Ik heb zijn 'probleem' prima begrepen, en ik denk nog niet in de verste verte dat we hier van doen hebben met een fobie. Dit is een vastgesleten, angstgemotiveerde gedachtengang van TS, hij doet het zichzelf allemaal aan en dat is iets wat hij zich écht moet gaan realiseren wil hij hier nog vanaf komen.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:20 schreef sostoned het volgende:
Garisson72, ik denk niet dat je zijn probleem hebt begrepen.
Ik herken het echter wel, van toen ik nog zon 15 jaar was en dacht dat alles pas echt tof zou zijn als iedereen zich nou eens precies zo zou gedragen als het mij het beste uit zou komen. Ik vermoed dat het volwassen-worden ergens daarna begonnen is.quote:Het is ook duidelijk niet jouw probleem, dan zou je het een stuk serieuzer nemen.
En ben je er wat mee opgeschoten, nu je weet dat je schuldige ouders hebt?quote:Op donderdag 9 december 2010 10:56 schreef sostoned het volgende:
het gaat om de waarheid van je jeugd. Natuurlijk vind je het kort door de bocht. Verdringing is standaard hier
Cognitieve therapie wil je alleen maar anders laten denken en neemt nog steeds je gevoel niet serieus. En houdt dus de leugen van een goede jeugd in stand. Ik heb zelf 35 jaar lang gedacht dat mijn jeugd wel ok was.
Je vroegste jeugd bevat extreme gevoelens van eenzaamheid en verlatenheid. Voor een baby is dat gelijk aan doodsangst want er wordt niet voor hem/haar gezorgd, terwijl de baby afhankelijk is van de ouders.
Die angst moet doorvoeld worden. Anders zul je het niet begrijpen. Helaas is dit wel een extreme nachtmerrie met doodsangst gevoelens, maar als volwassene kun je het hebben.
Lees eens wat van alice miller voordat je hier de TS weer een beeld geeft dat de ouders onschuldig zijn.
Ze zijn het namelijk niet, ook jouw ouders niet.
Dat inderdaad. Je hebt in feite geen flauw idee hoe de jeugd was van de TS.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:23 schreef sostoned het volgende:
Zonder informatie dingen gaan roepen getuigt niet van intelligentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |