijk voor januari/februari. Da's nog zo ver weg, is nog niet goed te voorspellen.quote:Op zondag 19 december 2010 19:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Piet paulusma voorspeld iets dergelijks
http://www.pietsweer.nl/2(...)sneeuw-iets-te-koud/
Vooral de winterstormen die hij voorspeld voor februari, vind ik best gewaagd. Zoiets valt niet te voorspellen.quote:Op zondag 19 december 2010 22:18 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Volgens mij had ik het daar vandaan inderdaad. Ik hoop niet dat ie gelijk krijgt. Maar ja, het kan nog alle kanten op natuurlijk voor januari/februari. Da's nog zo ver weg, is nog niet goed te voorspellen.
Hier in t noorden hebben we dat de afgelopen 10 jaar meerdere keren gehad. Alleen dit jaar hebben we niet meer dan een cm of 3? Vorig jaar iets van 35cm, met op sommige plekken tot halverwege je bovenbeen. Paar jaar geleden ook een keer in 1 nacht 42cm.quote:Op zondag 19 december 2010 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
hier zie ik dat nou nooit![]()
moet maar eens gaan verhuizen naar een plek in NL waar meer sneeuw valt dan hier
Volgens t knmi niet hoor. Althans niet in Tilburg..quote:Op zondag 19 december 2010 22:22 schreef Crazy-M het volgende:
Tilburg inmiddels gestopt met sneeuwen, ligt denk ik 20 cm ?
Gaat tot -12 vriezen, dat weer wel
Vorig jaar ook niet?quote:Op zondag 19 december 2010 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
hier zie ik dat nou nooit![]()
moet maar eens gaan verhuizen naar een plek in NL waar meer sneeuw valt dan hier
Gewaagd ja! Ik vraag me af op welke informatie Piet zich baseert met zo'n voorspelling...quote:Op zondag 19 december 2010 22:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Vooral de winterstormen die hij voorspeld voor februari, vind ik best gewaagd. Zoiets valt niet te voorspellen.
knmi niet, omroep brabant en zo welquote:Op zondag 19 december 2010 22:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Volgens t knmi niet hoor. Althans niet in Tilburg..
Hier int noorden ist inmiddels -6 met een gevoelstemp van -13.
Tja, december was al vast goedquote:Op zondag 19 december 2010 23:03 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Gewaagd ja! Ik vraag me af op welke informatie Piet zich baseert met zo'n voorspelling...
Hier in zuiden verwachten ze vanavond wederom sneeuw.quote:Op maandag 20 december 2010 09:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja, december was al vast goed
En er komt dooi aan, dus misschien wordt zijn kwakkeljanuari wel met kerst ingezet
oja bron aub?quote:Op maandag 20 december 2010 09:22 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hier in zuiden verwachten ze vanavond wederom sneeuw.
4 tot 8 cm erbij
laat maar komenquote:Op maandag 20 december 2010 09:22 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
4 tot 8 cm erbij
Die paar sneeuwbuien die worden verwacht gooien dat niet denk ik. Wel wat sneeuw, maar denk niet dat je aan 5 cm komt.quote:Op maandag 20 december 2010 09:22 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
4 tot 8 cm erbij
Godverdomme! Weer geen witte kerstquote:Op maandag 20 december 2010 10:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die paar sneeuwbuien die worden verwacht gooien dat niet denk ik. Wel wat sneeuw, maar denk niet dat je aan 5 cm komt.
KNMI voorspelling t/m 3 januari
70% kans op kwakkelweer, dooi, prut, ijzel en regen vanaf woensdag tot en met 3 januari
30% kans op voortzetting van de kou, sneeuw.
Wedde...wedde dat het over paar dagen weer helemaal anders isquote:Op maandag 20 december 2010 10:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die paar sneeuwbuien die worden verwacht gooien dat niet denk ik. Wel wat sneeuw, maar denk niet dat je aan 5 cm komt.
KNMI voorspelling t/m 3 januari
70% kans op kwakkelweer, dooi, prut, ijzel en regen vanaf woensdag tot en met 3 januari
30% kans op voortzetting van de kou, sneeuw.
wedden van niet, van mijn part kwakkelen tot maartquote:Op maandag 20 december 2010 10:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wedde...wedde dat het over paar dagen weer helemaal anders is
hoop het wel.quote:Op maandag 20 december 2010 10:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wedde...wedde dat het over paar dagen weer helemaal anders is
Bronquote:'Het wordt één grote chaos!'
Door Gijsbert Termaat
KROMMENIE - Piet Paulusma is stellig over de komende dagen. "We krijgen vandaag en morgen te maken met echt heel bar slecht winterweer. Ik voorspel één grote chaos met veel neerslag in de vorm van sneeuw en ijzel." Positief is wel dat de weerman een witte kerst verwacht. "Voor het weekend voorzie ik opnieuw langdurige vorst en voor het grootste deel van ons land een witte kerst. Kan het mooier?"
ederland wordt nu al weken in de greep gehouden door gigantische hoeveelheden sneeuw en strenge vorstperiodes, waardoor er veel overlast is ontstaan. En dan te bedenken dat de winter volgens de kalender vandaag pas begint.
Kleine ijstijd
Volgens weerdeskundigen en wetenschappers zijn deze extreme weersomstandigheden mogelijk het begin van een nieuwe periode in de klimaatgeschiedenis. Er zijn sterke aanwijzingen dat we beland zijn in de Kleine IJstijd. Als dat uitkomt krijgen we tientallen jaren zeker te maken met ijzingwekkende winters.
"Na twee eerdere opmerkelijk koude winters is West-Europa op dit moment in de ban van een uitzonderlijk koude en sneeuwrijke start van de winter 2010/2011. In Nederland is het koudegetal gisteren de 50 gepasseerd, terwijl dit getal medio december 1962 (dus de historische barre winter van 1963) nog op 24 bleef steken. Sinds 1901 zijn maar vijf Nederlandse winters kouder begonnen dan de huidige winter,” vertelt weerman en klimaatdeskundige Hajo Smit.
Smit glundert als hij om de zes uur de nieuwe weerkaarten van de laatste modelberekening ziet binnenkomen. Af en toe ziet hij een „zachte oplossing”, maar meestal zijn het dik winterse scenario’s die uit de weercomputers rollen. Smit weet het zeker: de komende tijd kunnen we nog wat meemaken.
'De zon is dood'
"De zon is dood”, gaat de 89-jarige emeritus hoogleraar Kees de Jager een stapje verder. "Er zijn momenteel verontrustend weinig zonneexplosies en daardoor wordt het kouder op aarde. In het hart van de Kleine IJstijd tussen 1650 en 1710 waren er helemaal geen zonnevlekken en ook nu zien we tot onze verbazing het aantal explosies lager en lager worden. De oorzaak? Ik tast in het duister.”
Ook Piet Paulusma voorziet een toekomst met extreme winters. "Ik onderschrijf de mening van wetenschappers dat dit allemaal verband houdt met de aanwezigheid van zonnevlekken. Het is allemaal heel bijzonder wat er gebeurt. Zelfs de NASA stort zich op de zonnevlekken. Dat zegt mij al genoeg.”
Alsof er bij het lezen van Piet Paulusma niet al allerlei alarmbellen zouden moeten gaan rinkelenquote:Op dinsdag 21 december 2010 09:47 schreef JDude het volgende:
Best een interessant verhaal. Tot je de bron ziet.
In Hoofddorp vanochtend vroeg ook wat fijne sneeuw. Er is weer een klein laagje bovenop gekomen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:13 schreef Crazy-M het volgende:
toen ik wegreed in tilburg wederom sneeuw.
snelwegen omgeving tilburg zijn tot den bosch slecht te rijden.
daarna gaat het wel weer
Dat van die zonnevlammen was vorig jaar al bekend.quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:47 schreef JDude het volgende:
Best een interessant verhaal. Tot je de bron ziet.
Tis dan ook al vaker geroepenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:39 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat van die zonnevlammen was vorig jaar al bekend.
YESS! Laat maar komen hoor.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:43 schreef xFriendx het volgende:
Volgens die 24 uurs radar op buienradar kan oa de Randstad morgen eind van de middag en avond zich op gaan maken voor een nieuwe sneeuwlaag?
Zo ja, dan smeer ik em op tijd
Precies den helder zit daar ook bij zie ik !quote:Op woensdag 22 december 2010 00:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
YESS! Laat maar komen hoor.
Hehe eindelijk de noordkop ook weer watquote:Op woensdag 22 december 2010 09:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Precies den helder zit daar ook bij zie ik !
quote:Koudste december ooit in de maak
De kans is groot dat we dit jaar opnieuw een witte kerst krijgen, voor het tweede jaar op rij. Sinds 1901 is het niet meer voorgekomen dat er twee opeenvolgende jaren sprake was van een witte kerst. De kou lijkt zich na de kerst bovendien te gaan verscherpen.
