abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2010 @ 21:47:12 #101
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89696867
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik stel voor dat wat rechtsen de asielzoekers verplicht op straat moeten zetten in de vrieskou.

En bij het uitzetten mogen jullie ze op het vliegtuig zetten. ;)
Heb altijd al'n keer een veedrijver willen zijn _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 21:48:29 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89696938
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

De vraag wat wel en niet rechtvaardig is om via belastingen/wetten op te leggen aan burgers behoeft -uiteraard- een ander antwoord dan "het is de wet", dat is waar jij mee aankwam.
Nee, ik reageerde op php's "daar wens ik mijn belastinggeld niet aan uit te geven".
1. het is niet "zijn" belastinggeld (alof hij daar directe zeggenschap over zou hebben)
2. momenteel staat het wel degelijk in "de wet"
3. Het lijkt me vrij lastig die "wet" te wijzigen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_89696979
quote:
Op woensdag 8 december 2010 21:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus , ik weet niet of ik moet huilen of lachen.
  woensdag 8 december 2010 @ 21:49:21 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89696981
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

Kijk boven je ;)
Ik bedoelde eigenlijk dat Sacher postte om een boze reactie uit te lokken, maar was de aanhalingstekens vergeten ;)
  woensdag 8 december 2010 @ 21:49:58 #105
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89697001
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi, maar ga dan andere niet de maat nemen omdat ze asielzoekers uit willen zetten conform de regels.
Waarom niet als ik daar tegen ben?

Maar ik ga even kijken of het gildehuis open is, samen met het hondje. Kom nog wel terug hoor, zie het als een pauze.
  woensdag 8 december 2010 @ 21:49:59 #106
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697004
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Betyar is niet verantwoordelijk voor deze mensen. Dat zijn de instanties die ze uit willen zetten. Die horen te zorgen voor een aantal basale voorwaarden terwijl ze mensen uitzetten. Het feit dat ze dat niet doen, maakt dat het een probleem van anderen wordt: Vluchtelingenwerk, kerken en particulieren. En die wijzen dan terecht naar degenen die dit veroorzaken in tegenspraak met de regelgeving.
Maar is het dan geen generieke oplossing om asielzoekers eerst in hun huidige land te laten om zodoende te bereiken dat we daar gaan bekijken als ze hierheen mogen of juist niet. Wat dacht je daarvan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 21:50:02 #107
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697007
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ik reageerde op php's "daar wens ik mijn belastinggeld niet aan uit te geven".
1. het is niet "zijn" belastinggeld (alof hij daar directe zeggenschap over zou hebben)
2. momenteel staat het wel degelijk in "de wet"
3. Het lijkt me vrij lastig die "wet" te wijzigen
Maar vind jij die specifieke heffing an sich rechtvaardig. Dat gedoe van het staat in de wet ken ik, ik weet hoe je hem moet wijzigen, maar ik wil de achterliggende overwegingen weten waarom het zo evident is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89697012
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee dat snap ik, maar jij suggereert dat die mensen een vliegticket krijgen bij hun uitzetting. Dat zou in mijn optiek een betere deal zijn dan mensen zo op straat te flikkeren en daarna nog eens te gaan nadenken over echte uitzetting, zoals in de procedures beschreven staat.

[..]

Als dat echt zou gebeuren, inderdaad. In plaats daarvan moddert men maar wat aan met die uitzetting. En de asielprocedure op zich trouwens, je kunt er niet van op aan dat mensen echt een eerlijke procedure krijgen.
Over die vliegtickets heb ik nu duidelijk gemaakt toch? OK, mooi.

En ja hoor. Gebeurd regelmatig. Worden de mensen met een zakcentje terug op het vliegtuig gezet.

De vreemdelingen krijgen een zo eerlijk mogelijk procedure, getoetst aan verschillende criteria door verschillende instanties.

Ik begrijp hieruit dat je zelf negatieve persoonlijke ervaringen (uit 1996?) hebt met het asielbeleid.
We leven in 2010. Niets geen 80% - 20%. Die cijfers zijn helaas veranderd.
  woensdag 8 december 2010 @ 21:50:47 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697045
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

SPOILER
Het is niet zo'n handige opmerking.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 8 december 2010 @ 21:51:10 #110
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697075
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Waarom niet als ik daar tegen ben?

Maar ik ga even kijken of het gildehuis open is, samen met het hondje. Kom nog wel terug hoor, zie het als een pauze.
Wat is dat ? :@
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 21:51:25 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89697093
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Maar vind jij die specifieke heffing an sich rechtvaardig. Dat gedoe van het staat in de wet ken ik, ik weet hoe je hem moet wijzigen, maar ik wil de achterliggende overwegingen weten waarom het zo evident is.
Mensenrechten
  woensdag 8 december 2010 @ 21:51:53 #112
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697115
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is niet zo'n handige opmerking.
Ik wilde even het randje opzoeken :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89697120
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

SPOILER
Neuh, niet eens een beetje grappig. Niet omdat ik het niet eens ben met je standpunt in deze, maar omdat het gewoon humorloos is.

Ik hoop dat je het net zo grappig vindt als je het echt een mag doen. Dan krijg je namelijk te maken met zich tamelijk opgewonden, angstige, boze en zich hysterisch gedragende mensen die zich op alle mogelijke manieren verzetten: spugen, janken, zichzelf bepissen, gaan liggen.

Soms worden mensen die ervoor opgeleid zijn, de marechaussee, er zo gek van, dat ze dan rare dingen gaan doen. Mondjes dichttapen bijvoorbeeld. En dan gaat het een keer mis, is er iemand verkouden, die laat je een paar uur liggen met die tape en die loopt een hersenbeschadiging op.

Echt heel leuk werk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 8 december 2010 @ 21:52:14 #114
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697135
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mensenrechten
Welke en bovenal waarom.
Bis bis bis
pi_89697165
Aha, het topic is ontspoord, zie ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 december 2010 @ 21:53:17 #116
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697181
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Nu niet meer Koos, hij gaat weer de goede kant op.
Bis bis bis
pi_89697182
quote:
What's new ;)
pi_89697201
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar is het dan geen generieke oplossing om asielzoekers eerst in hun huidige land te laten om zodoende te bereiken dat we daar gaan bekijken als ze hierheen mogen of juist niet. Wat dacht je daarvan?
Je wilt iedereen die zich hier meldt stante pede weer terugvliegen en daar dan een aanvraag afhandelen? En Nederland maar betalen voor zo'n afwachtkamp ter plaatse. En de bescherming, want het staat een beetje lullig internationaal gezien als er een schuimbekkende militie langstrekt van het soort waar de mensen juist op de vlucht waren.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 8 december 2010 @ 21:54:10 #119
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697220
quote:
13s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Neuh, niet eens een beetje grappig. Niet omdat ik het niet eens ben met je standpunt in deze, maar omdat het gewoon humorloos is.

Ik hoop dat je het net zo grappig vindt als je het echt een mag doen. Dan krijg je namelijk te maken met zich tamelijk opgewonden, angstige, boze en zich hysterisch gedragende mensen die zich op alle mogelijke manieren verzetten: spugen, janken, zichzelf bepissen, gaan liggen.

Soms worden mensen die ervoor opgeleid zijn, de marechaussee, er zo gek van, dat ze dan rare dingen gaan doen. Mondjes dichttapen bijvoorbeeld. En dan gaat het een keer mis, is er iemand verkouden, die laat je een paar uur liggen met die tape en die loopt een hersenbeschadiging op.

Echt heel leuk werk.
Betaald dat een beetje dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 08-12-2010 21:56:43 (domme spelfout ook nog) ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 21:54:13 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89697224
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef eriksd het volgende:

[..]

Welke en bovenal waarom.
Je bent zelf (weliswaar nog niet afgestudeerd voor zover ik weet, en fiscaal-) jurist, dus ik ga het niet voor je uitspellen ;)
  woensdag 8 december 2010 @ 21:55:27 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89697289
quote:
Ach je bent alleen door dit topic te posten al beticht van het zijn van een dubieuze (en dat was nog het aardigste woord) journalist ;)
  woensdag 8 december 2010 @ 21:55:43 #122
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697307
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je wilt iedereen die zich hier meldt stante pede weer terugvliegen en daar dan een aanvraag afhandelen? En Nederland maar betalen voor zo'n afwachtkamp ter plaatse. En de bescherming, want het staat een beetje lullig internationaal gezien als er een schuimbekkende militie langstrekt van het soort waar de mensen juist op de vlucht waren.
Je kunt toch van asielzoekers verlangen dat ze eerst contact opnemen met de Nederlandse ambassade en daar hun verzoek neerleggen. Dan hoeft dat proces alleen daar afgehandeld te worden. Bij ja mogen ze hierheen komen, bij neen dan kunnen ze blijven. Allebei blij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 21:55:53 #123
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697314
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ach je bent alleen door dit topic te posten al beticht van het zijn van een dubieuze (en dat was nog het aardigste woord) journalist ;)
Dat sloeg ook nergens op inderdaad.
Bis bis bis
pi_89697328
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom linksen? Die hebben die asielzoekers toch niet uitgewezen?

Overigens worden de meeste uitgeprocedeerde asielzoekers wel opgevangen hoor. Vluchtelingenwerk laat eigenlijk nooit iemand vallen. Ik verwacht dan ook niet dat ze echt in een bushokje gaan eindigen.

Waar het mij meer om gaat, is dat zo'n Leers eerst belooft dat we het echt aan de verantwoordelijkheid van de uitvoerende autoriteiten kunnen overlaten, en dat dan blijkt dat de uitzettingen gewoon doorgaan. Dan liegt hij of hij heeft geen benul van het actieve beleid, en beide vind ik nogal kwalijk.
Nee, niet linksen of rechtsen or whatever. Burgemeesters en andere belangrijke ambtenaren die ondanks de Nederlandse wet zelf illegalen tijdelijk huisvesten met of zonder hulp van Vluchtelingenwerk.

De verantwoordelijkheid van de uitvoerende autoriteiten is o.a. toetsen of de uitzettingen gewoon door kunnen gaan. En als dat zo is, dan worden mensen uitgezet. Zoals in het voorbeeld van TS.

Helaas.
pi_89697340
quote:
Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Echt heel leuk werk.
ik had er niet over moet beginnen. My bad.
pi_89697355
quote:
Heb het topic verder niet doorgelezen, maar kan het verloop wel raden:

De linksen willen dat de asielzoekers fatsoenlijk worden opgevangen en niet op straat worden gezet. Vooral niet wanneer het zo koud is als nu, maar bij voorkeur eigenlijk helemaal niet.

De rechtsen hekelen deze zogenaamde parasieten en eisen dat zij zsm het land uit worden geknikkerd.

Am I right?
pi_89697386
quote:
Op woensdag 8 december 2010 21:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Betaalt dat een beetje dan?
Moreel besef van een pinda dus.
pi_89697397
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:50 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Over die vliegtickets heb ik nu duidelijk gemaakt toch? OK, mooi.

En ja hoor. Gebeurd regelmatig. Worden de mensen met een zakcentje terug op het vliegtuig gezet.
Klopt. Dat zijn alleen niet de mensen die op deze manier uitgezet worden, maar degenen die vrijwillig vertrekken, via Ter Apel etc.
quote:
De vreemdelingen krijgen een zo eerlijk mogelijk procedure, getoetst aan verschillende criteria door verschillende instanties.
Ja, zo eerlijk mogelijk is nogal van een lullig niveau in de praktijk omdat die instanties hun werk niet goed, te traag en bevooroordeeld doen.
quote:
Ik begrijp hieruit dat je zelf negatieve persoonlijke ervaringen (uit 1996?) hebt met het asielbeleid.
We leven in 2010. Niets geen 80% - 20%. Die cijfers zijn helaas veranderd.
Nee, sinds 1996. Dat is niet in 1996. Sinds is een ander voorzetsel:

1sinds vz sedert: ~ veertien dagen is hij ziek
2sinds vw vanaf het tijdstip dat: ~ hij hier is

En ja, 80% goudzoeker 20% echte vluchteling. Ongeveer. Maar wat maakt het uit: veel in verhouding met de mensen waarvoor het Vluchtelingenverdrag bedoeld is. Met dank aan de belachelijk trage besluitvorming over hoe om te gaan met economische immigranten. Over achter de feiten aanlopen gesproken.
pi_89697425
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je meent het? Zeer begrijpelijk; die hebben immers geen recht op een eigen mening. Tenzij die mening rechts is uiteraard.
  woensdag 8 december 2010 @ 21:57:47 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89697426
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je kunt toch van asielzoekers verlangen dat ze eerst contact opnemen met de Nederlandse ambassade en daar hun verzoek neerleggen. Dan hoeft dat proces alleen daar afgehandeld te worden. Bij ja mogen ze hierheen komen, bij neen dan kunnen ze blijven. Allebei blij.
Die asielzoekers vluchten omdat ze hun lijf en leden niet zeker zijn. Wat denk je dat er gebeurt als ze ff naar de NL ambassade gaan en een aanvraagje indienen en dan thuis rustig 4 jaar afwachten??
  woensdag 8 december 2010 @ 21:58:08 #131
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697450
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Moreel besef van een pinda dus.
Valt wel mee, ik heb liever goede bejaardenzorg. Ipv 2 dingen halfbakken geregeld.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 21:58:48 #132
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697491
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die asielzoekers vluchten omdat ze hun lijf en leden niet zeker zijn. Wat denk je dat er gebeurt als ze ff naar de NL ambassade gaan en een aanvraagje indienen en dan thuis rustig 4 jaar afwachten??
Dat moet dan wmb binnen een dag afgehandeld worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89697501
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Betaald dat een beetje dan?
Nee. Het betaalt (het is geen voltooid deelwoord maar een persoonsvorm) vrij slecht. De voldoening moet je elders uithalen.
  woensdag 8 december 2010 @ 21:59:15 #134
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89697516
quote:
Op woensdag 8 december 2010 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar gaan we weer (ik wil een reactie, het liefst een boze) ;)
Je dwingt me tot radicaliseren.

Het is net de wapenwedloop tussen VS en USSR (ik ben dan uiteraard Reagan).
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  woensdag 8 december 2010 @ 21:59:35 #135
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697547
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat moet dan wmb binnen een dag afgehandeld worden.
Sterkte.
Bis bis bis
  woensdag 8 december 2010 @ 21:59:54 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89697572
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb het topic verder niet doorgelezen, maar kan het verloop wel raden:

De linksen willen dat de asielzoekers fatsoenlijk worden opgevangen en niet op straat worden gezet. Vooral niet wanneer het zo koud is als nu, maar bij voorkeur eigenlijk helemaal niet.

De rechtsen hekelen deze zogenaamde parasieten en eisen dat zij zsm het land uit worden geknikkerd.

Am I right?
Yup (zo moeilijk was het ook niet he??) ;)
  woensdag 8 december 2010 @ 22:00:03 #137
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697588
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee. Het betaalt (het is geen voltooid deelwoord maar een persoonsvorm) vrij slecht. De voldoening moet je elders uithalen.
Zat al te twijfelen (vandaar mijn edit).

Anyway, het lijkt mij geen prettig werk :) Ben toch een humanist.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 22:00:48 #138
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697635
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sterkte.
Is heel moeilijk, maar we moeten dat soort dingen in de toekomst toch zoveel mogelijk ''daar'' afhandelen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89697637
Jij bent geen humanist.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:01:07 #140
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697648
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:00 schreef IHVK het volgende:
Jij bent geen humanist.
Pardon?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89697651
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Okay, en hoe doe je dat in het geval van een bonafide vluchtverhaal? Tijdens het platbranden van je huis of pas wanneer je baby verkracht is. Of nee, stom van me, natuurlijk tijdens de georganiseerde terugtrekking die vluchtelingenstromen zo kenmerkt. En dan is er natuurlijk altijd nog de gratis telefoon die staat te wachten in het vluchtelingenkamp, tussen de veldkliniek en de cholerageulen in.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2010 @ 22:01:26 #142
230491 Zith
pls tip
pi_89697667
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:52 schreef Loveless85 het volgende:
Als ze nou gewoon gaan werken, krijgen ze het een beetje warm :Y
Azielzoekers mogen niet werken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 8 december 2010 @ 22:01:37 #143
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697680
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zat al te twijfelen (vandaar mijn edit).

Anyway, het lijkt mij geen prettig werk :) Ben toch een humanist.
Humanist?
Bis bis bis
  woensdag 8 december 2010 @ 22:01:48 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697688
quote:
4s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Jawel.
Bis bis bis
  woensdag 8 december 2010 @ 22:01:51 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89697689
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je dwingt me tot radicaliseren.

Het is net de wapenwedloop tussen VS en USSR (ik ben dan uiteraard Reagan).
_O- Sorry Sacher, was ff de aanhalingstekens vergeten in het tussen-haakjesgedeelte ;)
pi_89697734
quote:
Op woensdag 8 december 2010 22:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Okay, en hoe doe je dat in het geval van een bonafide vluchtverhaal? Tijdens het platbranden van je huis of pas wanneer je baby verkracht is. Of nee, stom van me, natuurlijk tijdens de georganiseerde terugtrekking die vluchtelingenstromen zo kenmerkt. En dan is er natuurlijk altijd nog de gratis telefoon die staat te wachten in het vluchtelingenkamp, tussen de veldkliniek en de cholerageulen in.
ik word hier toch een beetje verdrietig van.
pi_89697760
quote:
4s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Zucht, twee pagina's geleden ook al geroepen. Dikke vette welles:
http://www.seizoenarbeid.nl/styleit/60/
  woensdag 8 december 2010 @ 22:03:08 #148
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697767
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je snijdt een goed punt aan. Maar hoe wil jij het dan in de toekomst beter organiseren?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 22:03:40 #149
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697796
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Humanist?
In hart en nieren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 22:04:08 #150
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697821
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In hart en nieren.
Zoals Marx?
Bis bis bis
  woensdag 8 december 2010 @ 22:04:25 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89697842
quote:

[..]

Je snijdt een goed punt aan. Maar hoe wil jij het dan in de toekomst beter organiseren?
Nee, hoe wil JIJ dat in de toekomst beter organiseren?? Wat wat je nu voorstelt is onrealiseerbaar en JIJ wil dat er verandering komt in het hele asielverhaal

Ik trouwens ook met met een geheel andere invalshoek..
  woensdag 8 december 2010 @ 22:05:06 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697870
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, hoe wil JIJ dat in de toekomst beter organiseren?? Wat wat je nu voorstelt is onrealiseerbaar en JIJ wil dat er verandering komt in het hele asielverhaal
Inderdaad, bouw nou zelfs eens een verhaal uit. Je kan wel zeggen dat alle asielaanvragen binnen een dag behandeld moeten worden, uiteraard wil iedereen dat, maar onderbouw het nou eens.
Bis bis bis
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2010 @ 22:05:09 #153
230491 Zith
pls tip
pi_89697875
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zucht, twee pagina's geleden ook al geroepen. Dikke vette welles:
http://www.seizoenarbeid.nl/styleit/60/
Jaja ik struikelde alleen bij de eerste post er al over en reageerde direct. Vooruit, seizoenswerk dus, niet dat dit de post van degene die ik quotte overeind houdt :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89697907
quote:
13s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Echt heel leuk werk.
Of het andere werk: een bewaarder zijn van detentie van illegalen. Hele verhalen lezen of aanhoren over stelen, bedreigen, mishandelen, verkrachten, leeg roven van huizen, manipuleren van mensen, gezinnen hebben kapot gemaakt, langdurig de procedures oprekken, etc.

Echt heel leuk werk.

Hup, met de zweep erover. Ze zijn uit een container gekropen, kunnen ze er ook weer in. En jah, ik moest flauw lachen om het grapje. Das humor om de narigheid een beetje te relativeren.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:06:09 #155
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89697921
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zoals Marx?
Nee, dat ik sta voor een humanistische samenleving (soms ga ik wat kort door de bocht), maar in principe hoeft in Nederland niemand het slecht te hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 22:06:57 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89697955
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, dat ik sta voor een humanistische samenleving (soms ga ik wat kort door de bocht), maar in principe hoeft in Nederland niemand het slecht te hebben.
Dat laatste is niet voorbehouden aan het humanisme. Ik krijg een beetje de indruk dat je snel ff wikipedia in bent gedoken :P
Bis bis bis
pi_89697997
quote:

[..]

Ten eerste door het Vluchtelingenverdrag weer voor de vluchtelingen te laten, door een soort greencard-systeem voor de economische vluchtelingen, net als in een hoop landen het systeem is.

Daarnaast is er een hoop te stroomlijnen aan de asielprocedure door te doen wat Verdonk had moeten doen: de bezem door de IND. Die maakte zich eraf door een armada aan uitzendkrachten wat aan de achterstanden te laten trekken, maar niet de kwaliteit van de medewerkers die echt over de beslissingen in de procedure te gaan aan te pakken.

Ik heb echt heel bizarre redeneringen en fouten meegemaakt van die kant. Van mensen die naar het verkeerde land uitgezet zouden worden tot weigeringen met als enige argument "u kunt ook ergens anders naartoe gaan", wat rechtstreeks indruist tegen de wetgeving hieromtrent. Dat moet gewoon beter. Eerlijk, zorgvuldig en vooral sneller.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:08:34 #158
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89698025
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik trouwens ook met met een geheel andere invalshoek..
Wij zouden er goed aan doen om als Nederland meer hulp ter plaatse aan te bieden. Dat is een. Twee, op het moment dat er echt ergens oorlog is kunnen wij zelf ook een horde mensen erheen sturen om aldaar asielaanvragen te kunnen behandelen, hoelang zoiets duurt weet ik niet maar dat zou een deel van de mogelijke oplossing kunnen zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89698029
quote:
Op woensdag 8 december 2010 22:05 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Of het andere werk: een bewaarder zijn van detentie van illegalen. Hele verhalen lezen of aanhoren over stelen, bedreigen, mishandelen, verkrachten, leeg roven van huizen, manipuleren van mensen, gezinnen hebben kapot gemaakt, langdurig de procedures oprekken, etc.

Echt heel leuk werk.

Hup, met de zweep erover. Ze zijn uit een container gekropen, kunnen ze er ook weer in. En jah, ik moest flauw lachen om het grapje. Das humor om de narigheid een beetje te relativeren.
Jouw post is ook vrij naar, daar mag ook een grapje over komen.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:09:16 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89698083
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wij zouden er goed aan doen om als Nederland meer hulp ter plaatse aan te bieden. Dat is een. Twee, op het moment dat er echt ergens oorlog is kunnen wij zelf ook een horde mensen erheen sturen om aldaar asielaanvragen te kunnen behandelen, hoelang zoiets duurt weet ik niet maar dat zou een deel van de mogelijke oplossing kunnen zijn.
Wie gaat die dan beveiligen? Het leger? Wordt een duur geintje.
Bis bis bis
  woensdag 8 december 2010 @ 22:09:34 #161
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89698104
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat laatste is niet voorbehouden aan het humanisme. Ik krijg een beetje de indruk dat je snel ff wikipedia in bent gedoken :P
Nee :s Een humanist is iemand die het humanisme nastreeft.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89698146
quote:
Op woensdag 8 december 2010 22:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ten eerste door het Vluchtelingenverdrag weer voor de vluchtelingen te laten, door een soort greencard-systeem voor de economische vluchtelingen, net als in een hoop landen het systeem is.

Daarnaast is er een hoop te stroomlijnen aan de asielprocedure door te doen wat Verdonk had moeten doen: de bezem door de IND. Die maakte zich eraf door een armada aan uitzendkrachten wat aan de achterstanden te laten trekken, maar niet de kwaliteit van de medewerkers die echt over de beslissingen in de procedure te gaan aan te pakken.

Ik heb echt heel bizarre redeneringen en fouten meegemaakt van die kant. Van mensen die naar het verkeerde land uitgezet zouden worden tot weigeringen met als enige argument "u kunt ook ergens anders naartoe gaan", wat rechtstreeks indruist tegen de wetgeving hieromtrent. Dat moet gewoon beter. Eerlijk, zorgvuldig en vooral sneller.
Volgens mij ben jij 1 van de weinigen met redelijk wat kennis en verstand wat betreft dit onderwerp hier.
pi_89698169
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:05 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Illegalen =/= uitgeprocedeerde asielzoekers hoor. En dat lijstje met verkrachtingen, roven etc. kun je niet onderbouwen. Gezinnen hebben kapot gemaakt, proest.. :')
quote:
Echt heel leuk werk.

Humor heeft vaak enige scherpte, helemaal "humor om de narigheid te relativeren". Dit was gewoon een domme misplaatste opmerking zonder een zweem van kant of wal.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:10:57 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89698181
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Leuke poging, maar lijkt me niet geheel realistisch.. Te veel praktische bezwaren..
pi_89698192
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jouw post is ook vrij naar, daar mag ook een grapje over komen.
Laatste alinea is niet naar. Das weer de humor die jij naar vindt.

Eerste gedeelte is helaas bittere waarheid.
  woensdag 8 december 2010 @ 22:11:10 #166
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89698195
quote:
Op woensdag 8 december 2010 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

_O- Sorry Sacher, was ff de aanhalingstekens vergeten in het tussen-haakjesgedeelte ;)
Zitten we al in Reykjavik?
  woensdag 8 december 2010 @ 22:11:23 #167
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89698210
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wie gaat die dan beveiligen? Het leger? Wordt een duur geintje.
Ik weet ook niet in 1 2 3 hoe je dit zou moeten vormgeven. Het in iig handiger om het daar ter plekke te doen. Ja we gaan natuurlijk niet met een tent tussen de vijand instaan nee :') En als jij het beter weet mag jij dat zeker posten hoor :) Oruzgan is ook niet veilig, maar ondanks dat kunnen wij daar prima vertoeven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 22:12:48 #168
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89698283
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Leuke poging, maar lijkt me niet geheel realistisch.. Te veel praktische bezwaren..
Dat kan. Maar wat is jouw visie dan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 december 2010 @ 22:13:31 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89698326
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:11 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zitten we al in Reykjavik?
Als in?
pi_89698339
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik weet ook niet in 1 2 3 hoe je dit zou moeten vormgeven. Het in iig handiger om het daar ter plekke te doen. Ja we gaan natuurlijk niet met een tent tussen de vijand instaan nee :') En als jij het beter weet mag jij dat zeker posten hoor :)
Er zijn trouwens wel gevallen waarbij het Nederlandse leger echte vluchtelingen ging ophalen, zoals bijvoorbeeld een paar honderd Kosovaren destijds. En om de zoveel tijd zet de USA de poorten open voor een aantal mensen. Zo zijn er tientallen "lost boys" uit kampen in Kenya (dacht ik) opgehaald. Het is alleen zo willekeurig dan, een loterij. Een kruimeltje voor dit land, een paar voor dat, en de rest van het kamp kan stikken. Zelfs als ze elkaar met kapmessen te lijf gaan, dan filmen we het. Bar weinig Rwandezen die hiernaartoe gehaald zijn...
  woensdag 8 december 2010 @ 22:17:14 #171
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89698532
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Er zijn trouwens wel gevallen waarbij het Nederlandse leger echte vluchtelingen ging ophalen, zoals bijvoorbeeld een paar honderd Kosovaren destijds. En om de zoveel tijd zet de USA de poorten open voor een aantal mensen. Zo zijn er tientallen "lost boys" uit kampen in Kenya (dacht ik) opgehaald. Het is alleen zo willekeurig dan, een loterij. Een kruimeltje voor dit land, een paar voor dat, en de rest van het kamp kan stikken. Zelfs als ze elkaar met kapmessen te lijf gaan, dan filmen we het. Bar weinig Rwandezen die hiernaartoe gehaald zijn...
Ik ben benieuwd naar jouw oplossing.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89698617
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mezelf ninja-editten vink zo flauw, maar nog een voorbeeld over hoe dit fout is: een paar jaar geleden was er in Tros Vermist een voetballer van Veendam, die zijn zus zocht. Die jongen was als vluchteling in Nederland terecht gekomen maar op de vlucht was hij zijn zus kwijtgeraakt.

Dat programma vond haar uiteindelijk. Hij kon in verband met zijn status niet daarheen, dus wilden ze het andersom proberen. Er werd dus een poging gedaan die vrouw -een echte vluchteling- hierheen te halen. Uitkomst: de IND wist het verhaal zo te rekken met achterlijke eisen voor een asielaanvraag op afstand (ziektekostenverzekering, alsof dat daar te regelen valt, Sofinummer, alsof een vluchteling in Afrika dat heeft), dat die zus op een gegeven moment in een nieuwe onlust omkwam voordat het voor elkaar was. En dat was dan het laatste familielid... Even zoeken of ik hier iets van kan vinden,
  woensdag 8 december 2010 @ 22:19:19 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89698666
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat kan. Maar wat is jouw visie dan?
De crux zit hem wat mij betreft in de afhandeltermijn en het verschil tussen asielzoekers en immigranten.
Op een gegeven moment wordt het gewoon inhumaan om mensen terug te sturen.
Ook kun je mensen niet meer gedwongen terugsturen als bijv de burgeroorlog die ze 30 jaar geleden ontvluchtten na 30 jaar over is. Ze hebben dan al een heel leven hier opgebouwd.

Daarnaast moet het wél gaan om asielzoekers en niet om immigranten.
pi_89698678
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw oplossing.
Nee, we hadden het over jouw oplossing van mensen op locatie asiel laten aanvragen, weet je nog? Mijn input wat betreft asielprocedures staat hierboven al:
Zelfs bij vrieskou worden asielzoekers op straat gezet
  woensdag 8 december 2010 @ 22:20:34 #175
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89698735
quote:
Op woensdag 8 december 2010 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als in?
Besprekingen Reagan/Gorbatsjov in Reykjavik over ontwapening, in wanneer zal het geweest zijn, 1985? ;)
pi_89698739
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Illegalen =/= uitgeprocedeerde asielzoekers hoor. En dat lijstje met verkrachtingen, roven etc. kun je niet onderbouwen. Gezinnen hebben kapot gemaakt, proest.. :')

[..]

Humor heeft vaak enige scherpte, helemaal "humor om de narigheid te relativeren". Dit was gewoon een domme misplaatste opmerking zonder een zweem van kant of wal.
Nee. Illegaal kan ook iemand zijn vanuit buiten de EU, die hier werkt en zijn vergunning is niet verlengd. Of een NL heeft een relatie met iemand van buiten de EU, meneer of mevrouw komt hierheen en heeft de papieren niet in orde. Ook illegaal.

Illegalen die hier een tijd leven moeten overleven. En daarbij behoort dat nare lijstje die ik je gaf. Is de dagelijkse waarheid. Gezinnen kapot? Ja hoor, kom het wekelijks tegen in mijn werk.

Alleen het geldt niet voor alle illegalen. Net zoals jouw asielvoorbeeld niet pertinent is voor het gehele asielbeleid.

Wat een ander humor vindt, kan jij een dom misplaatst opmerking vinden. Logisch toch?
  woensdag 8 december 2010 @ 22:21:04 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89698766
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Besprekingen Reagan/Gorbatsjov in Reykjavik over ontwapening, in wanneer zal het geweest zijn, 1985? ;)
Nou, vooruit dan ;)
pi_89698776
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik weet ook niet in 1 2 3 hoe je dit zou moeten vormgeven. Het in iig handiger om het daar ter plekke te doen. Ja we gaan natuurlijk niet met een tent tussen de vijand instaan nee :') En als jij het beter weet mag jij dat zeker posten hoor :) Oruzgan is ook niet veilig, maar ondanks dat kunnen wij daar prima vertoeven.
:D Op een zwaar beveiligde legerbasis die klauwen vol met geld kost aan jou en mij, belastingbetalers. Het kost een stuk meer in ieder geval om in dergelijke gebieden tientallen van die bases in te richten en onderhouden dan om ze hier te ontvangen.
pi_89698951
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:20 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Nee. Illegaal kan ook iemand zijn vanuit buiten de EU, die hier werkt en zijn vergunning is niet verlengd. Of een NL heeft een relatie met iemand van buiten de EU, meneer of mevrouw komt hierheen en heeft de papieren niet in orde. Ook illegaal.
Ja, maar we hebben het over uitgeprocedeerde asielzoekers, niet over illegalen.
quote:
Illegalen die hier een tijd leven moeten overleven. En daarbij behoort dat nare lijstje die ik je gaf. Is de dagelijkse waarheid. Gezinnen kapot? Ja hoor, kom het wekelijks tegen in mijn werk.
Hoe dan? Illegalen die zomaar gezinnen kapotmaken uit kwaadaardigheid over hun status?
quote:
Alleen het geldt niet voor alle illegalen. Net zoals jouw asielvoorbeeld niet pertinent is voor het gehele asielbeleid.

Wat een ander humor vindt, kan jij een dom misplaatst opmerking vinden. Logisch toch?
Ja nee dat kan. Maar dan mag ik ook iets vinden qua intellectuele vermogens van mensen die erom lachen. Sjongejonge zet. Veedrijver als je het over uitgeprocedeerde asielzoekers hebt. Veeg me op. What's next? Zeggen dat je ze wel wilt brandmerken met je lul op je drumstel?
pi_89699505
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, maar we hebben het over uitgeprocedeerde asielzoekers, niet over illegalen.

[..]

Hoe dan? Illegalen die zomaar gezinnen kapotmaken uit kwaadaardigheid over hun status?

[..]

Ja nee dat kan. Maar dan mag ik ook iets vinden qua intellectuele vermogens van mensen die erom lachen. Sjongejonge zet. Veedrijver als je het over uitgeprocedeerde asielzoekers hebt. Veeg me op. What's next? Zeggen dat je ze wel wilt brandmerken met je lul op je drumstel?
Hebben de uitgeprocedeerde asielzoekers de benodigde verblijfspapieren gekregen of verlengd gekregen? Nee, daarom heten ze ook uitgeprocedeerd. Indien je geen geldige verblijspapieren hebt, ben je illegaal. Check het recht maar op naar.

Nee, illegalen die hier toch verblijven en moeten overleven ten kosten van anderen. Anderen kunnen dus ook gezinnen bij horen. Denk aan de zwaardere criminaliteit.

Jij mag best wat vinden van de intellectuele vermogens van mensen. Dat het jouw humor niet. Soit. Dat je er gelijk een oordeel over moet hebben, dat zegt wat over jou.
pi_89700469
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:33 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Hebben de uitgeprocedeerde asielzoekers de benodigde verblijfspapieren gekregen of verlengd gekregen? Nee, daarom heten ze ook uitgeprocedeerd. Indien je geen geldige verblijspapieren hebt, ben je illegaal. Check het recht maar op naar.
Nee, illegalen die hier toch verblijven en moeten overleven ten kosten van anderen. Anderen kunnen dus ook gezinnen bij horen. Denk aan de zwaardere criminaliteit.

Jij mag best wat vinden van de intellectuele vermogens van mensen. Dat het jouw humor niet. Soit. Dat je er gelijk een oordeel over moet hebben, dat zegt wat over jou.
Uitgeprocedeerd is vertrekken. Hoe naar ook voor deze mensen. Maar ze hebben het geprobeerd en het is niet gelukt. Dus ja, dan moeten ze de consequenties aanvaarden en op dat vliegtuig stappen naar huis.
pi_89700676
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Uitgeprocedeerd is vertrekken. Hoe naar ook voor deze mensen. Maar ze hebben het geprobeerd en het is niet gelukt. Dus ja, dan moeten ze de consequenties aanvaarden en op dat vliegtuig stappen naar huis.
Inderdaad. Jij begrijpt het.
pi_89700785
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:33 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Doe dat inderdaad maar even, want een hoop uitgeprocedeerde asielzoekers zijn niet illegaal. Dat worden ze pas als hun document verlopen is en/of ze op straat gezet worden. Het is niet synoniem, en al helemaal niet in juridische zin...
quote:
De meeste illegalen werken en veroorzaken weinig overlast. Daarom weet ook niemand hoeveel het er precies zijn, want ze zijn praktisch onzichtbaar.
quote:
Inderdaad. Dat ik me erboven verheven voel. Of ik het ben, ach, zolang ik het maar denk. :P
  woensdag 8 december 2010 @ 22:58:03 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89700812
quote:

[..]

Raar dat ze daar geen zin in hebben als ze daarvoor hun lijf en leden riskeren...
pi_89701008
quote:

[..]

In principe: ja. Maar dan dus wel na een eerlijke procedure binnen de ervoor gestelde termijnen. Al je na 8 jaar nog eens aankomt met "ik zei toch nee" klopt er gewoon iets niet in het systeem toch?

In die lichting van het generaal pardon zaten mensen al 13 tot 15 jaar te wachten soms. En het systeem is niet echt veranderd sindsdien. Dit waren de restjes van de asielwet voor 2000, maar het enige wat er sindsdien veranderd is, is de beperking van het aantal beroepsmogelijkheden voor asielzoekers. Nu komen er dus wéér gevallen van 8 jaar of meer bovendrijven. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen bij de heren besluitvormers. Je kunt niet de voordeur slecht beveiligen en de achterdeur mondjesmaat openzetten en dan gaan morren dat ze maar niet weggaan.
pi_89701518
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In principe: ja. Maar dan dus wel na een eerlijke procedure binnen de ervoor gestelde termijnen. Al je na 8 jaar nog eens aankomt met "ik zei toch nee" klopt er gewoon iets niet in het systeem toch?

In die lichting van het generaal pardon zaten mensen al 13 tot 15 jaar te wachten soms. En het systeem is niet echt veranderd sindsdien. Dit waren de restjes van de asielwet voor 2000, maar het enige wat er sindsdien veranderd is, is de beperking van het aantal beroepsmogelijkheden voor asielzoekers. Nu komen er dus wéér gevallen van 8 jaar of meer bovendrijven. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen bij de heren besluitvormers. Je kunt niet de voordeur slecht beveiligen en de achterdeur mondjesmaat openzetten en dan gaan morren dat ze maar niet weggaan.
Ja, dat is helemaal waar. Dat kunnen ze deze mensen niet aandoen. De bijl moet dan ook in dit systeem.
pi_89701581
quote:

[..]

Je weet dat dat dwingen te vertrekken vaak maar heel matig lukt? Veel landen nemen geen mensen terug of hebben een gebrekkige administratie zodat het ook erg lastig wordt om aan papieren te komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89701717
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je weet dat dat dwingen te vertrekken vaak maar heel matig lukt? Veel landen nemen geen mensen terug of hebben een gebrekkige administratie zodat het ook erg lastig wordt om aan papieren te komen.
Ja, ik weet dat de mensen niet meewerken en de landen waar ze vandaan komen vaak ook niet.
Dus nogmaals, er moet wat veranderen aan de hele organisatie. Het moet sneller, veel sneller. En mensen die écht gevaar lopen in hun land van herkomst mogen te allen tijde zich verzekerd voelen van veiligheid hier.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:19:47 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89701790
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat de mensen niet meewerken en de landen waar ze vandaan komen vaak ook niet.
Dus nogmaals, er moet wat veranderen aan de hele organisatie. Het moet sneller, veel sneller. En mensen die écht gevaar lopen in hun land van herkomst mogen te allen tijde zich verzekerd voelen van veiligheid hier.
En toch wil je dat Afghaanse meisje terugsturen????
pi_89701966
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er is volgens mij geen waterdicht systeem te verzinnen voor wat jij wilt. Dan is het alternatief om gewoon de gehele grens voor iedere vluchteling te sluiten. Dan voorkom je dit soort dingen. En hoef je ook geen asielzoekers in de kou op straat te zetten.

Ga je voor een menselijk systeem dan heb je gevallen die je niet goed in het systeem kwijt kan.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:26:40 #191
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89702114
quote:
Op woensdag 8 december 2010 23:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op de zwarte markt valt er vast wel een paspoortje te ritselen. Een beetje creativiteit hoor mensen!
  woensdag 8 december 2010 @ 23:29:08 #192
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_89702238
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:26 schreef Sachertorte het volgende:

Op de zwarte markt valt er vast wel een paspoortje te ritselen. Een beetje creativiteit hoor mensen!
Met 800 euro per maand zakgeld kom je dan niet ver. Het is te doen, maar zwaar moeilijk en behoorlijk veel duurder ehhh zeg maar 'ooit'. En 1 is niet veel als je met 2 a 4 op straat staat.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  woensdag 8 december 2010 @ 23:43:38 #193
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89702933
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat is dat ? :@
Een accommodatie waar gildebroeders samen komen.
pi_89702949
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En toch wil je dat Afghaanse meisje terugsturen????
We zitten toch niet op het topic over Leers die asielzoekers terug wil sturen? Het gaat hier over asielzoekers die zogenaamd in de vrieskou op straat zijn gezet, iets wat inmiddels al lang en breed tegengesproken en ontzenuwd is. Dus betrek er geen Afghaans of Fries-het is maar net wat het beste in de kraam te pas komt-meisje bij alsjeblieft.
pi_89702985
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is volgens mij geen waterdicht systeem te verzinnen voor wat jij wilt. Dan is het alternatief om gewoon de gehele grens voor iedere vluchteling te sluiten. Dan voorkom je dit soort dingen. En hoef je ook geen asielzoekers in de kou op straat te zetten.

Ga je voor een menselijk systeem dan heb je gevallen die je niet goed in het systeem kwijt kan.
Klopt.
pi_89703082
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Doe dat inderdaad maar even, want een hoop uitgeprocedeerde asielzoekers zijn niet illegaal. Dat worden ze pas als hun document verlopen is en/of ze op straat gezet worden. Het is niet synoniem, en al helemaal niet in juridische zin...

[..]

De meeste illegalen werken en veroorzaken weinig overlast. Daarom weet ook niemand hoeveel het er precies zijn, want ze zijn praktisch onzichtbaar.

[..]

Inderdaad. Dat ik me erboven verheven voel. Of ik het ben, ach, zolang ik het maar denk. :P
Dus zeggen we hetzelfde. Ze zijn illegaal als ze zijn uitgeprocedeerd en of het verblijfsdocument is verlopen.

Er zitten een paar duizend illegalen in detentie. Als je niet in het bezit bent van een geldig verblijfsdocument, wordt je vast gezet. En dien je mee te werken naar je identiteit. En in feite zeg je dat indien een illegaal dus niet legaal werkt en dus geen loonbelasting betaalt, geen overlast veroorzaakt.

En nogmaals, als je geen eten hebt en je leeft in een westerse kapitalistische wereld waar de normen en waarden anders zijn dan je land van herkomst, dan doet men rare dingen om te overleven. Criminaliteit als drugs hosselen, beroven, mishandelen en anders zulks, hoort daarbij.
Ben er dagelijks mee in aanraking gekomen in mijn werk ;)

Wil hiermee aangeven dat illegaliteit en de daarbij behorende uitgeprocedeerde asielzoekers voor een groot deel overlast geeft op de samenleving. Zoals altijd moeten helaas de goeden lijden onder de slechten.
pi_89703110
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt.
en naar mijn mening heeft de Nederlandse staat dan ook de verantwoordelijkheid te dragen voor degenen die tussen wal en schip vallen.

En dan speelt ook, weer echt on-topic, mee dat het uit een asielzoekerscentrum zetten van mensen op pakweg een station zonder verder wat te regelen (behalve het uitschrijven uit het systeem) niet zou moeten kunnen. Winter of zomer...
  woensdag 8 december 2010 @ 23:47:40 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89703123
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Een accommodatie waar gildebroeders samen komen.
Hint: verkeerde topic
  woensdag 8 december 2010 @ 23:49:14 #199
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89703202
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hint: verkeerde topic
vraag is antwoord... wel off topic inderdaad.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:49:48 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89703225
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:49 schreef betyar het volgende:

[..]

vraag is antwoord... wel off topic inderdaad.
Sorry, dan heb ik ff niet opgelet :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')