quote:
Op donderdag 16 december 2010 22:45 schreef Poppejans het volgende:Groofsken, jij was toch al ver in je zwangerschap toen je ''de'' naam ineens wijzigde in R. ?
Ik ben altijd heel nieuwsgierig geweest hoe je hem eerst had willen noemen, of ga je dat niet verklappen?
Nee hoor, de dag dat ik wist dat ik zwanger was, was de dag dat ik de naam R had (

). Ik hoorde de naam echt dezelfde dag op de televisie namelijk.
Voordat ik zwanger was dacht ik dat ik een jongetje wel Ramses zou noemen en ik hou nogsteeds van die naam. Maar in real life past hij toch niet, vind ik hem te 'gedragen'. Net zoals Frida en cato bijvoorbeeld. Ik hou van die namen maar zal ze om dezelfde reden nooit gebruiken.
En toen hoorde ik dus de naam R (zoals hij nu heet) en dat was voor mij echt een uitkomst. In mijn beleving was het de lichtere vorm ervan zeg maar.
S haar naam heb ik pas in de zevende maand voor durven kiezen, omdat het zo'n overdreven alliteratie vormt met mijn achternaam. Andere namen op het lijstje waren o.a. Lis en Elin.
En als ik nog twee kinderen krijg dan weet ik ook al hoe ze heten en dat heb ik ook al duizend keer verklapt, dus geen geheimen hier hoor.
Oh, ergens onderweg in de zwangerschap heb ik wel nog even getwijfeld. Toen hoorde ik de naam Rocco en dat vond ik ook wel stoer. Twee dagen, en toen kon ik weer helder nadenken.
[ Bericht 5% gewijzigd door groofskendezoveelste op 17-12-2010 19:16:26 ]