Tijdens de kerstdagen ligt dus overal een sneeuwdek zodat met recht gesproken kan worden van een witte kerst. Er kan ook tijdens de kerst nog wat extra sneeuw vallen, maar vaker is het droog en mogelijk schijnt de zon zelfs even. De temperatuur ligt overdag rond -4 en 's nachts daalt de temperatuur naar -8 tot -14, boven de verse sneeuw mogelijk nog lager.
Dankzij de aanscherpende kou lijkt december 2010 uiteindelijk een recordkoude maand te worden. De gemiddelde temperatuur over de hele maand is nu nog -1,5 graden, maar die daalt door de bittere kou naar -2,6 graden. Er is nog wel een onzekerheid van zo'n 0,4 graden. Daarmee stoot december 2010 vrijwel zeker de koudste decembermaand tot dusver, december 1933 met -2,1 graden, van de troon.
Dit zou juist de winter kunnen zijn dat we het in 2010 en 2011 kunnen, december nu en januari nog eensquote:Op woensdag 22 december 2010 14:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan ook maar een 11stedentocht, want die hadden ze in 1933 wel.
eeuuuhh nee, dat kan niet: staat in de regels van de elfstedentocht dat ze hem maar 1 maal per winter organiserenquote:Op woensdag 22 december 2010 14:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit zou juist de winter kunnen zijn dat we het in 2010 en 2011 kunnen, december nu en januari nog eens
serieus joh?quote:Op woensdag 22 december 2010 15:01 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
eeuuuhh nee, dat kan niet: staat in de regels van de elfstedentocht dat ze hem maar 1 maal per winter organiseren
ging niet doorquote:Op woensdag 22 december 2010 13:06 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Hehe eindelijk de noordkop ook weer watwat er nu ligt is bar weinig
Dat zou inderdaad kunnen volgens mij.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:41 schreef Frutsel het volgende:
Naja, we zetten in op de eerste 2 weken van januari
Feitelijk zeg je dus dat ze hem in januari 2011 kunnen houden, maar ook in december 2011, dat zijn immers twee verschillende winters?
klopt, dat is een mogelijkheidquote:Op woensdag 22 december 2010 15:41 schreef Frutsel het volgende:
Feitelijk zeg je dus dat ze hem in januari 2011 kunnen houden, maar ook in december 2011, dat zijn immers twee verschillende winters?
Denk dat ze tegenwoordig het liefste zo snel mogelijk weer 'n tocht organiseren.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:44 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
klopt, dat is een mogelijkheidal zullen ze het dan denk ik proberen te rekken tot januari 2012
2012 is dan de laatste mogelijkheid, daarna vergaat de wereldquote:Op woensdag 22 december 2010 15:44 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
klopt, dat is een mogelijkheidal zullen ze het dan denk ik proberen te rekken tot januari 2012
quote:Op woensdag 22 december 2010 15:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
2012 is dan de laatste mogelijkheid, daarna vergaat de wereld
het is niet voor het eerst dat er een ruime tijd tussen 2 tochten zit. als je kijkt naar het verleden zijn er nog wel langere periodes zonder tocht geweestquote:Op woensdag 22 december 2010 15:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat ze tegenwoordig het liefste zo snel mogelijk weer 'n tocht organiseren.
10CM erbijquote:Op donderdag 23 december 2010 10:20 schreef Frutsel het volgende:
Limburg mag zich opmaken voor nog eens 20cm... ook 10cm mogelijk in de lijn Breda, Amersfoort, Coevorden
[ afbeelding ]
Met dank aan O-O
Als deze kaart daadwerkelijk uitkomt krijgt de randstad niet veel, wat lichte sneeuw tussen 12 en 19 uur ofzo en morgen een klein beetje.. geen tig centimeter ofzoquote:Op donderdag 23 december 2010 10:21 schreef RiKe het volgende:
En hoe gaat het lopen voor de randstad?
Uit die kaarten wordt ik niet veel wijzer...
Ik denk dat die net als DH, pech heeftquote:Op donderdag 23 december 2010 10:21 schreef RiKe het volgende:
En hoe gaat het lopen voor de randstad?
Uit die kaarten wordt ik niet veel wijzer...
* TommyGun meldtquote:Op vrijdag 24 december 2010 07:52 schreef Tauchmeister het volgende:
Nu 23cm op de tuintafel in Eindhoven. En het blijft maar doorsneeuwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |