Ik ken ook gezellige gothics en drugs-free hippies. En nu?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef wirmussen het volgende:
Ik vrees niet hetgene dat ik niet ken. Ik ken alles waar ik een hekel aan heb. Ik ken drugsverslaafde hippies, ik ken arrogante gothics, ik ken mensen die geobsedeerd zijn met greenpeace, die echt geloven in conspiracies etcetera
Onzin. Kwestie van interviewen en het lijstje afgaan:quote:Op woensdag 8 december 2010 15:25 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Je bent ook niet de enige, maar de karakters die je noemt zijn extremen, en er zijn weinig mensen die zich ermee vergelijken. Bovendien zijn psychopaten lastig te diagnosticeren omdat ze vaak weten wat het gewenste maatschappelijke antwoord is, net als jij. Daarnaast noemde je dat meer mensen haat voelen, maar ik denk dat je dat overschat. Ik denk dat er in dit land meer mensen irritatie voelen omdat anderen niet net zo als zij denken en ze dat niet begrijpen. Dat is toch wel even een paar stappen voor haat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
Als je mee wil doen in een samenleving moet je soms wel degelijk?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:25 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks, je lijkt TS wel.
Agressie los je niet op. We hebben het hier over een extreem geval, maar agressie hoort er nu eenmaal bij, bij de een wat meer dan bij de ander.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je het oplost, is die uitlaatklep overbodig. En je lost het niet op met afreageren. We zijn rond!
Ja, want de psychologie en psychiatrie staat volledig vast in regels, methodes en lijstjesquote:
Dit. En het liefst in een dwangbuis.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:29 schreef kingmob het volgende:
Maa rgoed, uit de posts van TS wordt voor mij nu ook wel duidelijk dat TS vooral gewoon nog volwassen moet worden blijkbaar
Ze willen dan alsnog perse anders zijn, geloven in idealen die niet waar zijn en niet werken (communisme?), etcetera.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:26 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik ken ook gezellige gothics en drugs-free hippies. En nu?
Volgens mij ben je gewoon aan het trollenquote:Op woensdag 8 december 2010 15:31 schreef wirmussen het volgende:
[..]
Ze willen dan alsnog perse anders zijn, geloven in idealen die niet waar zijn en niet werken (communisme?), etcetera.
Ik ging een tijdje met ze om op de middelbare omdat een vriend van me er een als vriendin had. Ik heb ze toen echt leren haten. Ook omdat er van een groep van 60 mensen (ik kwam wel eens op feesten, zelfs paar keer in een kraakpand) er 55 echt compleet walgelijk waren,quote:Op woensdag 8 december 2010 15:27 schreef Cat_Tank het volgende:
TS, heb je ooit wel eens met een 'hippie' of 'gothic' gepraat? Wie weet als je vrienden maakt met zo'n 'type' je er anders tegen aan gaat kijken en je een nieuw zwart schaap zoekt. En dan moet je net zo lang die zwarte schapen bevrienden tot iedere type een geliefde van je isIt's what Jesus would do!
Oh, je lijdt aan tunnelvisie. Zeg dat dan.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:31 schreef wirmussen het volgende:
[..]
Ze willen dan alsnog perse anders zijn, geloven in idealen die niet waar zijn en niet werken (communisme?), etcetera.
Heb de rest nog niet gelezen, maar waarom heb je zo"n hekel aan hen? Wat heb jij met hun leven te maken?quote:Op woensdag 8 december 2010 14:53 schreef wirmussen het volgende:
heb ongeveer 3 psychologen gehad en die zeiden hetzelfde.
En gedachten patronen? Ik heb een enorme heel aan mensen die zogenaamd 'anders'willen zijn. Hippies die denken dat ze beter zijn omdat e geen vlees eten. Gothics die zich allemaal hetzelfde kleden etcetera. Ik ben eigenlijk net Cartman, meestal ben ik het met hem eens.
Jij moet echt nog veel leren. En dat gebeurt vooral met vallen en opstaan. Daar wens ik je veel succes mee, want met zo'n miniem incasseringsvermogen als jij laat zien, zul je dat verdomd hard nodig hebben.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:31 schreef wirmussen het volgende:
QFTquote:Op woensdag 8 december 2010 15:08 schreef crossover het volgende:
[..]
Als je, inderdaad, leert om anders tegen zaken aan te kijken en leert te relativeren, zal dat een heleboel schelen. Het zijn niet de gothics en de lelijke mensen die voor irritatie zorgen, maar jouw ideeën over hen zorgt voor je irritatie.
Nógal.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, je lijdt aan tunnelvisie. Zeg dat dan.
Nee huilie, dat doe je allemaal zelf.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:34 schreef wirmussen het volgende:
Ik heb gezegd waarom ik een hekel aan ze heb. Ik heb niks met hun leven te maken, zij verpesten mijn straatbeeld.
je snapt het echt niet he?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:37 schreef wirmussen het volgende:
Tsja, ik kan ze niet echt ontwijken.
Je kunt er wel voor kiezen je niet als een kleuter door je onzinnige haat te laten leiden.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:37 schreef wirmussen het volgende:
Tsja, ik kan ze niet echt ontwijken.
En dat gaat je nooit lukken als je jouw kleuterhaat blijft cultiveren.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:38 schreef wirmussen het volgende:
Nee. Ik kan ze gewoon niet accepteren. Sommige mensen hebben dat alleen met pedofielen, ik heb dat met veel mensen. Het lukt gewoon niet. Ik wil alleen van die woede afkomen.
en dat kan alleen door te accepteren dat bepaalde dingen zo zijn en je er verder niet boos over te maken.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:38 schreef wirmussen het volgende:
Nee. Ik kan ze gewoon niet accepteren. Sommige mensen hebben dat alleen met pedofielen, ik heb dat met veel mensen. Het lukt gewoon niet. Ik wil alleen van die woede afkomen.
Zeer zeker niet, maar lastig diagnosticeren valt ook wel weer mee.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:30 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ja, want de psychologie en psychiatrie staat volledig vast in regels, methodes en lijstjes
Waarom vraag je dat?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:41 schreef wirmussen het volgende:
HOE accepteer je dat je zoiets is als je hele lichaam je zegt dat je het kan veranderen, dat je er iets tegen moet doen?
je verstand gebruiken ipv naar je lichaam te luisteren.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:41 schreef wirmussen het volgende:
HOE accepteer je dat je zoiets is als je hele lichaam je zegt dat je het kan veranderen, dat je er iets tegen moet doen?
In dit geval niet neequote:Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef crossover het volgende:
[..]
Zeer zeker niet, maar lastig diagnosticeren valt ook wel weer mee.
Hersenen zijn ook mijn lichaam.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef Ra-z het volgende:
[..]
je verstand gebruiken ipv naar je lichaam te luisteren.
Is rook dat, ja?quote:
Aangenaam Rook!quote:
Jouw mening... Zou wel een goede manier zijn om je in ieder geval een paar uur rustig te houdenquote:
Je bent inmiddels vastgeroest in je eigen gedrag. Door het aanleren van nieuwe denkschema's kan je hier wel degelijk iets aan veranderen. Bekijk dit eens.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:41 schreef wirmussen het volgende:
(recreatieve) Drugs (op eigen houtje) gebruiken om je 'problemen' op te lossen is voor zwakkelingen.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:48 schreef ditiseenusername het volgende:
[..]
Jouw mening... Zou wel een goede manier zijn om je in ieder geval een paar uur rustig te houden
Door actief hulp te zoeken om die gedachtengang te kunnen veranderen, in plaats van de verwachting koesteren dat de rest van de wereld zich maar aan te passen heeft.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:41 schreef wirmussen het volgende:
Maar waarom maken mensen die niet voldoen aan jouw normen je zo kwaad? Zij hebben toch geen deel aan jouw leven? Dit is echt vergelijkbaar met een enorme agressie ontwikkelen tegen de kleur rood. Naast zinloos ook vooral jouw probleem. De kleur rood zal echt niet meteen van kleur verschieten omdat jij er agressief van wordt en het is ook niet te vermijden.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:38 schreef wirmussen het volgende:
Doet me denken aan een minderwaardigheids complex.quote:En gedachten patronen? Ik heb een enorme heel aan mensen die zogenaamd 'anders'willen zijn. Hippies die denken dat ze beter zijn omdat e geen vlees eten. Gothics die zich allemaal hetzelfde kleden etcetera. Ik ben eigenlijk net Cartman, meestal ben ik het met hem eens.
Er is wel heel wat nodig, wil je een gebroken kaak oplopen hoorquote:Op woensdag 8 december 2010 14:52 schreef wirmussen het volgende:
[..]
Hm, ik vind alles gay behalve boksen, en boksen doe ik liever niet. Heb geen zin in een gebroken kaak oid.
Dit dus.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:28 schreef patatmetfriet het volgende:
Ik heb het gevoel dat TS het leven heeft waarvan hij dénkt dat 'ie het moet hebben. Dat 'ie hiermee gelukkig zou moeten zijn. Maar dat is hij niet. En daarom stoort hij zich aan mensen die het anders doen, want hoe durven ze?! Híj loopt zich nota bene uit te sloven om alles goed te doen, samen te wonen, zijn master te halen, het leven "hoe het hoort", en die andere mensen durven zich daar zomaar niks van aan te trekken!
Volgens mij heeft TS geleerd dat zijn manier van leven, hoe hij het nu doet, garant staat voor geluk. Dat het hem zal behoeden voor narigheid. Maar alleen zij die bang zijn de narigheid niet aan te kunnen, reageren zo. Ik denk dat TS bang is om te vallen, omdat hij twijfelt of hij wel op kan staan. Misschien moet hij een keertje vallen. Misschien is dat in zijn jeugd nooit gebeurd, is het altijd door anderen voor hem opgelost. TS moet het gevoel krijgen dat hij dan wel geen controle heeft over alles wat er in het leven gebeurt, maar wél de controle heeft hoe híj daar vervolgens mee omgaat.
Mensen schoppen er helemaal niet tegen aan. JIJ laat diegene er tegen aan schoppen. Als jij je niks van hen zou aantrekken, kan jij rustig je leven leiden en zij hun leven. Zij hoeven NIET te leven zoals jij dat doet. Dat hoeft niemand. Dat is geen verplichting.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:29 schreef wirmussen het volgende:
patatmetfriet, ik herken mezelf er wel een beetje in.
Ik heb geen fijne jeugd gehad. Nu leef ik zoals iedereen me vertelde dat ik MOET leven, en ben trots op mezelf dat ik dat doe. Ik ben ook gelukkig met die manier van leven, ik zit niet in een relatie met tegenzin, ik studeer voor mezelf... maar toch, ik haat denk ik daarom mensen die er tegen aan schoppen.
Eerlijk.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:29 schreef wirmussen het volgende:
patatmetfriet, ik herken mezelf er wel een beetje in.
Ik heb geen fijne jeugd gehad. Nu leef ik zoals iedereen me vertelde dat ik MOET leven, en ben trots op mezelf dat ik dat doe. Ik ben ook gelukkig met die manier van leven, ik zit niet in een relatie met tegenzin, ik studeer voor mezelf... maar toch, ik haat denk ik daarom mensen die er tegen aan schoppen.
Cognitieve therapie is therapie die gericht is op de gedachten in je hoofd. Het is een denkpatroon wat je in je hoofd hebt en dat kan veranderd worden door deze therapie.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:44 schreef wirmussen het volgende:
Wat is precies cognitieve therapie?
Ik weet dat wat jij zegt waar is. Waar ik al de hele tijd hier een onderscheid in maak is mijn rationele, rustige ik, die nu met een kop thee voor de laptop zit in alle rust.. en mijn opvliegende, boze, kwade ik, die op momenten gewoon zo kwaad kan zijn en de wereld alleen om zichzelf ziet draaien.
Maar wat heb je aan die diagnose?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef crossover het volgende:
[..]
Zeer zeker niet, maar lastig diagnosticeren valt ook wel weer mee.
hoe hippie-ig het ook klinkt, dit klinkt als een gedragsfout die echt bij jezelf ligt. waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan mensen die 'anders' zijn?quote:Op woensdag 8 december 2010 14:53 schreef wirmussen het volgende:
heb ongeveer 3 psychologen gehad en die zeiden hetzelfde.
En gedachten patronen? Ik heb een enorme heel aan mensen die zogenaamd 'anders'willen zijn. Hippies die denken dat ze beter zijn omdat e geen vlees eten. Gothics die zich allemaal hetzelfde kleden etcetera. Ik ben eigenlijk net Cartman, meestal ben ik het met hem eens.
Ja dat komt op mij idd. over alsof je jezelf zo ongelooflijk goed vind. Zo erg zelfs dat je d'r zelf last van krijgt.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:19 schreef simmu het volgende:
[..]
hoe hippie-ig het ook klinkt, dit klinkt als een gedragsfout die echt bij jezelf ligt. waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan mensen die 'anders' zijn?
Sommige 'problemen' hoef je niet per sé serieus te nemen hè. Soms is de oplossing gewoon zo simpel als 'TS moet eens normaal leren doen.'quote:Op donderdag 9 december 2010 10:10 schreef sostoned het volgende:
Het valt me op dat TS continue afgebrand wordt terwijl hij alleen maar zijn probleem verteld, bah, wat hypocriet
Als ik naar de rest van de topics van TS kijk, kan ik niet anders dan je gelijk geven. Wat een vervelend, zelfingenomen kwalletje.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:14 schreef Garisson72 het volgende:
Sommige 'problemen' hoef je niet per sé serieus te nemen hè. Soms is de oplossing gewoon zo simpel als 'TS moet eens normaal leren doen.'
Mijn frustratie? Omdat ik vind dat TS zich heel vervelend opstelt naar een ieder die niet in zijn plaatje vol white picket fences past?quote:Op donderdag 9 december 2010 10:23 schreef sostoned het volgende:
LOL, standaard domme opmerking gesignaleerd:)
Copycat, wat is jouw frustratie, en zeg niet dat die bij de TS ligt, het is jouw frustratie
Ik heb zijn 'probleem' prima begrepen, en ik denk nog niet in de verste verte dat we hier van doen hebben met een fobie. Dit is een vastgesleten, angstgemotiveerde gedachtengang van TS, hij doet het zichzelf allemaal aan en dat is iets wat hij zich écht moet gaan realiseren wil hij hier nog vanaf komen.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:20 schreef sostoned het volgende:
Garisson72, ik denk niet dat je zijn probleem hebt begrepen.
Ik herken het echter wel, van toen ik nog zon 15 jaar was en dacht dat alles pas echt tof zou zijn als iedereen zich nou eens precies zo zou gedragen als het mij het beste uit zou komen. Ik vermoed dat het volwassen-worden ergens daarna begonnen is.quote:Het is ook duidelijk niet jouw probleem, dan zou je het een stuk serieuzer nemen.
En ben je er wat mee opgeschoten, nu je weet dat je schuldige ouders hebt?quote:Op donderdag 9 december 2010 10:56 schreef sostoned het volgende:
het gaat om de waarheid van je jeugd. Natuurlijk vind je het kort door de bocht. Verdringing is standaard hier
Cognitieve therapie wil je alleen maar anders laten denken en neemt nog steeds je gevoel niet serieus. En houdt dus de leugen van een goede jeugd in stand. Ik heb zelf 35 jaar lang gedacht dat mijn jeugd wel ok was.
Je vroegste jeugd bevat extreme gevoelens van eenzaamheid en verlatenheid. Voor een baby is dat gelijk aan doodsangst want er wordt niet voor hem/haar gezorgd, terwijl de baby afhankelijk is van de ouders.
Die angst moet doorvoeld worden. Anders zul je het niet begrijpen. Helaas is dit wel een extreme nachtmerrie met doodsangst gevoelens, maar als volwassene kun je het hebben.
Lees eens wat van alice miller voordat je hier de TS weer een beeld geeft dat de ouders onschuldig zijn.
Ze zijn het namelijk niet, ook jouw ouders niet.
Dat inderdaad. Je hebt in feite geen flauw idee hoe de jeugd was van de TS.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:23 schreef sostoned het volgende:
Zonder informatie dingen gaan roepen getuigt niet van intelligentie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |