Oh ja jij was het die die naam ook geweldig vondquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:17 schreef She-Wolf het volgende:
Nee, Skylar spreek je gewoon uit als Skyler.
Dat zal het zijn, want in het Zweeds wordt de Y uitgesproken met een klank die het midden houdt tussen een Y en een U.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ken 't alleen als Skuular.. misschien omdat ze Zweeds is.
Oh. Ik heb hem vandaag pas binnen.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In de Wij Jonge Ouders een paar pareltjes:
Brik
Dillan
Feldryn en Tcivor
Dille
En daar issie weer de Y..
Ylse
Tis toch nog lang geen Syxxhquote:Op woensdag 15 december 2010 13:23 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wauw, die exxtra -x doet 't hem helemaal!
Toch niet eindigend op -yquote:Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Vanyel het volgende:
Wij zijn eruit, het wordt zo goed als zeker een naam die een y bevat
Maar dan dus wel eentje die er hoort
Zo heet die groene limonade toch? Nou ja, reine claude geloof ik...quote:Op woensdag 15 december 2010 14:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zus en broer, Reign en Claude.
Vind ik een beetje raar
Ik denk dat dit een verbastering van regen en wolk isquote:Op woensdag 15 december 2010 14:52 schreef geppie het volgende:
[..]
Zo heet die groene limonade toch? Nou ja, reine claude geloof ik...
Waarom doe je je kind dat aan?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:53 schreef _Bar_ het volgende:
Kwam vanmorgen een geboortebord voor een jongen met de naam Neeten tegen.![]()
quote:Op woensdag 15 december 2010 15:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een verbastering van regen en wolk is
Ze wilde gewoon geen kinderen, dat kan niet anders.quote:
Ah oké, lekker orgineel dusquote:Op woensdag 15 december 2010 15:51 schreef Vanyel het volgende:
Eentje waarvan er maar zo'n 15 rondlopen in Nederland (volgens t meertensinstituut dan), dus een die ik liever niet online gooi.
quote:Op woensdag 15 december 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam pas 'Selma' tegen. Vind ik wel een leuke naam.
quote:
Jemmy is Schots. Maar dat is een jongensnaam, komt van James.quote:
Daar ken ik het dus van!quote:Op donderdag 16 december 2010 08:54 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, dit is pas een leuke Selma!
[ afbeelding ]
Dat wou ik ook zeggen! Maar was het een meisje of jongen vroeg ik me afquote:Op woensdag 15 december 2010 16:05 schreef Mula het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een motley crue-fan!
Oja! dat vriendinnetje van Blossom met donkerder haar dan Blossom zelf. Maar dat zal wel Six geweest zijn.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
Sixx was ook een meisje in Blossom vroeger? kennen jullie dat ook nog? maar ik twijfel wel, denk dat dat Six was...
Nee joh!quote:Op donderdag 16 december 2010 13:36 schreef Sugarsnap het volgende:
Stemmen mag, ik weet alleen nog niet of de uitslag meegewogen wordt in de beslissing
Daar denk ik ook meteen aan jaquote:Op donderdag 16 december 2010 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb een verkeerde associatie. Met Circus en mijnheer Cactus.dus bij mij doet ie niks. Maar ik vind het wel een pittige korte naam.
Er zat ooit een Luis in mijn klas..quote:
Moet eerlijk bekennen dat bij de meisjesnaam onze naam ook totaal overbodig op een z eindigde in plaats van op een s, maar ik vond het gewoon mooier uitzien (en het is geen oernederlandse naam, dus dan is het ook weer iets anders. Dus geen Iriz of idd Renz)quote:Op donderdag 16 december 2010 13:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik snap die Z ook niet SS... beetje vreemd; en als je het als ene Z moet uitspreken slaat het m.i. helemaal nergens op...
(maja ieder zijn smaak)
Rens of Casper... moeilijk; hoe heten je anders kindjes (toch?) ook alweer?
quote:Op donderdag 16 december 2010 18:03 schreef Jeetjejom het volgende:
Vicky, opschrijfboekje meenemen! Wij willen meegenieten
Casperquote:Op donderdag 16 december 2010 13:29 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ken het nog Beessie-Jen, maar dat was volgens mij ook met 1 x
Op een ander forum is bij de januari-mama's een jongen geboren met de naam J e n z
Ik snap dat echt niet, waarom die z erachter ipv een s![]()
Hier zijn we nu helemaal uit de meisjesnaam, alleen bij de jongensnaam twijfelen we nog tussen Rens en Casper. Ik wil er eigenlijk in de komende 2 weken wel uit zijn ivm het bestellen van de raamstickers.
Nee hoor, de dag dat ik wist dat ik zwanger was, was de dag dat ik de naam R had (quote:Op donderdag 16 december 2010 22:45 schreef Poppejans het volgende:
Groofsken, jij was toch al ver in je zwangerschap toen je ''de'' naam ineens wijzigde in R. ?
Ik ben altijd heel nieuwsgierig geweest hoe je hem eerst had willen noemen, of ga je dat niet verklappen?
Ja maar waarom niet? als iedereen de naam toch al weet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Omdat je de hele naam van je kind niet online wilt zetten?
Isaquote:Op donderdag 23 december 2010 13:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
en nu ben ik natuurlijk heeeel benieuwd naar jullie ideeen voor een naam voor een broertje of zusje
ik ben stiekem al lijstjes aan het maken, maar wie weet hebben jullie een fantastische ingeving.
Jock is een Schotse naam. Is een variant van John.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Je kind naar mannenondergoed noemen(tenminste, bij Jock denk ik aan wat in een nederlands een Tock heet?)
Ehmmzz z Poppedein lalalalalaquote:Oké...hullup!
We hadden meerdere meisjesnamen op de plank liggen en 2 hele serieuze..voor een jongentje hebben we niets wat we beide écht mooi vinden...ik ben op de zoek naar een naam die gelijk binnenkomt...wie helpt?
Mijn voorwaarden:
* Niet beginnen met M of L, achternaam begint met een H en geeft vaak een Helly Hansen effect, maar is niet uitgesloten
* Voorkeur gaat uit naar 2 of meer lettergrepen, hoewel ik van korte namen hou, maar de achternaam is ook slechts 1 lettergreep...wie weet zie ik echter wel een hele mooie naam over het hoofd hierdoor
* Ik hou van niet-engelse namen, ik hou van Nederlands, scandinavisch beetje die richting, Ik hou van namen als Ivan, Ravi, Viggo, Jelte, Fedde.... best divers dus
* En ik ben een sucker voor een mooie combi met Lena
Ik ben zo benieuwd naar wat jullie mooi vinden bij Lena
quote:Op maandag 27 december 2010 15:45 schreef Sorbootje het volgende:
Twentemeisje, ik vind mats zo klinken als klats. En da's in mijn wereld het geluid dat een koeienflats maakt als hij de grond raakt.
quote:Op maandag 27 december 2010 16:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Pip niet in de groep gooien, wil je!
quote:Op maandag 27 december 2010 17:12 schreef Pvoesss het volgende:
Ik had ook echt moeite met jongensnaam hoor.
Je vriendin heeft smaak.quote:Op maandag 27 december 2010 16:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wat schuift dat?
De poedel van mn vriendin heet Pip
Je hebt DMquote:Op maandag 27 december 2010 17:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik zou heel graag willen weten hoe jouw zoontje heet !
Yups, Pip is een prachtpoedelquote:
Ooooh heeeeeeeeel stoer!quote:
Pip?quote:Op maandag 27 december 2010 17:26 schreef SacreCoeur het volgende:
Alleen klinkt het zo stom in het engels.
Maar dat is dan ook echt alles.
Wisikniet johquote:Op maandag 27 december 2010 21:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Pip?
Das een Engelse naam![]()
Ik moet altijd aan Great Expectations denken
In Great Expectations heet de hoofdpersoon zo. ( een jongen wel )quote:Op maandag 27 december 2010 21:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wisikniet joh![]()
't Is gewoon de nummer 1 naam.
Voor een meisje.
Ik vind het grappig dat de naam nu opeens gezegd wordt hierquote:Op maandag 27 december 2010 21:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
In Great Expectations heet de hoofdpersoon zo. ( een jongen wel )
Pip is een zaadje dat zal gaan ontkiemen en waar ze hoge verwachtingen van hebben.
Ik vind het wel mooi![]()
Daarom hebben we de poedel ook zo genoemd, en t heeft gewerkt, tis een echte showdiva geworden
Ik vind de symboliek van de naam in het boek juist heel mooi.quote:Op maandag 27 december 2010 21:40 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind het grappig dat de naam nu opeens gezegd wordt hier![]()
En niets kan meer stuk aan Pip, ook het zaadje ding niet, het merk ding niet.
Niks niet, dat heb ik altijd als ik iets geweldig vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |