abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89689336
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:52 schreef wirmussen het volgende:

[..]

Hm, ik vind alles gay behalve boksen, en boksen doe ik liever niet. Heb geen zin in een gebroken kaak oid.
Er is wel heel wat nodig, wil je een gebroken kaak oplopen hoor :')
Maar kickboksen of MMA lijkt me een ideale uitlaatklep voor je!
  woensdag 8 december 2010 @ 20:00:09 #152
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89690906
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:28 schreef patatmetfriet het volgende:
Ik heb het gevoel dat TS het leven heeft waarvan hij dénkt dat 'ie het moet hebben. Dat 'ie hiermee gelukkig zou moeten zijn. Maar dat is hij niet. En daarom stoort hij zich aan mensen die het anders doen, want hoe durven ze?! Híj loopt zich nota bene uit te sloven om alles goed te doen, samen te wonen, zijn master te halen, het leven "hoe het hoort", en die andere mensen durven zich daar zomaar niks van aan te trekken!

Volgens mij heeft TS geleerd dat zijn manier van leven, hoe hij het nu doet, garant staat voor geluk. Dat het hem zal behoeden voor narigheid. Maar alleen zij die bang zijn de narigheid niet aan te kunnen, reageren zo. Ik denk dat TS bang is om te vallen, omdat hij twijfelt of hij wel op kan staan. Misschien moet hij een keertje vallen. Misschien is dat in zijn jeugd nooit gebeurd, is het altijd door anderen voor hem opgelost. TS moet het gevoel krijgen dat hij dan wel geen controle heeft over alles wat er in het leven gebeurt, maar wél de controle heeft hoe híj daar vervolgens mee omgaat.

:)
Dit dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89695932
patatmetfriet, ik herken mezelf er wel een beetje in.

Ik heb geen fijne jeugd gehad. Nu leef ik zoals iedereen me vertelde dat ik MOET leven, en ben trots op mezelf dat ik dat doe. Ik ben ook gelukkig met die manier van leven, ik zit niet in een relatie met tegenzin, ik studeer voor mezelf... maar toch, ik haat denk ik daarom mensen die er tegen aan schoppen.
pi_89696000
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:29 schreef wirmussen het volgende:

Ik heb geen fijne jeugd gehad. Nu leef ik zoals iedereen me vertelde dat ik MOET leven, en ben trots op mezelf dat ik dat doe. Ik ben ook gelukkig met die manier van leven, ik zit niet in een relatie met tegenzin, ik studeer voor mezelf... maar toch, ik haat denk ik daarom mensen die er tegen aan schoppen.
Mensen schoppen er helemaal niet tegen aan. JIJ laat diegene er tegen aan schoppen. Als jij je niks van hen zou aantrekken, kan jij rustig je leven leiden en zij hun leven. Zij hoeven NIET te leven zoals jij dat doet. Dat hoeft niemand. Dat is geen verplichting.

Ik raad je cognitieve therapie aan.
pi_89696702
Wat is precies cognitieve therapie?

Ik weet dat wat jij zegt waar is. Waar ik al de hele tijd hier een onderscheid in maak is mijn rationele, rustige ik, die nu met een kop thee voor de laptop zit in alle rust.. en mijn opvliegende, boze, kwade ik, die op momenten gewoon zo kwaad kan zijn en de wereld alleen om zichzelf ziet draaien.
pi_89698919
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:29 schreef wirmussen het volgende:

Eerlijk.
Je baalt dus dat andere mensen, met schijnbaar minder moeite, er ook ' mee wegkomen'.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:23:49 #157
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89698931
Ga gamen (ik meen dit) er zijn genoeg geweldadige games, en als je van agressie af moet helpt het gewoon om iemand compleet in te maken / digitaal te vernederen. Hierbij vallen minder gewonden dan bij vechtsport en in plaats van een fysieke is het een mentale cooldown.
Bij mij helpt het, al heb ik geen problemen met agressie, het is gewoon echt een uitlaatklep.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 8 december 2010 @ 22:25:37 #158
202348 Susi
Temple of Love
pi_89699031
TS moet het leven niet zo serieus nemen. 't Is maar een spelletje.

En sterke post van patatmetfriet
pi_89702880
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:44 schreef wirmussen het volgende:
Wat is precies cognitieve therapie?

Ik weet dat wat jij zegt waar is. Waar ik al de hele tijd hier een onderscheid in maak is mijn rationele, rustige ik, die nu met een kop thee voor de laptop zit in alle rust.. en mijn opvliegende, boze, kwade ik, die op momenten gewoon zo kwaad kan zijn en de wereld alleen om zichzelf ziet draaien.
Cognitieve therapie is therapie die gericht is op de gedachten in je hoofd. Het is een denkpatroon wat je in je hoofd hebt en dat kan veranderd worden door deze therapie.
pi_89703147
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:44 schreef crossover het volgende:

[..]

Zeer zeker niet, maar lastig diagnosticeren valt ook wel weer mee.
Maar wat heb je aan die diagnose?
"help ik ben een psycho/sociopaat, wat ik moet ik daar voor pillen/therapieen voor volgen?"
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89703341
Ik zou zeggen ga boksen ^O^

Ga anders praten met iemand die stervende is, iets wat ik vandaag nog heb gedaan, iemand die zich niet zielig voor doet. je zal zien dat al je woede echt nergens voor nodig is. Of denk aan meiden van 13 in India waar 20 man over heen gaan. Wees ten eerste dankbaar, en doe daarna wat met je agressieve reacties, stop die energie ergens in, bouw iets op.
pi_89703474
anger is the path to the dark side
pi_89708644
Hoi, wordt je niet ontzettend woedend door de antwoorden die hier worden gegeven?

Alles gaat om het verstand wordt er dan gezegd. Helaas denk ik dat blinde woede zoals je die beschrijft een emotie is. Je bent ergens kwaad over en dat komt elke keer weer terug. Alles lijkt goed te gaan en toch is er elke keer weer die irritatie die maar over niets lijkt te gaan.

Fout, je irritatie gaat zeker wel ergens over. En het is ook helemaal terecht. Alleen richt je die agressie op de verkeerde personen. Dat komt denk ik omdat je eigenlijk ontzettend kwaad bent op je ouders omdat die je hebben afgekocht door alles maar te geven waarvan zij dachten dat je dat nodig had zonder ook maar echt te kijken naar jouw echte behoeften, tijd, aandacht, warmte

Dit probleem is mijns inziens ontstaan in de babytijd. Ik denk dat je verwaarloosd bent.

Dan kun je beredeneren wat je wilt maar weggedrukte emoties uit de babytijd zijn overweldigend. Babys hebben tenslotte alleen maar de emotie en niet het beredeneringsvermogen om zich daartegen te beschermen. De agressie die naar boven komt is denk ik eigenlijk een afweermechanisme om die volledige machteloosheid en verlatenheid uit je kindertijd te maskeren.

Het echte probleem ligt dus nog dieper dan de agressie.

Daarom zal agressietherapie waarschijnlijk op de langere termijn zinloos zijn. Misschien ga je er wat beter mee om maar je angst vind een andere uitweg. Als je agressie minder zou worden zou je bijvoorbeeld ziek kunnen worden of een depressie kunnen krijgen.

Dit hele mechanisme wordt uitgewerkt door Alice Miller. www.alice-miller.com

Ga op zoek naar je eigen historie. grote kans dat je een nachtmerrie tegenkomt. Maar die wil beleefd worden. Je gevoel wil serieus genomen worden. Net zoals jij als kind. Dat werd je niet en daardoor werd je moeilijk. Dat is niet jouw schuld. Dat is normaal als kinderen verwaarloosd worden.

Als je je gevoel serieus neemt zul je uiteindelijk echt keuzes kunnen maken die goed zijn voor jou, niet opgelegd door anderen.

succes met het in handen nemen van je eigen leven. De waarheid is hard, en jij bent de enige die jouw eigen waarheid kent.

Iemand anders zal ook nooit de waarheid weten, want DE waarheid bestaat niet.

Het is altijd jouw perceptie van dingen die de waarheid maken.

Dat is mijns inziens ook de grote valkuil van het verstand.

het verstand wil altijd van jouw persoonlijke waarheid, verwrongen door weggedrukte emoties, dat dat DE waarheid is.

daarom luisteren mensen niet en hebben ze erg "goede" raad maar weten ze er zelf niet mee om te gaan.

Mensen zijn hypocriet, allemaal, inclusief ikzelf

groet
pi_89708720
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:53 schreef wirmussen het volgende:
heb ongeveer 3 psychologen gehad en die zeiden hetzelfde.

En gedachten patronen? Ik heb een enorme heel aan mensen die zogenaamd 'anders'willen zijn. Hippies die denken dat ze beter zijn omdat e geen vlees eten. Gothics die zich allemaal hetzelfde kleden etcetera. Ik ben eigenlijk net Cartman, meestal ben ik het met hem eens.
hoe hippie-ig het ook klinkt, dit klinkt als een gedragsfout die echt bij jezelf ligt. waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan mensen die 'anders' zijn?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 9 december 2010 @ 10:07:39 #165
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_89709741
TS is de minst meelijwekkende figuur sinds tijden.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 9 december 2010 @ 10:07:47 #166
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_89709743
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:19 schreef simmu het volgende:

[..]

hoe hippie-ig het ook klinkt, dit klinkt als een gedragsfout die echt bij jezelf ligt. waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan mensen die 'anders' zijn?
Ja dat komt op mij idd. over alsof je jezelf zo ongelooflijk goed vind. Zo erg zelfs dat je d'r zelf last van krijgt.
pi_89709814
Het valt me op dat TS continue afgebrand wordt terwijl hij alleen maar zijn probleem verteld, bah, wat hypocriet
  donderdag 9 december 2010 @ 10:14:24 #168
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_89709910
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:10 schreef sostoned het volgende:
Het valt me op dat TS continue afgebrand wordt terwijl hij alleen maar zijn probleem verteld, bah, wat hypocriet
Sommige 'problemen' hoef je niet per sé serieus te nemen hè. Soms is de oplossing gewoon zo simpel als 'TS moet eens normaal leren doen.'
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_89709926
is het niet een ideetje om eens een weekje of 2 'vakantie' te nemen van jezelf en voor de gein zelf de hippie uit te hangen? klinkt wellicht een beetje vreemd, ik weet niet goed hoe het uit te drukken. is er niet iets wat je al heel, heel lang graag zou willen, maar wat je van jezelf niet mag?

niet om je aan drank of drugs ofzo te helpen, echt niet, maar er is niks mis met een weekje feesten hoor :* een beetje de druk die je op jezelf legt eraf halen. ga eens 2 weekjes zelf een hippie zijn!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89710045
Garisson72, ik denk niet dat je zijn probleem hebt begrepen.

Het is ook duidelijk niet jouw probleem, dan zou je het een stuk serieuzer nemen.

Het geeft mij alleen maar aan dat je zelf een probleem hebt met de acceptatie van het feit dat niet iedereen zijn gevoelens even intens zijn.

Wel eens gehoord van een fobie?

'Gewoon doen' is een uitermate beschadigende denkwijze en alleen werkend voor de dommen

TS is duidelijk niet dom en dat zal vrij moeilijk te begrijpen zijn voor de simpele zielen onder ons.

groet
  donderdag 9 december 2010 @ 10:21:46 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89710072
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:14 schreef Garisson72 het volgende:

Sommige 'problemen' hoef je niet per sé serieus te nemen hè. Soms is de oplossing gewoon zo simpel als 'TS moet eens normaal leren doen.'
Als ik naar de rest van de topics van TS kijk, kan ik niet anders dan je gelijk geven. Wat een vervelend, zelfingenomen kwalletje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 9 december 2010 @ 10:22:09 #172
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89710086
So! Die is stoned!
pi_89710137
LOL, standaard domme opmerking gesignaleerd:)

Copycat, wat is jouw frustratie, en zeg niet dat die bij de TS ligt, het is jouw frustratie
pi_89710205
b.t.w., zag de smilie wat te laat, laat het dom maar zitten:)

Dit soort topics maakt me kwaad omdat ze zo beschadigend zijn. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
  donderdag 9 december 2010 @ 10:28:36 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89710272
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:23 schreef sostoned het volgende:
LOL, standaard domme opmerking gesignaleerd:)

Copycat, wat is jouw frustratie, en zeg niet dat die bij de TS ligt, het is jouw frustratie
Mijn frustratie? Omdat ik vind dat TS zich heel vervelend opstelt naar een ieder die niet in zijn plaatje vol white picket fences past?
Juist.

En niet boos worden, nergens voor nodig. Werkt alleen maar frustratie in de hand :* .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')