Wel toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat mag dan weer niet, best flauw.
ja, volgens mij ook, hoor. Zo hebben ze ons tenmisnte voorgelicht.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wel toch?
Je mag toch als hele familie X-Y heten, of Y-X. Je mag alleen niet wisselen bij de kinderen.
Maar vlgs mij mag je zelfs zelf X-Y heten en je kinderen Y-X laten heten.
quote:Het is niet toegestaan om het kind een achternaam te geven die een combinatie is van de beide achternamen van de ouders.
Nog veel belangrijker: als je in je eentje de grens overgaat met je kind, moet je soms kunnen bewijzen dat het van jou is als je een andere achternaam hebt, omdat ze anders denken dat je aan het kidnappen bent.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:32 schreef miss_sly het volgende:
Ineens weet ik weer waarom ik het overweeg: vanwege vakanties in het buitenland. Nu is dat nog niet meer dan een camping os een resort, maar als Senna wat ouder is, willen we ook echt gaan reizen, rondreizen maken enzo. En ik kan me voorstellen dat het in het buitenland dan toch wel gemakkelijk kan zijn als we allemaal hetzelfde heten.
Ja dat is volgens mij ook zo. Een collega van mij heet X-Y haar man heet ook X-Y, maar hun dochter heet X.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:40 schreef Vanyel het volgende:
Volgens mij mag dat in Nederland niet. 1 naam, welke moet je zelf weten, en zelf mag je wel kiezen voor 2.
Volgens dezelfde site die ik eerder quote:
Ja, ik heb daar wel eens over gehoord, maar altijd ver af. Nooit in mijn omgeving en zelf ook niet meegemaakt ofzo. Ze heeft wel een eigen paspoort, juist voor het geval er iets met ons gebeur din het buitenland en ze toch terug naar huis moet met iemand.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:40 schreef Vanyel het volgende:
Volgens mij mag dat in Nederland niet. 1 naam, welke moet je zelf weten, en zelf mag je wel kiezen voor 2.
[..]
[..]
Nog veel belangrijker: als je in je eentje de grens overgaat met je kind, moet je soms kunnen bewijzen dat het van jou is als je een andere achternaam hebt, omdat ze anders denken dat je aan het kidnappen bent.
Daarom staat Isa in mijn paspoortquote:Op donderdag 2 december 2010 12:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Nog veel belangrijker: als je in je eentje de grens overgaat met je kind, moet je soms kunnen bewijzen dat het van jou is als je een andere achternaam hebt, omdat ze anders denken dat je aan het kidnappen bent.
?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Lauren heb ik vaker gehoord, leuk!!! heel stoer.
Pff vanaf volgend jaar mag je je kindje niet meer in je paspoort bij laten schrijven.
Stom hoor.
juni 2012quote:Op donderdag 2 december 2010 13:00 schreef miss_sly het volgende:
Juni ofzo geloof ik. Moet een kind altijd een eigen reisdocument hebben.
Ik ken een Siebe, die isquote:Op woensdag 8 december 2010 10:08 schreef Ynske het volgende:
Pip lijkt me meer voor een jongen
zag er hier nog wat langs komen
Maup
Bartel
Siebe
Deveny
Kiley
Waarbij ik Siebe heel lief/stoer vind klinken
Ik ken alleen een vrouwelijke Pip.quote:Op woensdag 8 december 2010 08:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Pip, is dat nou meer een jongens of meisjesnaam?
Maup komt van Maurits, hoorde je vroeger vaker.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:08 schreef Ynske het volgende:
Pip lijkt me meer voor een jongen
zag er hier nog wat langs komen
Maup
Bartel
Siebe
Deveny
Kiley
Waarbij ik Siebe heel lief/stoer vind klinken
Ik kwam er laatst ook achter dat het nog verwarrend kan zijn voor anderen. Wij zijn ook niet getrouwd en toen ik laatst iets moest hebben van de huisarts voor mn zoon hadden ze schijnbaar mn zoon en vriend onder mijn naam gezet. Dat hebben ze nu wel gewijzigt maar soms denk ik dat trouwen wel handiger is. (maar oh al die rompslomp er omheen en al dat geregel BAH. Ik wil klein en simpel trouwen, mn vriend dan groots... we zijn al ruim 10 jaar samen maar we zijn er nog steeds niet over uit. )quote:Op donderdag 2 december 2010 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het later op school wel eens handig kan zijn, dat je belt met 'Met mevrouw X, ik bel over mijn dochter Senna Y'. Dat het verwarrend kan werken. Aan de andere kant, de wereld is er nu wel aan gewend dat er ook kinderen geboren worden bij stellen die niet getrouwd zijn.
quote:Op donderdag 9 december 2010 10:03 schreef SacreCoeur het volgende:
Zag net in een tijdschrift een jongetje genaamd: Jagger.
Leuk!!!
Ja dat vond ik ook totdat er een of andere drabber in gtst zo heette...quote:
Malou is Kyllian zn juf en die isquote:Op zaterdag 11 december 2010 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zat vroeger in de klas met een M alou.
'Lumen' betekent in medische termen 'holte' en het is ook een eenheid voor lichtsterkte.....quote:Op zaterdag 11 december 2010 01:11 schreef geppie het volgende:
Vriend was vorige week Dexter aan het kijken en daar komt een Lumen in voor, dat vind ik wel een hele mooie
Een vriendinnetje van mij heet Marlou, vind ik nog net wat leuker :-Dquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dochter van Carl Verheijen heet ook Manouk. Ik vind Malou net iets mooier.
Eenheid voor lichtsterkte zei mijn vriend al. Holten van het lichamelijk is idd een aparte betekenisquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:06 schreef Ilske het volgende:
[..]
'Lumen' betekent in medische termen 'holte' en het is ook een eenheid voor lichtsterkte.....
als ik over dat soort dingen nadenk vind ik het vaak wat minder leuk
quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:56 schreef Jeetjejom het volgende:
Dexter is hier ook een optie geweest, manlief was alleen iets te ver doorgeslagen en wilde er serieus Dexter Morgan van maken.![]()
Dexter
Skyelär vind ik ook heel leuk!
Oh ja jij was het die die naam ook geweldig vondquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:17 schreef She-Wolf het volgende:
Nee, Skylar spreek je gewoon uit als Skyler.
Dat zal het zijn, want in het Zweeds wordt de Y uitgesproken met een klank die het midden houdt tussen een Y en een U.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ken 't alleen als Skuular.. misschien omdat ze Zweeds is.
Oh. Ik heb hem vandaag pas binnen.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In de Wij Jonge Ouders een paar pareltjes:
Brik
Dillan
Feldryn en Tcivor
Dille
En daar issie weer de Y..
Ylse
Tis toch nog lang geen Syxxhquote:Op woensdag 15 december 2010 13:23 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wauw, die exxtra -x doet 't hem helemaal!
Toch niet eindigend op -yquote:Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Vanyel het volgende:
Wij zijn eruit, het wordt zo goed als zeker een naam die een y bevat
Maar dan dus wel eentje die er hoort
Zo heet die groene limonade toch? Nou ja, reine claude geloof ik...quote:Op woensdag 15 december 2010 14:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zus en broer, Reign en Claude.
Vind ik een beetje raar
Ik denk dat dit een verbastering van regen en wolk isquote:Op woensdag 15 december 2010 14:52 schreef geppie het volgende:
[..]
Zo heet die groene limonade toch? Nou ja, reine claude geloof ik...
Waarom doe je je kind dat aan?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:53 schreef _Bar_ het volgende:
Kwam vanmorgen een geboortebord voor een jongen met de naam Neeten tegen.![]()
quote:Op woensdag 15 december 2010 15:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een verbastering van regen en wolk is
Ze wilde gewoon geen kinderen, dat kan niet anders.quote:
Ah oké, lekker orgineel dusquote:Op woensdag 15 december 2010 15:51 schreef Vanyel het volgende:
Eentje waarvan er maar zo'n 15 rondlopen in Nederland (volgens t meertensinstituut dan), dus een die ik liever niet online gooi.
quote:Op woensdag 15 december 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam pas 'Selma' tegen. Vind ik wel een leuke naam.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |