Ik vind het raar dat je geen lange duurlopen nodig hebt in deze methode. Ik merk aan mezelf dat een loop na pakweg een uur of anderhalf ineens heel zwaar kan worden voor mij en dat ik daar dus wel degelijk ook op moet trainen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:11 schreef bananablues het volgende:
[..]
Jojogirl, wat vind je er tegenstrijdig aan?
Jij gaat juist intensiever trainen? Ben benieuwd of jou dat vruchten af gaat werpen!
Thnx, maar ik zit nog in de voorselectie. Het is nog maar even afwachten of het gaat lukken. Ga er in ieder geval hard voor trainen de komende maanden. Binnenkort een aantal wedstrijdjes doen. Zit te denken aan de 20 van Alphen (5km of 10km). Iemand daar al eens gelopen? En zo ja, is het wat?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:53 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je geen lange duurlopen nodig hebt in deze methode. Ik merk aan mezelf dat een loop na pakweg een uur of anderhalf ineens heel zwaar kan worden voor mij en dat ik daar dus wel degelijk ook op moet trainen.
En ik train nu intensiever, maar dat is voorlopig voornamelijk doordat ik sinds ik bij een loopgroep loop, veel consquenter train, beter op hartslagzones let en langere duurlopen doe. Bovendien deed ik in m'n eentje zelden intervaltraining en nu wel.
Hopelijk ben je snel uitgeziekt pietkanarie. Het klinkt alsof je er conditioneel nog niet helemaal bovenop bent.
Tof dat je in het universteitsteam vor de Bata zit beertenderrr. Zat daar ook een selectie aan vast, of is dat op uitnodiging?
Oja, iedereen vraagt me ineens of ik bij de CPC de halve gaat lopenCollega's, mensen van de loopgroep, etc. Nou nee dus, want ik vind zelf mijn basis echt nog veel te smal en bewaar die halve dus tot het najaar. Dat krijg ik alleen niemand uitgelegd
Hardloopschoenen voor in de zaal? Wat voor een zaal?quote:Op zondag 23 januari 2011 16:05 schreef Ghekegeit het volgende:
Hallo
Wat zijn goede hardloopschoenen voor in de zaal
Zoiets zat ik me ook af te vragen..rondjes lopen in een sporthal oid?quote:Op zondag 23 januari 2011 16:42 schreef 1517 het volgende:
[..]
Hardloopschoenen voor in de zaal? Wat voor een zaal?
Ik wil hier wel even op reageren. Één van de dingen bij de souplessemethode is dat je de pauzes bij de intervallen even lang zijn als de snelle stukken. Doe je 5x1000, dan loop je dus al gauw 10km, waarvan 5km rustig (plus nog een uitgebreide warming up en cooling down). Bij 10x400m maar iets minder...quote:Op zondag 23 januari 2011 13:53 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je geen lange duurlopen nodig hebt in deze methode. Ik merk aan mezelf dat een loop na pakweg een uur of anderhalf ineens heel zwaar kan worden voor mij en dat ik daar dus wel degelijk ook op moet trainen.
Ha die lunko! Goed bezigquote:Op zondag 23 januari 2011 20:52 schreef lunko1979 het volgende:
Ik heb in mijn hoofd dat ik de halve marathon van Eindhoven ga lopen. Die is in oktober en laten we zeggen dat ik op "0" moet beginnen met een aardig overgewicht. Ik sport (voetbal2x, squash, tennis af en toe) echter wel 2 a 3x in de week.
Ik heb in het verleden wel wat kilometers gerend maar gewoon op tennisschoenen. Als ik mijn doel wil bereiken zal ik iig fatsoenlijke schoenen moeten fixen.
Gepland staat dat ik vanaf half Februari/Maart langzaam op wil bouwen zodat ik begin oktober 20 km kan lopen. Ik zie mezelf nog niet in zo'n wielrenbroekje lopen, maar een voetbalbroekje moet ook voldoen toch?
Verder zag ik al wat schema's voorbijkomen, maar als ik loop wanneer doe je dan rek en strekoefeningen? Alvast bedankt!!
Kan me herinneren dat er een paar pagina's of in het vorige topic een link stond naar een goedkope nieuwe 305, dacht rond de 140 euro. Gebruik hem zelf ook en voor 140 euro kun je hem niet laten liggen. Even terug bladeren dus!quote:Op maandag 24 januari 2011 10:20 schreef Keroppi het volgende:
Nou na jullie adviezen was ik op Marktplaats eens gaan rondkijken voor een Garmin Forerunner 405 want voor mijn medium gebruik kan ik prima met een tweedehands exemplaar volstaan. Maar wat een aso's daar zeg. Heb je een deal met iemand, meldt hij de volgende dag dat hij 'm toch aan iemand anders verkocht heeft. Of je bent de hoogste bieder maar de verkoper zwijgt in alle talen...
Dus als er hier een betrouwbare fokker is die er nog eentje in de aanbieding heeft houd ik me aanbevolen
Ah ok, oudere modellen konden dat niet. Route gebruik ik op de fiets.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:38 schreef jack4ya het volgende:
Ja en ja.
Al zou ik nooit zo een route lopen omdat je dan continu op je horloge zit te kijken. Tempo, snelheid, hartslag, hoog, gemiddeld, laag per item. Eigenlijk alles.
Zelf schermen indelen, hoeveel, wat. Hartslag zones. Alarmen per tijd, afstand, etc. Kan niets verzinnen wat ie niet kan... Ow ja, praten
Ach ja wel de damloop gedaan en daarvoor een paar keer trainen vooraf. En zit ook regelmatig op de racefiets of mountainbike (behalve dus in decemberquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef jack4ya het volgende:
Zeer zelden lopen en dan 10k in 45m... Indrukwekkend.
Ik heb afgelopen vrijdag geploeterd op mijn 8km in 50m. Dat was 2:30 van mijn pr af.
Ik heb afgelopen maandag geploeterd op mijn 10km in 67m. Dat was 1:00 van mijn pr af.
Ik moet er zo hard voor werken...
Toch maar terug naar dat andere topic.
Dat is een tempo van 4:35/km en helemaal niet verkeerd hoor voor het tempo dat je loopt op de 10km. Wat had je trainer als doel opgegeven? Als je er 8 of 10 loopt mag je rustig 2:05-2:10 lopen.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:29 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, vrijdag 6*400m op de baan gedaan. De eerste keer dat ik zulke korte intervallen deed. Ik dacht dat ik dood ging ongeveer na de 2e keer, maar dat scheen normaal te zijn dus ik ging vrolijk verderUiteindelijk viel het me mee dat ik de 6e nog steeds in dezelfde tijd (1:50
) kon lopen en was het erg tof. Verder gisteren zowat 15 km duurloop gedaan met op het eind nog even een versnelling van een kwartier, wat vrij pittig was, maar achteraf goed voelde.
Ik ben erg benieuwd waar dit bij volgende loopjes toe gaat leiden. Hopelijk eens onder het uur op de 10.
Gisteren was ik niet beroerd, maar ik had wel een aceton smaak in mijn mond/neus, en dat heb ik normaal niet. Misschien omdat ik vrijdag voor mijn doen véél gelopen heb en dan maandag ook véél.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:29 schreef Jojogirl het volgende:
Ik snap even niet voor welk probleem je een oplossing wil zoeken in de vorm van andere voeding jack4ya?
En als ik te weinig eet voor en na een hele lange duurloop in de kou en/of regen word ik ook beroerd. En ik moet ook snel gaan douchen en niet te lang blijven hangen, want dat scheelt ook.
Dat je het koud hebt is niet gek, je energie is op. Ik heb dat vaak na een westrijd. Zondag had ik en het ook koud. Meestal is het zo snel mogelijk eten en dan vooral koolhydraten die je snel op kunt nemen. Wat ik doe is gelijk na de finish al wat koeken naar binnen werken.quote:Op zondag 30 januari 2011 08:46 schreef jack4ya het volgende:
Nou ja. Ik weet niet. Ben best wel even beroerd geweest. Last van darmen en in-en inkoud. Ben in mijn slobberteneu rillend mijn bed ingekropen. Of is dat gebruikelijk?
Maar vind het wel stoer van mezelf... De rest wat minder, hehe.
Zeg alleen dat je tempo goed is aangezien je eenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:01 schreef Jojogirl het volgende:
Trainer vond het moeilijk om iets aan te geven omdat ik nog zo weinig ervaring heb met intervallen. En het programma was ook echt 6x400, dus dit was prima. Of ik dit nog 2-4 keer in dit tempo volgehouden had weet ik niet, denk dat ik dan wel wat verval gehad had.
Gewoon een Garmin Forerunner 305 kopen, 150 euro en je monitort werkelijk allesquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Adidas Micoach?
Ik twijfel tussen deze en een Polar 300 (nogiets, die met GPS denk).
Dat Adidas ding is heel klein en handzaam, de Polar heeft een GPS erbij en kan ik dus ook voor andere sporten gebruiken.![]()
*twijfel twijfel*
Owja, mijn doel is om mijn trainingen beter te monitoren en vooral sneller te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |