abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2011 @ 13:24:29 #201
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91745264
Verdorie, mis ik een cross wedstrijd in mn achtertuin omdat ik schoolwerk moet doen ;( !

Verder zit ik wel in de selectie van het universiteitsteam van Groningen voor de batavieren ^O^
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 23 januari 2011 @ 13:53:59 #202
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_91746638
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:11 schreef bananablues het volgende:

[..]

Jojogirl, wat vind je er tegenstrijdig aan?

Jij gaat juist intensiever trainen? Ben benieuwd of jou dat vruchten af gaat werpen! :)
Ik vind het raar dat je geen lange duurlopen nodig hebt in deze methode. Ik merk aan mezelf dat een loop na pakweg een uur of anderhalf ineens heel zwaar kan worden voor mij en dat ik daar dus wel degelijk ook op moet trainen.

En ik train nu intensiever, maar dat is voorlopig voornamelijk doordat ik sinds ik bij een loopgroep loop, veel consquenter train, beter op hartslagzones let en langere duurlopen doe. Bovendien deed ik in m'n eentje zelden intervaltraining en nu wel.

Hopelijk ben je snel uitgeziekt pietkanarie. Het klinkt alsof je er conditioneel nog niet helemaal bovenop bent.

Tof dat je in het universteitsteam vor de Bata zit beertenderrr. Zat daar ook een selectie aan vast, of is dat op uitnodiging?

Oja, iedereen vraagt me ineens of ik bij de CPC de halve gaat lopen :? Collega's, mensen van de loopgroep, etc. Nou nee dus, want ik vind zelf mijn basis echt nog veel te smal en bewaar die halve dus tot het najaar. Dat krijg ik alleen niemand uitgelegd :?
  zondag 23 januari 2011 @ 14:24:51 #203
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91748219
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:53 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat je geen lange duurlopen nodig hebt in deze methode. Ik merk aan mezelf dat een loop na pakweg een uur of anderhalf ineens heel zwaar kan worden voor mij en dat ik daar dus wel degelijk ook op moet trainen.

En ik train nu intensiever, maar dat is voorlopig voornamelijk doordat ik sinds ik bij een loopgroep loop, veel consquenter train, beter op hartslagzones let en langere duurlopen doe. Bovendien deed ik in m'n eentje zelden intervaltraining en nu wel.

Hopelijk ben je snel uitgeziekt pietkanarie. Het klinkt alsof je er conditioneel nog niet helemaal bovenop bent.

Tof dat je in het universteitsteam vor de Bata zit beertenderrr. Zat daar ook een selectie aan vast, of is dat op uitnodiging?

Oja, iedereen vraagt me ineens of ik bij de CPC de halve gaat lopen :? Collega's, mensen van de loopgroep, etc. Nou nee dus, want ik vind zelf mijn basis echt nog veel te smal en bewaar die halve dus tot het najaar. Dat krijg ik alleen niemand uitgelegd :?
Thnx, maar ik zit nog in de voorselectie. Het is nog maar even afwachten of het gaat lukken. Ga er in ieder geval hard voor trainen de komende maanden. Binnenkort een aantal wedstrijdjes doen. Zit te denken aan de 20 van Alphen (5km of 10km). Iemand daar al eens gelopen? En zo ja, is het wat?

Wat is je basis dan Jojo? Als je nu al 15km kan, is 21km ook wel te halen als je een maand lang duurlopen doet. En als je nu een halve al bijna kan, gaat het in het najaar iig zonder veel problemen lukken :) en intervaltrainingen zijn ^O^
  zondag 23 januari 2011 @ 14:58:24 #204
4177 Jojogirl
pi_91749900
Ik loop nu pas een paar maanden echt 3x per week, max duurlopen van 15 km en totaal rond de 30 km per week. Dus ja, een halve bij de CPC kan, maar ik vind het nog niet goed genoeg. In september heb ik m'n eerste 10EM gelopen en dat heb ik gehaald, maar meer ook niet en over de tijd wil ik het geeneens meer hebben. Ik wil dus op m'n eerste halve graag iets beter voorbereid zijn en hem niet alleen maar uitlopen. Dus eerst eens een 5k <30', een 10k onder het uur en ondertussen ook het aantal km per week en m'n duurlopen nog een stuk uitbouwen. En daarom dus die halve pas in het najaar.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:09:12 #205
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_91750566
Dank je Jojogirl. Achteraf gezien denk ik dat ik eigenlijk toch nog niet helemaal hersteld ben. Dan loopt het zwaar :)
En kepler... inderdaad staan er wel een paar weken hersteltijd voor griep. Dat is in ieder geval wat ik er op internet over lees. Zal dus wel een een tijdje weer opbouwen worden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_91753493
Hallo

Wat zijn goede hardloopschoenen voor in de zaal
pi_91755349
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:05 schreef Ghekegeit het volgende:
Hallo

Wat zijn goede hardloopschoenen voor in de zaal
Hardloopschoenen voor in de zaal? Wat voor een zaal?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zondag 23 januari 2011 @ 16:52:06 #208
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_91755846
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:42 schreef 1517 het volgende:

[..]

Hardloopschoenen voor in de zaal? Wat voor een zaal?
Zoiets zat ik me ook af te vragen..rondjes lopen in een sporthal oid?
Ik ben van pindavlees
pi_91762274
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:53 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even op reageren. Één van de dingen bij de souplessemethode is dat je de pauzes bij de intervallen even lang zijn als de snelle stukken. Doe je 5x1000, dan loop je dus al gauw 10km, waarvan 5km rustig (plus nog een uitgebreide warming up en cooling down). Bij 10x400m maar iets minder...

Verder doe je wel wisselduurlopen/fartleks en wedstrijden. Maar inderdaad, voor marathons is hij niet zeer geschikt. Klaas Lok stelt dan ook dat je voor een marathon ook wel duurlopen kunt/mag/moet doen. En natuurlijk kan je je eigen draai eraan geven.

Andere invalshoek: Dat je duurloop zwaar wordt kan natuurlijk ook komen omdat je een verkeerde duurlooptechniek gebruikt, in plaats van soepeltjes lopen. Of dat je wat energie nodig hebt...

Beertenderr, tof als het je lukt om bij het team te komen :-).
pi_91765174
Zo vandaag voor het eerst gelopen sinds de 7H. :P

Moet het weer wat meer oppakken, maar met fulltime stage/afstuderen en klote weer van laatste tijd wel lastig soms...

Denk toch dat ik de CPC maar ga lopen, staat er tenminste wat op de agenda. :P
Jack does it in real time...
pi_91767483
Ik heb in mijn hoofd dat ik de halve marathon van Eindhoven ga lopen. Die is in oktober en laten we zeggen dat ik op "0" moet beginnen met een aardig overgewicht. Ik sport (voetbal2x, squash, tennis af en toe) echter wel 2 a 3x in de week.

Ik heb in het verleden wel wat kilometers gerend maar gewoon op tennisschoenen. Als ik mijn doel wil bereiken zal ik iig fatsoenlijke schoenen moeten fixen.

Gepland staat dat ik vanaf half Februari/Maart langzaam op wil bouwen zodat ik begin oktober 20 km kan lopen. Ik zie mezelf nog niet in zo'n wielrenbroekje lopen, maar een voetbalbroekje moet ook voldoen toch?

Verder zag ik al wat schema's voorbijkomen, maar als ik loop wanneer doe je dan rek en strekoefeningen? Alvast bedankt!!
  zondag 23 januari 2011 @ 22:05:42 #212
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_91773692
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:52 schreef lunko1979 het volgende:
Ik heb in mijn hoofd dat ik de halve marathon van Eindhoven ga lopen. Die is in oktober en laten we zeggen dat ik op "0" moet beginnen met een aardig overgewicht. Ik sport (voetbal2x, squash, tennis af en toe) echter wel 2 a 3x in de week.

Ik heb in het verleden wel wat kilometers gerend maar gewoon op tennisschoenen. Als ik mijn doel wil bereiken zal ik iig fatsoenlijke schoenen moeten fixen.

Gepland staat dat ik vanaf half Februari/Maart langzaam op wil bouwen zodat ik begin oktober 20 km kan lopen. Ik zie mezelf nog niet in zo'n wielrenbroekje lopen, maar een voetbalbroekje moet ook voldoen toch?

Verder zag ik al wat schema's voorbijkomen, maar als ik loop wanneer doe je dan rek en strekoefeningen? Alvast bedankt!!
Ha die lunko! Goed bezig ^O^ Ikzelf ben met overgewicht in driekwart jaar van nul tot een halve marathon gekomen, maar jij hebt alvast met al je andere sporten een basisconditie opgebouwd, dus oktober moet wel te redden zijn... Nieuwe schoenen zijn een must, de rest van je kleren is minder van belang. Alhoewel je wel het weer in de gaten moet houden.
Ikzelf had qua schema veel aan Start to Run, en de mentale steun op dit burenforum: Hardlopen voor beginners. Zeker in het begin zijn rek en strekoefeningen na de warming up en na afloop aan te raden.
Veel succes!
  FOK!fossiel maandag 24 januari 2011 @ 10:20:28 #213
1455 Keroppi
kool kikker
pi_91788328
Nou na jullie adviezen was ik op Marktplaats eens gaan rondkijken voor een Garmin Forerunner 405 want voor mijn medium gebruik kan ik prima met een tweedehands exemplaar volstaan. Maar wat een aso's daar zeg. Heb je een deal met iemand, meldt hij de volgende dag dat hij 'm toch aan iemand anders verkocht heeft. Of je bent de hoogste bieder maar de verkoper zwijgt in alle talen...

Dus als er hier een betrouwbare fokker is die er nog eentje in de aanbieding heeft houd ik me aanbevolen :)
Chick on a mission
pi_91808840
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:20 schreef Keroppi het volgende:
Nou na jullie adviezen was ik op Marktplaats eens gaan rondkijken voor een Garmin Forerunner 405 want voor mijn medium gebruik kan ik prima met een tweedehands exemplaar volstaan. Maar wat een aso's daar zeg. Heb je een deal met iemand, meldt hij de volgende dag dat hij 'm toch aan iemand anders verkocht heeft. Of je bent de hoogste bieder maar de verkoper zwijgt in alle talen...

Dus als er hier een betrouwbare fokker is die er nog eentje in de aanbieding heeft houd ik me aanbevolen :)
Kan me herinneren dat er een paar pagina's of in het vorige topic een link stond naar een goedkope nieuwe 305, dacht rond de 140 euro. Gebruik hem zelf ook en voor 140 euro kun je hem niet laten liggen. Even terug bladeren dus!
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_91815666
Of een globalsat die uitgebreider is dan de Garmin 305 en volgens mij ook de Garmin 405 voor rond 100,- op ebay.
Ik snap dat het een onbekend merk is, maar ze zijn zeer actief op hun support fora. Ik heb zelfs binnen 2 dagen een firmware update gekregen toen ik (een duidelijk) bug rapport doorgaf.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:13:01 #216
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91844398
Kun jij een route uploaden en die dan lopen? En het tempo i.p.v. snelheid zien? ^^
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_91848107
Ja en ja.
Al zou ik nooit zo een route lopen omdat je dan continu op je horloge zit te kijken. Tempo, snelheid, hartslag, hoog, gemiddeld, laag per item. Eigenlijk alles.
Zelf schermen indelen, hoeveel, wat. Hartslag zones. Alarmen per tijd, afstand, etc. Kan niets verzinnen wat ie niet kan... Ow ja, praten :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:47:36 #218
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91848493
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:38 schreef jack4ya het volgende:
Ja en ja.
Al zou ik nooit zo een route lopen omdat je dan continu op je horloge zit te kijken. Tempo, snelheid, hartslag, hoog, gemiddeld, laag per item. Eigenlijk alles.
Zelf schermen indelen, hoeveel, wat. Hartslag zones. Alarmen per tijd, afstand, etc. Kan niets verzinnen wat ie niet kan... Ow ja, praten :)
Ah ok, oudere modellen konden dat niet. Route gebruik ik op de fiets.
Mocht mijn 305 het begeven ga ik denk ik toch weer voor een 305. Lekker vertrouwd, mis er niks aan, en lekker groot voor op de fiets. Die 35 euro extra zijn te overzien. Lees trouwens dat de Globalsat onder meerdere namen wordt verkocht. .
Sei wachsam,
pi_91848655
Als die je al bekend is zou ik dat ook doen ja. Maar voor mensen die (bijna) alles willen, is het een supermooie deal. Inc band en zo...
pi_91854619
Mensen die beginnen met lopen of een halve marathon willen lopen raad ik aan om zich aan te sluiten bij een vereniging of loopgroep. Meestal tref je daar wel mensen die ook een dergelijk doel nastreven en je krijgt training van een gediplomeerde hardlooptrainer.

Een goede hardlooptechniek is heel belangrijk en zorgt voor minder blessures.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:01:22 #221
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_91883002
Gister voor het eerst op spikes gelopen op de baan. Heb een test van 3km gedaan en kwam in 10:30 ongeveer binnen. Meh ;( moet sneller. Wel flinke spierpijn nu in mn kuiten! Normaal loop ik toch merkbaar op mn middenvoet, en dat moet naar voren verplaatsen. Als dat eenmaal lukt, gaat me het vast veel meer kracht en snelheid opleveren :)
pi_91902233
Heel december niet gesport maar wel wijn, bier en champagne laten vloeien... maar me toch laten overhalen de 10km @ Groet uit Schoorl te lopen. Nu de afgelopen anderhalve week weer drie keer gelopen en liep zonet in mn 10km training een PR op de 1km, de 5km en de 10km :D

Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik echt zeer zelden loop, alleen net voor de damloop ff wat oefenen. Maar toch wel blij mee, geeft vertrouwen :).

Het parcours is daar volgens mij wat zwaarder dan een vlakke 10k, maar het motiveert ook omdat het een wedstrijd is. Doelstelling wordt dan 45 min voor mij :)
pi_91915445
Zeer zelden lopen en dan 10k in 45m... Indrukwekkend.

Ik heb afgelopen vrijdag geploeterd op mijn 8km in 50m. Dat was 2:30 van mijn pr af.

Ik heb afgelopen maandag geploeterd op mijn 10km in 67m. Dat was 1:00 van mijn pr af.

Ik moet er zo hard voor werken...

Toch maar terug naar dat andere topic. :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:13:50 #224
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_91917671
Daarom hebben ze PR's bedacht. Verbeteren van jezelf, daar gaat het om. In vergelijking met Bekele is zowat iedereen slecht. Verschil tussen dit en het andere topic zit denk ik vooral in de specifiekere voorbereiding, trainingsleer en het lopen van wedstrijden. Andere topic meer voor de starters, afvallers en etc.

Ik had me na de zevenheuvelen wat hardlooprust gegund, maar die rust is wat langer uitgevallen dan geplant. Vandaag voor de 2de keer sinds begin december gelopen. Rustig D1 duurloopje. Geen snelheid hoeven inleveren gelukkig. Nog wel gefietst in de tussentijd.
Sei wachsam,
pi_91919659
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef jack4ya het volgende:
Zeer zelden lopen en dan 10k in 45m... Indrukwekkend.

Ik heb afgelopen vrijdag geploeterd op mijn 8km in 50m. Dat was 2:30 van mijn pr af.

Ik heb afgelopen maandag geploeterd op mijn 10km in 67m. Dat was 1:00 van mijn pr af.

Ik moet er zo hard voor werken...

Toch maar terug naar dat andere topic. :)
Ach ja wel de damloop gedaan en daarvoor een paar keer trainen vooraf. En zit ook regelmatig op de racefiets of mountainbike (behalve dus in december :P). En ben 1.90 dus maak lange stappen en mn gewicht is ook gewoon in orde.

Maar of je nu 65 minuten, 45 minuten of 35 minuten over een 10k doet, je wil altijd net dat minuutje harder denk ik. Het leuke aan hardloopwedstrijden en ook wielertoertochten vind ik dat het geen wedstrijd tegen anderen is, maar in de eerste plaats tegen jezelf :).
pi_92014527
16.5km in 1:53...
Toen was mijn rondje op. (en maakte mijn Lief zich al zorgen)

En het erge? Ik had nog langer kunnen lopen. 8)7
  zondag 30 januari 2011 @ 08:42:23 #227
4177 Jojogirl
pi_92067892
Netjes jack4ya! DIe halve marathon komt dus wel goed :)
  zondag 30 januari 2011 @ 08:46:47 #228
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_92067923
Nou ja. Ik weet niet. Ben best wel even beroerd geweest. Last van darmen en in-en inkoud. Ben in mijn slobberteneu rillend mijn bed ingekropen. Of is dat gebruikelijk?
Maar vind het wel stoer van mezelf... De rest wat minder, hehe.
pi_92070778
Ik had het van de week ook hoor, rondje gerend 's avonds, geen zin om te douchen en de hele avond had ik het koud! Koud in de categorie: met dikke fleece aan onder een dekentje op de bank en nog steeds koud zijn.

Afijn, hier een aantal wedstrijden aan het plannen en weer aan het uitbreiden naar de 10 km met als doel om in het najaar een halve te lopen in Londen. En een kwartier van de 10 EM tijd af te kunen lopen (klinkt een stuk onmogelijker dan het is. :D).

