abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2011 @ 15:24:43 #153
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_91412950
Ik loop nu 3x in de week... Eens in de twee weken een interval.
Verder pruts ik wat op een elliptical (bijv de interval.)

Ik loop dan iets van 6/7km een 8/9 km en een 10km. Iets van 22/25km per week dus.
Nogal varierend met afstanden/routes dus.

Het punt van de zomer is idd een goede. Ik heb pas 1 zomer meegekregen en was het ook beu na de CityRun in mei (dat was ook waarvoor ik getraind had,) en stopte er dus mee.
Mogelijk loop ik deze zomer wél door als ik een doel na de zomer heb, en die had ik vorige keer niet.

Die 10EM is idd ook wat ik in de planning had, maar als je vrienden/collega's wel voor die HM gaan, dan prikkelt het wel. Zeker omdat ze als team willen gaan inschrijven.

Om eerlijk te zijn, denk ik dat het teveel van het goede is,
aan de andere kant denk ik ook, niet geschoten is altijd mis.
Die andere runs had ik anders ook nooit gedaan...

Mmm.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:40:00 #154
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_91413746
Als je nu echt consequent 3x per week loopt, dan kan je het wel redden (als je gewoon doorloopt van de zomer dan). Maar dan wel gewoon om uit te lopen en niet veel sneller dan je nu loopt. Ik zou dan vanaf nu je langste loop steeds verder uitbreiden naar 20+ km (met een km per week erbij o.i.d.) en die ook wat langzamer lopen dan je kortere loopjes.
En blijven oppassen: als je het niet trekt om het verder op te bouwen dan ook gewoon durven zeggen dat je het niet meer gaat halen voor dit jaar.
pi_91441318
Vandaag de derde cross in mijn hardloopleventje gelopen. Ging om een 3.600 meter in Eersel. Wilde rond 14 minuten lopen en na een snelle start toch wel lekker doorgelopen naar 13:39 en een 9e plek. Gleed af en toe wel wat weg met mijn normale schoenen, toch maar spikes gaan halen...

Er zit in ieder geval flinke vooruitgang in de resultaten. Liep nu 1,5 km/u harder dan vorige maand in Reusel. Afstand was nu ook 700 meter verder. :P
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 16 januari 2011 @ 23:21:36 #156
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91442279
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 09:33 schreef e-runner het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook altijd op de baan. Af en toe denk ik wel eens:klopt de afstand wel?
Want buiten de baan is het meer werken om een bepaalde snelheid te halen, maar ms is het de manier van lopen die beter werkt op een iets verende ondergrond.
Mooie vooruitgang nog altijd, daar zit zeker nog meer in.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het de laatste tijd juist wat rustiger aan doe. Op de baan hou ik me meer in. Ik probeer m'n aerobe basis te verbeteren. Dus wat meer duurlopen en wat langer.
Op een rustig tempo. Ik heb het idee dat ik niet erg verbeter van snel trainen.

Het is iets wat ik wel interessant vind, want de ene loper heeft baat bij juist snelle intervaltraining en de ander reageert daar weer niet zo goed op. Vorige week een trainigswedstrijdje gedaan over 20 km. Ondanks de harde wind en wat benauwdheid (eerste 10 km) makkelijk gelopen.
Heerlijk om lekker ontspannen te lopen en niet te zwoegen.
Wil dit soort wedstrijden vaker gaan lopen, puur als training. Dus niet echt diep gaan, maar toch op een bepaalde intensiteit lopen. Dat is ook wat meer aanvoelen.
Kwam in 1.27 over de streep. Ik had er nog wel 10 bij kunnen lopen!
Lekker gelopen :)
Mooie tijd zeg :o dat worden flinke tijden in een wedstrijd dan! 1:25 op HM is dan iig mogelijk toch? Wel 4 minuten extra lopen natuurlijk, maar toch.

Hoe verbeter jij dan je snelheid? Let je er nog specifiek op, of is het de conditie/hardheid die het laat afweten op de langere afstanden?

@jde_kok: mooie tijd en klassering! Zeker voor een cross :)

@jack4ya: halve marathon van Amsterdam moet zeker kunnen als je constant blijft trainen zoals je nu doet, en de afstanden nog wat verlengt. Ik voorzie geen problemen als je nu al 3x per week traint. De Amsterdam HM is ook pas over 8 maanden, dus tijd zat! :)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_91484632
*Kreun* Zojuist 13km eruit geperst.
Haile Gebrselassie ga ik nooit worden, 91min :@

But who cares! *O*

Ik zal trouwens weer verhuizen naar het beginners topic, daar hoor ik meer thuis.
Ik heb nog geen knoop door gehakt over de HM van A'dam... ik beraad me nog.
  maandag 17 januari 2011 @ 21:13:23 #158
4177 Jojogirl
pi_91485899
Voor een duurloop is dat toch een prima tempo? En met dat soort afstanden vind ik je geen beginner meer hoor :)
pi_91487623
Hallo hallo,

Ik volg het topic al een tijdje, maar ik heb nog weinig gepost.

Ik ben de laatste maanden weer wat regelmatiger (2 keer per week) aan het hardlopen geslagen om de conditie weer wat op te krikken, die een behoorlijke deuk had opgelopen sinds ik 4 jaar geleden begonnen ben met werken. Aangezien ik maar 1 trainingsvorm hanteer: zo snel mogelijk 7 tot 9 km afleggen, ben ik me een beetje aan het verdiepen in trainingsschema's (nooit gedaan) en kom ik tot de conclusie dat ik wellicht "te hard" train. Een training bij mij is altijd redelijk volle bak (gem hartslag is 165-170) bij afstanden van 7 tot 9 km (13.5-14 km/uur), terwijl op internet veelal wordt gesproken over hardslagen in de richting van 140-150. Ik heb het nu een keer geprobeerd om een stuk langzamer te lopen, maar ik beleef er eerlijk gezegd weinig plezier aan. Een groot deel van het plezier zit wat mij betreft in om proberen je grenzen te verleggen en (tijdelijk) pijn te lijden, zodat het extra goed voelt als je weer het einde hebt gehaald binnen een scherpe tijd.

Hoe denken jullie er over? Is dit verstandig? Ik heb geen ambities op korte termijn om echte lange afstanden te lopen, eerst maar weer eens in de buurt probere te komen van mijn 5 en 10 km pr's.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  maandag 17 januari 2011 @ 22:23:16 #160
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91490603
Heb je een klein rondje van 100m tot 400m in de buurt? Of een viaduct? Wij trainen wel eens bij een brug namelijk. Die gaat ongeveer 400m omhoog en dan is het de bedoeling om daar in 3 series van 4x omhoog geleidelijk aan steeds harder naar boven te lopen. Het teruglopen wordt dan wel steeds iets langer om weer op adem te komen. Ga je goed kapot van ;)
  maandag 17 januari 2011 @ 22:25:07 #161
4177 Jojogirl
pi_91490737
Als je nu niet meer verbetert, heb je denk ik hier de oorzaak te pakken. Van alleen maar telkens heel hard lopen word je niet beter. Alle trainingsschema's die je op internet ziet, hebben 1 ding gemeen: afwisseling. De meeste kilometers worden gemaakt in een langzaam tempo en een minderheid wordt heel snel gelopen (tempoloop of intervallen). Als je dus je PR's wilt verbeteren, kan je beter wat meer afwisselen en niet altijd hetzelfde doen. Al die trainingsvormen hebben hun eigen doel, terwijl alleen telkens dezelfde afstand even hard lopen je lichaam niets nieuws leert.
En over je hartslag: ga niet op de genoemde hartslagen af zonder te weten wat je eigen maximale hartslag is. Voor mij is 165 een prima hartslag voor een duurloop, want mijn max zit boven de 200. Als je max echter op 170 zit, is 165 veel te hoog voor een duurloop en zou je eerder rond de 130 moeten zitten. Kijk dus niet alleen naar het getal als je niet weet wat voor jou geldt.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:52:56 #162
34586 kepler
No bounce, no play
pi_91496029
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:40 schreef Gangster-Engel het volgende:
Hallo hallo,

Ik volg het topic al een tijdje, maar ik heb nog weinig gepost.

Ik ben de laatste maanden weer wat regelmatiger (2 keer per week) aan het hardlopen geslagen om de conditie weer wat op te krikken, die een behoorlijke deuk had opgelopen sinds ik 4 jaar geleden begonnen ben met werken. Aangezien ik maar 1 trainingsvorm hanteer: zo snel mogelijk 7 tot 9 km afleggen, ben ik me een beetje aan het verdiepen in trainingsschema's (nooit gedaan) en kom ik tot de conclusie dat ik wellicht "te hard" train. Een training bij mij is altijd redelijk volle bak (gem hartslag is 165-170) bij afstanden van 7 tot 9 km (13.5-14 km/uur), terwijl op internet veelal wordt gesproken over hardslagen in de richting van 140-150. Ik heb het nu een keer geprobeerd om een stuk langzamer te lopen, maar ik beleef er eerlijk gezegd weinig plezier aan. Een groot deel van het plezier zit wat mij betreft in om proberen je grenzen te verleggen en (tijdelijk) pijn te lijden, zodat het extra goed voelt als je weer het einde hebt gehaald binnen een scherpe tijd.

Hoe denken jullie er over? Is dit verstandig? Ik heb geen ambities op korte termijn om echte lange afstanden te lopen, eerst maar weer eens in de buurt probere te komen van mijn 5 en 10 km pr's.
Interval training lijkt me een goede voor je, het lijkt me namelijk dat je wat kracht/snelheid te kort komt. Gewoon bv 3 min hoog tempo (hoger dan normaal) en dan weer 3 min laag tempo. Dit een half uur volhouden is echt slopend :P Er zijn veel verschillende interval-trainingen, dus zoek er eentje die je ligt :)
The line is a dot to you!
  FOK!fossiel dinsdag 18 januari 2011 @ 21:56:06 #163
1455 Keroppi
kool kikker
pi_91537944
Mag ik hier even van jullie expertise gebruik maken?

Ik ben zelf geen fanatieke hardloper, maar 1 a 2 maal per jaar vind ik het wel leuk om aan een wedstrijd deel te nemen en hiervoor te trainen. Omdat ik het leuk vind om tijdens m'n trainingen bij te kunnen houden wat mijn snelheid is ben ik opzoek naar iets waarmee ik:

* Mijn snelheid kan zien
* Afgelegde afstand kan zien

Hartslag meting en het kunnen instellen van allerlei trainingsprogramma's zijn niet echt een must, als het erbij zit prima, maar het is geen vereiste.

Kunnen jullie me een beetje adviseren wat hiervoor geschikt is? Ik vind het niet erg om er wat geld aan te besteden maar omdat ik geen fanatieke loper ben vind ik het zonde om honderden euro's te investeren.

Hoop dat jullie goede tips hebben!
Chick on a mission
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:57:02 #164
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_91538021
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:56 schreef Keroppi het volgende:

Ik ben zelf geen fanatieke hardloper, maar 1 a 2 maal per jaar vind ik het wel leuk om aan een wedstrijd deel te nemen en hiervoor te trainen. Omdat ik het leuk vind om tijdens m'n trainingen bij te kunnen houden wat mijn snelheid is ben ik opzoek naar iets waarmee ik:

* Mijn snelheid kan zien

Hartslag meting en het kunnen instellen van allerlei trainingsprogramma's zijn niet echt een must, als het erbij zit prima, maar het is geen vereiste.

Kunnen jullie me een beetje adviseren wat hiervoor geschikt is? Ik vind het niet erg om er wat geld aan te besteden maar omdat ik geen fanatieke loper ben vind ik het zonde om honderden euro's te investeren.

Ik gebruik mn telefoon hiervoor, met daarop een gratis app geinstalleerd. Is dat een optie?

EDIT - aan je posthistory te zien heb je een Android-telefoon. Die heb ik ook, en als app heb ik Cardiotrainer geinstalleerd. Ik ben er persoonlijk erg tevreden over!
Hoe neem ik mn telefoon dan mee? Simpel....in zo'n tasje aan mn bovenarm. Gelijk als muziekdoos :P
Ik ben van pindavlees
pi_91546866
Vanavond heerlijk getraind op de baan. 3 series gelopen van 1.500m op 80% en 400 op 85%. Tempo's gingen echter steeds sneller. Voelt echt heerlijk momenteel en kijk alweer uit naar de volgende cross op 30 januari. 5.400m dan in Geldrop.

Overigens ben ik gevraagd om een atlete te gaan hazen naar 1.35 op de 1/2 marathon in Venlo. Lijkt me superleuk.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_91547050
quote:

* Mijn snelheid kan zien

Hardloophorloge met GPS is een optie, alleen kost minimaal ¤100. Ik gebruik de Garmin Forerunner 205 en ben er uiterst tevreden over! In 1 oogopslag zie ik snelheid per km, afgelegde afstand en verstreken tijd.
Fok! NFL MVP 2020
pi_91549762
quote:
ik opzoek naar iets waarmee ik:

* Mijn snelheid kan zien

Kijk eens hier anders. Ik heb een hartslaghorloge voor je. Voor 15 inc verzend mag je 'm hebben, of een GPS horloge (heb ik niet voor je) wat er genoemd wordt (de globalsat) is ook een zéér uitgebreid en betrouwbaar horloge voor 100,-

Apps voor op je phone zijn ook leuk, missen uiteraard hartslag. (Kan wel weer via BT, maar die kosten ook weer ca 100,- en dan ben je m.i. beter af met een gps horloge.)
  FOK!fossiel woensdag 19 januari 2011 @ 09:45:28 #168
1455 Keroppi
kool kikker
pi_91551372
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:57 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik gebruik mn telefoon hiervoor, met daarop een gratis app geinstalleerd. Is dat een optie?

EDIT - aan je posthistory te zien heb je een Android-telefoon. Die heb ik ook, en als app heb ik Cardiotrainer geinstalleerd. Ik ben er persoonlijk erg tevreden over!
Hoe neem ik mn telefoon dan mee? Simpel....in zo'n tasje aan mn bovenarm. Gelijk als muziekdoos :P
Ik ben alleen een beetje huiverig om m'n dure telefoon mee te nemen op m'n training. Stel dat je wordt overvallen door een hollandse plensbui... En wat ik me ook afvraag, als je 'm in zo'n tasje aan je bovenarm hebt, kun je dan nog makkelijk je snelheid zien? Lijkt me makkelijker als je iets hebt wat om je pols zit :)

Ik kwam deze nog tegen:

Wat ik begreep is Garmin toch wel een van de bekendere merken op dit gebied, en ik vind 'm ook wel een stuk mooier dan de meeste modellen (jaja ik weet dat esthetiek niet bovenaan m'n lijstje moet staan, maar toch :) )
Chick on a mission
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 19 januari 2011 @ 09:47:51 #169
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_91551426
Ik zie opeens heel NL hardlopen, komt zeker omdat iedereen in jan. wil afvallen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:51:23 #170
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_91551493
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:47 schreef Paul het volgende:
Ik zie opeens heel NL hardlopen, komt zeker omdat iedereen in jan. wil afvallen
Denk het ja.
pi_91551919
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:24 schreef Jojogirl het volgende:
Lekkere tijd voor 20k e-runner :)

Ik werd vanochtend uitgedaagd om met "Lang" mee te lopen in plaats van "Midden". Een andere dame wilde het al een tijdje doen, maar durfde niet zo alleen omdat de meesten uit die groep veel sneller lopen dan wij beiden doen. Nou is iedereen heel aardig en vegen ze dan gewoon wat vaker, maar toch voelt dat in je eentje niet zo lekker (plus dat je snel te hard meegaat, ik wel in elk geval). Nu dus samen toch met "Lang" meegegaan en dat ging prima, dus dat gaan we vaker doen. Uiteindelijk 15k gelopen, dus gaat gaat al aardig richting de duurlopen die ik voor een halve marathon in de herfst nodig heb.
Dank je Jojo. Dat vegen doen ze bij ons in de loopgroep ook. Zij lopen op zaterdag, maar dan loop ik meestal voor mezelf. Want er is altijd wat gedoe over het tempo.
Bovendien vertrekken ze altijd vrij vroeg en op zaterdag lukt het mij niet altijd om vroeg op te staan. Verder is het wel leuk om in een groep te lopen, alleen is soms wel wat saai.
pi_91552046
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:45 schreef Keroppi het volgende:
Ik kwam deze nog tegen: [ afbeelding ]

Wat ik begreep is Garmin toch wel een van de bekendere merken op dit gebied, en ik vind 'm ook wel een stuk mooier dan de meeste modellen (jaja ik weet dat esthetiek niet bovenaan m'n lijstje moet staan, maar toch :) )
die heb ik, wel een groot ding hoor!

http://www.runtodream.nl/
pi_91552181
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:21 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Mooie tijd zeg :o dat worden flinke tijden in een wedstrijd dan! 1:25 op HM is dan iig mogelijk toch? Wel 4 minuten extra lopen natuurlijk, maar toch.

Hoe verbeter jij dan je snelheid? Let je er nog specifiek op, of is het de conditie/hardheid die het laat afweten op de langere afstanden?

De vorm is er wel, conditioneel in ieder geval maar of ik nog zo'n zin heb om zo diep te gaan is de vraag. Eigenlijk wil ik gewoon lekker lopen dat vind ik het leukste, de tijd is een bijzaak.
Natuurlijk wil ik wel een nette tijd lopen, maar niet perse een pr ofzo. Ik wil vooral goed lopen en ook ontspannen en technisch beter. Ik denk dat ik dan vanzelf ook wel sneller ga, maar niet omdat ik het perse wil.
Ik las ooit eens in een boek: een pr loopt zich vanzelf. Vorig jaar liep ik een trainingsloop ook haast een pr. Vlak voor m'n blessure. Ik ging er niet op weg, ik wilde gewoon lekker lopen.
Dat jakkeren en telkens maar op de tijd letten daar heb ik geen zin meer in.
Deze loop heb ik ook vooral gelet op ontspannen lopen en ook alert. Het is een andere instelling en die bevalt me ook wel.

Het trainen doe ik dus ook wat rustiger aan. Echt harde snelheidstraining doe ik op dit moment niet. Wel probeer ik wat meer wedstrijdjes te lopen. Verder probeer ik naar een wat grotere omvang in de week toe te werken. De intervallen die ik op de baan doe probeer ik vooral ontspannen te doen zodat ik er sneller van herstel. Het tempo licht een stuk lager dan eerst, maar dan heb ik wel meer energie over. Deze loop die ik had gedaan ging erg lekker en ik heb ondanks de stevige wind makkelijk gelopen. Benen gingen lekker soepel en bij het 20 km punt dacht ik: als het moet kan ik nog wel 10 km zo doorlopen en ws nog wel iets sneller ook.
In ieder geval vond ik het leuk en daar ging het om ;)
pi_91552247
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

die heb ik, wel een groot ding hoor!
[ afbeelding ]
http://www.runtodream.nl/
Haha, ik heb nog een grotere. Dat is wel een oud model, de FR101. Ik gebruik hem niet zoveel meer. Hij vreet energie.
pi_91556808
Heeft iemand een idee waar ik het boek Born to Run van Christopher McDougall kan vinden?
bol.com is uitverkocht!
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:04:38 #176
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91557936
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:36 schreef 1517 het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik het boek Born to Run van Christopher McDougall kan vinden?
bol.com is uitverkocht!
Van plan blootsvoets te gaan lopen?
klik
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:23:20 #177
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91558600
quote:

* Mijn snelheid kan zien

Er zijn geloof ik drie mogelijkheden voor jou.

1. GPS hartslaghorloge. Reeds genoemde Garmin forerunner wordt het meest gebruikt en afhankelijk van het type betaal je vanaf 130 euro. Andere bekende merken zijn Polar en Suunto en deze zijn met GPS vanaf 180/200 euro te vinden. Voordeel voorgeprogrammeerde trainingen, goede gemiddelde snelheid. Nadeel actuele snelheid niet nauwkeurig.

2. App op je telefoon. Er zijn ook al wat voorbeelden gegeven. Voordeel is dat je geen extra horloge hoeft te kopen. Nadeel geen hartslaggegevens, geen voorgeprogrammeerde trainingen.

3. Hartslaghorloge met "foodpod". Er worden ook horloges verkocht met een apparaatje dat je in je veters doet en die vrij nauwkeurig je actuele snelheid meten, waarmee je dus ook je afgelegde afstand en tijd kunt aflezen. De bekendere hartslaghorloge merken verkopen deze. De prijs zal ongeveer gelijk zijn als de GPS horloges, misschien iets goedkoper. Voordeel actuele snelheid goed te bepalen. Nadeel geen GPS gegevens.

2 viel voor jou al af lees ik. Zelf heb ik een GPS hartslaghorloge en dat bevalt mij erg goed. Gebruik het voor fietsen, hardlopen en schaatsen.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:24 schreef e-runner het volgende:

[..]

Haha, ik heb nog een grotere. Dat is wel een oud model, de FR101. Ik gebruik hem niet zoveel meer. Hij vreet energie.
De 305 die ik gebruik gaat zeker 10-12 uur mee.
Sei wachsam,
  woensdag 19 januari 2011 @ 14:17:02 #178
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_91561067
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:36 schreef 1517 het volgende:
bol.com is uitverkocht!
Als je een credit card hebt: www.bookdepository.co.uk. 7 euro 38 geen verzendkosten :)
I'm just a girl in the world.
  woensdag 19 januari 2011 @ 14:39:33 #179
4177 Jojogirl
pi_91562012
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:09 schreef e-runner het volgende:

[..]

Dank je Jojo. Dat vegen doen ze bij ons in de loopgroep ook. Zij lopen op zaterdag, maar dan loop ik meestal voor mezelf. Want er is altijd wat gedoe over het tempo.
Bovendien vertrekken ze altijd vrij vroeg en op zaterdag lukt het mij niet altijd om vroeg op te staan. Verder is het wel leuk om in een groep te lopen, alleen is soms wel wat saai.
Bij ons loopt iedereen netjes in z'n eigen hartslagzone en ja, dat houdt soms in dat de tempo's erg uit elkaar liggen. De snelsten lopen dus soms een extra lusje als de rote zich ervoor leent of anders wordt er een paar keer extra geveegd. Verder wordt er niet moeilijk over gedaan zolang je maar wel naar vermogen loopt en dus niet als nieuwe loper ineens met Lang mee wil.
En wij starten op zondag om 09.30. Da's best op tijd want ik kan echt niet lopen zonder te ontbijten (ruim) ervoor, maar met 2 kleine kinderen ben ik toch op tijd wakker.
En zeker bij een lange duurloop op laag tempo is samen lopen fijn, want in m'n eentje is anderhalf uur toch wel erg saai en lijkt het 2x zo lang te duren als in de groep.
pi_91576365
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:04 schreef No-P het volgende:

[..]

Van plan blootsvoets te gaan lopen?
klik
Over een jaar ga ik waarschijnlijk in de buurt van het waddengebied wonen en het lijkt me ultiem om daar steeds meer op blote voeten te lopen. Het natuurlijke van het barefooting spreekt me erg aan.
Helaas moet ik eerst een half jaar naar Londen voor stage, daar zal ik hopelijk 3 keer per week kunnen blijven lopen. Nog een probleem is de overstap van de rust van waar ik nu woon naar de concrete jungle in Londen, hopelijk kan ik een fijn hardloopgebied vinden want als ik iets haat is het wel om op trottoirs en van verkeerslicht naar verkeerslicht te lopen.

Heb zelf moeite om in een lage hartslagzone te blijven. Ben nu 21 jaar en volgens mij is mijn maximale hartslag aan de lage kant met 192.
Heb soms ook dat als ik begin met hardlopen mijn hartslag de eerste kilometer tegen de 176 aanzit, na 2 km daalt dit wel maar start ik dan te snel/hard?

Loop nu twee keer per week een 13km+ lange duurloop en eens per week 35-55 minuten op hoger tempo. Dit probeer ik elke week uit te breiden. Op naar de halve marathon!

[ Bericht 29% gewijzigd door 1517 op 19-01-2011 19:51:59 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:55:20 #181
34586 kepler
No bounce, no play
pi_91577132
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:44 schreef 1517 het volgende:

[..]

Over een jaar ga ik waarschijnlijk in de buurt van het waddengebied wonen en het lijkt me ultiem om daar steeds meer op blote voeten te lopen. Het natuurlijke van het barefooting spreekt me erg aan.
Helaas moet ik eerst een half jaar naar Londen voor stage, daar zal ik hopelijk 3 keer per week kunnen blijven lopen. Nog een probleem is de overstap van de rust van waar ik nu woon naar de concrete jungle in Londen, hopelijk kan ik een fijn hardloopgebied vinden want als ik iets haat is het wel om op trottoirs en van verkeerslicht naar verkeerslicht te lopen.

Heb zelf moeite om in een lage hartslagzone te blijven. Ben nu 21 jaar en volgens mij is mijn maximale hartslag aan de lage kant met 192.
Heb soms ook dat als ik begin met hardlopen mijn hartslag de eerste kilometer tegen de 176 aanzit, na 2 km daalt dit wel maar start ik dan te snel/hard?

Loop nu twee keer per week een 13km+ lange duurloop en eens per week 35-55 minuten op hoger tempo. Dit probeer ik elke week uit te breiden. Op naar de halve marathon!
Genoeg parken in London om te lopen, als je in het centrum gaat wonen bv Hyde Park. Moet je wel met de fiets/tube naar toe, maar lijkt me relaxter dan in de stad :Y
  FOK!fossiel woensdag 19 januari 2011 @ 21:38:51 #182
1455 Keroppi
kool kikker
pi_91584966
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:23 schreef No-P het volgende:

[..]

Er zijn geloof ik drie mogelijkheden voor jou.

1. GPS hartslaghorloge. Reeds genoemde Garmin forerunner wordt het meest gebruikt en afhankelijk van het type betaal je vanaf 130 euro. Andere bekende merken zijn Polar en Suunto en deze zijn met GPS vanaf 180/200 euro te vinden. Voordeel voorgeprogrammeerde trainingen, goede gemiddelde snelheid. Nadeel actuele snelheid niet nauwkeurig.

2. App op je telefoon. Er zijn ook al wat voorbeelden gegeven. Voordeel is dat je geen extra horloge hoeft te kopen. Nadeel geen hartslaggegevens, geen voorgeprogrammeerde trainingen.

3. Hartslaghorloge met "foodpod". Er worden ook horloges verkocht met een apparaatje dat je in je veters doet en die vrij nauwkeurig je actuele snelheid meten, waarmee je dus ook je afgelegde afstand en tijd kunt aflezen. De bekendere hartslaghorloge merken verkopen deze. De prijs zal ongeveer gelijk zijn als de GPS horloges, misschien iets goedkoper. Voordeel actuele snelheid goed te bepalen. Nadeel geen GPS gegevens.

2 viel voor jou al af lees ik. Zelf heb ik een GPS hartslaghorloge en dat bevalt mij erg goed. Gebruik het voor fietsen, hardlopen en schaatsen.

[..]

De 305 die ik gebruik gaat zeker 10-12 uur mee.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie (geldt natuurlijk ook voor alle anderen hier die me geholpen hebben). Ik ga denk ik voor optie 1: het GPS hartslaghorloge. Misschien even marktplaats afstruinen voor een leuk tweedehandsje.
Chick on a mission
pi_91586826
Het is zo ver.

Eindelijk eens 'soepele' benen gehad. *O*
Nooit geweten dat het anders kon, dan wat ik altijd had.
Wat een heerlijkheid!

