Nee, I know, het slaat ook nergens op, maar t is posttechnisch gewoon zo lastig om precies de zelfde voorletter + achternaam te hebben als je vader, en we geven maar 1 naam, als het nou ons eerste kindje was had ik bij dé naam met een M er misschien gewoon toch nog een 2e mooie naam achteraan geplakt, maar het voelt heel raar om dit kindje 2 namen te geven terwijl Lena er maar 1 heeft... En bovendien is 1 mooie jongensnaam tot daarantoe, maar 2....*oef*quote:Op woensdag 1 december 2010 23:05 schreef Lishe het volgende:
Poppedino, vergeet het kwik kwek kwak gedoe met de M! Ik heb er nog nooit een stomme opmerking over gehad.
We kunnen niet allemaal naar een Kerk vernoemd worden.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Lux is toch zo'n goedkoop zeepjes merk?
oh dat kan best idd, mijn Latijn gaat niet zo verquote:Op woensdag 1 december 2010 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
'Melle' betekent dan ook 'zoet, honig'. 't Is Latijn, als ik het me goed herinner.
quote:Op woensdag 1 december 2010 21:49 schreef Poppedein het volgende:
Oké...hullup!
We hadden meerdere meisjesnamen op de plank liggen en 2 hele serieuze..voor een jongentje hebben we niets wat we beide écht mooi vinden...ik ben op de zoek naar een naam die gelijk binnenkomt...wie helpt?
Mijn voorwaarden:
* Niet beginnen met M of L, achternaam begint met een H en geeft vaak een Helly Hansen effect, maar is niet uitgesloten
* Voorkeur gaat uit naar 2 of meer lettergrepen, hoewel ik van korte namen hou, maar de achternaam is ook slechts 1 lettergreep...wie weet zie ik echter wel een hele mooie naam over het hoofd hierdoor
* Ik hou van niet-engelse namen, ik hou van Nederlands, scandinavisch beetje die richting, Ik hou van namen als Ivan, Ravi, Viggo, Jelte, Fedde.... best divers dus
* En ik ben een sucker voor een mooie combi met Lena
Ik ben zo benieuwd naar wat jullie mooi vinden bij Lena
Avus in atrium sedet?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
oh dat kan best idd, mijn Latijn gaat niet zo ver(heb t 2 jaar gehad, en geen idee wat ik in de tijd gedaan heb, maar t enige dat ik kan herinneren is t eerst zinnetje
)
plus dat ze niet overal de 2e naam gebruiken...quote:Op woensdag 1 december 2010 23:09 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Nee, I know, het slaat ook nergens op, maar t is posttechnisch gewoon zo lastig om precies de zelfde voorletter + achternaam te hebben als je vader, en we geven maar 1 naam, als het nou ons eerste kindje was had ik bij dé naam met een M er misschien gewoon toch nog een 2e mooie naam achteraan geplakt, maar het voelt heel raar om dit kindje 2 namen te geven terwijl Lena er maar 1 heeft... En bovendien is 1 mooie jongensnaam tot daarantoe, maar 2....*oef*
hahaha, brings back memories die ik zonder dit zinnetje nooit had kunnen heroepen...die opa tochquote:
Ik snap je punt wel, maar wij hebben besloten het toch maar gewoon te doen. Maar wij hebben het probleem met mijn naam. Als we ooit zouden trouwen wordt het pas echt verwarrend.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:09 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Nee, I know, het slaat ook nergens op, maar t is posttechnisch gewoon zo lastig om precies de zelfde voorletter + achternaam te hebben als je vader, en we geven maar 1 naam, als het nou ons eerste kindje was had ik bij dé naam met een M er misschien gewoon toch nog een 2e mooie naam achteraan geplakt, maar het voelt heel raar om dit kindje 2 namen te geven terwijl Lena er maar 1 heeft... En bovendien is 1 mooie jongensnaam tot daarantoe, maar 2....*oef*
Eigenlijk hartstikke waar Claudia, alleen blijven het door die M toch altijd "net niet"namen... Maar ik zal er mijn best op doen... als we er op 1 mei nóg niet uit zijn stuur ik de letter M ritueel in een bootje de zee op!quote:Op woensdag 1 december 2010 23:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou dat van die beginletter toch even loslaten, Poppedein. Een jongensnaam bedenken waar je enthousiast van wordt is al moeilijk genoeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Luuke heb ik al geopperd voor een volgend meisje.. Maar puur om dat gedoe met Luke (star wars, tweeling, Leia en Luke) dat dat too much is.. Maar als het dan een meisje wordt dan vind ik dat dan wel weer leuk
en ik vind Luuke écht een hele leuke meisjesnaam.. (moet manlief nog iets meer overtuigen, die is het er niet zo mee eens, wel weer met Luke voor een jongen gek genoeg
)
En ik wilde een Jasmijnalleen onze achternaam begint met Mijn dus das niet zo handig
![]()
Wat bedoel je met verlengen?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Erg aparte smaak Oeke![]()
Ik zoek nog steeds een leuke 3-letterige jongensnaam die je kan verlengen.
Is gewoon niet te vinden.
Niet echt een naam om mee op reis naar Amerika te gaan in ieder gevalquote:Op woensdag 1 december 2010 23:21 schreef Lishe het volgende:
Die stomme mannen gooien steeds roet in het eten...
Mag ik dan even noemen nog dat het mijn echtgenoot was die deze naam opperde? <3
Oeke, wat een coole lijst! Al vind ik Reep echt een beetje raar.
Ja zoiets :pquote:Op woensdag 1 december 2010 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je met verlengen?
Max - Maximiliaan.
Ik zie het voor mequote:Op woensdag 1 december 2010 23:24 schreef Lishe het volgende:
En Orea, het zou zo stoer zijn bij Leia! Bedenk je de kraamcadeau's! En themafeesten.
Bas - Bastiaanquote:Op woensdag 1 december 2010 23:27 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja zoiets :p
Sky - Skyelär
Sil - Silvester
Vaak is het zo dat ik de 3 letternaam wel leuk vind maar de verlenging niet.
En ik wil dat toch wel heel graag.
Ik vind Skylar wel leuk, voor een meisje. Manlief vindt dat echter niks, hij vind het 'star wars-achtig'quote:Op woensdag 1 december 2010 23:31 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Stom dus![]()
Skyelär vind ik heel leuk, hij niet.![]()
Voor een meisje weten we het al wel
Ces - Cessiusquote:Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Erg aparte smaak Oeke![]()
Ik zoek nog steeds een leuke 3-letterige jongensnaam die je kan verlengen.
Is gewoon niet te vinden.
Ik blijf daar dan ook een beetje tussenin hangen. Het klinkt wel lekker, maar klopt niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 07:36 schreef Lishe het volgende:
Haha! Vanyel, dat bedacht ik me pas toen ze er al was. Fiene vind ik ook mooi, maar in mijn hoofd zijn Maxe en Tijne weer een andere categorie. Maar grappig dat het voor jou zo klinkt, dan lijkt het me eerder een niet kloppende naam dan een mooie.
Daar viel mijn vriend ook over. Het klopt niet in deze vorm, een verdubbeling van de klinker, en een 'u' alleen doet onmiddellijk aan de jongensnaam Luke denken.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik blijf daar dan ook een beetje tussenin hangen. Het klinkt wel lekker, maar klopt niet.
Anakin vind ik dan weer een beetje vreemdquote:Op donderdag 2 december 2010 08:28 schreef Incantrix het volgende:
SkylarDat was mijn eerste keus voor Stef's tweede naam als hij een zij zou zijn. Lief vond het alleen drie keer niks
![]()
Oeke, Reep vind ik raar, sorry.. Ik moet dan onverdeeld denken aan zijn modernere vriendjes Twix en MarsNu haat je me vast
En in het kader van Star Wars: Anakin heeft heel lang op de lijst gestaan voor Stef's 2e naam
Poppedein, ik vind het heel moeilijk om namen voor anderen te verzinnen, ik kom meer op korte namen, of namen die engels aandoen..
Het gaat me niet om het uiterlijk, dat vind ik, ondanks dat het eigenlijk een rare dubbele klinker is, wel mooi. Ik vind gewoon de jongensnaam+e niet kloppen.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar viel mijn vriend ook over. Het klopt niet in deze vorm, een verdubbeling van de klinker, en een 'u' alleen doet onmiddellijk aan de jongensnaam Luke denken.
Zelf zit ik daar absoluut niet mee, ook niet met het voortdurend moeten spellen van 'Luuke'. Het is een eenvoudige naam.
Is ook een echte jongensnaam en wordt in Nederland maar zelden (80x tot 2006) aan een meisje gegeven.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:15 schreef SacreCoeur het volgende:
Kai vind ik ook echt voor een jongen (of een stoer meisje) en zie het weleens voorbij komen maar het schijnt toch echt een meisjesnaam te zijn.
Behalve als homokoppel (weet ik zeker voor vrouwen, voor mannen eigenlijk geen idee). Dan mag je opeens wel bij elk nieuw kind kiezen welke achternaam je wil gebruiken.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat kan alleen bij een eerste kind, daarna niet meer
(dat ging over de achternaam)
Toevallig laatst uitgezocht, je kan nog steeds kiezen.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat kan alleen bij een eerste kind, daarna niet meer
(dat ging over de achternaam)
Kai (Hawaiiaanse meisjesnaam) - zeequote:Op donderdag 2 december 2010 09:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is ook een echte jongensnaam en wordt in Nederland maar zelden (80x tot 2006) aan een meisje gegeven.
Dan is dat nieuw.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Toevallig laatst uitgezocht, je kan nog steeds kiezen.
Alleen moet je dit direct aangeven.
Omdat ze er automatisch vanuit gaan dat het kindje dezelfde achternaam krijgt als broertje of zusje.
Dat bedoelde je toch?
Ik heb gebeld naar de gemeente, omdat wij ooit in zo'n situatie komen.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan is dat nieuw.Want het was altijd zo dat je niet kon wisselen nadat je bij het eerste kindje voor een naam gekozen had.
Heb je een linkje?
hmz dat is wel heel apart, er werd bij mij pas geleden gezegd dat de naam die kiest dat dat de naam wordt voor alle broertjes en zusjes van dezelfde vaderquote:Op donderdag 2 december 2010 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Toevallig laatst uitgezocht, je kan nog steeds kiezen.
Alleen moet je dit direct aangeven.
Omdat ze er automatisch vanuit gaan dat het kindje dezelfde achternaam krijgt als broertje of zusje.
Dat bedoelde je toch?
Linkquote:Let op: op het moment dat u als ouders bij het eerste kind een naamskeuze heeft gemaakt, geldt deze naamskeuze ook voor de volgende kinderen. U kunt dus niet uw eerste kind de achternaam van de vader geven en een tweede kind de achternaam van de moeder.
Alsof de niet-biologische moeder ook niet de ouder is. Bovendien heet een vrouwelijke echtgenoot in NL volgens mij nog immer echtgenote..quote:Als een kind wordt geboren tijdens een geregistreerd partnerschap of huwelijk van twee vrouwen is het mogelijk om een naamskeuze te maken voor de naam van de ouder of die van de niet-ouder, op het moment dat het kind onder het gezag van de moeder en haar geregistreerde partner of echtgenoot (die niet-ouder is) staat.
Ja dat lijkt me ook logisch.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, vlgs mij maakt dat geen verschil SC.
Vlgs mij alleen als er een andere vader in het spel is, maar dat lijkt me logisch...
Papa's achternaam omdat hij dat heel graag wilde.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Hebben jullie eigenlijk gewoon standaard papa's achternaam gekozen of nog gekeken naar wat je mooier vond staan?
Papa's achternaam... omdat ik haar die van mij niet aan wilde doen. Waar mijn papa het gelukkig mee eens wasquote:Op donderdag 2 december 2010 09:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Hebben jullie eigenlijk gewoon standaard papa's achternaam gekozen of nog gekeken naar wat je mooier vond staan?
Ja zo zijn er nog wel meer betekenissen, blijkbaar kan Kai alles zijn wat je wilquote:Op donderdag 2 december 2010 09:31 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Kai (Hawaiiaanse meisjesnaam) - zee
Ik vind 't ook steeds meer een meisjesnaam als ik er zo naar kijk, kaj is wel een jongensnaam.
Kaj (Deense jongensnaam) - hen
De papa, maar dat was meer omdat ik mijn hele leven een andere achternaam had dan iedereen in het gezin. áltijd uitleggen, en een vervelend gevoel. Want dan werd mijn moeder ook aangesproken met die achternaam, maar dat was de naam van haar ex en gedoe.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Kijk dat wist ik dan allemaal weer nietquote:Op donderdag 2 december 2010 09:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja zo zijn er nog wel meer betekenissen, blijkbaar kan Kai alles zijn wat je wil
Kai is een verkorting van een andere naam, mogelijk Catharina, met als betekenis "de de zuivere" of Nicolaas, met als betekenis "overwinnaar van het volk". Kai komt ook voor in Engeland en betekent daar "de gelukkige".
Koosnaam afgeleid van Cornelis (de gehoornde), Gerrit (de sterke met de speer) of Nicolaas (overwinnaar van het volk)
KAI is een verkorte vorm van GAIUS
De oorspronkelijke schrijfwijze schijnt geweest te zijn Caius
Ik zou me dus door het geslacht niet laten gekmaken.
Haha, klopt ja, daarom was het ook uitsluitend in overweging voor de 2e naamquote:Op donderdag 2 december 2010 09:15 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Anakin vind ik dan weer een beetje vreemd
Skyelar is trouwens een jongensnaam, wel met de e erbij.. want Skylar zonder e schijnt weer een meisjesnaam te zijn.
Kai vind ik ook echt voor een jongen (of een stoer meisje) en zie het weleens voorbij komen maar het schijnt toch echt een meisjesnaam te zijn.
Waarom is dat anders?quote:Op donderdag 2 december 2010 09:50 schreef Vanyel het volgende:
Mijn naam, maar dat is natuurlijk anders.
Er is net zoveel mogelijk en traditioneel in zekere zin als bij heterostellen.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:50 schreef Vanyel het volgende:
Omdat wij twee mama's zijn/worden. Dan is er dus geen sprake van automatismen of traditionele keuzes.
Luilakje:quote:Op donderdag 2 december 2010 12:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Jullie 'moeten' dan kiezen inderdaad, om het traditioneel te doen. Lijkt me nog best lastig... Op basis waarvan hebben jullie de keus gemaakt als ik vragen mag? (gewoon interesse hoor)
quote:Op donderdag 2 december 2010 09:56 schreef Vanyel het volgende:
Wij kiezen trouwens mijn naam omdat we allebei een stomme achternaam hebben, maar die van mij net wat minder erg is. Bovendien zou haar broer nog kinderen kunnen krijgen, maar die kans is erg klein (nee, ik krijg geen kind met de buurvrouw). Aan mijn kant komen zeker geen andere kinderen met mijn achternaam.
Ik kan me voorstellen dat het later op school wel eens handig kan zijn, dat je belt met 'Met mevrouw X, ik bel over mijn dochter Senna Y'. Dat het verwarrend kan werken. Aan de andere kant, de wereld is er nu wel aan gewend dat er ook kinderen geboren worden bij stellen die niet getrouwd zijn.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:20 schreef miss_sly het volgende:
Tegenwoordig is wel alles mogelijk met achternamen, volgens mij. Eigen naam, partners naam, combi van die twee en dan met de ene of de andere voorop. We hebben tegenwoordig allemaal evenveel te kiezen, volgens mij.
Senna heeft schaaps achternaam, ik de mijne. Ik denk er wel eens over om het te veranderen, zodat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Then again: als het echt nodig lijkt, kan ik natuurlijk altijd schaaps achternaam noemen. Het zal voornamelijk zijn in situaties die in verband staan met Senna en dat is niet officieel ofzo.
Ja, dat heb ik nu dus ook al wel eens bij het kdv. Van de andere kant: ze kennen mij en ze kennen Senna en idd zijn er tegenwoordig zulke gezinssamenstellingen dat eigenlijk alles mogelijk is mbt achternamenquote:Op donderdag 2 december 2010 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het later op school wel eens handig kan zijn, dat je belt met 'Met mevrouw X, ik bel over mijn dochter Senna Y'. Dat het verwarrend kan werken. Aan de andere kant, de wereld is er nu wel aan gewend dat er ook kinderen geboren worden bij stellen die niet getrouwd zijn.
Dat mag dan weer niet, best flauw.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:20 schreef miss_sly het volgende:
Tegenwoordig is wel alles mogelijk met achternamen, volgens mij. Eigen naam, partners naam, combi van die twee en dan met de ene of de andere voorop. We hebben tegenwoordig allemaal evenveel te kiezen, volgens mij.
Senna heeft schaaps achternaam, ik de mijne. Ik denk er wel eens over om het te veranderen, zodat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Then again: als het echt nodig lijkt, kan ik natuurlijk altijd schaaps achternaam noemen. Het zal voornamelijk zijn in situaties die in verband staan met Senna en dat is niet officieel ofzo.
Wel toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat mag dan weer niet, best flauw.
ja, volgens mij ook, hoor. Zo hebben ze ons tenmisnte voorgelicht.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wel toch?
Je mag toch als hele familie X-Y heten, of Y-X. Je mag alleen niet wisselen bij de kinderen.
Maar vlgs mij mag je zelfs zelf X-Y heten en je kinderen Y-X laten heten.
quote:Het is niet toegestaan om het kind een achternaam te geven die een combinatie is van de beide achternamen van de ouders.
Nog veel belangrijker: als je in je eentje de grens overgaat met je kind, moet je soms kunnen bewijzen dat het van jou is als je een andere achternaam hebt, omdat ze anders denken dat je aan het kidnappen bent.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:32 schreef miss_sly het volgende:
Ineens weet ik weer waarom ik het overweeg: vanwege vakanties in het buitenland. Nu is dat nog niet meer dan een camping os een resort, maar als Senna wat ouder is, willen we ook echt gaan reizen, rondreizen maken enzo. En ik kan me voorstellen dat het in het buitenland dan toch wel gemakkelijk kan zijn als we allemaal hetzelfde heten.
Ja dat is volgens mij ook zo. Een collega van mij heet X-Y haar man heet ook X-Y, maar hun dochter heet X.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:40 schreef Vanyel het volgende:
Volgens mij mag dat in Nederland niet. 1 naam, welke moet je zelf weten, en zelf mag je wel kiezen voor 2.
Volgens dezelfde site die ik eerder quote:
Ja, ik heb daar wel eens over gehoord, maar altijd ver af. Nooit in mijn omgeving en zelf ook niet meegemaakt ofzo. Ze heeft wel een eigen paspoort, juist voor het geval er iets met ons gebeur din het buitenland en ze toch terug naar huis moet met iemand.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:40 schreef Vanyel het volgende:
Volgens mij mag dat in Nederland niet. 1 naam, welke moet je zelf weten, en zelf mag je wel kiezen voor 2.
[..]
[..]
Nog veel belangrijker: als je in je eentje de grens overgaat met je kind, moet je soms kunnen bewijzen dat het van jou is als je een andere achternaam hebt, omdat ze anders denken dat je aan het kidnappen bent.
Daarom staat Isa in mijn paspoortquote:Op donderdag 2 december 2010 12:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Nog veel belangrijker: als je in je eentje de grens overgaat met je kind, moet je soms kunnen bewijzen dat het van jou is als je een andere achternaam hebt, omdat ze anders denken dat je aan het kidnappen bent.
?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Lauren heb ik vaker gehoord, leuk!!! heel stoer.
Pff vanaf volgend jaar mag je je kindje niet meer in je paspoort bij laten schrijven.
Stom hoor.
juni 2012quote:Op donderdag 2 december 2010 13:00 schreef miss_sly het volgende:
Juni ofzo geloof ik. Moet een kind altijd een eigen reisdocument hebben.
Ik ken een Siebe, die isquote:Op woensdag 8 december 2010 10:08 schreef Ynske het volgende:
Pip lijkt me meer voor een jongen
zag er hier nog wat langs komen
Maup
Bartel
Siebe
Deveny
Kiley
Waarbij ik Siebe heel lief/stoer vind klinken
Ik ken alleen een vrouwelijke Pip.quote:Op woensdag 8 december 2010 08:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Pip, is dat nou meer een jongens of meisjesnaam?
Maup komt van Maurits, hoorde je vroeger vaker.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:08 schreef Ynske het volgende:
Pip lijkt me meer voor een jongen
zag er hier nog wat langs komen
Maup
Bartel
Siebe
Deveny
Kiley
Waarbij ik Siebe heel lief/stoer vind klinken
Ik kwam er laatst ook achter dat het nog verwarrend kan zijn voor anderen. Wij zijn ook niet getrouwd en toen ik laatst iets moest hebben van de huisarts voor mn zoon hadden ze schijnbaar mn zoon en vriend onder mijn naam gezet. Dat hebben ze nu wel gewijzigt maar soms denk ik dat trouwen wel handiger is. (maar oh al die rompslomp er omheen en al dat geregel BAH. Ik wil klein en simpel trouwen, mn vriend dan groots... we zijn al ruim 10 jaar samen maar we zijn er nog steeds niet over uit. )quote:Op donderdag 2 december 2010 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het later op school wel eens handig kan zijn, dat je belt met 'Met mevrouw X, ik bel over mijn dochter Senna Y'. Dat het verwarrend kan werken. Aan de andere kant, de wereld is er nu wel aan gewend dat er ook kinderen geboren worden bij stellen die niet getrouwd zijn.
quote:Op donderdag 9 december 2010 10:03 schreef SacreCoeur het volgende:
Zag net in een tijdschrift een jongetje genaamd: Jagger.
Leuk!!!
Ja dat vond ik ook totdat er een of andere drabber in gtst zo heette...quote:
Malou is Kyllian zn juf en die isquote:Op zaterdag 11 december 2010 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zat vroeger in de klas met een M alou.
'Lumen' betekent in medische termen 'holte' en het is ook een eenheid voor lichtsterkte.....quote:Op zaterdag 11 december 2010 01:11 schreef geppie het volgende:
Vriend was vorige week Dexter aan het kijken en daar komt een Lumen in voor, dat vind ik wel een hele mooie
Een vriendinnetje van mij heet Marlou, vind ik nog net wat leuker :-Dquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dochter van Carl Verheijen heet ook Manouk. Ik vind Malou net iets mooier.
Eenheid voor lichtsterkte zei mijn vriend al. Holten van het lichamelijk is idd een aparte betekenisquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:06 schreef Ilske het volgende:
[..]
'Lumen' betekent in medische termen 'holte' en het is ook een eenheid voor lichtsterkte.....
als ik over dat soort dingen nadenk vind ik het vaak wat minder leuk
quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:56 schreef Jeetjejom het volgende:
Dexter is hier ook een optie geweest, manlief was alleen iets te ver doorgeslagen en wilde er serieus Dexter Morgan van maken.![]()
Dexter
Skyelär vind ik ook heel leuk!
Oh ja jij was het die die naam ook geweldig vondquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:17 schreef She-Wolf het volgende:
Nee, Skylar spreek je gewoon uit als Skyler.
Dat zal het zijn, want in het Zweeds wordt de Y uitgesproken met een klank die het midden houdt tussen een Y en een U.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ken 't alleen als Skuular.. misschien omdat ze Zweeds is.
Oh. Ik heb hem vandaag pas binnen.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In de Wij Jonge Ouders een paar pareltjes:
Brik
Dillan
Feldryn en Tcivor
Dille
En daar issie weer de Y..
Ylse
Tis toch nog lang geen Syxxhquote:Op woensdag 15 december 2010 13:23 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wauw, die exxtra -x doet 't hem helemaal!
Toch niet eindigend op -yquote:Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Vanyel het volgende:
Wij zijn eruit, het wordt zo goed als zeker een naam die een y bevat
Maar dan dus wel eentje die er hoort
Zo heet die groene limonade toch? Nou ja, reine claude geloof ik...quote:Op woensdag 15 december 2010 14:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zus en broer, Reign en Claude.
Vind ik een beetje raar
Ik denk dat dit een verbastering van regen en wolk isquote:Op woensdag 15 december 2010 14:52 schreef geppie het volgende:
[..]
Zo heet die groene limonade toch? Nou ja, reine claude geloof ik...
Waarom doe je je kind dat aan?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:53 schreef _Bar_ het volgende:
Kwam vanmorgen een geboortebord voor een jongen met de naam Neeten tegen.![]()
quote:Op woensdag 15 december 2010 15:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een verbastering van regen en wolk is
Ze wilde gewoon geen kinderen, dat kan niet anders.quote:
Ah oké, lekker orgineel dusquote:Op woensdag 15 december 2010 15:51 schreef Vanyel het volgende:
Eentje waarvan er maar zo'n 15 rondlopen in Nederland (volgens t meertensinstituut dan), dus een die ik liever niet online gooi.
quote:Op woensdag 15 december 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam pas 'Selma' tegen. Vind ik wel een leuke naam.
quote:
Jemmy is Schots. Maar dat is een jongensnaam, komt van James.quote:
Daar ken ik het dus van!quote:Op donderdag 16 december 2010 08:54 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, dit is pas een leuke Selma!
[ afbeelding ]
Dat wou ik ook zeggen! Maar was het een meisje of jongen vroeg ik me afquote:Op woensdag 15 december 2010 16:05 schreef Mula het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een motley crue-fan!
Oja! dat vriendinnetje van Blossom met donkerder haar dan Blossom zelf. Maar dat zal wel Six geweest zijn.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
Sixx was ook een meisje in Blossom vroeger? kennen jullie dat ook nog? maar ik twijfel wel, denk dat dat Six was...
Nee joh!quote:Op donderdag 16 december 2010 13:36 schreef Sugarsnap het volgende:
Stemmen mag, ik weet alleen nog niet of de uitslag meegewogen wordt in de beslissing
Daar denk ik ook meteen aan jaquote:Op donderdag 16 december 2010 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb een verkeerde associatie. Met Circus en mijnheer Cactus.dus bij mij doet ie niks. Maar ik vind het wel een pittige korte naam.
Er zat ooit een Luis in mijn klas..quote:
Moet eerlijk bekennen dat bij de meisjesnaam onze naam ook totaal overbodig op een z eindigde in plaats van op een s, maar ik vond het gewoon mooier uitzien (en het is geen oernederlandse naam, dus dan is het ook weer iets anders. Dus geen Iriz of idd Renz)quote:Op donderdag 16 december 2010 13:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik snap die Z ook niet SS... beetje vreemd; en als je het als ene Z moet uitspreken slaat het m.i. helemaal nergens op...
(maja ieder zijn smaak)
Rens of Casper... moeilijk; hoe heten je anders kindjes (toch?) ook alweer?
quote:Op donderdag 16 december 2010 18:03 schreef Jeetjejom het volgende:
Vicky, opschrijfboekje meenemen! Wij willen meegenieten
Casperquote:Op donderdag 16 december 2010 13:29 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ken het nog Beessie-Jen, maar dat was volgens mij ook met 1 x
Op een ander forum is bij de januari-mama's een jongen geboren met de naam J e n z
Ik snap dat echt niet, waarom die z erachter ipv een s![]()
Hier zijn we nu helemaal uit de meisjesnaam, alleen bij de jongensnaam twijfelen we nog tussen Rens en Casper. Ik wil er eigenlijk in de komende 2 weken wel uit zijn ivm het bestellen van de raamstickers.
Nee hoor, de dag dat ik wist dat ik zwanger was, was de dag dat ik de naam R had (quote:Op donderdag 16 december 2010 22:45 schreef Poppejans het volgende:
Groofsken, jij was toch al ver in je zwangerschap toen je ''de'' naam ineens wijzigde in R. ?
Ik ben altijd heel nieuwsgierig geweest hoe je hem eerst had willen noemen, of ga je dat niet verklappen?
Ja maar waarom niet? als iedereen de naam toch al weet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Omdat je de hele naam van je kind niet online wilt zetten?
Isaquote:Op donderdag 23 december 2010 13:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
en nu ben ik natuurlijk heeeel benieuwd naar jullie ideeen voor een naam voor een broertje of zusje
ik ben stiekem al lijstjes aan het maken, maar wie weet hebben jullie een fantastische ingeving.
Jock is een Schotse naam. Is een variant van John.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Je kind naar mannenondergoed noemen(tenminste, bij Jock denk ik aan wat in een nederlands een Tock heet?)
Ehmmzz z Poppedein lalalalalaquote:Oké...hullup!
We hadden meerdere meisjesnamen op de plank liggen en 2 hele serieuze..voor een jongentje hebben we niets wat we beide écht mooi vinden...ik ben op de zoek naar een naam die gelijk binnenkomt...wie helpt?
Mijn voorwaarden:
* Niet beginnen met M of L, achternaam begint met een H en geeft vaak een Helly Hansen effect, maar is niet uitgesloten
* Voorkeur gaat uit naar 2 of meer lettergrepen, hoewel ik van korte namen hou, maar de achternaam is ook slechts 1 lettergreep...wie weet zie ik echter wel een hele mooie naam over het hoofd hierdoor
* Ik hou van niet-engelse namen, ik hou van Nederlands, scandinavisch beetje die richting, Ik hou van namen als Ivan, Ravi, Viggo, Jelte, Fedde.... best divers dus
* En ik ben een sucker voor een mooie combi met Lena
Ik ben zo benieuwd naar wat jullie mooi vinden bij Lena
quote:Op maandag 27 december 2010 15:45 schreef Sorbootje het volgende:
Twentemeisje, ik vind mats zo klinken als klats. En da's in mijn wereld het geluid dat een koeienflats maakt als hij de grond raakt.
quote:Op maandag 27 december 2010 16:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Pip niet in de groep gooien, wil je!
quote:Op maandag 27 december 2010 17:12 schreef Pvoesss het volgende:
Ik had ook echt moeite met jongensnaam hoor.
Je vriendin heeft smaak.quote:Op maandag 27 december 2010 16:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wat schuift dat?
De poedel van mn vriendin heet Pip
Je hebt DMquote:Op maandag 27 december 2010 17:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik zou heel graag willen weten hoe jouw zoontje heet !
Yups, Pip is een prachtpoedelquote:
Ooooh heeeeeeeeel stoer!quote:
Pip?quote:Op maandag 27 december 2010 17:26 schreef SacreCoeur het volgende:
Alleen klinkt het zo stom in het engels.
Maar dat is dan ook echt alles.
Wisikniet johquote:Op maandag 27 december 2010 21:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Pip?
Das een Engelse naam![]()
Ik moet altijd aan Great Expectations denken
In Great Expectations heet de hoofdpersoon zo. ( een jongen wel )quote:Op maandag 27 december 2010 21:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wisikniet joh![]()
't Is gewoon de nummer 1 naam.
Voor een meisje.
Ik vind het grappig dat de naam nu opeens gezegd wordt hierquote:Op maandag 27 december 2010 21:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
In Great Expectations heet de hoofdpersoon zo. ( een jongen wel )
Pip is een zaadje dat zal gaan ontkiemen en waar ze hoge verwachtingen van hebben.
Ik vind het wel mooi![]()
Daarom hebben we de poedel ook zo genoemd, en t heeft gewerkt, tis een echte showdiva geworden
Ik vind de symboliek van de naam in het boek juist heel mooi.quote:Op maandag 27 december 2010 21:40 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind het grappig dat de naam nu opeens gezegd wordt hier![]()
En niets kan meer stuk aan Pip, ook het zaadje ding niet, het merk ding niet.
Niks niet, dat heb ik altijd als ik iets geweldig vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |