abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89679480
HOE accepteer je dat je zoiets is als je hele lichaam je zegt dat je het kan veranderen, dat je er iets tegen moet doen?
pi_89679612
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:30 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ja, want de psychologie en psychiatrie staat volledig vast in regels, methodes en lijstjes ^O^
Zeer zeker niet, maar lastig diagnosticeren valt ook wel weer mee.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_89679632
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:41 schreef wirmussen het volgende:
HOE accepteer je dat je zoiets is als je hele lichaam je zegt dat je het kan veranderen, dat je er iets tegen moet doen?
Waarom vraag je dat?
Heeft niks met jou te maken.. je wilt ze alleen maar in elkaar slaan..
pi_89679649
quote:
je verstand gebruiken ipv naar je lichaam te luisteren.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:45:35 #130
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_89679690
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef crossover het volgende:

[..]

Zeer zeker niet, maar lastig diagnosticeren valt ook wel weer mee.
In dit geval niet nee :') _O-
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_89679699
Rook is een joint :)
pi_89679730
drugs zijn voor zwakkelingen.
pi_89679744
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef Ra-z het volgende:

[..]

je verstand gebruiken ipv naar je lichaam te luisteren.
Hersenen zijn ook mijn lichaam.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:46:41 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89679748
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:45 schreef ditiseenusername het volgende:
Rook is een joint :)
Is rook dat, ja?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_89679770
quote:
9s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is rook dat, ja?
say whut?
  woensdag 8 december 2010 @ 15:47:20 #136
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89679777
quote:
9s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is rook dat, ja?
'Dit is Rook. Hij is een joint.'
  woensdag 8 december 2010 @ 15:47:51 #137
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89679809
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:47 schreef Frollo het volgende:

'Dit is Rook. Hij is een joint.'
Aangenaam Rook!
pi_89679821
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:46 schreef wirmussen het volgende:
drugs zijn voor zwakkelingen.
Jouw mening... Zou wel een goede manier zijn om je in ieder geval een paar uur rustig te houden :P
pi_89679851
quote:
Je bent inmiddels vastgeroest in je eigen gedrag. Door het aanleren van nieuwe denkschema's kan je hier wel degelijk iets aan veranderen. Bekijk dit eens.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_89679939
Als je overtuigt bent van jezelf en je eigen ideale wereldje, hoef je het ook niet zo te verdedigen. Dan schopt niet iedereen het zomaar omver.
Of is het gewoon lekker om je te ergeren? Hoef je ook niet zoveel over jezelf na te denken.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:52:13 #141
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89680021
10. 'Can't Standitis' being unnecessarily intolerant

Daar heeft TS overduidelijk last van.
pi_89680350
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:48 schreef ditiseenusername het volgende:

[..]

Jouw mening... Zou wel een goede manier zijn om je in ieder geval een paar uur rustig te houden :P
(recreatieve) Drugs (op eigen houtje) gebruiken om je 'problemen' op te lossen is voor zwakkelingen.
Recreatief drugsgebruik niet per se
pi_89680853
quote:
Door actief hulp te zoeken om die gedachtengang te kunnen veranderen, in plaats van de verwachting koesteren dat de rest van de wereld zich maar aan te passen heeft.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:42:21 #144
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89682363
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:38 schreef wirmussen het volgende:
Nee. Ik kan ze gewoon niet accepteren. Sommige mensen hebben dat alleen met pedofielen, ik heb dat met veel mensen. Het lukt gewoon niet. Ik wil alleen van die woede afkomen.
Maar waarom maken mensen die niet voldoen aan jouw normen je zo kwaad? Zij hebben toch geen deel aan jouw leven? Dit is echt vergelijkbaar met een enorme agressie ontwikkelen tegen de kleur rood. Naast zinloos ook vooral jouw probleem. De kleur rood zal echt niet meteen van kleur verschieten omdat jij er agressief van wordt en het is ook niet te vermijden.

Volgens mij is het echte probleem eigenlijk dat je diep in je hart helemaal niet zo veel zelfvertrouwen hebt, dat je bang bent dat je het wankele geluksgevoel kwijtraakt door externe factoren die je neit begrijpt en niet in de hand hebt. Of door eigenschappen in jezelf waar je niet gelukkig mee bent en niet mee in het reine bent gekomen. Vaak ontwikkelen mensen een enorme aversie tegen zaken die ze an zichzelf niet kunnen accepteren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89682645
klinkt toch ook wel als AD(h)D ;)
pi_89682758
quote:
12s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:48 schreef Pino07 het volgende:
klinkt toch ook wel als AD(h)D ;)
Klinkt als een ouderwetse trap onder de derrière nodig hebbend :{w
pi_89683983
Vind het wel knap van je TS dat je dit topic hebt geopend.
Met die haat van je jegens mensen die denkbeelden hebben waar je een hekel, daar kan je helemaal niks mee, je hebt alleen jezelf ermee te pakken. Er zullen altijd mensen zijn die het absoluut niet met je eens zijn.

Is cognitieve therapie je ooit aangeraden, om verkeerde gedachtenpatronen te doorbreken?

En heb je ritme-gevoel? Zo ja, ga drummen! Kun je al je energie en woede in kwijt - ik wel tenminste.
pi_89687955
quote:
En gedachten patronen? Ik heb een enorme heel aan mensen die zogenaamd 'anders'willen zijn. Hippies die denken dat ze beter zijn omdat e geen vlees eten. Gothics die zich allemaal hetzelfde kleden etcetera. Ik ben eigenlijk net Cartman, meestal ben ik het met hem eens.
Doet me denken aan een minderwaardigheids complex.
pi_89688627
In de eerste plaats, als dit een kloontopic is van een bekende fokker, goed gedaan ouwe!

Zo niet, is TS wel een heel erg onzekere en angstige jongeman. Dat kan hij wel ontkennen, maar toch is het zo. Het leven is echt niet zo moeilijk man. Relax, neem alles, vooral jezelf, niet zo serieus en ga gewoon meer genieten.
pi_89689224
Ik heb het gevoel dat TS het leven heeft waarvan hij dénkt dat 'ie het moet hebben. Dat 'ie hiermee gelukkig zou moeten zijn. Maar dat is hij niet. En daarom stoort hij zich aan mensen die het anders doen, want hoe durven ze?! Híj loopt zich nota bene uit te sloven om alles goed te doen, samen te wonen, zijn master te halen, het leven "hoe het hoort", en die andere mensen durven zich daar zomaar niks van aan te trekken!

Volgens mij heeft TS geleerd dat zijn manier van leven, hoe hij het nu doet, garant staat voor geluk. Dat het hem zal behoeden voor narigheid. Maar alleen zij die bang zijn de narigheid niet aan te kunnen, reageren zo. Ik denk dat TS bang is om te vallen, omdat hij twijfelt of hij wel op kan staan. Misschien moet hij een keertje vallen. Misschien is dat in zijn jeugd nooit gebeurd, is het altijd door anderen voor hem opgelost. TS moet het gevoel krijgen dat hij dan wel geen controle heeft over alles wat er in het leven gebeurt, maar wél de controle heeft hoe híj daar vervolgens mee omgaat.

:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')