En bah, wat heb ik een hekel aan interval, :{w maar het werkt zo goed. :Y
pi_91626478
Ik wil graag trainen door te traplopen. Heeft iemand een idee waar je dit goed kunt doen? Het liefst een locatie waar je lange rechte stukken kunt maken zoals in flats of kantoorgebouwen? Bij voorkeur in de buurt van Eindhoven?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:41:59 #185
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91643228
Probeer het eens thuis, of in een flat :P Of misschien heeft Philips of PSV iets te bieden. Verder denk ik niet dat je zomaar ergens makkelijk 100m de lucht in kan lopen haha.

Was wel weer glad vandaag met trainen, zonde :( had zin om een 3km test op de baan te doen. Dan binnenkort maar een keer doen, ik verwacht toch enigszins de 10 minuten te benaderen. Als ik onder de 10:30 kom ben ik in ieder geval tevreden. Heb ooit 10:48 gelopen in de buitenlucht na een nacht stappen en weinig slapen, dus je zou zeggen dat het op een baan makkelijk moet lukken. Kijken of ik een beetje NSK indoor waardige tijd neer kan zetten, zo ja, ga ik meedoen :) kans dat ik dan alsnog laatste wordt is alleen nog steeds vrij groot :')
pi_91647785
Ik loop altijd 5 kilometer in 1 keer op hetzelfde tempo. Zijn er goede argumenten om toch aan intervaltraining te doen?
pi_91666840
Distance: 8.1 km
Duration: 50:50
Pace: 6:26 / km

=50:12 als het 8km geweest was.
Laatste PR was A'dam 8km = 52:38.
Gewoon 2:26 sneller!

Voor mij is dat snel!! (en dat na 5 uur schrobben in huis)

Zeer goede week geweest, waarin ik hárd gewerkt heb:
* mijn eerste 13km (afstand pr daarvoor lag op 10.8km)
* een goede interval met pr op top- en gemiddelde snelheid
* een snelheids pr op 8km

Ik zeg *O*

En ja ik weet dat iedereen me aan alle kanten in haalt. Care!
Ik loop mijn eigen race. *stuiter stuiter*
  vrijdag 21 januari 2011 @ 18:05:28 #188
4177 Jojogirl
pi_91669017
w8jij17, wat is je doel?

*O* Mooi jack4ya! *O*
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:27:33 #189
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91672265
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:44 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ik zie ook wel wat in de filosofie van blootsvoets lopen, maar dan inderdaad alleen op zachte ondergronden.

Over je hartslag. Ik heb het ook wel eens dat mijn hartslag wat hoog ligt in de eerste 10 minuten. Meestal komt dat door een afwijking in mijn hartslagband die nog niet goed contact heeft en nadat ik wat gezweet heb geeft hij het goed aan.
Hoe heb je de maximale hartslag bepaald? Misschien heb je daar een afwijking in. Lange duurlopen loop ik vaak op 70-75%maxhartslag. 70-75%x200=140-150 voor mij. Misschien een idee om, om de keer dat je een lange duurloop geplant hebt ook op die intensiteit te gaan trainen. Gewoon een pieper instellen bij 75%hartslag max, en dan daaronder blijven. Het lijkt ontzettend langzaam, maar de snelheid op die intensiteit gaat redelijk snel omhoog. Als je dat traint denk ik dat je hartslag ook wat minder snel omhoog springt.
Sei wachsam,
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:31:42 #190
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91675475
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:08 schreef w8jij17 het volgende:
Ik loop altijd 5 kilometer in 1 keer op hetzelfde tempo. Zijn er goede argumenten om toch aan intervaltraining te doen?
wat dacht je van snel beter worden?
pi_91679331
Ik heb besloten om de souplessemethode te gaan uitproberen. Afgelopen jaar vaak gehad dat als ik mijn intensiteit en afstand ging opschroeven, de prestaties naar beneden gingen (+ vaak leuke liesklachten). Nu zit ik weer in zo'n fase van liesklachten, terwijl toen ik (2 maanden geleden) 2x per week een half uurtje jogde er niets aan de hand was, 19:00 op de 5km liep. Laatst 20:00 op de 5km terwijl ik trainingen als een 10-14km duurloop en 1x per week een intensieve training deed in aanloop erop.
Blijkbaar kan mijn lichaam dat niet aan in combinatie met de fiets en zwemtrainingen, maar 2x per week een half uur joggen zie ik niet meer zitten (heb dan echt het idee dat ik niet train maar meer hardlopen als herstel gebruik voor fietsen/zwemmen).

Souplessemethode is op papier ideaal voor mij:
- interval op lager tempo dan ik deed -> sneller herstel.
- zo veel mogelijk soepel lopen
- weinig duurlopen dus minder km's maken
Kortom, de hersenkronkel van mijzelf dat je alleen met (te) hard trainen beter wordt, schuif ik terzijde en ga kijken of een andere manier wel werkt.

Nadeel is dat je wel met voorvoetlanding moet werken om de vering erin te krijgen. Dat is echter niet erg, want bij korte intervalletjes is dat goed te doen!

In plaats van gymnastiek om o.a. je romp te versterken, ga ik op power yoga (ook om mijn spieren soepeler te maken). Vandaag een proefles gedaan en dat beviel wel. Toch zwaarder dan ik dacht!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:56:13 #192
4177 Jojogirl
pi_91684634
Ik ben benieuwd hoe dat bevalt bananablues. Ik heb er laatst wat over zitten lezen en vind het nog steeds tegenstrijdig klinken, ook al werkt het voor sommige mensen kennelijk als een trein.

Vanavond heb ik voor het eerst intensieve intervallen gelopen op de baan. Was wel zwaar, maar het viel me eigenlijk nog mee. Nou hopen dat het morgenochtend ook nog meevalt, want bij dit koude weer wil dat de volgende dag nog wel eens wat minder zijn na een baantraining.
pi_91696939
Waar kan ik een goed loopband schema vinden, met stapsgewijs uitgelegd hoe ik het beste mijn conditie kan verbeteren?
U MAD?
pi_91697458
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:56 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dat bevalt bananablues. Ik heb er laatst wat over zitten lezen en vind het nog steeds tegenstrijdig klinken, ook al werkt het voor sommige mensen kennelijk als een trein.

Vanavond heb ik voor het eerst intensieve intervallen gelopen op de baan. Was wel zwaar, maar het viel me eigenlijk nog mee. Nou hopen dat het morgenochtend ook nog meevalt, want bij dit koude weer wil dat de volgende dag nog wel eens wat minder zijn na een baantraining.
Jojogirl, wat vind je er tegenstrijdig aan?

Jij gaat juist intensiever trainen? Ben benieuwd of jou dat vruchten af gaat werpen! :)
pi_91698167
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:34 schreef bananablues het volgende:
Ik heb besloten om de souplessemethode te gaan uitproberen. Afgelopen jaar vaak gehad dat als ik mijn intensiteit en afstand ging opschroeven, de prestaties naar beneden gingen (+ vaak leuke liesklachten). Nu zit ik weer in zo'n fase van liesklachten, terwijl toen ik (2 maanden geleden) 2x per week een half uurtje jogde er niets aan de hand was, 19:00 op de 5km liep. Laatst 20:00 op de 5km terwijl ik trainingen als een 10-14km duurloop en 1x per week een intensieve training deed in aanloop erop.
Blijkbaar kan mijn lichaam dat niet aan in combinatie met de fiets en zwemtrainingen, maar 2x per week een half uur joggen zie ik niet meer zitten (heb dan echt het idee dat ik niet train maar meer hardlopen als herstel gebruik voor fietsen/zwemmen).

Souplessemethode is op papier ideaal voor mij:
- interval op lager tempo dan ik deed -> sneller herstel.
- zo veel mogelijk soepel lopen
- weinig duurlopen dus minder km's maken
Kortom, de hersenkronkel van mijzelf dat je alleen met (te) hard trainen beter wordt, schuif ik terzijde en ga kijken of een andere manier wel werkt.

Nadeel is dat je wel met voorvoetlanding moet werken om de vering erin te krijgen. Dat is echter niet erg, want bij korte intervalletjes is dat goed te doen!

In plaats van gymnastiek om o.a. je romp te versterken, ga ik op power yoga (ook om mijn spieren soepeler te maken). Vandaag een proefles gedaan en dat beviel wel. Toch zwaarder dan ik dacht!
De souplesse methoude gebruik ik niet want ik loop toch wel graag een duurloop, maar het idee erachter spreekt me wel aan. Dat je soepel moet trainen. Dat is iets wat ik nu tijdens de intervaltrainingen ook doe. Niet geforceerd een bepaalde tijd halen, maar soepel lopen.
Je herstelt er inderdaad sneller van. Wat ik bij de souplessemethode mis is het duurlopen.
Je hebt wel wisselduurlopen, maar dan zitten er versnellingen in. Ik merkte dat ik vaak geen zin had om telkens op te letten hoe hard ik moest lopen.
Naar mijn idee zijn duurlopen wel nodig om een goed aerobe basis te krijgen. Maar jij fietst en zwemt ook al dus zit het met je conditie wel goed. Vroeger liep ik met een goede fietsconditie ook prima tijden. Nu fiets ik niet meer, maar loop ik dus wel wat meer km's.

Ben benieuwd hoe je het vindt en of het werkt voor jou.
pi_91709122
Net weer eens even hardgelopen, na een week ziek zijn.
Conditie is even ver te zoeken op dit moment. Drie kilometer gelopen (jogtempo, veel harder was het niet) en toen was ik behoorlijk moe, dus dat wordt weer opbouwen.
Als de conditie weer beter is wil ik proberen aan mijn snelheid te werken, door twee snelheidstrainingen per week en een duurloop (tussen de 10 en 17 km ongeveer), om een hoger tempo langer vol te kunnen houden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:10:26 #197
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91711081
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:26 schreef de_boswachter het volgende:
Waar kan ik een goed loopband schema vinden, met stapsgewijs uitgelegd hoe ik het beste mijn conditie kan verbeteren?
Je kan gewoon een schema pakken voor buiten en die op de loopband doen. Op runinfo.nl staan veel schema's en wordt er redelijk goed uitgelegd waarom je deze trainingsvormen doet . Denk dat je daar wel ver mee komt.

Mijn vriendin is al een tijdje met Evy bezig. Nu nog de volgende stap: wedstrijdjes mee doen. ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door No-P op 22-01-2011 17:48:32 ]
Sei wachsam,
pi_91712037
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:19 schreef pietkanarie het volgende:
Net weer eens even hardgelopen, na een week ziek zijn.
Conditie is even ver te zoeken op dit moment. Drie kilometer gelopen (jogtempo, veel harder was het niet) en toen was ik behoorlijk moe, dus dat wordt weer opbouwen.
Als de conditie weer beter is wil ik proberen aan mijn snelheid te werken, door twee snelheidstrainingen per week en een duurloop (tussen de 10 en 17 km ongeveer), om een hoger tempo langer vol te kunnen houden.
Van een week ziek zijn gaat je conditie niet ineens dramatisch achteruit hoor... Misschien ben je nog niet helemaal hersteld?
pi_91717448
bananablues... zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben inderdaad! Waarschijnlijk was ik gewoon nog niet hersteld.
I believe i can fly!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:57:59 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_91721820
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:37 schreef pietkanarie het volgende:
bananablues... zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben inderdaad! Waarschijnlijk was ik gewoon nog niet hersteld.
Is het niet zo dat je een aantal weken hersteltijd heb van een (flinke) griep?
  zondag 23 januari 2011 @ 13:24:29 #201
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91745264
Verdorie, mis ik een cross wedstrijd in mn achtertuin omdat ik schoolwerk moet doen ;( !

Verder zit ik wel in de selectie van het universiteitsteam van Groningen voor de batavieren ^O^
  zondag 23 januari 2011 @ 13:53:59 #202
4177 Jojogirl
pi_91746638
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:11 schreef bananablues het volgende:

[..]

Jojogirl, wat vind je er tegenstrijdig aan?

Jij gaat juist intensiever trainen? Ben benieuwd of jou dat vruchten af gaat werpen! :)
Ik vind het raar dat je geen lange duurlopen nodig hebt in deze methode. Ik merk aan mezelf dat een loop na pakweg een uur of anderhalf ineens heel zwaar kan worden voor mij en dat ik daar dus wel degelijk ook op moet trainen.

En ik train nu intensiever, maar dat is voorlopig voornamelijk doordat ik sinds ik bij een loopgroep loop, veel consquenter train, beter op hartslagzones let en langere duurlopen doe. Bovendien deed ik in m'n eentje zelden intervaltraining en nu wel.

Hopelijk ben je snel uitgeziekt pietkanarie. Het klinkt alsof je er conditioneel nog niet helemaal bovenop bent.

Tof dat je in het universteitsteam vor de Bata zit beertenderrr. Zat daar ook een selectie aan vast, of is dat op uitnodiging?

Oja, iedereen vraagt me ineens of ik bij de CPC de halve gaat lopen :? Collega's, mensen van de loopgroep, etc. Nou nee dus, want ik vind zelf mijn basis echt nog veel te smal en bewaar die halve dus tot het najaar. Dat krijg ik alleen niemand uitgelegd :?
  zondag 23 januari 2011 @ 14:24:51 #203
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91748219
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:53 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat je geen lange duurlopen nodig hebt in deze methode. Ik merk aan mezelf dat een loop na pakweg een uur of anderhalf ineens heel zwaar kan worden voor mij en dat ik daar dus wel degelijk ook op moet trainen.

En ik train nu intensiever, maar dat is voorlopig voornamelijk doordat ik sinds ik bij een loopgroep loop, veel consquenter train, beter op hartslagzones let en langere duurlopen doe. Bovendien deed ik in m'n eentje zelden intervaltraining en nu wel.

Hopelijk ben je snel uitgeziekt pietkanarie. Het klinkt alsof je er conditioneel nog niet helemaal bovenop bent.

Tof dat je in het universteitsteam vor de Bata zit beertenderrr. Zat daar ook een selectie aan vast, of is dat op uitnodiging?

Oja, iedereen vraagt me ineens of ik bij de CPC de halve gaat lopen :? Collega's, mensen van de loopgroep, etc. Nou nee dus, want ik vind zelf mijn basis echt nog veel te smal en bewaar die halve dus tot het najaar. Dat krijg ik alleen niemand uitgelegd :?
Thnx, maar ik zit nog in de voorselectie. Het is nog maar even afwachten of het gaat lukken. Ga er in ieder geval hard voor trainen de komende maanden. Binnenkort een aantal wedstrijdjes doen. Zit te denken aan de 20 van Alphen (5km of 10km). Iemand daar al eens gelopen? En zo ja, is het wat?

Wat is je basis dan Jojo? Als je nu al 15km kan, is 21km ook wel te halen als je een maand lang duurlopen doet. En als je nu een halve al bijna kan, gaat het in het najaar iig zonder veel problemen lukken :) en intervaltrainingen zijn ^O^
  zondag 23 januari 2011 @ 14:58:24 #204
4177 Jojogirl
pi_91749900
Ik loop nu pas een paar maanden echt 3x per week, max duurlopen van 15 km en totaal rond de 30 km per week. Dus ja, een halve bij de CPC kan, maar ik vind het nog niet goed genoeg. In september heb ik m'n eerste 10EM gelopen en dat heb ik gehaald, maar meer ook niet en over de tijd wil ik het geeneens meer hebben. Ik wil dus op m'n eerste halve graag iets beter voorbereid zijn en hem niet alleen maar uitlopen. Dus eerst eens een 5k <30', een 10k onder het uur en ondertussen ook het aantal km per week en m'n duurlopen nog een stuk uitbouwen. En daarom dus die halve pas in het najaar.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:09:12 #205
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_91750566
Dank je Jojogirl. Achteraf gezien denk ik dat ik eigenlijk toch nog niet helemaal hersteld ben. Dan loopt het zwaar :)
En kepler... inderdaad staan er wel een paar weken hersteltijd voor griep. Dat is in ieder geval wat ik er op internet over lees. Zal dus wel een een tijdje weer opbouwen worden.
I believe i can fly!
pi_91753493
Hallo

Wat zijn goede hardloopschoenen voor in de zaal
pi_91755349
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:05 schreef Ghekegeit het volgende:
Hallo

Wat zijn goede hardloopschoenen voor in de zaal
Hardloopschoenen voor in de zaal? Wat voor een zaal?
  zondag 23 januari 2011 @ 16:52:06 #208
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_91755846
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:42 schreef 1517 het volgende:

[..]

Hardloopschoenen voor in de zaal? Wat voor een zaal?
Zoiets zat ik me ook af te vragen..rondjes lopen in een sporthal oid?
Ik ben van pindavlees
pi_91762274
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:53 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even op reageren. Één van de dingen bij de souplessemethode is dat je de pauzes bij de intervallen even lang zijn als de snelle stukken. Doe je 5x1000, dan loop je dus al gauw 10km, waarvan 5km rustig (plus nog een uitgebreide warming up en cooling down). Bij 10x400m maar iets minder...

Verder doe je wel wisselduurlopen/fartleks en wedstrijden. Maar inderdaad, voor marathons is hij niet zeer geschikt. Klaas Lok stelt dan ook dat je voor een marathon ook wel duurlopen kunt/mag/moet doen. En natuurlijk kan je je eigen draai eraan geven.

Andere invalshoek: Dat je duurloop zwaar wordt kan natuurlijk ook komen omdat je een verkeerde duurlooptechniek gebruikt, in plaats van soepeltjes lopen. Of dat je wat energie nodig hebt...

Beertenderr, tof als het je lukt om bij het team te komen :-).
pi_91765174
Zo vandaag voor het eerst gelopen sinds de 7H. :P

Moet het weer wat meer oppakken, maar met fulltime stage/afstuderen en klote weer van laatste tijd wel lastig soms...

Denk toch dat ik de CPC maar ga lopen, staat er tenminste wat op de agenda. :P
Jack does it in real time...
pi_91767483
Ik heb in mijn hoofd dat ik de halve marathon van Eindhoven ga lopen. Die is in oktober en laten we zeggen dat ik op "0" moet beginnen met een aardig overgewicht. Ik sport (voetbal2x, squash, tennis af en toe) echter wel 2 a 3x in de week.

Ik heb in het verleden wel wat kilometers gerend maar gewoon op tennisschoenen. Als ik mijn doel wil bereiken zal ik iig fatsoenlijke schoenen moeten fixen.

Gepland staat dat ik vanaf half Februari/Maart langzaam op wil bouwen zodat ik begin oktober 20 km kan lopen. Ik zie mezelf nog niet in zo'n wielrenbroekje lopen, maar een voetbalbroekje moet ook voldoen toch?

Verder zag ik al wat schema's voorbijkomen, maar als ik loop wanneer doe je dan rek en strekoefeningen? Alvast bedankt!!
  zondag 23 januari 2011 @ 22:05:42 #212
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_91773692
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:52 schreef lunko1979 het volgende:
Ik heb in mijn hoofd dat ik de halve marathon van Eindhoven ga lopen. Die is in oktober en laten we zeggen dat ik op "0" moet beginnen met een aardig overgewicht. Ik sport (voetbal2x, squash, tennis af en toe) echter wel 2 a 3x in de week.

Ik heb in het verleden wel wat kilometers gerend maar gewoon op tennisschoenen. Als ik mijn doel wil bereiken zal ik iig fatsoenlijke schoenen moeten fixen.

Gepland staat dat ik vanaf half Februari/Maart langzaam op wil bouwen zodat ik begin oktober 20 km kan lopen. Ik zie mezelf nog niet in zo'n wielrenbroekje lopen, maar een voetbalbroekje moet ook voldoen toch?

Verder zag ik al wat schema's voorbijkomen, maar als ik loop wanneer doe je dan rek en strekoefeningen? Alvast bedankt!!
Ha die lunko! Goed bezig ^O^ Ikzelf ben met overgewicht in driekwart jaar van nul tot een halve marathon gekomen, maar jij hebt alvast met al je andere sporten een basisconditie opgebouwd, dus oktober moet wel te redden zijn... Nieuwe schoenen zijn een must, de rest van je kleren is minder van belang. Alhoewel je wel het weer in de gaten moet houden.
Ikzelf had qua schema veel aan Start to Run, en de mentale steun op dit burenforum: Hardlopen voor beginners. Zeker in het begin zijn rek en strekoefeningen na de warming up en na afloop aan te raden.
Veel succes!
  FOK!fossiel maandag 24 januari 2011 @ 10:20:28 #213
1455 Keroppi
kool kikker
pi_91788328
Nou na jullie adviezen was ik op Marktplaats eens gaan rondkijken voor een Garmin Forerunner 405 want voor mijn medium gebruik kan ik prima met een tweedehands exemplaar volstaan. Maar wat een aso's daar zeg. Heb je een deal met iemand, meldt hij de volgende dag dat hij 'm toch aan iemand anders verkocht heeft. Of je bent de hoogste bieder maar de verkoper zwijgt in alle talen...

Dus als er hier een betrouwbare fokker is die er nog eentje in de aanbieding heeft houd ik me aanbevolen :)
Chick on a mission
pi_91808840
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:20 schreef Keroppi het volgende:
Nou na jullie adviezen was ik op Marktplaats eens gaan rondkijken voor een Garmin Forerunner 405 want voor mijn medium gebruik kan ik prima met een tweedehands exemplaar volstaan. Maar wat een aso's daar zeg. Heb je een deal met iemand, meldt hij de volgende dag dat hij 'm toch aan iemand anders verkocht heeft. Of je bent de hoogste bieder maar de verkoper zwijgt in alle talen...

Dus als er hier een betrouwbare fokker is die er nog eentje in de aanbieding heeft houd ik me aanbevolen :)
Kan me herinneren dat er een paar pagina's of in het vorige topic een link stond naar een goedkope nieuwe 305, dacht rond de 140 euro. Gebruik hem zelf ook en voor 140 euro kun je hem niet laten liggen. Even terug bladeren dus!
pi_91815666
Of een globalsat die uitgebreider is dan de Garmin 305 en volgens mij ook de Garmin 405 voor rond 100,- op ebay.
Ik snap dat het een onbekend merk is, maar ze zijn zeer actief op hun support fora. Ik heb zelfs binnen 2 dagen een firmware update gekregen toen ik (een duidelijk) bug rapport doorgaf.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:13:01 #216
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91844398
Kun jij een route uploaden en die dan lopen? En het tempo i.p.v. snelheid zien? ^^
Sei wachsam,
pi_91848107
Ja en ja.
Al zou ik nooit zo een route lopen omdat je dan continu op je horloge zit te kijken. Tempo, snelheid, hartslag, hoog, gemiddeld, laag per item. Eigenlijk alles.
Zelf schermen indelen, hoeveel, wat. Hartslag zones. Alarmen per tijd, afstand, etc. Kan niets verzinnen wat ie niet kan... Ow ja, praten :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:47:36 #218
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91848493
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:38 schreef jack4ya het volgende:
Ja en ja.
Al zou ik nooit zo een route lopen omdat je dan continu op je horloge zit te kijken. Tempo, snelheid, hartslag, hoog, gemiddeld, laag per item. Eigenlijk alles.
Zelf schermen indelen, hoeveel, wat. Hartslag zones. Alarmen per tijd, afstand, etc. Kan niets verzinnen wat ie niet kan... Ow ja, praten :)
Ah ok, oudere modellen konden dat niet. Route gebruik ik op de fiets.
Mocht mijn 305 het begeven ga ik denk ik toch weer voor een 305. Lekker vertrouwd, mis er niks aan, en lekker groot voor op de fiets. Die 35 euro extra zijn te overzien. Lees trouwens dat de Globalsat onder meerdere namen wordt verkocht. .
Sei wachsam,
pi_91848655
Als die je al bekend is zou ik dat ook doen ja. Maar voor mensen die (bijna) alles willen, is het een supermooie deal. Inc band en zo...
pi_91854619
Mensen die beginnen met lopen of een halve marathon willen lopen raad ik aan om zich aan te sluiten bij een vereniging of loopgroep. Meestal tref je daar wel mensen die ook een dergelijk doel nastreven en je krijgt training van een gediplomeerde hardlooptrainer.

Een goede hardlooptechniek is heel belangrijk en zorgt voor minder blessures.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:01:22 #221
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91883002
Gister voor het eerst op spikes gelopen op de baan. Heb een test van 3km gedaan en kwam in 10:30 ongeveer binnen. Meh ;( moet sneller. Wel flinke spierpijn nu in mn kuiten! Normaal loop ik toch merkbaar op mn middenvoet, en dat moet naar voren verplaatsen. Als dat eenmaal lukt, gaat me het vast veel meer kracht en snelheid opleveren :)
pi_91902233
Heel december niet gesport maar wel wijn, bier en champagne laten vloeien... maar me toch laten overhalen de 10km @ Groet uit Schoorl te lopen. Nu de afgelopen anderhalve week weer drie keer gelopen en liep zonet in mn 10km training een PR op de 1km, de 5km en de 10km :D

Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik echt zeer zelden loop, alleen net voor de damloop ff wat oefenen. Maar toch wel blij mee, geeft vertrouwen :).

Het parcours is daar volgens mij wat zwaarder dan een vlakke 10k, maar het motiveert ook omdat het een wedstrijd is. Doelstelling wordt dan 45 min voor mij :)
pi_91915445
Zeer zelden lopen en dan 10k in 45m... Indrukwekkend.

Ik heb afgelopen vrijdag geploeterd op mijn 8km in 50m. Dat was 2:30 van mijn pr af.

Ik heb afgelopen maandag geploeterd op mijn 10km in 67m. Dat was 1:00 van mijn pr af.

Ik moet er zo hard voor werken...

Toch maar terug naar dat andere topic. :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:13:50 #224
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91917671
Daarom hebben ze PR's bedacht. Verbeteren van jezelf, daar gaat het om. In vergelijking met Bekele is zowat iedereen slecht. Verschil tussen dit en het andere topic zit denk ik vooral in de specifiekere voorbereiding, trainingsleer en het lopen van wedstrijden. Andere topic meer voor de starters, afvallers en etc.

Ik had me na de zevenheuvelen wat hardlooprust gegund, maar die rust is wat langer uitgevallen dan geplant. Vandaag voor de 2de keer sinds begin december gelopen. Rustig D1 duurloopje. Geen snelheid hoeven inleveren gelukkig. Nog wel gefietst in de tussentijd.
Sei wachsam,
pi_91919659
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef jack4ya het volgende:
Zeer zelden lopen en dan 10k in 45m... Indrukwekkend.

Ik heb afgelopen vrijdag geploeterd op mijn 8km in 50m. Dat was 2:30 van mijn pr af.

Ik heb afgelopen maandag geploeterd op mijn 10km in 67m. Dat was 1:00 van mijn pr af.

Ik moet er zo hard voor werken...

Toch maar terug naar dat andere topic. :)
Ach ja wel de damloop gedaan en daarvoor een paar keer trainen vooraf. En zit ook regelmatig op de racefiets of mountainbike (behalve dus in december :P). En ben 1.90 dus maak lange stappen en mn gewicht is ook gewoon in orde.

Maar of je nu 65 minuten, 45 minuten of 35 minuten over een 10k doet, je wil altijd net dat minuutje harder denk ik. Het leuke aan hardloopwedstrijden en ook wielertoertochten vind ik dat het geen wedstrijd tegen anderen is, maar in de eerste plaats tegen jezelf :).
pi_92014527
16.5km in 1:53...
Toen was mijn rondje op. (en maakte mijn Lief zich al zorgen)

En het erge? Ik had nog langer kunnen lopen. 8)7
  zondag 30 januari 2011 @ 08:42:23 #227
4177 Jojogirl
pi_92067892
Netjes jack4ya! DIe halve marathon komt dus wel goed :)
  zondag 30 januari 2011 @ 08:46:47 #228
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_92067923
Nou ja. Ik weet niet. Ben best wel even beroerd geweest. Last van darmen en in-en inkoud. Ben in mijn slobberteneu rillend mijn bed ingekropen. Of is dat gebruikelijk?
Maar vind het wel stoer van mezelf... De rest wat minder, hehe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')