abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2010 @ 17:24:06 #76
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89684347
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, omdat er regels zijn opgesteld waar Leers zich aan dient te houden die compleet van de pot gerukt zijn.
Nogmaals, hoe graag ik het ook wil, we kunnen niet iedereen helpen. Helaas pindakaas.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_89684395
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe graag ik het ook wil, we kunnen niet iedereen helpen. Helaas pindakaas.
Je gaat geen kinderen het land uitzetten al helemaal niet naar landen als Afghanistan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 december 2010 @ 17:27:17 #78
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89684477
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je gaat geen kinderen het land uitzetten al helemaal niet naar landen als Afghanistan.
Maar het land veilig maken, dat willen we evenmin?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 december 2010 @ 17:29:01 #79
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89684551
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89684570
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tsja, dat is niet bepaald een succes gebleken, nietwaar?
  woensdag 8 december 2010 @ 17:30:43 #81
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89684611
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dat is niet bepaald een succes gebleken, nietwaar?
Dus kunnen we afwachten totdat ze daar het licht zien en tot die tijd alle kinderen uit Afghanistan opnemen en hier houden. Dat noem ik: dweilen met de kraan open.
pi_89684633
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing?
Mensen uit oorlogsgebieden of landen waar het voor bepaalde bevolkingsgroep gevaarlijk is, krijgen sowieso asiel. Dus stel dat Duitsland op de pre-WOII tour gaat, dan zijn joden hier welkom. Barrieres werp je enkel op voor economische vluchtelingen.
pi_89684665
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus kunnen we afwachten totdat ze daar het licht zien en tot die tijd alle kinderen uit Afghanistan opnemen en hier houden. Dat noem ik: dweilen met de kraan open.
Yup. Mensen die het risico lopen vervolgd te worden in Afghanistan zijn wat mij betreft welkom.
  woensdag 8 december 2010 @ 17:33:01 #84
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89684721
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mensen uit oorlogsgebieden of landen waar het voor bepaalde bevolkingsgroep gevaarlijk is, krijgen sowieso asiel. Dus stel dat Duitsland op de pre-WOII tour gaat, dan zijn joden hier welkom. Barrieres werp je enkel op voor economische vluchtelingen.
Ik weet niet als het handig is om hier alle joden op te vangen, wel zou ik een x percentage joden willen opvangen, maar zoiets moet wel gespreid worden over andere landen. Wij moeten niet per saldo de meeste opnemen in onze samenleving :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89684795
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik weet niet als het handig is om hier alle joden op te vangen, wel zou ik een x percentage joden willen opvangen, maar zoiets moet wel gespreid worden over andere landen. Wij moeten niet per saldo de meeste opnemen in onze samenleving :)
Dat valt uiteraard te regelen in Europees verband.
pi_89684801
Koos geef ze nou geen munitie. Je kan inderdaad niet iedereen uit alle oorlogsgebieden naar NL halen. Maar dat is een heel andere discussie.

Het gaat erom! In dit geval dat iemand hier is opgegroeid omdat ze hun 10 jaar!!!! Hebben laten wachten. Ze is dus opgegroeid als Nederlander/Fries.

Haar uitzetten is dus per defintie inhumaan. Los van het oorlogsgebied discussie.

Verder ben ik het wel met je eens dat je kinderen niet uitzet naar warzones maar daar gaat het in dit geval niet om.
  woensdag 8 december 2010 @ 17:35:39 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89684830
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Yup. Mensen die het risico lopen vervolgd te worden in Afghanistan zijn wat mij betreft welkom.
Hmm, ik vraag me wel altijd af waarom die toch het pittoreske Nederland hebben uitgezocht om hun vervolging in Afghanistan te ontlopen. Ben nogal voorzichtig met het uitstralen van een moederlijke 'kom-maar-hier-arme-Afghaan' houding. Begrijp me goed, ik heb vrienden uit Afghanistan gekend en die waren toch echt onder forse bedreiging van het regime het land uitgevlucht en moesten daar dienaren en paleizen achterlaten, maar toen ben ik er wel bewust van geworden dat elke politieke vluchteling in Nederland een rijke economische is, anders ga je te voet naar Turkmenistan, zoals de bediening van onze vluchtelingen moest doen.
  woensdag 8 december 2010 @ 17:38:52 #88
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89684939
quote:
4s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:34 schreef IHVK het volgende:
Het gaat erom! In dit geval dat iemand hier is opgegroeid omdat ze hun 10 jaar!!!! Hebben laten wachten. Ze is dus opgegroeid als Nederlander/Fries.
quote:
De oppositie wijst er in de brief op dat de familie met twee ouders en drie minderjarige kinderen in tien jaar tot drie keer toe tevergeefs een asielaanvraag heeft gedaan.
Is haar niet al twee keer eerder verteld dat ze niet in Nederland asiel zou krijgen?
Dat je een koppige papa hebt die na de eerste en tweede afwijzing doorgaat met het aanvragen van asiel is natuurlijk niet onze verplichting, hoewel ik het volledig eens ben dat de afhandeling van asielaanvragen sneller moet. Het verhaal heeft echter wel twee kanten.
pi_89685005
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hmm, ik vraag me wel altijd af waarom die toch het pittoreske Nederland hebben uitgezocht om hun vervolging in Afghanistan te ontlopen. Ben nogal voorzichtig met het uitstralen van een moederlijke 'kom-maar-hier-arme-Afghaan' houding. Begrijp me goed, ik heb vrienden uit Afghanistan gekend en die waren toch echt onder forse bedreiging van het regime het land uitgevlucht en moesten daar dienaren en paleizen achterlaten, maar toen ben ik er wel bewust van geworden dat elke politieke vluchteling in Nederland een rijke economische is, anders ga je te voet naar Turkmenistan, zoals de bediening van onze vluchtelingen moest doen.
Vraag me af waarom jij denkt dat Nederland het enige land is dat krijgt te maken met asielzoekers. Jij denkt dat onze overheid pamfletten uitdeelt in oorlogsgebieden? En waarom zou een rijke vluchteling die in het bezit is van paleizen ( :{ ) de voorkeur moeten geven aan Turkmenistan?
  woensdag 8 december 2010 @ 17:50:07 #90
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89685336
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vraag me af waarom jij denkt dat Nederland het enige land is dat krijgt te maken met asielzoekers. Jij denkt dat onze overheid pamfletten uitdeelt in oorlogsgebieden? En waarom zou een rijke vluchteling die in het bezit is van paleizen ( :{ ) de voorkeur moeten geven aan Turkmenistan?
Ik denk helemaal niet dat Nederland het enige land is dat te maken krijgt met asielzoekers, maar vanwege onze asielregelgeving zijn er wel een hoop gelukszoekers die weten dat ze in Nederland meer kans maken dan in een ander land waar de wet- en regelgeving stringenter is. Of is het puur toeval dat de gemiddelde asielaanvragen in de Benelux en Scandinavische landen hoger ligt dan de strengere staten van de EU? Nederland krijgt meer asielzoekers binnen dan een groot internationaal land als Frankrijk. Echt niet omdat Afghanen niet van brie houden.

Onze overheid moet zo snel en goed mogelijk een oordeel geven en om schrijnende gevallen te voorkomen de beroepsprocedure te verzwaren en te ontmoedigen, tenzij aantoonbaar sprake is van een uitzonderingssituatie. Een rijke vluchteling zou de voorkeur moeten geven aan een land dat overeenkomt met zijn/haar cultuur, zodat ook de kinderen naar eigen wens, traditie en achtergrond opgevoed kunnen worden en waar de integratie makkelijker zal verlopen.

Ik ga als westerling ook liever naar een land als Belgie of UK dan Dubai of Abu Dhabi, terwijl in de laatste twee landen mijn economische perspectieven hoger liggen. Het is een gok die Afghanen nemen door naar Nederland te vluchten, een grote gok, waar zij hun gezinnen in meesleuren.
  woensdag 8 december 2010 @ 17:54:52 #91
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_89685531
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:44 schreef du_ke het volgende:
Uitzetten gaat toch niet lukken uiteindelijk, waarom dan krampachtig proberen? Om de anti-buitenlandersaanhang van Wilders een beetje gerust te stellen? Of gaat die toch miepen als die leuke jongen met die mooie bruine ogen bij hun Jeffrey uit groep 8 plots naar Tsjetjenie moet waar hij op z'n geboorte na nog nooit geweest is?

De bij dit voorstel horende schoolklassen met handtekeningen op het Binnenhof zijn dodelijk voor de uitvoerbaarheid.
Dat noem ik common sense.

Mensen die hun asielprocedure expres gaan vertragen worden beloond met een permanent verblijfsvergunning.

Ik weet dat het moeilijk te bevatten is, maar je kan niet iedereen toelaten die hier aanklopt.
pi_89685768
Je moet niet alle vluchtelingen over één kam scheren, maar dat is wel wat er in dit soort discussies gebeurt. Natuurlijk is een deel van de vluchtelingen vanuit Afghanistan, Somalië, Irak en Iran die hierheen komen feitelijk geen politiek vluchteling. Voor een deel zijn het juist de rotzakken van het regime in verval die misbruik maken van de oorlog die ze vaak zelf zijn begonnen.

Mensen die in het land van herkomst geen geld hebben, slagen er over het algemeen niet in om naar Nederland te komen. Die blijven vaak in de regio.

Dat neemt niet weg dat deze mensen mogelijk, als ze teruggaan, wel in gevaar zijn. In het ene geval is dat eigen schuld dikke bult, in het andere geval niet. En sommige zijn niet in gevaar, maar wekken die indruk om in dit economisch gunstige land te blijven, waar ze een uitkering krijgen zonder er iets voor te hoeven doen.

Het probleem zit hem in het feit dat het IND beslissingen moet nemen over zaken waar zij onmogelijk achter de waarheid kunnen komen. VLuchtelingen hebben geen papieren, hebben hun vluchtverhaal verzonnen of gekocht en het is niet te achterhalen hoe de vork echt in de steel zit.

Om te voorkomen dat dit soort problemen in de toekomst ontstaan, is er maar één methode, namelijk opvang in regiolanden met een vergelijkbaar economisch milieu. En gebruik dan een deel van het geld dat we nu kwijt zijn aan opvang aan uitkeringen om de buurlanden te ondersteunen met het inrichten van tijdelijke woningen voor deze mensen, maar wel op het niveau van het betreffende land, zodat het economische gewin wegvalt.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  woensdag 8 december 2010 @ 18:02:31 #93
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89685782
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:54 schreef Holograph het volgende:

[..]

Mensen die hun asielprocedure expres gaan vertragen worden beloond met een permanent verblijfsvergunning.

Ik weet dat het moeilijk te bevatten is, maar je kan niet iedereen toelaten die hier aanklopt.
Expres vertragen? :')
Wel eens van de IND gehoord? Die kunnen dat prima zonder de hulp van de asielzoeker hoor....
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_89685824
quote:
Op woensdag 8 december 2010 17:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nederland krijgt meer asielzoekers binnen dan een groot internationaal land als Frankrijk.
http://epp.eurostat.ec.eu(...)3-08122009-AP-EN.PDF

bullshit, Frankrijk laat veel meer asielzoekers toe, maar heeft nóg meer aanvragen dan NL
van 56 115 aanvragen lieten ze 11 470 toe...
Nederland daarentegen kende 11 725 aanvragen en liet daarvan 6 090 toe...

Frankrijk heeft een aantal aanvragen dat 5x hoger is dan nederland, terwijl ze met 61 miljoen inwoners minder dan 4x zo'n grote bevolking hebben dan nederland... relatief is het aantal aanvragen in Frankrijk dus duidelijk hoger, ondanks dat ze meer afwijzen.

Hooguit is het antal toegelaten asielzoekers relatief hoger in nederland, maar afgemeten aan het BNP, dat in franrkijk nog geen 3x hoger is valt ook dat best nog wel mee ....

sowieso, het zijn dus minieme aantallen, zeker geen 'tsunami', en ook geen 'horden' die zich als asielzoeker melden.... wel kun je je meer zorgen maken over de puur economische migratie aan de zuidgrenzen, zowel zuid-frankrijk, spanje als Italie kent een groot aantal economische migranten die direkt als illegalen de EU binnenkomen...
die blijven verder buiten het 'asielzoekers-circuit' domweg omdat dat verder ook geen 'vetpot' is en de meeste mensen in dat circuit in ellenlange procedure's 'kapotgemaakt' worden, makkelijk een 7 tot 9 jaren verder zijn voordat ze een verblijfstatus krijgen en bv ook actief deel kunnen nemen aan het maatschappelijk leven en een baan kunnen zoeken (wat emestal weinig succesvol zal zijn als iemand verplicht 7 jaar niks mocht doen)

(cijfers 2009)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 8 december 2010 @ 18:12:43 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89686147
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:16 schreef IHVK het volgende:

[..]

14 jarige gymnasium meisjes worden Uitgezet naar Talibanland maar criminele PVV'ers mogen in de tweede Kamer blijven #scheef

Wat hebben we aan Lucassen? Waarom wordt hij niet uitgezet ?
Ja :') Ruk het even allemaal uit zn verband.
The truth was in here.
pi_89686160
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Juist wel, iemand die 8 jaar geleden al fatsoenlijk behandeld moeten worden ipv wegstoppen en laten afwachten zal er nu de zure vrucht van moeten eten.
Schande.
Tja in die periode begon het stoere anti-asielzoekers gehuil populair te worden. Met LPF-achtige partijen. Laat maar weer zien dat buitenlandershaat maar matig werkt :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89686199
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:46 schreef IHVK het volgende:
Hoe kan Leers dit nou met droge ogen volhouden :r
Hij moet de anti-buitenlanderspartij blijven plezieren :).
pi_89686277
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

We hebben daar vele jonge mensenlevens aan opgeofferd zonder dat het er daar maar een steek veiliger op is geworden.
pi_89686321
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:54 schreef Holograph het volgende:

[..]

Uitzetten gaat echter ook niet lukken. Dus we moeten wat.

quote:
Ik zie die domme zin hier in deze discussie al een paar keer voorbij komen. Maar laten we het even concretiseren, wie willen dat hier allemaal?
  woensdag 8 december 2010 @ 18:19:58 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89686388
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja in die periode begon het stoere anti-asielzoekers gehuil populair te worden. Met LPF-achtige partijen. Laat maar weer zien dat buitenlandershaat maar matig werkt :).
Ik begrijp met de beste wil even niet wat jouw antwoord te maken heeft met mijn opmerking.
8 jaar geleden kwam het LPF met anti asielzoekers gehuil? Nou als dat al zo zou zijn was er kennelijk een goede reden om daar eens over te gaan huilen. En als er niet werd gehuild hadden we nu overvol gezeten met welkome asielzoekers, gelukkig werd toen al enigzins voorzichtig aan de teugels getrokken.
En nu gaan we vol in de rem, uitvoeren van uitzettingsbeleid conform democratische afspraken. Boehoe doen met incidenten is een zwaktebod.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')