abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2010 @ 06:50:50 #51
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_89416861
quote:
Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Erg aparte smaak Oeke :P
Ik zoek nog steeds een leuke 3-letterige jongensnaam die je kan verlengen.
Is gewoon niet te vinden. :')
Ces - Cessius
pi_89416901
Of gewoon simpel Luc Lucas.

Ik vond het wel grappig om te zien dat Luuke dus van iets anders is afgeleid dan van Luuk. Voor mij klinkt de naam altijd als een van de 'we plakken een e achter de jongensnaam en dan kan t ook voor een meisje' namen zoals Maxe en Tijne.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89417032
Haha! Vanyel, dat bedacht ik me pas toen ze er al was. Fiene vind ik ook mooi, maar in mijn hoofd zijn Maxe en Tijne weer een andere categorie. Maar grappig dat het voor jou zo klinkt, dan lijkt het me eerder een niet kloppende naam dan een mooie.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_89417214
Ik vind Ebbe echt wel een mooie naam O+ vriendje van mijn neefje heet zo, had het niet eerder gehoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89417398
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 07:36 schreef Lishe het volgende:
Haha! Vanyel, dat bedacht ik me pas toen ze er al was. Fiene vind ik ook mooi, maar in mijn hoofd zijn Maxe en Tijne weer een andere categorie. Maar grappig dat het voor jou zo klinkt, dan lijkt het me eerder een niet kloppende naam dan een mooie.
Ik blijf daar dan ook een beetje tussenin hangen. Het klinkt wel lekker, maar klopt niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 2 december 2010 @ 08:28:07 #56
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89417489
Skylar O+ Dat was mijn eerste keus voor Stef's tweede naam als hij een zij zou zijn. Lief vond het alleen drie keer niks -O-

Oeke, Reep vind ik raar, sorry.. Ik moet dan onverdeeld denken aan zijn modernere vriendjes Twix en Mars :@ Nu haat je me vast ;)

En in het kader van Star Wars: Anakin heeft heel lang op de lijst gestaan voor Stef's 2e naam :D

Poppedein, ik vind het heel moeilijk om namen voor anderen te verzinnen, ik kom meer op korte namen, of namen die engels aandoen..
3!
pi_89418269
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik blijf daar dan ook een beetje tussenin hangen. Het klinkt wel lekker, maar klopt niet.
Daar viel mijn vriend ook over. Het klopt niet in deze vorm, een verdubbeling van de klinker, en een 'u' alleen doet onmiddellijk aan de jongensnaam Luke denken.

Zelf zit ik daar absoluut niet mee, ook niet met het voortdurend moeten spellen van 'Luuke'. Het is een eenvoudige naam.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 2 december 2010 @ 09:15:00 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89418393
Zeg lieverds! Er is een zo'n mooi knopje 'open nieuw deel'! :o
Maar sinds dat er is zijn er steeds vaker topics zonder op. :?

Als het je niet lukt om de OP te kopieren of een linkje te plaatsen oid, meld dat dan even in het mod-topic. Please? *lief kijkt*
  donderdag 2 december 2010 @ 09:15:30 #59
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89418403
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:28 schreef Incantrix het volgende:
Skylar O+ Dat was mijn eerste keus voor Stef's tweede naam als hij een zij zou zijn. Lief vond het alleen drie keer niks -O-

Oeke, Reep vind ik raar, sorry.. Ik moet dan onverdeeld denken aan zijn modernere vriendjes Twix en Mars :@ Nu haat je me vast ;)

En in het kader van Star Wars: Anakin heeft heel lang op de lijst gestaan voor Stef's 2e naam :D

Poppedein, ik vind het heel moeilijk om namen voor anderen te verzinnen, ik kom meer op korte namen, of namen die engels aandoen..
Anakin vind ik dan weer een beetje vreemd :P
Skyelar is trouwens een jongensnaam, wel met de e erbij.. want Skylar zonder e schijnt weer een meisjesnaam te zijn.

Kai vind ik ook echt voor een jongen (of een stoer meisje) en zie het weleens voorbij komen maar het schijnt toch echt een meisjesnaam te zijn.
pi_89418408
Vinden jullie dat postargument nou echt zo overtuigend dat je er namen voor laat schieten? Ik heet precies hetzelfde als mijn moeder (ok, zij heeft nog haar meisjesnaam soms achter onze achternaam) maar wij hebben er echt nooit (in ieder geval niet wat ik me kan herinneren) last van gehad hoor. Wat voor belangrijke post krijgen jullie dan allemaal? :o
  donderdag 2 december 2010 @ 09:21:24 #61
298315 SacreCoeur
pi_89418523
Ik heb ook dezelfde initialen als m'n moeder.
En Isa heeft bijna ook dezelfde.. ligt eraan welke namen ik gebruik.

Geen last van gehad, alleen dat we elkaars post weleens opende.
Ik zou het daar dus niet voor laten vallen.
Ook met achternaam heb ik geen probleem, je kunt toch tussen twee achternamen kiezen :P
Van jou of partner.
pi_89418569
Precies, het enige is dat je elkaars post misschien opent. Dat speelt vanaf ongeveer 12 jaar tot het kind het huis uitgaat, en alleen bij post waaraan je aan de buitenkant niet kan zien wat er in zit. Hoe erg is het als jij je kinds kerstkaart opent? Of je kind jouw smeekbrief van de postcodeloterij? ;)

Ik zou dus zeggen, gewoon voor de mooiste naam gaan!
pi_89418571
dat kan alleen bij een eerste kind, daarna niet meer
(dat ging over de achternaam ;))
pi_89418576
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar viel mijn vriend ook over. Het klopt niet in deze vorm, een verdubbeling van de klinker, en een 'u' alleen doet onmiddellijk aan de jongensnaam Luke denken.

Zelf zit ik daar absoluut niet mee, ook niet met het voortdurend moeten spellen van 'Luuke'. Het is een eenvoudige naam.
Het gaat me niet om het uiterlijk, dat vind ik, ondanks dat het eigenlijk een rare dubbele klinker is, wel mooi. Ik vind gewoon de jongensnaam+e niet kloppen.
pi_89418606
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:15 schreef SacreCoeur het volgende:
Kai vind ik ook echt voor een jongen (of een stoer meisje) en zie het weleens voorbij komen maar het schijnt toch echt een meisjesnaam te zijn.
Is ook een echte jongensnaam en wordt in Nederland maar zelden (80x tot 2006) aan een meisje gegeven.
pi_89418623
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Behalve als homokoppel (weet ik zeker voor vrouwen, voor mannen eigenlijk geen idee). Dan mag je opeens wel bij elk nieuw kind kiezen welke achternaam je wil gebruiken.
  donderdag 2 december 2010 @ 09:28:53 #67
298315 SacreCoeur
pi_89418719
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Toevallig laatst uitgezocht, je kan nog steeds kiezen.
Alleen moet je dit direct aangeven.
Omdat ze er automatisch vanuit gaan dat het kindje dezelfde achternaam krijgt als broertje of zusje.

Dat bedoelde je toch? :P
  donderdag 2 december 2010 @ 09:31:15 #68
298315 SacreCoeur
pi_89418786
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Is ook een echte jongensnaam en wordt in Nederland maar zelden (80x tot 2006) aan een meisje gegeven.
Kai (Hawaiiaanse meisjesnaam) - zee
Ik vind 't ook steeds meer een meisjesnaam als ik er zo naar kijk, kaj is wel een jongensnaam.
Kaj (Deense jongensnaam) - hen
  donderdag 2 december 2010 @ 09:32:02 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89418811
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Omdat ze er automatisch vanuit gaan dat het kindje dezelfde achternaam krijgt als broertje of zusje.

Dan is dat nieuw. :? Want het was altijd zo dat je niet kon wisselen nadat je bij het eerste kindje voor een naam gekozen had.
Heb je een linkje?
  donderdag 2 december 2010 @ 09:33:29 #70
298315 SacreCoeur
pi_89418843
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan is dat nieuw. :? Want het was altijd zo dat je niet kon wisselen nadat je bij het eerste kindje voor een naam gekozen had.
Heb je een linkje?
Ik heb gebeld naar de gemeente, omdat wij ooit in zo'n situatie komen.
En ze zei dat we gewoon konden kiezen.

Zal eens zoeken op internet of ik het ergens kan vinden.
pi_89418854
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

hmz dat is wel heel apart, er werd bij mij pas geleden gezegd dat de naam die kiest dat dat de naam wordt voor alle broertjes en zusjes van dezelfde vader
(was met ergens in de 30 weken zwangerschap, dus een half jaar geleden ofzo)
pi_89418910
Ik heb nog wel een linkje, maar niet gecheckt hoe actueel het is. Dit is iig wel gelijk aan wat de advocaat ons een paar maanden geleden vertelde:
quote:
Let op: op het moment dat u als ouders bij het eerste kind een naamskeuze heeft gemaakt, geldt deze naamskeuze ook voor de volgende kinderen. U kunt dus niet uw eerste kind de achternaam van de vader geven en een tweede kind de achternaam van de moeder.
Link

Wat debiel geformuleerd dit trouwens
quote:
Als een kind wordt geboren tijdens een geregistreerd partnerschap of huwelijk van twee vrouwen is het mogelijk om een naamskeuze te maken voor de naam van de ouder of die van de niet-ouder, op het moment dat het kind onder het gezag van de moeder en haar geregistreerde partner of echtgenoot (die niet-ouder is) staat.
Alsof de niet-biologische moeder ook niet de ouder is. Bovendien heet een vrouwelijke echtgenoot in NL volgens mij nog immer echtgenote..
  donderdag 2 december 2010 @ 09:36:09 #73
298315 SacreCoeur
pi_89418922
Hmm ik vind alleen ongeveer hetzelfde als wat jullie zeggen.
Kan het niet in situatie verschillen? bijvoorbeeld getrouwd/ongetrouwd etc.

Ik ga vanmiddag nog eens bellen :P
Oh er is ook zo'n infolijn, misschien kan ik beter dat bellen.
  donderdag 2 december 2010 @ 09:38:15 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89418997
Nee, vlgs mij maakt dat geen verschil SC.
Vlgs mij alleen als er een andere vader in het spel is, maar dat lijkt me logisch...
  donderdag 2 december 2010 @ 09:40:11 #75
298315 SacreCoeur
pi_89419047
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, vlgs mij maakt dat geen verschil SC.
Vlgs mij alleen als er een andere vader in het spel is, maar dat lijkt me logisch...
Ja dat lijkt me ook logisch.
Maar ik vind het vreemd dat ze zei dat je het gewoon kon aangeven.

Ach ja, maakt 't uit :P
Ik hou het liefst m'n eigen achternaam in stand.
pi_89419056
Wat be zegt dus :)
Met de erkenning bij de eerste zet je de achternaam van t kind vast en daarmee dus ook de achternamen van alle volgende kinderen
  donderdag 2 december 2010 @ 09:45:16 #77
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89419200
Poppedein! Kan best een zelfde letter achternaam! en een M kan ook wel joh! Wij hebben hier dubbel B immers. ;) Nou hebben wij wel dubbele namen, maar ik moet er evengoed nog steeds over nadenken. :') en de meeste tijd van hun leven komt de post ergens anders hè. ;) kan je je nu niet voorstellen, maar dat is wel zo.

Onze achternaam begint met een K en wij hebben daardoor niet gekozen voor Koen. Echt een hele toffe naam vind ik dat, kort, stoer maar toch lief en ook leuk voor een volwassene. Alleen Koen K, nee, teveel van het goede. Klinkt echt heel tof trouwens. Maar ik was zo bang dat het kind dan zou stotteren en nooit uit zijn eigen naam zou komen. :')

Hormonen en ik, géén goede combi.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 2 december 2010 @ 09:46:13 #78
298315 SacreCoeur
pi_89419229
Hebben jullie eigenlijk gewoon standaard papa's achternaam gekozen of nog gekeken naar wat je mooier vond staan?
  donderdag 2 december 2010 @ 09:47:30 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89419268
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Hebben jullie eigenlijk gewoon standaard papa's achternaam gekozen of nog gekeken naar wat je mooier vond staan?
Papa's achternaam omdat hij dat heel graag wilde.

Bij mijn vorige relatie gilde ik altijd dat ik wilde dat het de mijne werd als we ooit kinderen zouden krijgen maar nu maakte het me niet uit. :) *;
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 december 2010 @ 09:49:47 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89419327
quote:
Papa's achternaam... omdat ik haar die van mij niet aan wilde doen. Waar mijn papa het gelukkig mee eens was O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89419330
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:31 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Kai (Hawaiiaanse meisjesnaam) - zee
Ik vind 't ook steeds meer een meisjesnaam als ik er zo naar kijk, kaj is wel een jongensnaam.
Kaj (Deense jongensnaam) - hen
Ja zo zijn er nog wel meer betekenissen, blijkbaar kan Kai alles zijn wat je wil ;)
Kai is een verkorting van een andere naam, mogelijk Catharina, met als betekenis "de de zuivere" of Nicolaas, met als betekenis "overwinnaar van het volk". Kai komt ook voor in Engeland en betekent daar "de gelukkige".

Koosnaam afgeleid van Cornelis (de gehoornde), Gerrit (de sterke met de speer) of Nicolaas (overwinnaar van het volk)

KAI is een verkorte vorm van GAIUS
De oorspronkelijke schrijfwijze schijnt geweest te zijn Caius

Ik zou me dus door het geslacht niet laten gekmaken.
pi_89419343
Mijn naam, maar dat is natuurlijk anders.
pi_89419425
achternaam van de vader :)
t was kiezen tussen twee kwaden :P (nee hoor de mijne vind k wel leuk, hij is wat aparter, je moet m altijd spellen)
geen idee waarom eigenlijk
  donderdag 2 december 2010 @ 09:53:27 #84
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89419434
quote:
De papa, maar dat was meer omdat ik mijn hele leven een andere achternaam had dan iedereen in het gezin. áltijd uitleggen, en een vervelend gevoel. Want dan werd mijn moeder ook aangesproken met die achternaam, maar dat was de naam van haar ex en gedoe.

Dus ik hechtte er sterk aan net zo te heten als mijn man, en de kinderen ook.

Inmiddels iets ouder, iets wijzer ook had ik mijn achternaam ook wel leuk gevonden. Want die stopt bij ons nu. Tenzij mijn broer nog kinderen krijgt, maar dat zie ik niet gebeuren.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 09:54:43 #85
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89419470
Christan heeft mijn achternaam. Dat geeft eigenlijk geen verwarring hier. Maar wel dat qltel en ik getrouwd zijn maar allebei een andere achternaam hebben. Dat zijn ze hier in DLD niet gewend :D

We reageren dus allebei ook maar gewoon als ik word aangesproken met mevrouw qltel, of hij met meneer Rewimo. Went vanzelf en is makkelijker dan steeds weer uitleggen ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 2 december 2010 @ 09:55:59 #86
298315 SacreCoeur
pi_89419497
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja zo zijn er nog wel meer betekenissen, blijkbaar kan Kai alles zijn wat je wil ;)
Kai is een verkorting van een andere naam, mogelijk Catharina, met als betekenis "de de zuivere" of Nicolaas, met als betekenis "overwinnaar van het volk". Kai komt ook voor in Engeland en betekent daar "de gelukkige".

Koosnaam afgeleid van Cornelis (de gehoornde), Gerrit (de sterke met de speer) of Nicolaas (overwinnaar van het volk)

KAI is een verkorte vorm van GAIUS
De oorspronkelijke schrijfwijze schijnt geweest te zijn Caius

Ik zou me dus door het geslacht niet laten gekmaken.
Kijk dat wist ik dan allemaal weer niet :P

Ik vind mijn achternaam mooier bij de namen staan die we hebben.
Maar dat komt ook door mijn uitspraak, zo'n lekkere rollende kak r.
Dus zijn achternaam en alles wat op -er eindigt klinkt raar uit m'n mond.
En je kan het natuurlijk altijd wijzigen voor ¤ 487,50 :P

Echt joh, wat is dat duur! voor een naam.
  donderdag 2 december 2010 @ 09:56:03 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89419502
Dat had ik dus ook een beetje Buuf, dat onze achternaam bij mij en mijn zus stopt.
Maar goed, dat zou bij F. ook zo geweest zijn.
pi_89419517
Wij kiezen trouwens mijn naam omdat we allebei een stomme achternaam hebben, maar die van mij net wat minder erg is. Bovendien zou haar broer nog kinderen kunnen krijgen, maar die kans is erg klein (nee, ik krijg geen kind met de buurvrouw). Aan mijn kant komen zeker geen andere kinderen met mijn achternaam.
  donderdag 2 december 2010 @ 10:25:17 #89
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89420228
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Anakin vind ik dan weer een beetje vreemd :P
Skyelar is trouwens een jongensnaam, wel met de e erbij.. want Skylar zonder e schijnt weer een meisjesnaam te zijn.

Haha, klopt ja, daarom was het ook uitsluitend in overweging voor de 2e naam :) Die mag wel iets exotischer als een eerste naam vonden wij, maar Anakin heb ik uiteindelijk geveto'd omdat ik de associatie met Starwars te groot vond. Ik vind het op zich wel een mooie naam, het is oud-engels en betekent krijger heb ik gelezen.

Vind het ook wel weer leuk, overigens, die bijzondere namenlijst van Oeke. Ik vind Ko of Kobus ook echt wel mooi, ik moest er in het begin wel aan wennen, maar vind het nu echt mooi O+ Net als Minke trouwens, die kende ik ook niet en daar deed ik even 'huh?' bij, maar nu vind ik dat zó'n mooie naam gewoon O+

Stef heeft trouwens de achternaam van mijn lief. Ik heb altijd geroepen dat hij de mijne zou krijgen omdat ik hem moet baren, maar toen lief twijfelde over de naam Stef (heeft een speciale betekenis voor mij vanuit mijn familiegeschiedenis) heb ik hem geblackmaild en gezegd dat Stef zíjn achternaam zou krijgen, mits zijn eerste naam Stef zou worden.

Tot nu toe hebben we geen van beiden spijt over zijn naam :)
3!
pi_89421751
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:50 schreef Vanyel het volgende:
Mijn naam, maar dat is natuurlijk anders.
Waarom is dat anders?
pi_89422937
Omdat wij twee mama's zijn/worden. Dan is er dus geen sprake van automatismen of traditionele keuzes.
pi_89423182
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:50 schreef Vanyel het volgende:
Omdat wij twee mama's zijn/worden. Dan is er dus geen sprake van automatismen of traditionele keuzes.
Er is net zoveel mogelijk en traditioneel in zekere zin als bij heterostellen.

Mijn zusje is getrouwd met een vrouw, heeft de naam van haar partner aangenomen voor haar eigen naam en de kinderen hebben de naam van haar partner.
Eigenlijk heel traditioneel!
pi_89423704
Inderdaad wel traditioneel in de zin dat je allemaal hetzelfde gaat heten, maar weer niet in de zin dat je er eigenlijk niet bij zou hoeven na te denken omdat het altijd al die partner is geweest wiens naam zou worden aangenomen.
In die zin bedoelde ik ook dat het anders is, je kiest zonder die bagage.
pi_89423839
Jullie 'moeten' dan kiezen inderdaad, om het traditioneel te doen. Lijkt me nog best lastig... Op basis waarvan hebben jullie de keus gemaakt als ik vragen mag? (gewoon interesse hoor :))
pi_89423983
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Jullie 'moeten' dan kiezen inderdaad, om het traditioneel te doen. Lijkt me nog best lastig... Op basis waarvan hebben jullie de keus gemaakt als ik vragen mag? (gewoon interesse hoor :))
Luilakje:

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:56 schreef Vanyel het volgende:
Wij kiezen trouwens mijn naam omdat we allebei een stomme achternaam hebben, maar die van mij net wat minder erg is. Bovendien zou haar broer nog kinderen kunnen krijgen, maar die kans is erg klein (nee, ik krijg geen kind met de buurvrouw). Aan mijn kant komen zeker geen andere kinderen met mijn achternaam.
pi_89424038
Tegenwoordig is wel alles mogelijk met achternamen, volgens mij. Eigen naam, partners naam, combi van die twee en dan met de ene of de andere voorop. We hebben tegenwoordig allemaal evenveel te kiezen, volgens mij.

Senna heeft schaaps achternaam, ik de mijne. Ik denk er wel eens over om het te veranderen, zodat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Then again: als het echt nodig lijkt, kan ik natuurlijk altijd schaaps achternaam noemen. Het zal voornamelijk zijn in situaties die in verband staan met Senna en dat is niet officieel ofzo.
pi_89424104
wa te denken van : Waldo bij een hij :Y of Waldi O-)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_89424165
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Luilakje:

[..]

Excuus :@ :D
pi_89424215
Ik heb lekker 2x dezelfde achternaam. Mijn eigen naam en mijn mansnaam zijn precies hetzelfde *;

Nu denken jullie vast dat we familie zijn maar dat is niet zo. Ergens voor 1800 kruisen onze families elkaar niet. heeft de ambtenaar helemaal uitgezocht voordat we gingen trouwenWeinig geruzie over welke naam Jasmijn zou krijgen dus.
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 2 december 2010 @ 12:27:56 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89424308
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:20 schreef miss_sly het volgende:
Tegenwoordig is wel alles mogelijk met achternamen, volgens mij. Eigen naam, partners naam, combi van die twee en dan met de ene of de andere voorop. We hebben tegenwoordig allemaal evenveel te kiezen, volgens mij.

Senna heeft schaaps achternaam, ik de mijne. Ik denk er wel eens over om het te veranderen, zodat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Then again: als het echt nodig lijkt, kan ik natuurlijk altijd schaaps achternaam noemen. Het zal voornamelijk zijn in situaties die in verband staan met Senna en dat is niet officieel ofzo.
Ik kan me voorstellen dat het later op school wel eens handig kan zijn, dat je belt met 'Met mevrouw X, ik bel over mijn dochter Senna Y'. Dat het verwarrend kan werken. Aan de andere kant, de wereld is er nu wel aan gewend dat er ook kinderen geboren worden bij stellen die niet getrouwd zijn. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')