Nee, hoe wil JIJ dat in de toekomst beter organiseren?? Wat wat je nu voorstelt is onrealiseerbaar en JIJ wil dat er verandering komt in het hele asielverhaalquote:Op woensdag 8 december 2010 22:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snijdt een goed punt aan. Maar hoe wil jij het dan in de toekomst beter organiseren?
Inderdaad, bouw nou zelfs eens een verhaal uit. Je kan wel zeggen dat alle asielaanvragen binnen een dag behandeld moeten worden, uiteraard wil iedereen dat, maar onderbouw het nou eens.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, hoe wil JIJ dat in de toekomst beter organiseren?? Wat wat je nu voorstelt is onrealiseerbaar en JIJ wil dat er verandering komt in het hele asielverhaal
Jaja ik struikelde alleen bij de eerste post er al over en reageerde direct. Vooruit, seizoenswerk dus, niet dat dit de post van degene die ik quotte overeind houdtquote:Op woensdag 8 december 2010 22:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zucht, twee pagina's geleden ook al geroepen. Dikke vette welles:
http://www.seizoenarbeid.nl/styleit/60/
Of het andere werk: een bewaarder zijn van detentie van illegalen. Hele verhalen lezen of aanhoren over stelen, bedreigen, mishandelen, verkrachten, leeg roven van huizen, manipuleren van mensen, gezinnen hebben kapot gemaakt, langdurig de procedures oprekken, etc.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neuh, niet eens een beetje grappig. Niet omdat ik het niet eens ben met je standpunt in deze, maar omdat het gewoon humorloos is.
Ik hoop dat je het net zo grappig vindt als je het echt een mag doen. Dan krijg je namelijk te maken met zich tamelijk opgewonden, angstige, boze en zich hysterisch gedragende mensen die zich op alle mogelijke manieren verzetten: spugen, janken, zichzelf bepissen, gaan liggen.
Soms worden mensen die ervoor opgeleid zijn, de marechaussee, er zo gek van, dat ze dan rare dingen gaan doen. Mondjes dichttapen bijvoorbeeld. En dan gaat het een keer mis, is er iemand verkouden, die laat je een paar uur liggen met die tape en die loopt een hersenbeschadiging op.
Echt heel leuk werk.
Nee, dat ik sta voor een humanistische samenleving (soms ga ik wat kort door de bocht), maar in principe hoeft in Nederland niemand het slecht te hebben.quote:
Dat laatste is niet voorbehouden aan het humanisme. Ik krijg een beetje de indruk dat je snel ff wikipedia in bent gedokenquote:Op woensdag 8 december 2010 22:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, dat ik sta voor een humanistische samenleving (soms ga ik wat kort door de bocht), maar in principe hoeft in Nederland niemand het slecht te hebben.
Ten eerste door het Vluchtelingenverdrag weer voor de vluchtelingen te laten, door een soort greencard-systeem voor de economische vluchtelingen, net als in een hoop landen het systeem is.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snijdt een goed punt aan. Maar hoe wil jij het dan in de toekomst beter organiseren?
Wij zouden er goed aan doen om als Nederland meer hulp ter plaatse aan te bieden. Dat is een. Twee, op het moment dat er echt ergens oorlog is kunnen wij zelf ook een horde mensen erheen sturen om aldaar asielaanvragen te kunnen behandelen, hoelang zoiets duurt weet ik niet maar dat zou een deel van de mogelijke oplossing kunnen zijn.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, hoe wil JIJ dat in de toekomst beter organiseren?? Wat wat je nu voorstelt is onrealiseerbaar en JIJ wil dat er verandering komt in het hele asielverhaal
Ik trouwens ook met met een geheel andere invalshoek..
Jouw post is ook vrij naar, daar mag ook een grapje over komen.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:05 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Of het andere werk: een bewaarder zijn van detentie van illegalen. Hele verhalen lezen of aanhoren over stelen, bedreigen, mishandelen, verkrachten, leeg roven van huizen, manipuleren van mensen, gezinnen hebben kapot gemaakt, langdurig de procedures oprekken, etc.
Echt heel leuk werk.
Hup, met de zweep erover. Ze zijn uit een container gekropen, kunnen ze er ook weer in. En jah, ik moest flauw lachen om het grapje. Das humor om de narigheid een beetje te relativeren.
Wie gaat die dan beveiligen? Het leger? Wordt een duur geintje.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zouden er goed aan doen om als Nederland meer hulp ter plaatse aan te bieden. Dat is een. Twee, op het moment dat er echt ergens oorlog is kunnen wij zelf ook een horde mensen erheen sturen om aldaar asielaanvragen te kunnen behandelen, hoelang zoiets duurt weet ik niet maar dat zou een deel van de mogelijke oplossing kunnen zijn.
Nee :s Een humanist is iemand die het humanisme nastreeft.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat laatste is niet voorbehouden aan het humanisme. Ik krijg een beetje de indruk dat je snel ff wikipedia in bent gedoken
Volgens mij ben jij 1 van de weinigen met redelijk wat kennis en verstand wat betreft dit onderwerp hier.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ten eerste door het Vluchtelingenverdrag weer voor de vluchtelingen te laten, door een soort greencard-systeem voor de economische vluchtelingen, net als in een hoop landen het systeem is.
Daarnaast is er een hoop te stroomlijnen aan de asielprocedure door te doen wat Verdonk had moeten doen: de bezem door de IND. Die maakte zich eraf door een armada aan uitzendkrachten wat aan de achterstanden te laten trekken, maar niet de kwaliteit van de medewerkers die echt over de beslissingen in de procedure te gaan aan te pakken.
Ik heb echt heel bizarre redeneringen en fouten meegemaakt van die kant. Van mensen die naar het verkeerde land uitgezet zouden worden tot weigeringen met als enige argument "u kunt ook ergens anders naartoe gaan", wat rechtstreeks indruist tegen de wetgeving hieromtrent. Dat moet gewoon beter. Eerlijk, zorgvuldig en vooral sneller.
Illegalen =/= uitgeprocedeerde asielzoekers hoor. En dat lijstje met verkrachtingen, roven etc. kun je niet onderbouwen. Gezinnen hebben kapot gemaakt, proest..quote:Op woensdag 8 december 2010 22:05 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Of het andere werk: een bewaarder zijn van detentie van illegalen. Hele verhalen lezen of aanhoren over stelen, bedreigen, mishandelen, verkrachten, leeg roven van huizen, manipuleren van mensen, gezinnen hebben kapot gemaakt, langdurig de procedures oprekken, etc.
Humor heeft vaak enige scherpte, helemaal "humor om de narigheid te relativeren". Dit was gewoon een domme misplaatste opmerking zonder een zweem van kant of wal.quote:Echt heel leuk werk.
Hup, met de zweep erover. Ze zijn uit een container gekropen, kunnen ze er ook weer in. En jah, ik moest flauw lachen om het grapje. Das humor om de narigheid een beetje te relativeren.
Leuke poging, maar lijkt me niet geheel realistisch.. Te veel praktische bezwaren..quote:Op woensdag 8 december 2010 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zouden er goed aan doen om als Nederland meer hulp ter plaatse aan te bieden. Dat is een. Twee, op het moment dat er echt ergens oorlog is kunnen wij zelf ook een horde mensen erheen sturen om aldaar asielaanvragen te kunnen behandelen, hoelang zoiets duurt weet ik niet maar dat zou een deel van de mogelijke oplossing kunnen zijn.
Laatste alinea is niet naar. Das weer de humor die jij naar vindt.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jouw post is ook vrij naar, daar mag ook een grapje over komen.
Zitten we al in Reykjavik?quote:Op woensdag 8 december 2010 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sorry Sacher, was ff de aanhalingstekens vergeten in het tussen-haakjesgedeelte
Ik weet ook niet in 1 2 3 hoe je dit zou moeten vormgeven. Het in iig handiger om het daar ter plekke te doen. Ja we gaan natuurlijk niet met een tent tussen de vijand instaan neequote:Op woensdag 8 december 2010 22:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wie gaat die dan beveiligen? Het leger? Wordt een duur geintje.
Dat kan. Maar wat is jouw visie dan?quote:Op woensdag 8 december 2010 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leuke poging, maar lijkt me niet geheel realistisch.. Te veel praktische bezwaren..
Er zijn trouwens wel gevallen waarbij het Nederlandse leger echte vluchtelingen ging ophalen, zoals bijvoorbeeld een paar honderd Kosovaren destijds. En om de zoveel tijd zet de USA de poorten open voor een aantal mensen. Zo zijn er tientallen "lost boys" uit kampen in Kenya (dacht ik) opgehaald. Het is alleen zo willekeurig dan, een loterij. Een kruimeltje voor dit land, een paar voor dat, en de rest van het kamp kan stikken. Zelfs als ze elkaar met kapmessen te lijf gaan, dan filmen we het. Bar weinig Rwandezen die hiernaartoe gehaald zijn...quote:Op woensdag 8 december 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet ook niet in 1 2 3 hoe je dit zou moeten vormgeven. Het in iig handiger om het daar ter plekke te doen. Ja we gaan natuurlijk niet met een tent tussen de vijand instaan neeEn als jij het beter weet mag jij dat zeker posten hoor
Ik ben benieuwd naar jouw oplossing.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Er zijn trouwens wel gevallen waarbij het Nederlandse leger echte vluchtelingen ging ophalen, zoals bijvoorbeeld een paar honderd Kosovaren destijds. En om de zoveel tijd zet de USA de poorten open voor een aantal mensen. Zo zijn er tientallen "lost boys" uit kampen in Kenya (dacht ik) opgehaald. Het is alleen zo willekeurig dan, een loterij. Een kruimeltje voor dit land, een paar voor dat, en de rest van het kamp kan stikken. Zelfs als ze elkaar met kapmessen te lijf gaan, dan filmen we het. Bar weinig Rwandezen die hiernaartoe gehaald zijn...
Mezelf ninja-editten vink zo flauw, maar nog een voorbeeld over hoe dit fout is: een paar jaar geleden was er in Tros Vermist een voetballer van Veendam, die zijn zus zocht. Die jongen was als vluchteling in Nederland terecht gekomen maar op de vlucht was hij zijn zus kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Er zijn trouwens wel gevallen waarbij het Nederlandse leger echte vluchtelingen ging ophalen, zoals bijvoorbeeld een paar honderd Kosovaren destijds. En om de zoveel tijd zet de USA de poorten open voor een aantal mensen. Zo zijn er tientallen "lost boys" uit kampen in Kenya (dacht ik) opgehaald. Het is alleen zo willekeurig dan, een loterij. Een kruimeltje voor dit land, een paar voor dat, en de rest van het kamp kan stikken. Zelfs als ze elkaar met kapmessen te lijf gaan, dan filmen we het. Bar weinig Rwandezen die hiernaartoe gehaald zijn...
De crux zit hem wat mij betreft in de afhandeltermijn en het verschil tussen asielzoekers en immigranten.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Maar wat is jouw visie dan?
Nee, we hadden het over jouw oplossing van mensen op locatie asiel laten aanvragen, weet je nog? Mijn input wat betreft asielprocedures staat hierboven al:quote:Op woensdag 8 december 2010 22:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar jouw oplossing.
Besprekingen Reagan/Gorbatsjov in Reykjavik over ontwapening, in wanneer zal het geweest zijn, 1985?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |