Zondag had ik een halve marathon op het programma staan. De week ervoor nog goed doorgetraind en zondag maar even zien. M'n kuiten voelden al de hele week niet erg goed aan en ook zit m'n rug vast. Het gaat intussen wel beter met m'n rug, maar echt lekker soepel loop ik niet. Zondag was het dus koud en vochtig en al bij het inlopen voelde ik me niet soepel.
De start was dan ook traag. Lastig was ook dat er geen km bordjes stonden en ik pas na een km of 5 wist op wat voor tijd ik liep. Later werd ik wat warmer en ging het beter lopen. Ik haalde een hele zwik lopers in bleef langzaam inlopen op een loper in een korte broek

voor me.
De 10 km ging in 43.48. Ik had van te voren gedacht aan een tijd van zo rond de 1.30 op de halve, dus het moest wel wat sneller nu. Maar dat ging al vanzelf wel. De 15 km ging in 1.04.29.
Maar daarna is het ergens mis gegaan. Ik bleef de loper in de korte broek volgen en ergens zijn we verkeerd afgeslagen. Want ik zag geen spoor van de finish terwijl ik wist dat we er nu toch bijna moesten zijn. Toen zag ik dit: 10 km punt 15 km!
Shit, we zaten op de route van de 15km. Er liepen nu meerdere lopers voor me en ze gebaarden naar elkaar. Ik haalde ze later bij. We liepen maar door en door. Het halve marathon punt waren we al gepasseerd volgens de GPS van de lopers om mij heen. Ws een tijd van onder de 1.30.
Zelf had ik geen GPS. Uiteindelijk liepen we 25.4 km. Ik was in 1.48.03 binnen.
Op zich ging het nog best lekker de laatste km's. Ik was wel moe, maar kon lekker doorlopen.
Wel had ik het koud gekregen.
De lopers om mij heen probeerden zich te kwalificeren voor de marathon van NY.
Daarvoor moesten ze onder de 1.23 lopen. Degene in de korte broek wilde onder de 1.30.
Het waren Fransen. Alleen hadden zij het doel behaald, maar ja niet officieel dus!
Na overleg met de organisatie zijn hun tijden toch gehonoreerd.
De twee onder de 1.23 waren ook de eersten, zij waren nog verder omgelopen...
Leuke ervaring, maar het valt toch wat tegen als je denkt er bijna te zijn en je ziet dat je nog 5 km moet