Tijd voor een rondje!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_92079680
Heerlijk. Zojuist korte cross van 5.360m gelopen in Geldrop. Parcours bevatte 2 grote en 1 middenronde. Kon gelijk bij de start goed mee. De koploper kon ik snel laten gaan, die kon ik toch niet bijhouden. Tezamen met Rian lekker tempo kunnen maken en al gauw haalden we de nummer 2 bij de heren in. Na de 1e doorkomst moest ik een klein gaatje laten, maar bij het zandgedeelte kon ik snel aansluiten bij de klimmetjes. Bij de volgende klim ging het echter fout. Terwijl ik positie koos achter Rian viel ik over een boomstronk heen. Gevolg was dat ik meteen een stuk achter lag en 2 heren van AVGM mij inhaalden, waaronder mijn concurrent die ik zo graag voor wilde blijven. Ik kon gelukkig snel opstaan, maar logischerwijs ben je toch ff van slag. Gevolg was een behoorlijk gaatje. Kon gelukkig bij het ingaan van de laatste ronde nog naar 1 van de 2 heren toelopen. In de klimmetjes bij het zand zat ik er bij en kort daarna kon ik hem passeren. Het gat naar de nummer 2 was helaas toch te groot. Even dacht ik dat ik 4e was geworden, maar er zat een junior tussen. Gevolg een mooie 3e plaats. MIjn tempo was wederom sneller dan de vorige cross. Was ook niet moe na afloop. Er zit dus nog veel meer in. Voor een 4e cross ooit ben ik zeer tevreden. Mijn nieuwe spikes liepen in ieder geval erg lekker!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_92086877
Gisteren dus spikes gekocht. Cross spikes die ook op de baan te gebruiken zijn. Vond ze vandaag erg relaxed, vooral bij de klimmetjes.

PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  maandag 31 januari 2011 @ 11:53:17 #232
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_92117023
Houden jullie trainingsdagboeken bij? En waar? Ik gebruik www.yourtrainings.com. Wel een goede site, je krijgt elke week/maand trainingsstatistieken toegestuurd.
Je kunt afstand/tijd invullen, dan wordt de snelheid berekend.
Nadeel is wel dat je geen seconden kunt invoeren. Van bijvoorbeeld 21.20 moet je 21 of 22 minuten maken.
I believe i can fly!
pi_92134688
Klinkt erg goed, jde_kok!

@ jack4ya: daar heb ik ook wel eens last van. Maar dan vaak na wedstrijden of als ik te diep ben gegaan. Last van buik, koud, en vaak ook hoofdpijn. De dag erna is het weer over dan! Ik kan me herinneren dat ik me vreselijk voelde na de City-Pier-City vorig jaar.

@pietkanarie: ik gebruikte vorig jaar afstandmeten.nl (daar kan je trainingen invullen) geeft ook leuke statistieken. Tegenwoordig gebruik ik looptijden.nl. Dat gebruikte ik al voor wedstrijden, maar nu ook om wedstrijden te plannen en om trainingen bij te houden. Nadeel is wel dat het alleen/vooral voor hardlopen is. Afstandmeten.nl kon je ook andere activiteiten erbij zetten.

Ik ben weer herstellende van overtraindheid/blessure (lang spierpijn in lies na hardlopen) ;( . Sukkel die ik ben ging weer harder trainen + wedstrijden lopen. Het lijkt erop dat ik mijn beste tijden loop met 2-3x per week een half uurtje rustig (9-11km/uur) hardlopen, want dan raak ik niet overtraind :P
pi_92139314
@pietkanarie

Ik gebruik zelf trouwens SportTracks wel versie 2. Die bevalt me prima, is gratis, en doet álles wat ik wil en meer.
Dit programma is, voor zover ik weet, de enige waarbij je runs 'overelkaar' kunt leggen en op die manier vergelijken. En dat mis ik énorm bij alle andere sites/apps/progs.
Een ouder programma, maar m.i. ongeëvenaard!

Online (geen idee waarom dubbel op) gebruik ik RunningAhead.com
Niet zo sexy, wel erg effectief. Kan veel importeren, kaartjes, grafieken etc.

Afstandmeten gebruik ik alleen om routes in te tekenen en op te slaan. Als ik dan bijv 8km wil lopen, dan heb ik een rijtje (eerder gemaakte) waar ik uit kan kiezen, of ik teken een nieuwe in, sla die op en ook in de grijze cellen en loop dan de route.

[ Bericht 99% gewijzigd door jack4ya op 31-01-2011 20:28:43 ]
pi_92139599
K*t... ging voor een 'kort' loopje (van ca 8km) maar
het ging lekker en kon het niet laten: 14.4 km in 1: 39

Toch iets te veel geweest, of te weinig (juiste?) voeding, één van de twee.
Voel me goed, daar niet van, maar ik denk dat ik iets meer met voeding met doen.

Maar ik wil er ook geen hele studie van maken, moet wel leuk blijven voor deze foodie.

*gaat eens googlen* Eenvoudige tips/sites zijn welkom.

[ Bericht 17% gewijzigd door jack4ya op 31-01-2011 20:28:36 ]
  maandag 31 januari 2011 @ 23:29:02 #236
4177 Jojogirl
pi_92153156
:? Ik snap even niet voor welk probleem je een oplossing wil zoeken in de vorm van andere voeding jack4ya?

En als ik te weinig eet voor en na een hele lange duurloop in de kou en/of regen word ik ook beroerd. En ik moet ook snel gaan douchen en niet te lang blijven hangen, want dat scheelt ook.

Oja, vrijdag 6*400m op de baan gedaan. De eerste keer dat ik zulke korte intervallen deed. Ik dacht dat ik dood ging ongeveer na de 2e keer, maar dat scheen normaal te zijn dus ik ging vrolijk verder :D Uiteindelijk viel het me mee dat ik de 6e nog steeds in dezelfde tijd (1:50 :'( ) kon lopen en was het erg tof. Verder gisteren zowat 15 km duurloop gedaan met op het eind nog even een versnelling van een kwartier, wat vrij pittig was, maar achteraf goed voelde.
Ik ben erg benieuwd waar dit bij volgende loopjes toe gaat leiden. Hopelijk eens onder het uur op de 10.

M'n trainingen houd ik trouwens bij in Excel. Ik ben nog van plan er een Access database van te maken, maar dat is voornamelijk omdat ik met Access wil leren werken :)

[ Bericht 56% gewijzigd door Jojogirl op 31-01-2011 23:34:27 ]
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:27:21 #237
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92156419
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:29 schreef Jojogirl het volgende:

Oja, vrijdag 6*400m op de baan gedaan. De eerste keer dat ik zulke korte intervallen deed. Ik dacht dat ik dood ging ongeveer na de 2e keer, maar dat scheen normaal te zijn dus ik ging vrolijk verder :D Uiteindelijk viel het me mee dat ik de 6e nog steeds in dezelfde tijd (1:50 :'( ) kon lopen en was het erg tof. Verder gisteren zowat 15 km duurloop gedaan met op het eind nog even een versnelling van een kwartier, wat vrij pittig was, maar achteraf goed voelde.
Ik ben erg benieuwd waar dit bij volgende loopjes toe gaat leiden. Hopelijk eens onder het uur op de 10.
Dat is een tempo van 4:35/km en helemaal niet verkeerd hoor voor het tempo dat je loopt op de 10km. Wat had je trainer als doel opgegeven? Als je er 8 of 10 loopt mag je rustig 2:05-2:10 lopen.

Ik zet al mijn trainingen op garminconnect.
Sei wachsam,
pi_92160971
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:29 schreef Jojogirl het volgende:
:? Ik snap even niet voor welk probleem je een oplossing wil zoeken in de vorm van andere voeding jack4ya?

En als ik te weinig eet voor en na een hele lange duurloop in de kou en/of regen word ik ook beroerd. En ik moet ook snel gaan douchen en niet te lang blijven hangen, want dat scheelt ook.
Gisteren was ik niet beroerd, maar ik had wel een aceton smaak in mijn mond/neus, en dat heb ik normaal niet. Misschien omdat ik vrijdag voor mijn doen véél gelopen heb en dan maandag ook véél.

Ik ben niet met (sport) voeding bezig, ik eet al vrij gezond van mezelf. Op zich had ik voldoende gegeten, maar misschien niet het juiste icm de inspanning van die dag. Over de dag, volkoren krentenbrood met boter, zwaar bruin brood met pindakaas, nutella, smeerkaas :@ Geen vleeswaren gisteren. (toeval.) En ontbijtkoek met expresso voor de loop. O+

Maar ik denk dat ik te weinig eiwit had. Dat is toch die aceton? Dus met een gekookt eitje ben ik er misschien al. Nogmaals het is geen drama, maar ik wil 'goed/netjes' met mijn lichaam om gaan. Ik heb er maar één. *)

En idd op tijd douchen anders slaat mijn Raynaud hard toe in mijn vingers en handen. (Bloedcirculatie stopt dan.)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:01:19 #239
4177 Jojogirl
pi_92160973
Trainer vond het moeilijk om iets aan te geven omdat ik nog zo weinig ervaring heb met intervallen. En het programma was ook echt 6x400, dus dit was prima. Of ik dit nog 2-4 keer in dit tempo volgehouden had weet ik niet, denk dat ik dan wel wat verval gehad had.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:16:38 #240
4177 Jojogirl
pi_92161098
Maar je verbrandt nooit direct eiwit. Je verbrandt eerst je glycogeen (koolhydraat) en daarna schakelt lichaam over op energie uit vet maar ook dat wordt eerst in koolhydraat omgezet en dan verbrandt.
Ik gok dat wat er bij jou gebeurt is dat je lichaam die omschakeling nog niet zo heel soepel maakt omdat je die lange duurlopen nog niet zo gewend bent en dat het daarom zo merkbaar is.
pi_92165782
Zondag had ik een halve marathon op het programma staan. De week ervoor nog goed doorgetraind en zondag maar even zien. M'n kuiten voelden al de hele week niet erg goed aan en ook zit m'n rug vast. Het gaat intussen wel beter met m'n rug, maar echt lekker soepel loop ik niet. Zondag was het dus koud en vochtig en al bij het inlopen voelde ik me niet soepel.
De start was dan ook traag. Lastig was ook dat er geen km bordjes stonden en ik pas na een km of 5 wist op wat voor tijd ik liep. Later werd ik wat warmer en ging het beter lopen. Ik haalde een hele zwik lopers in bleef langzaam inlopen op een loper in een korte broek :o voor me.
De 10 km ging in 43.48. Ik had van te voren gedacht aan een tijd van zo rond de 1.30 op de halve, dus het moest wel wat sneller nu. Maar dat ging al vanzelf wel. De 15 km ging in 1.04.29.

Maar daarna is het ergens mis gegaan. Ik bleef de loper in de korte broek volgen en ergens zijn we verkeerd afgeslagen. Want ik zag geen spoor van de finish terwijl ik wist dat we er nu toch bijna moesten zijn. Toen zag ik dit: 10 km punt 15 km!
Shit, we zaten op de route van de 15km. Er liepen nu meerdere lopers voor me en ze gebaarden naar elkaar. Ik haalde ze later bij. We liepen maar door en door. Het halve marathon punt waren we al gepasseerd volgens de GPS van de lopers om mij heen. Ws een tijd van onder de 1.30.
Zelf had ik geen GPS. Uiteindelijk liepen we 25.4 km. Ik was in 1.48.03 binnen.
Op zich ging het nog best lekker de laatste km's. Ik was wel moe, maar kon lekker doorlopen.
Wel had ik het koud gekregen.
De lopers om mij heen probeerden zich te kwalificeren voor de marathon van NY.
Daarvoor moesten ze onder de 1.23 lopen. Degene in de korte broek wilde onder de 1.30.
Het waren Fransen. Alleen hadden zij het doel behaald, maar ja niet officieel dus!
Na overleg met de organisatie zijn hun tijden toch gehonoreerd.
De twee onder de 1.23 waren ook de eersten, zij waren nog verder omgelopen...
Leuke ervaring, maar het valt toch wat tegen als je denkt er bijna te zijn en je ziet dat je nog 5 km moet ;)
pi_92166045
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 08:46 schreef jack4ya het volgende:
Nou ja. Ik weet niet. Ben best wel even beroerd geweest. Last van darmen en in-en inkoud. Ben in mijn slobberteneu rillend mijn bed ingekropen. Of is dat gebruikelijk?
Maar vind het wel stoer van mezelf... De rest wat minder, hehe.
Dat je het koud hebt is niet gek, je energie is op. Ik heb dat vaak na een westrijd. Zondag had ik en het ook koud. Meestal is het zo snel mogelijk eten en dan vooral koolhydraten die je snel op kunt nemen. Wat ik doe is gelijk na de finish al wat koeken naar binnen werken.
Stroopwafels werken goed bij mij. Natuurlijk ook goed drinken. Vorig jaar had ik een halve marathon en daar verkochten ze warme wafels met poedersuiker. Dat was lekker hoor (het was toen -7).
Fruit is ook een aanrader, appels en bananen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:31:27 #243
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_92169988
Voeding... altijd een lastig punt vind ik. Aan de ene kant heb je energie nodig (vrij veel in mijn geval, ik eet acht a negen broodjes per dag) maar teveel eten zorgt dan weer voor zijsteken.
Ik heb niet echt voedingstips... weinig verstand van.

Het beroerd voelen na het lopen herken ik helemaal. Zeker na wedstrijden. Dan ga ik wel vrij diep misschien.
In de winter loop ik vaak (wekelijks) wedstrijdjes. Vorige jaar voelde ik me zo vaak slecht na afloop, dat ik dit jaar een beetje twijfelde of ik weer die wedstrijden zou gaan lopen. Want me iedere week niet fit voelen, is ook niet zo aantrekkelijk. Toch gedaan en nu heb ik er een stuk minder last van.
Wat ik er aan doe is: veel drinken (meteen 1 flesje sportdrank en de rest van de dag ook veel), eten (ookal heb ik daar vaak niet eens zin in) en me warm aankleden.

Afgelopen dagen hard getraind. Zondag 13 km gelopen (1.05). Ik loop niet vaak zover, dus al aardig spierpijn. Toen gisteren ook weer looptraining, vooral snelheid gedaan (400/600/800 meters). Vandaag maar even niks dus.

Ik wist eigenlijk helemaal niet dat je zoveel kan met afstandmeten.nl. Gebruik het alleen maar om achteraf op te nemen hoe ver ik gelopen heb.
De andere sites/programma's om je trainingen bij te houden zien er ook goed uit.

(e-runner, heel eind gelopen dus!)
I believe i can fly!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:59:46 #244
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92171112
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:01 schreef Jojogirl het volgende:
Trainer vond het moeilijk om iets aan te geven omdat ik nog zo weinig ervaring heb met intervallen. En het programma was ook echt 6x400, dus dit was prima. Of ik dit nog 2-4 keer in dit tempo volgehouden had weet ik niet, denk dat ik dan wel wat verval gehad had.
Zeg alleen dat je tempo goed is aangezien je een ;( emoticon gebruikte. Je moet in ieder geval zorgen dat je geen verval hebt, want dan loop je net wat te hard. 6x kan wat intensiever dan bijvoorbeeld 10x. Verder ligt het aan de pauzes en het doel (extensief/intensief) welk tempo je loopt. Als je nooit intervallen hebt gedaan denk ik dat je over enkele maanden een duidelijke tempoverhoging zult zien.
Sei wachsam,
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:44:33 #245
4177 Jojogirl
pi_92176070
O, die smiley sloeg wel op m'n tijd maar dan anders. Voor mij is die tijd meer dan prima, maar verder is het natuurlijk lekker sloom :P Was ook weer ruim de langzaamste van de groep die er was (maargoed, ruim driekwart van de club laat nooit z'n gezicht op de baan zien).
pi_92182536
Als ik ca. 45:00 op de 10k loop, wat is dan een mooi intervaltraining schema, voor max 1 keer per week? (want ik loop hoogstens 2x in de week, en als dat een keertje onverhoopt 1x wordt doe ik liever een duurloopje)

Ik heb nu een rondje van 5k waarop ik eerst 2 min zéér rustig loop, vervolgens 400 meter doe in 1:30 en dan weer 2min rustig, en zo maar door.

Dan kom je op die 5k route op zo'n 7x 400 meter @1:30.

Is dat een beetje een gezonde aanpak of doe ik het helemaal verkeerd?
pi_92200538
De avond voor een wedstrijd wat meer koolhydraten naar binnen werken en de ochtend zelf probeer ik niet te veel te eten misschien een bakje yoghurt met een klein beetje muesli en heel misschien nog een banaan. Wat eten betreft hou het natuurlijk, eet geen plastic voedsel met e-nummers. Het is belangrijk het eten als voedsel te beschouwen en niet eten omdat het lekker is.

Ik eet erg bewust; minimaal 3 stukken fruit per dag en eet vaak op een dag kleine porties in plaats van de hollandse traditie van drie keer per dag. Ook probeer ik weinig tot geen vlees te eten. Heb me toevallig gisteren verdiept in het Paleolithische dieet
pi_92269365
Heeft iemand hier ervaring met de Adidas Micoach?
Ik twijfel tussen deze en een Polar 300 (nogiets, die met GPS denk).

Dat Adidas ding is heel klein en handzaam, de Polar heeft een GPS erbij en kan ik dus ook voor andere sporten gebruiken. :)
*twijfel twijfel*

Owja, mijn doel is om mijn trainingen beter te monitoren en vooral sneller te worden.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_92269736
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Adidas Micoach?
Ik twijfel tussen deze en een Polar 300 (nogiets, die met GPS denk).

Dat Adidas ding is heel klein en handzaam, de Polar heeft een GPS erbij en kan ik dus ook voor andere sporten gebruiken. :)
*twijfel twijfel*

Owja, mijn doel is om mijn trainingen beter te monitoren en vooral sneller te worden.
Gewoon een Garmin Forerunner 305 kopen, 150 euro en je monitort werkelijk alles :)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')