Heb altijd al'n keer een veedrijver willen zijnquote:Op woensdag 8 december 2010 21:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik stel voor dat wat rechtsen de asielzoekers verplicht op straat moeten zetten in de vrieskou.
En bij het uitzetten mogen jullie ze op het vliegtuig zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Nee, ik reageerde op php's "daar wens ik mijn belastinggeld niet aan uit te geven".quote:Op woensdag 8 december 2010 21:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
De vraag wat wel en niet rechtvaardig is om via belastingen/wetten op te leggen aan burgers behoeft -uiteraard- een ander antwoord dan "het is de wet", dat is waar jij mee aankwam.
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb altijd al'n keer een veedrijver willen zijn
Jezus , ik weet niet of ik moet huilen of lachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoelde eigenlijk dat Sacher postte om een boze reactie uit te lokken, maar was de aanhalingstekens vergetenquote:
Waarom niet als ik daar tegen ben?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, maar ga dan andere niet de maat nemen omdat ze asielzoekers uit willen zetten conform de regels.
Maar is het dan geen generieke oplossing om asielzoekers eerst in hun huidige land te laten om zodoende te bereiken dat we daar gaan bekijken als ze hierheen mogen of juist niet. Wat dacht je daarvan?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Betyar is niet verantwoordelijk voor deze mensen. Dat zijn de instanties die ze uit willen zetten. Die horen te zorgen voor een aantal basale voorwaarden terwijl ze mensen uitzetten. Het feit dat ze dat niet doen, maakt dat het een probleem van anderen wordt: Vluchtelingenwerk, kerken en particulieren. En die wijzen dan terecht naar degenen die dit veroorzaken in tegenspraak met de regelgeving.
Maar vind jij die specifieke heffing an sich rechtvaardig. Dat gedoe van het staat in de wet ken ik, ik weet hoe je hem moet wijzigen, maar ik wil de achterliggende overwegingen weten waarom het zo evident is.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik reageerde op php's "daar wens ik mijn belastinggeld niet aan uit te geven".
1. het is niet "zijn" belastinggeld (alof hij daar directe zeggenschap over zou hebben)
2. momenteel staat het wel degelijk in "de wet"
3. Het lijkt me vrij lastig die "wet" te wijzigen
Over die vliegtickets heb ik nu duidelijk gemaakt toch? OK, mooi.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar jij suggereert dat die mensen een vliegticket krijgen bij hun uitzetting. Dat zou in mijn optiek een betere deal zijn dan mensen zo op straat te flikkeren en daarna nog eens te gaan nadenken over echte uitzetting, zoals in de procedures beschreven staat.
[..]
Als dat echt zou gebeuren, inderdaad. In plaats daarvan moddert men maar wat aan met die uitzetting. En de asielprocedure op zich trouwens, je kunt er niet van op aan dat mensen echt een eerlijke procedure krijgen.
[..]
Het is niet zo'n handige opmerking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Wat is dat ?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom niet als ik daar tegen ben?
Maar ik ga even kijken of het gildehuis open is, samen met het hondje. Kom nog wel terug hoor, zie het als een pauze.
Mensenrechtenquote:Op woensdag 8 december 2010 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar vind jij die specifieke heffing an sich rechtvaardig. Dat gedoe van het staat in de wet ken ik, ik weet hoe je hem moet wijzigen, maar ik wil de achterliggende overwegingen weten waarom het zo evident is.
Ik wilde even het randje opzoekenquote:Op woensdag 8 december 2010 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is niet zo'n handige opmerking.
[..]
Neuh, niet eens een beetje grappig. Niet omdat ik het niet eens ben met je standpunt in deze, maar omdat het gewoon humorloos is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je het net zo grappig vindt als je het echt een mag doen. Dan krijg je namelijk te maken met zich tamelijk opgewonden, angstige, boze en zich hysterisch gedragende mensen die zich op alle mogelijke manieren verzetten: spugen, janken, zichzelf bepissen, gaan liggen.
Soms worden mensen die ervoor opgeleid zijn, de marechaussee, er zo gek van, dat ze dan rare dingen gaan doen. Mondjes dichttapen bijvoorbeeld. En dan gaat het een keer mis, is er iemand verkouden, die laat je een paar uur liggen met die tape en die loopt een hersenbeschadiging op.
Echt heel leuk werk.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Welke en bovenal waarom.quote:
Nu niet meer Koos, hij gaat weer de goede kant op.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, het topic is ontspoord, zie ik.
What's newquote:Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Je wilt iedereen die zich hier meldt stante pede weer terugvliegen en daar dan een aanvraag afhandelen? En Nederland maar betalen voor zo'n afwachtkamp ter plaatse. En de bescherming, want het staat een beetje lullig internationaal gezien als er een schuimbekkende militie langstrekt van het soort waar de mensen juist op de vlucht waren.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar is het dan geen generieke oplossing om asielzoekers eerst in hun huidige land te laten om zodoende te bereiken dat we daar gaan bekijken als ze hierheen mogen of juist niet. Wat dacht je daarvan?
Betaald dat een beetje dan?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neuh, niet eens een beetje grappig. Niet omdat ik het niet eens ben met je standpunt in deze, maar omdat het gewoon humorloos is.
Ik hoop dat je het net zo grappig vindt als je het echt een mag doen. Dan krijg je namelijk te maken met zich tamelijk opgewonden, angstige, boze en zich hysterisch gedragende mensen die zich op alle mogelijke manieren verzetten: spugen, janken, zichzelf bepissen, gaan liggen.
Soms worden mensen die ervoor opgeleid zijn, de marechaussee, er zo gek van, dat ze dan rare dingen gaan doen. Mondjes dichttapen bijvoorbeeld. En dan gaat het een keer mis, is er iemand verkouden, die laat je een paar uur liggen met die tape en die loopt een hersenbeschadiging op.
Echt heel leuk werk.
Je bent zelf (weliswaar nog niet afgestudeerd voor zover ik weet, en fiscaal-) jurist, dus ik ga het niet voor je uitspellenquote:
Ach je bent alleen door dit topic te posten al beticht van het zijn van een dubieuze (en dat was nog het aardigste woord) journalistquote:Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt toch van asielzoekers verlangen dat ze eerst contact opnemen met de Nederlandse ambassade en daar hun verzoek neerleggen. Dan hoeft dat proces alleen daar afgehandeld te worden. Bij ja mogen ze hierheen komen, bij neen dan kunnen ze blijven. Allebei blij.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je wilt iedereen die zich hier meldt stante pede weer terugvliegen en daar dan een aanvraag afhandelen? En Nederland maar betalen voor zo'n afwachtkamp ter plaatse. En de bescherming, want het staat een beetje lullig internationaal gezien als er een schuimbekkende militie langstrekt van het soort waar de mensen juist op de vlucht waren.
Dat sloeg ook nergens op inderdaad.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach je bent alleen door dit topic te posten al beticht van het zijn van een dubieuze (en dat was nog het aardigste woord) journalist
Nee, niet linksen of rechtsen or whatever. Burgemeesters en andere belangrijke ambtenaren die ondanks de Nederlandse wet zelf illegalen tijdelijk huisvesten met of zonder hulp van Vluchtelingenwerk.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarom linksen? Die hebben die asielzoekers toch niet uitgewezen?
Overigens worden de meeste uitgeprocedeerde asielzoekers wel opgevangen hoor. Vluchtelingenwerk laat eigenlijk nooit iemand vallen. Ik verwacht dan ook niet dat ze echt in een bushokje gaan eindigen.
Waar het mij meer om gaat, is dat zo'n Leers eerst belooft dat we het echt aan de verantwoordelijkheid van de uitvoerende autoriteiten kunnen overlaten, en dat dan blijkt dat de uitzettingen gewoon doorgaan. Dan liegt hij of hij heeft geen benul van het actieve beleid, en beide vind ik nogal kwalijk.
ik had er niet over moet beginnen. My bad.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neuh, niet eens een beetje grappig. Niet omdat ik het niet eens ben met je standpunt in deze, maar omdat het gewoon humorloos is.
Echt heel leuk werk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |