abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89698739
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Illegalen =/= uitgeprocedeerde asielzoekers hoor. En dat lijstje met verkrachtingen, roven etc. kun je niet onderbouwen. Gezinnen hebben kapot gemaakt, proest.. :')

[..]

Humor heeft vaak enige scherpte, helemaal "humor om de narigheid te relativeren". Dit was gewoon een domme misplaatste opmerking zonder een zweem van kant of wal.
Nee. Illegaal kan ook iemand zijn vanuit buiten de EU, die hier werkt en zijn vergunning is niet verlengd. Of een NL heeft een relatie met iemand van buiten de EU, meneer of mevrouw komt hierheen en heeft de papieren niet in orde. Ook illegaal.

Illegalen die hier een tijd leven moeten overleven. En daarbij behoort dat nare lijstje die ik je gaf. Is de dagelijkse waarheid. Gezinnen kapot? Ja hoor, kom het wekelijks tegen in mijn werk.

Alleen het geldt niet voor alle illegalen. Net zoals jouw asielvoorbeeld niet pertinent is voor het gehele asielbeleid.

Wat een ander humor vindt, kan jij een dom misplaatst opmerking vinden. Logisch toch?
  woensdag 8 december 2010 @ 22:21:04 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89698766
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Besprekingen Reagan/Gorbatsjov in Reykjavik over ontwapening, in wanneer zal het geweest zijn, 1985? ;)
Nou, vooruit dan ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_89698776
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik weet ook niet in 1 2 3 hoe je dit zou moeten vormgeven. Het in iig handiger om het daar ter plekke te doen. Ja we gaan natuurlijk niet met een tent tussen de vijand instaan nee :') En als jij het beter weet mag jij dat zeker posten hoor :) Oruzgan is ook niet veilig, maar ondanks dat kunnen wij daar prima vertoeven.
:D Op een zwaar beveiligde legerbasis die klauwen vol met geld kost aan jou en mij, belastingbetalers. Het kost een stuk meer in ieder geval om in dergelijke gebieden tientallen van die bases in te richten en onderhouden dan om ze hier te ontvangen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89698951
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:20 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Nee. Illegaal kan ook iemand zijn vanuit buiten de EU, die hier werkt en zijn vergunning is niet verlengd. Of een NL heeft een relatie met iemand van buiten de EU, meneer of mevrouw komt hierheen en heeft de papieren niet in orde. Ook illegaal.
Ja, maar we hebben het over uitgeprocedeerde asielzoekers, niet over illegalen.
quote:
Illegalen die hier een tijd leven moeten overleven. En daarbij behoort dat nare lijstje die ik je gaf. Is de dagelijkse waarheid. Gezinnen kapot? Ja hoor, kom het wekelijks tegen in mijn werk.
Hoe dan? Illegalen die zomaar gezinnen kapotmaken uit kwaadaardigheid over hun status?
quote:
Alleen het geldt niet voor alle illegalen. Net zoals jouw asielvoorbeeld niet pertinent is voor het gehele asielbeleid.

Wat een ander humor vindt, kan jij een dom misplaatst opmerking vinden. Logisch toch?
Ja nee dat kan. Maar dan mag ik ook iets vinden qua intellectuele vermogens van mensen die erom lachen. Sjongejonge zet. Veedrijver als je het over uitgeprocedeerde asielzoekers hebt. Veeg me op. What's next? Zeggen dat je ze wel wilt brandmerken met je lul op je drumstel?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89699505
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, maar we hebben het over uitgeprocedeerde asielzoekers, niet over illegalen.

[..]

Hoe dan? Illegalen die zomaar gezinnen kapotmaken uit kwaadaardigheid over hun status?

[..]

Ja nee dat kan. Maar dan mag ik ook iets vinden qua intellectuele vermogens van mensen die erom lachen. Sjongejonge zet. Veedrijver als je het over uitgeprocedeerde asielzoekers hebt. Veeg me op. What's next? Zeggen dat je ze wel wilt brandmerken met je lul op je drumstel?
Hebben de uitgeprocedeerde asielzoekers de benodigde verblijfspapieren gekregen of verlengd gekregen? Nee, daarom heten ze ook uitgeprocedeerd. Indien je geen geldige verblijspapieren hebt, ben je illegaal. Check het recht maar op naar.

Nee, illegalen die hier toch verblijven en moeten overleven ten kosten van anderen. Anderen kunnen dus ook gezinnen bij horen. Denk aan de zwaardere criminaliteit.

Jij mag best wat vinden van de intellectuele vermogens van mensen. Dat het jouw humor niet. Soit. Dat je er gelijk een oordeel over moet hebben, dat zegt wat over jou.
pi_89700469
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:33 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Hebben de uitgeprocedeerde asielzoekers de benodigde verblijfspapieren gekregen of verlengd gekregen? Nee, daarom heten ze ook uitgeprocedeerd. Indien je geen geldige verblijspapieren hebt, ben je illegaal. Check het recht maar op naar.
Nee, illegalen die hier toch verblijven en moeten overleven ten kosten van anderen. Anderen kunnen dus ook gezinnen bij horen. Denk aan de zwaardere criminaliteit.

Jij mag best wat vinden van de intellectuele vermogens van mensen. Dat het jouw humor niet. Soit. Dat je er gelijk een oordeel over moet hebben, dat zegt wat over jou.
Uitgeprocedeerd is vertrekken. Hoe naar ook voor deze mensen. Maar ze hebben het geprobeerd en het is niet gelukt. Dus ja, dan moeten ze de consequenties aanvaarden en op dat vliegtuig stappen naar huis.
pi_89700676
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Uitgeprocedeerd is vertrekken. Hoe naar ook voor deze mensen. Maar ze hebben het geprobeerd en het is niet gelukt. Dus ja, dan moeten ze de consequenties aanvaarden en op dat vliegtuig stappen naar huis.
Inderdaad. Jij begrijpt het.
pi_89700785
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:33 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Doe dat inderdaad maar even, want een hoop uitgeprocedeerde asielzoekers zijn niet illegaal. Dat worden ze pas als hun document verlopen is en/of ze op straat gezet worden. Het is niet synoniem, en al helemaal niet in juridische zin...
quote:
De meeste illegalen werken en veroorzaken weinig overlast. Daarom weet ook niemand hoeveel het er precies zijn, want ze zijn praktisch onzichtbaar.
quote:
Inderdaad. Dat ik me erboven verheven voel. Of ik het ben, ach, zolang ik het maar denk. :P
  woensdag 8 december 2010 @ 22:58:03 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89700812
quote:

[..]

Raar dat ze daar geen zin in hebben als ze daarvoor hun lijf en leden riskeren...
pi_89701008
quote:

[..]

In principe: ja. Maar dan dus wel na een eerlijke procedure binnen de ervoor gestelde termijnen. Al je na 8 jaar nog eens aankomt met "ik zei toch nee" klopt er gewoon iets niet in het systeem toch?

In die lichting van het generaal pardon zaten mensen al 13 tot 15 jaar te wachten soms. En het systeem is niet echt veranderd sindsdien. Dit waren de restjes van de asielwet voor 2000, maar het enige wat er sindsdien veranderd is, is de beperking van het aantal beroepsmogelijkheden voor asielzoekers. Nu komen er dus wéér gevallen van 8 jaar of meer bovendrijven. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen bij de heren besluitvormers. Je kunt niet de voordeur slecht beveiligen en de achterdeur mondjesmaat openzetten en dan gaan morren dat ze maar niet weggaan.
pi_89701518
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In principe: ja. Maar dan dus wel na een eerlijke procedure binnen de ervoor gestelde termijnen. Al je na 8 jaar nog eens aankomt met "ik zei toch nee" klopt er gewoon iets niet in het systeem toch?

In die lichting van het generaal pardon zaten mensen al 13 tot 15 jaar te wachten soms. En het systeem is niet echt veranderd sindsdien. Dit waren de restjes van de asielwet voor 2000, maar het enige wat er sindsdien veranderd is, is de beperking van het aantal beroepsmogelijkheden voor asielzoekers. Nu komen er dus wéér gevallen van 8 jaar of meer bovendrijven. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen bij de heren besluitvormers. Je kunt niet de voordeur slecht beveiligen en de achterdeur mondjesmaat openzetten en dan gaan morren dat ze maar niet weggaan.
Ja, dat is helemaal waar. Dat kunnen ze deze mensen niet aandoen. De bijl moet dan ook in dit systeem.
pi_89701581
quote:

[..]

Je weet dat dat dwingen te vertrekken vaak maar heel matig lukt? Veel landen nemen geen mensen terug of hebben een gebrekkige administratie zodat het ook erg lastig wordt om aan papieren te komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89701717
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je weet dat dat dwingen te vertrekken vaak maar heel matig lukt? Veel landen nemen geen mensen terug of hebben een gebrekkige administratie zodat het ook erg lastig wordt om aan papieren te komen.
Ja, ik weet dat de mensen niet meewerken en de landen waar ze vandaan komen vaak ook niet.
Dus nogmaals, er moet wat veranderen aan de hele organisatie. Het moet sneller, veel sneller. En mensen die écht gevaar lopen in hun land van herkomst mogen te allen tijde zich verzekerd voelen van veiligheid hier.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:19:47 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89701790
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat de mensen niet meewerken en de landen waar ze vandaan komen vaak ook niet.
Dus nogmaals, er moet wat veranderen aan de hele organisatie. Het moet sneller, veel sneller. En mensen die écht gevaar lopen in hun land van herkomst mogen te allen tijde zich verzekerd voelen van veiligheid hier.
En toch wil je dat Afghaanse meisje terugsturen????
pi_89701966
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er is volgens mij geen waterdicht systeem te verzinnen voor wat jij wilt. Dan is het alternatief om gewoon de gehele grens voor iedere vluchteling te sluiten. Dan voorkom je dit soort dingen. En hoef je ook geen asielzoekers in de kou op straat te zetten.

Ga je voor een menselijk systeem dan heb je gevallen die je niet goed in het systeem kwijt kan.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:26:40 #191
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89702114
quote:
Op woensdag 8 december 2010 23:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op de zwarte markt valt er vast wel een paspoortje te ritselen. Een beetje creativiteit hoor mensen!
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  woensdag 8 december 2010 @ 23:29:08 #192
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_89702238
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:26 schreef Sachertorte het volgende:

Op de zwarte markt valt er vast wel een paspoortje te ritselen. Een beetje creativiteit hoor mensen!
Met 800 euro per maand zakgeld kom je dan niet ver. Het is te doen, maar zwaar moeilijk en behoorlijk veel duurder ehhh zeg maar 'ooit'. En 1 is niet veel als je met 2 a 4 op straat staat.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  woensdag 8 december 2010 @ 23:43:38 #193
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89702933
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat is dat ? :@
Een accommodatie waar gildebroeders samen komen.
pi_89702949
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En toch wil je dat Afghaanse meisje terugsturen????
We zitten toch niet op het topic over Leers die asielzoekers terug wil sturen? Het gaat hier over asielzoekers die zogenaamd in de vrieskou op straat zijn gezet, iets wat inmiddels al lang en breed tegengesproken en ontzenuwd is. Dus betrek er geen Afghaans of Fries-het is maar net wat het beste in de kraam te pas komt-meisje bij alsjeblieft.
pi_89702985
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is volgens mij geen waterdicht systeem te verzinnen voor wat jij wilt. Dan is het alternatief om gewoon de gehele grens voor iedere vluchteling te sluiten. Dan voorkom je dit soort dingen. En hoef je ook geen asielzoekers in de kou op straat te zetten.

Ga je voor een menselijk systeem dan heb je gevallen die je niet goed in het systeem kwijt kan.
Klopt.
pi_89703082
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Doe dat inderdaad maar even, want een hoop uitgeprocedeerde asielzoekers zijn niet illegaal. Dat worden ze pas als hun document verlopen is en/of ze op straat gezet worden. Het is niet synoniem, en al helemaal niet in juridische zin...

[..]

De meeste illegalen werken en veroorzaken weinig overlast. Daarom weet ook niemand hoeveel het er precies zijn, want ze zijn praktisch onzichtbaar.

[..]

Inderdaad. Dat ik me erboven verheven voel. Of ik het ben, ach, zolang ik het maar denk. :P
Dus zeggen we hetzelfde. Ze zijn illegaal als ze zijn uitgeprocedeerd en of het verblijfsdocument is verlopen.

Er zitten een paar duizend illegalen in detentie. Als je niet in het bezit bent van een geldig verblijfsdocument, wordt je vast gezet. En dien je mee te werken naar je identiteit. En in feite zeg je dat indien een illegaal dus niet legaal werkt en dus geen loonbelasting betaalt, geen overlast veroorzaakt.

En nogmaals, als je geen eten hebt en je leeft in een westerse kapitalistische wereld waar de normen en waarden anders zijn dan je land van herkomst, dan doet men rare dingen om te overleven. Criminaliteit als drugs hosselen, beroven, mishandelen en anders zulks, hoort daarbij.
Ben er dagelijks mee in aanraking gekomen in mijn werk ;)

Wil hiermee aangeven dat illegaliteit en de daarbij behorende uitgeprocedeerde asielzoekers voor een groot deel overlast geeft op de samenleving. Zoals altijd moeten helaas de goeden lijden onder de slechten.
pi_89703110
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt.
en naar mijn mening heeft de Nederlandse staat dan ook de verantwoordelijkheid te dragen voor degenen die tussen wal en schip vallen.

En dan speelt ook, weer echt on-topic, mee dat het uit een asielzoekerscentrum zetten van mensen op pakweg een station zonder verder wat te regelen (behalve het uitschrijven uit het systeem) niet zou moeten kunnen. Winter of zomer...
  woensdag 8 december 2010 @ 23:47:40 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89703123
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Een accommodatie waar gildebroeders samen komen.
Hint: verkeerde topic
  woensdag 8 december 2010 @ 23:49:14 #199
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89703202
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hint: verkeerde topic
vraag is antwoord... wel off topic inderdaad.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:49:48 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89703225
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:49 schreef betyar het volgende:

[..]

vraag is antwoord... wel off topic inderdaad.
Sorry, dan heb ik ff niet opgelet :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')