abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2010 @ 06:50:50 #51
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_89416861
quote:
Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Erg aparte smaak Oeke :P
Ik zoek nog steeds een leuke 3-letterige jongensnaam die je kan verlengen.
Is gewoon niet te vinden. :')
Ces - Cessius
pi_89416901
Of gewoon simpel Luc Lucas.

Ik vond het wel grappig om te zien dat Luuke dus van iets anders is afgeleid dan van Luuk. Voor mij klinkt de naam altijd als een van de 'we plakken een e achter de jongensnaam en dan kan t ook voor een meisje' namen zoals Maxe en Tijne.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89417032
Haha! Vanyel, dat bedacht ik me pas toen ze er al was. Fiene vind ik ook mooi, maar in mijn hoofd zijn Maxe en Tijne weer een andere categorie. Maar grappig dat het voor jou zo klinkt, dan lijkt het me eerder een niet kloppende naam dan een mooie.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_89417214
Ik vind Ebbe echt wel een mooie naam O+ vriendje van mijn neefje heet zo, had het niet eerder gehoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89417398
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 07:36 schreef Lishe het volgende:
Haha! Vanyel, dat bedacht ik me pas toen ze er al was. Fiene vind ik ook mooi, maar in mijn hoofd zijn Maxe en Tijne weer een andere categorie. Maar grappig dat het voor jou zo klinkt, dan lijkt het me eerder een niet kloppende naam dan een mooie.
Ik blijf daar dan ook een beetje tussenin hangen. Het klinkt wel lekker, maar klopt niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 2 december 2010 @ 08:28:07 #56
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89417489
Skylar O+ Dat was mijn eerste keus voor Stef's tweede naam als hij een zij zou zijn. Lief vond het alleen drie keer niks -O-

Oeke, Reep vind ik raar, sorry.. Ik moet dan onverdeeld denken aan zijn modernere vriendjes Twix en Mars :@ Nu haat je me vast ;)

En in het kader van Star Wars: Anakin heeft heel lang op de lijst gestaan voor Stef's 2e naam :D

Poppedein, ik vind het heel moeilijk om namen voor anderen te verzinnen, ik kom meer op korte namen, of namen die engels aandoen..
3!
pi_89418269
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik blijf daar dan ook een beetje tussenin hangen. Het klinkt wel lekker, maar klopt niet.
Daar viel mijn vriend ook over. Het klopt niet in deze vorm, een verdubbeling van de klinker, en een 'u' alleen doet onmiddellijk aan de jongensnaam Luke denken.

Zelf zit ik daar absoluut niet mee, ook niet met het voortdurend moeten spellen van 'Luuke'. Het is een eenvoudige naam.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 2 december 2010 @ 09:15:00 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89418393
Zeg lieverds! Er is een zo'n mooi knopje 'open nieuw deel'! :o
Maar sinds dat er is zijn er steeds vaker topics zonder op. :?

Als het je niet lukt om de OP te kopieren of een linkje te plaatsen oid, meld dat dan even in het mod-topic. Please? *lief kijkt*
  donderdag 2 december 2010 @ 09:15:30 #59
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89418403
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:28 schreef Incantrix het volgende:
Skylar O+ Dat was mijn eerste keus voor Stef's tweede naam als hij een zij zou zijn. Lief vond het alleen drie keer niks -O-

Oeke, Reep vind ik raar, sorry.. Ik moet dan onverdeeld denken aan zijn modernere vriendjes Twix en Mars :@ Nu haat je me vast ;)

En in het kader van Star Wars: Anakin heeft heel lang op de lijst gestaan voor Stef's 2e naam :D

Poppedein, ik vind het heel moeilijk om namen voor anderen te verzinnen, ik kom meer op korte namen, of namen die engels aandoen..
Anakin vind ik dan weer een beetje vreemd :P
Skyelar is trouwens een jongensnaam, wel met de e erbij.. want Skylar zonder e schijnt weer een meisjesnaam te zijn.

Kai vind ik ook echt voor een jongen (of een stoer meisje) en zie het weleens voorbij komen maar het schijnt toch echt een meisjesnaam te zijn.
pi_89418408
Vinden jullie dat postargument nou echt zo overtuigend dat je er namen voor laat schieten? Ik heet precies hetzelfde als mijn moeder (ok, zij heeft nog haar meisjesnaam soms achter onze achternaam) maar wij hebben er echt nooit (in ieder geval niet wat ik me kan herinneren) last van gehad hoor. Wat voor belangrijke post krijgen jullie dan allemaal? :o
  donderdag 2 december 2010 @ 09:21:24 #61
298315 SacreCoeur
pi_89418523
Ik heb ook dezelfde initialen als m'n moeder.
En Isa heeft bijna ook dezelfde.. ligt eraan welke namen ik gebruik.

Geen last van gehad, alleen dat we elkaars post weleens opende.
Ik zou het daar dus niet voor laten vallen.
Ook met achternaam heb ik geen probleem, je kunt toch tussen twee achternamen kiezen :P
Van jou of partner.
pi_89418569
Precies, het enige is dat je elkaars post misschien opent. Dat speelt vanaf ongeveer 12 jaar tot het kind het huis uitgaat, en alleen bij post waaraan je aan de buitenkant niet kan zien wat er in zit. Hoe erg is het als jij je kinds kerstkaart opent? Of je kind jouw smeekbrief van de postcodeloterij? ;)

Ik zou dus zeggen, gewoon voor de mooiste naam gaan!
pi_89418571
dat kan alleen bij een eerste kind, daarna niet meer
(dat ging over de achternaam ;))
pi_89418576
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar viel mijn vriend ook over. Het klopt niet in deze vorm, een verdubbeling van de klinker, en een 'u' alleen doet onmiddellijk aan de jongensnaam Luke denken.

Zelf zit ik daar absoluut niet mee, ook niet met het voortdurend moeten spellen van 'Luuke'. Het is een eenvoudige naam.
Het gaat me niet om het uiterlijk, dat vind ik, ondanks dat het eigenlijk een rare dubbele klinker is, wel mooi. Ik vind gewoon de jongensnaam+e niet kloppen.
pi_89418606
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:15 schreef SacreCoeur het volgende:
Kai vind ik ook echt voor een jongen (of een stoer meisje) en zie het weleens voorbij komen maar het schijnt toch echt een meisjesnaam te zijn.
Is ook een echte jongensnaam en wordt in Nederland maar zelden (80x tot 2006) aan een meisje gegeven.
pi_89418623
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Behalve als homokoppel (weet ik zeker voor vrouwen, voor mannen eigenlijk geen idee). Dan mag je opeens wel bij elk nieuw kind kiezen welke achternaam je wil gebruiken.
  donderdag 2 december 2010 @ 09:28:53 #67
298315 SacreCoeur
pi_89418719
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Toevallig laatst uitgezocht, je kan nog steeds kiezen.
Alleen moet je dit direct aangeven.
Omdat ze er automatisch vanuit gaan dat het kindje dezelfde achternaam krijgt als broertje of zusje.

Dat bedoelde je toch? :P
  donderdag 2 december 2010 @ 09:31:15 #68
298315 SacreCoeur
pi_89418786
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Is ook een echte jongensnaam en wordt in Nederland maar zelden (80x tot 2006) aan een meisje gegeven.
Kai (Hawaiiaanse meisjesnaam) - zee
Ik vind 't ook steeds meer een meisjesnaam als ik er zo naar kijk, kaj is wel een jongensnaam.
Kaj (Deense jongensnaam) - hen
  donderdag 2 december 2010 @ 09:32:02 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89418811
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Omdat ze er automatisch vanuit gaan dat het kindje dezelfde achternaam krijgt als broertje of zusje.

Dan is dat nieuw. :? Want het was altijd zo dat je niet kon wisselen nadat je bij het eerste kindje voor een naam gekozen had.
Heb je een linkje?
  donderdag 2 december 2010 @ 09:33:29 #70
298315 SacreCoeur
pi_89418843
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan is dat nieuw. :? Want het was altijd zo dat je niet kon wisselen nadat je bij het eerste kindje voor een naam gekozen had.
Heb je een linkje?
Ik heb gebeld naar de gemeente, omdat wij ooit in zo'n situatie komen.
En ze zei dat we gewoon konden kiezen.

Zal eens zoeken op internet of ik het ergens kan vinden.
pi_89418854
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

hmz dat is wel heel apart, er werd bij mij pas geleden gezegd dat de naam die kiest dat dat de naam wordt voor alle broertjes en zusjes van dezelfde vader
(was met ergens in de 30 weken zwangerschap, dus een half jaar geleden ofzo)
pi_89418910
Ik heb nog wel een linkje, maar niet gecheckt hoe actueel het is. Dit is iig wel gelijk aan wat de advocaat ons een paar maanden geleden vertelde:
quote:
Let op: op het moment dat u als ouders bij het eerste kind een naamskeuze heeft gemaakt, geldt deze naamskeuze ook voor de volgende kinderen. U kunt dus niet uw eerste kind de achternaam van de vader geven en een tweede kind de achternaam van de moeder.
Link

Wat debiel geformuleerd dit trouwens
quote:
Als een kind wordt geboren tijdens een geregistreerd partnerschap of huwelijk van twee vrouwen is het mogelijk om een naamskeuze te maken voor de naam van de ouder of die van de niet-ouder, op het moment dat het kind onder het gezag van de moeder en haar geregistreerde partner of echtgenoot (die niet-ouder is) staat.
Alsof de niet-biologische moeder ook niet de ouder is. Bovendien heet een vrouwelijke echtgenoot in NL volgens mij nog immer echtgenote..
  donderdag 2 december 2010 @ 09:36:09 #73
298315 SacreCoeur
pi_89418922
Hmm ik vind alleen ongeveer hetzelfde als wat jullie zeggen.
Kan het niet in situatie verschillen? bijvoorbeeld getrouwd/ongetrouwd etc.

Ik ga vanmiddag nog eens bellen :P
Oh er is ook zo'n infolijn, misschien kan ik beter dat bellen.
  donderdag 2 december 2010 @ 09:38:15 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89418997
Nee, vlgs mij maakt dat geen verschil SC.
Vlgs mij alleen als er een andere vader in het spel is, maar dat lijkt me logisch...
  donderdag 2 december 2010 @ 09:40:11 #75
298315 SacreCoeur
pi_89419047
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, vlgs mij maakt dat geen verschil SC.
Vlgs mij alleen als er een andere vader in het spel is, maar dat lijkt me logisch...
Ja dat lijkt me ook logisch.
Maar ik vind het vreemd dat ze zei dat je het gewoon kon aangeven.

Ach ja, maakt 't uit :P
Ik hou het liefst m'n eigen achternaam in stand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')