Ces - Cessiusquote:Op woensdag 1 december 2010 23:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Erg aparte smaak Oeke![]()
Ik zoek nog steeds een leuke 3-letterige jongensnaam die je kan verlengen.
Is gewoon niet te vinden.
Ik blijf daar dan ook een beetje tussenin hangen. Het klinkt wel lekker, maar klopt niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 07:36 schreef Lishe het volgende:
Haha! Vanyel, dat bedacht ik me pas toen ze er al was. Fiene vind ik ook mooi, maar in mijn hoofd zijn Maxe en Tijne weer een andere categorie. Maar grappig dat het voor jou zo klinkt, dan lijkt het me eerder een niet kloppende naam dan een mooie.
Daar viel mijn vriend ook over. Het klopt niet in deze vorm, een verdubbeling van de klinker, en een 'u' alleen doet onmiddellijk aan de jongensnaam Luke denken.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik blijf daar dan ook een beetje tussenin hangen. Het klinkt wel lekker, maar klopt niet.
Anakin vind ik dan weer een beetje vreemdquote:Op donderdag 2 december 2010 08:28 schreef Incantrix het volgende:
SkylarDat was mijn eerste keus voor Stef's tweede naam als hij een zij zou zijn. Lief vond het alleen drie keer niks
![]()
Oeke, Reep vind ik raar, sorry.. Ik moet dan onverdeeld denken aan zijn modernere vriendjes Twix en MarsNu haat je me vast
En in het kader van Star Wars: Anakin heeft heel lang op de lijst gestaan voor Stef's 2e naam
Poppedein, ik vind het heel moeilijk om namen voor anderen te verzinnen, ik kom meer op korte namen, of namen die engels aandoen..
Het gaat me niet om het uiterlijk, dat vind ik, ondanks dat het eigenlijk een rare dubbele klinker is, wel mooi. Ik vind gewoon de jongensnaam+e niet kloppen.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar viel mijn vriend ook over. Het klopt niet in deze vorm, een verdubbeling van de klinker, en een 'u' alleen doet onmiddellijk aan de jongensnaam Luke denken.
Zelf zit ik daar absoluut niet mee, ook niet met het voortdurend moeten spellen van 'Luuke'. Het is een eenvoudige naam.
Is ook een echte jongensnaam en wordt in Nederland maar zelden (80x tot 2006) aan een meisje gegeven.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:15 schreef SacreCoeur het volgende:
Kai vind ik ook echt voor een jongen (of een stoer meisje) en zie het weleens voorbij komen maar het schijnt toch echt een meisjesnaam te zijn.
Behalve als homokoppel (weet ik zeker voor vrouwen, voor mannen eigenlijk geen idee). Dan mag je opeens wel bij elk nieuw kind kiezen welke achternaam je wil gebruiken.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat kan alleen bij een eerste kind, daarna niet meer
(dat ging over de achternaam)
Toevallig laatst uitgezocht, je kan nog steeds kiezen.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat kan alleen bij een eerste kind, daarna niet meer
(dat ging over de achternaam)
Kai (Hawaiiaanse meisjesnaam) - zeequote:Op donderdag 2 december 2010 09:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is ook een echte jongensnaam en wordt in Nederland maar zelden (80x tot 2006) aan een meisje gegeven.
Dan is dat nieuw.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Toevallig laatst uitgezocht, je kan nog steeds kiezen.
Alleen moet je dit direct aangeven.
Omdat ze er automatisch vanuit gaan dat het kindje dezelfde achternaam krijgt als broertje of zusje.
Dat bedoelde je toch?
Ik heb gebeld naar de gemeente, omdat wij ooit in zo'n situatie komen.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan is dat nieuw.Want het was altijd zo dat je niet kon wisselen nadat je bij het eerste kindje voor een naam gekozen had.
Heb je een linkje?
hmz dat is wel heel apart, er werd bij mij pas geleden gezegd dat de naam die kiest dat dat de naam wordt voor alle broertjes en zusjes van dezelfde vaderquote:Op donderdag 2 december 2010 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Toevallig laatst uitgezocht, je kan nog steeds kiezen.
Alleen moet je dit direct aangeven.
Omdat ze er automatisch vanuit gaan dat het kindje dezelfde achternaam krijgt als broertje of zusje.
Dat bedoelde je toch?
Linkquote:Let op: op het moment dat u als ouders bij het eerste kind een naamskeuze heeft gemaakt, geldt deze naamskeuze ook voor de volgende kinderen. U kunt dus niet uw eerste kind de achternaam van de vader geven en een tweede kind de achternaam van de moeder.
Alsof de niet-biologische moeder ook niet de ouder is. Bovendien heet een vrouwelijke echtgenoot in NL volgens mij nog immer echtgenote..quote:Als een kind wordt geboren tijdens een geregistreerd partnerschap of huwelijk van twee vrouwen is het mogelijk om een naamskeuze te maken voor de naam van de ouder of die van de niet-ouder, op het moment dat het kind onder het gezag van de moeder en haar geregistreerde partner of echtgenoot (die niet-ouder is) staat.
Ja dat lijkt me ook logisch.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, vlgs mij maakt dat geen verschil SC.
Vlgs mij alleen als er een andere vader in het spel is, maar dat lijkt me logisch...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |