tjah, vanmorgen slam fm en op werk skyradioquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat was volgens mij vanmorgen al op de radio, dat er in Zeeland 20cm sneeuw ligt.
woonde toch ook ergens brabant als ik me niet vergis van eerder in dit topic ergens ?quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:51 schreef lezzer het volgende:
Ik wilde zeggen "maar, maar, maar het sneeuwt hier helemaal niet".
Maar nu begint het net te sneeuw
okquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:55 schreef lezzer het volgende:
Noord-Limburg, maar tegen de Brabantse grens. De Peel.
Bij Deurne recht naar beneej zo'n bietje
Ze zeggen van niet maar ja.. Het zou helemaal niet gaan vriezen vandaag.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:24 schreef Falco het volgende:
Gaat het in Twente vanavond ook sneeuwen?
Dus als ik dat zie, dan zou den helder ook nog flink wat moeten krijgen?!quote:
Buienradar zegt al gewoon de hele morgen dat er buien hier boven hangen. Buienradar beflikkerd mequote:Op vrijdag 17 december 2010 11:58 schreef Frutsel het volgende:
Wind lijkt nu te draaien, Provincie Utreg is nu aan de beurt...
Kleine kans dat Gelderland en Overijssel nog wat mee gaan pakken, als de buien niet voor die tijd alles boven Utrecht dumpen
quote:'Complete chaos op wegen Randstad'
DEN HAAG - De ANWB waarschuwt iedereen die de weg op wil, zich af te vragen of dat wel echt moet.
Een woordvoerder van de dienst sprak tegen half een vrijdagmiddag van een ''complete chaos'' op de snelwegen in de hele Randstad en Utrecht en van een ''dramatische'' toestand.
Het verkeer op zowel de knooppunten Oudenrijn bij Utrecht als het Prins Clausplein bij Den Haag staat volledig vast. Dat zijn twee belangrijke knooppunten in ons snelwegennet.
''Iedereen moet zich afvragen of hij wel wil vertrekken. Neem voor vertrek contact op met de plaats van bestemming om te horen hoe het daar is'', aldus de woordvoerder. Volgens hem begint de situatie ''problematisch'' te worden. Rond half een stond er nog steeds tegen de tweehonderd kilometer file op de Nederlandse wegen.
Amsterdam
Het openbaarvervoerbedrijf GVB zette vrijdag aan het begin van de middag alle bussen die in Amsterdam en omgeving rijden, aan de kant. In verband met de gladheid is het volgens een woordvoerster niet meer verantwoord om door te rijden.
Om 12.30 uur werd de beslissing genomen om alle bussen van de weg te halen. ''Afhankelijk van de lokale situatie op de weg konden chauffeurs hun ronde afmaken en de bus in de remise parkeren, of moesten ze onderweg de bus stilzetten.''
Het metro- en tramverkeer in de hoofdstad ondervindt geen hinder van de sneeuwval.
Noord-Holland Noord
De busdienstregeling in Noord-Holland Noord is door de sneeuwval verstoord. Connexxion laat weten dat busreizigers in Zaandam rekening moeten houden met vertraging tot 45 minuten.
In Alkmaar rijden de bussen met vijftien tot dertig minuten vertraging.
Rotterdam
In Rotterdam rijden de bussen van openbaarvervoersmaatschappij RET niet meer op Rotterdam-Zuid. Volgens de buschauffeurs is het niet meer verantwoord om nu nog te rijden.
Ook buslijn 32 van Rotterdam-Noord richting het centrum is voorlopig stilgelegd, omdat die over de Willemsbrug gaat en dat is te risicovol, aldus de woordvoerder.
Vanaf elf uur kwamen er op het hoofdkantoor van de RET berichten van buschauffeurs op Rotterdam-Zuid binnen dat het te gevaarlijk werd op de weg. Daarop is besloten om de bussen naar binnen te halen.
Man en macht
Een woordvoerder van reinigingsbedrijf Roteb in Rotterdam zegt met man en macht te werken aan de gladheid en aan sneeuwvrije wegen in de stad.
''Maar door de hevige sneeuwval is er niet altijd tegen op te schuiven en te strooien.'' Een ander probleem is de drukte op de weg. Op sommige wegen op Rotterdam-Zuid staat het verkeer vast en daardoor ook de strooi- en schuifwagens.
Er ligt echt al veel meer, ik zit in Zuidoost en hier heeft het op een korte periode na vanaf 10 uur alleen maar gesneeuwd en het zijn ook aardige sneeuwbuien. Het is ook zeker meer dan 5 cm, eerder 10 en misschien wel meer dan dat.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Na een korte pauze van zeer matige sneeuwval nu langzaam weer aan het aansterken in Amsterdam. Zal nu wel een cm of 5 liggen.
Hoor al verhalen van 20 tot 30 cm. Zo te zien gaat dit nog wel even aanhouden dus die 40 cm halen we ook wel hier.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:02 schreef Robar het volgende:
Amsterdam, drama, sneeuwt al uren achterelkaar en er ligt nu zeker minimaal 10cm als het al niet 15 is. In Hoofddorp ook . . .Bussen rijden er nu niet
Trein is een drama, lange leve de winter
Dat bericht had ik wel getypt om 13:14 he. Nu ligt er idd al wel 20 cm op sommige plekken. Het gaat echt heel hard.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:04 schreef Robar het volgende:
[..]
Er ligt echt al veel meer, ik zit in Zuidoost en hier heeft het op een korte periode na vanaf 10 uur alleen maar gesneeuwd en het zijn ook aardige sneeuwbuien. Het is ook zeker meer dan 5 cm, eerder 10 en misschien wel meer dan dat.
Aah, thank you!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:24 schreef Frutsel het volgende:
Foto's mogen ook hier
Mooie actuele weerfoto's
Begint nu licht te sneeuwen in Enschede!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:20 schreef Daywalk3r het volgende:
Laat er asjeblieft ook nog een zooi in Overijssel vallen.
sneeuw in Mariaparochie!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:30 schreef drumstickNL het volgende:
Omgeving Almelo ook. (dorpje ken je toch niet)
filelengte neemt op dit moment weer afquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:27 schreef Leipo666 het volgende:
hmm, zo te zien gaat het weer ervoor zorgen dat ik vanavond erg laat thuis zal komen![]()
randstad loopt aardig vast kwa files.....
Lusten ze daar mosterd?quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:40 schreef Infection het volgende:
Het KNMI heeft een weeralarm afgegeven voor Noord Holland, Zuid Holland en Utrecht!
http://knmi.nl/
als je maar lang genoeg zeurt krijg je vanzelf je beurtquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:07 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Den Helderen het sneeuwt lekker door
quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
als je maar lang genoeg zeurt krijg je vanzelf je beurt
Ik vraag me af of hier nog meer komt vandaag en morgen. Kan het niet zo best zien op die fuck radar beeldenquote:
hij zegt wel dat de sneeuw t/m nieuwjaar blijft liggen...quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hier nog meer komt vandaag en morgen. Kan het niet zo best zien op die fuck radar beelden
engeland is ook een chaos of niet? loopt een apart topic overquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:41 schreef stbabylon het volgende:
Ik zit in Birmingham, ik zou vanavond terug vliegen... pokke sneeuw, meest vluchten naar of van Schiphol gecancelled
Er ligt hier nog geen cm in West-Midlands. Maar een vliegtuig heeft een start en een land-puntquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
engeland is ook een chaos of niet? loopt een apart topic over
quote:50 (V I J F T I G) kilometer file op de A27 vanaf Almere tot Lexmond -> Breda
quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/ANWBverkeer/status/15800742673645569
[..]
quote:A27 65 km
Breda richting Almere tussen knp. Gorinchem en knp. Almere 65 km
Dat is natuurlijk niet echt een realistisch getalquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:11 schreef mouzzer het volgende:
[..]
TomTom HD traffic toonde uur geleden al meer dan 3000 km file...
Juist stuk realisischer dan de 700 km want TT meet veel meer wegenquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet echt een realistisch getal.
Vertrouw die radars niet heel erg, want ik zit hier in Lelystad en 't zou hier flink moeten sneeuwen, maar als ik naar buiten kijk, valt er geen vlokje. Ligt wel al 10 á 15 cm.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:32 schreef Qwea het volgende:
Den Helder gaat niks meer vallen geloof ik
Ik zou het idd niet doenquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:03 schreef Blik het volgende:
Ik moet over 2 uur de A2 op naar Den Bosch vanuit Utrecht, ik acht de kans aanwezig dat ik daar niet ga komen...
Omdat we in Nederland wonen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom is er geen algeheel rijverbod voor vrachtwagens op dit moment? Lijkt me voor doorstroming beter. Dat doen ze in België dan beter.
Ik hoop het! Des te sneller zit ik weer in het zonnetje op m'n balkonquote:Op zaterdag 18 december 2010 11:21 schreef Xebber het volgende:
Als December lijkt alsof het hartje Januari is, zal Maart dan lijken op hartje April met 20 graden, lekker zonnetje en een zacht briesje?
Er is hier in Nijmegen wel iets bijgekomen, de weg is weer wegquote:
De huidige weermodellen van o.a. het Belgische KMI en onze andere Europese partners spreken deze modellen ernstig tegen; zij gaan uit van een hardnekkige winterperiode met gemiddeld -9 als minimumtemperatuur. In het oosten van Nederland wordt zelfs tussen kerst en oudjaar een gemiddelde van -7 verwacht(!). Ook Duitse weerdiensten spreken van een periode die continueert tot minimaal halverwege januari.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:11 schreef ThaNetRunner het volgende:
nou de nieuwe pluim is niet zo
[ afbeelding ]
Dat zijn dan weer de goede berichten!quote:Op zondag 19 december 2010 01:21 schreef Sjabbes het volgende:
[..]
De huidige weermodellen van o.a. het Belgische KMI en onze andere Europese partners spreken deze modellen ernstig tegen; zij gaan uit van een hardnekkige winterperiode met gemiddeld -9 als minimumtemperatuur. In het oosten van Nederland wordt zelfs tussen kerst en oudjaar een gemiddelde van -7 verwacht(!). Ook Duitse weerdiensten spreken van een periode die continueert tot minimaal halverwege januari.
Hangt er vanaf in welk perspectief je dat plaatstquote:Op zondag 19 december 2010 01:52 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dat zijn dan weer de goede berichten!
Vanuit het perspectief van de winterliefhebberquote:Op zondag 19 december 2010 01:53 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welk perspectief je dat plaatst
Inderdaad!quote:Op zondag 19 december 2010 01:53 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welk perspectief je dat plaatst
Welke periode? Of 2 maanden lang? Dan boek ik even een vakantie.quote:Op zondag 19 december 2010 03:08 schreef Sjabbes het volgende:
[..]
Inderdaad!
Maar het perspectief mijnerzijds moge duidelijk zijn; winterliefhebber, in hart-en-nieren!
Sterker nog: de voorspellingen wijzen ons in januari en februari van 2011 richting een record-winter van minimumtemperaturen van rondom de -25 graden Celsius...
Bron?quote:Op zondag 19 december 2010 03:08 schreef Sjabbes het volgende:
[..]
Inderdaad!
Maar het perspectief mijnerzijds moge duidelijk zijn; winterliefhebber, in hart-en-nieren!
Sterker nog: de voorspellingen wijzen ons in januari en februari van 2011 richting een record-winter van minimumtemperaturen van rondom de -25 graden Celsius...
Ik vind sneeuw ook wel mooi, maar niet als ik er met de auto doorheen moet. Dat is gewoon bijna niet te doenquote:Op zondag 19 december 2010 02:28 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van de winterliefhebber.
Voor de mensen die er veel last van hebben, of een hekel aan kou is het wat minder goed inderdaad.
Ow jawel. Vorig jaar lag er ook 20-25 cm. Iedereen proberen vooruit te komen door vol gas te geven, ja dat gaat fout.quote:Op zondag 19 december 2010 10:30 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik vind sneeuw ook wel mooi, maar niet als ik er met de auto doorheen moet. Dat is gewoon bijna niet te doen
Ben ik ook benieuwd naar! Ik las juist ergens dat januari redelijk gemiddeld zou verlopen en februari vrij zacht. Bron weet ik even niet meer.quote:
Piet paulusma voorspeld iets dergelijksquote:Op zondag 19 december 2010 12:16 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar! Ik las juist ergens dat januari redelijk gemiddeld zou verlopen en februari vrij zacht. Bron weet ik even niet meer.
Hier is daar helaas geen sprake van. Sneeuw gooit roet in het eten.quote:Op zondag 19 december 2010 19:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hier wordt alweer een paar dagen geschaatst
hier zie ik dat nou nooitquote:Op zondag 19 december 2010 21:05 schreef Rewimo het volgende:
Hier (eindje over de grens bij Nijmegen), 10 minuten geleden:
[ afbeelding ]
Volgens mij had ik het daar vandaan inderdaad. Ik hoop niet dat ie gelijk krijgt. Maar ja, het kan nog alle kanten op natuurlijk voor januari/februari. Da's nog zo ver weg, is nog niet goed te voorspellen.quote:Op zondag 19 december 2010 19:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Piet paulusma voorspeld iets dergelijks
http://www.pietsweer.nl/2(...)sneeuw-iets-te-koud/
Vooral de winterstormen die hij voorspeld voor februari, vind ik best gewaagd. Zoiets valt niet te voorspellen.quote:Op zondag 19 december 2010 22:18 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Volgens mij had ik het daar vandaan inderdaad. Ik hoop niet dat ie gelijk krijgt. Maar ja, het kan nog alle kanten op natuurlijk voor januari/februari. Da's nog zo ver weg, is nog niet goed te voorspellen.
Hier in t noorden hebben we dat de afgelopen 10 jaar meerdere keren gehad. Alleen dit jaar hebben we niet meer dan een cm of 3? Vorig jaar iets van 35cm, met op sommige plekken tot halverwege je bovenbeen. Paar jaar geleden ook een keer in 1 nacht 42cm.quote:Op zondag 19 december 2010 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
hier zie ik dat nou nooit![]()
moet maar eens gaan verhuizen naar een plek in NL waar meer sneeuw valt dan hier
Volgens t knmi niet hoor. Althans niet in Tilburg..quote:Op zondag 19 december 2010 22:22 schreef Crazy-M het volgende:
Tilburg inmiddels gestopt met sneeuwen, ligt denk ik 20 cm ?
Gaat tot -12 vriezen, dat weer wel
Vorig jaar ook niet?quote:Op zondag 19 december 2010 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
hier zie ik dat nou nooit![]()
moet maar eens gaan verhuizen naar een plek in NL waar meer sneeuw valt dan hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |