abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89678759
Moet gelijk aan de film Shutter Island denken wanneer ik Ts lees :P
Denk mensen die m hebben gezien t wel snappen.
pi_89678767
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef wirmussen het volgende:
Ik vrees niet hetgene dat ik niet ken. Ik ken alles waar ik een hekel aan heb. Ik ken drugsverslaafde hippies, ik ken arrogante gothics, ik ken mensen die geobsedeerd zijn met greenpeace, die echt geloven in conspiracies etcetera
Ik ken ook gezellige gothics en drugs-free hippies. En nu? :D
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_89678779
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:25 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Je bent ook niet de enige, maar de karakters die je noemt zijn extremen, en er zijn weinig mensen die zich ermee vergelijken. Bovendien zijn psychopaten lastig te diagnosticeren omdat ze vaak weten wat het gewenste maatschappelijke antwoord is, net als jij. Daarnaast noemde je dat meer mensen haat voelen, maar ik denk dat je dat overschat. Ik denk dat er in dit land meer mensen irritatie voelen omdat anderen niet net zo als zij denken en ze dat niet begrijpen. Dat is toch wel even een paar stappen voor haat.
Onzin. Kwestie van interviewen en het lijstje afgaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_89678798
quote:
13s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:25 schreef kingmob het volgende:

[..]

Je moet helemaal niks, je lijkt TS wel.
Als je mee wil doen in een samenleving moet je soms wel degelijk?
Dit, dus.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:27:56 #105
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_89678814
TS, heb je ooit wel eens met een 'hippie' of 'gothic' gepraat? Wie weet als je vrienden maakt met zo'n 'type' je er anders tegen aan gaat kijken en je een nieuw zwart schaap zoekt. En dan moet je net zo lang die zwarte schapen bevrienden tot iedere type een geliefde van je is ^O^ It's what Jesus would do! <O)
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  woensdag 8 december 2010 @ 15:29:45 #106
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_89678898
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je het oplost, is die uitlaatklep overbodig. En je lost het niet op met afreageren. We zijn rond!
Agressie los je niet op. We hebben het hier over een extreem geval, maar agressie hoort er nu eenmaal bij, bij de een wat meer dan bij de ander.
Het is een praktische oplossing die voor veel mensen werkt, ik begrijp je probleem niet en je suggestie om het niet te doen lijkt me schadelijk.

Maa rgoed, uit de posts van TS wordt voor mij nu ook wel duidelijk dat TS vooral gewoon nog volwassen moet worden blijkbaar (8>
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:30:44 #107
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_89678945
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:27 schreef crossover het volgende:

BLA

Ja, want de psychologie en psychiatrie staat volledig vast in regels, methodes en lijstjes ^O^
Cat_Tank is strong
pi_89678947
quote:
19s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:29 schreef kingmob het volgende:
Maa rgoed, uit de posts van TS wordt voor mij nu ook wel duidelijk dat TS vooral gewoon nog volwassen moet worden blijkbaar (8>
Dit. En het liefst in een dwangbuis. :X
pi_89678992
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:26 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik ken ook gezellige gothics en drugs-free hippies. En nu? :D
Ze willen dan alsnog perse anders zijn, geloven in idealen die niet waar zijn en niet werken (communisme?), etcetera.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:32:42 #110
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_89679036
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:31 schreef wirmussen het volgende:

[..]

Ze willen dan alsnog perse anders zijn, geloven in idealen die niet waar zijn en niet werken (communisme?), etcetera.
Volgens mij ben je gewoon aan het trollen
Cat_Tank is strong
pi_89679047
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:27 schreef Cat_Tank het volgende:
TS, heb je ooit wel eens met een 'hippie' of 'gothic' gepraat? Wie weet als je vrienden maakt met zo'n 'type' je er anders tegen aan gaat kijken en je een nieuw zwart schaap zoekt. En dan moet je net zo lang die zwarte schapen bevrienden tot iedere type een geliefde van je is ^O^ It's what Jesus would do! <O)
Ik ging een tijdje met ze om op de middelbare omdat een vriend van me er een als vriendin had. Ik heb ze toen echt leren haten. Ook omdat er van een groep van 60 mensen (ik kwam wel eens op feesten, zelfs paar keer in een kraakpand) er 55 echt compleet walgelijk waren,
pi_89679048
quote:

[..]

Oh, je lijdt aan tunnelvisie. Zeg dat dan.
Dit, dus.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:33:33 #113
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89679085
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:53 schreef wirmussen het volgende:
heb ongeveer 3 psychologen gehad en die zeiden hetzelfde.

En gedachten patronen? Ik heb een enorme heel aan mensen die zogenaamd 'anders'willen zijn. Hippies die denken dat ze beter zijn omdat e geen vlees eten. Gothics die zich allemaal hetzelfde kleden etcetera. Ik ben eigenlijk net Cartman, meestal ben ik het met hem eens.
Heb de rest nog niet gelezen, maar waarom heb je zo"n hekel aan hen? Wat heb jij met hun leven te maken?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:34:17 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89679116
quote:

Jij moet echt nog veel leren. En dat gebeurt vooral met vallen en opstaan. Daar wens ik je veel succes mee, want met zo'n miniem incasseringsvermogen als jij laat zien, zul je dat verdomd hard nodig hebben.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_89679129
Ik heb gezegd waarom ik een hekel aan ze heb. Ik heb niks met hun leven te maken, zij verpesten mijn straatbeeld.

Als ik zou trollen ging ik wel iets anders doen, wat makkelijker was.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:35:09 #116
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89679158
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:08 schreef crossover het volgende:

[..]

Als je, inderdaad, leert om anders tegen zaken aan te kijken en leert te relativeren, zal dat een heleboel schelen. Het zijn niet de gothics en de lelijke mensen die voor irritatie zorgen, maar jouw ideeën over hen zorgt voor je irritatie.
QFT
pi_89679179
quote:
13s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Oh, je lijdt aan tunnelvisie. Zeg dat dan.
Nógal. -O-
  woensdag 8 december 2010 @ 15:36:15 #118
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89679219
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:34 schreef wirmussen het volgende:
Ik heb gezegd waarom ik een hekel aan ze heb. Ik heb niks met hun leven te maken, zij verpesten mijn straatbeeld.
Nee huilie, dat doe je allemaal zelf.
pi_89679301
Tsja, ik kan ze niet echt ontwijken.
pi_89679319
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:37 schreef wirmussen het volgende:
je snapt het echt niet he?
pi_89679378
Nee. Ik kan ze gewoon niet accepteren. Sommige mensen hebben dat alleen met pedofielen, ik heb dat met veel mensen. Het lukt gewoon niet. Ik wil alleen van die woede afkomen.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:39:08 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89679386
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:37 schreef wirmussen het volgende:
Je kunt er wel voor kiezen je niet als een kleuter door je onzinnige haat te laten leiden.
Je bent toch geen simpele Harrie?
  woensdag 8 december 2010 @ 15:39:56 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89679417
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:38 schreef wirmussen het volgende:
Nee. Ik kan ze gewoon niet accepteren. Sommige mensen hebben dat alleen met pedofielen, ik heb dat met veel mensen. Het lukt gewoon niet. Ik wil alleen van die woede afkomen.
En dat gaat je nooit lukken als je jouw kleuterhaat blijft cultiveren.
pi_89679423
quote:
en dat kan alleen door te accepteren dat bepaalde dingen zo zijn en je er verder niet boos over te maken.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:41:13 #125
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89679478
Je klinkt als een gemiddelde Fokker, TS, dus in elk geval zit je hier goed.
pi_89679480
HOE accepteer je dat je zoiets is als je hele lichaam je zegt dat je het kan veranderen, dat je er iets tegen moet doen?
pi_89679612
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:30 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ja, want de psychologie en psychiatrie staat volledig vast in regels, methodes en lijstjes ^O^
Zeer zeker niet, maar lastig diagnosticeren valt ook wel weer mee.
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_89679632
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:41 schreef wirmussen het volgende:
HOE accepteer je dat je zoiets is als je hele lichaam je zegt dat je het kan veranderen, dat je er iets tegen moet doen?
Waarom vraag je dat?
Heeft niks met jou te maken.. je wilt ze alleen maar in elkaar slaan..
pi_89679649
quote:
je verstand gebruiken ipv naar je lichaam te luisteren.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:45:35 #130
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_89679690
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef crossover het volgende:

[..]

In dit geval niet nee :') _O-
Cat_Tank is strong
pi_89679699
Rook is een joint :)
pi_89679730
drugs zijn voor zwakkelingen.
pi_89679744
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef Ra-z het volgende:

[..]

je verstand gebruiken ipv naar je lichaam te luisteren.
Hersenen zijn ook mijn lichaam.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:46:41 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89679748
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:45 schreef ditiseenusername het volgende:
Rook is een joint :)
Is rook dat, ja?
pi_89679770
quote:
9s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is rook dat, ja?
say whut?
  woensdag 8 december 2010 @ 15:47:20 #136
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89679777
quote:
9s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is rook dat, ja?
'Dit is Rook. Hij is een joint.'
  woensdag 8 december 2010 @ 15:47:51 #137
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89679809
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:47 schreef Frollo het volgende:

'Dit is Rook. Hij is een joint.'
Aangenaam Rook!
pi_89679821
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:46 schreef wirmussen het volgende:
drugs zijn voor zwakkelingen.
Jouw mening... Zou wel een goede manier zijn om je in ieder geval een paar uur rustig te houden :P
pi_89679851
quote:
Je bent inmiddels vastgeroest in je eigen gedrag. Door het aanleren van nieuwe denkschema's kan je hier wel degelijk iets aan veranderen. Bekijk dit eens.
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_89679939
Als je overtuigt bent van jezelf en je eigen ideale wereldje, hoef je het ook niet zo te verdedigen. Dan schopt niet iedereen het zomaar omver.
Of is het gewoon lekker om je te ergeren? Hoef je ook niet zoveel over jezelf na te denken.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:52:13 #141
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89680021
10. 'Can't Standitis' being unnecessarily intolerant

Daar heeft TS overduidelijk last van.
pi_89680350
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:48 schreef ditiseenusername het volgende:

[..]

Jouw mening... Zou wel een goede manier zijn om je in ieder geval een paar uur rustig te houden :P
(recreatieve) Drugs (op eigen houtje) gebruiken om je 'problemen' op te lossen is voor zwakkelingen.
Recreatief drugsgebruik niet per se
pi_89680853
quote:
Door actief hulp te zoeken om die gedachtengang te kunnen veranderen, in plaats van de verwachting koesteren dat de rest van de wereld zich maar aan te passen heeft.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:42:21 #144
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89682363
quote:
Maar waarom maken mensen die niet voldoen aan jouw normen je zo kwaad? Zij hebben toch geen deel aan jouw leven? Dit is echt vergelijkbaar met een enorme agressie ontwikkelen tegen de kleur rood. Naast zinloos ook vooral jouw probleem. De kleur rood zal echt niet meteen van kleur verschieten omdat jij er agressief van wordt en het is ook niet te vermijden.

Volgens mij is het echte probleem eigenlijk dat je diep in je hart helemaal niet zo veel zelfvertrouwen hebt, dat je bang bent dat je het wankele geluksgevoel kwijtraakt door externe factoren die je neit begrijpt en niet in de hand hebt. Of door eigenschappen in jezelf waar je niet gelukkig mee bent en niet mee in het reine bent gekomen. Vaak ontwikkelen mensen een enorme aversie tegen zaken die ze an zichzelf niet kunnen accepteren.
pi_89682645
klinkt toch ook wel als AD(h)D ;)
pi_89682758
quote:
12s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:48 schreef Pino07 het volgende:
klinkt toch ook wel als AD(h)D ;)
Klinkt als een ouderwetse trap onder de derrière nodig hebbend :{w
pi_89683983
Vind het wel knap van je TS dat je dit topic hebt geopend.
Met die haat van je jegens mensen die denkbeelden hebben waar je een hekel, daar kan je helemaal niks mee, je hebt alleen jezelf ermee te pakken. Er zullen altijd mensen zijn die het absoluut niet met je eens zijn.

Is cognitieve therapie je ooit aangeraden, om verkeerde gedachtenpatronen te doorbreken?

En heb je ritme-gevoel? Zo ja, ga drummen! Kun je al je energie en woede in kwijt - ik wel tenminste.
pi_89687955
quote:
En gedachten patronen? Ik heb een enorme heel aan mensen die zogenaamd 'anders'willen zijn. Hippies die denken dat ze beter zijn omdat e geen vlees eten. Gothics die zich allemaal hetzelfde kleden etcetera. Ik ben eigenlijk net Cartman, meestal ben ik het met hem eens.
Doet me denken aan een minderwaardigheids complex.
pi_89688627
In de eerste plaats, als dit een kloontopic is van een bekende fokker, goed gedaan ouwe!

Zo niet, is TS wel een heel erg onzekere en angstige jongeman. Dat kan hij wel ontkennen, maar toch is het zo. Het leven is echt niet zo moeilijk man. Relax, neem alles, vooral jezelf, niet zo serieus en ga gewoon meer genieten.
pi_89689224
Ik heb het gevoel dat TS het leven heeft waarvan hij dénkt dat 'ie het moet hebben. Dat 'ie hiermee gelukkig zou moeten zijn. Maar dat is hij niet. En daarom stoort hij zich aan mensen die het anders doen, want hoe durven ze?! Híj loopt zich nota bene uit te sloven om alles goed te doen, samen te wonen, zijn master te halen, het leven "hoe het hoort", en die andere mensen durven zich daar zomaar niks van aan te trekken!

Volgens mij heeft TS geleerd dat zijn manier van leven, hoe hij het nu doet, garant staat voor geluk. Dat het hem zal behoeden voor narigheid. Maar alleen zij die bang zijn de narigheid niet aan te kunnen, reageren zo. Ik denk dat TS bang is om te vallen, omdat hij twijfelt of hij wel op kan staan. Misschien moet hij een keertje vallen. Misschien is dat in zijn jeugd nooit gebeurd, is het altijd door anderen voor hem opgelost. TS moet het gevoel krijgen dat hij dan wel geen controle heeft over alles wat er in het leven gebeurt, maar wél de controle heeft hoe híj daar vervolgens mee omgaat.

:)
pi_89689336
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:52 schreef wirmussen het volgende:

[..]

Hm, ik vind alles gay behalve boksen, en boksen doe ik liever niet. Heb geen zin in een gebroken kaak oid.
Er is wel heel wat nodig, wil je een gebroken kaak oplopen hoor :')
Maar kickboksen of MMA lijkt me een ideale uitlaatklep voor je!
  woensdag 8 december 2010 @ 20:00:09 #152
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89690906
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:28 schreef patatmetfriet het volgende:
Ik heb het gevoel dat TS het leven heeft waarvan hij dénkt dat 'ie het moet hebben. Dat 'ie hiermee gelukkig zou moeten zijn. Maar dat is hij niet. En daarom stoort hij zich aan mensen die het anders doen, want hoe durven ze?! Híj loopt zich nota bene uit te sloven om alles goed te doen, samen te wonen, zijn master te halen, het leven "hoe het hoort", en die andere mensen durven zich daar zomaar niks van aan te trekken!

Volgens mij heeft TS geleerd dat zijn manier van leven, hoe hij het nu doet, garant staat voor geluk. Dat het hem zal behoeden voor narigheid. Maar alleen zij die bang zijn de narigheid niet aan te kunnen, reageren zo. Ik denk dat TS bang is om te vallen, omdat hij twijfelt of hij wel op kan staan. Misschien moet hij een keertje vallen. Misschien is dat in zijn jeugd nooit gebeurd, is het altijd door anderen voor hem opgelost. TS moet het gevoel krijgen dat hij dan wel geen controle heeft over alles wat er in het leven gebeurt, maar wél de controle heeft hoe híj daar vervolgens mee omgaat.

:)
Dit dus.
pi_89695932
patatmetfriet, ik herken mezelf er wel een beetje in.

Ik heb geen fijne jeugd gehad. Nu leef ik zoals iedereen me vertelde dat ik MOET leven, en ben trots op mezelf dat ik dat doe. Ik ben ook gelukkig met die manier van leven, ik zit niet in een relatie met tegenzin, ik studeer voor mezelf... maar toch, ik haat denk ik daarom mensen die er tegen aan schoppen.
pi_89696000
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:29 schreef wirmussen het volgende:

Ik heb geen fijne jeugd gehad. Nu leef ik zoals iedereen me vertelde dat ik MOET leven, en ben trots op mezelf dat ik dat doe. Ik ben ook gelukkig met die manier van leven, ik zit niet in een relatie met tegenzin, ik studeer voor mezelf... maar toch, ik haat denk ik daarom mensen die er tegen aan schoppen.
Mensen schoppen er helemaal niet tegen aan. JIJ laat diegene er tegen aan schoppen. Als jij je niks van hen zou aantrekken, kan jij rustig je leven leiden en zij hun leven. Zij hoeven NIET te leven zoals jij dat doet. Dat hoeft niemand. Dat is geen verplichting.

Ik raad je cognitieve therapie aan.
pi_89696702
Wat is precies cognitieve therapie?

Ik weet dat wat jij zegt waar is. Waar ik al de hele tijd hier een onderscheid in maak is mijn rationele, rustige ik, die nu met een kop thee voor de laptop zit in alle rust.. en mijn opvliegende, boze, kwade ik, die op momenten gewoon zo kwaad kan zijn en de wereld alleen om zichzelf ziet draaien.
pi_89698919
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:29 schreef wirmussen het volgende:

Eerlijk.
Je baalt dus dat andere mensen, met schijnbaar minder moeite, er ook ' mee wegkomen'.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:23:49 #157
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89698931
Ga gamen (ik meen dit) er zijn genoeg geweldadige games, en als je van agressie af moet helpt het gewoon om iemand compleet in te maken / digitaal te vernederen. Hierbij vallen minder gewonden dan bij vechtsport en in plaats van een fysieke is het een mentale cooldown.
Bij mij helpt het, al heb ik geen problemen met agressie, het is gewoon echt een uitlaatklep.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 8 december 2010 @ 22:25:37 #158
202348 Susi
Temple of Love
pi_89699031
TS moet het leven niet zo serieus nemen. 't Is maar een spelletje.

En sterke post van patatmetfriet
pi_89702880
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:44 schreef wirmussen het volgende:
Wat is precies cognitieve therapie?

Ik weet dat wat jij zegt waar is. Waar ik al de hele tijd hier een onderscheid in maak is mijn rationele, rustige ik, die nu met een kop thee voor de laptop zit in alle rust.. en mijn opvliegende, boze, kwade ik, die op momenten gewoon zo kwaad kan zijn en de wereld alleen om zichzelf ziet draaien.
Cognitieve therapie is therapie die gericht is op de gedachten in je hoofd. Het is een denkpatroon wat je in je hoofd hebt en dat kan veranderd worden door deze therapie.
pi_89703147
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef crossover het volgende:

[..]

Maar wat heb je aan die diagnose?
"help ik ben een psycho/sociopaat, wat ik moet ik daar voor pillen/therapieen voor volgen?"
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89703341
Ik zou zeggen ga boksen ^O^

Ga anders praten met iemand die stervende is, iets wat ik vandaag nog heb gedaan, iemand die zich niet zielig voor doet. je zal zien dat al je woede echt nergens voor nodig is. Of denk aan meiden van 13 in India waar 20 man over heen gaan. Wees ten eerste dankbaar, en doe daarna wat met je agressieve reacties, stop die energie ergens in, bouw iets op.
pi_89703474
anger is the path to the dark side
pi_89708644
Hoi, wordt je niet ontzettend woedend door de antwoorden die hier worden gegeven?

Alles gaat om het verstand wordt er dan gezegd. Helaas denk ik dat blinde woede zoals je die beschrijft een emotie is. Je bent ergens kwaad over en dat komt elke keer weer terug. Alles lijkt goed te gaan en toch is er elke keer weer die irritatie die maar over niets lijkt te gaan.

Fout, je irritatie gaat zeker wel ergens over. En het is ook helemaal terecht. Alleen richt je die agressie op de verkeerde personen. Dat komt denk ik omdat je eigenlijk ontzettend kwaad bent op je ouders omdat die je hebben afgekocht door alles maar te geven waarvan zij dachten dat je dat nodig had zonder ook maar echt te kijken naar jouw echte behoeften, tijd, aandacht, warmte

Dit probleem is mijns inziens ontstaan in de babytijd. Ik denk dat je verwaarloosd bent.

Dan kun je beredeneren wat je wilt maar weggedrukte emoties uit de babytijd zijn overweldigend. Babys hebben tenslotte alleen maar de emotie en niet het beredeneringsvermogen om zich daartegen te beschermen. De agressie die naar boven komt is denk ik eigenlijk een afweermechanisme om die volledige machteloosheid en verlatenheid uit je kindertijd te maskeren.

Het echte probleem ligt dus nog dieper dan de agressie.

Daarom zal agressietherapie waarschijnlijk op de langere termijn zinloos zijn. Misschien ga je er wat beter mee om maar je angst vind een andere uitweg. Als je agressie minder zou worden zou je bijvoorbeeld ziek kunnen worden of een depressie kunnen krijgen.

Dit hele mechanisme wordt uitgewerkt door Alice Miller. www.alice-miller.com

Ga op zoek naar je eigen historie. grote kans dat je een nachtmerrie tegenkomt. Maar die wil beleefd worden. Je gevoel wil serieus genomen worden. Net zoals jij als kind. Dat werd je niet en daardoor werd je moeilijk. Dat is niet jouw schuld. Dat is normaal als kinderen verwaarloosd worden.

Als je je gevoel serieus neemt zul je uiteindelijk echt keuzes kunnen maken die goed zijn voor jou, niet opgelegd door anderen.

succes met het in handen nemen van je eigen leven. De waarheid is hard, en jij bent de enige die jouw eigen waarheid kent.

Iemand anders zal ook nooit de waarheid weten, want DE waarheid bestaat niet.

Het is altijd jouw perceptie van dingen die de waarheid maken.

Dat is mijns inziens ook de grote valkuil van het verstand.

het verstand wil altijd van jouw persoonlijke waarheid, verwrongen door weggedrukte emoties, dat dat DE waarheid is.

daarom luisteren mensen niet en hebben ze erg "goede" raad maar weten ze er zelf niet mee om te gaan.

Mensen zijn hypocriet, allemaal, inclusief ikzelf

groet
pi_89708720
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:53 schreef wirmussen het volgende:
heb ongeveer 3 psychologen gehad en die zeiden hetzelfde.

hoe hippie-ig het ook klinkt, dit klinkt als een gedragsfout die echt bij jezelf ligt. waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan mensen die 'anders' zijn?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 9 december 2010 @ 10:07:39 #165
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_89709741
TS is de minst meelijwekkende figuur sinds tijden.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 9 december 2010 @ 10:07:47 #166
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_89709743
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:19 schreef simmu het volgende:

[..]

hoe hippie-ig het ook klinkt, dit klinkt als een gedragsfout die echt bij jezelf ligt. waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan mensen die 'anders' zijn?
Ja dat komt op mij idd. over alsof je jezelf zo ongelooflijk goed vind. Zo erg zelfs dat je d'r zelf last van krijgt.
pi_89709814
Het valt me op dat TS continue afgebrand wordt terwijl hij alleen maar zijn probleem verteld, bah, wat hypocriet
  donderdag 9 december 2010 @ 10:14:24 #168
94676 Garisson72
pi_89709910
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:10 schreef sostoned het volgende:
Het valt me op dat TS continue afgebrand wordt terwijl hij alleen maar zijn probleem verteld, bah, wat hypocriet
Sommige 'problemen' hoef je niet per sé serieus te nemen hè. Soms is de oplossing gewoon zo simpel als 'TS moet eens normaal leren doen.'
pi_89709926
is het niet een ideetje om eens een weekje of 2 'vakantie' te nemen van jezelf en voor de gein zelf de hippie uit te hangen? klinkt wellicht een beetje vreemd, ik weet niet goed hoe het uit te drukken. is er niet iets wat je al heel, heel lang graag zou willen, maar wat je van jezelf niet mag?

niet om je aan drank of drugs ofzo te helpen, echt niet, maar er is niks mis met een weekje feesten hoor :* een beetje de druk die je op jezelf legt eraf halen. ga eens 2 weekjes zelf een hippie zijn!
pi_89710045
Garisson72, ik denk niet dat je zijn probleem hebt begrepen.

Het is ook duidelijk niet jouw probleem, dan zou je het een stuk serieuzer nemen.

Het geeft mij alleen maar aan dat je zelf een probleem hebt met de acceptatie van het feit dat niet iedereen zijn gevoelens even intens zijn.

Wel eens gehoord van een fobie?

'Gewoon doen' is een uitermate beschadigende denkwijze en alleen werkend voor de dommen

TS is duidelijk niet dom en dat zal vrij moeilijk te begrijpen zijn voor de simpele zielen onder ons.

groet
  donderdag 9 december 2010 @ 10:21:46 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89710072
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:14 schreef Garisson72 het volgende:

Sommige 'problemen' hoef je niet per sé serieus te nemen hè. Soms is de oplossing gewoon zo simpel als 'TS moet eens normaal leren doen.'
Als ik naar de rest van de topics van TS kijk, kan ik niet anders dan je gelijk geven. Wat een vervelend, zelfingenomen kwalletje.
  donderdag 9 december 2010 @ 10:22:09 #172
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89710086
So! Die is stoned!
pi_89710137
LOL, standaard domme opmerking gesignaleerd:)

Copycat, wat is jouw frustratie, en zeg niet dat die bij de TS ligt, het is jouw frustratie
pi_89710205
b.t.w., zag de smilie wat te laat, laat het dom maar zitten:)

Dit soort topics maakt me kwaad omdat ze zo beschadigend zijn. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
  donderdag 9 december 2010 @ 10:28:36 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89710272
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:23 schreef sostoned het volgende:
LOL, standaard domme opmerking gesignaleerd:)

Copycat, wat is jouw frustratie, en zeg niet dat die bij de TS ligt, het is jouw frustratie
Mijn frustratie? Omdat ik vind dat TS zich heel vervelend opstelt naar een ieder die niet in zijn plaatje vol white picket fences past?
Juist.

En niet boos worden, nergens voor nodig. Werkt alleen maar frustratie in de hand :* .
  donderdag 9 december 2010 @ 10:28:37 #176
94676 Garisson72
pi_89710273
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:20 schreef sostoned het volgende:
Garisson72, ik denk niet dat je zijn probleem hebt begrepen.
Ik heb zijn 'probleem' prima begrepen, en ik denk nog niet in de verste verte dat we hier van doen hebben met een fobie. Dit is een vastgesleten, angstgemotiveerde gedachtengang van TS, hij doet het zichzelf allemaal aan en dat is iets wat hij zich écht moet gaan realiseren wil hij hier nog vanaf komen.
Of lekker zijn leven lang boos blijven, dat kan ook.
quote:
Het is ook duidelijk niet jouw probleem, dan zou je het een stuk serieuzer nemen.
Ik herken het echter wel, van toen ik nog zon 15 jaar was en dacht dat alles pas echt tof zou zijn als iedereen zich nou eens precies zo zou gedragen als het mij het beste uit zou komen. Ik vermoed dat het volwassen-worden ergens daarna begonnen is.
pi_89710527
yup, het heeft zeker met volwassen worden te maken.

Ik had het ook niet over het feit of het wel of niet een fobie zou zijn, maar dat de intensiteit van gevoelens wel zo sterk kan zijn. Hoe kun je dan verwachten dat iemand in staat is zijn leven te veranderen zonder te weten waar het echt fout is gegaan?

Ik hoop wel dat je mijn eerste langere reactie hebt gelezen. Als je dat kan volgen zou het een stuk duidelijker moeten zijn.

En hij doet het zichzelf niet aan, hij houdt het alleen in stand.

De oorzaak moet toch echt in de vroege jeugd gezocht worden, al weet ik dat veel mensen dat tegenspreken. Maar die zijn bang voor hun eigen waarheid.

Lastig al die onbewuste gedragingen die we niet kunnen veranderen zolang we ze ons niet bewust zijn en de oorzaak hebben gevonden.

Overigens ben ik hier niet het gedrag van de TS aan het verdedigen. Ik vind hem uitermate stuitend gedrag hebben, maar ik weet dat dat niet hijzelf is maar de door de omgeving opgelegde denkstructuur.

En als persoon is ook hij een mens met verstand, gevoelens en emoties.
  donderdag 9 december 2010 @ 10:48:04 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89710836
Ja, sostoned, ik vind het inderdaad nogal kort door de bocht om de oorzaak per definitie te zoeken in de vroegste jeugd.

Buiten dat, voor cognitieve therapie, die al door meerderen is geadviseerd, is het niet nodig om te weten wat de oorzaak is om het problematische aan te kunnen pakken. Je kunt immers moeilijk je vroegste jeugd over doen. En inzicht in wat mogelijk de oorsprong is van je probleem, is nog lang geen oplossing van het probleem. En is ook niet noodzakelijk om het probleem adequaat aan te kunnen pakken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_89711050
het gaat om de waarheid van je jeugd. Natuurlijk vind je het kort door de bocht. Verdringing is standaard hier

Cognitieve therapie wil je alleen maar anders laten denken en neemt nog steeds je gevoel niet serieus. En houdt dus de leugen van een goede jeugd in stand. Ik heb zelf 35 jaar lang gedacht dat mijn jeugd wel ok was.

Je vroegste jeugd bevat extreme gevoelens van eenzaamheid en verlatenheid. Voor een baby is dat gelijk aan doodsangst want er wordt niet voor hem/haar gezorgd, terwijl de baby afhankelijk is van de ouders.

Die angst moet doorvoeld worden. Anders zul je het niet begrijpen. Helaas is dit wel een extreme nachtmerrie met doodsangst gevoelens, maar als volwassene kun je het hebben.

Lees eens wat van alice miller voordat je hier de TS weer een beeld geeft dat de ouders onschuldig zijn.

Ze zijn het namelijk niet, ook jouw ouders niet.
  donderdag 9 december 2010 @ 11:01:45 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89711189
Aha, het draait eigenlijk om jouw slechte jeugd die je voor het gemak op TS projecteert.
pi_89711240
@sostoned: er zit heus wel een kern van waarheid in wat je zegt, maar je gaat ook voorbij aan verschillende belangrijke zaken. het overkomen van je kindertiid is nu juist een cruciaal inzicht en benodigdheid om volwassen te worden. ook je ouders zijn maar gewoon mensen die hun best doen en lang niet altijd slagen.

daarnaast toon je nu in dit gesprek niet echt nuance. om een voorbeeld te geven uit mijn priveleven: ik heb 3 kinderen. dit jaar heb ik 2 daarvan wekenlang in de steek moeten laten ten gunste van de derde. dat hebben we als heel erg ervaren, maar ik ga er niet van uit dat ik daarmee de andere 2 gedoemd heb tot een leven in de psychiatrie omdat ik ze onherstelbaar beschadigd heb.

je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid om zelf het beste te maken voor jouzelf (dus zoals jij het ziet) in je eigen leven. daarin past het niet om almaar zielig in een hoekje te zitten te jammeren over hoe fout je ouders je wel niet behandeld hebben. no offence trouwens tegen mensen die echt hele erge prutouders hebben hoor! die zijn er tenslotte ook.
  donderdag 9 december 2010 @ 11:22:03 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89711687
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:56 schreef sostoned het volgende:
het gaat om de waarheid van je jeugd. Natuurlijk vind je het kort door de bocht. Verdringing is standaard hier

Cognitieve therapie wil je alleen maar anders laten denken en neemt nog steeds je gevoel niet serieus. En houdt dus de leugen van een goede jeugd in stand. Ik heb zelf 35 jaar lang gedacht dat mijn jeugd wel ok was.

Je vroegste jeugd bevat extreme gevoelens van eenzaamheid en verlatenheid. Voor een baby is dat gelijk aan doodsangst want er wordt niet voor hem/haar gezorgd, terwijl de baby afhankelijk is van de ouders.

Die angst moet doorvoeld worden. Anders zul je het niet begrijpen. Helaas is dit wel een extreme nachtmerrie met doodsangst gevoelens, maar als volwassene kun je het hebben.

Lees eens wat van alice miller voordat je hier de TS weer een beeld geeft dat de ouders onschuldig zijn.

Ze zijn het namelijk niet, ook jouw ouders niet.
En ben je er wat mee opgeschoten, nu je weet dat je schuldige ouders hebt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_89711737
copycat, ik heb geen enkel belang om mijn ziel hier bloot te leggen voor het projecteren van mijn eigen probleem op de TS.

Ik ben me bewust van mijn probleem en dat wil ik delen met mensen die er wat aan kunnen hebben. Het is een lastig onderwerp waar mensen erg boos over worden. Heb ik ook gehad.

Uiteindelijk gaat het erom dat iemand zijn eigen waarheid ontdekt. En ja, voor mij was die slecht.

Voor jou misschien niet maar waar komt de behoefte dan vandaan om alles en iedereen af te branden?

Ik denk omdat het je een goed gevoel geeft. Waarom dan? het lijkt me wel een beetje ziek om een goed gevoel te krijgen bij het afbranden van andere mensen.

Of ben je zelf slachtoffer geweest.

lees voor je oordeelt.

Zonder informatie dingen gaan roepen getuigt niet van intelligentie.
pi_89711807
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:23 schreef sostoned het volgende:
Zonder informatie dingen gaan roepen getuigt niet van intelligentie.
Dat inderdaad. Je hebt in feite geen flauw idee hoe de jeugd was van de TS.

Ik wou dat er meer topics op Fok waren als deze.
pi_89712118
-eens met de users van dit topic-

Maak zelf maar een topic ipv van dit te kapen.

[ Bericht 92% gewijzigd door Daniel1976 op 09-12-2010 12:18:37 ]
pi_89712642
Ik ben geen trol, ga jij eens je eigen topic maken hoe jij een wonder bent dat je je herinneringen als baby nog herinnert. Dat heb je vast ergens gelezen en nu heb je weer een excuus om te janken.

Je hebt inderdaad geen idee van mijn jeugd, maar mijn jeugd is in details niet belangrijk, waar het om gaat is het heden, de jeugd kan je niet veranderen maar het heden wel. En ik wil veranderen, anders vroeg ik niet om hulp. Ik mag dan wel onsympathiek zijn voor velen, maar ik ben wel eerlijk.
pi_89712773
Ik vind het prima als je met me mee voelt, maar om dan een hele pagina vol te spammen met je verhaal- plaats je eigen topic en link het hiernaartoe ofzo.

Ik heb een slechte jeugd gehad, en dat lag deels aan mezelf, deels aan ouders die niet met me om konden gaan, en deels met een omgeving die me voor een deel maakte zoals ik was. verder ga ik er niet meer op in.
pi_89712792
werk dan aan je interpunctie.
pi_89713116
Ik was het eerste kind in de hele familie. Ik ben juist helemaal niet verwaarloosd. Ik was net een koningskind. Er zijn honderden fotos van mij als baby/peuter/kleuter. Mijn jeugd werd pas kut rond groep 5, en niet meteen door mijn ouders.
pi_89713495
Eigenlijk wilde ik dit stoppen, maar je antwoord geeft me redenen om er meer over te zeggen.

Ik ben er niet op uit je ouders te beschuldigen van wat dan ook. Ze zullen ongetwijfeld het beste met je voor hebben gehad.

Dus ben je ook maatschappelijk gezien niet verwaarloosd.

Wat mensen niet meekrijgen, en dat is grootschalig, is empathie en inlevingsvermogen.

Je kunt heel erg alleen zijn als je alles krijgt wat je wil, maar er geen echte tijd voor je beschikbaar is.

Dit hele proces is ook niet gericht op het afbranden van je ouders maar om je los te maken van je jeugd, waarin iedereen traumas oploopt. Jij hebt er last van. Anders had je het topic niet geopend.
Je leeft mijns inziens het leven wat je ouders het beste voor je vinden. En natuurlijk zijn kinderen erop gericht het hun ouders naar de zin te maken. Dat is wel in het verstand, het gevoel accepteert dat uiteindelijk niet.

Dus samengevat denk ik dat je onbewust erg vastzit aan je ouders. Dat pikt je gevoel niet en dat uit zich in agressieve gevoelens.

Je mag best boos zijn om de fouten die je ouders gemaakt hebben. Ze zijn god niet.

Ik kan misschien niet erg duidelijk maken wat ik precies bedoel. Daarom heb ik je ook alice miller aangeraden.

maar uiteraard ben je vrij in te doen wat je wilt.

En denk niet dat ik hier zit om aandacht te krijgen. Ik weet dat deze tegenstand normaal is. In deze maatschappij is het een taboe om je ouders te bekritiseren.
pi_89713499
Volgens mij moet jij gewoon eens wat van die mensen die jij zo haat beter leren kennen. Ik had in mijn pubertijd ook best wel een meerderwaardigheidsgevoel tegenover 'domme mensen' (alles onder vwo maar vooral vmbo), 'rare mensen,' 'huppelkutten,' etc. Deels door gewoon ouder te worden maar ook deels door b.v. hele tijd een bijbaan te hebben gehad tussen allemaal onopgeleide mensen heb ik geleerd dat het echt bullshit is dat andere mensen minder zijn of dom. Eerst zag ik een enorme scheiding tussen 'hen' en 'ik/wij.' Nu zie ik dat niet meer zo. Zodra je mensen beter leert kennen zie je dat ze 95% hetzelfde zijn als jij. Angst voor het onbekende, ofzo.
pi_89713544
We zijn en blijven een product van onze opvoeding, hoe graag we dat misschien niet zouden willen. Dat betekent niet dat je zelf geen invloed hebt op het hier en nu. Als jij merkt dat er bepaalde gevoelens zijn die jou tegenwerken en teveel invloed hebben op jouw gemoedstoestand, dan ben je in ieder geval bewust dat je eraan moet werken.

Wat ik nu haal uit jouw topic; je bent geen domme jongen, maar je hebt een abnormale vorm van arrogantie over je heen hangen. Wie heeft jou ooit wijs gemaakt dat jouw manier van leven de perfecte manier van leven is? Je geeft aan dat het perfect voor jou werkt, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat ook de manier is waarop je buurman zou moeten leven. Hij is jou niet, voor hem werkt een andere "perfecte" manier. Overigens heb ik "perfect" tussen aanhalingstekens staan omdat perfectie niet bestaat op deze aardkloot, hoe graag jouw hersenen dat ook willen.

Hoe zit het karakter van je vriendin in elkaar? Ik vraag me af of zij het met alles eens is, of zegt dat ze dat is om ruzie te voorkomen om jouw agressie niet naar boven te halen? Als jullie al een jaar samenwonen zal ze dat ook wel mee hebben gemaakt?

Het feit dat je als een koningskind werd behandeld zal er heel veel mee te maken hebben. Maar wake up, in de echte wereld ben je geen koningskind. Of we zijn het allemaal, hoe iedereen het maar wil zien. Jij bent net zoveel waard als die hippie aan de andere kant van de stad. Gewoon omdat het ook een mens is die zijn normen en waarden heeft en gelooft dat datgene het goede is, wat dat dan ook is.

Ik denk aan deze dingen als ik jouw verhaal zo lees;
*Leer eens respect te hebben voor andere mensen
*Probeer je oprecht te verdiepen in andere meningen zonder ze direct af te zeiken
*Besef je dat jij geen haar meer waard bent dan welk ander mens dan ook op deze planeet
*En ga professionele hulp zoeken voor cognitieve gedragstherapie om hiermee aan de slag te gaan.
Que Sera ~
pi_89713680
Nu ik het me zo bedenk. Je zal dan trouwens wel een hekel aan mijn avatar hebben hahaha }) .. Laat even weten of dat invloed heeft op het lezen van mijn post, ben ik erg benieuwd naar :)
Que Sera ~
  donderdag 9 december 2010 @ 12:16:16 #194
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89713797
-Topic even opgeschoond-
  donderdag 9 december 2010 @ 12:17:44 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89713849
probleem is toch alweer over?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89713983
quote:
3s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:17 schreef Re het volgende:
Euh waar lees je dat?
Que Sera ~
pi_89714012
quote:
3s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:17 schreef Re het volgende:
Als in, TS is af van zijn woedeaanvallen en ploblematiek?...
  donderdag 9 december 2010 @ 12:24:04 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89714050
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:21 schreef Chilled het volgende:

[..]

Euh waar lees je dat?
de "topickaap"had ik het over
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89714077
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:24 schreef Re het volgende:

[..]

Z'n laatste grote post was 12:08:46, dat is nog niet zo lang terug.
pi_89714096
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:24 schreef Re het volgende:

[..]

Ik kom maar niet van mijn woede af.
Que Sera ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')